Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Laatuvaikutelma huonoa Yssä, varmasti on. Toisinkin jossain viime vuoden postauksessa mainitakin että jos haluaa 3/Y parempaa laatua niin odottaa Berliinin gigafactoryn linjoilta tulevaa yksilöä. Käytetty S paras atm, mielellään -16 vuoden loppupuolen niin on ovenkahvat 2 versiossa ja päivittää mcu2 kohdilleen jälkikäteen.
Miten eurooppalainen Teslan tehdas parantaa laatua?
 
Miten eurooppalainen Teslan tehdas parantaa laatua?
Ei pelkästään saksalainen laadunvalvonta ole se isoin tae vaan ajankulu... tuotetta kehitetään kuluttajan kustannuksella, mikä tietysti väärin. Perinteiset automerkit tuotetestaavat useita vuosia ja tuovat lähes täydellisen tuotteen uunista ulos kun teslalla tuote on nyrkkipajalta tulleena vielä raakile. Huomaa s ja nyt jo 3 on parempaan suuntaan. Priimaa tuskin tulee koskaan olemaankaan mutta perustekeleitä laadultaan kunhan markkinoilla olleet tuotteet sisään ajetaan ensin kuluttajalla. Saa taas nauraa cybertruckissa samaa kohtaloa...
 
Ei pelkästään saksalainen laadunvalvonta ole se isoin tae vaan ajankulu... tuotetta kehitetään kuluttajan kustannuksella, mikä tietysti väärin. Perinteiset automerkit tuotetestaavat useita vuosia ja tuovat lähes täydellisen tuotteen uunista ulos kun teslalla tuote on nyrkkipajalta tulleena vielä raakile. Huomaa s ja nyt jo 3 on parempaan suuntaan. Priimaa tuskin tulee koskaan olemaankaan mutta perustekeleitä laadultaan kunhan markkinoilla olleet tuotteet sisään ajetaan ensin kuluttajalla. Saa taas nauraa cybertruckissa samaa kohtaloa...
En itse ainakaan pidättelisi henkeä, että laatu paranee vaikka tehdas on Euroopassa. Vaatisi paremman suunnittelun. Enkö nyt tiedä S:stäkää kun vertasi 3:n. Samanlaista ongelmaa siinäkin oli vaikka se melkein uusi olikin.

Nythän jos teslaa haluaa niin joka päivä tulee s tai x myyntiin kun alkaa takuut loppumaan.
 
Juu, kyllähän tehtaallahan tehdään juuri sitä laatua, mitä valmistaja haluaa, ei sen enempää. Sillä ei ole merkitystä missäpäin maailmaa tehdas sijaitsee. Jos valmistaja määrittelee, että korin osien rako on joka paikassa 6 mm, niin sen pitäisi silloin olla 6 milliä. Mutta jos valmistaja määrittelee että rako on mikä on, niin sitten se on sitä..
 
Tuhansien työntekijöiden tehdas ja muutamia tartuntoja. Ja onko ne edes tulleet sieltä tehtaalta? Vähän raflaava juttu.

Tehtailta lähtöisin ja useampia, kokonaismäärää ei tarkemmin kerrottu.
 
Rich Rebuilds viritellyt Model 3 Long Range AWD:stä enemmän tehoja kuin performance mallista. Myy nyt parilla tonnilla tuota virityssettiään. Saa nähdä milloin noita paketteja saadaan Eurooppaan.

 
Hyvin ne ovat parantaneet asioitaan. Taitaa olla, että kun alkaa VAG puskemaan kamaa ulos niin jenkit on enää Teslan leikkikenttä.
 
Kyllähän tuo teslan laatu on surkuhupaisa kun miettii auton hintaa. Paneelit ei istu, maali ei kestä, maali niin ohut että pohjamaali näkyy läpi, maalipinta todella pehmeä, maalia puuttuu paikoitellen jne. Sitten vielä kehtaavat väittää asiakkaalle, että ei siinä mitään vikaa ole..
 
Lisää positiivisia Tesla Y -laatuaiheisia uutisia. Ensimmäinen näkemäni uutinen uudesta autosta, josta maalit rapisee paloina jo luovutusvaiheessa :redface:

1592554120051.png


 
Tuo näyttää siltä, ettei ole edes muovin tartuntapohjaa pistetty pintamaalin alle. Retu-Petteröintiä, asiakkaan silmään kusemista, isosti. Jospa vertaa esim 70-luvun Porschen alu+muovi maalaamisen tasoon, niin tämä Teslan maalaaminen ei ole maalaamista nähnytkään.
 
Jos palautat Teslan suoraan oston jälkeen, et voi enää ostaa samaa mallia sen erikoisvarusteissa vuodeksi - tämä on Teslan sopimuksen ehdot Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Tesla vahvisti pyynnöstämme, että sopimuslauseke pätee myös Euroopassa - paluun syystä riippumatta. Jos asiakas haluaa palauttaa Teslansa jo toimituksen aikana olemassa olevien vaurioiden vuoksi, Tesla voi estää häntä ostamasta yhden vuoden ajan yhtä varustettua mallia. Jos Tesla epäilee väärää paluuta, kaikille malleille asetetaan yleinen kielto vuodeksi. Tämä epätavallinen asetus on erityisen huolestuttava tavallisille Teslan asiakkaille, jotka ovat jo ostaneet useita Teslaita viime vuosina.

Olipas yllättäen vähän outo käännös, mutta eiköhän tuosta asia selviä. Ilmeisesti on niitäkin ketkä ostaa Teslaita useammin, useampi varmaan jättää kokeilun yhteen kertaan jos jälki on tuollaista.
Toki olisihan se jännä tilanne tilata vaikka kymmen tessua yksi toisenja jälkeen ja hylätä kaikki luovutuksessa.
 
Olipas yllättäen vähän outo käännös, mutta eiköhän tuosta asia selviä. Ilmeisesti on niitäkin ketkä ostaa Teslaita useammin, useampi varmaan jättää kokeilun yhteen kertaan jos jälki on tuollaista.
Toki olisihan se jännä tilanne tilata vaikka kymmen tessua yksi toisenja jälkeen ja hylätä kaikki luovutuksessa.
Ymmärtääkseen tämä lisäys tuli M3 aikana kun se tuli myyntiin kaikille. Sitä ennen pystyi ainakin kysymään ja pyytämään toista tilalle. Kai ne vieläkin vaihtaa toiseen jos onnistuu ja omassa mitä noutaa olisi vikaa.

Aikaisemmin oli vielä, että varausmaksun takaisin mutta nyt sekin muuttunut, että pitävät ne rahat itsellään M3 kohdalla se oli tonni mutta kun tuo muuttui tippui se 100€.
 
Ymmärtääkseen tämä lisäys tuli M3 aikana kun se tuli myyntiin kaikille. Sitä ennen pystyi ainakin kysymään ja pyytämään toista tilalle. Kai ne vieläkin vaihtaa toiseen jos onnistuu ja omassa mitä noutaa olisi vikaa.

Aikaisemmin oli vielä, että varausmaksun takaisin mutta nyt sekin muuttunut, että pitävät ne rahat itsellään M3 kohdalla se oli tonni mutta kun tuo muuttui tippui se 100€.

Logistinen ongelma, noita pitäisi olla rivissä ja ensinmäisen hylättyä, myyjä ajaisi seuraavan samanlaisen sisään ja sama uudestaan, ja uudestaan..
 
Jos menet vastaanottamaan uutta Mersua,Audia, Toyotaa...Ihan mitä vaan perinteisen autovalmistajan autoa, Kia ym. uudemmat valmistajat mukaanlukien, olisi käsittämätöntä tuollaiset maalivirheet ja panelien heitot toisiinsa nähden.
Pakko myöntää että Teslan suorituskyky ja softan edistyksellisyys houkuttaa kuitenkin minuakin, vaikka ulkoinen laatu on noinkin surkeaaa ainakin yksittäisissä autoissa.
 
Jos menet vastaanottamaan uutta Mersua,Audia, Toyotaa...Ihan mitä vaan perinteisen autovalmistajan autoa, Kia ym. uudemmat valmistajat mukaanlukien, olisi käsittämätöntä tuollaiset maalivirheet ja panelien heitot toisiinsa nähden.
Pakko myöntää että Teslan suorituskyky ja softan edistyksellisyys houkuttaa kuitenkin minuakin, vaikka ulkoinen laatu on noinkin surkeaaa ainakin yksittäisissä autoissa.
Tesla myy näistä laatuongelmista huolimatta niin kauan kun kilpailijat ei kykene muissa osioissa samaan.
 
Tesla myy näistä laatuongelmista huolimatta niin kauan kun kilpailijat ei kykene muissa osioissa samaan.

Norjasta saa jo hyvää dataa myynneistä, että Teslan myynti sakkaa samantien kun muilla merkeillä on autoja tarjota. Edellisten vuosien hyvät myynnit perustuivat vain ja ainoastaan siihen, että saivat olla alan yksinvaltiaita. Viimeisten kuukausien aikana Teslan myynnit on tippuneet Norjassa täysin olemattomiksi kun taas perinteiset merkit porskuttavat kovaa kyytiä eteenpäin. Fakta on se, että Teslan tämän hetkinen kokoonpanon laatu on niin luokatonta, että vastaavaa ei ihan hetkeen ole autoteollisuudessa nähty.
 
Norjasta saa jo hyvää dataa myynneistä, että Teslan myynti sakkaa samantien kun muilla merkeillä on autoja tarjota. Edellisten vuosien hyvät myynnit perustuivat vain ja ainoastaan siihen, että saivat olla alan yksinvaltiaita. Viimeisten kuukausien aikana Teslan myynnit on tippuneet Norjassa täysin olemattomiksi kun taas perinteiset merkit porskuttavat kovaa kyytiä eteenpäin. Fakta on se, että Teslan tämän hetkinen kokoonpanon laatu on niin luokatonta, että vastaavaa ei ihan hetkeen ole autoteollisuudessa nähty.
Mikä merkki ja malli tarjoaa Norjassa korvikkeen Teslalle?
 
Norjasta saa jo hyvää dataa myynneistä, että Teslan myynti sakkaa samantien kun muilla merkeillä on autoja tarjota. Edellisten vuosien hyvät myynnit perustuivat vain ja ainoastaan siihen, että saivat olla alan yksinvaltiaita. Viimeisten kuukausien aikana Teslan myynnit on tippuneet Norjassa täysin olemattomiksi kun taas perinteiset merkit porskuttavat kovaa kyytiä eteenpäin. Fakta on se, että Teslan tämän hetkinen kokoonpanon laatu on niin luokatonta, että vastaavaa ei ihan hetkeen ole autoteollisuudessa nähty.
Tämä yllä oleva teksti ei oikeen täsmää Tegen linkkaaman datan kanssa. Hiukan raflaavaa tekstiä.
Tästä saa lukea tilastot.
Omaan silmään näyttää ennemmin siltä että Tesla fanit ovat autonsa jo ostaneet Norjassa, ja nyt Tegen linkkaama data näyttää normaalilta tasaisemmalta myynniltä sähkiksien kesken.
 
Ei ollut aivan uusin mutta cleantechnican sivuilla on listaa. Joku kuukausi Zoe oli kärjessä.

Edit. Norway's April EV Market Share Jumps To 70%, Strongest Growth In 2 Years | CleanTechnica



Viimeisenä parina kuukautena ei paljoa ole Teslaa toimitettu mutta muiden valmistajien malleja on. Tässä kun katsotaan tilannetta syksyllä uudestaan, niin nähdään mikä on suunta EV osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Teslan maalaus jatkaa tasaista laatuaan! Sieltä löytyy lisää huippuyksilöitä tuosta threadista!
 
Aina kun alkaa Teslan haikailu nii Twitterin tageilla pääsee aika nopeasti maan pinnalle.


Toki osa on ihan huuhaata kuten, että pitäisi uusia takuuseen kuluvia osia mutta suurin osa oikeasti ihan käsittämätömiä.

Tää lienee kaikkein paras pitkää aikaan. Eikä omistaja edes olisi halunnut tuoda tuota ilmi. Vaikka S ja X ei ruoste vaivaa mutta kommenteista päätellen home vaivaa.

 
Voihan tuohon asentaa mukitelineet alle ja Finnish ämpäri Edition myydä sitten pohjoismaihin.
 
Joka ikinen räikeä ongelma täytyy ilmoittaa sanoin "I love Tesla" ettei kultti hermostu.
 
Joka ikinen räikeä ongelma täytyy ilmoittaa sanoin "I love Tesla" ettei kultti hermostu.
Eiköhän syynä ole rehellinen ulosanti hyvistä ja huonoista puolista. Sama asia jos "teslavihaaja" sanoisi: "En pidä Teslasta, mutta ajotuntuma oli erittäin hyvä". Halutaan kertoa mitä mieltä kokonaisuudessa tuotteesta ollaan ja samalla osoitetaan sormella ongelma/ylistys. Vähän niinku sanoisin itse: Pidän Teslasta paljon, mutta kuulemani mukaan asiakaspalvelu on surkeaa ja laatuongelmat ovat todellisia, joten pidän itse näppini erossa kyseisistä autoista.
 
Viimeisenä parina kuukautena ei paljoa ole Teslaa toimitettu mutta muiden valmistajien malleja on. Tässä kun katsotaan tilannetta syksyllä uudestaan, niin nähdään mikä on suunta EV osalta.
Ainakin Suomessa Teslan kohdalla on muistaakseni ollut niin, että autotoimituksia on tullut joka kolmas kuukausi. Pitää siis sihdata pitempää aikaväliä, jotta saa todellisen kuvan. Tuossa Norjan tilastossa näkyi, että maaliskuussa toimitettiin 997 Tesla Model 3 -autoa, vaikka koko alkaneen vuoden toimitustahti oli vain 1216 autoa. Luultavasti tuo tammi-maaliskuun kokonaistoimitusmäärä antaa realistisen kuvan todellisuudesta, eli Model 3 oli tuolla ajanjaksolla viidenneksi suosituin sähköauto Norjassa.
 
Tällä tyypillä hyviä testejä miten Tesla erinäisiin objekteihin jne.


Tuntuu kyllä, että pelkkä etututka ja kamerat ei taida riittää ellei oikeasti se verkko kehity.
 
En tiedä onko parempaa mutta EUn säädökset autonomiseen ajoon.

Edit. Koskee level 3 tason autonomiaa. Tesla on level 2 tasolla nyt. Level 3 määritelty siten, että max 60km/h, kaistat pitää olla eriytetty toisistaan, kuski saa vaikka katsoa leffaa tai tekstata, pitää olla blackbox mihin kerätään dataa jos jotain käy.
 
Viimeksi muokattu:
Siis hetkinen. Onko ainoa nopeusmittari tuossa 20 euron denverin tabletissa?


Ja joku muistikuva että jossakin videossa sanottu, että jos sattuu kelit osumaan kohdille ja aurinko paistamaan sopivassa kulmassa niin tuota nopeutta on vaikea lukea tabletilta. Ja mitä on päässyt testaamaan Giuliaa (2.0L turbo Q4) ja Model kolmosta, niin helppo valinta olisi Giulian eduksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä tyypillä hyviä testejä miten Tesla erinäisiin objekteihin jne.


Tuntuu kyllä, että pelkkä etututka ja kamerat ei taida riittää ellei oikeasti se verkko kehity.


Toi oli nyt sellanen missä oli se monen tonnin autopilotti :O ? Jonka piti toimia jo aikaa sitten...

Saas nähdä koska autopilotin ostaneet saa joukkokannetta pystyyn jos/kun sitä ei noihin vanhoihin autoihin saada. Jos systeemi ei vieläkään tunnista lasta vaikka niitä kilometrejä oli satoja miljoonia takana niin ihmettelen kyllä mistä kyse. Onko rauta tosiaan niin alkeellista vai pelkkää ohjelmointia? Heikolta vaikuttaa suuret puheet tuon asian suhteen.
 
Eikös tässä about näihin aikoihin pitänyt Tesla-omistajien kyetä pistämään joutoajalla autot tienaamaan robotaxeina, koska autopilotti on niin kehittynyt?
 
Toi oli nyt sellanen missä oli se monen tonnin autopilotti :O ? Jonka piti toimia jo aikaa sitten...

Saas nähdä koska autopilotin ostaneet saa joukkokannetta pystyyn jos/kun sitä ei noihin vanhoihin autoihin saada. Jos systeemi ei vieläkään tunnista lasta vaikka niitä kilometrejä oli satoja miljoonia takana niin ihmettelen kyllä mistä kyse. Onko rauta tosiaan niin alkeellista vai pelkkää ohjelmointia? Heikolta vaikuttaa suuret puheet tuon asian suhteen.
Rauta lienee ihan toimivaa mutta en usko, että pelkät kamerat riittävät, lisäksi muutama sensori. Tuo rauta mitä nyt käyttävät on vuoden 2016 julkaisu. Nyt tilanne on taas muuttunut vaatimuksien takia. Videollakin maininta, että lidar voisi tuoda apuja. Tesla ei tosin ole sitä laittamassa ellei pyörrä omaa päätöstään.

Yhdessä uutisessa oli eilen, että testaavat uusia tapoja ja lidar oli kuulemma vain varmistamassa kameroiden toimintaa.


Ainakin Cybertruckin protossa taakse oli kaksi kameraa kun aikaisemmin on nyt ollut vain yksi.

Tuossa on juu se fsd käytössä ja autopilot on nykyään ilmainen. Autopilotin siis pitäisi osaa varoa ja fsd vielä ohjata oikein kun se saadaan taajamille. Nythän EU sai ekan stepin kirjastaan valmiiksi missä määritellään mitkä on level 3 tason rajat. Vielä puuttuu mitkä ovat l4 ja l5.

Tuolla samalla kaverilla videoita missä testaa miten FSD toimii ja mitä ongelmia on.

Autopilot Sisältyy
  • Mahdollistaa auton automaattisen ohjauksen, kiihdytyksen ja jarrutuksen samalla kaistalla olevien muiden ajoneuvojen ja jalankulkijoiden perusteella.

Täysin itsestään ajava
  • Navigointi Autopilot-järjestelmällä: Aktiivinen ohjaus moottoritiellä rampille ja rampilta mukaan lukien liittymät ja hitaampien autojen ohittaminen.
  • Automaattinen kaistanvaihto: Automaattiset kaistanvaihdot moottoritieajossa.
  • Pysäköintiavustin: Taskupysäköinti ja peruutus pysäköintiruutuun.
  • Summon-toiminto: Pysäköi autosi ja noutaa sen pysäköintipaikalta.
Tulossa:
  • Liikennevalojen ja stop-merkkien tunnistaminen ja noudattaminen.
  • Automaattinen ajo kaupungin kaduilla.
  • Parannettu Summon-toiminto – pysäköity autosi tulee luoksesi pysäköintialueella.
Eikös tässä about näihin aikoihin pitänyt Tesla-omistajien kyetä pistämään joutoajalla autot tienaamaan robotaxeina, koska autopilotti on niin kehittynyt?
2020 lopussa pitäisi olla mutta kuulemma nyt hidastaa nämä vaatimukset ja niiden tekeminen koska ne ovat kesken.
 
Carscoops: Police Car Rear-Ended By Tesla, Authorities Believe Autopilot Was Enabled

Court documents reveal that the Tesla hit the Massachusetts State Police cruiser while it was stopped in the left lane of the road having just pulled over a Lexus RX being driven by 21-year-old Maria Smith. The Tesla hit the Ford police vehicle with enough force that it was propelled into the RX, damaging its rear end and shattering the rear window.

Varmaan aika legendaarinen fiilis päräyttää autopilotti päällä paikallaan olevan poliisiauton persuuksiin.
 
90k autoa toimitettu Q2 vaikka tehdas oli osan ajasta kiinni. Tätä tahtia arvo on kohta enemmän kuin muut merkit yhteensä :)
 
Ihan nätisti Teslan autopilotti vältti kolarin kun rekka rupesi vaihtamaan kaistaa kylkeen ja toisella puolella oli betonivalli.


En tiedä linkkasiko joku tämän jo, mutta tässä variaatio jossa tollanen valkonen rekka on kyljellään sivuttain. Ei oikein autopilotilta onnistunut. Mutta ihan seinä-idiootti kuski on oltava myös jos tuolla tavalla käy.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 515
Viestejä
4 509 941
Jäsenet
74 410
Uusin jäsen
pp78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom