Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ihan linjassa tälle maailmanajalle maalaistaksilla kun ei myöskään aja kelaa enää kuten minäkin.
 
Tuonne service menuun on näköjään tullut kaikenlaisia näkymiä lisää. Mm. octovalvesta ja supermanifoldista oma graafinen animoitu näkymänsä: näkee eri nestekierrossa olevien komponenttien lämmöt, nestekierron suunnat, puhallinnopeudet ynnä muuta.


Screenshot 2023-02-26 at 16.46.44.png
 
Jos/Kun julkaisevat halvemman mallin niin sen myyntiintulo voi olla 2v+ päässä. 25k voi myös olla väärä hinta, kun inflaatio on laukannut,... Spekulaatiot uuteen malliin tulevat tesla hq videosta missä oli allaoleva töherrys näkyvillä
1677425706632.png


Aikaisemminkin samaa ulkoasua väläytetty. Tässä parempi kuva

1677425733141.png

Riittääkö edes 2v... Tuota varten tarvitsisi todnäk täysin uuden tehtaan, nykyisissä kapasiteetit tulevat menemään täyteen nykyisilläkin malleilla
 
Riittääkö edes 2v... Tuota varten tarvitsisi todnäk täysin uuden tehtaan, nykyisissä kapasiteetit tulevat menemään täyteen nykyisilläkin malleilla
Teslan tuntien antavat jonkun päivämäärän ja todellisuus on sitten jotain muuta. Matkanvarrella auto myös vaihtuu erilaiseksi joiltain osin :) Eiköhän ne shanghaihin sais laajennuksen tehtyä uutta autoa varten, jos myynti alkaisi 2025 talvella ja volyymivalmistus 2025 loppupuolella/2026. Samaan tyyliin kuin CT:ta tulee pari kappaletta tänä vuonna ja volyymivalmistus 2024.

Kiinassa tesla kai on tuota halvempaa autoa suunnitellut. Lienee valmistuskin alkaa kiinassa ensimmäisenä.
 
Paljon noissa halvimmissa liikkeissä myytävissä m3 ja y Tessuissa on tällä hetkellä ilmaa pyynneissä? Onko joku kysynyt vaihtoarvoa omasta Teslastaan Teslalle tai jollekkin jobbarille? Kuullut jotain ja pyynnin ja hyvityksen ero esim. 10t€ kuulostaa aika karmealta, lieneekö edes totta.
 
Paljon noissa halvimmissa liikkeissä myytävissä m3 ja y Tessuissa on tällä hetkellä ilmaa pyynneissä? Onko joku kysynyt vaihtoarvoa omasta Teslastaan Teslalle tai jollekkin jobbarille? Kuullut jotain ja pyynnin ja hyvityksen ero esim. 10t€ kuulostaa aika karmealta, lieneekö edes totta.
Noin periaatteessa voisi ajatella että arvon pitäisi tippua kuten missä vaan autossa, mutta totuus on sitten jotain jonka saanee selville vaan jos tinkii käytetystä ja ostaa sen sitten hinnalla x€ niin siinä se totuus. Pyynnit on käytetyissä lähes samassa kuin uusissa ja jotenkin ihmetyttäisi jos joku maksaisi käytetystä saman kuin uudesta kun uusiakin saa aika nopeasti.
 
Niinpä niin, nyt on youtubessa jo HW4.5 spekulointi videoita, lisä kamerat tulevat vasta 4.5 mukana jne. Alkaa vaikuttamaan siltä että otan HW3 auton ja vaihdan sitten 3v päästä sen HW5 autoon tms.

Ilmeisesti HW4 voi olla eri kamerakonfiguraatioilla, eka auto jossa nuo lisäkamerat olisi on CT? Myöhemmin ne ovat tulossa muihinkin malleihin.
 
Riittääkö edes 2v... Tuota varten tarvitsisi todnäk täysin uuden tehtaan, nykyisissä kapasiteetit tulevat menemään täyteen nykyisilläkin malleilla

Kyllä nykyisissäkin tehtaissa on kapasiteettia laajentaa. Austin/Berliini toimivat pienellä kapasiteetilla verrattuna Shanghaihin. Noihin mahtuu kyllä uudet tuotantolinjat uusille malleille. Uusiakin tehtaita on toki tulossa.

Mutta yksi tuon Project Highlandin tavoitteita lienee auton valmistuksen nopeuttaminen tekemällä kokonpanosta vieläkin yksinkertaisempaa. Tämä tietysti paitsi alentaa hintaa, myös lisää kokoonpanolinjan kapasiteettia.
 
Ilmeisesti HW4 voi olla eri kamerakonfiguraatioilla, eka auto jossa nuo lisäkamerat olisi on CT? Myöhemmin ne ovat tulossa muihinkin malleihin.
Tuo voi olla ihan validia. Sinällään nämä kamerat sopisi myös Semiin mutta ilmeisesti kehitys kesken vielä.

4.5 rautaa ei kannata uskoa, ne vain trollaa netissä. Toki tulee uudempaa rautaa mutta siitä olisi jo muitakin lähteitä kuten koodissa.
 
Paljon noissa halvimmissa liikkeissä myytävissä m3 ja y Tessuissa on tällä hetkellä ilmaa pyynneissä? Onko joku kysynyt vaihtoarvoa omasta Teslastaan Teslalle tai jollekkin jobbarille? Kuullut jotain ja pyynnin ja hyvityksen ero esim. 10t€ kuulostaa aika karmealta, lieneekö edes totta.
Tesla maksaa kaikkein huonoiten, sitten jobbari ja ja parhaan hinnan pitäisi saada myymällä suoraan yksityiselle.

Uskoisin että noin 1500€ saisi tingittyä oman käsityksen mukaan. Tai sitten vain 1000€.

Teslalla on myynnissä enää yksi käytetty (rwd) Model 3, eli ei sinne kukaan ole autoa laittanut vaihdossa. Ja vanha varastokin on saatu myytyä pois. S ja X löytyy muutamia.

Itse en tiedä 10k€ erosta, mutta saattaahan se jopa ainakin Teslan kohdalla pitää paikkansa. Niin huonosti Tesla hyvittää, eli ei halua autoja vaihdossa.
 
Muista autoista hyvittää kanssa aika vähän, pyysin siis tarjouksen teslalta ja he tarjosivat lähes kolmanneksen vähemmän kun autoliike johon tarjosin suoraan. Autoliikkeestä suoraan sanottiin myös millä hinnalla myyvät auton eteenpäin, joka oli ihan linjassa nettiauton hintojen kanssa. Kyseessä siis polttomoottoriauto.

Eli ehkä saisi parhaiten kun myisi itse nettiautossa, mutta en kyllä jaksa. Ja ongelmana myös se että kun saan teslan niin vanha auto on pakko myydä ennen sitä pois kun ei ole muuta paikkaa sitä sitten säilyttää kun ~5€/h kadulla, joten tulee aika kalliiksi. Tai voihan sen ajaa jonnekkin kauas ilmaiselle parkkikselle, mutta vaikeaksi sitten menee myyntikin ja rikotaanko se siellä jne. Dieselverot ja vakuutukset juoksee kanssa, joten vaikka itse myymällä saisi useamman tonnin enemmän niin se hyöty on nopeasti syöty noissa kuluissa ja varsinkin vaivassa.
 
Muista autoista hyvittää kanssa aika vähän, pyysin siis tarjouksen teslalta ja he tarjosivat lähes kolmanneksen vähemmän kun autoliike johon tarjosin suoraan. Autoliikkeestä suoraan sanottiin myös millä hinnalla myyvät auton eteenpäin, joka oli ihan linjassa nettiauton hintojen kanssa. Kyseessä siis polttomoottoriauto.

Eli ehkä saisi parhaiten kun myisi itse nettiautossa, mutta en kyllä jaksa. Ja ongelmana myös se että kun saan teslan niin vanha auto on pakko myydä ennen sitä pois kun ei ole muuta paikkaa sitä sitten säilyttää kun ~5€/h kadulla, joten tulee aika kalliiksi. Tai voihan sen ajaa jonnekkin kauas ilmaiselle parkkikselle, mutta vaikeaksi sitten menee myyntikin ja rikotaanko se siellä jne. Dieselverot ja vakuutukset juoksee kanssa, joten vaikka itse myymällä saisi useamman tonnin enemmän niin se hyöty on nopeasti syöty noissa kuluissa ja varsinkin vaivassa.
Kia Niro ja vw id.3 meni multa autoliikkeeseen. Ottivat itse yhteyttä ja sai silloin ihan tarpeeksi paljon rahaa. Samoin 5 moottoripyörää on mennyt liikkeeseen, kun kerran meni kaksi samalla kertaa ja samaan autoon mahtui.

Yksityiselle kun myy, niin jotkut on epävarmoja ostajia, kun paljon rahaa liikkuu. Ja on ollut ilman rahoitusta, niin rahojen siirrot käy aika näppärästi. Mutta vaatii siis esim teslan kohdallakin lähes 50k€ rahaa.

Yksityiselle myymällä siis myyntiaika on pitempi, että oikeanlainen ostaja sieltä sattuu tulemaan vastaan (jos tulee). Autoliike siis aivan hyvä vaihteohto ja jos kilpailuttaa ne, niin saattaa saada ihan ok hinnan.
 
Yksityiselle myymällä siis myyntiaika on pitempi, että oikeanlainen ostaja sieltä sattuu tulemaan vastaan (jos tulee). Autoliike siis aivan hyvä vaihteohto ja jos kilpailuttaa ne, niin saattaa saada ihan ok hinnan.
Lisäksi jos yksityisenä myyt niin jos sattuu oikeasti hankala ostaja niin voit joutua asioimaan hänen kanssaan vielä pitkään jos "sopivasti sattuu" joku vika autosta löytymään.
 
Lisäksi jos yksityisenä myyt niin jos sattuu oikeasti hankala ostaja niin voit joutua asioimaan hänen kanssaan vielä pitkään jos "sopivasti sattuu" joku vika autosta löytymään.
Eikös näissä ole kuuluisa ”perävalotakuu”? Tietysti myynnissä pitää olla rehellinen kaikista auton vioista, mutta ei kai noista jälkeenpäin voi mitään mutista yksityisten kaupassa.
 

Nyt on virallista että FSD Beta on l2 tason avustin.
Beta jakelu keskeytetty kunnes ongelmat korjataan kun voi ajaa päin punaisia jne.
 
Eikös näissä ole kuuluisa ”perävalotakuu”? Tietysti myynnissä pitää olla rehellinen kaikista auton vioista, mutta ei kai noista jälkeenpäin voi mitään mutista yksityisten kaupassa.
Kyllä. Liikkeellä on vain virhevastuu. Toki yksityisenkin täytyy kertoa viat, jos niitä on tiedossa ja jos on osaamista sen verran, että ymmärtää vioista.

Yksi auto vioittui heti kauppojen jälkeen (2500€ hintainen), mutta ei mulla ollut yhtään mitään tietoa mikä sille tuli. Enkä tiedä kyllä vieläkään. Luultavasti oli kyllä joku melko pieni vika.


Teslan varmaan kannattaisi ostaa melko tuoreena, 4v tai 80tkm takuu. Tai jos tuo on ylittynyt, niin pitäisi olla halvempi. Toki akku/voimansiirto takuun loppuminen 8v kohdalla on vielä isompi juttu.
 
Eli käytännössä ei ole enää oikein mitään järkeä maksaa premium connectivitystä mitään.

En ole sen ilmaiskauden jälkeen tuosta tohtinut maksaa kun luurista saa netin. Laitan puhelimestä netin jaon päälle jos pidemmälle matkalle menossa ja haluan Spotifyä kuunnella tai jos haluan autossa katsoa Netflixiä tms. Spotify tili on maksettuna ja sitähän voi sitten kuunnella missä vain. Ei minulle ainakaan tule mieleen minkä takia tuota premium connectivityä hommaisin.

Sen haluaisin tietää miten sen tilausmainoksen saa pois tuosta ruudulta. Sitä kun en halua niin ei sitä tarvitsisi koko aikaa mainostaa siinä ruudulla.
 
Kauppalehdestä:
Sähköautoa pukkaa – Teslan Saksan-tehdas puskee Model Y-mallia jo yli kaikkien odotusten
27.2.202313:43päivitetty 27.2.202313:43
AUTO
SÄHKÖAUTO
TEKNIIKKA
TEOLLISUUS

Vauhti päällä. Teslan Berliinin-tehdas on ylittänyt alkuperäiset Model Y-mallien tuotantotavoitteensa.

Grünheiden-tehtaan tuotantolinjoilta valmistuu jo 4 000 Model Y-mallia viikossa.

Lukuaika noin 1 min
Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla lisää Berliinin tuotantolaitoksensa kierroksia Saksassa. Gigafactoryn tuotantolinjoilta valmistuu tällä hetkellä jo 4 000 sähköautoa viikossa.

Tehtaan todelliset volyymit ovat ampaisseet jo kolme viikkoa virallisten tuotantoaikataulujen edelle, uutistoimisto Reuters kertoo. Saksan tehtaan alkuperäisissä kaavailuissa tarkoituksena oli saavuttaa 4 000 ajoneuvon taso maaliskuun 13. päivän aikoihin.
Kesäkuun lopuille tultaessa tähtäin on jo 5 000 auton viikkotahdissa.

Tehtaan maksimikapasiteetiksi on linjattu puoli miljoonaa ajoneuvoa vuodessa. Käytännössä tämä edellyttää 10 000 auton viikkotahtia.

Teslan mukaan Grünheiden-tehtaan tuotantomäärät hipovat jo kolmannesta yhtiön Shanghain-tehtaan keskimääräisestä viikkotuotannosta.

Shanghaissa Model Y-mallisia katumaastureita valmistuu noin 13 000 viikkotahtiin. Tämä jää noin 1 000 autolla Shanghain maksimikapasiteetista.

Saksan tehtaan yhteydessä toimiva akkujen tuotantolaitos aloitti hiljan toimintansa. Yksikön tarkoituksena on toimittaa ajoakkuja gigafactoryn valmistamiin sähköautoihin.

Tesla aikoo kaikesta päättäen siirtää akkutuotantonsa painopistettä Yhdysvaltoihin vastikään kongressin hyväksymän ilmastopaketin vuoksi. Paketin tarjoamat sähköautojen hankintatuet kun riippuvat sähköautojen kotimaisuusasteesta.
 
En ole sen ilmaiskauden jälkeen tuosta tohtinut maksaa kun luurista saa netin. Laitan puhelimestä netin jaon päälle jos pidemmälle matkalle menossa ja haluan Spotifyä kuunnella tai jos haluan autossa katsoa Netflixiä tms. Spotify tili on maksettuna ja sitähän voi sitten kuunnella missä vain. Ei minulle ainakaan tule mieleen minkä takia tuota premium connectivityä hommaisin.

Sen haluaisin tietää miten sen tilausmainoksen saa pois tuosta ruudulta. Sitä kun en halua niin ei sitä tarvitsisi koko aikaa mainostaa siinä ruudulla.
Tosin nyt tämä kai kuitenkin on niin että tuohon premium connectivityyn kuuluu autossa toimiva spotify, eli taidan tuon maksaa. Ei ole muuten maksullista spotifyta ja lähinnä autossa kuuntelisin muutenkaan niin ihan hyvä näin. Samalla saa sateliittikartat.
 
Tosin nyt tämä kai kuitenkin on niin että tuohon premium connectivityyn kuuluu autossa toimiva spotify, eli taidan tuon maksaa. Ei ole muuten maksullista spotifyta ja lähinnä autossa kuuntelisin muutenkaan niin ihan hyvä näin. Samalla saa sateliittikartat.
Kyllä toi sitten kannattaa maksaa. Mulla on maksullinen spotify omasta takaa ja tässä punnitsen kannattaako tuosta teslan premiumista maksaa. Parempi kartta ja siinäkö se? Ilmeisesti mitään ominaisuuksia ei ole vähempää, vaikka siitä ei maksaisi? Esilämmitykset toimii latureille jne.
 
Kyllä toi sitten kannattaa maksaa. Mulla on maksullinen spotify omasta takaa ja tässä punnitsen kannattaako tuosta teslan premiumista maksaa. Parempi kartta ja siinäkö se? Ilmeisesti mitään ominaisuuksia ei ole vähempää, vaikka siitä ei maksaisi? Esilämmitykset toimii latureille jne.
Parempi kartta on vain sateliitti ja liikennetiedot.
Olen toisinaan ottanut kuukauden kun tulee enemmän ajoa. Muuten BTlla musat.
 
Tekeekö noilla liikennetiedoilla mitään? Itse totesin omassa testissäni, että Teslan navi on selvästi huonompi kuin Google Maps. Ei tiennyt kaikkia teitä Helsingissä ja ehdotteli välillä typerästi valitsemaansa reittiä vaikka ajelin kilometrikaupalla eri suuntaan. Jos liikennetiedot tulevat muista Tesloista, jää liikennetilanteen tarkkuus varmaan aika hurjasti Google Mapsista jälkeen. Tämä harmitti vähän koska autossa ei sitä Android Auto / Carplay tukea kuitenkaan löydy.
 
Tekeekö noilla liikennetiedoilla mitään? Itse totesin omassa testissäni, että Teslan navi on selvästi huonompi kuin Google Maps. Ei tiennyt kaikkia teitä Helsingissä ja ehdotteli välillä typerästi valitsemaansa reittiä vaikka ajelin kilometrikaupalla eri suuntaan. Jos liikennetiedot tulevat muista Tesloista, jää liikennetilanteen tarkkuus varmaan aika hurjasti Google Mapsista jälkeen. Tämä harmitti vähän koska autossa ei sitä Android Auto / Carplay tukea kuitenkaan löydy.
Liikennetiedot tulevat Googlelta mutta olen kerran tai pari nähnyt sen ehdottavan jotain muuta reittiä kun ollut ruuhkaa. Harvemmin kyllä.
 
Kuinka paljon käytännön tasolla m3 LR voittaa m3 perfin rangessa, etenkin motarivauhdeissa kesä/talviolosuhteissa? Entäpä nämä samat, mutta my LR verrattuna? Oma mielikuva kolmosten osalta oli ainakin 100km, mutta tarkempia lukemia netistä tutkiessa vaikuttaa olevan merkittävästi vähemmän? Täällä taitaa olla monella käytännön kokemusta.
 
Liikennetiedot tulevat Googlelta mutta olen kerran tai pari nähnyt sen ehdottavan jotain muuta reittiä kun ollut ruuhkaa. Harvemmin kyllä.

Oletko aivan varma? Muistan lukeneeni, että kartat ja satelliittinäkymä tulevat tosiaan Googlelta (ja sen näkee myös selvästi karttaa katsomalla), mutta navigointi ja ruuhkatiedot Teslan omasta järjestelmästä. Joka tapauksessa navigointi kyllä eroaa siitä mitä Google Maps minulle normaalisti ehdottaa. Tämäkin on vähän hämärä juttu, koska tätä(kään) ei Tesla taida avata mitenkään verkkosivuillaan...

Lisäksi jossain väitettiin, että navigaatti hyödyntäisi kyllä reitin laskennassa ruuhkatietoja vaikka Premium Connectivitya ei ole. Ainoastaan grafiikka ruuhkatiedoista puuttuu. Onnistuiko muuten Teslan OTA päivitykset ilman Premium Connectivityä ilman puhelimen jakamaa Wifi verkkoa?
 
OTA päivitykset vaativat Wifi-verkon. Tesla ilmeisesti pystyy "joissain tilanteissa" puskemaan OTAt myös mobiiliverkon yli.
 
Oletko aivan varma? Muistan lukeneeni, että kartat ja satelliittinäkymä tulevat tosiaan Googlelta (ja sen näkee myös selvästi karttaa katsomalla), mutta navigointi ja ruuhkatiedot Teslan omasta järjestelmästä. Joka tapauksessa navigointi kyllä eroaa siitä mitä Google Maps minulle normaalisti ehdottaa. Tämäkin on vähän hämärä juttu, koska tätä(kään) ei Tesla taida avata mitenkään verkkosivuillaan...

Lisäksi jossain väitettiin, että navigaatti hyödyntäisi kyllä reitin laskennassa ruuhkatietoja vaikka Premium Connectivitya ei ole. Ainoastaan grafiikka ruuhkatiedoista puuttuu. Onnistuiko muuten Teslan OTA päivitykset ilman Premium Connectivityä ilman puhelimen jakamaa Wifi verkkoa?
Navigointi on Teslan omaa käsialaa ja se ei todellakaan toimi. Googlen paljon parempi.
OTA päivitykset vaativat Wifi-verkon. Tesla ilmeisesti pystyy "joissain tilanteissa" puskemaan OTAt myös mobiiliverkon yli.
Vain vakavat korjaukset.
 
Ei tiennyt kaikkia teitä Helsingissä ja ehdotteli välillä typerästi valitsemaansa reittiä vaikka ajelin kilometrikaupalla eri suuntaan.
Itse huomasin myös teslan koeajolla jo, että ehdotti tutulla reitillä ihan ihmeellistä kiertoreittiä ja vaikka ajoin jo sitä oikeaa reittiä niin navi hakkasi päätä seinään, eikä suostunut mukautumaan oikeaan reittiin. Ja tämä oli ihan asutuksen keskellä, eikä missään mökkitiellä.

Toivon siis (tulevana teslan omistajana), että tesla panostaisi myös tuon navigaattorin parantamiseen ja siihen tulisi päivityksiä mahdollisimman nopeasti.
 
Hieman kaipaisi perusteluja tälläisiin oneliner heittoihin. Minusta navigointi on toiminut ihan hyvin. Tuo navigation data ja routing engine on Internet-lähteiden mukaan MapBoxin tekemä, ei Teslan kuten annat ymmärtää.


Tänään kotiin mennessä Tesla halusi ohjata Helsingin keskustan kautta koska ruuhka. Asun Hämeenlinnan suunnassa. Google Maps tarjosi taas Vihdintietä, joka oli nopeampi.

Kokemukseni perusteella Google parempi.
 
Itse huomasin myös teslan koeajolla jo, että ehdotti tutulla reitillä ihan ihmeellistä kiertoreittiä ja vaikka ajoin jo sitä oikeaa reittiä niin navi hakkasi päätä seinään, eikä suostunut mukautumaan oikeaan reittiin. Ja tämä oli ihan asutuksen keskellä, eikä missään mökkitiellä.

Toivon siis (tulevana teslan omistajana), että tesla panostaisi myös tuon navigaattorin parantamiseen ja siihen tulisi päivityksiä mahdollisimman nopeasti.
Redditin Tesla ryhmissä on näitä paljon. Kuinka Tesla haluaa navigoida 10min päähän yli 30min reitin kautta.
 
Reddit on varmaan täynnä kaikenlaista. Minun kokemuksella (80t km teslailua) aivan hyvin on toiminut navigaattori eikä ole kyllä koskaan käynyt mielessäkään avata Google mapsia rinnalle.
 
Reddit on varmaan täynnä kaikenlaista. Minun kokemuksella (80t km teslailua) aivan hyvin on toiminut navigaattori eikä ole kyllä koskaan käynyt mielessäkään avata Google mapsia rinnalle.
Onhan siellä kaikkea ja osa voi antaa väärää kuvaakin. Mutta jokaisella omat kokemukset.
 
Ainoa kerta jolloin Teslan navigointi on itsellä antanut huonon reitin oli maaseudulla keskellä ei mitään, jossa se ehdotti aika heppoista kärrypolkua viimeiselle kilometrille, kun ajeltiin kaverin mökille. Luuli sitä siis ajokelpoiseksi tieksi, kun oikea reitti oli hieman pidempi. Sen sijaan PK-seudulla on kyllä ollut aina ihan asialliset reitit.
 
Voihan se olla, että itselläni vain sattu tulemaan joku bugi siinä heti. Taisin vain koeajolla juuri kehua kuinka sulavasti toimiva, helppokäyttöinen ja visuaalisesti näyttävä teslan navigaattori on ja alle puoli tuntia sen jälkeen neuvoo ihan älyttömän aivopierun. Voi olla ihan sattumaa ja näin toivonkin. Samaan aikaan toivon silti, että se jatkaisi kehitystään ja ottaisi google mapsin toimivuudessa kiinni.
 
Kännystähän voi lähettaa googlemaps reitin suoraan Teslaan. Sitten auto käyttää sitä.
 
Ei pysty myöskään lähettämään välietapeilla varustettua reittiä. Se olisi kätevä joskus.
 
Kuinka paljon käytännön tasolla m3 LR voittaa m3 perfin rangessa, etenkin motarivauhdeissa kesä/talviolosuhteissa? Entäpä nämä samat, mutta my LR verrattuna? Oma mielikuva kolmosten osalta oli ainakin 100km, mutta tarkempia lukemia netistä tutkiessa vaikuttaa olevan merkittävästi vähemmän? Täällä taitaa olla monella käytännön kokemusta.
Jos laitat perffiin samat renkaat ja ajat samaa vauhtia kuin LR niin menee aika pitkälti saman matkan.
 
Lempäälän reissu tehtynä, talvikiekot laitatutin alle Autokummitus nimisessä puljussa suht lähellä ja voin suositella täydestä sydämestä.

Auton luovutus oli aika koruton tapahtuma verrattuna BMW, Volvo tai MB maailmaan, mutta... Noh, lyhyestä virsi kaunis? Tiirailin auton parkissa kahteen kertaan ympäri, ei ollut maalivikoja ja saumat suorassa, ei hälyääniä eikä nitinöitä kotimatkalla. Valikkoja en paljoa selannut liikkeellä ollessa, vakkari alkoi toimimaan noin 10km ajon jälkeen kun oli tarpeeksi katsellut Föhnin sulattamaa keväistä tietä merkintöineen. Nopeustoleranssin asetin +8km rajoitukseen ja sillä tultiin. Mieluummin ottaisin sen matalamman regeneraation, varsinkin kun tipauttaa vakkarin pois päältä // ellei ole tarkkana heti jarruttaa tuntuvasti ennenkuin huomaa painaa vauhtipoljinta ja sillä kevennetysti moottorijarruttaa.
 
En ole koskaan ostanut uutta autoa niin en tiedä, mutta mitä siis muiden merkkien luovutuksessa tehdään? Joutuu jonkun myyjä hepun kanssa juoda kahvit tms?

Itse kyllä tosin kaipaisin luovutusta sisätiloissa varsinkin näin talvella. Olisi helpompi käydä auto läpi kuin ulkona pimeässä räntäsateessa.
 
En ole koskaan ostanut uutta autoa niin en tiedä, mutta mitä siis muiden merkkien luovutuksessa tehdään? Joutuu jonkun myyjä hepun kanssa juoda kahvit tms?

Itse kyllä tosin kaipaisin luovutusta sisätiloissa varsinkin näin talvella. Olisi helpompi käydä auto läpi kuin ulkona pimeässä räntäsateessa.
Eipä siinä muuta tehdä kuin että myyjä esittelee auton ja toiminnot siinä lasipalatsissa. Sit avaimet käteen ja ajat auton ulos ja kotiin :)
 
En ole koskaan ostanut uutta autoa niin en tiedä, mutta mitä siis muiden merkkien luovutuksessa tehdään? Joutuu jonkun myyjä hepun kanssa juoda kahvit tms?

Itse kyllä tosin kaipaisin luovutusta sisätiloissa varsinkin näin talvella. Olisi helpompi käydä auto läpi kuin ulkona pimeässä räntäsateessa.

Tuohan riippuu ihan liikkeestä ja kauppa-aktista, minimissään yhteen lappuun nimi ja tilisiirto ja potkiivat ulos ilman kahvia ja tiskin takaa heittää avaimen ja osoittaa lumipenkkaa mistä löydät omasi. Parhaillaan sitten yrtitetään hoitaa homma asiakasta miellyttävällä tavalla maaliin, otti se sitten sen tunnin tai kaksi, joskus jopa kolme, joskus jopa saman lasipalatsin naapuriliikkeestä saa samaan rahaan purtavaa.
 
En ole koskaan ostanut uutta autoa niin en tiedä, mutta mitä siis muiden merkkien luovutuksessa tehdään? Joutuu jonkun myyjä hepun kanssa juoda kahvit tms?

Itse kyllä tosin kaipaisin luovutusta sisätiloissa varsinkin näin talvella. Olisi helpompi käydä auto läpi kuin ulkona pimeässä räntäsateessa.
Joutuu on oikea sana kaikesta ajasta jota täytyy viettää automyyjän kanssa. Oksennusta kurkusta nieleskellen. Jossain vaiheessa olin ostamaisillaan uutta autoa ja tuli koeajettua monta, kunnes ei enää pystynyt kanssakäymään tuon ammatin edustajien kanssa.
 
Eipä siinä muuta tehdä kuin että myyjä esittelee auton ja toiminnot siinä lasipalatsissa. Sit avaimet käteen ja ajat auton ulos ja kotiin :)
Niin tätä vaan ihmettelin kun edellinen kirjoittaja kirjoitti että teslan luovutus on koruton tapahtuma verrattuna bmw, volvo jne luovutukseen. Mutta en nyt oikein osaa mieltää että mitä haluaisin tuolta tapahtumalta, muuta kuin uuden hienon auton mahdollisimman nopeasti?
 
Niin tätä vaan ihmettelin kun edellinen kirjoittaja kirjoitti että teslan luovutus on koruton tapahtuma verrattuna bmw, volvo jne luovutukseen. Mutta en nyt oikein osaa mieltää että mitä haluaisin tuolta tapahtumalta, muuta kuin uuden hienon auton mahdollisimman nopeasti?
Niin. Näissä bmw ja mersu luovutuksissa saattaa olla mukana vaikkapa lounas, auton läpikohtainen esittely ja sitten kaikkien toimintojen käyttöönotto yhdessä myyjän kanssa. Auton sisällä saattaa olla valmiina odottamassa punaviinipullo, merkin omaa rekvisiittaa ja parhaimmillaan olen kuullut että on ollut maastopyörä.

Tesla ilmeisesti kaivetaan itse lumen alta ja otetaan omaa matkapuhelinta käyttäen käyttöön?
 
Kyllähän siinä menee monta tuntia, kun käy maalipinnan joka sentin läpi valoilla ja sama sisustalle. Jos auton luovutus on jossain ulkona räntäsateessa, niin hieman hankalaa on tämä toteuttaa.
 
Niin. Näissä bmw ja mersu luovutuksissa saattaa olla mukana vaikkapa lounas, auton läpikohtainen esittely ja sitten kaikkien toimintojen käyttöönotto yhdessä myyjän kanssa. Auton sisällä saattaa olla valmiina odottamassa punaviinipullo, merkin omaa rekvisiittaa ja parhaimmillaan olen kuullut että on ollut maastopyörä.

Tesla ilmeisesti kaivetaan itse lumen alta ja otetaan omaa matkapuhelinta käyttäen käyttöön?
No jaa, tosiaan olisi kiva saada auto sisällä niin voisi helpommin tarkistaa ettei ole mitään virheitä tms. Noin muuten en kyllä kaipaisi mitään automyyjää esittelemään autoa kun varmaan tiedän itse enemmän ja paljon kivampi yksin rauhassa tutustua autoon.

Aika paljon pitäisi olla henkilökuntaakin jos joka asiakkaan kanssa pitäisi viettää tuntikausia.
 
No jaa, tosiaan olisi kiva saada auto sisällä niin voisi helpommin tarkistaa ettei ole mitään virheitä tms. Noin muuten en kyllä kaipaisi mitään automyyjää esittelemään autoa kun varmaan tiedän itse enemmän ja paljon kivampi yksin rauhassa tutustua autoon.

Aika paljon pitäisi olla henkilökuntaakin jos joka asiakkaan kanssa pitäisi viettää tuntikausia.
Ennen Tesla pesi ja luovutti autot sisätiloissa. Se oli hienoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 727
Viestejä
4 476 968
Jäsenet
74 007
Uusin jäsen
AnttiAndres

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom