Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jaa siis hetkinen

gMNgOWE.png


Siinäkö yli 60k € autossa olikin pölykapselit?

Kuvan YouTube.

Kuva ei näy. Mutta niin on Priuksen muistaakseni edellisen malliversion hinnat alkaen mallissa myös. Painonsäästöä vaan.
 
Jaa siis hetkinen

gMNgOWE.png


Siinäkö yli 60k € autossa olikin pölykapselit?

Kuvan YouTube.
Mitä yrität valehdella taas? 60k Performance-paketissa tulee mukana '21’’ Überturbine Wheels'.

Muissa malleissa kolmosessakin tulee "pöykapselit", jotka lisäävät rangea yllättävän paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Y tehomalli maksaa 74.902 €.

LR neliveto 66.692 €. Siinäkin taitaa olla alumiinivanteet, mutta jotkut pölykapselit päällä, jotka pienentää kulutusta. Tuo on samalla halvin malli.
 
Noissa Teslan vanteissa on muuten yllättävän paljon painoeroa, ihan varaosanumeroltaan saman vanteen sisällä riippuen valmistuspaikasta.

Olen nähnyt ainakin jenkeissä, meksikossa ja kiinassa tehtyjä vanteita ja niistä yllättäen jenkeissä tehdyt ovat kevyimmät, kun taas kiinalaiset ovat painoltaan ja viimeistelyltään sellaiset perus tinapallot, joita en ihan olettaisi näkeväni 100 k€ autossa.
 
Mitä yrität valehdella taas? 60k Performance-paketissa tulee mukana '21’’ Überturbine Wheels'.

Muissa malleissa kolmosessakin tulee "pöykapselit", jotka lisäävät rangea yllättävän paljon.
Kuten @jm82 tuossa yllä jo totesikin.

rhcFlmc.jpg


Mutta tosiaan, jos hinta on mielestäsi virheellinen niin kannattaa varmaan vinkata tuonne Teslalle niin korjaavat kiireen vilkkaan nettisivuilleen.
 
Ei pidä sekoittaa Stealth Peformancea ja Performancea keskenään. Stealth on LR mutta extrana saa ne tehot. Noita on aikaisemmin myyty tiskin alta halukkaille ja eikä montaa kappaletta valmisteta.

Jenkeissä taitaa olla muutenkin enemmän vaihtoehtoja mitä ostaa suoraan sivuilta.
 
Ei pidä sekoittaa Stealth Peformancea ja Performancea keskenään. Stealth on LR mutta extrana saa ne tehot. Noita on aikaisemmin myyty tiskin alta halukkaille ja eikä montaa kappaletta valmisteta.

Jenkeissä taitaa olla muutenkin enemmän vaihtoehtoja mitä ostaa suoraan sivuilta.
Tuosta Model Y:stä ei ole jenkeissäkään kuin LR ja Performance mallit, eli samat kuin Suomessa. Takaveto tulee varmaan joskus myöhemmin myyntiin.
 
Tuosta Model Y:stä ei ole jenkeissäkään kuin LR ja Performance mallit, eli samat kuin Suomessa. Takaveto tulee varmaan joskus myöhemmin myyntiin.
Näyttäisi olevan optiona mahdollista ottaa performance sillä varustetulla tai ilman. Siellä hinta on sen karvan vajaa 60k.
 
Näyttäisi olevan optiona mahdollista ottaa performance sillä varustetulla tai ilman. Siellä hinta on sen karvan vajaa 60k.
Totta. Sama $60,990 hinta performance:ssa "pölykapseleilla" tai 21" vanteilla.

"Upgrade Includes:
  • Huippunopeus: jopa 241 km/h
  • 21’’ Überturbine Wheels
  • Performance-jarrut
  • Hiilikuituspoileri
  • Madallettu jousitus
  • Polkimet alumiiniseoksesta
  • Track Mode"
Performance ilman varustelua on vähän taloudellisempi. 315mi Range (EPA est.) vs 280mi Range (Est.). Hinta kun on sama, niin ei varmaan kannata ottaa ilman varustelua.

"Standard range -mallin tuotannon on määrä alkaa alkuvuonna 2022." Suomen hinnastosta.
 
Totta. Sama $60,990 hinta performance:ssa "pölykapseleilla" tai 21" vanteilla.

