Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Huomautus - nollapostaus & flametus, jätä tällaiset viestit kirjoittamatta
Ihmettelen kyllä ettei Tokmanni ole ottanut Teslaa myyntiin kun laadun puolesta sinne sopisi. Onneksi en ole vielä koeajanut moista kapistusta vaikka mahdollisuuden olen saanut. Mielummin ootellaan Polestar 2
 
Ihmettelen kyllä ettei Tokmanni ole ottanut Teslaa myyntiin kun laadun puolesta sinne sopisi. Onneksi en ole vielä koeajanut moista kapistusta vaikka mahdollisuuden olen saanut. Mielummin ootellaan Polestar 2

No onneksi, paras pohja laajoihin, yleistäviin tuotearvioihinhan tulee nimenomaan siitä, kun ei ole minkäänlaista kokemusta arvioitavasta tuotteesta. Kokemusasiantuntijuuden kultainen iltapäivälehden kommenttiosio -standardi.
 
Kyllähän se riittää kun teslan käyttäjäkokemuksia ja pitkän ajan käyttöarvioita selaa niin selviää jo että laatu on mitä on. Toimii varmaan texasin auringossa mutta kovaan käyttöön ei ole suunniteltu. Ei tässä tarvi iltapäivälehtiä lukea.
 
Kyllähän se riittää kun teslan käyttäjäkokemuksia ja pitkän ajan käyttöarvioita selaa niin selviää jo että laatu on mitä on. Toimii varmaan texasin auringossa mutta kovaan käyttöön ei ole suunniteltu. Ei tässä tarvi iltapäivälehtiä lukea.
Hyviä työmyyriä nuo teslat ja pulinat pussiin. Näin paljon ajettuja sähköautoja ei ole vielä paljon liikenteessä: taksiyrittäjä-Ari on ajanut Teslalla 744 000 kilometriä – tällaisia mutkia on tullut matkaan
 
No onneksi, paras pohja laajoihin, yleistäviin tuotearvioihinhan tulee nimenomaan siitä, kun ei ole minkäänlaista kokemusta arvioitavasta tuotteesta. Kokemusasiantuntijuuden kultainen iltapäivälehden kommenttiosio -standardi.

Mulla oli vastaava juttutuokio Kolin portilla paikallisen äijän kanssa - oli rempseässä iltapäiväkännissä.

"Onko se pösö?"

No ei ole pösö.

"Millä alustalla se on?"

Ehkä teslan oma, en tiedä.

"Varmana on pösön alusta. En kyllä ikinä tommosta ottas. Vaimolla on ihan uus Skoda!"

Just.

"Vaikka mersunkin ottasin mielluummin, montako pyttyä tuossa on?"

Jne.

Taitaa nämä keskustelut täälläkin laahata hieman vastaavilla klassisilla linjoilla.
 
No onneksi, paras pohja laajoihin, yleistäviin tuotearvioihinhan tulee nimenomaan siitä, kun ei ole minkäänlaista kokemusta arvioitavasta tuotteesta. Kokemusasiantuntijuuden kultainen iltapäivälehden kommenttiosio -standardi.

Toisaalta, vastapainona täältäkin löytyy ne Teslan omistajat, joita ei haittaa pienet puskurin putoamiset, vuodot, paneelit heikommat kuin Ladassa, CCCP meno asiakaspalvelussa koska Tesla ja Elon Musk. Niin eikös tuo nyt mene ihan samalle tasolle aivan hyvin. Keskustelun taso on sitten sitä, toiselle koko auto on "Act of God" ja toista ei vähempää voisi kiinnostaa sellaista omistaa.
 
Toisaalta, vastapainona täältäkin löytyy ne Teslan omistajat, joita ei haittaa pienet puskurin putoamiset, vuodot, paneelit heikommat kuin Ladassa, CCCP meno asiakaspalvelussa koska Tesla ja Elon Musk. Niin eikös tuo nyt mene ihan samalle tasolle aivan hyvin. Keskustelun taso on sitten sitä, toiselle koko auto on "Act of God" ja toista ei vähempää voisi kiinnostaa sellaista omistaa.

Niin no, joillakin täällä on puheena oleva auto ja siten kokemusta sen kanssa elämisestä. Toiset ovat katsoneet Youtubea ja lukeneet IS:ää. Oletko sinä esimerkiksi ollut tekemisissä Teslan asiakaspalvelun kanssa? Miksi Teslan omistajaa erityisemmin kiinnostaisi, jos jostain kpl-määrästä autoja miljoonasta irtoaa puskuri? Ja jos ei kärsi OCD:stä ja laske paneelivälyksien millimetrejä, niin pitäisikö siitä jotenkin huolestua jonkun toisen puolesta?

Minusta on ihan selvää, että kaikkia ei kiinnosta omistaa Teslaa. Ihmettelen siksi sitäkin enemmän, miksi täällä on kiinteä ryhmä nimimerkkejä niin kovin tunteenomaisesti postittelemmassa Teslan-ketjuihin kaiken negatiivisen, mitä netistä löytyy. Se ei kerro kiinnostuksen puutteesta. Minua ei esimerkiksi kiinnosta omistaa Huihain kännykkää tai Äpöliä, enkä siksi mm. päivystä Huihaita ja Äpöliä koskevissa viestiketjuissa kertomassa kaikille, kuinka en tykkää Huihaista ja Äpölistä ja tässä on muuten seitsemän puolen tunnin Youtube-videota siitä, miksi Äpöl on ihan huono, usko nyt!!! (Tegen ja Tesla-Jonin antipatioita ymmärrän paremmin, vaikken ikinä hoitaisi asioita heidän tavallaan.)

Mitään Tesla ja Elon Musk -kulttia en tällä laudalla ole erityisemmin todistanut, muualla kyllä. Periaatteessa jos tämä olisi moderoitu foorumi, täältä siivottaisiin kaikki epäolennainen jaskanpauhanta, mutta nyt on vain tämä tunteita ja tuoksuja -linja. ATK-alifoorumeiltahan tällainen on siirretty erillisiin AMD/Intel/Nvidia-ulinaketjuihin sotkemasta asiaketjuja.
 
Niin no, joillakin täällä on puheena oleva auto ja siten kokemusta sen kanssa elämisestä.

Aika vähän täällä tuntuu olevan kokemuksia sen kanssa elämisestä. Koska kaikki on hyvin vaikka puskurit tippuisivat, niin kukaan tästä ketjusta oikeaa tietoa etsivä ei sitä löytäisi. Tege on niitä harvoja jotka omastaan uskalsivat jotain pahaa sanoa, TeslaJonikin lähti häntä koipien välissä sen jälkeen kun kaikki oli taas parhain päin Tesla maailmassa mutta auto istu pajalla. Jos ketjussa vain Tesla fanit saisivat olla, niin olisi aika järkytys asiasta tietoa etsiville ettei homma olekaan pelkkää ruusuilla tanssimista todellisuudessa, vaan ostaja voipi saada ehdan amerikan auton.

Toisekseen, Teslan menon seuraaminen on hauskaa. Ihmiset ottavat aivan uskonnolliset mittapuut autosta. Pistää pakosti ihmettelemään kuinka tyytyväisiä osa omistajista on autoonsa jos ottavat noin kovasti nokkiinsa ongelmista "niissä harvoissa autoissa". Onneksi tutkimukset toki pitävät pinnalla, autojen ostaminen on irrationaalista touhua.
 
Minulla on ollut vain positiivisia kokemuksia Teslan asiakaspalvelusta, eikä autossakaan ole ollut mitään vikaa. Päinvastoin, se on loistava auto ajaa, näppärä kaikin puolin, enkä ikinä ottaisi tavallista bensistä tuon jälkeen. Isolla firmalla varmasti on niitä huonojakin kokemuksia, kuten varmasti kaikilla automerkeillä. Välillä tuntuu, että oikein hakemalla haetaan huonoa sanottavaa, jotta saadaan ihmiset kiinnostumaan Youtube-kanavistaan yms.. Tähän vielä päälle ilmaiset auton päivitykset niin ei voi pahemmin valittaa. Muskin ylioptimistiset puheet level-5 autonomisista autoista on kyllä täyttä puppua vielä toistaiseksi. Mutta on se autopilot on ihan kiva, joka on muuten ilmainen vakiovaruste, jolla voit körötellä moottoriteillä ja ottaa lunkisti kun on hyvä sää.
 
Tämä ketju on kyllä parin kaverin jatkuvaa teslan mollausta täynnä.
Linkkiä linkin perään ja täysin turhaa vaahtoamista.

Modet vois hoitaa homman ja kiinnittää huomiota tähän ketjuun vähä enempi jatkossa.
Asiallinen keskustelu kuolee äkkiä pois jos eka vastaus joka kyssäriin on , että ei niissä pysy maalit vaikka en ole ku pari nähny kaukaa ja yhtään en omista.
 
Itsekin näin joskus youtube videon jossa puskuri tippuu. Tämä tarkoittaa yllä olevalla logiikalla, että kaikissa autoissa kaikkialla tippuu puskurit ja omistajat vain vaikenevat asiasta.

tumblr_lz5rb2oWwA1qglqfno1_400.jpg


Nyt on pojat salaliitto paljastunut, joten päätettiin Tupakkamiehen kanssa, että tullaan ulos totuuden kanssa. Minulla ja kaikilla muillakin Teslan omistajilla on joukko vaihtopuskureita odottamassa käyttöä. Aina Citymarketin reissun yhteydessä me pyörähdetään Vetokujalla hakemassa uusi irronneen tilalle, ja auto ilmoittaa automaattisesti tielle jääneen GPS-koordinaatit kotkanpesään. "Roadside assistance" käy yön pimeydessä keräilemässä käytetyt tuolta teiden varsilta ja tyhjentää mahdollisten silminnäkijöiden muistit samalla laitteella, joilla Model S:ien mediayksiköt sabotoidaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ahr
Mielenkintoista keskustelua täälläkin... Model 3 alkoi taas kiinnostaa kun VW ID.3 hinnastot tuli julki. Seat el-Born julkaistaan Cupra brandin alla jne. Ainoastaan Skodan tulevassa Enyaq sähköautossa on toiveita, RS malliin luvattu neliveto. Nyt alla Leon Cupra ST300 4drive ja ei innosta enää yhtään ICE't.

Sitä varten ne M3:t wrapataan eli teipataan ettei maalipinta häiritse. En tiedä millainen show stopper se olisi itselle. Jos maalia on liian vähän tai se ei pysy kiinni alustassa niin sitä ei oikein voi korjata. Muut maalivirheet kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän uutisen jälkeen moni asia on muuttunut näissä takuuehdoissa.

Ymmärrän, että tulee huonoa asiaa Teslasta mutta viime aikoina ei uutisissa ole ollut mitään ns. hyvää. Lisäksi näkee näitä kommentteja, että Tesla on tuore valmistaja jne. Sen ymmärtää, että ekat autot on sitä mitä sattuu mutta joku S on tänä päivänä vielä sinne päin vaikka tehty 10v tuota. Sitten sanotaan, että ekat satsit on huonoa. No M3:sta tehty 3v ja vieläkään ei tiedä mitä saa. MY ei ainakaan toistaiseksi näytä sekään kovin hyvältä

Nytkin tekivät Y malliin hinnantiputuksen ja peruuttivat kokonaan standard mallin.

En tiedä miten paremmin asiat olisi pitänyt tehdä Teslan kanssa kuin reklamaatio, asiallinen käyttäytyminen heidän kanssaan mutta heidän periaate oli lykätä kaikki ongelmat speksien sisään ja normaalia kulumaa. Ei heitä kiinnostanut kuin rahalla korjata ja asioista sai aina vääntää ja kääntää, että ne eteni. Joko auto olisi pitänyt hyväksyä sellaisena eikä valittaa tai jättää sinne mutta järki ei silloin toiminut.

Totuus on raaka fakta.
 
Ihmettelen kyllä ettei Tokmanni ole ottanut Teslaa myyntiin kun laadun puolesta sinne sopisi. Onneksi en ole vielä koeajanut moista kapistusta vaikka mahdollisuuden olen saanut. Mielummin ootellaan Polestar 2

Kun kerran nollapostaus varoituksen sain niin tarkennellaampas sitten.

Autossa istuessa ajoasento oli hyvä tälläselle normimittaselle kuskille ja sisäpintojen materiaalit olivat kyllä kohtuu hyvät model 3:ssa. Eli sen puolee sopisi kyllä omiin noin max 400km per päivä ajoihin.

Miinuksena tosiaan se luokattoman huono maalipinta esittelyautossa (alkuvuosi 2019) jossa selkeästi maali levittynyt epätasaisesti, johtuneeko robottien liikerajoista vai ruiskusta tiedä sitten. Toisekseen paneelit eivät mätsänneet kohdakkain esim kuskin ovi oli silmiinnähden väärin säädetty kun ovien pielien rakoja seurasi.

Eli sanosin että vaikkakin on uusi valmistaja (miten kauan luetaan uudeksi?) niin eihän nyt tuon hintaisessa autossa voi tuollasta sekundaa olla. Pienemmällä rahalla saa parempaa laatua toki joutuu käyttövoimaa vaihtamaan. Ehkä.
 
Niin onhan noi ajettavuudeltaan kyllä hyviä. Itse olen ajeskellut Model S, X ja 3:sta. En mä noissa mitään vikaa löytänyt noin kuskin näkökulmasta. Ajoasennon saa hyväksi, kaikki vimpelit ja lelut toimii nätisti. Autot myös näyttävät hyvältä ja voimaakin on tarpeeksi jos sitä haluaa ulosmitata pienellä nilkkaliikkeellä. S ja X laadussakaan en ainakaan itse lyhyen ajan sisään huomannut kummempaa, kuin että paneelien sovitus ja istuvuus vähän sinne päin joissain kohtaa ja ihmeellistä natinaa/nitinää/nirskuntaa tms. resonoivaa ääntä tuli silloin ja tällöin. Kolmonen oli sitä samaa, mutta toleranssit oli aika hulppeat jos kerran jo vaimokin sanoo ovien olevan vinossa.

Hyviä autojahan ne on ajaa ja kivojakin ovat sekä kivasti potkineet muita autovalmistajia eteenpäin tässä sähkötouhussa. En kyllä itse näillä hinnoilla ostaisi.
 
Maailmalla tapahtuu. Saksassa kannatti harhaanjohtavaa mainontaa liittyen Autopilottiin.

Ja sitten USAssa ajettu tien sivussa olevan auton perään.

Katsotaan saadaanko varmistus Autopilotin päällä oloon vai meneekö kuskin piikkiin.
 
Mielenkintoista keskustelua täälläkin... Model 3 alkoi taas kiinnostaa kun VW ID.3 hinnastot tuli julki. Seat el-Born julkaistaan Cupra brandin alla jne. Ainoastaan Skodan tulevassa Enyaq sähköautossa on toiveita, RS malliin luvattu neliveto. Nyt alla Leon Cupra ST300 4drive ja ei innosta enää yhtään ICE't.

Sitä varten ne M3:t wrapataan eli teipataan ettei maalipinta häiritse. En tiedä millainen show stopper se olisi itselle. Jos maalia on liian vähän tai se ei pysy kiinni alustassa niin sitä ei oikein voi korjata. Muut maalivirheet kyllä.
Vetokujalla on aika usein kymmeniä luovutusta odottavia ja käytössä olevia autoja pysäköintialueella. Sieltä voi periaatteessa kuka tahansa käydä silmäilemässä, missä määrin ongelma on todellinen ja missä FUD-kampanjaa. Päätä itse.

Kiveniskuteippaus kylkilinjaan on joitakin satasia.
 
Maailmalla tapahtuu. Saksassa kannatti harhaanjohtavaa mainontaa liittyen Autopilottiin.

Ja sitten USAssa ajettu tien sivussa olevan auton perään.

Katsotaan saadaanko varmistus Autopilotin päällä oloon vai meneekö kuskin piikkiin.

Vika on kuskeissa, Jenkeissä näkyyy olevan yleistä että autopilotti päälle ja sen jälkeen ei katsota eteen.
Auton ohjekirjaa Ja näyttöjä myöten kehotetaan kyllä seuraamaan ajoa ja puuttumaan siihen.

Toki tästä saadaa hyvät otsikot iltalehtiin kun jätetään huomiotta että kuski perseilee.

Omat matka ajot 90% ajasta autopilotti päällä mutta kyllä silti käsi ratissa ja valmiina puuttumaan peliin.
Mutta jenkit on typeriä , toki Suomesta löytyy kans neropatteja jotka virittää painoja rattiin ja tuijottaa elokuvaa liikenteessä :/
 

Ihan hyvä juttu siitä miten Tesla tarjoaa goodwillillä korjaukset jotta eivät näy tuloksessa ja lisäksi juttua siitä mitenkä asiakkaat joutuvat kirjoittamaan sopimuksen, että autossa ei ole vikaa.
 
Vetokujalla on aika usein kymmeniä luovutusta odottavia ja käytössä olevia autoja pysäköintialueella. Sieltä voi periaatteessa kuka tahansa käydä silmäilemässä, missä määrin ongelma on todellinen ja missä FUD-kampanjaa. Päätä itse.

Kiveniskuteippaus kylkilinjaan on joitakin satasia.
Ymmärrän vielä sen pinnoituksen mutta teippaus menee yli. Se on tullut esiin vain Teslan kanssa, että pitää teipata ja myös Tesla itse tarjoaa tämmöistä kittiä. Se kertoo, että jotain on pielessä.
 
Vika on kuskeissa, Jenkeissä näkyyy olevan yleistä että autopilotti päälle ja sen jälkeen ei katsota eteen.
Auton ohjekirjaa Ja näyttöjä myöten kehotetaan kyllä seuraamaan ajoa ja puuttumaan siihen.

Toki tästä saadaa hyvät otsikot iltalehtiin kun jätetään huomiotta että kuski perseilee.

Omat matka ajot 90% ajasta autopilotti päällä mutta kyllä silti käsi ratissa ja valmiina puuttumaan peliin.
Mutta jenkit on typeriä , toki Suomesta löytyy kans neropatteja jotka virittää painoja rattiin ja tuijottaa elokuvaa liikenteessä :/
Tuossa yksittäisessä tapauksessa kannattaa huomioida, että kuljettajaa epäillään päihteiden vaikutuksen alaisena ajamisesta. Siitä oli maininta lyhyesti, mutta muuten kohistaan autopilotista.
 
Yksiselitteinen tapaus, jossa otsikon olisi pitänyt olla "päihdekuski ajoi kolarin". Myös laki on tuossa kohtaa suomessa ja jenkeissä täysin yksiselitteinen. Jutussa linkattu toinen vastaava taas olisi voitu otsikoida "perheen äiti kolaroi puhelinta räplätessään". Siinäkin laki on hyvin selkeä.


Ihan oikein tekee Saksan tuomio-istuin ja rajottaa tota autopilotin markkinointia, koska liian moni lukee siitäkin vain otsikon.
 
Pääsin testaamaan Model 3 Performancea lyhyesti. Aiemmin olen ajanut sähköautoista vain ekaa Nissan Leafia eli odotin mielenkiinnolla, miten Tesla kulkee. Sanottakoon vielä, että olen ajanut pariakin 600 heppaista bensa-autoa eli sikäli kiihtyvyys ei tule yllätyksenä. Mutta tuli se silti, nimittäin Tesla vastasi kaasuun nyt eikä kohta. Ei ollut alaspäin vaihtoviivettä eikä turboviivettä, vaan kiihtyvyys oli samantien käytössä, kun nilkkaa ojensi. Lisäksi kiihtyvyys oli tasaista, tietenkin, vaihteiston ja vaihteidenvaihtonykäyksien puuttuessa.

Toki jo Leaf tarjosi periaatteessa samaa, mutta jotenkin tuo suuri teho yhdistettynä hiljaisuuteen ja tasaisuuteen ihastutti silti. Alan ymmärtää, miksi niin monet sanovat, etteivät halua palata polttomoottoriautoon, vaikka sähköauton lataus omat haasteensa tuokin. Auto oli mielestäni myös yllättävän hiljainen rengasmelultaan, vaikka kyseessä oli jäykällä alustalla ja isoilla vanteilla varustettu Performance versio. Oma 3-sarjan Bemari (F30) on äänekkäämpi 18" vanteineen. Jossain tuota rengasmelua on kritisoitu, mutta minusta se ei todellakaan ollut ongelma.

Autopilottia kokeilin sekä motarilla että pienemmällä tiellä ja ihan hyvin se suoriutui tehtävistään. Itse tosin olen tottunut ajamaan lähellä reunaviivaa pois ajourista, niin autopilotin tapa ajaa keskellä kaistaa tuntui oudolta. Yllättävää myös oli, kuinka helposti se lähti pois päältä. Rattia ei tarvinnut kuin hipaista, niin automaattiohjaus putosi pois päältä. Ongelmia tuotti minulle, kun auto kehotti ohjaamaan hiukan, jotta se tunnistaa kuskin olevan hereillä, niin käänsin aina rattia liikaa ja autopilotti meni pois päältä. Varmasti tähänkin tottuisi, mutta ehkä rattiin voisi lisätä kapasitiivisen tunnistuksen ja mittaristoon kameran, kuten saksalaisissa taitaa olla. Silloin ei tarvitsi ohjata yhtään, koska kädet ja katse tunnistetaan suoraan.

Toinen autopilottiin liittyvä outo piirre oli, että se jarrutti kahdessa eri tilanteessa tien penkalle pysähtyneen auton takia. Molemmat autot olivat kuitenkin reunaviivan toisella puolella, eli ei lähelläkään kaistaa. Vastaavassa tilanteessa Bemarin aktiivivakkari ei ole moksiskaan, vaan pitää pyydetyn nopeuden. Näyttöön piirtyi liikennevalot punaisine ja vihreine valoineen sekä kaistojen kääntymisnuolet eli varmaan jossain vaiheessa tulee päivitys, että autopilotti osaa valita oikean kaistan ja noudattaa liikennevaloja. Nopeusmerkkejä se sen sijaan ei lukenut, joten tietyöt jäivät siltä huomaamatta.

Kaiken kaikkiaan positiivinen fiilis jäi, mutta nykyiset laatuongelmat ei toki houkuttele. Ymmärrän kumminkin, miksi niin moni sietää mahdollisia ongelmia, koska itse ajaminen oli sen verran hyvää. Ehkä kumminkin odottaisin kilpailijoita ja/tai laadun parantumista ennen ostohousujen sovittelemista jalkaan.
 
Liikennemerkkien tunnistus ja näyttö on patentoitu ominaisuus ja Musk ei halua maksaa patentin haltijalle lisenssejä, joten noiden näyttöä ei ole todennäköisesti teslaan ihan heti tulossa.

Epäselvää on, että olisiko esim. Autopilotin / vakionopeudensäätimen asetuksen muuttaminen lisenssin vaativaa hommaa, vaiko ei.
 
Tuo patentti kuuluu sarjaan slide to unlock. Ei olisi ikinä saanut mennä läpi :( Tuo jos joku saisi olla pakollinen uusissa autoissa, mutta sen sijaan meille pakotetaan kaistavahteja mitkä yrittävät osua liikenteenjakajiin.
 
Liikennemerkkien tunnistus ja näyttö on patentoitu ominaisuus ja Musk ei halua maksaa patentin haltijalle lisenssejä, joten noiden näyttöä ei ole todennäköisesti teslaan ihan heti tulossa.

Liikennevalot ja teissä olevat nuolet tuli pari kuukautta sitten päivityksenä, vähän ennen sitä stop merkit. Ja viime viikolla tuli päivitys joka osaa jo hidastaa ja pysäyttää niihin ja punasiin valoihin itsenäisesti. Tänään se säikäytti kerran kun olin menossa vanhoilla vihreillä risteyksen yli ja auto oli eri mieltä :D

Kyllä ne loputkin liikennemerkit sieltä on tulossa.
 
Omat kommentit Tesla Model X:stä. Kokemusta nyt kolme päivää. Taustatietona, että luokittelen itseni aikamoiseksi autofriikiksi, autoja on ollut kymmeniä vuosien aikana, paljon eri merkkejä. Ihan umpipommeista, uusiin vähän parempiinkin kieseihin :)

Jokaisessa omistamastani autosta on löytynyt vikoja. Tuskin tulee tämäkään Tesla olemaan poikkeus. Auto kun on harvoin hyvä sijoitus, niin jotenkin se on vaan hyvä muistaa ensialkuun - merkistä riippumatta.

Miksi siis Model X? Tärkeimpänä tilat ja tyyli, joka sopii omaan makuun. 7 henkeä ehdoton vaatimus näin uusioperheen pyörittäjänä ja sen lisäksi pitää saada riittävästi tavaratilaa. Vetokoukku plussaa. Toisena tärkeänä asiana tulee teho. Auton pitää liikahtaa. Kolmantena teknologia: Sanottiin Teslasta mitä sanottiin, se on yksinkertaisesti edellä muita. Oma edellinen auto oli uusi 530e xdrive kaikilla herkuilla ja se tuntuu omaan makuun antiikkiselta tähän Teslaan verrattuna.

Näiden muutaman päivän aikana on tullut ajettua reilu 1000km, enkä ole polttanut yhtään ylimääräistä aikaa latausten odotteluun. Rahaa latauksiin palanut n. 13€. Vaatinut vain vähän suunnittelua, vaikka sen että valitsee reitinvarrelta ruokapaikan, jossa supercharger tai muu pikalaturi.

Tällä hetkellä fiilis on, että polttikseen on tuskin paluuta ykkösautolla, harrastebiilit sit erikseen
 
Huomautus - flamettaminen, nollapostaus
Ongelmahan näillä lahkolaisilla on se, että jokaiseen ketjuun pitää tulla todistamaan kuinka tyylikäs sammakon näköinen huumemuulien kasaama Tesla on. Ja miten edelläkävijä sitä ja tätä ympäri ämpäri internetiä ja sosiaalista mediaa. Sitten itketään, kun jengi postailee todellisuuden paskasta laadusta aivan, kuin pitäisi olla hiljaa ja istua peukkuun.

Jos se olisi oikeasti edelläkävijä, niin silloin käyttäjien ei tarvitsisi todistaa sitä. Se kertoo vain Teslakuskien huonosta itsetunnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelmahan näillä lahkolaisilla on se, että jokaiseen ketjuun pitää tulla todistamaan kuinka tyylikäs sammakon näköinen huumemuulien kasaama Tesla on. Ja miten edelläkävijä sitä ja tätä ympäri ämpäri internetiä ja sosiaalista mediaa. Sitten itketään, kun jengi postailee todellisuuden paskasta laadusta aivan, kuin pitäisi olla hiljaa ja istua peukkuun.

Jos se olisi oikeasti edelläkävijä, niin silloin käyttäjien ei tarvitsisi todistaa sitä. Se kertoo vain Teslakuskien huonosta itsetunnosta.
Voihan tuohon asentaa mukitelineet alle ja Finnish ämpäri Edition myydä sitten pohjoismaihin.
Siis hetkinen. Onko ainoa nopeusmittari tuossa 20 euron denverin tabletissa?
Oliko tämä video teslan omistajista vielä täällä? 7minuutissa naulataan kaikki niin, että ketjun voi oikeastaan sulkea


Ehkä uskovaiset niitä vertaavatkin, mutta ei muut. Ei laatu voi olla noin paskaa jos vertaa oikeisiin autonvalmistajiin
Siis Tesloissa nopeusnäyttö tossa kympin tabletissa?

Ei Hudia saatavana? Huh huh mitä paskaa jos noin.
Onpa ihan helvetin vammaista ajoa jos noin.

Kerran kun on hudi, niin seuraavaa autoa ilman sitä ei tule otettua.
Kuinka köyhä pitää olla, että Tesla aiheuttaisi katkeruutta?
Siis tuohan on täysin normaalia, kun puhutaan amerikkalaisesta kokoonpanotyöstä. Huomaa hyvin vaikka Bemareissa mitkä on kasattu Euroopassa ja mitkä jenkeissä. Tosin kyllä Teslan hikipajat taitaa viedä voiton kuitenkin.
 

Ihmisillä tuntuu menevän mitä ihmeellisemmät asiat ihon alle, varsinki sellaisilla kenellä ei ikinä ole varaa kyseiseen laitteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Ahr
Hyvä syy ostaa Tesla olisi juurikin muiden peppukipuilu aiheesta :geek:

Jos aiheesta sen verran sopisi laittaa, että M3 Standard Range Plussaan voisi olla paukkuja. Mutta osittainen Premium sisustus ei sisällä Premium connectivityä:

  • Premium Connectivity (1 vuosi sisältyy):
    • Satelliittikartat ja reaaliaikainen liikennenäkymä
    • Musiikin ja median internet-suoratoistotoiminto autossa
    • Langattomia päivityksiä useammin matkapuhelinyhteyden kautta
    • Internet-selain
Musiikin suoratoisto, ilman tuota olisi Bluetooth'n varassa? Android Autoa Tesla ei edelleenkään tue. Vähän nihkeältä tuntuisi "markkinoiden paras" infonäyttö ilman ko. palveluja.

Toki takavetoisuus ja Autopilotin puute tulisi myös vastaan. Onko näitä kulimalleja kellään, vai painottuuko laivasto varustelluumpaan suuntaan? Ehkä pitää vaan jatkaa haaveiluja. Jos VAG:n sähköauton tilaa niin takaraivossa sykkii varmasti "ihan kiva, mutta..."
 
Hyvä syy ostaa Tesla olisi juurikin muiden peppukipuilu aiheesta :geek:

Jos aiheesta sen verran sopisi laittaa, että M3 Standard Range Plussaan voisi olla paukkuja. Mutta osittainen Premium sisustus ei sisällä Premium connectivityä:

  • Premium Connectivity (1 vuosi sisältyy):
    • Satelliittikartat ja reaaliaikainen liikennenäkymä
    • Musiikin ja median internet-suoratoistotoiminto autossa
    • Langattomia päivityksiä useammin matkapuhelinyhteyden kautta
    • Internet-selain
Musiikin suoratoisto, ilman tuota olisi Bluetooth'n varassa? Android Autoa Tesla ei edelleenkään tue. Vähän nihkeältä tuntuisi "markkinoiden paras" infonäyttö ilman ko. palveluja.

Toki takavetoisuus ja Autopilotin puute tulisi myös vastaan. Onko näitä kulimalleja kellään, vai painottuuko laivasto varustelluumpaan suuntaan? Ehkä pitää vaan jatkaa haaveiluja. Jos VAG:n sähköauton tilaa niin takaraivossa sykkii varmasti "ihan kiva, mutta..."

Koeajoin tuota SR+ ja mitä youtube-videoiden perusteella katsellut ilman Premium Connectivityä pärjäisi kun jakaa wifiä kännykästä, mutta siinä näytti olevan välillä ongelmia ja ärsyttävää näpräystä eli pakko olisi siis ostaa tuo. Eipä siinä eroa kuitenkaan kuin 30 päivää vs 1 vuosi kaupan päällisinä.

Omaan käyttöön tuo SR+ riittäisi kyllä vaikka haluaisin LR, tosin vähän samaa vikaa että menee jo kipukynnykselle hinta. Mukava oli ajaa ja enemmän kuin tarpeeksi tehoa.

ID.3 käyn koeajamassa kunhan tulee joskus syyskuussa koeajomalleja liikkeeseen. Vähän kyllä alkanut epäilyttää ettei se ole oma valinta. Ensimmäisten arvioiden mukaan halpa muovisisusta ja osa ominaisuuksista (app connect) uupuu ja on tulossa ensi vuonna (ehkä). Voi olla ettei muutenkaan kannata tunkea käsiään siihenkään ennen faceliftiä, mihin ekat ongelmat on toivottavasti korjattu.

Ostohousut on kyllä jo osittain viikattu kaappiin takaisin. Testailen uusia tulevia autoja ja katsotaan uudelleen, miltä vaikuttaa Teslan Berliinin tehtaan linjoilta tulleet mallit ja mitä muut valmistajat saa ulos siihen mennessä.
 
Hyvä syy ostaa Tesla olisi juurikin muiden peppukipuilu aiheesta :geek:

Jos aiheesta sen verran sopisi laittaa, että M3 Standard Range Plussaan voisi olla paukkuja. Mutta osittainen Premium sisustus ei sisällä Premium connectivityä:

  • Premium Connectivity (1 vuosi sisältyy):
    • Satelliittikartat ja reaaliaikainen liikennenäkymä
    • Musiikin ja median internet-suoratoistotoiminto autossa
    • Langattomia päivityksiä useammin matkapuhelinyhteyden kautta
    • Internet-selain
Musiikin suoratoisto, ilman tuota olisi Bluetooth'n varassa? Android Autoa Tesla ei edelleenkään tue. Vähän nihkeältä tuntuisi "markkinoiden paras" infonäyttö ilman ko. palveluja.

Toki takavetoisuus ja Autopilotin puute tulisi myös vastaan. Onko näitä kulimalleja kellään, vai painottuuko laivasto varustelluumpaan suuntaan? Ehkä pitää vaan jatkaa haaveiluja. Jos VAG:n sähköauton tilaa niin takaraivossa sykkii varmasti "ihan kiva, mutta..."
Premium connectivityn saa kk-maksulla SR+:aankin. Autopilotti tulee aina mukana. FSD on erillinen (kallis) optio.
 
Standard range riittäisi tehojen suhteen, mutta LR:ää puoltaa AWD. Autopilot on tosiaan vakiona, tarkoitin Täysin itsestään ajavaa. Eli FSD.

Model Y olisi tilojen puolesta parempi, toki koukku paikkaa M3:n pientä konttia. Farkun kanssa Ikean reissut menee penkit kaatamalla.

Pitänee odotella vaan, paras olisi tietysti myydä Cupra pois mutta jotenkin tottunut siihen että on auto pihassa... Ehkä voisi yrittää koeajaa Teslan jossain, miten sitten onnistuu kun Helsinkin ei ole tarkoitus lähteä.
 
Tuntuu, että juuri hetkellä hieman huono aika ostaa sähköautoa kun paljon asioita muuttuu lähiaikoina. Tarjonta ja laatu on heikkoa. Vuoden sisällä moni asia muuttuu: Saksassa aletaan tehdä Model Y:tä, mikä hyvällä tuurilla parantaa laatua. Myyntiin tulee ID.3, ID.4, ID Space Vizzion farkku?, Skoda Enyaq, Audi Etron Q4, Ford Mustang E, Polestar 2, XC40 recharge, Nissan Ariya, yms. Ehkä Model 3:nkin hinta hieman putoo (ja tuurilla laatu paranee, tosin en pidättäisi hengitystä) kun kilpailu kiristyy jne.
 
Jos aiheesta sen verran sopisi laittaa, että M3 Standard Range Plussaan voisi olla paukkuja. Mutta osittainen Premium sisustus ei sisällä Premium connectivityä

Se maksaa noin 100e vuodessa. Lisäksi, vaikka oliskin se Premium sisustus paketti niin se connectivity osuus siitä on ilmanen vain vuoden.
 
Tammikussa haettu model 3 performace itsellä. Nyt on 14000km mittarissa ja ainoa remppa on toinen takavalo vaihdettu kosteuden takia. Mitään ihmellistä en ole huomannut viimeistelyssä vaikka edelliset autot on ollut mersuja useammalta vuosikymmeneltä. Äänieristys voisi olla vähän parempi, mutta tietty 20" renkaat vaikuttaa tuohon aika paljon. Äänentoisto taas ihan priimaa ei omaan korvaan häviä yhtään mersun burmesterille.
 
Kiva kuulla muitakin kokemuksia kuin negatiivisen ääripäästä. On fanaattisia puolustelijoita, on fanaattisia vihaajia, yleensä totuus on jossain siinä välimaastossa.
 
Tammikussa haettu model 3 performace itsellä. Nyt on 14000km mittarissa ja ainoa remppa on toinen takavalo vaihdettu kosteuden takia. Mitään ihmellistä en ole huomannut viimeistelyssä vaikka edelliset autot on ollut mersuja useammalta vuosikymmeneltä. Äänieristys voisi olla vähän parempi, mutta tietty 20" renkaat vaikuttaa tuohon aika paljon. Äänentoisto taas ihan priimaa ei omaan korvaan häviä yhtään mersun burmesterille.

Onko siinä siis maalit jäljellä ja joka paikka maalattu, paneelit istuu suorassa niin ulkona kuin sisälläkin, vedet pysyy auton ulkopuolella. Hieman erikoista että sarjavalmistettu auto voi erota muista samalta linjalta valmistuneista noinkin paljon.
 
Onko siinä siis maalit jäljellä ja joka paikka maalattu, paneelit istuu suorassa niin ulkona kuin sisälläkin, vedet pysyy auton ulkopuolella. Hieman erikoista että sarjavalmistettu auto voi erota muista samalta linjalta valmistuneista noinkin paljon.

kyllä niistä suurin osa on ihan asiallisia. Mutta tämähän ei vihaajien mielestä ole totta vaan joka ikinen on sontaa .. :/
 
kyllä niistä suurin osa on ihan asiallisia. Mutta tämähän ei vihaajien mielestä ole totta vaan joka ikinen on sontaa .. :/
Riippuu miten asiaa katsoo. Tesla ryhmistä näkee hyvin kun porukka sinne kuvaa autoja, että mitkä asiat mättää. Menee kausittain.
Edit. Jokainen ei vaan tartu niihin ongelmakohtiin vaan hyväksyy ne osana autoa.
 
Onko siinä siis maalit jäljellä ja joka paikka maalattu, paneelit istuu suorassa niin ulkona kuin sisälläkin, vedet pysyy auton ulkopuolella. Hieman erikoista että sarjavalmistettu auto voi erota muista samalta linjalta valmistuneista noinkin paljon.
Panelit on yhtä suorassa ku muissakin autoissa. Maalien puolesta minulle on ihan sama onko esim hattuhyllyn alapuoli pohjamaalissa tai jossain muualla josta ei näe ku erikseen ihmettelemällä. Ja pintamaalit on kyllä vielä kiinni. Ja on pysynyt vedetkin ulkopuolella
 
Nyt kun mainitsit, vasen takaovi näyttää roikkuvan.

No, on niitä muissakin ... älä hermostu :kahvi:
 
Tässä vielä muutama kuva vielä joista voit mittailla panel gappejä

IMG_20200406_160419~2.jpg
IMG_20200623_114717~2.jpg
IMG_20200406_160400.jpg

En näe mitään ongelmaa korin sovituksista kuvista. Tosin itsellä oli toisen merkin huollon sijaisauto, mitä illemmalla ihmettelin tarkemmin pihalla, niin melkoisessa kolarissa ollut kun maalisävyt vähän sinnepäin ja useampi osa ei oikein istunut, keulakolarissa ollut ja korjattu miten sattuu.

Panelit on yhtä suorassa ku muissakin autoissa. Maalien puolesta minulle on ihan sama onko esim hattuhyllyn alapuoli pohjamaalissa tai jossain muualla josta ei näe ku erikseen ihmettelemällä. Ja pintamaalit on kyllä vielä kiinni. Ja on pysynyt vedetkin ulkopuolella

Jos se on ihan sama, niin hyvähän se sitten on että kelpaa.
 
Nyt kun mainitsit, vasen takaovi näyttää roikkuvan.

No, on niitä muissakin ... älä hermostu :kahvi:

Ehkä voisi vähän säätää, mutta ei häiritse niin paljoa että viitsisi
En näe mitään ongelmaa korin sovituksista kuvista. Tosin itsellä oli toisen merkin huollon sijaisauto, mitä illemmalla ihmettelin tarkemmin pihalla, niin melkoisessa kolarissa ollut kun maalisävyt vähän sinnepäin ja useampi osa ei oikein istunut, keulakolarissa ollut ja korjattu miten sattuu.


Jos se on ihan sama, niin hyvähän se sitten on että kelpaa.

Kelpaa kyllä ja seuraavakin on Tesla, jos saksalaiset ei paranna peliä huomattavasti. Nythän ongelma saksalaisilla on se, että tehoja ei voi olla enempää ku polttispuolen sporteilla. Ja toinen juttu tietty softa just luin audi etron kuskin kertomuksen siitä, että ei oltu softaa voitu huolto keikalla päivittää koska huollolla ei ollut uusimpia levykkeitä. Tuosta tuli kyllä vähän semmonen WTF fiilis..
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 496
Viestejä
4 509 392
Jäsenet
74 409
Uusin jäsen
Hande380

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom