- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 1 871
Juu sinänsä ymmärrän että tarvittaessa voi yöpy mutta kun tuntuu että Helsinkiläiset ajaa Espoon metsään yöpymään. No kait se on jotenkin jännää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä en tajua sitten yhtään tätä autossa nukkumista, onko nyt niin että jengi vetää niin kireällä rahoitussopparilla sähköautonsa ettei jää rahaa hotelliin tai muuhun majoitukseen? Itselle ei tulisi mieleenkään nukkua autossa muuten kuin hätätapauksessa. On sitä nuorempana tullut pari kertaa nukuttua ja ei tarvitse enään edes asiaa miettiä.
Teslailun kuukausikustannukset ainakin itselläni on pienemmät kuin halvimman mahdollisen polttiskotteron niin vähän ontuu tuo teoria.Mä en tajua sitten yhtään tätä autossa nukkumista, onko nyt niin että jengi vetää niin kireällä rahoitussopparilla sähköautonsa ettei jää rahaa hotelliin tai muuhun majoitukseen? Itselle ei tulisi mieleenkään nukkua autossa muuten kuin hätätapauksessa. On sitä nuorempana tullut pari kertaa nukuttua ja ei tarvitse enään edes asiaa miettiä.
Nukkuuhan moni teltassakin. Teslassa saa lämppärin/ilmastoinnin päälle, ei sade haittaa ja on vielä lasikattokin niin voi katsella tähtiä tms.Mä en tajua sitten yhtään tätä autossa nukkumista, onko nyt niin että jengi vetää niin kireällä rahoitussopparilla sähköautonsa ettei jää rahaa hotelliin tai muuhun majoitukseen? Itselle ei tulisi mieleenkään nukkua autossa muuten kuin hätätapauksessa. On sitä nuorempana tullut pari kertaa nukuttua ja ei tarvitse enään edes asiaa miettiä.
Koska tilattu ja oliko jotain extraa vai ihan valkoinen RWD, musta sisusta ja aerot?Karvalakkiteslan tilaukselle päivittyi tänää toimitusaika-arvioksi: Kesäkuu 08 – Kesäkuu 22. Joku nippu sieltä on autoja varmaan siis tulossa vielä kesäkuussa.
Marraskuussa tilattu. Skippasin maaliskuussa toimituksen omasta pyynnöstä. Valkoinen takaveto, ei mitään extroja muutakuin talvirengassetti.Koska tilattu ja oliko jotain extraa vai ihan valkoinen RWD, musta sisusta ja aerot?
Itellä 25pv marraskuuta tilattu vastaava karvalakki ja ei tullu vielä päivitystä tohon arvioituun "toukokuu 2022" aikaan. Alkaa vähän jännittää tuleeko Q2 erästä oma.Marraskuussa tilattu. Skippasin maaliskuussa toimituksen omasta pyynnöstä. Valkoinen takaveto, ei mitään extroja muutakuin talvirengassetti.
Milloin oot tilannut tuon?Karvalakkiteslan tilaukselle päivittyi tänää toimitusaika-arvioksi: Kesäkuu 08 – Kesäkuu 22. Joku nippu sieltä on autoja varmaan siis tulossa vielä kesäkuussa.
Tästä löytyy kaikki neljä laivaa mitä tulossa Eurooppaan nyt Q2:lla. Normaalisti noita tulee kuulemma noin 15-16 kpl kvartaalilla. Tesla Ship TrackerGLOVIS SPLENDOR, Vehicles Carrier - Details and current position - IMO 9702431 - VesselFinder
Tuosta paatista alkaa tulemaan kesäkuun alusta Eurooppaan tesloja ja muutama tulossa lisää Kiinasta eli aika imakat toimitukset ensi kuussa. Oli kuukauden aikalailla nollat tuotannot koronalock downin takia Kiinassa ja arviot noin 100k autoa teslalla vähemmän tänä vuonna.
Jep. Nyt oli vaan tuo korona Shanghaissa nii kusi silmään rahdit yms, mutta jatkossa varmaan pitää hyvin paikkansa tuo määrä.Tästä löytyy kaikki neljä laivaa mitä tulossa Eurooppaan nyt Q2:lla. Normaalisti noita tulee kuulemma noin 15-16 kpl kvartaalilla. Tesla Ship Tracker
No jos esim. käyttää rakkauden ammattilaisten palveluita niin onhan se silloinkin tosi kätevä, ei tarvitse säätää kämyisten hotellihuonevarausten kanssa tai säädellä respan kanssa että millaista sakkia sinne huoneeseen saa tuoda. Hoituu vaikka ruokiksella.Juu sinänsä ymmärrän että tarvittaessa voi yöpy mutta kun tuntuu että Helsinkiläiset ajaa Espoon metsään yöpymään. No kait se on jotenkin jännää.
Tuo kohta missä se aina lopetti ajon... oliko se tuo tienvieressä poikittain kiinni oleva aita joka hämäsi sitä? Luuliko se että sieltä tulee hirvi tielle tms.?Osaako kukaan sanoa miksi FSD tekee noin, mitä se oikein näki (tai ei nähnyt)?
50k saat perus mallin, LR on 60k.Sähköauto pitäisi hankkia n-y-t ja vielä järkevällä hinnalla ja rangella, ja silloinpa vaihtoehdoksi taitaa jäädä tuo model 3. Yhtään ei Teslat olet tuttuja autoja, mutta mitä nyt nettiautoa katsoo niin noita - 21 vuoden malleja joissa pitäisi ilmeisesti olla ilp ja muutenkin refresh on vaikka kuinka paljon tarjolla tuossa 50k hintaluokassa. Ilmeisesti nämä kaikki nyt niitä saksasta uitettuja sitten?
Pitääkö niitä ostaessa tietää jotain tai varoa, kun tuntuu että porukka mielummin tilaa uutena kuin ottaa heti tuollaisen vaikka kilometrejä noilla on 10-20k suurimmalla osalla? Onko akkutakuut ym samantien pois pelistä jos tuolta uitetaan vai onko saksaan myydyt tehty ruostuvasta pellistä?
Minulla lähinnä tulee mieleen:Sähköauto pitäisi hankkia n-y-t ja vielä järkevällä hinnalla ja rangella, ja silloinpa vaihtoehdoksi taitaa jäädä tuo model 3. Yhtään ei Teslat olet tuttuja autoja, mutta mitä nyt nettiautoa katsoo niin noita - 21 vuoden malleja joissa pitäisi ilmeisesti olla ilp ja muutenkin refresh on vaikka kuinka paljon tarjolla tuossa 50k hintaluokassa. Ilmeisesti nämä kaikki nyt niitä saksasta uitettuja sitten?
Pitääkö niitä ostaessa tietää jotain tai varoa, kun tuntuu että porukka mielummin tilaa uutena kuin ottaa heti tuollaisen vaikka kilometrejä noilla on 10-20k suurimmalla osalla? Onko akkutakuut ym samantien pois pelistä jos tuolta uitetaan vai onko saksaan myydyt tehty ruostuvasta pellistä?
Ja niillä toisilla mukana tulevilla renkailla ei tee talvella käytännössä mitään. Jos on kahdet renkaat niin suomalainen voi lukea että kahdet kesärenkaatMinulla lähinnä tulee mieleen:
1. Jos luvataan kahdet renkaat, varmista tarkoittaako se kaksia vanteita myös. Jos ei, varaudu henkisesti ostamaan toiset vanteet itse. Saksassa monilla Tesloilla lienee ajettu yksillä jokakelin renkailla/vanteilla, ja Suomessa kauppias heittää päälle talvirenkaat, mutta ilman vanteita. Kaiketi jotta voi ilmoitukseen laittaa että tulee kaksilla renkailla.
2. Jos on Standard Range (eli RWD) perusmalli, tarkasta onko LFP vai NCA-akulla. Itse ottaisin LFP:llä koska on pitkäikäisempi akku, mutta kai NCA-akuissakin on hyvät puolensa.
Joku Tesla-omistaja osannee neuvoa mistä tietää onko LFP, muistikuvani mukaan LFP-akullisissa Tesloissa ei voi määritellä lataukselle prosentuaalista ylärajaa siitä hallintapaneelista, eli se antaa ladata oletusarvoisesti 100% asti.
LR ja Performance kai edelleen tulevat aina NCA-akuilla? Niissä onkin isommat akut, LFP-versiot voisivat ehkä painaa liikaa, en tiedä.
Kyllä sen latauksen ylärajan voi määritellä lfp-akkuisellekin eli tuosta ei voi päätellä.Joku Tesla-omistaja osannee neuvoa mistä tietää onko LFP, muistikuvani mukaan LFP-akullisissa Tesloissa ei voi määritellä lataukselle prosentuaalista ylärajaa siitä hallintapaneelista, eli se antaa ladata oletusarvoisesti 100% asti.
Sieltä puuttuu ne päivittäiset rajat/nimet.Kyllä sen latauksen ylärajan voi määritellä lfp-akkuisellekin eli tuosta ei voi päätellä.
Jos latausvalikossa on daily ja trip akun kuvassa, niin kyseessä on litium-ioniakku.Minulla lähinnä tulee mieleen:
1. Jos luvataan kahdet renkaat, varmista tarkoittaako se kaksia vanteita myös. Jos ei, varaudu henkisesti ostamaan toiset vanteet itse. Saksassa monilla Tesloilla lienee ajettu yksillä jokakelin renkailla/vanteilla, ja Suomessa kauppias heittää päälle talvirenkaat, mutta ilman vanteita. Kaiketi jotta voi ilmoitukseen laittaa että tulee kaksilla renkailla.
2. Jos on Standard Range (eli RWD) perusmalli, tarkasta onko LFP vai NCA-akulla. Itse ottaisin LFP:llä koska on pitkäikäisempi akku, mutta kai NCA-akuissakin on hyvät puolensa (= suurempi energiatiheys eli kevyempi akku, ja mahdollisesti toimii paremmin kovemmilla pakkasilla).
Joku Tesla-omistaja osannee neuvoa mistä tietää onko LFP, muistikuvani mukaan LFP-akullisissa Tesloissa ei voi määritellä lataukselle prosentuaalista ylärajaa siitä hallintapaneelista, eli se antaa ladata oletusarvoisesti 100% asti.
LR ja Performance kai edelleen tulevat aina NCA-akuilla? Niissä onkin isommat akut, LFP-versiot voisivat ehkä painaa liikaa, en tiedä.
Onkohan tama huono talvilataaminen myos se ilmalampopumpun paskuudesta johtuvaa? Ei riita pumpun tehot lammittamaan akkua.
Tuo 4* syklejä enemmän on totta kun vertaa Kia/Hyundai LiPo akkuihin joissa 800 sykliä ja sen takia juuri niiden takuussa olekaan maagista 70% minimitasoa mainittu. Jos taas vertaa Teslan long range akkuihin missä 1.5k sykliä niin tuo lfp 2.5k sykliä aika sama kun ei ne kilometrit tule kellään vastaan ajoi sitten 60kwh lfp akulla tai 82kwh nmc long rangella (molemmilla ajaa noin millin paperilla/teoriassa). Isoin juttu jos pois lukee nuo LiPo akut on se akun vanhemenin eli kun auto seisoo vaikka paikallaan 15v ihanne varauksessa nii sen alkaa olemaan kaput oli sitten vaikka lfp. Kehitys kehittyy ja tuosta 4680 puolikuiva-akusta povataan pitempi ikäistä ja kestosta, mutta aika näyttää alkaako niistä 25v ikäisenä virta hiipumaan jos se romutusikä Suomessa silloin sitä luokkaa on.LFP on ihan jumal akku autoon nykyisen tiedon varassa. Purkusykleja kestaa 4 kertaisen maaran niin ei pitaisi olla mikaan ongelma saada 10V tai miljoona kilometria mittariin. Ihan vaan ymparistosyista saisi muiden akkujen tekemisen nykyaan kieltaa. LFP ei myoskaan sisalla laheskaan niin paljoa cobolttia tai uita vastaavia lapsityovoima metelleja.
Eikös nämä päivitykset tullut kaikkin Y vuosimallin 2022 autoihin, eli LR myöskin?Tuli testattua Saksan y perffiä ja huomio kiinnittyi tammikuussa ajettuun Kiinan awd verrattuna hiljaisuuteen. Toki esim. takapenkiltä puhuessa etupenkille hieman kaikuu Panoraama katon takia ja etupenkillä rengasmelu kumisee riippuen tienlaadusta, mutta ei pistävänä. Takana istuessa en huomannut häiritsevää ääntä kun oli tuplalasit, hattuhylly ja takamoottori päivitetty. Etupenkillä kuulee tuulensuhinan kun laittaa korvaa alle 10cm päähän sivuikkunasta, mutta normaalisti istuessa ei kuule kun ero on noin 20 cm. Puuskittaiset tuulet kantautuu korvaan yli 110kmh nopeuksissa, mutta kohtuu hiljainen ja miellyttävän kumiseva ääni moottoritiellä ajaessa. Lähtökohtana odotin selkeästi meluisampaa autoa kun kitkat vaihtui kesärenkaaksi ja 19-->21, mutta näin ei käynyt. Kaikin puolin pehmeämpää materiaalia sisätiloissa oli lisätty ja esim. 3 mallista tuttu pelkääjänpaikan turvavyön hakkaaminen penkkiin oli korjattu.
This is why BYD Blade battery is ahead of competition - PushEVsKiinan kaupoissa nakee jo LFP kennoja alle 100 euron kwh hintaan ja siita jos arvoisi etta 10 vuoden paasta voisi 70 kwh akun vaihtaa 8ke niin se on minusta viela ihan kohtuullinen kustannus autoon 10V iassa.
En hajuakaan kuinka taobaon linkit toimivat suomesta mutta laitan kuitenniin 淘宝网 - 淘!我喜欢
Toki 2022 valmistetuissa, mutta jos luovutettu esim. tammikuussa niin helppo tarkistaa avaamalla takaovi onko yhtä paksu lasi kuin edessä.Eikös nämä päivitykset tullut kaikkin Y vuosimallin 2022 autoihin, eli LR myöskin?
Maa ajaeettelin etta se 8ke sisaltaa myos sita kotelointia ja asennusta.Kuulostaa kalliilta. Toki kuluttajahinta eri kuin yrityksen, mutta 10v on pitkäaika ja luulisi silloin saavan 50€ kWh lfp akkuja. Toki nuo 4680 akut ja sodium ion akut pyörivät 50€ kwh molemmin puolin 10v päästä kuluttajahinnoissa eli akut ovat kohtuuhintaisia uusia.
Tuli testattua Saksan y perffiä ja huomio kiinnittyi tammikuussa ajettuun Kiinan awd verrattuna hiljaisuuteen. Toki esim. takapenkiltä puhuessa etupenkille hieman kaikuu Panoraama katon takia ja etupenkillä rengasmelu kumisee riippuen tienlaadusta, mutta ei pistävänä. Takana istuessa en huomannut häiritsevää ääntä kun oli tuplalasit, hattuhylly ja takamoottori päivitetty. Etupenkillä kuulee tuulensuhinan kun laittaa korvaa alle 10cm päähän sivuikkunasta, mutta normaalisti istuessa ei kuule kun ero on noin 20 cm. Puuskittaiset tuulet kantautuu korvaan yli 110kmh nopeuksissa, mutta kohtuu hiljainen ja miellyttävän kumiseva ääni moottoritiellä ajaessa. Lähtökohtana odotin selkeästi meluisampaa autoa kun kitkat vaihtui kesärenkaaksi ja 19-->21, mutta näin ei käynyt. Kaikin puolin pehmeämpää materiaalia sisätiloissa oli lisätty ja esim. 3 mallista tuttu pelkääjänpaikan turvavyön hakkaaminen penkkiin oli korjattu.
Ajatko paljon motaria, että onko suuremmissa nopeuksissa hiljaisempi?Pari viikkoa on ollut Saksan YP alla ja on mielestäni hiljaisempi yli 80 nopeudessa kuin Kiinan LR 19" kesä tai kitkarenkailla. Taajamassa ei isoa eroa ole, kun molemmissa on sellainen ärsyttävä jurina verratuna esim. model 3. Renkaiden merkillä tuntuu olevan eroa, kun Pirellin 21" voi pitää 3bar ajopaineita, eikä tunnu yhtään lötköiltä. Kolmosessa 20" Misukan PS4 piti olla 3.2bar tai oli ihan vetelän oloinen. Vaikuttanee myös meluun moottoritie nopeuksissa.
Positiivinen yllätys oli Saksalaisten kasauksen laatu tässä autossa. Alkaa olla jo ihan oikean autovalmistajan tasoa. Myös äänentoisto on parantunut kolmosen premium audiosta.
Kolmosen penkki oli kyllä mukavampi pitkässä matkassa. Tämä uusi penkki on mennyt istuimesta Audimaisen kovaan suuntaan.
Jep huomasin itsekin tuon jurinamaisuuden kun oli erilainen tienpinta ja ajoin about 50-60 kmh, mutta motarilla oli hiljaista kun ilmeisesti paremmin leivottu tie. Laadussa en itsekään löytänyt mitään huonoa ja sade piiskasi yhdessä vaiheessa kattoon niin eipä ropissut samanlailla kuin peltikatoissa eli oli positiivinen yllätys.Pari viikkoa on ollut Saksan YP alla ja on mielestäni hiljaisempi yli 80 nopeudessa kuin Kiinan LR 19" kesä tai kitkarenkailla. Taajamassa ei isoa eroa ole, kun molemmissa on sellainen ärsyttävä jurina verratuna esim. model 3. Renkaiden merkillä tuntuu olevan eroa, kun Pirellin 21" voi pitää 3bar ajopaineita, eikä tunnu yhtään lötköiltä. Kolmosessa 20" Misukan PS4 piti olla 3.2bar tai oli ihan vetelän oloinen. Vaikuttanee myös meluun moottoritie nopeuksissa.
Positiivinen yllätys oli Saksalaisten kasauksen laatu tässä autossa. Alkaa olla jo ihan oikean autovalmistajan tasoa. Myös äänentoisto on parantunut kolmosen premium audiosta.
Kolmosen penkki oli kyllä mukavampi pitkässä matkassa. Tämä uusi penkki on mennyt istuimesta Audimaisen kovaan suuntaan.
No yhden 1000km reissun tuossa ehdin tekemään. On moottoritiellä jonkun verran hiljaisempi kuin 3P. Huomaa esim, kun takapenkkiläisen kanssa voi keskustella ääntä korottamatta. Myös musat kuuluu kovemmissa nopeuksissa paremmin kuin kolmosessa.Ajatko paljon motaria, että onko suuremmissa nopeuksissa hiljaisempi?
Mietinnässä YP tuon 3P tilalle.
Joo. Onhan se pulleampi.No yhden 1000km reissun tuossa ehdin tekemään. On moottoritiellä jonkun verran hiljaisempi kuin 3P. Huomaa esim, kun takapenkkiläisen kanssa voi keskustella ääntä korottamatta. Myös musat kuuluu kovemmissa nopeuksissa paremmin kuin kolmosessa.
Ikävä on silti 3P:n ajettavuutta ja ajamisen hauskuutta. YP:ssä ei ole samaa fiilistä.
Onko siinä oikeastaan mitään muuta etua kuin sisätilat, jotka M3:ssa ovat kyllä ihan hyvät, eikä tavaratilakaan ole siinä pieni?Joo. Onhan se pulleampi.
Kyllähän tavaratila koko ja käytettävyys on Y mallissa aivan eri kuin M3.Onko siinä oikeastaan mitään muuta etua kuin sisätilat, jotka M3:ssa ovat kyllä ihan hyvät, eikä tavaratilakaan ole siinä pieni?
Onko siinä oikeastaan mitään muuta etua kuin sisätilat, jotka M3:ssa ovat kyllä ihan hyvät, eikä tavaratilakaan ole siinä pieni?