"Upgrade Includes:
  • Huippunopeus: jopa 241 km/h
  • 21’’ Überturbine Wheels
  • Performance-jarrut
  • Hiilikuituspoileri
  • Madallettu jousitus
  • Polkimet alumiiniseoksesta
  • Track Mode"
Performance ilman varustelua on vähän taloudellisempi. 315mi Range (EPA est.) vs 280mi Range (Est.). Hinta kun on sama, niin ei varmaan kannata ottaa ilman varustelua.

"Standard range -mallin tuotannon on määrä alkaa alkuvuonna 2022." Suomen hinnastosta.
Renkaat tuossa tappaa sen rangen. Kyllä niille varmaan ostajia on, että helposti voi vaihtaa kevyempää/pienempää tilalle.
 
Kuten @jm82 tuossa yllä jo totesikin.

rhcFlmc.jpg


Mutta tosiaan, jos hinta on mielestäsi virheellinen niin kannattaa varmaan vinkata tuonne Teslalle niin korjaavat kiireen vilkkaan nettisivuilleen.
USA on ainoa maa, missä Y on tällä hetkellä myynnissä jollain oikealla toimitusaikataululla. Olen katsomattakin 100% varma ettei tuo videosi ollut Suomessa myytävästä autosta. Suomen hinta on melkoinen hiha-arvio, jos vaikka Berliinin tehdas ehtii valmistua ennen Euroopan toimituksia.
 


Videolla käyvät läpi suoraan luovutuksesta tulleen Model Y:n maalipintaa, joka oli kyllä jotain aika jänskännäköistä ainakin omaan silmään. Saumat ovat paikoin aika karkeat ja takaspoilerikin repsottaa. Mutta ehkä erikoisin oli kyllä tuo sisusta, jossa on vähän vaikka mitä vinksallaan.

Harmittaa sinänsä koska Tesla on tietyllä tapaa se ylivoimaisin sähköauto, mutta sen verukkeella laatu on sitten sitä perus Made in U.S.A -sontaa.

@Ahr Jenkeissä $50.000, Euroopassa 60.000€ autolaatua?
 


Videolla käyvät läpi suoraan luovutuksesta tulleen Model Y:n maalipintaa, joka oli kyllä jotain aika jänskännäköistä ainakin omaan silmään. Saumat ovat paikoin aika karkeat ja takaspoilerikin repsottaa. Mutta ehkä erikoisin oli kyllä tuo sisusta, jossa on vähän vaikka mitä vinksallaan.

@Ahr Jenkeissä $50.000, Euroopassa 60.000€ autolaatua?


Toivottavasti vain maanantaikappale sattunut tuotannon alkuun nyt kun kolmosen kasausongelmistakin on päästy eroon. Auton voi kuitenkin palauttaa tai pyytää Teslaa korjaaman viat. Eipä ole muilla YouTube-kanavilla näkynyt vastaavia laatuongelmia Y:ssä.

Harmittaa sinänsä koska Tesla on tietyllä tapaa se ylivoimaisin sähköauto, mutta sen verukkeella laatu on sitten sitä perus Made in U.S.A -sontaa.

@Ahr Jenkeissä $50.000, Euroopassa 60.000€ autolaatua?

> BuT pAnEl GaPs!

 
Ei tolla asiakastyytyväisyydellä ole laadun kanssa varsinaisesti tekemistä. Mulla on auto viety lavetilla huoltoon kahdesti ja takuuhuoltoja tehty viidesti. Silti olen erittäin tyytyväinen. Miksi? Auto on sopiva mulle, hyvä ajaa ja etenkin ongelmien hoitaminen on toiminut tosi hyvin, mikä ei ole joka merkillä itsestäänselvyys.

Itse ainakin jätin Model 3:n ostamatta niiden maaliongelmien takia. Nyt kun seurannut muiden tappelua Teslan kanssa niin helposti jää ostamatta myös kaiken muun venkoilun takia. Tämä toki vain Suomen osalta, enpä tiedä miten naapurimaissa asiat hoidetaan. Onko Tesla maalannut autoja uusiksi tai asentanut korin osia uusiksi suoraan? Tällaisessa tilanteessa voisin viitata ongelmille kintaalla, jos ne kerran hoidetaan asianmukaisesti.
Täysin samaa mieltä. Tesloja fanitetaan suuresti ja veikkaisin että Tesloja omistaa keskimäärin suurempi fanijoukko kuin melkeen mitä tahansa muuta autoamerkkiä. Eli siis esimerkiksi Toyotan omistajissa fanijoukon prosentti on selvästi pienempi, mikä antaa "realistisemman" kuvan tyytyväisyysprosentista. Teslat on myös hyvin erikoisia ajoneuvoja eikä ole ihan samalla tavalla vertailukelpoisia perinteisiin autoihin verrattuna, tarkoittaa että Tesloja hankkii pääsääntöisesti joukko ihmisiä jotka hakee jotain spesiaalia ja sen saadessaan on herkemmin tyytyväisiä.

Itse olen kova Tesla fanboy, en silti nyt hommaisi Teslaa juuri näiden laatuongelmien vuoksi. Eikä mua kiinnosta esteettisyys lainkaan, mutta jos heikosta maalipinnasta voi alkaa ajan kanssa ikävä peltien kukinta niin se on ongelma. Silti väitän että jos Teslan hommaisin olisin tyytyväinen tuollaisen kyselyn perusteella.
 
ALD:n Model 3 SR+ liisaria nyt noin kk takana. Kyllä tuossa autossa on paljon hyvää (kuten älyttömän syvä takakontti verrattuna VW Golf, kiihdytin-pedaalin välitön reagointi jne ) , mutta myös kehitettävää. Golfin esiintaittuvan koukun jälkeen Teslan irroitettava koukku aiheutti välittömän ”aha”-reaktion. Takaluukkua saa todella paiskata että menee kiinni. Frunk voi olla kiva Kalifornian helteillä mutta maaliskuun alun loskapaskassa siihen ei halunnut koskea.
Kaiken kaikkiaan yllä mainitut asiat ovatkin sitten ainoita asioita mitkä harmittaa. Loppu kääntääkin suun hymyyn. Paluuta polttikseen ei kyllä varmasti enää ole. Jatkuvasti tekee vaan mieli lähteä ajelulle :)
 
Täysin samaa mieltä. Tesloja fanitetaan suuresti ja veikkaisin että Tesloja omistaa keskimäärin suurempi fanijoukko kuin melkeen mitä tahansa muuta autoamerkkiä. Eli siis esimerkiksi Toyotan omistajissa fanijoukon prosentti on selvästi pienempi, mikä antaa "realistisemman" kuvan tyytyväisyysprosentista. Teslat on myös hyvin erikoisia ajoneuvoja eikä ole ihan samalla tavalla vertailukelpoisia perinteisiin autoihin verrattuna, tarkoittaa että Tesloja hankkii pääsääntöisesti joukko ihmisiä jotka hakee jotain spesiaalia ja sen saadessaan on herkemmin tyytyväisiä.

Miten tämä vaikuttaa tuohon auton omistavien tyytyväisyysprosenttiin? :hmm:
 
Teslaa, kuten jenkeissä muitakin hintavia liisataan saakelisti. Nyt muutaman vuoden sisään näkee hinnankehityksen liisauksessa ja jälleenmyyntimarkkinoilla sekä siellä, että täällä kun niillä otetaan kilometrejä alle suolavesissä.

Tämä vuosi on myös hyvä varaosahuollon stressitesti, uskoisimpa, että Jonikin päästyään sängyn pohjalta mieluummin ajelis sillä ykkössarjan bensabemarilla, se kun ei makaisi huollossa viikko toisensa perään.

:sangel:
 
Ehkä sielläkin on kuitenkin ylipäätään sähköautoissa niin paljon kysynytää että nostaa hintaa.
 
Teslassa tyytyväisyyttä kyselyissä varmastikin lisää myös sen että jos haluaa ajaa sähköautolla niin kilpailijoita on toistaseks tosi vähän. Siksi ehkä katsotaan puutteita laadussakin läpi ehkä herkemmin.
Eihän noi paskat maalipinnat ja vähän sinnepäin olevat sovitukset osissa menisi ikinä läpi jossain mersunbemarinaudin asiakaskunnassa vaan paskaa sataisi tuutin täydeltä.
 
Teslassa tyytyväisyyttä kyselyissä varmastikin lisää myös sen että jos haluaa ajaa sähköautolla niin kilpailijoita on toistaseks tosi vähän. Siksi ehkä katsotaan puutteita laadussakin läpi ehkä herkemmin.
Eihän noi paskat maalipinnat ja vähän sinnepäin olevat sovitukset osissa menisi ikinä läpi jossain mersunbemarinaudin asiakaskunnassa vaan paskaa sataisi tuutin täydeltä.
Vaikka nämä maali- ja sovitusongelmat ovat minusta paljolti vahvistusharhaa, olen ihan samaa mieltä kilpailun puutteesta. En nyt ihan heti keksi, mihin autoon Model 3:n omistaja haluaisi vaihtaa. Polttikset ja plugarit tuntuvat jurakautisilta romuilta ja jokin Taycanin kaltainen yksisarvinen ei ole ihan niin kuin hintaluokassa.

Polestar 2 vaikuttaisi speksien puolesta oikeansuuntaiselta, mutta siinäkin kyllä ohjaamon konseptit näyttävät kovin vanhanaikaisilta ja veikkaan, että Teslan softakehitystä tulisi äkkiä ikävä.
 
Meneeköhän Suomessakin näin, että tesla blokkaa lunastetuista autoista pikalatauksen pois käytöstä?
Ei vaikuta kamalan lailliselta tavalta.

 
Electrek: Tesla Semi production is delayed until 2021 — electric truck now 2 years late

Tesla has secured thousands of orders for the new electric truck, which the company claims will have up to 500 miles of range and an industry-leading cost of operation of just $1.26 per mile.

Harmi sillä, mielestäni Semi on näistä Teslan tuotteista mielestäni ehkäpä se mielenkiintoisin.

Mutta joo:

CBS: Elon Musk slams "fascist" social distancing measures in rant about Tesla production

Saataran fasistiset rajoitustoimet, kun ei saa tehdasta aikaista ihan miten sattuu pandemian aikana :'(
 
:kahvi:
Voin komppaa tätä. Tesla aiheuttanut enemmän vaaraa kuin edellinen VAG ja sen apuvälineet. Softa on kyllä aivan bugista paskaa Teslassa.
 
Miten tämä vaikuttaa tuohon auton omistavien tyytyväisyysprosenttiin? :hmm:
Vaikuttaahan se.. Nettissä on helvetisti kirjoituksia "I love the car but" .. eli vitusti erilaisia ongelmia ollut mutta silti ihan huumassa autoon ? :)

Toi Y kyllä paljon fiksumman oloinen auto kuin 3. Takakontti aukeaa kunnolla varmaan paras ominaisuus. Tyylikkäämmän näköinen.. etumaski jotenkin paremmalta näyttää kuin 3 ankannokka.

Mutta hinta kyllä hirveä tuosta .)
 
:kahvi:
Oman linkkisi kommenteista:
Kyseessä ei ole bugi, vaan tarkoituksellinen (väliaikainen) ominaisuus. Vihreiden valojen vahvistaminen autolle kaasupolkimella liittyy tekoälyn opettamiseen. Siihen voi osallistua tai olla osallistumatta asetuksista.

Eli klikkipaskaa vol MCXIV
 
Tarkoituksellinen ominaisuus, että auto vetää äkkiä vihreässä aallossa liinat kiinni keskelle risteystä. :kahvi:

Päivityksenä normaalien autoilijoiden, normaaliin liikennekäyttöön tarkoitettuihin ajoneuvoihin. :kahvi:

Kerro lisää Teslan uskomattoman hyvästä tuotekehityksestä. :kahvi:

Ps. Hieno betatesti maksavalle asiakkaalle.
 
Tarkoituksellinen ominaisuus, että auto vetää äkkiä vihreässä aallossa liinat kiinni keskelle risteystä. :kahvi:

Päivityksenä normaalien autoilijoiden, normaaliin liikennekäyttöön tarkoitettuihin ajoneuvoihin. :kahvi:

Kerro lisää Teslan uskomattoman hyvästä tuotekehityksestä. :kahvi:

Ps. Hieno betatesti maksavalle asiakkaalle.

Auto ei vedä liinoja kiinni itsestään... Jos käyttää autopilotia / fsd mikä on beta vaiheessa on mahdollista, mutta silloinhan käyttäjä hyväksyy itse tämän. En kehu enkä moiti autopilotin / fsd toimintaa, koska aika pieniä helpotuksia voi tuoda arkeen seuraavaan kahteen vuoteen Suomessa. Paras hyöty autopilotista moottoritiellä tästä hetkestä syksyyn, muuten oottelua paremmasta huomisesta...
 
Kyseessä ei ole bugi, vaan tarkoituksellinen (väliaikainen) ominaisuus. Vihreiden valojen vahvistaminen autolle kaasupolkimella liittyy tekoälyn opettamiseen. Siihen voi osallistua tai olla osallistumatta asetuksista.

Luimmekohan eri artikkeleita?

Minusta tuossa kyllä puhuttiin enemmänkin "known bugs in current release". Eli toisin sanoen, hieman kuin Muskin puheet että "FSD on valmis, me vain betatestaamme asiakkailla tätä raakiletta joka ei tunnista seinää ilmapallosta". Tesla fanit tietysti toteavat että näinhän sen pitääkin toimia.

Jää kyllä Intel / AMD / nVidia fanitus niin taka-alalle kun eräät pääsevät liikenteeseen, meno on kuin Trumpin konserteissa. Ja olen valitettavasti kuunnellut tuntikausia keskellä yötä erään Trump fanin juttuja tuolla jenkkien erämailla. Siinä ei naurata.

"It's not a bug, it's a feature!"
 
En saa palkkaa autonvalmistajien tuotekehityksen puolustamisesta (enkä itse asiassa usko FSD:n nopeaan kehitykseen). Se, mikä minua kuitenkin häiritsee poistuessani tämän keskustelufoorumin ainoalta hienojen herrasmiesten alaosiolta, on se kasvoille hyökyvä uskomaton määrä Suoli24-/iltapäivänlehden uutiskommenttiosio -tyyppistä keharointia ja katkeraa ulinaa.

Yrittäkääs siis nyt vähän skarpata täällä "asia-alueella": ei linkkejä juorulehtiin tai oman pahan olon tuulettamista vaan fiksuja lähteitä ja fiksua keskustelua. Näin pysytään ainakin hiukan Suolen yläpuolella tasossa.
 
En saa palkkaa autonvalmistajien tuotekehityksen puolustamisesta (enkä itse asiassa usko FSD:n nopeaan kehitykseen). Se, mikä minua kuitenkin häiritsee poistuessani tämän keskustelufoorumin ainoalta hienojen herrasmiesten alaosiolta, on se kasvoille hyökyvä uskomaton määrä Suoli24-/iltapäivänlehden uutiskommenttiosio -tyyppistä keharointia ja katkeraa ulinaa.

Yrittäkääs siis nyt vähän skarpata täällä "asia-alueella": ei linkkejä juorulehtiin tai oman pahan olon tuulettamista vaan fiksuja lähteitä ja fiksua keskustelua. Näin pysytään ainakin hiukan Suolen yläpuolella tasossa.

Kuinka köyhä pitää olla, että Tesla aiheuttaisi katkeruutta?
 
Toki, mutta ne samat urpot naarmuttaa myös sen 1000€ Toyotan. Eli aika köyhä tarvinnee olla et Tesla aiheuttaa katkeruutta.

Niin no itsellä ollut omistuksessa melkoinen autokatras ja ei noihin vanhoihin riisikippoihin kyllä ole koskettu, mutta mersua ja voltia on kynätty :(
 
Ihan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:



Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.

Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:



Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.

Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.

Mutta ne on vasta ~20 vuotta vanha startup! Anna vähän siimaa niille! /s
 
Ihan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:



Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.

Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.

Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan :redface: Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.
 
Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan :redface: Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.
Kyllä ne vaan on.
Yksi tubettaja purkasi koko auton ja löytyi outouksia. Lisäksi frunkki ei mennyt kiinni.
 
Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan :redface: Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.

Siis tuohan on täysin normaalia, kun puhutaan amerikkalaisesta kokoonpanotyöstä. Huomaa hyvin vaikka Bemareissa mitkä on kasattu Euroopassa ja mitkä jenkeissä. Tosin kyllä Teslan hikipajat taitaa viedä voiton kuitenkin.
 
Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.

Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.
Meinaatko että se kokoonpano maksaa 60k Teslassa? Kaikenlaista...
 
Mikähän tossakin autossa nyt sitten maksaa että hintaa 20k enemmän kun model 3? Taidetaan vaan kuoria katteet päältä kun tää on nyt korkeempi ja vähän korotettu auto ? :) Tuntuu siis muutenkin olevan nuo citymaasturit aina reilusti kalliimpia kun perinteinen vaikka korissa ei juuri eroa olisikaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 539
Viestejä
4 510 786
Jäsenet
74 416
Uusin jäsen
yeeyeeyee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom