Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mikäs on ruostesuojauksen suositus? Luin että jos sen tekee Tesla ei enää korvaa mitään jos tuleekin jotain.

Miten ei mitään? Jos tarkoitit tulevaa ruostumista ja maalien katoamista, niin ei taida olla yhtään todistettua tapausta että jotain olisi korjattu vielä.

Jos sitten niin että ei korvaa vaikka hajonnutta hmm.. ovenkahvaa tai muuta, niin erikoinen takuuehto on. Joku takuuehdot omaava tietää varmaan paremmin. Tai siis mistä luit?
 
Miten ei mitään? Jos tarkoitit tulevaa ruostumista ja maalien katoamista, niin ei taida olla yhtään todistettua tapausta että jotain olisi korjattu vielä.

Jos sitten niin että ei korvaa vaikka hajonnutta hmm.. ovenkahvaa tai muuta, niin erikoinen takuuehto on. Joku takuuehdot omaava tietää varmaan paremmin. Tai siis mistä luit?
Juu tarkoitan noita ruostejuttuja jne.
Luin ihan täältä Ajoneuvon takuu

Korin ruostumisen rajoitettu takuu
Korin ruostumisen rajoitettu takuu kattaa korin läpisyöpymisen (ruoste aiheuttaa koripaneelin sisäpuolelta ulospäin muodostuvan reiän), joka johtuu materiaalivirheestä tai työn laadusta. Takuu on voimassa 12 vuotta ilman kilometrirajoitusta seuraavin poikkeuksin:
• Ruostesuojatut ajoneuvot, eli ajoneuvot, joille on suoritettu niin kutsuttu ruostesuojaus tai alustamassaus.
 

Noitahan taitaa olla muillakin merkeilla, eli ei mitään uutta ihmeempää. Eipä ne muutkaan pahemmin korjaile ruosteita, kun sanamuoto on tehty noin. Poislukien jotkut suunnitelu/valmitusvirheet, ainakin Ford ja VW vaihtanut kokonaisia paneeleita, kun jo uutena alkaneet kukkimaan. Volkkari nyt kyllä ehkä ei, kun en muista varmasti.
Joten eipä tuolla ruostumattomuustakuulla niin suurta arvoa ole, kun maahantuojat puhuu itsensä vastuusta pois oli tilanne mikä tahansa. Jos itse ostaisin uuden auton ja meinaisin pitää sitä melkoisen pitkään, niin suojaisin kyllä heti uutena.
 
Model 3:n arvioidut toimituspäivät tällä hetkellä toukokuulla konfiguraattorin mukaan. Ilmeisesti kauppa käy ihan ok.
 
Ensi keskiviikkona on käyttöetu Model 3 luovutus :cool: Odotusaika oli siniselle Model 3:lle valkoisella sisustalla ja vetokoukulla vain 5 viikkoa!
Innoissaanhan tässä on kuin pikkulapsi jouluna, vaikka mihinkään silmittömään palvontaan en aio ruveta. Tesla on auto (eli peltilehmä) siinä missä mikä tahansa muukin.
Jos siitä hajoaa joku pusla, tukivarsi, laakeri, hihna, tai mikä tahansa helvetin autoon kuuluva osa josta ei FM mitään ymmärrä (eikä muuten kiinnosta minua myöskään yhtään), soitan mielelläni ALD:lle ja joku asiasta ymmärtävä saa sen korjata. En ymmärrä täälläkin näkynyttä jeesustelua siitä, kuinka Tesloja ostaa vain IT-pojat jotka ei ymmärrä autoista mitään. Miksi niistä pitäisi mitään ymmärtääkään, jos on riittävän fiksu arvostamaan autonasentajan ammattia ja sitä että joku muu korjaa sen? Siitähän maksetaan.
Seuraavaksi täytyykin soittaa sähkärille että tulee asentamaan seinälaturin.
 
Ja aeinola ja @TeslaJoni sama käyttäjä? Aavistuksen vituttaa jatkuva yt-kanavan mainostus.
Melkosen suolasta. :lol:
Jonin jo historiaan jäänyt teinipukinparta ei pärjää mun viikinkiparralle. Eri mies siis.
Montakohan kertaa oon "jatkuvasti" mainostanut Jonin yt-kanavaa? Tai mitään yt-kanavaa ylipäätään? Huvittavaa kommentointia...
 
Itse päätin tänään, että Tampereelle kun supercharger joskus toivottavasti tulee, haen Model3:n kaupasta kuleksimasta alle. Kerrostalossa kuulostaa liian vaikealta neppailla tolpasta sähköä.
 
Itse päätin tänään, että Tampereelle kun supercharger joskus toivottavasti tulee, haen Model3:n kaupasta kuleksimasta alle. Kerrostalossa kuulostaa liian vaikealta neppailla tolpasta sähköä.

Jos se on perus 2h aikakytkimellä varustettu tolppa nin kuulostaahan se vähän nysväämiseltä.
 
Voisin kuvitella, että suht tuskaista sähköauton käyttäminen jos kotona tai töissä ei ole latausmahdollisuutta, vaan lataus täytyy aina tehdä erikseen latausasemalla.
 
Voisin kuvitella, että suht tuskaista sähköauton käyttäminen jos kotona tai töissä ei ole latausmahdollisuutta, vaan lataus täytyy aina tehdä erikseen latausasemalla.

Tampereen alueella on muutamia citymarketteja joiden pihassa on pari 50kW DC laturia ja muutama 22kW AC, joten jos tekee ruokaostokset citymarketissa niin siinä saisi helposti ladattua. Mutta jos prismassa käy niin sitten menee hieman hukkaan yksi sähkärin parhaista eduista. (Tai en ainakaan tiedä että prismojen pihoissa olisi latureita?) Ellei sitten joku ABC:n s-marketti kelpaa
 
Itse päätin tänään, että Tampereelle kun supercharger joskus toivottavasti tulee, haen Model3:n kaupasta kuleksimasta alle. Kerrostalossa kuulostaa liian vaikealta neppailla tolpasta sähköä.
Kannattaa tiedostaa että Teslat kuluttavat latausta useamman prosentin päivässä ilman mitään ajoa. Kylmällä vielä enemmän. En ostaisi ilman kotilatausmahdollisuutta.
 
Kannattaa tiedostaa että Teslat kuluttavat latausta useamman prosentin päivässä ilman mitään ajoa. Kylmällä vielä enemmän. En ostaisi ilman kotilatausmahdollisuutta.
Riippuu pitääkö Sentryä jne. päällä. Tuskin edes prosenttia kuluttaa muuten.
 
Tampereen alueella on muutamia citymarketteja joiden pihassa on pari 50kW DC laturia ja muutama 22kW AC, joten jos tekee ruokaostokset citymarketissa niin siinä saisi helposti ladattua. Mutta jos prismassa käy niin sitten menee hieman hukkaan yksi sähkärin parhaista eduista. (Tai en ainakaan tiedä että prismojen pihoissa olisi latureita?) Ellei sitten joku ABC:n s-marketti kelpaa
Ainakin lielahden sekä kalevan Prismoissa on latauspaikat. En kyllä tiedä tehoa.

Edit. Ilmeisesti 22kW latureita. Kangasalan Prismasta löytyy myös. Nämä taisi olla vielä ilmaisia tunnin tai jotain? Ainakin oli joskus.
 
Kannattaa tiedostaa että Teslat kuluttavat latausta useamman prosentin päivässä ilman mitään ajoa. Kylmällä vielä enemmän. En ostaisi ilman kotilatausmahdollisuutta.

Bjorniltä on hyvä video aiheesta:

TL;DW: 22 päivää seisonut -> akun varaus väheni 10%
 
Kiitos ylläoleville kommentoijille pienestä avaamisesta tilanteesta, toki olen hiukan jo lukenut.

Kuten yllämainittiin, että ilman kotilatausta voi olla vaikeata, satunnainen kotilataus ei haittaisi esim tolpasta. Olen myös henkisesti varautunut esim 40-60min tauolle täysin auton lataamiseen. Hoitaa samalla vaikka juuri ostoksia tai ottaa arjesta muutenvain tauon ja juo kahvia jne.

Kilometrejä on erittäin vaikea arvioida mitä tulee, päivässä noin 30-40km, satunnaisesti toki paljon enemmänkin mutta tuolloin on luonnollista käyttää tehokasta laturia esim Akaassa jne.
 
Kiitos ylläoleville kommentoijille pienestä avaamisesta tilanteesta, toki olen hiukan jo lukenut.

Kuten yllämainittiin, että ilman kotilatausta voi olla vaikeata, satunnainen kotilataus ei haittaisi esim tolpasta. Olen myös henkisesti varautunut esim 40-60min tauolle täysin auton lataamiseen. Hoitaa samalla vaikka juuri ostoksia tai ottaa arjesta muutenvain tauon ja juo kahvia jne.

Kilometrejä on erittäin vaikea arvioida mitä tulee, päivässä noin 30-40km, satunnaisesti toki paljon enemmänkin mutta tuolloin on luonnollista käyttää tehokasta laturia esim Akaassa jne.
Citymarketeissa näyttäisi käytännössä aina olevan tilaa toimivilla 50kW-latureilla kohtuulliseen hintaan. Pari kertaa olen testimielessä ladannut, kun ollut pidempi kauppareissu tiedossa.

Kannattaa tsekata vaikka Plugsharesta, mitä latureita oman reitin varrelta löytyy. Rastittelee vain liittimistä CCS ja Superchargerin päälle (ja mahdollisesti Type 2), että kartasta saa jotain selvääkin. Aika hyvin jengi lisäilee tuonne kaikki julkiset laturit. PlugShare - Find Electric Vehicle Charging Locations Near You
 
Näköjään nuita 50kW-latureita löytyy aika hyvin Tampereen alueelta. Olisiko se hiukan outoa "varata" nuita paikkoja siihen, että latailee täyteen autoa. Työpaikalla isolla ehkällä saisi myös onnistumaan tolpasta latauksen, tämä vain omaa spekulaatiota toistaiseksi.

Lisäykseksi lyhyen googlettelun jälkeen opin jo tekniikoitakin. Todnäk oma latailu olisi hyvin paljon tuota ylläpitoa, elikkä aina vain laturiin kaikkialla kun vain järkevää. Pk-seudulle tulee välillä asiaa, joten siinä pystyisi erinomaisesti hyödyntämään tuota Superchargeria matkan varrella.
 
Olisiko se hiukan outoa "varata" nuita paikkoja siihen, että latailee täyteen autoa.

Periaatteessa ei ole outoa. Mutta jos ihan 100% asti lataat, niin siinä viimeisen 3-5 prosentin kohdalla lataus on niin hidasta että ei ole merkitystä lataatko AC vai DC laitteesta, joten mielestäni olisi hyvän etiketin mukaista että laittaisi AC laitteeseen kun on yli 90%. Itse en ikinä lataa kuin 90% asti, säilyy vielä regeneraatiokin. Mutta ei siitä voi kenellekkään suuttua että lataa 100% asti DC laturista
 
Joo, ei kehtaa sentään täysi mulkkukaan olla mikäli Teslaan päätyy (ylipäätänsä sähköauto, täytyy miettiä muitakin). Auton pystyisi taloudellisesti hommaamaan, ainoa tosiaan mikä on mietinnän alla on juurikin kuinka sillä pärjää.

Tämä keskustelu itsessään jo avasi silmiä ja antoi paljon infoa asiaan! Onhan tuostakin tuo long range malli saatavilla, joka voisi olla minun tapauksessani enemmän kuin järkevä.
 
Tänään selvisi senverta, että hyvin todennäköisesti onnistuisi työpaikalla lämmitystolpasta latailu, elikkä noin 8h päivässä. Eriasia onko se riittävä, täydentämään ottaisi juurikin kauppareissuja jne.
 
Melkosen suolasta. :lol:
Jonin jo historiaan jäänyt teinipukinparta ei pärjää mun viikinkiparralle. Eri mies siis.
Montakohan kertaa oon "jatkuvasti" mainostanut Jonin yt-kanavaa? Tai mitään yt-kanavaa ylipäätään? Huvittavaa kommentointia...
Lähinnä nyt tarkoitin tuota teslajonin YT-mainostusta. Jotenkin vaan agenda, ja tykkäykset osuu niin samaan, että vaikutatte ihan samalta postaajalta.
Mutta pahoittelut jos näin ei ole. Se siitä siitä OT:sta mun osalta.
Ja eipä tässä mitään syytä olla suolainen, niin kuin sanoit. Ihan tyytyväinen olen nykyiseen autooni:tup:
 
Tänään selvisi senverta, että hyvin todennäköisesti onnistuisi työpaikalla lämmitystolpasta latailu, elikkä noin 8h päivässä. Eriasia onko se riittävä, täydentämään ottaisi juurikin kauppareissuja jne.
Suunnillen 20km/h rangea lisää, kun latailee normirasiasta.
 
No nyt on aika tiukka OTA päivitys tulossa Performanceen:

Kyllä tuossa on tekemistä muilla että tämmöiseen pääsevät. Tuolta vielä asiaan kuuluva rautapäivitys Model 3 Track Package :cool:
 
No nyt on aika tiukka OTA päivitys tulossa Performanceen:

Kyllä tuossa on tekemistä muilla että tämmöiseen pääsevät. Tuolta vielä asiaan kuuluva rautapäivitys Model 3 Track Package :cool:

Tuo on kyllä hyvä päivitys. Annetaan kuskille mahdollisuus säätää auto siten kuin haluaa. Tuohan voisi olla hyvä auto autokouluihin opettamaan etu-, taka- ja nelivedon eroja täsmälleen samalla autolla. Ehkä vähän kallis siihen käyttöön tosin :D
 
Tuo on kyllä hyvä päivitys. Annetaan kuskille mahdollisuus säätää auto siten kuin haluaa. Tuohan voisi olla hyvä auto autokouluihin opettamaan etu-, taka- ja nelivedon eroja täsmälleen samalla autolla. Ehkä vähän kallis siihen käyttöön tosin :D

Eipä tuo softapäivitys maksa mitään :) Nuo uudet vanteet ja anturit voi siis ostaa jos haluaa.
 
Eipä tuo softapäivitys maksa mitään :) Nuo uudet vanteet ja anturit voi siis ostaa jos haluaa.
Ratamoodin siis saa kaikki ilmaiseksi eikä sen saatavuutta ole leivottu tuohon rautapakettiin? Se on kyllä ainutlaatuista Teslalla, muilla merkeillä lisäjutuista joutuu aina maksamaan. Tosin tarkoitin tässä ehkä enemmän auton hankintahintaa :) Mutta itseä ainakin olisi kiinnostanut käydä vaikka vapaaehtoinen lisäkurssi auton käsittelystä, missä olisi tosiaan käyty ääritilannekäytöstä läpi erilaisilla autoilla tai vetotavoilla suljetulla alueella. Vaikka osana kakkosvaihetta, kun perusteet on jo hallussa.
 
Ratamoodin siis saa kaikki ilmaiseksi eikä sen saatavuutta ole leivottu tuohon rautapakettiin? Se on kyllä ainutlaatuista Teslalla, muilla merkeillä lisäjutuista joutuu aina maksamaan. Tosin tarkoitin tässä ehkä enemmän auton hankintahintaa :) Mutta itseä ainakin olisi kiinnostanut käydä vaikka vapaaehtoinen lisäkurssi auton käsittelystä, missä olisi tosiaan käyty ääritilannekäytöstä läpi erilaisilla autoilla tai vetotavoilla suljetulla alueella. Vaikka osana kakkosvaihetta, kun perusteet on jo hallussa.

Kyllä, kaikki Performance mallin omistajat saavat tuon ilmaiseksi. Track-mode on siis Performance lisäominaisuus millä mm. perustellaan 6k hintaeroa LR malliin.

Taitaa olla se tehonlisäys LR-malliin ainut maksullinen OTA-päivitys mitä Teslalta on tullut. SR+ saa myös kohta 300 kertamaksulla takapenkin lämmittimet aktiivisiksi :)
 
Jaha, ovat sitten konservatiivisia tuossakin asiassa. :whistling:

Olihan jenkkiautoissa ja jenkkimarkkinoille vietävissä autoissakin esim. ajovalojen standardit 1940-luvun tasoa vielä pitkälle 90-luvulle saakka. Matriisiajovalot taitaa olla vieläkin siellä kiellettyjä.
 

Moneenko perinteisten valmistajien malleihin voi rahalla valmistajalta päivittää laitteita? Muuta kuin karttasoftaa.
 

Moneenko perinteisten valmistajien malleihin voi rahalla valmistajalta päivittää laitteita? Muuta kuin karttasoftaa.

Tai kuka muu valmistaja voi poistaa maksettuja ominaisuuksia, lyhtentää rangea ja mitä näitä nyt on ollut.
 
M3 saa lr mallista ylöspäin vuoden ilmaiseksi mutta sen jälkeen 9€/kk. Sr+ pitää maksaa alusta asti jos pelkkä kartta ei riitä tai netti puhelimen kautta.
Niet, tuli yllättäen SR+:aankin jossain vaiheessa: näkyy satelliittikartta, selain, YT, Netflix ym. Epäilemättä myöhemmin näistä pitää maksaa, mutta juuri nyt ovat ilmaisia.
 
Niet, tuli yllättäen SR+:aankin jossain vaiheessa: näkyy satelliittikartta, selain, YT, Netflix ym. Epäilemättä myöhemmin näistä pitää maksaa, mutta juuri nyt ovat ilmaisia.
Voisiko kyse olla tästä?

Model S-, Model X- ja Model 3 -autot, joihin on tilatessa valittu Premium-sisustus, saavat toimituksen jälkeen vuoden kestävän Premium Connectivity -palvelun koejakson.

Kaikki toimitetut Model 3 -auton Standard Range- ja Standard Range Plus -mallit saavat 30 päivää kestävän Premium Connectivity -palvelun koejakson veloituksetta.

 
Voisiko kyse olla tästä?




Mulla ollut jo monta kuukautta tuo SR+ mallissa maksutta. Taisi tulla joskus joulun tienoilla. Varmaan tuo muuttuu maksulliseksi jahka saavat tuon julkaistua euroopassa.
 
Kokeilinpa huvikseni tuota kolmosen automaatti-ilmastoinnin vaihtamista manuaalille. Puhaltimen nopeus kakkosella olot kabiinissa eivät muuttuneet yhtään huonommiksi mutta kulutuslukemien sanoisin pudonneen luokkaa 3 kWh satasella.

Ilmastoinnin toimintaa olisi todellakin syytä kehittää tänne kylmempään ilmanalaan.
 
Kokeilinpa huvikseni tuota kolmosen automaatti-ilmastoinnin vaihtamista manuaalille. Puhaltimen nopeus kakkosella olot kabiinissa eivät muuttuneet yhtään huonommiksi mutta kulutuslukemien sanoisin pudonneen luokkaa 3 kWh satasella.

Ilmastoinnin toimintaa olisi todellakin syytä kehittää tänne kylmempään ilmanalaan.

Täytynee kokeilla tuota itsekin. Millasia lukemia sulla on ollut ja mikä versio? Itellä 19-20kWh/100km kun ajan normaalisti eli tulee välillä annettua vähän monoa. Ilmastointi automaatilla ja P malli kyseessä
 
Täytynee kokeilla tuota itsekin. Millasia lukemia sulla on ollut ja mikä versio? Itellä 19-20kWh/100km kun ajan normaalisti eli tulee välillä annettua vähän monoa. Ilmastointi automaatilla ja P malli kyseessä

Sellainen karvan alle 19 kWh ollut aika tyypillinen matka-ajossa SR+:lla. Nyt pudotin kesken sadan kilsan ajoa automaatilta manuaalisäädöille ja lopputulos oli 15,9 kWh/100 km. Loppumatkasta kehätienopeuksilla 25 kilometrin keskiarvo pyöri jossain 14 kWh lukemissa, mikä oli edellisen kerran todellisuutta kesäkeleillä.
 
En muista kysyinkö jo täältä mutta ne ketkä majailee kerrostaloissa jne. Niin onko jotain antaa jotain toimintasuunnitelmaa asioiden eteenpäin viemiseksi?
Aluksi ehdotin kyllä hallitukselle tätä, että voisinko vaihtaa lataavan tolpan mutta se ei tuottanut tulosta vaan tuli hylky vedoten yhdenmukaisuuteen, jos minulle annetaan lupa pitäisi antaa myös toisille. Tämän jälkeen pyysin, että asia käsiteltäisiin yhtiökokouksessa ja samalla voitaisiin aloittaa asukkaiden hankkinoista. Jos ei ole tulossa kuin alle 2-5 autoa, niin päästään halvemmalla tämän vaihdon kanssa mutta jos enemmän, niin sitten tehtäisiin kunnollinen kartoitus.
 
Sellainen karvan alle 19 kWh ollut aika tyypillinen matka-ajossa SR+:lla. Nyt pudotin kesken sadan kilsan ajoa automaatilta manuaalisäädöille ja lopputulos oli 15,9 kWh/100 km. Loppumatkasta kehätienopeuksilla 25 kilometrin keskiarvo pyöri jossain 14 kWh lukemissa, mikä oli edellisen kerran todellisuutta kesäkeleillä.

Täytynee kokeilla seuraavalla pidemmällä reissulla, kuulostaa lupaavalta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 563
Viestejä
4 511 392
Jäsenet
74 418
Uusin jäsen
Patiw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom