Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
Olen huomannut, että autoon istumisen jälkeen pakki ei mene heti päälle vaan pitää muutaman kerran vetää viikseä ennen kuin menee päälle? En tiedä onko tuossa vain jotain viivettä käynnistymisessä vaikka näyttö yms on jo päällä.
 
Olen huomannut, että autoon istumisen jälkeen pakki ei mene heti päälle vaan pitää muutaman kerran vetää viikseä ennen kuin menee päälle? En tiedä onko tuossa vain jotain viivettä käynnistymisessä vaikka näyttö yms on jo päällä.
Jalka kunnolla jarrulla?
 
Se on se 2s "turvakäynnistys" josta joskus aiemmin kritisoin, jarrupoljinta pohjaan kunnes system check on mennyt läpi ja varoitusvalopatteristo sammunut.
 
Se on se 2s "turvakäynnistys" josta joskus aiemmin kritisoin, jarrupoljinta pohjaan kunnes system check on mennyt läpi ja varoitusvalopatteristo sammunut.

Tuo on vähän ärsyttävä juu. Tulee aina välillä rämpytettyä ”vaihdekeppiä” kunnes suostuu aloittamaan ajotoimet..
 
Toinen asia mikä välillä ihmetyttää, mikä sanelee sen, että useimmiten saat vaihdettua suuntaa 'lennosta' kun auto pysähtyy > D:ltä R:lle ja takaisin; välillä tulee virheilmo ja pitää painaa jarrua, että saat vaihdettua pakille, vaikka auto seisookin. :confused:
 
Hyviä ehdotuksia. Minäpä koitan saada paikat pärisemään kotimatkalla ja tökkiä noita kohtia. Toki ei ole samanlaista hellettä tänään, niin saa nähdä tuleeko meteliä.
Tässä oli taas lämmintä viime viikolla ja pärinät uusiutuivat. Äänen sain hiljenemään taustapeilin takaa muoveista painamalla. Aika pienestä tuntui olevan kiinni, mutta iloksi sain todeta että kevyellä painalluksella ääni katosi toistaiseksi.
 
Silmämääräisesti 19" renkaiden ulkoreunat kuluneet enemmän kuin aikaisemmilla autoilla, onko muilla vastaavia kokemuksia? Nelipyöräsuuntauksessa käytetty melkein sen jälkeen kun auto tuli tehtaalta. Suunnattu perseelleen vai onko 9,5" vanne vähän turhan leveä 255 renkaalle ja tässä lopputulos?
 
Silmämääräisesti 19" renkaiden ulkoreunat kuluneet enemmän kuin aikaisemmilla autoilla, onko muilla vastaavia kokemuksia? Nelipyöräsuuntauksessa käytetty melkein sen jälkeen kun auto tuli tehtaalta. Suunnattu perseelleen vai onko 9,5" vanne vähän turhan leveä 255 renkaalle ja tässä lopputulos?
itsellä Y:ssä 19" 8,5" vanteet (minimileveys tuolle 255:lle). 50tkm mittarissa (toinen setti kesärengasta meni juuri jokin aika sitten alle kun alkup Hankook hajosivat), ei mitään erikoista epätasaista kulumista ja säädöt tehtaalta. Paineet aina about ~3.0bar, nyt kylmällä näyttää 2,8..
ihmo parempi tuo tuuman kapeampi vanne, niin ei ota esmes kanttariin heti ensimmäisenä. Ja kevyempikin. ET:kin vakio 45(?), niin ei silti näytä mitenkään pöljältä (että rengas liian sisällä).
Eli itse en ole havainnut mitään erikoista epätasaista kulumaa -- muuta kuin että rengasta kyllä taka-akselilla kuluu koska regen.

(talvirenkailla Y:n vakiovanne 9,5" ja Nokian HKPL 10ev.. pintaa 1. talven jälkeen +8,5mm - ei mitään ylim kulumavikaa niissäkään)
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä talvipyörät 8,5" vanteella ja tosiaan ihan niin reipasta kulumista ei ole kyljistä ollut. Mutta tietysti seos ja ajoympäristökin hellempi talvipyörille. Kesällä taas 9,5" OEM-vanteet
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 917
Viestejä
4 429 150
Jäsenet
73 454
Uusin jäsen
-SähköJänis-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom