Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

^ toki tuohon vaikuttaa osaltaan myös oma ajotapa, jos ajaa lähellä edelläajavia, tulee ihan eri tavalla kiveniskemää kuin pitämällä vähän pidempää väliä.

Fordilla ei nyt kuitenkaan ihan pehmein maali ole markkinoilla. Itsellä kyllä edellinen Ford kesti aika hyvin, ei mulla tullut siihen kiveniskemiä kovinkaan monta muutaman vuoden ja 60t aikana.

Toki, ja olenkin vaimolle sanonu ettei ajaisi niin lähellä edellämenevää, ärsyttävä ajotyyli josta olen yrittäny lempeästi sanoa.
 
Kauheat paineet oli saada Model 3:n hinta alas, mutta eihän se ilmaiseksi onnistu. Tässä sitten tulos?

Onko Model S:stä, X:stä tai vaikka alkuperäisestä Roadsterista kuulunut vastaavaa?
 
Onko Model S:stä, X:stä tai vaikka alkuperäisestä Roadsterista kuulunut vastaavaa?

Maali noissa muissakin pehmeä, työnlaatu heikko ja vaihteleva. Suurin ero on muotoilussa, ei nosta kiviä yhtä paljon kylkiin. Ja lisäksi X ja S kaikki pinnat ja kori alumiinia (tai muovia). Ei ruostu.

Model 3 maalaus on kyllä vielä asteen säästeeliäämpi kuin noissa isoissa mun kokemusten mukaan.
 
Noin se taitaa mennä. Ja 3, S ja X tulee ilmeisesti kaikki samasta maalaamosta.
 
Nyt ei voinut enää olla huomaamatta, kun näkyi googlen uutisissakin heti ekana. :)

Screenshot_20190806-203549.png


Aamulta samanlainen Talouselämän uutinen.
 
Viimeksi muokattu:
Haaste oikeuteen: Tesla vähensi viallisten akkujen tehoa korjaamisen sijaan - ”Vältteli akkujen korjaus- tai vaihtamisvelvollisuutta”

Ei koske kolmos malleja, mutta tesloja yleensä. Eli viallisia akkuja vain rajoitetaan softapäivityksellä, jotta niitä ei tarvitsisi vaihtaa takuuseen. Hienoa vastuun välttelyä. :D

Niin kauan kun rahalla pääsee eroon näistä perseilyistä kun jäävät kiinni, niin kauan tätä tulee tapahtumaan. Hieman korvauksia maksetaan, ja sama jatkuu taas.
 
Tuleekohan Jonin nimi jäämään maailmankirjoihin Teslan kaatajana ;)
 
Täytyy kyllä hattua nostaa ap:lle vaivan näöstä, vittuilivat väärälle miehelle:tup:

Tarinan opetus kai on, että jos haluaa v****illa takaisin ihan täpöllä, niin ei kannata tyytyä pelkkään subjektiiviseen volinaan somessa vaan hankkia kiistakysymyksestä objektiivinen, virallinen lausunto tavarantarkastajalta. Tuo "Finnish goods inspection" näyttää uponneen maailmalla kuin kuuma veitsi voihin. :D

Mitä tuollainen tavarantarkastajan lausunto maksaa? Ei varmaan yhtään mitään verrattuna siihen, mitä maaliongelmien korjaaminen tulee maksamaan valmistajalle.:cool:
 
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.
 
Tesla voi tuota käräjöintiä venytellä loputtomiin ja kerkeää jo jonin autosta pellit häviämään, kunnes päätös tulee, jos koko tesla yhtiö on enää pystyssä siinä vaiheessa, mitä vahvasti epäilen.

Jenkeissä ehkä, mutta mitenköhän menee eurooppaan myydyt? Ei nimittäin mitään käryä miten asia toimii kun enempi vettä välissä.
 
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?
 
Ei jumalauta tota maalausta! Enhän minä tiedä auton maalauksesta mitään, mutta jos maalin läpi paistaa pohjamaali, niin, onhan siinä oltava jotain aivan päin persettä?

Liian ohut kerros maalia ei sen kummempaa. Pätee ihan mihin tahansa maalaukseen missä käytetään pohjamaalia. Niin pitkään, kuin pohjamaali pysyy ehjänä niin ei pelti sen läpi ruostu.
 
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.
 
No se verran, minäkin ymmärrän, mutta meinaatko että se on autossa jotenkin hyväksyttävää, että maalia on niin ohut kerros, että pohjamaali paistaa noista ovenkarmeistakin läpi? Kyseessä on kaiken lisäksi helvetin kallis auto.

En sanonut missään vaiheessa sen olevan hyväksyttävää. Jopa mun hondassa mikä on 12v vanha on parempi maalipinta. Ei sieltä pohjamaalit paista.
 
IpudJhJ_d.jpg


Mulle on tulossa jenkkilästä jo tarroja jaettavaksi & liimattavaksi.

Mukavat ihmiset päättivät lahjottaa.


PNvzMwo


Muuta linkit muotoon http niin kuvat näkyy oikein. Tuo ei ole vielä niin huomiota herättävä, kuin kunnon tekstiteippaus autoon ja varmasti liikenteessä myös herättäisi huomiota vieläkin enemmän. Jos joku kiltti teippaaja vaikka lähtisi tukemaan mielenosoitusta ja mitä enemmän siihen saisi autoja mukaan sen parempi.
 
Oman Focuksen ruostesuojauksessa käyttäneenä voinen mainita että ei sielläkään esim lokasuojien pelleissä ollut maalia kuin nimeksi kun sisälokarit poistettiin. Ei nyt ihan paljas pelti paistanu kuten Tesloissa, mutta ei sillä maalikerroksella Fordikaan kehuskelemaan pääse. Eikä tämä koske vain Focusta, kyllä kaikkien uusien autojen maalaustaso on samaa luokkaa. Tuo tieto siis ihmiseltä joka purkaa uusia autoja työkseen ja suojaa niitä.
Voi jokainen arvata miten nykyauto alkaa ruostumaan kun tuonne pääsee kosteus muhimaan, sitten ihmiset pitävät hulluna kun käytän uuden auton ruostesuojauksessa koska: "nykyäänhän on maalit paljon parempia kuin ennen ja galvanoidut pellit" :facepalm:
Itse sain tuosta nyt kuitenkin mielenrauhan koska on aikomus pitää auto ns. "tappiin asti".

Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.
 
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.
 
Sitten kuulemma suomalaisilla on myös jokin ihmeellinen luulo että Suomeen tuotavat autot suojataan jotenkin tehtaalla paremmin, mistä lie Esson baarista lähteny tuokin huhu. Ei pidä todellakaan paikkaansa, Suomeen tuodaan tismalleen sama auto kuin Espanjaan.

Joskus vielä 80-luvulla ihan laki edellytti auton korin ruostesuojausta maahantuonnin yhteydessä, kenties jotkin maahantuojat ovat onnistuneet vääntämään tuon niin että suojaus on tehty jo tehtaalla, jonka takia sitä suomessa tehtävää suojausta ei tarvitnnut enää tehdä, josta on sitten jäänyt joillekin käsitys että kaikki suojattaisiin eri tavalla.

Ainakin joskus on ollut erikseen ns. nordic mallistot joillain valmistajilla, joka on sisältänyt automaattisesti joitain pohjoisille markkinoille tarkoitettuja optioita, kuten hieman tehokkaampi lämmityslaitteen kenno, penkin, ja lasin lämmittimiä, joten miksei tuossa yhteydessä ole mahdollisesti jonkintasoinen suojamassakin autoon suihkautettu..

Sinänsä autovalmistajien välillä on kyllä isoja eroja ruostesuojauksessa. Kerran katsastushallissa oli tilaisuus verrata vierekkäisillä nostureilla olleita saman ikäistä Renault Traficia ja Ford Transitia, ja silmämääräisesti Ford suojaa 10 Transitia sen yhden Renun suojamassoilla. Kyseinen Transit romutettiin ruosteen takia n. 1,5vuotta sitten, Renussa on tällähetkellä kyljissä muutamia pintaruosteita jotka ovat ajettu kiinni johonkin ja raavittua pelti esiin (puskurit, nurkat yms alueethan ovat muovia, niissä ei naarmut ruostu).
 
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
 
Viimeksi muokattu:
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
 
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.

Onneksi olkoon paskan omistamisesta. Pikkuviat? Salli mun nauraa, tuo on jo sairasta teslalahkoilua, joten jonkun muun pitää ne lääkkeet ottaa. Sama meininki facen sijoituksia koskevissa ryhmissä.

Ja ilmeisen tosissaan porukka puolustelee omaa paskakippoansa vaikka ongelmat todellisia. Jokainen voi käydä tarkastamassa nuo keskustelut ja ilmeisen selvää on se, että ei koslan omistajat tervepäisiä ole.
 
Rahan tuhlausta mielestäni nykyauton ruostesuojaus, kori kestää ilmankin niin hyvin että menee paaliin aivan muista syistä kuin ruostumisen takia aikanaan. Toki Tesla tässä ehkä markkinoiden ainoa poikkeus.

Aijaa. Herra ruostesuojaaja puhui sitten varmaan ihan paskaa, kun näin tietävästi Techillä kumottiin sen herran 20 vuoden kokemus auton suojauksesta ja maalipinnan kehittymisestä vuosien varrella. :confused:
Ei aiheesta enempää mun osalta, en ryöstä OP:n ketjua tämän enempää.
 
^ mitä vittua, eihän nuo tämän ketjun AP:n ongelmat ole korjattavissa millään roiskeläpillä ja teipeillä pelkän alakerran toimesta. Maalihan on ohuempi kuin immenkalvo ja osasta autoa ne puuttuu täysin.

Jos tavallinen pesu tuottaa järjettömän määrin jälkiä maalipintaan, ei sekään nyt ihan normaalia ole. Joskus opiskeluaikoina tehnyt sen verran automeikkauksia ja sittemmin viimeiset 20v aika ahkerasti omia ja lähipiirin autoja puunaillut, niin jonkinlainen näkemys syntynyt minkälainen on ns. normaali kuluma ja epänormaali kuluma.

Jos neuvona on, että Teslan päälle on pakko pistää kelmu heti uutena, niin aika helvetin lammas pitää olla että hyväksyy sen.

Taisi myös olla niin, että viat oli kirjattu ostohetkellä, mutta kun tuli aika korjata ne, ei mitään enää löytynytkään koneelta. Jännä sattuma. Tesla muuttanut selkeästi muutenkin politiikkaa korjausten suhteen, viallisten osien sanotaan olevan ihan ok ja vaihto maksaa, esim. näyttöjen osalta jotka on tehty ns. kotikäyttöön eivätkä ole mitenkään autojen käyttölämpötiloihin soveltuvia.

Kyllähän AP:ta varmaan vituttaa, itse olisin jo polttopullottanut teslamyymälän tämmöisen kusetuksen ja vittuilun jälkeen. :D (Disclaimer: polttopullotus vain viitteellinen eikä suositeltavaa koska laittomuus).
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.
 
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.

Mene nyt muualle rölläämään siitä. Taidat olla joku teslan työntekijä kuitenkin.
 
Eiköhän tässä ole kyse siitä että auto on verrattain kallis ja samassa hintaluokessa jopa volkswagen konsernilta saa laadukkaamman auton ja paremman vastaantulon vaikka juuri maaliongelmissa.

Eikä tarvitse mennä edes samaan hintaluokkaan, eihän tuommoista jälkeä ota kukaan vastaan edes 15t euron hintaluokassa ja tuolla liikenteessä on hyvin harvassa paskemmat maalipinnat edes 0-20v vanhoissa autoissa.
 
Jonin tavasta hoitaa asiaa voi jälkiviisastella ihan miten haluaa, mutta ehdottomasti mies on täysin oikealla asialla ja ansaitsee kaiken tuen!

Tää räjähtää hyvällä mahdollisuudella käsiin uudestaan ensi keväänä, kun katsellaan miten talvi suomen kolmosia kohtelee. Kolme talvea myöhemmin, ottaako edes Tesla tuollaista autoa vaihdossa? Nyt ongelmat vaativat tarkempaa silmää, mutta parin talven kuluttua Jonin rintamaan ilmestyy ihan uusia omistajia, niitä jotka vielä nyt väittävät että "kaikki on ok" ...

Lisäksi nää ongelmat ei ole normaalia, ei edes Teslan kanssa. X tai S eivät kärsi tuollaisesta. Ja kovasti näyttää siltä, että ei edes kaikki kolmoset.
 
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 108 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata autonsa helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Muuten vaan pohjamaalit paistaa, kun ei ole muistettu maalata autoa kokonaan. Kyllä tuo on hyvä saada tietoon varsinkin noissa käytetyissä Model kolmosissa. Jonikaan ei ole huomannut katsoa noita vikoja silloin autoa noutaessa. Edes mun 14v fiatissa ei ole tuollaisia maalivikoja kuin Teslassa. Vaikka autot on alunperinkin ihan eri hintaluokasta.

Se että Teslan tuotantoa on nopeutettu, niin tuo kiire nyt kostautuu. Selvästi maalauslinja ei ole pysynyt mukana.
 
Oli pakko tehdä tännekin tunnukset, olen muissa medioissa seurannut tätä maalikeissiä.

On todella paksua puolustaa vastuistaan luistavaa liikeyritystä.

Maalaustyö on jotain ala-arvoisen alapuolella olevaa, valmistaja väittää kuluman olevan normaalia, syyttää tiesuolaa asiasta (autosta joka on käyttöönotettu vasta keväällä...), onko meikäläinen tiestö syypää siihen ettei autoa ole edes maalattu tehtaalla loppuun asti? Olen lukenut HTT-tavarantarkistusraportin ja se oli karua luettavaa. Asiakkaan rahat kelpaavat ostohetkellä Teslalle mutta kun auton perävalot katoavat myyjän silmistä, kaikki vastuu loppuu siihen?!?!?
 
Ymmärrän täysin Teslan ostaneita. Olen koeajanut ja tykästyin heti. Onhan tuollainen tehokas sähköinen voimalinja ylivoimainen, kun kaikki vääntö ja teho heti tarjolla kun polkimeen koskee, ei vaihteiston viiveitä, ei mitään turhaa meteliä. Polttomoottori on niin alkukantaista sähköön verrattuna. Teslan jälkeen isot sakalaiset premiumit isoilla bensamoottoreillakaan eivät tuntuneet enää miltään.

Mutta ei saa antaa fanituksen sokaista. Ei näin huono viimeistely ole ollut siedettävää autoissa miesmuistiin. Kuinkahan monta dollaria Tesla säästi per auto kun nuukailivat maalissa? Ei olisi kannattanut, tulee kallis pommi ylimaalata autot takuuseen. Vai onko fanitus niin voimakasta, ettei ihmiset reklamoi näistä?

Mielenkiinnolla seuraamme miten käy tämän keissin kanssa, ja miten käy Teslalle yleensä automerkkinä. Tärkeintä on että nyt sähkö on tullut jäädäkseen, mistä kiitos Teslalle. Jos konkurssi uhkaa, niin muita sähköautoja on tulossa kovaa vauhtia markkinoille, ja kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
 
kyllä Teslan teknologia kelpaa varmasti jollekkin perinteiselle autonvalmistajalle.
Teslan teknologia ja perinteisen automerkin kokemus ja tehtaat. Siinä olisi hyvä tulevaisuus.

Tesla joutunut keksimään tehtaiden yms kanssa "pyörän uudelleen", joten sekundaa tulee paljon. Vanhat automerkit taas tekee tasalaatua, oli se sitten halpaa tai premiumia.
 
Ei se ole pyörän keksimisestä uudelleen johtuvaa, samaa tuotantolinjateknologiaa käyttävät kuin kaikki muutkin.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot vaan ovat käytössä, että saadaan toimitettua autoja mahdollisimman paljon asiakkaille, kassavirta ei meinaa millään pysyä plussalla ja Wall Street vaatii samalla nousevia myyntilukuja.

Joten tuotantolinjat pidetään niin nopeana kuin voidaan, mutta valitettavasti maalauslinjasto on iso tulppa jota on vaikea saada nopeammaksi. TeslaJonikin on havainnut aivan identtisiä vikoja noissa autoissa, eli robotit käyttävät vähemmän maalia ja lyhempiä liikeratoja että saadaan autoja linjalta ulos...

Teslahan on VÄHENTÄNYT takuukorjauksiin käytettäviä varoja budjetissaan vaikka autoja on kappalemääräisesti myyty ennätysmäärät monta kvartaalia, ja kun muistetaan tämän kaltaiset uutiset: Musk to review all of Tesla's expenses in new cost-cutting plan
"That is why, going forward, all expenses of any kind anywhere in the world, including parts, salary, travel expenses, rent, literally every payment that leaves our bank account must (be) reviewed," Musk said."
Kuluja yritetään pitää alhaalla keinolla millä hyvänsä.

Eihän tuollaisia maalivikaisia- ja puutteellisia autoja ole KUKAAN voinut olla huomaamatta tuotantoprosessin aikana, eikä niitä ole voinut olla huomaamatta kukaan Vetokujallakaan Suomen Teslalla. Tämä on siten nähdäkseni aivan tahallinen, laskelmoitu teko myydä asiakkaille kaikki autot niiden kunnosta riippumatta. Pääasia että saavat asiakkailta rahat pois. Ei näin selviä vikoja voi kukaan kieltäytyä korjaamasta kuluttajasuojalain virhevastuuta rikkoen, ellei sitä ole määrätty joko Euroopan pääkonttorista tai Fremontista asti.

Pisteenä i:n päälle varsinkin USA:ssa Teslan huolto-organisaatio on kaaoksessa, kun siellä hukutaan korjattavien autojen määrään. Automyynti on noussut ennätykseen mutta huollon kapasiteetti ei riitä, ja kun asiakaspalvelustakin on säästetty, ei huoltoihin saa suoraan edes puhelimitse enää yhteyttä...
 
Kyllä se etenee, sulle tulee kohtalotovereita koko ajan lisää jotka ottavat yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, asia alkaa tulemaan pinnalle. Euroopassa on yhteistyötä kys. instansseilla EU tasolle saakka, se vaan ottaa oman aikansa.
 
No kyllä se aikalailla turhaa on.
Ei nykyautot ruostu enää samalla lailla kuin menneinä vuosikymmeninä
Toki tämäkin riippuu autosta(peltikorisistakin). Vaikka olenkin liian nuori muistamaan ihan ikiaikaisia ruostepommeja, muistan paljon 80-luvun autoja jotka olivat yli 20-vuotiaina Suomessa koko ikänsä käytettyinä aivan ruosteettomia. Useimmat kasaripaskathan olivat aika mätiä. Jos taas katsoo vaikka tänä päivänä noin 20-vuotiaita paljon haukuttuja volkkareita, niin enimmäkseenhän ne eivät näytä merkkiä siitä että meinaisivatkaan ruostua. Toisaalta taas vähän uudemmat 6-sarjan Mazdat alkoivat olla läpimätiä jo vuosia sitten.

Tuskin vuosimallissa 2019 on mitään tasaista linjaa. Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.

Teslan 60-85 vitun tuhannen "halpismalli" näyttää tuoreeltaan merkkejä siitä, että saattaa lahota pahastikin. Tietenkään huono maali ei vielä tarkoita sitä, että mätäneminen olisi ihan ensikatsastuksessa läpiruostuneena hylätyn Fiatin tasoa, mutta ilman rakenteellista ruostevauriotakin on kallis luksusauto aika äkkiä arvoton, kun maalit hilseilevät pois.
 
Voisin kuitenkin arvata, että taso ei ole heikentynyt 20 vuoden takaisesta.

Tämän tiedämme varmuudella vasta vuosien päästä, mutta ruotsalainen Vi Bilägare autolehti on tehnyt vakuuttavan tuntuisia tutkimuksia automallien korirakenteista jo vuosia:

Rost | Vi Bilägare

Jos yhtään katsoo tuloksia, niin taso on mennyt monella merkillä rajusti huonommaksi. Esimerkiksi Volvo oli aikanaan paras ja sai vähintään 4/5 tai usein jopa 5/5 tuloksia, mutta nyt vain 3/5 ja Ooppelit menee ohi selvästi paremmilla pisteillä.

Lähes jokaisen auton kohdalla, pisteistä riippumatta, lukee että tällaisenaan kori ei kestä Ruotsin talvea ja suolausta joten auto kaipaa välittömästi ruostesuojauksen pohjaan ja koteloihin.
 
On pakko kirjoittaa oma mielipide asiasta, tiedän että maalipinnassa on jossain puutteita, mutta ketjun aloittajalla on Don Quijotte ongelma, pitää linkittää kaikkiin mahdollisiin kanavoihin omaa pahaa oloansa, viestittelee autojen omistajille ym, kehottaisin ottamaan jotain rauhoittavia.. Model 3 maaliongelmat ei ole nyt niin iso ongelma, Norjassa noin 20x enemmän kolmosia, eli ongelma pitäisi olla 20x suurempi kuin Suomen muutama naarmuinen auto, ei ole osunut silmään? Olosuhteet kuitenkin pahemmat kuin Suomessa, tiet kuitenkin paremmassa kunnossa. Kaikista uusista autoista, mitkä kiihtyy 3 s ja ei ole mitään suojaa kyljissä, eikä roiskeläppiä ja 4 veto, alahelmat ja kyljet menee helposti huonoksi, varsinkin musta väri, ei ole metalliväri, eli kovempi lakka puuttuu. Tommoiset asiat pitää sopia Teslan kanssa suoraan, tavarantarkastajan raportti ja juristi mukana, varsinkin kun ilmeisesti lupasivat korjata osan vioista. Mustamaalaaminen on kuin omiin muroihin kusemista. Kaveri on käytännössä bannattu tesla ryhmästä, kun kukaan ei jaksa lukea kirjoituksia, joka asiasta valittamisesta, muistakin kun maalipinta. Tesla 3 fb ryhmässä jatkaa ja nyt täälläkin. Hyvin kertoo asiasta model 3 fb ryhmässä kysely, onko tyytyväinen autoonsa, tällä hetkellä 145 kpl on tyytyväisiä ja ketjun kirjoittaja ja 3 muuta eivät ole. Kannattaisi suojata uutena helmat kiveniskuteipillä ja roiskeläpillä. Ps on itsellä 2 kpl teslaa, toinen model 3, että tiedostan kyllä autojen maalipinnan ym pikkuviat.
Jollei Tesla kerran hoida vaan pakko tavarantarkastajien ja median avulla asia hoitaa. Ongelmahan ei varsinaisesti ole että tullut maanantaikappaleita vaan ettei niitä korjata asiallisesti. Suojakalvot sun muut ei korjaa sitä ongelmaa että pintamaali puuttuu ja pohjamaali näkyy läpi. Eikä huonoja osien sovituksia jotka raapii maalit pois.

Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.
 
Bannaus teslaryhmistä taas kertoo tuota tarinaansa kyseisistä rinki *unkkaajista. Sitä voi kukin miettiä kuinka ohkaisella pohjalla se tyytyväisyys on jollei kritiikkiä kestä tuotteesta.

#FakeNews

Näemmä Teslajonikin käynyt tykkäämässä kommentistasi, eikä ole viitsinyt korjata tätä. Hän on kuitenkin postaillut pari tuntia sitten Facebookin "Tesla Model 3 Owners Club Finland"-ryhmässä aloittamaansa maaliketjuun.
 
#FakeNews

Näemmä Teslajonikin käynyt tykkäämässä kommentistasi, eikä ole viitsinyt korjata tätä. Hän on kuitenkin postaillut pari tuntia sitten Facebookin "Tesla Model 3 Owners Club Finland"-ryhmässä aloittamaansa maaliketjuun.
Tesla Joni taitaa olla kumminkin paikan moderaattori, niin tuskin siitä mitään porttikieltoa tulee?

Joku toinen Tesla ryhmä taitaa olla sitten osittain se virallisempi "Tesla Club Finland ry". Sieltä löytyy suoraan myynnin yhteystiedot ja muut hommelit myynninedistämistä varten. :)

Tesla clubissa on 3557 jäsentä.
Ja tuossa toisessa (Model 3) 1315 jäsentä.

Epävirallisemman ryhmän kuvaus.
Ryhmä Tesla Model 3 omistajille, ennakkovarauksen tehneille ja autosta muuten kiinnostuneille. Vain Tesla Model 3 -aiheiset keskustelut. Mainostaminen ryhmässä on kielletty ilman ylläpidon antamaa lupaa.
 
Tesla Joni taitaa olla kumminkin paikan moderaattori, niin tuskin siitä mitään porttikieltoa tulee?

Joku toinen Tesla ryhmä taitaa olla sitten osittain se virallisempi "Tesla Club Finland ry". Sieltä löytyy suoraan myynnin yhteystiedot ja muut hommelit myynninedistämistä varten. :)

Näyttäisi tuolla virallisellakin puolella olevan Jonin "Tesla Model 3 ja sen maaliongelmat"-ketju, johon hän on tänäänkin postaillut. Vaikka hänen autonsa maaliongelmat ovatkin todella ikävä juttu, ketään ei kuitenkaan kiinnosta nähdä joka päivä kyseisellä sivulla kymmentä uutta threadia aiheesta ja siksi ne muut threadit käsittääkseni lukitaan.

Edit: puolista tähänkin threadiin postaajista puuttuu enää juttujensa lopusta "SpaceX launches are just special effects! $TSLAQ" ja sopisitte täydellisesti Twitteriin.
 
Näyttäisi tuolla virallisellakin puolella olevan Jonin "Tesla Model 3 ja sen maaliongelmat"-ketju, johon hän on tänäänkin postaillut. Vaikka hänen autonsa maaliongelmat ovatkin todella ikävä juttu, ketään ei kuitenkaan kiinnosta nähdä joka päivä kyseisellä sivulla kymmentä uutta threadia aiheesta ja siksi ne muut threadit käsittääkseni lukitaan.
Kyllä ainakin minua kiinnostaa että miten tämä asia ratkeaa. Jotakin se Teslan minusta kuuluisi tehdä.

Aika vähän mitään mielenkiintoista nyt lähiaikoina on ollutkaan.

Ainakaan mun Facebook ei näytä oikeastaan mitään maalijuttuja, että ei niitä kyllä pitäisi paljoa olla. Ainakin muutamassa Model kolmessa on huonot maalit ja toivottavasti porukka tutkii nyt kunnolla.

Syyksi on kerrottu se, että tieto ei pirstaloidu eri ketjuihin. Se vaan että Facebook näyttää vain uudet ketjut, niin eihän noita maalijuttuja näy sitten ollenkaan. :) Toisaalta ei ole mitään uuttakaan, koska Tesla ei vastaa mitään.
 
Kyllä ainakin minua kiinnostaa että miten tämä asia ratkeaa. Jotakin se Teslan minusta kuuluisi tehdä.

Aika vähän mitään mielenkiintoista nyt lähiaikoina on ollutkaan.

Ainakaan mun Facebook ei näytä oikeastaan mitään maalijuttuja, että ei niitä kyllä pitäisi paljoa olla. Ainakin muutamassa Model kolmessa on huonot maalit ja toivottavasti porukka tutkii nyt kunnolla.

Syyksi on kerrottu se, että tieto ei pirstaloidu eri ketjuihin. Se vaan että Facebook näyttää vain uudet ketjut, niin eihän noita maalijuttuja näy sitten ollenkaan. :) Toisaalta ei ole mitään uuttakaan, koska Tesla ei vastaa mitään.

Jep. Toivotaan, että korjaisivat vialliset autot.
 
Kyllähän tämä aihe on kenelle tahansa Teslan osalta ihan ykköskysymys, joten olisi kyllä harmillista, jos tämä asia uppoaisi muihin vähemmän tärkeiden joukkon.

Kuitenkin automerkillä kuin automerkillä suuren investoinnin kokoluokan vuoksi se jälkimarkkinoinnin toimivuus on kaikki kaikessa. Teslan osalta lähes kaikki kuulemani sekä viittaa totaaliseen kaaokseen ja olemattomaan laatuun huollon, takuukäsittelyn sekä kaikkineen asiakaspalvelun osalta. Ei hyvällä tuotteella tee mitään, jos on lotottava jo tehtaalta ulos sattumalta hyvin tehty yksilö. Ja tämä kyseinen yksilö ei edes saa sattua esimerkiksi hajoamaan, koska joko palvelua ei saa tai sen laatu on huono.

Ei ainakaan allekirjoittanutta auta, jos vaikka 90% Model 3:n omistajista saa hyvän ja toimivan yksilön, jos on yleensä mahdollista, että omalle kohdalle tulee se 10%. Ei tule suorastaan kyllä mieleenkään ostaa koko mallia tuollaisilla riskiasteilla.

Ja kuin kirsikkana kakun päällä Tesla kilpailee useimmiten hintaluokaltaan Porche -luokassa, eikä missään perus perhefarkku -luokassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 518
Viestejä
4 510 020
Jäsenet
74 410
Uusin jäsen
pp78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom