Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos joskus Teslaan haksathaa niin pitänee ottaa laskelmiin mukaan tavaran tarkastajan palkkio ja ottaa sellainen mukaan luovutukseen.

Miten Teslan ostaneilla onko luovutuksessa huomatut virheet korjattu mukisematta? Siitä ainakin saanut lukea, että sen jälkeen on mahdotonta. Mutta onko toi luovutuskin sitten mallia ota tai jätä?
 
Jos joskus Teslaan haksathaa niin pitänee ottaa laskelmiin mukaan tavaran tarkastajan palkkio ja ottaa sellainen mukaan luovutukseen.

Miten Teslan ostaneilla onko luovutuksessa huomatut virheet korjattu mukisematta? Siitä ainakin saanut lukea, että sen jälkeen on mahdotonta. Mutta onko toi luovutuskin sitten mallia ota tai jätä?

Huomasin muutama päivä luovutuksen jälkeen maalipinnassa virheen. Varmaan linnunpaskaa tjsp ollu kuljetuksen aikana maalipinnalla mikä näkyi hyvässä valossa. Kämmenen kokoinen läiskä. Menin 6 viikkoa luovutuksen jälkeen näyttämään vauriota josta otettiin kuva ja kohta myllytettiin maksutta. Mainitsin samalla toisesta takaovesta mikä ei ole ihan jiirissä niin vastaus oli ettei sitä kannata säätää kun sitten ei mene ikkuna kiinni tai jotain muuta vastaavaa. Kyllähän tuo vastaus hieman nauratti :D

Ei tuo asennus / materiaali-laatu tuosta ole hetkeen paranemassa joten jos se ahdistaa niin tähän maksulliseen beta-testaukseen ei kannata osallistua ;)
 
Jos joskus Teslaan haksathaa niin pitänee ottaa laskelmiin mukaan tavaran tarkastajan palkkio ja ottaa sellainen mukaan luovutukseen.

Miten Teslan ostaneilla onko luovutuksessa huomatut virheet korjattu mukisematta? Siitä ainakin saanut lukea, että sen jälkeen on mahdotonta. Mutta onko toi luovutuskin sitten mallia ota tai jätä?
Omat kokemukset löytyy täältä

Tällä hetkellä odottelen reklamaatioon vastausta. Viikko mennyt ja vielä viikko aikaa heidän vastata.
 
Ajattelisin asiaa että jos Teslan hintalappu on 60k. Niin se on oikeasti 70-80k. Riippuen siitä mitä kaikkea siitä joutuu korjaamaan/käsittelemään oston jälkeen ekan vuoden aikana. Jos se vaiva ja tuo summa on liikaa niin pysyy kaukana Teslasta. Jos taas tykkää muuten autosta ja on valmis maksamaan sekä näkemään vaivaa niin ei kai siinä mitään.
 
Ajattelisin asiaa että jos Teslan hintalappu on 60k. Niin se on oikeasti 70-80k. Riippuen siitä mitä kaikkea siitä joutuu korjaamaan/käsittelemään oston jälkeen ekan vuoden aikana.
Jos se vaiva ja tuo summa on liikaa niin pysyy kaukana Teslasta. Jos taas tykkää muuten autosta ja on valmis maksamaan sekä näkemään vaivaa niin ei kai siinä mitään.

Eikö siinä ole takuuta, vai tarkoitatko "ominaisuuksien" parantelemista?
 
Käytännöllisen oloinen auto tuo Model Y. Jospa joku päivä. Tai eipä sitä tiiä kerkeääkö peräti Model X tiputtaa niin paljon hintaa, että sellaisen voi ostaa.
Uskaltaakohan noita 2014 Tesloja ostaa vielä 10v päästäkin :O
 
Eikö siinä ole takuuta, vai tarkoitatko "ominaisuuksien" parantelemista?
Kuten joku jo kerkes kommentoimaan. Takuun piikkiin semi hankala joitain korjauksia saada. Joten ylimäärästä "korjauskassaa" on syytä olla varattuna. Se oli koko kommentin pointti alunperin. Eli autot ovat käytännössä kalliimpia kuin millä sen itsellesi liikkeestä saat. Ainoa oikea asennoitumistapa jos Teslan meinaa hommata.
 
Mikähän tossakin autossa nyt sitten maksaa että hintaa 20k enemmän kun model 3? Taidetaan vaan kuoria katteet päältä kun tää on nyt korkeempi ja vähän korotettu auto ? :) Tuntuu siis muutenkin olevan nuo citymaasturit aina reilusti kalliimpia kun perinteinen vaikka korissa ei juuri eroa olisikaan.
Autovalmistajat satsaavat citymaastureihin, koska ne miellyttävät ostajia ja siksi ostajat ovat valmiita maksamaan niitä enemmän. Hyväkatteista touhua.
 
Autovalmistajat satsaavat citymaastureihin, koska ne miellyttävät ostajia ja siksi ostajat ovat valmiita maksamaan niitä enemmän. Hyväkatteista touhua.
Mikähän tossakin autossa nyt sitten maksaa että hintaa 20k enemmän kun model 3? Taidetaan vaan kuoria katteet päältä kun tää on nyt korkeempi ja vähän korotettu auto ? :) Tuntuu siis muutenkin olevan nuo citymaasturit aina reilusti kalliimpia kun perinteinen vaikka korissa ei juuri eroa olisikaan.
Kitumaasturimalli on 4.5k kalliimpi sedaniin nähden, mutta hinnallekin saa vastinetta esim. Alumiinikori, isommat tilat, isompi vetomassa ja mukavampi nousta autoon sekä hiljaisempi johtuen korkeammasta maavarasta.
 
Maavara ja sisämelu eivät kyllä ole missään korrelaatiossa keskenään, merkistä riippumatta.
 
Kitumaasturimalli on 4.5k kalliimpi sedaniin nähden, mutta hinnallekin saa vastinetta esim. Alumiinikori, isommat tilat, isompi vetomassa ja mukavampi nousta autoon sekä hiljaisempi johtuen korkeammasta maavarasta.
Eikö tuossa Y:ssa ole ihan sama kori kuin M3 mutta isompana vain? Se on osaksi alumiinia ja osaksi terästä.
 
Maavara ja sisämelu eivät kyllä ole missään korrelaatiossa keskenään, merkistä riippumatta.
Ihmiskorva kuulee eri taajuudet rasittavina. Sanoin väärin että suoraan maavara toisi desibelejä alemmas kun tarkoituksena oli sanoa että akusteettisesti rengasmelu kuuluu erilailla, mutta jos pysytään vielä y mallin hiljaisuus aiheessa niin purettuna sieltä on jo valmiina löytynyt äänieristemattoa toisin kuin 3 mallissa.
 
Juuh elikkäs --- ei.

Muutoksia on, mutta täysalumiinia ei.
Jep, joitain paloja valettu tällä kertaa alumiinista, mutta edelleen terästä rakenteissa. Jos korin rakenne ja muu vastaava kiinnostaa, Munro purkaa Model Y:tä YouTube-kanavallaan.
 
Juuh elikkäs --- ei.

Muutoksia on, mutta täysalumiinia ei.
Totta. Hybridirunkohan se on niin kuin 3 sekasin vaikka mitä. Kopalla tarkoitin lähinnä konepelti, ovet, pyörä kotelot, puskurit ja takaluukku, mutta ilmeisesti juuri puskurit ja takaluukku vielä metallia, muuten "koppa" täys alumiinia. Odotellaan vielä räjähdys kuvia väreillä samaan tapaan kuin 3 mallissa oli eroteltu alumiiniosat.
 
Tässä ote Hesarin jutusta liittyen uuteen tieliikenne lakiin: "Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."

Eikö Tesla kolmosessa laiteta jopa pyyhkijät päälle ns medianäytöstä? Menee aika hankalaksi ajaa jos pitää pysähtyä laittamaan pyyhkijät tai ottamaan ne pois päältä? Monessa autossa kanssa radio saattaa olla kosketusnäytöllä niin ei välttämättä saa edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä. Hankalaksi menee.
 
Tässä ote Hesarin jutusta liittyen uuteen tieliikenne lakiin: "Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."

Eikö Tesla kolmosessa laiteta jopa pyyhkijät päälle ns medianäytöstä? Menee aika hankalaksi ajaa jos pitää pysähtyä laittamaan pyyhkijät tai ottamaan ne pois päältä? Monessa autossa kanssa radio saattaa olla kosketusnäytöllä niin ei välttämättä saa edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä. Hankalaksi menee.
Pyyhkijät toimii viiksen napista tai sitten näytöstä voi säätää nopeutta/auto tilan päälle. Radion kanssa aika monella on ratissa äänenvoimakkuuden säätö. Jopa Teslassa. Lisäksi kanavan vaihto onnistuu eteen tai taaksepäin aika monessa nykyautossa suoraan ratissa.
 
Realistisesti; kuka/koska/missä noista sakotettaisiin?

Totuus: ei sakoteta, ei valvota. Edes taksissa en ole kertaakaan onnistunut todistamaan puhallusratsiassa sitä tilannetta, että matkustajilla (takapenkillä) turvavyöt auki > poliisi pystyis tän halutessaan ihan nopealla vilkaisulla huomaamaan ja rangaistava rikehän se matkustajille on >>> ei kiinnosta, ei valvota, ei rangaista.
 
Eikö Tesla kolmosessa laiteta jopa pyyhkijät päälle ns medianäytöstä? Menee aika hankalaksi ajaa jos pitää pysähtyä laittamaan pyyhkijät tai ottamaan ne pois päältä? Monessa autossa kanssa radio saattaa olla kosketusnäytöllä niin ei välttämättä saa edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä. Hankalaksi menee.
Viiksessähän tuo kertapyyhkäisy ja -ruiskutus on, jos ei automaatti toimi omasta mielestä tarpeeksi herkästi tms. Miksi idiootit jaksavat ulista näistä samoista jutuista vuodesta toiseen?

EDIT: äänikomennotkin on keksitty
 
Viimeksi muokattu:
Ihan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:



Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.

Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.

Onko ne laittanut prototyypin myyntiin :rofl:
 
Onko ne laittanut prototyypin myyntiin :rofl:
Ei - vaan tehneet juuri riittävän hyvää siihen, että koko tuotanto menee kaupaksi (ts. löytyy tarpeeksi ihmisiä ostajiksi joita nuo ongelmat eivät kiinnosta).

Mitä Tesla edes hyötyisi tekemällä parempaa laatua, kun se ei lisäisi myyntiä yhtään - kaikki menevät kaupaksi kuitenkin? Tai menisivät jos korona ei olisi puuttunut peliin.
 
Onneksi tämä ei maksanut +50k€
 

Liitteet

  • IMG_20200514_185820.jpg
    IMG_20200514_185820.jpg
    2,2 MB · Luettu: 298
Tässä ote Hesarin jutusta liittyen uuteen tieliikenne lakiin: "Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."

Eikö Tesla kolmosessa laiteta jopa pyyhkijät päälle ns medianäytöstä? Menee aika hankalaksi ajaa jos pitää pysähtyä laittamaan pyyhkijät tai ottamaan ne pois päältä? Monessa autossa kanssa radio saattaa olla kosketusnäytöllä niin ei välttämättä saa edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä. Hankalaksi menee.
Hessulehden uutisointi on täyttä roskaa. Nykyisin kiellettyä on "ääni- ja kuvalaitteiden" tjsp. käyttö siten, että se häiritsee keskittymistä. Jatkossa on kiellettyä käyttää mitä tahansa teknistä laitetta siten, että se haittaa tai vaarantaa ajoneuvon käyttöä. Multimeedianäyttöjen tökkiminen ajon aikana on siis täysin sallittua jatkossakin.
 
Atoy aloittaa Teslojen huollot. Näköjään hinnat löydetty kohdalleen vaikka huoltojahan Teslat ei kuulemma vaadi.

No on kyllä hyvä, että huoltoverkosto kasvaa, mutta melko tuuhea on tuo vuosihuollon hinta. Toki saa sijaisauton huollon ajaksi. Lieko Seat Mii :rofl:
 
No on kyllä hyvä, että huoltoverkosto kasvaa, mutta melko tuuhea on tuo vuosihuollon hinta. Toki saa sijaisauton huollon ajaksi. Lieko Seat Mii :rofl:
Ne atoyn sijaisautot on jotain ihan pikkuautoja olleet ja onhan teslan huollot jo aiemminkin tuolla ja muuallakin onnistuneet. Nyt vaan haluavat mainostaa asiaa ja edelleenkin takuuhuollot ja merkkihuolto löytyvät vain kahdesta paikkaa Suomessa.
 
Joku pikku Miin sieltä saa mutta parempi sekin kun ei mitään. Tuo öljynvaihto ei tietääkseni Teslalla ole missään mainittuna kun siitä kyselin, että kai nekin on joskus hyvä vaihtaa kun painaa ja voimaa "koneessa" on.
 
Atoy aloittaa Teslojen huollot. Näköjään hinnat löydetty kohdalleen vaikka huoltojahan Teslat ei kuulemma vaadi.
Hienoa! Onhan tuo jo puolet halvempaa kuin Teslan SC. Hinaus näyttää kuuluvan hintaan 24/7 Suomessa jos sattuu jäämään tienposkeen vuoden aikana huollosta. Tuo peräöljynvaihto normaalia 200k/10v mutta aika turha. Puolet halvempaa palvelua atoysta saa mistä tahansa nyrkkipajalta kunhan viitsii etsiä...
 
Ajoikohan tämäkin sillä keino"älyllä"? Olis se varmaan hyvä edes joskus nostaa päätä sieltä kännykän ruudulta kun kruisaa.
 
En ollut vielä koskaan nähnyt käytettyä M3:sta nettiautossa. En kyllä aktiivisesti ole katsonutkaan ennen. Kolme viikkoa sitten laitoin uteliaisuuttani hakuagentin ja nyt tuli eka tulos.


Kova on hinta, mutta onkos tässä nyt niin, että tohon on ruksitettu joku 6,5k€ autopilotti :facepalm: mikä selittäisi järjetöntä pyyntiä vs. uusi. Tai taitaa sittenkin olla ihan vaan vakio 'autopilot', mikä kyllä pistää ihmetyttämään kun hinta kalliimpi mitä uusi XD.
 
En ollut vielä koskaan nähnyt käytettyä M3:sta nettiautossa. En kyllä aktiivisesti ole katsonutkaan ennen. Kolme viikkoa sitten laitoin uteliaisuuttani hakuagentin ja nyt tuli eka tulos.


Kova on hinta, mutta onkos tässä nyt niin, että tohon on ruksitettu joku 6,5k€ autopilotti :facepalm: mikä selittäisi järjetöntä pyyntiä vs. uusi. Tai taitaa sittenkin olla ihan vaan vakio 'autopilot', mikä kyllä pistää ihmetyttämään kun hinta kalliimpi mitä uusi XD.

Tuskin on. Hintapyynnöt ovat järjestään kovempia kuin uudesta, jotta saadaan vaihtoautolle houkutteleva hyvitys. Tiedot ovat muutenkin vähän sinnepäin. Istuimet mukautuvat käyttäjäprofiiliin eli kyllä niissä on "muisti", eikä sisusta ole oikeaa nahkaa yhdessäkään Model 3:ssa.
 
Teslan Model 3:n laadusta käräjöidään nyt Kanadassa – Täsmälleen samat viat vaivaavat Suomessakin

Teslan Model 3:n laadusta käräjöidään nyt Kanadassa – Täsmälleen samat viat vaivaavat Suomessakin
9.6.202005:30
ac682dbd-e0fb-5505-8849-36d3726d38da

Kurantti? Tesla Model 3:n maalipinta puhuttaa jälleen.KUVA: JARI KAINULAINEN
Model 3:n omistaja vaatii oikeusteitse korvauksia autonsa uudelleenmaalaamisesta sekä aiheutuneesta haitasta ja vaivannäöstä.
Lukuaika noin 2 min

Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla painii edelleen vakavien laatuongelmien kanssa.

Viimeisin takaisku tapahtui Kanadan Quebecissä, jossa Tesla joutuu vastaamaan Model 3:n rapistuvaa maalipintaa koskevaan ryhmäkanteeseen. Kanteen nostanut Jean-François Bellerose hankki mustan Model 3:n viime vuoden kesäkuussa 56 300 eurolla, InSideEV´s-julkaisu kertoo.

Auton ulkomuoto vaikutti moitteettomalta aina helmikuuhun 2020, jolloin omistaja havahtui huomaamaan auton maalipintaan ilmestyneet vauriot. Yhteydenotto Teslan suuntaan ei tuottanut toivottua tulosta. Amerikkalaisyhtiö ei suostunut korjaamaan tai korvaamaan vaurioitunutta maalipintaa.

MAINOSDNA
Uudisrakennusten 3d-mallinnus miellyttää tulevia käyttäjiäMiten tietomalli, 3d-mallinnus ja IoT-automaatio liittyvät yhteen, kun tavoitteena on Suomen kestävin rakennushanke?
c233b8e6-de81-4a02-a033-f106178b1f98.jpg

Ryhmäkanne voi tulla kalliiksi
Kun yhteisymmärrystä ei löytynyt, Bellerose päätti ajaa asiaa oikeusteitse. Nyt hän vaatii yhtiöltä reilun 4 000 euron korvausta auton maalipinnan uusimisesta.

Tämän päälle kanteessa Teslalta vaaditaan erikseen kahta vajaan 500 euron korvausta. Ensimmäistä perustellaan tapauksen kantajalle aiheuttamalla mielipahalla.

Toinen liittyy kantajan näkemykseen, jonka mukaan Tesla oli jo hyvin tietoinen autojensa maalipintoja vaivaavista laatuongelmista viime kesänä, jolloin Bellerose hankki oman Teslansa. Kanteen mukaan yhtiön olisi pitänyt kertoa asiakkaalle laatuongelmista auton hankkimisen yhteydessä.


Teslan kannalta tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että kyse on ryhmäkanteesta. Mikäli kantaja voittaa, Tesla on ryhmäkanteen periaatteiden mukaan velvollinen korvaamaan kaikille Quebecin alueella vastaavista ongelmista kärsineille asiakkailleen yhtäläisen korvauksen.

Kanteen mukaan Quebecin alueella oli toukokuussa yhteensä 6 293 Model 3-mallia. Mikäli esimerkiksi puolelle omistajakunnasta tuomittaisiin Bellerosen vaatima korvaussumma, kyse olisi 16,5 miljoonan euron summasta.

Mahdollinen tuleva päätös on kuitenkin lainvoimainen vain Quebecin alueella. Kanadan muissa osissa on lukuisia vastaavia tapauksia.

Ainakaan toistaiseksi Model 3:n laatuongelmat eivät ole vaikuttaneet auton suosioon Kanadassa. Vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana Model 3 oli ylivoimaisesti myydyin sähköauto Kanadassa yli 4 000 uudella autolla.

”Ei kestä normaalikäyttöä”
Suomessakin useat Model 3:n omistajat ovat olleet tyytymättömiä autojensa laatuun ja maalipintojen viimeistelyyn. Kaksi Model 3:n suomalaista omistajaa luovutti autonsa keskuskauppakamarin virallisen tavarantarkastajan syyniin viime vuonna.


Arvio oli Teslan kannalta korutonta kertomaa. Auton tarkastanut Keskuskauppakamarin valtuuttama virallinen tavarantarkastaja Heikki Nurmela piti tuolloin tapausta poikkeuksellisena.

”Näyttää siltä, että auto ei kestä normaalia käyttöä. Autolla oli ajettu noin 2 000 kilometriä, kun omistaja havaitsi kulumat. Tämä ei missään tapauksessa ole normaalia”, hän sanoi viitaten tarkastamaansa yksilöön.

Nurmelan mukaansa auton maalipinta ei myöskään ollut tasalaatuinen. Pohjamaali paistoi useissa kohdissa pintamaalin läpi. Joissakin kohdissa pintamaali puuttui kokonaan.
[/ISPOILER]
 
Tuskin on. Hintapyynnöt ovat järjestään kovempia kuin uudesta, jotta saadaan vaihtoautolle houkutteleva hyvitys. Tiedot ovat muutenkin vähän sinnepäin. Istuimet mukautuvat käyttäjäprofiiliin eli kyllä niissä on "muisti", eikä sisusta ole oikeaa nahkaa yhdessäkään Model 3:ssa.

Onhan tuo nyt ihan naurettavaa laittaa vuoden vanhaan 60tkm ajettuun kalliimpi pyynti kuin uuteen vaikka millainen jekku strategia siellä olisi taustalla saada hyvitys näyttämään isommalta, mutta koska en ole seurannut markkinoita niin sanon: "Paskapuhetta, mutta uskon."
 
Tesla julkaisi uuden "Impact Report"-paperin, jossa mm. selitetään koko käyttöketjun päästöjä.

Tesla 2019.jpg


“The very purpose of Tesla’s existence is to accelerate the world’s transition to sustainable energy. In furtherance of this mission, we are excited to publish our second annual Impact Report. Transparency and disclosure are important to our customers, employees, and shareholders, which is why we have expanded the Impact Report’s content this year.”

“While many environmental reports focus on emission generated by the manufacturing phase of products and future goals for energy consumptions, we highlight the totality of the environmental impact of our products today. After all, the vast majority of emissions generated by vehicles today occur in the product-use phase – that is, when consumers are driving their vehicles. We believe that providing information on both sides of the manufacturing and consumer-use equation provides a clearer picture of the environmental impact of Tesla products, and we have done so this year largely through a lifecycle analysis detailed in this report.”

 
Teslan Model 3:n laadusta käräjöidään nyt Kanadassa – Täsmälleen samat viat vaivaavat Suomessakin

Teslan Model 3:n laadusta käräjöidään nyt Kanadassa – Täsmälleen samat viat vaivaavat Suomessakin
9.6.202005:30
ac682dbd-e0fb-5505-8849-36d3726d38da

Kurantti? Tesla Model 3:n maalipinta puhuttaa jälleen.KUVA: JARI KAINULAINEN
Model 3:n omistaja vaatii oikeusteitse korvauksia autonsa uudelleenmaalaamisesta sekä aiheutuneesta haitasta ja vaivannäöstä.
Lukuaika noin 2 min

Amerikkalainen sähköautonvalmistaja Tesla painii edelleen vakavien laatuongelmien kanssa.

Viimeisin takaisku tapahtui Kanadan Quebecissä, jossa Tesla joutuu vastaamaan Model 3:n rapistuvaa maalipintaa koskevaan ryhmäkanteeseen. Kanteen nostanut Jean-François Bellerose hankki mustan Model 3:n viime vuoden kesäkuussa 56 300 eurolla, InSideEV´s-julkaisu kertoo.

Auton ulkomuoto vaikutti moitteettomalta aina helmikuuhun 2020, jolloin omistaja havahtui huomaamaan auton maalipintaan ilmestyneet vauriot. Yhteydenotto Teslan suuntaan ei tuottanut toivottua tulosta. Amerikkalaisyhtiö ei suostunut korjaamaan tai korvaamaan vaurioitunutta maalipintaa.

MAINOSDNA
Uudisrakennusten 3d-mallinnus miellyttää tulevia käyttäjiäMiten tietomalli, 3d-mallinnus ja IoT-automaatio liittyvät yhteen, kun tavoitteena on Suomen kestävin rakennushanke?
c233b8e6-de81-4a02-a033-f106178b1f98.jpg

Ryhmäkanne voi tulla kalliiksi
Kun yhteisymmärrystä ei löytynyt, Bellerose päätti ajaa asiaa oikeusteitse. Nyt hän vaatii yhtiöltä reilun 4 000 euron korvausta auton maalipinnan uusimisesta.

Tämän päälle kanteessa Teslalta vaaditaan erikseen kahta vajaan 500 euron korvausta. Ensimmäistä perustellaan tapauksen kantajalle aiheuttamalla mielipahalla.

Toinen liittyy kantajan näkemykseen, jonka mukaan Tesla oli jo hyvin tietoinen autojensa maalipintoja vaivaavista laatuongelmista viime kesänä, jolloin Bellerose hankki oman Teslansa. Kanteen mukaan yhtiön olisi pitänyt kertoa asiakkaalle laatuongelmista auton hankkimisen yhteydessä.


Teslan kannalta tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että kyse on ryhmäkanteesta. Mikäli kantaja voittaa, Tesla on ryhmäkanteen periaatteiden mukaan velvollinen korvaamaan kaikille Quebecin alueella vastaavista ongelmista kärsineille asiakkailleen yhtäläisen korvauksen.

Kanteen mukaan Quebecin alueella oli toukokuussa yhteensä 6 293 Model 3-mallia. Mikäli esimerkiksi puolelle omistajakunnasta tuomittaisiin Bellerosen vaatima korvaussumma, kyse olisi 16,5 miljoonan euron summasta.

Mahdollinen tuleva päätös on kuitenkin lainvoimainen vain Quebecin alueella. Kanadan muissa osissa on lukuisia vastaavia tapauksia.

Ainakaan toistaiseksi Model 3:n laatuongelmat eivät ole vaikuttaneet auton suosioon Kanadassa. Vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana Model 3 oli ylivoimaisesti myydyin sähköauto Kanadassa yli 4 000 uudella autolla.

”Ei kestä normaalikäyttöä”
Suomessakin useat Model 3:n omistajat ovat olleet tyytymättömiä autojensa laatuun ja maalipintojen viimeistelyyn. Kaksi Model 3:n suomalaista omistajaa luovutti autonsa keskuskauppakamarin virallisen tavarantarkastajan syyniin viime vuonna.


Arvio oli Teslan kannalta korutonta kertomaa. Auton tarkastanut Keskuskauppakamarin valtuuttama virallinen tavarantarkastaja Heikki Nurmela piti tuolloin tapausta poikkeuksellisena.

”Näyttää siltä, että auto ei kestä normaalia käyttöä. Autolla oli ajettu noin 2 000 kilometriä, kun omistaja havaitsi kulumat. Tämä ei missään tapauksessa ole normaalia”, hän sanoi viitaten tarkastamaansa yksilöön.

Nurmelan mukaansa auton maalipinta ei myöskään ollut tasalaatuinen. Pohjamaali paistoi useissa kohdissa pintamaalin läpi. Joissakin kohdissa pintamaali puuttui kokonaan.
[/ISPOILER]

Osta amerikkalainen auto ja ylläty kun laatu ei vastaa europpalaista/japanilaista.
 
Osta amerikkalainen auto ja ylläty kun laatu ei vastaa europpalaista/japanilaista.
Eikös tuolla Kanadassa myy ihan hyvin 'Murican mallit, jotka taitavat olla varsin suurpiirteisesti kasattuja. Lienee siis tuo Teslan maalaustyö poikkeuksellista myös Ameriikan huonompaan laatuun tottuneille markkinoille.
 
Tuskin Kanadassakaan on tottuttu noin paskaan laatuun siinä Teslan hintaluokassa.
 
Lueppas Yn arvostelu.
Laatuvaikutelma huonoa Yssä, varmasti on. Toisinkin jossain viime vuoden postauksessa mainitakin että jos haluaa 3/Y parempaa laatua niin odottaa Berliinin gigafactoryn linjoilta tulevaa yksilöä. Käytetty S paras atm, mielellään -16 vuoden loppupuolen niin on ovenkahvat 2 versiossa ja päivittää mcu2 kohdilleen jälkikäteen.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 537
Viestejä
4 510 749
Jäsenet
74 416
Uusin jäsen
yeeyeeyee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom