jonkun teslan voisi kyllä hommata bemmin odotusajaksi niin pääsisi harjottelemaan sähköajoa. Kai ehkä vuoden verran Teslaa voisi sietää, tai sitten Leaf mikä varma valinta.Teslavat ovat paskoja koska ihmiset haluavat tuunata autojaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jonkun teslan voisi kyllä hommata bemmin odotusajaksi niin pääsisi harjottelemaan sähköajoa. Kai ehkä vuoden verran Teslaa voisi sietää, tai sitten Leaf mikä varma valinta.Teslavat ovat paskoja koska ihmiset haluavat tuunata autojaan?
Jos sä käyt desibelimittarin kanssa teslassa ja muissa kilpailevissa sähköautoissa, ni ei niissä juuri eroa ole. Oletko muuten koskaan edes ajanut teslalla kun tarvitset "harjoitusta sähköajoon", vai huuteletko vain tyhjänpäiväisyyksiä ketjuun?jonkun teslan voisi kyllä hommata bemmin odotusajaksi niin pääsisi harjottelemaan sähköajoa. Kai ehkä vuoden verran Teslaa voisi sietää, tai sitten Leaf mikä varma valinta.
siis että +50k autoon duunailte jotain patenttivirityksiä että ois hieman hiljasempi?
Varmasti mutta myös sekin jos valmistaja panostaa eristyksiin, niin sekin auttaa.Ajomelussa täytyy myös muistaa, että kyseessä on paljolti Suomi-ongelma. Runsaan nastrarenkaita käyttävän autoilijapopulaation vuoksi paikallisesta asvaltista on pakko tehdä erittäin kovaäänistä ja routavaurioaltista. Jos tämä nastarengasspedeily lopetettaisiin hoidetuilla tiealueilla, meillä voisi olla yhtä hyvät tiet kuin niissä maissa, mistä autot tulevat, ja merkittävästi vähemmän meluhaittaa niin auton sisä- kuin ulkopuolellakin.
Varmaan syy on se että lötköä tiivistettä ei voi asentaa robotilla vaan tarvittaisiin ihminen -> linjan hidastuminen -> kustannuksia. Samalla sitten toisten mainitsema asia että härmän tiet on merkittävästi äänekkäämmät kuin 99% muusta maailmasta joten näille 99% ihmisistä ei tällä ole suurtakaan merkitystä.ja sitä ei voi tehdä suoraan tehtaalta syystä että?
Jos haluaa mielenterveys ongelmia itselleen nii siitä vaan ostamaan. Korkeintaan peltoautoksi saa kasattua ja sittenkään ei taida olla kuin kallis kukkaruukku kun 7 vuotta sitten tuotu maahan nii akku kuollut tyhjyydessään.Nyt olisi Ahvenanmaalla edullisesti 2014 Tesla myytävänä tee-se-itse henkiselle sähköautoilijalle. Etuaisa on vähän mutkalla, muuten taitaa olla ok.
Båthuset i Mariehamn Ab KP 2565141-6 myy purettu 2014 Tesla Model S, Maarianhamina - Huutokaupat.com
ja sitä ei voi tehdä suoraan tehtaalta syystä että?
Jos haluaa mielenterveys ongelmia itselleen nii siitä vaan ostamaan. Korkeintaan peltoautoksi saa kasattua ja sittenkään ei taida olla kuin kallis kukkaruukku kun 7 vuotta sitten tuotu maahan nii akku kuollut tyhjyydessään.
Kyllä niissä on aika merkittäviäkin eroja mekkalassa eri mallien välillä. Tai rengastushan siinä pääosassa. Model3 performancen mitä käynyt paristi koeajamassa renkaat nyt ei varsinaisesti ole ihan optimit suomen paskatiestölle.Jos sä käyt desibelimittarin kanssa teslassa ja muissa kilpailevissa sähköautoissa, ni ei niissä juuri eroa ole. Oletko muuten koskaan edes ajanut teslalla kun tarvitset "harjoitusta sähköajoon", vai huuteletko vain tyhjänpäiväisyyksiä ketjuun?
Jos sä käyt desibelimittarin kanssa teslassa ja muissa kilpailevissa sähköautoissa, ni ei niissä juuri eroa ole. Oletko muuten koskaan edes ajanut teslalla kun tarvitset "harjoitusta sähköajoon", vai huuteletko vain tyhjänpäiväisyyksiä ketjuun?
Vaikka desibelit voi olla samoja niin se miten eristys tehty vaikuttaa paljon asiaan. Osa saa sen melun miellyttävämmäksi.On eroja, huomaa aika nopeasti erot Teslan ja esim. ID4:n välillä. Uskoisin että i4 ja muut Bemarit ja Mersut on tässä suhteessa vieläkin parempia.
Renkaat toki vaikuttaa kaikissa.
Harmi kun ei ole samat renkaat joka testissä. Kuitenkin aika hyviä eroja eri renkailla ja rengasprofiilillakin saa mukavampaa vaikutusta ja noista kun ei vielä tiedä onko tieosuus samassa kunnossa eri vuosina ja onko edes sama tienpätkä?Onhan se vähä huvittavaa kun Tesloissa (Model 3, Model Y) on sama melutaso kuin VW e-Upissa.
Onhan sitä huhua ollut pari vuotta. Uskoisin että tuo noin 85kwh akku maksimi mitä tulee olemaan 3/y, koska tuo 4680 kehittyy energiatiheydeltään vuosia eteenpäin samanlailla kuin 18650 ja 2170. Toivottavasti viikon parin sisään kuluttajille saapuu nuo uudet akut y malleihin, ainakin oli joitain toimitusaikoja saaneet viikon päähän jenkeissä. Uuden akun tuotanto Teksasissa vielä lastenkengissä muutaman kuukauden.Alkanut kuulua huhuja tulevasta 100kWh akusta Model 3:n. Jos tulee kohta niin odotettavissa käytettyjen LR mallien hinnanpudotus?
Tietysti jos akku olisi pieni vaikka 200km range ja lataus minuutissa täyteen, mutta kyllä semmoisella 600-800 rangen akulla hyvin pärjää jos imasee vaikka 50% akkuun virtaa 15min?Tuollahan paukkuisi range 700km luokkaan. Mielestäni järkevämpää olisi kehittää mammuttiakkujen sijaan latausnopeutta.
Juu voisi konvertoida polttiksen sähkäriksi. Tai jos akku toimii niin kennoja vaihtaa vanhaan leaf/c-zero?Ihan hyvä aloituspakkaus jos meinaa tekniikkaswappia johonkin vehkeeseen. Akku tosin suurin kysymysmerkki ...
Se Teslan vertailu oli tehty saman kokoiseen akkupakettiin 2170 vs 4680.Eikö 4680 tuonut 14% lisää energiatiheyttä vrt 2170? Eli nykyiseen 82.5kwh kokoisesta akusta tulisi 94kwh
Ei renkaita voi standardoida kun eri autoihin on pakko laittaa eri renkaat. Nuo Mii:n 175/65-14:set ei mene millään Model Y:hyn tai ID4:seen ja päinvastoin, jotain 255/45-19:sia ei vaan saa Mii:hin, joten pakko kait sen on testata eri renkailla?Harmi kun ei ole samat renkaat joka testissä. Kuitenkin aika hyviä eroja eri renkailla ja rengasprofiilillakin saa mukavampaa vaikutusta ja noista kun ei vielä tiedä onko tieosuus samassa kunnossa eri vuosina ja onko edes sama tienpätkä?
Toki. Tuossa lähinnä kiinnitti huomiota Pirelli vs Nokian renkaat ja aina pitää kriittisesti suhtautua testiin kun suoritetaan eri vuosina/kuukausina puhumattakaan tien laadusta ja onko leivottu juuri bitumit. Esimerkiksi akustisesti rengasmelua vaimentavat Michelinin ensiasennus renkaiden jälkeen voi jotkut linglongit tuntua äänekkäiltä.Ei renkaita voi standardoida kun eri autoihin on pakko laittaa eri renkaat. Nuo Mii:n 175/65-14:set ei mene millään Model Y:hyn tai ID4:seen ja päinvastoin, jotain 255/45-19:sia ei vaan saa Mii:hin, joten pakko kait sen on testata eri renkailla?
Tämä antaa myös Teslalle vapaammat kädet toimittaa autoja.Ärsyttää kyllä aika paljon, kun Tesla on tehnyt auton ostamisesta niin vaikeaa. Voit tilata sokkona ja toivoa että saat jotain haluamaasi, mutta mitään varmuutta varustelusta et saa. Ja vailla nettisivulla jotain tilatessa lukisikin, niin tilanne saattaa hyvin muuttua toimitukseen mennessä.
Haluat matriisivalot? No teslan tapauksessa et voi tietää mitä saat. Etkä saa valita tai vaikuttaa asiaan. Haluat sähköpenkit muistilla kumpaankin etupenkkiin? No et voi tietää riittääkö osia vaiko ei, voi olla että säätyvä ristiselän tuki tulee tai ei tule. Usb-c latauspistokkeet? Voi olla, että pitää jälkiasentaa toimituksen jälkeen.
Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.
No, kaipa tuo on sitten se syy, että Teslat ovat niin halpoja suhteessa kilpailijoihin.
Tämä on helpompaa ja halvempaa nykyään esim. Autovexin kautta tai laittamalla ilmoitus nettiin ja odottamaan autoliikkeiden soittoja. Kannattaa kokeilla....
Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.
...
Tavallaan ikävää, mutta bisneksen kannalta selvästi kannattavaa toimintaa kun autoja menee niin paljon kaupaksi näin. Jos pitäisi väkisin kiinni varusteista niin sitten ei välttämättä saisi toimitettua mitään kun komponentit loppu.Ärsyttää kyllä aika paljon, kun Tesla on tehnyt auton ostamisesta niin vaikeaa. Voit tilata sokkona ja toivoa että saat jotain haluamaasi, mutta mitään varmuutta varustelusta et saa. Ja vailla nettisivulla jotain tilatessa lukisikin, niin tilanne saattaa hyvin muuttua toimitukseen mennessä.
Haluat matriisivalot? No teslan tapauksessa et voi tietää mitä saat. Etkä saa valita tai vaikuttaa asiaan. Haluat sähköpenkit muistilla kumpaankin etupenkkiin? No et voi tietää riittääkö osia vaiko ei, voi olla että säätyvä ristiselän tuki tulee tai ei tule. Usb-c latauspistokkeet? Voi olla, että pitää jälkiasentaa toimituksen jälkeen.
Haluat eroon vaihtoautosta? Vaiva pitää nähdä itse.
No, kaipa tuo on sitten se syy, että Teslat ovat niin halpoja suhteessa kilpailijoihin.
Kyllähän tämä koskettaa nykysähköautoja. Ei oikein tiedä mitä ota päivityksellä saa ominaisuuksia, tai et tiedä oikein latausnopeuksia tai saatikka akun kulumista ajansaatossa. Tesloissa aika hyvä retrofit jos häiritsee jokin entinen osan puute tai haluaa tulevaisuuden osaksi päivittää.En kyllä ymmärrä miten joku voi tilata 50-70k esineen tietämättä mitä saa?
Noh meitä on moneen junaan.
Minä nyt puhuin ihan fyysisistä elementeistä. Valoista, sisustuksesta, akku tekniikasta jne...Kyllähän tämä koskettaa nykysähköautoja. Ei oikein tiedä mitä ota päivityksellä saa ominaisuuksia, tai et tiedä oikein latausnopeuksia tai saatikka akun kulumista ajansaatossa. Tesloissa aika hyvä retrofit jos häiritsee jokin entinen osan puute tai haluaa tulevaisuuden osaksi päivittää.
Jep. Makuasioita tietysti tykkääkö että auto päivittyy jatkuvasti ja häkeltyy kun ei saa juuri sitä minkä tilasi, mutta kyllä tämä sähköautojen kehitys niin nopeaa että perinteisetkin merkit alkaneet päivittää sähköautoja 1-3 vuoden välein entisen 4 vuoden sijaan.Saahan sen tilauksen peruttua ilman kustannuksia, jos toimitettu auto ei kelpaa. Teslan tilauksessa kun ei sitoudu yhtään mihinkään, vaan tilauksen voi peruuttaa koska vaan. Teslan tilaushan on lähinnä panttimaksu, jolla saat paikan automallin toimitusjonossa. Panttimaksun saa takaisin, jos jonosta saatua autoa ei haluakaan tai ei jonossa jaksa odotella.
Onhan toi selkeämpi tapa Teslan tapauksessa kun joka vuosi autojen ominaisuudet hieman muuttuvat. Jotain ominaisuuksia tulee lisää ja jotain lähtee.
Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia, vakkari ja AP lopettaa toimintansa virheen x takia.Jep. Makuasioita tietysti tykkääkö että auto päivittyy jatkuvasti ja häkeltyy kun ei saa juuri sitä minkä tilasi, mutta kyllä tämä sähköautojen kehitys niin nopeaa että perinteisetkin merkit alkaneet päivittää sähköautoja 1-3 vuoden välein entisen 4 vuoden sijaan.
Sehän siinä on että odotat autoa puoli vuotta ja se saapuu. Sitten voit ihmetellä että mitäs tässä on.Saahan sen tilauksen peruttua ilman kustannuksia, jos toimitettu auto ei kelpaa. Teslan tilauksessa kun ei sitoudu yhtään mihinkään, vaan tilauksen voi peruuttaa koska vaan. Teslan tilaushan on lähinnä panttimaksu, jolla saat paikan automallin toimitusjonossa. Panttimaksun saa takaisin, jos jonosta saatua autoa ei haluakaan tai ei jonossa jaksa odotella.
Onhan toi selkeämpi tapa Teslan tapauksessa kun joka vuosi autojen ominaisuudet hieman muuttuvat. Jotain ominaisuuksia tulee lisää ja jotain lähtee.
Mitkä ihmeen uskovaisetUskovaiset käänsi tämänkin jotenkin hyväksi jutuksi että et tiedä mita saat kun ostat teslan.
Tuon on kyllä totta. Kaksi askelta eteenpäin ja välillä yks taakse. Koko softaparannus härdelli on kyllä kakkaa jo ihan ATK puolelta asti. Kaikki pragaa kännyköissä, tietokoneissa ja nykyään autoissa. Olisi tietysti mukava jokin stable release teslassa ja optiona "haluan uhmata hermoni" versio.Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia, vakkari ja AP lopettaa toimintansa virheen x takia.
Teslalta tulee hyviä että huonoja muutoksia ja mitään palautekanavaa ei ole mistä saisi äänensä kuuleviin korviin. Tiedä onko muillakaan mutta ainakin perustoiminnot toimivat aina.
Onhan siellä optio tälle.Tuon on kyllä totta. Kaksi askelta eteenpäin ja välillä yks taakse. Koko softaparannus härdelli on kyllä kakkaa jo ihan ATK puolelta asti. Kaikki pragaa kännyköissä, tietokoneissa ja nykyään autoissa. Olisi tietysti mukava jokin stable release teslassa ja optiona "haluan uhmata hermoni" versio.
Päivittyvyydestä OTAna ihan kivaa mutta nyt uusin 2022.12.3.2 tuonut todella paljon bugeja. Sentry ei toimi aina koska ei osaa avata USB muistia
Ei tartte formatoida. Ottaa irti ja takaisin niin toimii normaalisti, eikä riko sitä.Just ihmettelinki että onko voinu usb tikku hajota ku sama ongelma. Formatointi autto hetkeks ja sit hajos taas
Charge Stats näyttää appsista. Muuta ei ole.Näkeekö Teslasta jostain edellisen latauksen tiedot, kWh määrän jne? En ole löytänyt kuin sen + XX km latauksen aikana, mutten muuta, voi tietenkin olla ihan user errorkin.
Okei, appsiin en olekkaan vielä tutustunut kun auton lisäys tilille kesken, heittää erroria eikä Teslalta ole vielä vastattu. Mutta täytynee aloittaa sieltä sitten loggaus kun saa kuntoon.Charge Stats näyttää appsista. Muuta ei ole.
Ellei käytä kolmannen osapuolen softaa kuten Teslamate/Teslafi.
Jos teet sen netin kautta sitä ja pyytää nimeämään auton niin nimeä ja ota paritkin kahvit tai odottele tunti pari. Pidä toki sivu auki. Palvelimet päivittää sen nimimuutoksen todella hitaasti.Okei, appsiin en olekkaan vielä tutustunut kun auton lisäys tilille kesken, heittää erroria eikä Teslalta ole vielä vastattu. Mutta täytynee aloittaa sieltä sitten loggaus kun saa kuntoon.
En pääse edes noin pitkälle, antaa errorin jo VIN:in syötössä, autoliikkeen myyjän mukaan (eli puhui varmaan pskaa) tuo tekee randomisti tuota ja ottamalla yhteyttä Teslaan niin lisäävät kuulemman manuaalisesti sitten tilille.Jos teet sen netin kautta sitä ja pyytää nimeämään auton niin nimeä ja ota paritkin kahvit tai odottele tunti pari. Pidä toki sivu auki. Palvelimet päivittää sen nimimuutoksen todella hitaasti.
Kannattaa soittaa sinne Roadsideen ne osaa jeesaa. Teslan SC ei noita tee laisinkaan.En pääse edes noin pitkälle, antaa errorin jo VIN:in syötössä, autoliikkeen myyjän mukaan (eli puhui varmaan pskaa) tuo tekee randomisti tuota ja ottamalla yhteyttä Teslaan niin lisäävät kuulemman manuaalisesti sitten tilille.