Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muskia ei kiinnosta paitsi jos lähette auttaa mua... Oon kyllä yrittänyt ja niin moni muukin.
Tämä keräsi noin 45.000 katselukertaa.
Tämä keräsi noin 30.000 katselukertaa.
Ei ne ota. Ne ylistää Teslaa. Suurin osa noista Thedrive.comin jenkkien kommenteista on selkeästi puolustuskannalla. Kohta Trump kirjoittaa että hiljentäkää se suomalainen.
Lol olis kyllä torille matskua jos Trumpetti kommentois tätä .)
TeslaJoni edustaa juurikin sellaista periksiantamatonta ihmistyyppiä, joita tarvitaan Suomeen lisää jottei kuluttajien oikeuksia poljeta mennen tullen. Kiitos sinulle pioneerityöstä, joka hyödyttää meitä muitakin. En povaa Teslalle kovin kummoista jatkoa. Fiksu firma nimittäin olisi hoitanut asian kaikessa hiljaisuudessa kuntoon, varsinkin kun kävi ilmi että Joni oli tehnyt läksynsä ja perehtynyt asiaan. Nyt se on myöhäistä ja damage control ei enää toimi.
Itsekin olin erittäin lähellä pistää Teslan tilaukseen. Näin jälkiviisaana päätös olisi todennäköisesti lihottanut vain juristini pankkitiliä.
Ei niitä autoja tehdä käsityönä. Jos parissa on paljastunut, että koko koria ei ole maalattu kokonaan vaan "päältä sutaisten" niin niitä kohtalokavereita on tuhansia. Kymmeniä tuhansia.
Autotehdas kuitenkin toistaa samat prosessit, samassa järjestyksessä. Kaikki korit käyvät sinkkialtaassa. Kaikkiin koreihin asennetaan ovet ja luukut samoissa pisteissä. Kaikki käyvät läpi samanlaisen lopputarkastuksen.
Ihan oikeasti nyt; jos ensimmäisillä alkaa auto ruostua käsiin puolessa vuodessa, meinaat, että sieltä nousee viiden vuoden päästä satoja "pioneereja" nostamaan käsiään "Oon ajanu puol miljoonaa, eikä mun autoni ruostu!" Samasta tehtaasta, samalla aikajänteellä valmistettu, samoilla prosesseilla.
Kuten tuol eri ketjussa mainitsin, moni autotehdas olis ollu konkurssissa jos ne olisivat tehneet saman fiban kuin Mersu teki kokeillessaan sähköhydraulisia jarruja vuostuhannen alussa. (SBC) Mut siinä olikin se (ne) kaks pikku juttua; Silloinen DaimlerChrysler ja Bosch. Kummankin pinkka kesti paikata sen virheen jälkiseuraukset.
Sama linja louskuttaa samoja autoja, samasta, vielä ainoasta tehtaasta ulos, samoilla prosesseilla. Ensi kesänä olemme todellakin viisaampia. Esim Kiinassa ei riittänyt VAG:n toteamus, että "takuuaika päättynyt" kun DSG:t poksahteli ja TSI:t porsi. Ei sen puoleen auttanu Yhdysvalloissakaan...
Taisi olla pakko nostaa "takuuaikaa" kun lakitupa alkoi täyttyä...Applen tuotteet on kyllä pääsääntöisesti laadukkaita ja loppuun asti mietittyjä. En tiedä mihin perustat väitteesi "sutta ja sekundaa".
Korvasipa valmistaja minulle hiljattain kokonaan uuden laitteen vaikka takuu oli jo umpeutunut. Ja tämä oli 10 vuoden ajanjaksolla ensimmäinen Applen laite , joka minulla hajosi.
Esim. Näppämistöongelmista kärsivien Macbookien takuu on nostettu 4 vuoteen. Tämä ei mielestäni osoita vastuun pakoilua, kuten Tesla tekee syyttämällä käyttäjiä, teitä, suolaa ja milloin mitäkin.
No joo, ajattelin ehkä vähän tuoreempia malleja. Toki myös laajoja valmistusvirheitä on, ja tämäkin voi paljastua sellaiseksi. Tämänhetkinen todistusaineisto ei siihen kuitenkaan vielä riitä. Yhdysvalloissa ensimmäiset Model 3:t rullasivat ulos linjalta 2017, joten niitä talviakin on jokunen auto maan pohjoisosissa ehtinyt nähdä. Aika näyttää, millaisessa laajuudessa ongelmia on.Aika ontuva vertaus sillä niistä tosiaan meni ja valmistaja muutti jälkikäteen jakohihnan vaihtovälin Astra G tiettyihin malleihin 120tkm -> 60tkm.
Tämä on minusta ehkä se olennaisin asia: kulukuuri ei saa tarkoittaa, että maanantaikappaleiden kanssa luistellaan vastuusta. Se tulee pitkällä aikajänteellä paljon kalliimmaksi.
Muutenhan tässä ketjussa on läsnä niitä perinteisiä päättelyvirheitä, joita kaikissa autokeskusteluissa on kuten induktiivinen päättely: naapurin Opelista meni jakoketju 80 000 kilometrissä, siispä kaikista Opeleista menee. Se on selvää, että Jonin M3:ssa on valmistusvirhe. Lisäksi auton muotoilu yleisesti altistaa maalipintaa tavanomaista suuremmalle kulutukselle, millä voi olla ilman korjausta/auton suojausta merkitystä auton pitkän aikavälin kestävyydelle.
Lyhyellä aikajänteellä tästä ei kuitenkaan seuraa mitään erityisen dramaattista. Trump ei kommentoi, eivätkä muutamat kymmenet suomalaiset ja kanadalaiset saa määräänsä suurempaa painoarvoa satojen tuhansien muiden ostajien rinnalla. Jos Tesla on viisas, se kuitenkin hoitaa tämän pienemmän porukan autot kuntoon, sillä kielteiset kokemukset kyllä kantavat paljon laajemmalle kuin myönteiset.
No joo, ajattelin ehkä vähän tuoreempia malleja. Toki myös laajoja valmistusvirheitä on, ja tämäkin voi paljastua sellaiseksi. Tämänhetkinen todistusaineisto ei siihen kuitenkaan vielä riitä. Yhdysvalloissa ensimmäiset Model 3:t rullasivat ulos linjalta 2017, joten niitä talviakin on jokunen auto maan pohjoisosissa ehtinyt nähdä. Aika näyttää, millaisessa laajuudessa ongelmia on.
Se kiima johtuu siitä, että Tesla tekee sen ~2500 dollaria tappiota per myyty auto.On täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että nuo ensimmäiset autot on parempia mitä tällä hetkellä ulos tulevat. Teslalla on joku käsittämätön kiima nostaa kokoajan valmistusnopeutta laadun kustannuksella. Linjojen nopeutta kasvatetaan ja työntekijät ei kerkeä enää edes kiinnittää kaikki osia paikalleen. Tuo ovien ja luukkujen välien maalaamattomuuskin on täysin tietoinen valinta, ensimmäinen sellainen auto kun tulee maalauslinjalta niin sadat henkilöt kerkevät näkemään viat ennen kuin auto on edes valmis. Mutta eipä Teslaa sellainen kiinnosta kun sillä on saatu säästöä maalin määrässä ja mikä parasta, maalauslinjalta tulee autoa pihalle entistä nopeampaa tahtia kun jätetään osa autosta kokonaan maalaamatta.
Taitaa olla ihan kohtalaisen realistinen video lopputarkastuksestakin:On täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että nuo ensimmäiset autot on parempia mitä tällä hetkellä ulos tulevat. Teslalla on joku käsittämätön kiima nostaa kokoajan valmistusnopeutta laadun kustannuksella. Linjojen nopeutta kasvatetaan ja työntekijät ei kerkeä enää edes kiinnittää kaikki osia paikalleen. Tuo ovien ja luukkujen välien maalaamattomuuskin on täysin tietoinen valinta, ensimmäinen sellainen auto kun tulee maalauslinjalta niin sadat henkilöt kerkevät näkemään viat ennen kuin auto on edes valmis. Mutta eipä Teslaa sellainen kiinnosta kun sillä on saatu säästöä maalin määrässä ja mikä parasta, maalauslinjalta tulee autoa pihalle entistä nopeampaa tahtia kun jätetään osa autosta kokonaan maalaamatta.
Tässä videota Teslan lopputarkastuksesta
Varmaan siitä syystä että musta on ihan paska. S ja X musta taitaa olla parempi, mutta sama muutos tehtiin samalla 3, S ja X malleihin, niin on yhtenäistä. Itse oon nähnyt vain pari mustaa S ja valkoisen X. Kolmosia ei ole vielä näkynyt.Miksi Elon vaihtoi mustan värin pois?
joskus aikoinaan ensimmäinen asia mitä autoille tehtiin oli kolmannen osapuolen ruostesuojauskäsittely. Mahtaisiko Model 3:n pelastaa jos veisi suoraan maalaamoon? Ympärimaalaus kustantaa jonkun 5k€, mikä ei nyt sinänsä enää tuon hintaluokan autossa ole iso juttu.
Sinänsä erikoista että ilmeisesti vain 3 kärsii näistä ongelmista. Oliko se niin että S ja X kasataan käsin edelleen?
Roiskeläpät + teippaus + keraaminen pinnoite. Tuollaisiahan ne laittaa uusiin Model 3 autoihin ainakin. Maalaaminen ei taida olla kumminkaan kovin fiksua.No ei se ympärimaalauskaan auta, kun koko auto pitäisi purkaa alkutekijöihin, ja maalata nekin paikat mitä ei muuten näy. Gas Monkeylle jos veisi tuollaisen, niin mitähän maksaisi. Toki Richard Rawlings voisi ottaa haasteen vastaan joltain Teslan omistajalta.
Roiskeläpät + teippaus + keraaminen pinnoite. Tuollaisiahan ne laittaa uusiin Model 3 autoihin ainakin. Maalaaminen ei taida olla kumminkaan kovin fiksua.
Välistähän saa jättää Teslan kiillotukset ja muut ja viedä auto suoraan tuonne fiksattavaksi suorinta reittiä, niin säästyy vähän työtä. Itsehän olen niin laiska että jäisi tuollainen säätäminen tekemättä ja siis autokin ostamatta. Toki myös värillä on väliä. Ei kannata ainakaan mustaa valita.
Nyt siis Pearl White -monikerrosmetalliväri on hinnat alkaen vaihtoehto. Muut värit maksaa sitten lisää.Eipä tuossa enää vahaaminen ja wunderbaum auta. Vahinko kävi jo valmistusvaiheessa, ensimmäiset tulokset, eli ruosteet jo nyt nähtävissä. Loput muutaman vuoden päästä.
Enkä oikein usko että noita voi vetää pois markkinoiltakaan, tyyliin mitä volkkarille kävi jenkeissä päästöhuijauskampanjan kanssa. Oliko satoja tuhansia kappaleita mitkä lunastettiin omistajilta pois, ja makaavat kai vieläkin jossain erämaassa. Kun eihän niitä voi myydä edes afrikkaan. Tuo seikkailu maksoi paljon, mutta kassa kesti sen. Teslan kassa ei kestä jos nuo tyyliin kaikki menisi paaliin, niin konkurssi olisi varma.
Samalla tuli mieleen, jos mustia kolmosia ei ole enää saatavilla sattuneesta syystä, niin epäilen että ne on myyty viimeiseen kappaleeseen saakka. Ehkä purettu pikaisesti, eli akut ja muu tekniikka talteen mitä voi hyödyntää, loppujäte puristimeen. Kunhan spekuloin tämän asian kanssa.
Nyt nuo vanhimmat "paremmin tehdyt" Teslat on 6 vuotta, vm2013. Model S maalipinta on kai aika kestävä, kun siitä ei ole kuulunut pahemmin valituksia. Saa nähdä miten pahoilta näyttää Model kolmoset käytettynä vuonna 2025. Varmaankin siis vaikuttaa jälleenmyyntiin kolmosissa tai vaatisi korjausmaalausta.Kyllä vedän sellaisen linjauksen itse, että jos ei 50K hintaisen auton maali kestä normaalia liikenneajoa, ostan jonkin muun auton. Olipa millainen ihmeauto muuten tahansa.
Aiemmin kokonaan alumiinia ja nyt paljon terästä. Kun katsoo kuvia maalivikaisista yksilöistä Kanadassa, niin kohtuu herkästi on lähtenyt ruostumaan, eli ei ole paksua sinkitystä. Koteloissa suoja-ainetta niukasti. Summa summarum suosittelen Suomessa suojaamaan. Pieni kustannus suhteessa ostohintaan tai korjauskuluihin.
Aika oudolta kuulostaa että yritettäisiin säästää jättämällä maalia tai lakkaa pois ei-niin-näkyvistä paikoista tai tekemällä ohuempia kerroksia, tuollaisessa säästö varmaan joitain kymppejä per auto niilä voluumeilla joilla maalia ostavat Vielä jos lakka pehmeää niin taitaa vaan pahoja vikoja olla linjastolla.
Toivottavasti tämä mediahuomio saa pääkonttorin miettimään, miten asioita hoidetaan jatkossa. Muutaman ostajan kaltoinkohtelu voi tarkoittaa tuhansia menetettyjä kauppoja.Lisää näkyvyyttä Insideevs ! Suomi mainittu!
Finnish Goods Inspection Finds Tesla Model 3 Paint Is Soft And Thin
"We thought Tesla Model 3 paint problems were long gone, especially after Tiaan Krige, owner of AP3 Paint Protection Services and a specialist in paint protection, said the problems were probably just a production hiccup. Perhaps, but this hiccup was shipped to Europe and has just been delivered to new owners that are very displeased to notice them. Such as Joni Savolainen."
Oho. Teslan 3. pravda laittaa uutista tästä asiasta! Jos saadan 1. CleanTechnica ja 2. Teslarati niin luulisi, että alkaa Elonin kokaiinipussi tutista!Lisää näkyvyyttä Insideevs ! Suomi mainittu!
Finnish Goods Inspection Finds Tesla Model 3 Paint Is Soft And Thin
"We thought Tesla Model 3 paint problems were long gone, especially after Tiaan Krige, owner of AP3 Paint Protection Services and a specialist in paint protection, said the problems were probably just a production hiccup. Perhaps, but this hiccup was shipped to Europe and has just been delivered to new owners that are very displeased to notice them. Such as Joni Savolainen."
Toivottavasti tämä mediahuomio saa pääkonttorin miettimään, miten asioita hoidetaan jatkossa. Muutaman ostajan kaltoinkohtelu voi tarkoittaa tuhansia menetettyjä kauppoja.
Tuo kommenttiosio Harvinaisen sekopäistä porukkaa nuo teslan fanipojat.
Taas mennään. Kannattaa katsoa videot.
Vmp....
Taas mennään. Kannattaa katsoa videot.
Vmp....
Yleensä ne tulee jo auton mukana ainakin eteen.Roiskeläpät kannattaa aina ottaa, autoon kuin autoon. Joo, joskus on alkuperäiset hieman suolaiset hinnaltaan, mutta kokonaisuutena ihan rusinoita kustannuksissa. Vaikka asuisikin kaupungissa, sielläkin hiekoitetaan ja suolataan talvella.
Eniten itseäni ketuttaa Teslan surkea suhtauminen ongelmiin. Yhtään asiaa ei ole hoidettu. Etuikkuna on edelleen kohta 4kk jälkeen naarmuilla vaikka on jopa luvattu vaihtaa. Hölmönä uskoin fanien ylistystä kuinka Tesla hoitaa ongelmat mukisematta ja sitten totuus on se että ikinä ei ole ollut tällaista kyykytystä ja taistelua minkään muun merkin kanssa. Kerran jouduin Opelilla ärähtämään jälkimarkkinointipäällikölle, mutta takuuhommat hoituivat sen jälkeen mukisematta. Teslalla ei hoidu mikään ja asiakas on aina väärässä. Joko asiat ovat perusteellisesti muuttuneet tai sitten tarinat Tesla fanboy-kulttuurista pitävät täysin paikkaansa. Ehkä kuitenkin tuo ensimmäinen kun S/X omistajiakin nyt vedetään huolella kölin ali näyttövikojen osalta ja monet 85 akkuiset alkavat olla käyttökelvottomia matkantekoon kun Tesla säätelee kapasiteettia ja latausnopeutta miten haluaa.
Se on jo korjattu, eli maalia on näkymättömissä paikoissa. Koskee siis noita jo ostettuja autoja.Olisipa mielenkiintoinen tilanne, jos joku toimittaja alkaisi tätä asiaa selvittämään vähän kattavammin.
Jos esimerkiksi paljastuisi ( => Eikös ala olla selvää, että näin on. Todisteet vain pöytään. ), että jokaikisestä Model 3:sta uupuu maalit tietyistä paikoista ja että tietyissä paikoissa maalipinta on aina liian pehmeää. Luultavasti silloin myös 'Murican lehdistö alkaisi laajemmaltikin kiinnostua. Jos neuvottelupöydässä olisi koko tietyn värisen autokannan maalipinnan laatu vaikka 50-100 auton otannalla, olisi väitteiden perustus jo varsin vahvalla pohjalla.
Teslahan todennäköisesti jo ongelman tietää, mutta ratkaisumahdollisuudet ovat varsin heikot. Pinkka ei takuulla ole VAGin tai Mersun luokkaa, ja ainut todellinen ratkaisu lienisi takaisinkutsu koko auton purkuun ja maalaukseen.
Se on jo korjattu, eli maalia on näkymättömissä paikoissa. Koskee siis noita jo ostettuja autoja.
Paitsi että maalipinta on edelleen jokapaikasta liian pehmeää. Ainakin Model 3.
^ toki tuohon vaikuttaa osaltaan myös oma ajotapa, jos ajaa lähellä edelläajavia, tulee ihan eri tavalla kiveniskemää kuin pitämällä vähän pidempää väliä.
Fordilla ei nyt kuitenkaan ihan pehmein maali ole markkinoilla. Itsellä kyllä edellinen Ford kesti aika hyvin, ei mulla tullut siihen kiveniskemiä kovinkaan monta muutaman vuoden ja 60t aikana.