Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Facelift tulee ehkä ensi vuonna tai sitten ei. Jos ei autoa tarvitse niin voihan sitä odottaa, mutta jos autoa tarvitsee nyt niin en nyt ehkä jäisi vuodeksi odottelemaan?Model Y:stä kysyisin, että mitkä on suurimmat puutteet teistä siinä? Koeajolle piakkoin "ostohousut jalassa", mutta vielä yritän havannoida puutteita ja sitä, että kannattaako ns. "facelift model y odotella", jonka odottaisin tuovan ainakin paremmat penkin.
Kilpailevaa mallia ei oikein itsellä ole Model Y:lle, kun karkaavat sitten turhan kalliiksi itselle. MG5 yritin, mutta liian pieni kontti.
Kovahko alusta, penkkien materiaali ja reisituen puute, tunnoton ohjaus, näytön huono käyttöliittymä ajaessa ja äänieristys +100km/h nopeuksissa.Model Y:stä kysyisin, että mitkä on suurimmat puutteet teistä siinä?
Saksa, 19".Teille ketä "valittaa" kovasta alusta. Niin pieni tarkentava kysymys.
Onko kyseessä Kiina vai Saksan malli. Näissä alustaissa snadi ero.
Toinen iso ero tulee onko 21" vai 20" vai 19" renkaat/vanteet. 19" ilmeisesti pitäisi tulla aika paljon pehmeämpää kyytiä jos valitaan vähän pulleampaa rengastusta.
Tuo ero nykyisin niin minimaalinen että tuskin sitä edes huomaa. Molemmista tehtaista tulee ”uudempaa” alustaa.Teille ketä "valittaa" kovasta alusta. Niin pieni tarkentava kysymys.
Onko kyseessä Kiina vai Saksan malli. Näissä alustaissa snadi ero.
Onkohan näissä jotain yksilöeroja? Omasta MYLR23 saksassa tehdystä en vaan mitenkään pysty sanomaan että olisi kova alusta. 19" renkaat alla.Ei se tuota jousitusta korjaa vaikka pienempää rengasta olisikin. Pintakovuutta voi sinänsä vähentää, mutta epäilen vähän mahtaako auttaa riittävästi. Mutta tämähän on hyvin henkilökohtainen mielipide miltä auton pitäisi tuntua, mutta sanotaanko että siihen voisi ainakin koeajolla kiinnittää huomiota ja löytää sekä hidastetöyssyjä että vähän karumpaa asvalttia/hiekkatietä. Masokisti etsii mukulakiveä.
Itselläni valkoinen ilman pinnoitetta. Nyt oli juuri varmaan kahden kuukauden tauko pesemisestä sisältäen kaiken maailman hiekkatieajoakin välissä. Eihän tuosta valkoisessa pinnassa huomaa edes likaa. Lähinnä auto piti mennä pesemään vaan koska viimeisestä pesusta oli kulunut aikaa niin paljon.Tuo hiekkatieajon vähäisyys varmasti vaikuttaa paljon. Olisikohan jollain kokemuksia paljosta hiekkatieajosta? Miten hyvin pysyny muuten puhtaana tuo valkoinen ilman pinnoitetta?
Juu ei osaaYksi asia jäi koeajolla varmistamatta, mutta onko tosiaan niin että Tesla ei osaa varoitella nopeuskameroista?
Onko jollain käytössä penkinsuoja kuskille Y:ssä, joka estäisi tuon selän hikoamisen? Jos, niin mistä ostettu ja pysyykö tuollainen paikallaan ja onko toimiva?
Mitä tämä tuo tullessaan ? Maksullien lisäpalveluko ? Kertaluonteinen maksu vai kk perusteinen ?Otin heti premium connectivityn testiin kännykkäaplikaation kautta.
10e/kkMitä tämä tuo tullessaan ? Maksullien lisäpalveluko ? Kertaluonteinen maksu vai kk perusteinen ?
Valoteholtaan niissä ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista. Hyvin usein näkee kun tesla ajaa vastaan että suuntaus on pielessä, eli toinen valoista loistaa kirkkaammin ja saattaa jopa häikiä. En tiedä kalibroiko auto itsestään jatkuvasti valoja pieleen vai onko vain heikkoa asennoitumista tehtaan päässä…? Jokatapauksessa, valot saa suunnattua itse valikon kautta, mutta jokin ohjearvo olisi hyvä olla.Kävin koeajamassa MY LR:n Lempäälässä muutama viikko sitten, mutta kun ajankohta osui keskelle kesää ja keskelle päivää, niin ajovalojen testaamista ei oikein voinut suorittaa.
Kysymys kuuluukin, että millaiset normi ajovalot ja pitkät näissä on? Tulee ajettua kohtalaisen paljon täysin pimeillä teillä, eli kaukana kaupungeista, taajamista ja muuten vain valaistuista teistä, jonka vuoksi tieto/kokemukset ovat varsin arvokkaita.
Joo, nuo automatiikat yms softa-asiat ei juurikaan kiinnosta, vaan puhdas valoteho ja näkyvyys pimeässä. Olen muutenkin ns. ”manuaalikliksuttelija”, eli pitää mielenkiinnon yllä ajamiseen kun itse niitä vaihtelen edes takaisin tilanteiden mukaan.Valoteholtaan niissä ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista. Hyvin usein näkee kun tesla ajaa vastaan että suuntaus on pielessä, eli toinen valoista loistaa kirkkaammin ja saattaa jopa häikiä. En tiedä kalibroiko auto itsestään jatkuvasti valoja pieleen vai onko vain heikkoa asennoitumista tehtaan päässä…? Jokatapauksessa, valot saa suunnattua itse valikon kautta, mutta jokin ohjearvo olisi hyvä olla.
Automaattipitkät ovat ymmärtääkseni myös kehnot. Esiintyy viivettä. Reagoi liian myöhään vastaantulevaan ajoneuvoon kun vaihtaa lyhyisiin ja vastaavasti taas ohiajettua pitkiin.
Matriisiominaisuus valoissa kai on, mutta se on softapäästä lukittu. Matriisiominaisuus on siis se että pitkillä ajaessa auto ei vaihda tuikkuja lyhyeen vaan sammuttelee yksittäisiä ledejä niin ettei valot häikäise vastaantulevaa liikennettä.
All in all, ajaa asiansa tuomaan valoa pimeyteen, mutta voit joutua suuntaamaan ne ja parhaiten pelaavat kun ajat niitä manuaalisesti.
Nythän siis Q3 loppuu syyskuun vikapäivä, tämä on ihan normaalia, että nyt boostataan myyntiä. Sitten Q4:n lopussa taas näkee millä boostaavat myyntiä. Joko ale tai korkotarjous.Hyvin lähellä oli että olisin tilannut eilen Y LR:n punaisella värillä, mutta vaimo sai toppuuteltua, joten tilaus jäi tekemättä. Nyt noita nelivetoja on enää kymmenkunta jäljellä, mutta ei yhtäkään punaista. Saattaa olla, että tilaan kuitenkin valkoisen. Jätin myös soittopyynnön Teslalle, mutta ei sieltä ole soiteltu. Olisin kysellyt, että milloin sen toimitusvalmiin auton ehkä saisi. Toinen asia mietityttää myös, eli rahoitustarjous päättyy myöhemmin syksyllä. Voisiko tämä mahdollisesti vastaavasti tarkoittaa hinnan alennusta.
4/5.Joo, nuo automatiikat yms softa-asiat ei juurikaan kiinnosta, vaan puhdas valoteho ja näkyvyys pimeässä. Olen muutenkin ns. ”manuaalikliksuttelija”, eli pitää mielenkiinnon yllä ajamiseen kun itse niitä vaihtelen edes takaisin tilanteiden mukaan.
Itse lähestyin asiaa toiselta kannalta ja tilasin varastoauton, mikäli auton toimituspäivämäärä ei ole tiedossani riittävän ajoissa että uskon että auton toimitus ehtii syyskuun loppuun niin perun tilauksen. Tilausprosessi kertoo selkeästi mitä tapahtuu aina siihen asti kunnes rahat on maksettu, sen jälkeen täysi radiohiljaisuus Teslalta. Tässä olisi kyllä kehittämisen paikka ainakin varastoauton osalta joiden tila on valmis noudettavaksi.Hyvin lähellä oli että olisin tilannut eilen Y LR:n punaisella värillä, mutta vaimo sai toppuuteltua, joten tilaus jäi tekemättä. Nyt noita nelivetoja on enää kymmenkunta jäljellä, mutta ei yhtäkään punaista. Saattaa olla, että tilaan kuitenkin valkoisen. Jätin myös soittopyynnön Teslalle, mutta ei sieltä ole soiteltu. Olisin kysellyt, että milloin sen toimitusvalmiin auton ehkä saisi. Toinen asia mietityttää myös, eli rahoitustarjous päättyy myöhemmin syksyllä. Voisiko tämä mahdollisesti vastaavasti tarkoittaa hinnan alennusta.
En tilannut noita 3000 renkaita kun aika kalliit ja vanteet rumat. Maksoin muistaakseni noin 2300€ hienommista vanteista ja viking contact 7 renkaista antureineen toimitettuna.Oletteko tilanneet talvirenkaat auton mukana? 3000 euroa tuntuu paljolta, mutta laaturenkaat vanteineen maksavat kyllä muuallakin.
En kuitenkaan malttanut odottaa, vaan pistin tilauksen vetämään noilla porvarivanteilla. Sampsa taisi tehdä samoin. Luovutuksen pitäisi tapahtua viikon tai kahden kuluttua kuukauden lopussa.En tilannut noita 3000 renkaita kun aika kalliit ja vanteet rumat. Maksoin muistaakseni noin 2300€ hienommista vanteista ja viking contact 7 renkaista antureineen toimitettuna.
Voi sopia johonkin vanhaan audiin tai ooppeliin, mutta ei, tuo ei ole ollenkaan sitä mitä hain.Trenditietoisen valinta.
AutoTrends puukuulaistuinsuoja | Motonet Oy
Eli Teslassa on rengaspaineen valvonta erillisillä antureillä, ei ABS:n kautta ? Jos näin, niin onko ongelmitta sujuneet renkaanvaihdot ? ( eiks Tojoissa ollut jotain ylimääräistä puuhaa tämän kanssa ?)Maksoin muistaakseni noin 2300€ hienommista vanteista ja viking contact 7 renkaista antureineen toimitettuna.
Tesla käyttää BT antureita ja renkaissa tulee olla yhteensopivat anturit. Muuten ruudulla näkyy herja.Eli Teslassa on rengaspaineen valvonta erillisillä antureillä, ei ABS:n kautta ? Jos näin, niin onko ongelmitta sujuneet renkaanvaihdot ? ( eiks Tojoissa ollut jotain ylimääräistä puuhaa tämän kanssa ?)
Ööh mitään jäsnyyttä ei vaadita eikä sellaista pysty edes hankkimaan.Teslaclubilla (https://www.teslaclub.fi/info/benefits/) on muutamia rengasyhteistyökumppaneita. Kannattaa kysäistä tarjous ja katsoa että mitä heidän kauttaan maksaisi avaimet käteen paketti. Toki pitää olla clubin jäsen.
Ööh mitään jäsnyyttä ei vaadita eikä sellaista pysty edes hankkimaan.
Yritän kuitenkin perua rengaspaketin. Tesla-sovelluksen kautta se ei näyttänyt onnistuvan.En tilannut noita 3000 renkaita kun aika kalliit ja vanteet rumat. Maksoin muistaakseni noin 2300€ hienommista vanteista ja viking contact 7 renkaista antureineen toimitettuna.
Juu mutta ei noihin etuihin tarvitse edes tuonne ryhmään liittyä.Tesla Club Finland - info
Kiitos kiinnostuksestasi Tesla Club Finlandia kohtaan! Clubimme on avoin kaikille sähköautoilusta kiinnostuneille ja Teslan hankintaa suunnitteleville. Tule mukaan aktiiviseen keskusteluun seuraaville kanavillemme!Tesla Club Finland...www.teslaclub.fi
”Olet automaattisesti Tesla Club Finland / Tesla Owners Finland jäsen, kun liityt Facebook-ryhmään. Jäseneksi päästäkseen ei tarvitse tehdä hakemusta.”
Tässä on Teslan säätöohje: https://tffdiscourseupload.s3.duals.../eb3716f68a60ffd4913c9892df17bfea33cb602d.pdfNoihin valoihin liittyen. Nyt kun syksy alkaa pimenemään, niin voisi suuntauksen tarkistaa. Onko heittää joku hyvä ohje tähän, vai pystyykö tuota edes itse tehdä?
En tiedä toyotasta mutta teslassa bt anturit. Mitään ei tarvitse tehdä kun vaihtaa renkaat. Tai no kannattaa valita valikosta onko talvi vai kesärenkaat alla, mutta en kyllä tiedä mitä tuo vaikuttaa?Eli Teslassa on rengaspaineen valvonta erillisillä antureillä, ei ABS:n kautta ? Jos näin, niin onko ongelmitta sujuneet renkaanvaihdot ? ( eiks Tojoissa ollut jotain ylimääräistä puuhaa tämän kanssa ?)
Kaiketi muuttaa regeniä ja luistonestoa eli pitäisi toimia paremmin liukkaalla kelillä... en ole tuosta kyllä mitään virallista selitystä nähnyt, jotain somehuuteluja lähinnä.En tiedä toyotasta mutta teslassa bt anturit. Mitään ei tarvitse tehdä kun vaihtaa renkaat. Tai no kannattaa valita valikosta onko talvi vai kesärenkaat alla, mutta en kyllä tiedä mitä tuo vaikuttaa?
Ranger kävi tuon Y:n nitinöitä ja natinoita ihmettelemässä heti aamutuimaan ja lopputulema on että within spec. Takaluukun tiiviste vaikuttaa olevan se mikä pahiten ääntää, eli kun ajaa epätasaisella alustalla ja runko elää niin myös luukku elää -> ääntää. Laittoi jotain hoitoainetta ja jotain vaimennusmateriaalia luukun muoviosan sisään mutta ei auttanut. Sääti myös noita luukun stoppereita, olivat kuulemma liian sisässä mikä auttoi muihin random-ääniin hieman. Suositteli ostamaan Wurthin kuminhoitotuotetta (ei silikonia), sitä on ollutkin tarkoitus ostaa jos aiemmin. Toivotaan että auttaa.
Tosiaan tuo auton vaimennus on yksi syy miksi nuo äänet ottaa korvaan herkemmin, rangerikin totesi että eron huomaa käsittelemättömään Y:hyn aika selkeästi. Eli win some, lose some...
Itse säädin niin, että tilasin kevyet ~10kg vanteet (19" koko siis tässä) kesärenkaille ja Teslan gemini-vakiovanteet jäi talvirenkaille. Nastarenkaiksi Nokian EV 10 ja anturit + rengastyöt päälle. Taisi maksaa 2700 e kaikkineen, mutta bonuksena pölykapseleita hienommat puoli-forged vanteet, joiden eron huomaa ainakin kaupunkinopeuksissa "kaasun" vasteessa. Ja talvirenkaat pitäisi olla ok, melua varmaan kuitenkin piisaa - mutta nastat pitää paikallisten kelien takia olla.En tilannut noita 3000 renkaita kun aika kalliit ja vanteet rumat. Maksoin muistaakseni noin 2300€ hienommista vanteista ja viking contact 7 renkaista antureineen toimitettuna.