Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä meinasin itsekin. 50€/kk tai 600€/v. Tjsp.Subscription mallinen FSD lisenssi olisi parempi. Eihän kukaan ruuvaa lisävarusteita muistakaan autoista pois vaihdossa
Motivoisi myös valmistajaa kehittämään tuotetta tulevaisuudessa.
Tätä meinasin itsekin. 50€/kk tai 600€/v. Tjsp.
Eiköhän siellä ole aidosti ilkeällä kelillä löysätty kerralla kaasu ja takarenkaiden regen on tuottanut yllärin.En tiedä mutta olen kuulut juttua missä takavetonen Tesla on pyörähtänyt talvikelissä esim moottoritiellä, kun on vaihdettu kaistaa ja takarenkailla pito loppunut.
Mulla ainakin autosta lähtee vakkari heti pois päältä jos luistonesto vilkuttaa takarenkailla.
Ja jep 130km/h sadekelissä on ihan normi. Toki jos on isoja lätäköitä tai uria tiessä niin pitää vähän kattella tarkemmin.
Eikö regen muka osaa hellittää liukkaalla? Omassa polttiksessakin kaasunvaste ja vaihteen vaihtonopeus säätyvät hitaammiksi liukkaalla. Ja ihan automaattisesti. Lisäksi auto lisää kaasua, jos se huomaa takarenkaiden lukkiintuvan moottorijarrutuksen takia. Kuski voi sitten painaa jarrua, jos hidastuvuus ei ilman moottorijarrutusta riitäkään.Eiköhän siellä ole aidosti ilkeällä kelillä löysätty kerralla kaasu ja takarenkaiden regen on tuottanut yllärin.
Mitähän kautta kannattaisi Tesla liisata?
Paitsi jos palautettaessa leasing-yhtiö toteaa, että esim. maalin kuluminen palautettaessa ei ole normaaleissa rajoissa, niin vuokraaja maksaa auton maalaamisen.Hyvä puolihan on siinä että eipä jää omiin käsiin jos sattuu jotain #issue käymään.
Paitsi jos palautettaessa leasing-yhtiö toteaa, että esim. maalin kuluminen palautettaessa ei ole normaaleissa rajoissa, niin vuokraaja maksaa auton maalaamisen.
"Normaalista kulumisesta poikkeavat vauriot ja puuttuvat varusteet laskutetaan vuokralleottajalta."
Hyvä huomio, linkkiä en lukenut sen pidemmälle. Mutta onhan se kohtuullista että auto palautuu siinä kunnossa mitä voi kohtuudella odottaa. Ja nyt on pieni epäilyksen siemen että maali saattaa osittain puuttua ja ruostetta on tilalla.
Eikös tuo ole valmistajan mukaan normaalia kohtuullista kulumaa :tearsofjoy:
Saattoipa liittyä tähän. Toki olisi kiva jos auto tuostakin pitää huolen.Eiköhän siellä ole aidosti ilkeällä kelillä löysätty kerralla kaasu ja takarenkaiden regen on tuottanut yllärin.
Tästä tulee kiintoisaa. Onko teillä ehdotuksia mitä haasteita tehtäisiin Harri Salon kanssa?
Tykkäsin. Regen jarruttaminen ei ollut aivan niin tehokasta kuin LR. FSD:lle vaikea keksiä perusteita, tuo vakiona tuleva Autosteer on aivan varmasti riittävä. Äänijärjestelmässä kuuli että ei ollut ihan LR tasoinen, mutta kyllä sekin hyvä oli. Vielä kun säädin siinä vähän balansseja paremmaksi niin parani kyllä. Kuramatot puuttuu kuten ledit ovista . Kuramatot saa Teslan tarvikkeena.No mitäs pidit SR+?
Tykkäsin. Regen jarruttaminen ei ollut aivan niin tehokasta kuin LR. FSD:lle vaikea keksiä perusteita, tuo vakiona tuleva Autosteer on aivan varmasti riittävä. Äänijärjestelmässä kuuli että ei ollut ihan LR tasoinen, mutta kyllä sekin hyvä oli. Vielä kun säädin siinä vähän balansseja paremmaksi niin parani kyllä. Kuramatot puuttuu kuten ledit ovista. Kuramatot saa Teslan tarvikkeena.
Käyttöedussa puhutaan vain noin 150€ erosta, joten isosta erosta ei puhuta. Myyjä oli tosi asiantunteva ja sen verran tekniikkahullu että varmasti lukee tätäkin palstaa
Mietittävää!
balansseja paremmaksi
Equalizerilla pystyy säätämään bassoa, diskanttia jne.Tarkennatko?
Niin niin, equttaminen on ihan tuttu termi. Balanssia olen aina vaan yksioikoisesti ajatellut leftinä ja rightina.
No mitäpä tuosta.
Onko siinä oikein joku parametrinen eq vai joku graafinen lastenmalli? Parametrinen olisikin hieno kun en ole koskaan vielä missään vakiogrammarissa siihen törmännyt. En kyllä tiedä miksi autonvalmistajat ei laita kunnon säätömahdollisuuksia. Bemarillakin parhaissakin hifeissä on max 10 kaistainen graafinen eq.
Voin ehdottaa tätä SK soundille? Olis aika jeba jos pystyisi "sopivaan" hintaan tämän tekee. Onko elementtien kohdalla siellä tyhjää?
Tässä myös hyvää DIY:tä. https://teslaownersonline.com/threads/guide-model-3-sr-aftermarket-to-enable-speakers-and-subwoofer-upgrade-install.13059/
Päivittämällä paranee... Kyllä noista vielä autoja tulee, kunhan käyttäjät testaa ominaisuuksia ensin.
Tai jos ihmiset opettelee ajamaan, eräskin ukko ajeli pesuhallissa autonsa lunastukseen kun painoi jarrun sijaan kaasua...
Totta tuokin, mutta odotellaan mitä ne saa tutkittua.
Tässä vähän taustoja asiaan:
Summattuna, tähän mennessä kaikki tapaukset ovat olleet ajajan kaasupolkimen painamisia ja ne Tesla on pystynyt tsekkaamaan auton logeista etänä. Lisäksi ilmoittaja on Tesla shortseller, joten syytä olla jonkun verran skeptinen ko ongelman olemassaolosta. Eiköhän tällä haeta vain otsikoita ja odotellaan pientä markkinareaktiota -> shortista rahat pois.
Totta. Ei varmaan enää edes uskota noihin kaikkiin uutisiin. Teslassa kun on paljon tehoa, niin äkkiähän se auto on pois hallinnasta, jos ei osata ajaa kunnolla.Teslan arvo on enemmän kuin kaksinkertaistunut kesän lukemista, joten shorttaajilla on todellinen hätä. Teslan osakekurssin manipulointi fud-uutisilla ja huhuilla on koko ajan ollut arkipäivää, mutta nyt voi olla, että pojilta on se upporikas-optio kadonnut ja edessä on vain rutiköyhää.
Totta. Ei varmaan enää edes uskota noihin kaikkiin uutisiin. Teslassa kun on paljon tehoa, niin äkkiähän se auto on pois hallinnasta, jos ei osata ajaa kunnolla.
Tesla Markk.arvo 92,01 mrd.
VAG Markk.arvo 90,54 mrd.
Kas kun Tesla ei ole koodannut sensori-ihmeeseensä avustinta joka estää kaasun survaisemisen kun edessä on seinä
Niin, kuvittelisin noissa olevan joku hätäjarrutus, jos jotain ilmestyy eteen.
Miksei toimisi? Ainakin G-sarjan Bemareissa on parkkitutkiin perustuva automaattinen jarrutus nimenomaan pysäköitäessä. Sen tosin saa valikosta itse pois päältä ja reilumpi kaasunpainaminen taitaa myös yliajaa sen. Eli kuski voi kyllä silläkin ajaa seinään, jos polkee autoa miten sattuu.Varmaan matka-ajossa onkin, mutta ei nuo taida toimia kyllä pysäköidessä.
Ei varmaan toimi sen vuoksi kun on tullut aivopieru Teslan päässä? Ei kai tuohon muuta järkevää selitystä ole?Miksei toimisi? Ainakin G-sarjan Bemareissa on parkkitutkiin perustuva automaattinen jarrutus nimenomaan pysäköitäessä. Sen tosin saa valikosta itse pois päältä ja reilumpi kaasunpainaminen taitaa myös yliajaa sen. Eli kuski voi kyllä silläkin ajaa seinään, jos polkee autoa miten sattuu.
Saattaa olla niinkin että jalankulkian päälleajon esto toiminto toimisi vain matalissa nopeuksissa. Teslahan kiihtyy nopeasti, niin tuo toiminto menisi sitten aika äkkiä pois päältä tai ei ehdi enää pysähtyä.Ei varmaan toimi sen vuoksi kun on tullut aivopieru Teslan päässä? Ei kai tuohon muuta järkevää selitystä ole?
Turvatekniikka: Törmäyksiä estävätAutomaattinen hätäjarrutus
(Automatic Emergency Braking, mm. AEB, Front Assist, City Safety)
Jos törmäys on väistämätön, auto jarruttaa viime hetkellä osuman välttämiseksi tai siinä syntyvien vahinkojen vähentämiseksi. Osassa autoista automaattinen hätäjarrutus toimii kaupunkinopeuksissa, osassa maantienopeuksissa ja osassa sekä kaupunki- että maantienopeuksissa.
Kaupunkiajossa vauhdin ollessa korkeintaan noin 30–40 km/h, auto voi pysähtyä pitävällä pinnalla kokonaan. Hieman suuremmissakin nopeuksissa törmäys on selvästi pienempi kuin se olisi ilman jarrutusta. Maantieajonopeudessa automaattinen hätäjarrutus voi estää törmäyksen hitaammin edellä ajavaan.
USA:ssa Insurance Institute for Highway Safety / Highway Loss Data Instituten mukaan automaattisella hätäjarrutuksella varustetuilla autoilla on ajettu peräänajoja 50 % vähemmän kuin autoilla, joissa järjestelmää ei ole.
Eikö regen muka osaa hellittää liukkaalla? Omassa polttiksessakin kaasunvaste ja vaihteen vaihtonopeus säätyvät hitaammiksi liukkaalla. Ja ihan automaattisesti. Lisäksi auto lisää kaasua, jos se huomaa takarenkaiden lukkiintuvan moottorijarrutuksen takia. Kuski voi sitten painaa jarrua, jos hidastuvuus ei ilman moottorijarrutusta riitäkään.
Paha tuosta aksen mainitsemasta pyörähtämissyystä on sanoa. Voihan siellä olla ollut todella huonot renkaat vaikka tai sitten tiellä ollut odottamatta syvempi lätäkkö/loskavalli. Periaatteessa auton pitäisi kyllä reagoida riittävän nopeasti pidon menetykseen, kun siihen pystyy oma polttiskin. Huonolla pidolla tosiaan säikäytti viime talvena kun polkaisi kaasua, että pääsee edellä menevästä ohi ja perä lähtikin sutimaan. Mutta dashcam videolta jälkikäteen katsottuna auto ei kääntynyt kuin ehkä asteen, ennen kuin ESP ehti väliin. Teslan luistonestoahan kehutaan vielä nopeammaksi, koska sähkömoottoria on nopeampi ohjata.
Kas kun Tesla ei ole koodannut sensori-ihmeeseensä avustinta joka estää kaasun survaisemisen kun edessä on seinä
Joka on artikkelin mukaan oletuksena pois päältä?Kas kun ovat koodanneet juuri sellaisen: Obstacle aware acceleration
Joka on artikkelin mukaan oletuksena pois päältä?
Tesla on kyllä siitä jännä merkki että mitä tahansa tapahtuu niin on heti lehdessä ja vihaajat vihaa, olipa todenperää tai ei. Toisaalta hyvä, koska Tesla joutuu tämän takia suunnittelemaan tuotteitaan siten että "ei missään tapauksessa" päädy lehteen -> paremmat tuotteet -> etumatka jälleen kasvaa.
Lisäksi huvitti kyllä VAG pomon "palava lautta" kommentti että VAG (ja muut OEM) on Nokian tiellä jos laivoja ei käännetä nopeasti.
Voi olla että lipsahti jotain mitä ei ollu tarkoitettu yhtiön hallituksen ulkopuolelle.