Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
Toki ja tuolla on myös mainittu koskeeko kyseinen päivitys Suomea.
Pitkälti suuntaa antavia. Osa päivityksistä ei aina koske vaikka sivu sanoo että koskee. Parhaiten näkee autosta, jos näkyy minorin fixed se on yleensä nuo undocument.
 
Pitkälti suuntaa antavia. Osa päivityksistä ei aina koske vaikka sivu sanoo että koskee. Parhaiten näkee autosta, jos näkyy minorin fixed se on yleensä nuo undocument.
No autosta nimenomaan ei näy noita undocumented muutoksia, joita on varsin usein ja paljon. Mutta turha tässä on enempää väitellä. Jos autosta katsominen riittää sinulle, niin hyvä niin. Itse olen tuon kokenut hyödylliseksi sivuksi.
 
No autosta nimenomaan ei näy noita undocumented muutoksia, joita on varsin usein ja paljon. Mutta turha tässä on enempää väitellä. Jos autosta katsominen riittää sinulle, niin hyvä niin. Itse olen tuon kokenut hyödylliseksi sivuksi.
Tarkoitin näitä mainittuja muutoksia. Kaikki näistä ei ole tulleet Suomeen vaikka sivu niin sanoo.
 
Muutama päivä sitten autoon tuli uusi päivitys, onko joku onnistunut tekemään havaintoja mitä uutta, kun muutoslogi ei kertonut mitään. Eräs tubettaja mainitsi tuoreella videollaan, että pyyhkijät saisi nyt ainakin kolmosessa pois päältä autopilotin kanssa, itse en ole tuota tajunnut nyt päivityksen jälkeen kokeilla
Itse kävin tuon Ylhäisen videon jälkeen kokeilemassa asiaa. Jos buttonien commander on kytketty, niin antaa kyllä näytöltä kytkeä pyyhkimet offille. Kun otin commanderin pois, niin eipä pystynyt enää kytkemään offille. Ylhäisellä on buttonit käytössä, niin varmaan sen takia antoi virheellistä tietoa.
 
Itse kävin tuon Ylhäisen videon jälkeen kokeilemassa asiaa. Jos buttonien commander on kytketty, niin antaa kyllä näytöltä kytkeä pyyhkimet offille. Kun otin commanderin pois, niin eipä pystynyt enää kytkemään offille. Ylhäisellä on buttonit käytössä, niin varmaan sen takia antoi virheellistä tietoa.
Joo itse kokeilin myös äsken, eikä vakioautossa ole muuttunut mikään, eli ei saa pois päältä edelleenkään.
 


onkos kukaan asentanut uusiin autoihin Commanderia videossa näkyvään porttiin keskikonsolin alle? Näkeekö mistään milloin oma auto on valmistettu, jos tämä on vasta 6/2023 -> malleissa
 


onkos kukaan asentanut uusiin autoihin Commanderia videossa näkyvään porttiin keskikonsolin alle? Näkeekö mistään milloin oma auto on valmistettu, jos tämä on vasta 6/2023 -> malleissa


Omani (LR, Berliini) on elokuun 2023 paikkeilla valmistettu. Yritin etsiä videon esittämästä paikasta porttia, mutta en löytänyt. Asensin sitten eteen oikealle.
 
Kolmoset ja Y mallit, samat valot, samat ongelmat. Ei kaikissa, ei 30% edes, mutta väitän että 15% vähintään. Otanta tehty Turussa ja Helsingin seudulla ajaessa

Joo ja 95% kaikista häikäisijöistä on Tesloja. En jaksa edes vilkutella enää niille. Katsastuksessakin valojen suuntauksen tarkastus on vitsi, siellä menee kuulemma japsikuviokin heittämällä läpi.
 
No onhan tesloja todennäköisesti tullut kahden vuoden aikana enemmän liikenteeseen kuin kaikkina vuosina sitä aiemmin yhteensä. Jos 21 ostetulla autolla katsastus on vasta 25 niin eihän noi katsastuksesta pomppaa ihan heti.
 
Taksit tuottaa katsastusdataa aika vikkelään, meillä se on vuosittain.
 
Noniin eilisen Highlan-huuman jälkeen on hyvä palata maanpinnalle; nyt aamulla töihin ajelin ja parkkipaikalle kun pääsin niin Y alkoi heitellä herjoja näytölle, ekana taisi vilahtaa jotain kaistavahdin suunnalta että korjausta olisi käytetty jonka jälkeen tuli ilmeisesti mainintaa ajonvakautuksesta, en noita niin pystynyt seuraamaan kun piti navigoida parkkipaikkaa. Auto myös kytki regenin täysin pois ilmeisesti ja tuntui että jäi matelemaan kun olisi pitänyt pysähtyä. No sain auton parkkiin ja lataukseen, pikaisesti vilasin infot ja siellä oli mainintaa ajonvakautussysteemien poiskytkemisestä yms. En ehtinyt tarkemmin tutkimaan, saapa nähdä iltapäivällä kun pitää kotiin lähtä että onko tilanne edelleen päällä. Raatibootit yms varmaan kokeiltava. Voi olla mielenkiintoinen ajaa jos ei vakautussysteemejä ole käytössä... Niin joo tsekkasin Tesla applikaation Service-valikosta eikä siellä ollut aktiivista vikaa/vikakoodia mitä valita tikettiin ainkaan vielä.
 
Eikai ne auton vikakoodit näy siellä applikaatiossa eli ne näkyy vain auton näytöllä
Vuos sitten kun M3:sen takamoottorin ölypumppu sekoili niin Service-valikossa tikettiä tehdessä ne tuli siihen listaan mistä sai valittua suoraan tikettiin. Mutta ei ne tosiaan muuten näy...
 
Koko päivän jännitin millanen kyyti töistä lähtiessä, mutta aamun virheilmot loistivat poissaolollaan ja auto toimi normaalisti. Mikä lie softabugsu ollut, ihmettelinkin kun se herjasi kaistalla postumisesta ja korjausliikkeistä vaikka vauhtia parkkikselle kääntyessä ei ollu paljoa... voihan tietenkin olla että tuo vielä ilmaantuu jossain tilanteessa.
 
S3XY-nappien asennuksesta, käyttöönotosta ja kokemuksista tännekin:




Nyt kun tuli ensimmäiset lumet ja liukkaat niin yhteen nappiin tuli laitettua regeneratiivisen jarrutuksen loop -25%. Long Rangella ja nastoilla jäällä lähtee perä hieman irti, kun tulee risteyksiin kaasun nostamalla. Tuo 75% tuntuisi vähentävän jarrutusta juuri sen verran, ettei enää irtoa.

Ylhäisen videossa tosiaan virheellistä tietoa, että pyyhkijät saisi pois päältä vakkarilla ja autopilotilla. Harmillista, kun tälläinen jää helposti kiertämään vääränä oletuksena.
 
S3XY-nappien asennuksesta, käyttöönotosta ja kokemuksista tännekin:




Nyt kun tuli ensimmäiset lumet ja liukkaat niin yhteen nappiin tuli laitettua regeneratiivisen jarrutuksen loop -25%. Long Rangella ja nastoilla jäällä lähtee perä hieman irti, kun tulee risteyksiin kaasun nostamalla. Tuo 75% tuntuisi vähentävän jarrutusta juuri sen verran, ettei enää irtoa.

Ylhäisen videossa tosiaan virheellistä tietoa, että pyyhkijät saisi pois päältä vakkarilla ja autopilotilla. Harmillista, kun tälläinen jää helposti kiertämään vääränä oletuksena.

Ajelin eilen muutamia kymmeniä kilometrejä erittäin mutkaista ja jäistä tietä pitkin, ja menomatkalla perä irtoili käytännössä aina, kun löysäsin hieman kaasua. Tuntui siltä, että miten tästä voi selvitä ehjänä perille. Chill-mode ja rullaus auttoi hieman asiassa, mutta hyvä on tietää, että tähän voisi vaikuttaa myös noiden nappien avulla.
 
Ootko laittanu talvirengasvalinnan päälle?
 
Ajelin eilen muutamia kymmeniä kilometrejä erittäin mutkaista ja jäistä tietä pitkin, ja menomatkalla perä irtoili käytännössä aina, kun löysäsin hieman kaasua. Tuntui siltä, että miten tästä voi selvitä ehjänä perille. Chill-mode ja rullaus auttoi hieman asiassa, mutta hyvä on tietää, että tähän voisi vaikuttaa myös noiden nappien avulla.
Oliko kitkat? Juuri tästä syystä itse valitsin varta vasten neliveto ja nastat.
 
Onko Model Y faceliftistä vielä tietoa? Vaikuttaa, että Model 3 päivitys on ollut todella raju, niin samat parannukset pl. vilkun siirto ohjauspyörään, olisi aika haluttuja ominaisuuksia.
 
Ei ainakaan kahteen vuoteen, hatusta tempaistuna. CT, Semi ja Roadster vie nyt tuotekehityksen ajan.
 
Onko Model Y faceliftistä vielä tietoa? Vaikuttaa, että Model 3 päivitys on ollut todella raju, niin samat parannukset pl. vilkun siirto ohjauspyörään, olisi aika haluttuja ominaisuuksia.
Mahdollisesti ensi vuoden loppupuolella voinee tulla
 
Onko Model Y faceliftistä vielä tietoa? Vaikuttaa, että Model 3 päivitys on ollut todella raju, niin samat parannukset pl. vilkun siirto ohjauspyörään, olisi aika haluttuja ominaisuuksia.
Model Y faceliftiä on huhuissa kutsuttu Project Juniper:ina, joten sillä googlaamalla löytyy tasaisin väliäajoin uutta huhua.

ISA (Intelligent Speed Assistance), pakollinen varuste EU:n alueella uusissa autoissa, on oltava viimeistään 1.7.2024. Jos meinaa ostaa MY:n ensivuonna eikä Juniperia ole tulossa lähiaikoina, itse ostaisin ennen kuin tuo ISA:kin ilmestyy Y:yhyn...
 
Kärsivätkö muut siitä vaivasta että Wifi-tahtoo olla 'off' asennolla kun autolla lähtee liikenteeseen? Esimerkiksi kun auton kyytiin hyppää työpaikan tai kaupan pihalla, ja puhelimessa on hotspot-jako päällä niin auto ei suostu yhdistämään ja valittelee premiumin puutetta. Asetuksia kun katsoo niin wifi on asennolla off ja tämän vaihtamalla päälle niin auto yhdistää heti verkkoon. Kotipihalla ei ole vastaavanlaista, kun auto ei ole jatkuvassa wifi-yhteydessä
 
Kärsivätkö muut siitä vaivasta että Wifi-tahtoo olla 'off' asennolla kun autolla lähtee liikenteeseen? Esimerkiksi kun auton kyytiin hyppää työpaikan tai kaupan pihalla, ja puhelimessa on hotspot-jako päällä niin auto ei suostu yhdistämään ja valittelee premiumin puutetta. Asetuksia kun katsoo niin wifi on asennolla off ja tämän vaihtamalla päälle niin auto yhdistää heti verkkoon. Kotipihalla ei ole vastaavanlaista, kun auto ei ole jatkuvassa wifi-yhteydessä
Onko hotspotin "Remain connected in Drive" tikattuna?
 
Onko hotspotin "Remain connected in Drive" tikattuna?

Joo on. Ongelma ei tosiaan ole etteikö yhteys pysyisi päällä kun sen kerran saa luotua, lähtötilanteessa vain wifi-modeemi tuntuu olevan off-tilassa ja pitää pakottaa itse käyntiin
 
Joo on. Ongelma ei tosiaan ole etteikö yhteys pysyisi päällä kun sen kerran saa luotua, lähtötilanteessa vain wifi-modeemi tuntuu olevan off-tilassa ja pitää pakottaa itse käyntiin

Tuttu juttu. Jos odottaa hetken aikaa ennen liikkeellelähtöä niin WiFi yhdistyy. Tesla näköjään keskeyttää WiFiin yhdistämisen liikkeelle lähdettäessä ja sen jälkeen WiFi pitää kääntää käsin päälle.
 
Joo on. Ongelma ei tosiaan ole etteikö yhteys pysyisi päällä kun sen kerran saa luotua, lähtötilanteessa vain wifi-modeemi tuntuu olevan off-tilassa ja pitää pakottaa itse käyntiin
Tuttu juttu. Jos odottaa hetken aikaa ennen liikkeellelähtöä niin WiFi yhdistyy. Tesla näköjään keskeyttää WiFiin yhdistämisen liikkeelle lähdettäessä ja sen jälkeen WiFi pitää kääntää käsin päälle.
Juuri näin. Sain Teslalta tiedon, että wifi-yhteys pitää olla muodostunut ennen liikkeelle lähtöä (olisiko P-asennosta poistumista), muuten wifi katkaistaan.
 
Voi tsiisus, mikähän tähän syynä :hmm: luulisi että paljon vaarallisempaa että kuskit räpläävät asetuksia kesken ajon kuin se että auto kyselisi taustalla että onko tuttu verkko saatavilla. Noh ehkä tämä on yksi tapa saada myytyä premiumia
 
Voi tsiisus, mikähän tähän syynä :hmm: luulisi että paljon vaarallisempaa että kuskit räpläävät asetuksia kesken ajon kuin se että auto kyselisi taustalla että onko tuttu verkko saatavilla. Noh ehkä tämä on yksi tapa saada myytyä premiumia
Veikkaan energiansäästöä. On turhauttava hidaste, koska menee oma aikansa, että auto yhdistää kännykän bt --> kännykän hotspot herää --> auto yhdistää hotspot.
 
Voi tsiisus, mikähän tähän syynä :hmm: luulisi että paljon vaarallisempaa että kuskit räpläävät asetuksia kesken ajon kuin se että auto kyselisi taustalla että onko tuttu verkko saatavilla. Noh ehkä tämä on yksi tapa saada myytyä premiumia

Mä luulen että siinä on pääasiallisesti syynä historiallinen logiikka - mutta ehkä osittain se premiumin promoaminen.

Nythän siellä on tallennetun SSIDn alla valinta että pidetäänkö yhteys päällä myös liikkeellä ollessa. Tämä johtuu siitä että aiemmin omaa hotspottia pystyi käyttämään ainoastaan paikoillaan seistessä, kuten tällä hetkellä video ja pelipalveluita.

Tuo oli varmaan alunperin sitten yksinkertaisesti toteutettu niin että WLAN radio suljettiin, kun auto lähti liikkeelle. Ja tuo tick box sitten toteutettiin sen päälle niin että radiota ei suljetakaan, jos yhteys on muodostettu.

En oikein ymmärrä enää mitään hyvää syytä sille että siellä on se tick box olla käyttämättä WLAN yhteyttä liikuttaessa. Jos oikein haluaa hakea niin ehkä sitä voisi perustella consumption pohjaisten yhteyksien jakamisessa mutta niidenkin osalta parempi logiikka olisi käyttäjän sulkea hotspot tai yhteys.
 
Tämä johtuu siitä että aiemmin omaa hotspottia pystyi käyttämään ainoastaan paikoillaan seistessä, kuten tällä hetkellä video ja pelipalveluita.

Okei no tämä selittääkin miksi tuo käyttäytyy näin. Ei vaan ole käyttökokemusta ihan mietitty loppuun asti kun tuossa on tosiaan tuo täppä joka indikoisi että Wi-Fi toimisi myös ajaessa. Ja niinhän se tavallaan toimiikin…

Saadaankohan joskus liikkeellelähdölle oma täppä niin tämäkin yksinkertainen ominaisuus on kunnossa :D

Itselläni on nimittäin iOS automaatio, joka käynnistää hotspotin kun saa BT yhteyden autoon. Tässä vaan kestää sen muutaman sekunnin liian kauan että jaksaisi odotella P-asennolla vaan yleensä ollaan jo matkalla kun hotspot on valmis
 
Viimeksi muokattu:
Kotona tuo tuotti vielä enemmän ongelmia, koska auto on kodin wifissä kiinni, eikä tietysti yhdistä puhelimen hotspottiin ennen kuin ajan riittävän kauas ettei kodin wifi kuulu enää. Ratkaisin tuon ongelman merkkaamalla kodin wifiinkin, että on päällä ajaessa. Nyt kun auto hukkaan tuon kodin wifin, se alkaa skannaamaan verkkoja ja yhdistää puhelimen wifiin. Tai yhdistää melkein aina, joskus se jää jostain syystä roikkumaan kodin wifiin, mutta tämän huomaan kun navigoinnissa näkyy ettei liikennetietoja ole saatavilla.
Paljon helpompaahan tämä kaikki olisi kun wifin voisi pakottaa olemaan aina päällä.
 
Eilen napsahti tänne uusin 2023.38.6 -päivitys. Bugikorjauksia, vampyyripeliin moninpeli ja mahdollisuus kytkeä paikkatiedot pois päältä oli muutoslistassa. Onkos porukka havainnut muita maininnan arvoisia parannuksia/muutoksia millään osa-alueella?
 
Ei kai mitään ihmeempää tuossa ollut. Seuraava päivitys sitten lienee jokavuotinen "holiday update", jotka on aina olleet isompia päivityksiä joissa enemmän uutta. Tosin ei vielä mitään tietoa mitä tänä vuonna olisi tulossa.
 
Eilen napsahti tänne uusin 2023.38.6 -päivitys. Bugikorjauksia, vampyyripeliin moninpeli ja mahdollisuus kytkeä paikkatiedot pois päältä oli muutoslistassa. Onkos porukka havainnut muita maininnan arvoisia parannuksia/muutoksia millään osa-alueella?
Viikonloppuna tuli tuo päivitys, mutta en kyllä nyt noin 500 km ajojen jälkeen ole huomannut mitään muutoksia. Tosin itselläni ei ole ongelmia juuri ollutkaan esim. pyyhkijöiden/haamujarrutusten kanssa, tiedä sitten olisiko noita korjattu tässä mitenkään?

Harmittavaa kun eivät saa ihan perusjuttuja naviin lisättyä, ei luulisi olevan hankalaa laittaa "vältä hiekkateitä" nappia sekä jotain hae asiaa X reitin varrelta. Nyt on vähän tyhmää jos hakee vaikka laturia niin se näyttää vaan lähimmät listassa, eikä mitään merkitystä sillä että ne ovat täysin väärässä suunnassa.

Lisäksi pitäisi naviin saada joko suomenkieli tai sittten täppä josta valita, että älä lue teiden nimiä kun niistä ei kuitenkaan mitään selvää saa. Ja vielä kun matriisivaloille tulisi softa niin olisi hienoa.

Voikohan johonkin Teslalle laittaa näitä parannusehdotuksia, josko tarpeeksi pommittaisi niin tulisiko joskus?
 
Viikonloppuna tuli tuo päivitys, mutta en kyllä nyt noin 500 km ajojen jälkeen ole huomannut mitään muutoksia. Tosin itselläni ei ole ongelmia juuri ollutkaan esim. pyyhkijöiden/haamujarrutusten kanssa, tiedä sitten olisiko noita korjattu tässä mitenkään?

Harmittavaa kun eivät saa ihan perusjuttuja naviin lisättyä, ei luulisi olevan hankalaa laittaa "vältä hiekkateitä" nappia sekä jotain hae asiaa X reitin varrelta. Nyt on vähän tyhmää jos hakee vaikka laturia niin se näyttää vaan lähimmät listassa, eikä mitään merkitystä sillä että ne ovat täysin väärässä suunnassa.

Lisäksi pitäisi naviin saada joko suomenkieli tai sittten täppä josta valita, että älä lue teiden nimiä kun niistä ei kuitenkaan mitään selvää saa. Ja vielä kun matriisivaloille tulisi softa niin olisi hienoa.

Voikohan johonkin Teslalle laittaa näitä parannusehdotuksia, josko tarpeeksi pommittaisi niin tulisiko joskus?
Navista tuli mieleen, että tuo pikalaturien näkyvyys on kanssa erikoinen juttu, joka kaipaisi kipeästi parannusta. Listattuna on jotain muiden toimijoiden latureita, mutta ihan randomisti. Ja ymmärtääkseni noille pikalatureille on kuitenkin olemassa Euroopanlaajuinen rajapinta, josta ne saisi haluttaessa integroitua navisoftaan.
 
Navista tuli mieleen, että tuo pikalaturien näkyvyys on kanssa erikoinen juttu, joka kaipaisi kipeästi parannusta. Listattuna on jotain muiden toimijoiden latureita, mutta ihan randomisti. Ja ymmärtääkseni noille pikalatureille on kuitenkin olemassa Euroopanlaajuinen rajapinta, josta ne saisi haluttaessa integroitua navisoftaan.
Tämä on kanssa vähän hankalaa. Itse käytän lähinnä Supereita aina, mutta kaikkialla niitä toki ei ole joten olisi kiva nähdä listalla myös ABC laturit joita hyvin monessa paikassa on.

Jostain tosin muistan juuri nähneeni että 1 kappaleta ABC laturia näkyisi nykyään. Oliko jossain Tampereen suunnalla? Eli ehkä näitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan?
 
Tämä on kanssa vähän hankalaa. Itse käytän lähinnä Supereita aina, mutta kaikkialla niitä toki ei ole joten olisi kiva nähdä listalla myös ABC laturit joita hyvin monessa paikassa on.

Jostain tosin muistan juuri nähneeni että 1 kappaleta ABC laturia näkyisi nykyään. Oliko jossain Tampereen suunnalla? Eli ehkä näitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan?
Joo, jonkun yksittäisen ABC-laturin olen myös nähnyt ja on siellä näkynyt yksittäisiä muitankin, jotain K-latauksia ja Rechargea tms siellä täällä. Mutta jos Tesla käyttäisi sitä yleistä laturirajapintaa, niin kyllä siellä sitten näkyisi kerralla kaikki HPC:t ilman tarvetta lisäillä yksittäin.
 
Joo, jonkun yksittäisen ABC-laturin olen myös nähnyt ja on siellä näkynyt yksittäisiä muitankin, jotain K-latauksia ja Rechargea tms siellä täällä. Mutta jos Tesla käyttäisi sitä yleistä laturirajapintaa, niin kyllä siellä sitten näkyisi kerralla kaikki HPC:t ilman tarvetta lisäillä yksittäin.

Käsittääkseni nämä yksittäiset laturit ovat jotain Rechargen vanhoja latureita yms?
 
ABC:n latureita on ilmeisetsi Teslan naviin tulossa, näin ainakin totesivat kun käytiin Kempowerilla vierailulla. Siellä on ilmeisesti teslan järejstelmissä jonkinlainen bugi jonka takia noita uusia latureita ei sinne ole ilmestynyt.

Tosin Teslahan ei noita poimi sieltä rajapinnasta suoraan vaan heillä on ne omat vaatimukset latausasemille jotta ne tulevat "automaattisesti" naviin näkyviin. Siitä on jossain teslan sivuilla listattuna vaatimukset, mutta nuo ei siis suomessa ilmeisesti ole toimineet tuon bugin takia.

Ja se yksittäinen ABC (teijo tms) on vanha Rechargen pömpeli, ei siis ABC lataus.
 
Eilen napsahti tänne uusin 2023.38.6 -päivitys. Bugikorjauksia, vampyyripeliin moninpeli ja mahdollisuus kytkeä paikkatiedot pois päältä oli muutoslistassa. Onkos porukka havainnut muita maininnan arvoisia parannuksia/muutoksia millään osa-alueella?
Kuulema toi myös automaatti vilkkuihin vihdoin liikenneympyröiden tunnistuksen. Ei oi itel viel tullu liikenneympyrää vastaan pätsin jälkeen ni en tiedä.
IMG_2287.jpeg
 
Itse tuota eilen pääsin testaamaan, mutta oli vähän sellaisia isompia ympyröitä että rattia joutui kääntämään vähän enemmän niin en vielä mene sanomaan että tuo toimisi, mutta ainakin vaikuttaisi että se jopa toimii, täytyy muistaa tarkkailla kun tulee näitä pienempiä ympyröitä vastaan.
 
Minusta ei kyllä toimi edelleenkään, muutaman päivän ollut nyt tuo päivitys ja käytännössä aina pitänyt itse ottaa vilkku pois liikenneympyröiden jälkeen...
 
Kuulema toi myös automaatti vilkkuihin vihdoin liikenneympyröiden tunnistuksen. Ei oi itel viel tullu liikenneympyrää vastaan pätsin jälkeen ni en tiedä.
IMG_2287.jpeg
Ok, en ole itse käyttänyt noita automaattivilkkuja ensikokeilun jälkeen, joten on jäänyt huomaamatta.
 
Mietinnässä käytetty model y nykysen model 3 sr+ tilalle. Aika pieni ero rahallisesti rwd ja dual motor mallin välillä, vaikka tuo nykynen range on kyllä riittänyt ihan hyvin, mutta karvalakki y:ssä taas pienempi range kuin model 3 sr+:ssa. Näissä ei ilmeisesti ole eroja rwd ja lr välillä muutakuin akut ja moottorit. Näinköhän vakuutukset on paljon isommat lr mallissa?
 
Mietinnässä käytetty model y nykysen model 3 sr+ tilalle. Aika pieni ero rahallisesti rwd ja dual motor mallin välillä, vaikka tuo nykynen range on kyllä riittänyt ihan hyvin, mutta karvalakki y:ssä taas pienempi range kuin model 3 sr+:ssa. Näissä ei ilmeisesti ole eroja rwd ja lr välillä muutakuin akut ja moottorit. Näinköhän vakuutukset on paljon isommat lr mallissa?
Joskus laskeskelin. Pitäisi olla sama vakuutusmaksu takaveto, LR ja P malleissa.
 
Niihin ku tottui ni ei pois enää halua. Tuo veis sen viimeisenkin ärsytyksen pois.
Ei kyllä minulla ainakaan vaikuttanut mitenkään liikenneympyrässä vilkun käyttäytymiseen, edelleen pitää ottaa itse vilkku pois.

Noin muuten automaatti vilkku on loistava ja olisi hankalaa olla ilman kun tuohon on tottunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 349
Viestejä
4 553 498
Jäsenet
74 958
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom