Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
Olen huomannut, että autoon istumisen jälkeen pakki ei mene heti päälle vaan pitää muutaman kerran vetää viikseä ennen kuin menee päälle? En tiedä onko tuossa vain jotain viivettä käynnistymisessä vaikka näyttö yms on jo päällä.
 
Olen huomannut, että autoon istumisen jälkeen pakki ei mene heti päälle vaan pitää muutaman kerran vetää viikseä ennen kuin menee päälle? En tiedä onko tuossa vain jotain viivettä käynnistymisessä vaikka näyttö yms on jo päällä.
Jalka kunnolla jarrulla?
 
Se on se 2s "turvakäynnistys" josta joskus aiemmin kritisoin, jarrupoljinta pohjaan kunnes system check on mennyt läpi ja varoitusvalopatteristo sammunut.
 
Se on se 2s "turvakäynnistys" josta joskus aiemmin kritisoin, jarrupoljinta pohjaan kunnes system check on mennyt läpi ja varoitusvalopatteristo sammunut.

Tuo on vähän ärsyttävä juu. Tulee aina välillä rämpytettyä ”vaihdekeppiä” kunnes suostuu aloittamaan ajotoimet..
 
Toinen asia mikä välillä ihmetyttää, mikä sanelee sen, että useimmiten saat vaihdettua suuntaa 'lennosta' kun auto pysähtyy > D:ltä R:lle ja takaisin; välillä tulee virheilmo ja pitää painaa jarrua, että saat vaihdettua pakille, vaikka auto seisookin. :confused:
 
Hyviä ehdotuksia. Minäpä koitan saada paikat pärisemään kotimatkalla ja tökkiä noita kohtia. Toki ei ole samanlaista hellettä tänään, niin saa nähdä tuleeko meteliä.
Tässä oli taas lämmintä viime viikolla ja pärinät uusiutuivat. Äänen sain hiljenemään taustapeilin takaa muoveista painamalla. Aika pienestä tuntui olevan kiinni, mutta iloksi sain todeta että kevyellä painalluksella ääni katosi toistaiseksi.
 
Silmämääräisesti 19" renkaiden ulkoreunat kuluneet enemmän kuin aikaisemmilla autoilla, onko muilla vastaavia kokemuksia? Nelipyöräsuuntauksessa käytetty melkein sen jälkeen kun auto tuli tehtaalta. Suunnattu perseelleen vai onko 9,5" vanne vähän turhan leveä 255 renkaalle ja tässä lopputulos?
 
Teslas on 20mm liian kapeat renkaat vanteisiinsa jokatapauksessa vakiona.
 
Silmämääräisesti 19" renkaiden ulkoreunat kuluneet enemmän kuin aikaisemmilla autoilla, onko muilla vastaavia kokemuksia? Nelipyöräsuuntauksessa käytetty melkein sen jälkeen kun auto tuli tehtaalta. Suunnattu perseelleen vai onko 9,5" vanne vähän turhan leveä 255 renkaalle ja tässä lopputulos?
itsellä Y:ssä 19" 8,5" vanteet (minimileveys tuolle 255:lle). 50tkm mittarissa (toinen setti kesärengasta meni juuri jokin aika sitten alle kun alkup Hankook hajosivat), ei mitään erikoista epätasaista kulumista ja säädöt tehtaalta. Paineet aina about ~3.0bar, nyt kylmällä näyttää 2,8..
ihmo parempi tuo tuuman kapeampi vanne, niin ei ota esmes kanttariin heti ensimmäisenä. Ja kevyempikin. ET:kin vakio 45(?), niin ei silti näytä mitenkään pöljältä (että rengas liian sisällä).
Eli itse en ole havainnut mitään erikoista epätasaista kulumaa -- muuta kuin että rengasta kyllä taka-akselilla kuluu koska regen.

(talvirenkailla Y:n vakiovanne 9,5" ja Nokian HKPL 10ev.. pintaa 1. talven jälkeen +8,5mm - ei mitään ylim kulumavikaa niissäkään)
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä talvipyörät 8,5" vanteella ja tosiaan ihan niin reipasta kulumista ei ole kyljistä ollut. Mutta tietysti seos ja ajoympäristökin hellempi talvipyörille. Kesällä taas 9,5" OEM-vanteet
 
Osittain yrittänyt seurailla markkinaa; onko nyt niin että ne noin 49k hinnat Tesla Y Long Rangelle tehdastoimituksissa jäivät "toistaiseksi halvimmiksi nähdyiksi hinnoiksi?
Ja nyt sitten ollaan ilmeisestkin halvimmillaan se 53,5k Long Range AWD ?
 
Model Y LR käväällä 23 uutena ostettu. Vakio tehtaan kesäkumit ja vanteet. Ekana kesänä ihmettelin että jotain on alustassa oikein kun ei 255 eturenkaista huolimatta vetele urissa. Toki pintakovuus ja muu välillä häiritsi ja häiritsee. Kun tämän vuoden keväällä laitatin kesäkumit takaisin alle, sovittiin että laitetaan ne missä enemmin kuviota taakse kun tuo syö takarenkaita enemmin.
Jumankekka että keväällä veteli urissa. mutta rauhoittui sitten kilometrien myötä.
Luultavasti siis kumien reunojen piti kulua hieman että alkoi kulkemaan suoraan, kun oli vaihtunut edestä taakse.

Nyt autossa 1,5 vuoden jälkeen 45tkm mittarissa ja kesäkumeissa vielä pintaa jäljellä. Mutta vieläkään auto ei ole niin suuntavakaa kuin oli ekana kesänä.
Mietin että onkohan vika alkuperäisrenkaissa vai voikohan olla nivelissä sanomista? Kun vaihdatan talvikumit rengashotelli/huoltoliikkeessä saavat katsoa rengaskulma ja tutkia onko välystä samalla.

Muistelen että täälläkin foorumeilla oli noita alkuperäisiä hankookkeja haukuttu jonkin verran, onko noissa jotain mikä voisi tuon aiheuttaa?
 
Voi olla niveljumppaa jo tiedossa, on keskusteluissa mennyt joillakin pienilläkin kilometreillä.

Katsastusaseman kuntotarkistus löytää viat (pystytukivarsi takana) ja sillä lapulla voi turvallisin mielin tilata huoltoajan takuuseen.
 
Voi olla niveljumppaa jo tiedossa, on keskusteluissa mennyt joillakin pienilläkin kilometreillä.

Katsastusaseman kuntotarkistus löytää viat (pystytukivarsi takana) ja sillä lapulla voi turvallisin mielin tilata huoltoajan takuuseen.
Jep, tuo pitää tarkastuttaa. Oliko noissa alkup hankookeissa jotain ongelmia, puhuiko joku joskus että ei kestäisi hiekkatiellä ajamista? Vai muistanko ihan väärin?
 
On nois ryhmis näkyny useampiakin reportaaseja kuvineen, että päävesiurasta painunu kivensiru läpi. Itsekin kohtasin asiakkaan joka tuskaili LR:än renkaiden kanssa maaseudulla kun neljästi oli jo puhjennut, vaihtoi omasta ja rengasliikkeen suosituksesta CC2 Michelineihin.
 
Mitäs 18" - talvirengassettejä täällä on ihmisillä alla? Mistä hommasitte ja mitä maksoi? Erityisesti PKS:n meiningit / puljut kiinnostaa.

235/55R18 on ilmeisesti yleisimmin käytetty vaihtoehtoinen talvirengaskoko Y-tesloissa, mutta onko kenelläkäään vielä vähän läskimpiä 235/60 renkaita? Ulkomaisilta foorumeilta lueskelin, että pitäisi ilmeisesti vielä mahtua? Pehmentävä lisäkumi ja pieni korotus maavaraan olisivat plussaa näillä meikäläisillä paskateillä.
 
235/55R18 on tosiaan se yleisin, koska mittarivirhettä ei juurikaan tule. 60 korkea varmaankin mahtuu alle mutta voi loskakelissä olla aika raskas ajettava kun rengaskaareen pakkautuu kaikki paska.

Muutoinkin suosittelen vielä harkitsemaan 18" jos visuaalinen ilme mitenkään kiinnostaa. Tuohon kormalliin jopa tuo 19" on auttamatta liian pieni vanne.
 
235/55R18 on tosiaan se yleisin, koska mittarivirhettä ei juurikaan tule. 60 korkea varmaankin mahtuu alle mutta voi loskakelissä olla aika raskas ajettava kun rengaskaareen pakkautuu kaikki paska.

Muutoinkin suosittelen vielä harkitsemaan 18" jos visuaalinen ilme mitenkään kiinnostaa. Tuohon kormalliin jopa tuo 19" on auttamatta liian pieni vanne.

Ei kiinnosta ulkonäkö juurikaan, eli varmaan jotkut aika hinnat-alkaen 18" vanteet lähtee tulille. Jos jotain, niin minusta isot vanteet näyttävät yleensä lähinnä typeriltä ja sähköautoissa niissä ei vielä ole oikein järkeäkään, kun kasvattavat kulutusta ja tekevät kyydistä vielä epämukavamman.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 918
Viestejä
4 443 819
Jäsenet
73 643
Uusin jäsen
joel3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom