Täältä myös hieman viime aikojen kokemuksia ja tuloksia. MYLR 2023.Kulutusdataa talven matkalta: lämpimästä tallista, ulkona -3 astetta 270km 16,7kwh (2 aikuista ja lapsi ja auto täynnä tavaraa) ja kylmästä startti parin päivän päästä perus esilämmityksellä -6 astetta 170km 18,3kwh (3 aikuista ja lapsi ja auto täynnä tavaraa). Perus 80km/h rajoitusta pitkälti.
Kaksi aikuista ja ”joulun romppeet” isolla tiellä 80-100kmh vaihtelevilla nopeuksilla.
Lähtiessä kylmästä hallista -5C ja auton esilämmitys (akku + hytti 18 celsiusta) Teslan omalla sovelluksella noin 30min ennen starttia - noin 22 kwh/100km. Suolattu ja vähän märkä/sohjonen tie.
Sama reitti takaisin kotiin pestyllä (ja ennen kaikkea sulatetulla) autolla, yön yli lämpimässä ja Superilla latausta sekä hieman akun lämmitystä siinä samalla, kuiva pakkaskeli -6C ja keskikulutus 16,5kwh/100km.
Suurin ero kulutuksessa tässä tapauksessa lienevät akun kunnollinen lämmitys ennen ajoa, kuivempi ajoväylä sekä ”tehdaskuiva” auto kaikesta jäästä ja lumesta alustassa. Ihan ihmetytti, että miten paljon sitä kertyy pystyykin kertymään alustaan näin talvella kun kelit sen sallivat.