Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jalka kunnolla jarrulla?Olen huomannut, että autoon istumisen jälkeen pakki ei mene heti päälle vaan pitää muutaman kerran vetää viikseä ennen kuin menee päälle? En tiedä onko tuossa vain jotain viivettä käynnistymisessä vaikka näyttö yms on jo päällä.
Se on se 2s "turvakäynnistys" josta joskus aiemmin kritisoin, jarrupoljinta pohjaan kunnes system check on mennyt läpi ja varoitusvalopatteristo sammunut.
Tässä oli taas lämmintä viime viikolla ja pärinät uusiutuivat. Äänen sain hiljenemään taustapeilin takaa muoveista painamalla. Aika pienestä tuntui olevan kiinni, mutta iloksi sain todeta että kevyellä painalluksella ääni katosi toistaiseksi.Hyviä ehdotuksia. Minäpä koitan saada paikat pärisemään kotimatkalla ja tökkiä noita kohtia. Toki ei ole samanlaista hellettä tänään, niin saa nähdä tuleeko meteliä.
itsellä Y:ssä 19" 8,5" vanteet (minimileveys tuolle 255:lle). 50tkm mittarissa (toinen setti kesärengasta meni juuri jokin aika sitten alle kun alkup Hankook hajosivat), ei mitään erikoista epätasaista kulumista ja säädöt tehtaalta. Paineet aina about ~3.0bar, nyt kylmällä näyttää 2,8..Silmämääräisesti 19" renkaiden ulkoreunat kuluneet enemmän kuin aikaisemmilla autoilla, onko muilla vastaavia kokemuksia? Nelipyöräsuuntauksessa käytetty melkein sen jälkeen kun auto tuli tehtaalta. Suunnattu perseelleen vai onko 9,5" vanne vähän turhan leveä 255 renkaalle ja tässä lopputulos?
Jep, tuo pitää tarkastuttaa. Oliko noissa alkup hankookeissa jotain ongelmia, puhuiko joku joskus että ei kestäisi hiekkatiellä ajamista? Vai muistanko ihan väärin?Voi olla niveljumppaa jo tiedossa, on keskusteluissa mennyt joillakin pienilläkin kilometreillä.
Katsastusaseman kuntotarkistus löytää viat (pystytukivarsi takana) ja sillä lapulla voi turvallisin mielin tilata huoltoajan takuuseen.
235/55R18 on tosiaan se yleisin, koska mittarivirhettä ei juurikaan tule. 60 korkea varmaankin mahtuu alle mutta voi loskakelissä olla aika raskas ajettava kun rengaskaareen pakkautuu kaikki paska.
Muutoinkin suosittelen vielä harkitsemaan 18" jos visuaalinen ilme mitenkään kiinnostaa. Tuohon kormalliin jopa tuo 19" on auttamatta liian pieni vanne.
Teslalta saa tilattua varaosia sähköpostilla. Katsot osanumeron ja hinnan (hinnat alv 0) epc.tesla.com.Oletteko vaihtaneet konepellin alla olevia suodattimia? Meinasin että viikonloppuna voisi vaihtaa renkaat ja katsoa samalla miltä suodattimet näyttävät ja ainakin ensi hätään puhallella ne puhtaiksi. Hinnat vaan noissa ilmeisen erikoiset, eli jos ostaa motonetistä pelkät suodattimet niin ne ovat kalliimmat kuin että Rangeri tulisi vaihtamaan suodattimet. Voisin periaatteessa tilata siis rangerin, mutta koska homma on n. 5 min homma niin mieluummin vaihtaisin itse kun tuo ajan sopiminen ja varaaminen on aika hankalaa sekin kun en tiedä yhtään missä olen auton kanssa vaikka viikon päästä jne. Mutta saako Teslalta jotenkin ostettua vain noita suodattimia erikseen, jos siis sieltä saisi järkihintaan?
Ei tule kumimattoja Y:n mukana. Kumimatoista löytyy aiempaa keskustelua tästä alaspäin: Tesla Model Y mallikeskusteluTuleeko Y:n mukana matot vai pitääkö ne erikseen ostaa? Kaaravaruste ja Vempele ainakin myy noita. Onko suosituksia mitkä kannattaa ostaa ja mitkä ei?
Tilaus Y:lle on sisässä ja vielä ei toimituksesta tietoa. Model 3 ollut 3v käytössä.
Kiitos tästä tiedosta. Nuo kolmosen mukana tulleet kangasmatot ovat riittäneet vaikka talviurheiluakin paljon harrastettu. Jotenkin sain aluksi kuvan ettei edes niitä kankaisia tulisi mukana.Kangasmatot tulee, kumimattoja ei.
Itse laitan kumimatot heti kun alkaa märät kelit. Autoissa käytettävä lattian eriste imee loputtomasti vettä kangasmattojen läpi.Meilläkää ei oo kumimattoja. Mikähän se nykynen konsensus on kumimatto vs kangasmatto talvella jos mietitään sulavaa lunta ja lämmintä autotallia. Kulkeutuuko kumimaton alle kosteutta joka jää sinne elämään? Tai kuivuuko ne kangasmatot kuitenkaan tarpeeksi nopeaa?
Jeps. Noi muovikaukalot on ihan kauheita automerkistä ja mallista riippumatta. Taitaa noiden kangasmattojen hinta vielä olla tyyliin joitakin kymppejä, niin vaihtelee vaikka vuoden välein, jos ei halua että näyttävät kauhtuneelta.Kangasmatot toimineet hyvin kesät/talvet, paljon mukavammat jalan alla eikä mene märäksi talvellakaan.
Tämä. Kun on muksuja, joilla vaatteet ja erityisesti kengät ravassa, niin muovimatot ovat paikallaan syksy- ja talvikaudella. Lisäksi kun harrastuksiini kuuluu syksyisin ryynätä pitkin metsiä, en voisi kuvitellakaan kangasmattoja. Toisaalta muovimatot voi viskata tallin nurkkaan ja käyttää alla olevia kangasmattoja, jos haluaa kiiltonahkakengissä lähteä paremmalle reissulle.Toki jos tapana on astella mutaisilla saappailla autoon, niin sitten muovikaukalot paikallaan.
Otin kotelon auki tänään, päälimmäisissä oli vähän lehtiä ym. Imuroin ja puhalsin paineilmalla puhtaaksi ja pistin takaisin. Alemmat oli ihan puhtaan näköiset.Teslalta saa tilattua varaosia sähköpostilla. Katsot osanumeron ja hinnan (hinnat alv 0) epc.tesla.com.
HVAC - COMBINATION FILTER 1107681-00-C 19,92€
Ja jompikumpi:
HEPA FILTER ASSEMBLY
For MY00 vehicles -28-C & -96-B can be considered as fully interchangeable. For MY01 use only -28-C.
1495167-96-B
184,88 €
HEPA FILTER ASSEMBLY
For MY00 vehicles -28-C & -96-B can be considered as fully interchangeable. For MY01 use only -28-C.
1495167-28-C
184,88€
Luulis tuolta löytyvän ohjeet.Otin kotelon auki tänään, päälimmäisissä oli vähän lehtiä ym. Imuroin ja puhalsin paineilmalla puhtaaksi ja pistin takaisin. Alemmat oli ihan puhtaan näköiset.
Ehkä vuoden päästä voisi ajatella vaihtoa.
Jarrut piti huoltaa kanssa, mutta oli ihan erilaiset kun youtube videoilla niin jäi tekemättä toistaiseksi.
Videoilla lyötävät tapit edessä, mutta mulla 4 torx ruuvia pitää paloja. Myöskin koko satula pitää ottaa pois että saa palat pois.
Ehkä tästäkin mallista löytyy videoita?
Paremmin tuolla takavedolla on pärjännyt talvella kuin talouden kakkosautolla etuvetoineen ja matalampine maavaroineen.Onko täällä kenelläkään käytännön kokemuksia tuosta karvalakki RWD Y:stä LFP akuilla?
Minkälaiset on olleet todelliset ranget ja miten takavedolla on pärjännyt talvella?
Hieman houkuttelisi Y tuolla korkotarjouksella. Tulisi kakkosautoksi, tilantarve + koukku polkupyörille plussana.