Myös auton avustinjärjestelmien toiminta herättää nopeasti ärtymystä. Teslan nimellä Autopilot, eli aktiivisen vakionopeudensäätimen kaistallapitoavustimen yhdistelmä toimii todella kulmikkaasti, eikä tykkää työskennellä yhdessä kuljettajan kanssa. Vakionopeudensäädin on näistä paremmin toimiva osa, mutta etenkin sillä tuntui monissa tilanteissa olevan vaikeaa ylläpitää tasaista nopeutta toisen ajoneuvon takana. Tämä aiheutti auton liikkeeseen jatkuvia kiihdytyksia ja hidastuksia, mitkä tekevät matkustamisesta epämukavaa. Koeajon aikana ohjausavustus puolestaan olisi useampaan kertaan ajanut suoraa liikenteenjakajaan tai vääntänyt itsensä oikean puoleista viivaa seuraten bussipysäkille sen sijaan, että olisi kytkenyt järjestelmä pois päältä epävarmuuden vuoksi. Hyvienkin tiemerkintöjen osuuksilla auton tekemät ohjausliikkeet ovat varsin teräviä, mikä tekee kuljettajan työskentelystä normaalia stressaavampaa. Näistä syistä apujärjestelmien käyttö lähinnä nosti kuljettajan stressitasoa, ja matkustajienkin kannalta eteneminen oli huomattavasti miellyttävämpää ja pehmeämpää kuljettajan ajamana.