Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Antti Liinpää (Start, Kaara) muuten mainitsi tuossa ohjelmassaan ettei Teslaa kiinnosta edes toimittajien koeajopyynnöt. Siitä voinee vetää johtopäätöksiä kuinka paljon kiinnostaa kuluttajien kohtaamat ongelmat tai ylipäätään jälkimarkkinointi.

Tosiasiassa edes laadun parantaminen ei saa minua hankkimaan enää Teslaa siitä yksinkertaisesta syystä, että yrityksen toiminta ei kestä päivänvaloa ja itse en ole kiinnostunut ajamaan asioitani somen avulla.
Itse ainakin haluaisin kotimaista palvelua, mutta Teslalla on taidettu osa huollosta ulkoistaa. Tai on vaan niin vähän työntekijöitä Suomessa. Ei siis ihme että Teslalta ei ole Kaaralle jaksettu mitään vastata? Tai voisiko vain ottaa auton koeajoon ja videoida siitä juttu, tämä ei ilmeisesti käy.

Vois myös käydä henkilökohtaisesti liikkeessä potkimassa renkaita?
 
Jos se kuulostaa huonolta että joku ostettu hiljaiseksi niin miettikää itseksenne miksi sitä pitää alkaa puolustelemaan.

Kyselin tavoitteeseen että tarkoitus oli parantaa laatua että miten se nyt sitten on parantunut. Miten korjattiin ne muut exelin autot tms. vai oliko koko väite tavoitteesta parantaa laatua pelkkää turhaa jeesustelua kun ainut tavoite oli se itsekäs. Itsekkäilläkin tarkoituksilla tuotetaan joskus hyvää, mutta kun nyt on kerran jotain tapahtunut ja annettiin ymmärtää että tavoite saavutettu niin miten se tavoitettiin sillä että oma taistelu saatu päätökseen.

Ja mainittu audinkin tapaus niin siellähän se on esillä edelleen.
 
En tunne asiaa läpikotaisin, mutta minulla on sellainen tunne, ettei asia ole edennyt asiakkaan toivomalla tavalla Suomen kuluttajansuojan tms. avulla.

Kyllä se etenee, jos haluaa sen edetä. Käräjäoikeus hoitaa homman viimeistään. Voisin arvuutella syitä miksei ollut uskoa, mutta en usko että ne liittyvät niinkään oikeuskäytäntöjen toimintaan vaan enemmän alkuperäisen aloittajan henk. koht. asioihin.

Arvostan ”ritarillisuutta”, jota osoitat kertomalla, ettet olisi hyväksynyt vastaavassa tilanteessa sopimusta, vaan olisit vaatinut valmistajaa ”hoitamaan homman kuntoon”. :)

Varmaan sen takia että olen vastaankaltaisissa tilanteessa joutunut niin aiemmin tekemään? Tosin puhuttiin isommista summista. Loppujen lopuksi jos ei ole varaa varmistaa että saa tavaran siinä kunnossa kuin pitäisi, niin onkohan mennyt hieman liian kalliiksi ostokseksi?

Sen lisäksi, en todellakaan pysty ymmärtämään miten ihminen lähtee mainostamaan ja hehkuttamaan tuotetta, joka ei toimi sen pääasiallisessa käyttötarkoituksessa - autona. Jos auto ei kestä edes peruskäyttöä, niin ei se voi olla missään nimessä hyvä tuote, eikä sitä mikään pierutemppu pelasta (joka näytti olevan jostain syystä tuossakin yhdessä videossa niin maailman tärkeimpiä asioita). Prioriteetit kannattaa olla kuitenkin kunnossa kun ostaa tuotetta johonkin käyttöön, varsinkin ostaessaan kallista tuotetta. Se tuntuu kovin unohtuvan useimmilta kirjoittajilta, vaikka puhutaan vielä tuotteesta joka ei ole kenenkään ulottumattomissa.
 
Ainakin Savolainen kommentoi aiemmin maahantuojan olleen yhteydessä suoraan pääkonttorille. Tiedä sitten mikä oli totuus.

Teslalla on oma myynti ja huolto täällä. Välissä ei ole mitään erillistä maahantuojaa tai edustajaa. Varmasti varmistavat nämä asiat ylempää niinkuin missä tahansa muussakin yrityksessä.
 
Teslalla on oma myynti ja huolto täällä. Välissä ei ole mitään erillistä maahantuojaa tai edustajaa. Varmasti varmistavat nämä asiat ylempää niinkuin missä tahansa muussakin yrityksessä.
Joo on, mutta silti ne joutuu tietyissä tilanteissa olemaan yhteydessä pääkonttoriin. Ihan sama homma muissakin autoissa ongelmatapauksissa.
 
Olisin toiminut täysin niinkuin teslajoni, asiaan liittymättömästi, toimisin oman etuni mukaisesti, ennen kollektiivista etua, myös paljon pienemmän arvon kiistassa kuin teslajonilla. Siltikin, minua hieman harmittaa tämä somejulkisuusaseman jatkolypsäminen. Jos on asiat kunnossa, ja ei voi asioista puhua, eikö voi olla hiljaa ? Noloa ryhtyä ostetuksi mainosmieheksi.
 
Olisin toiminut täysin niinkuin teslajoni, asiaan liittymättömästi, toimisin oman etuni mukaisesti, ennen kollektiivista etua, myös paljon pienemmän arvon kiistassa kuin teslajonilla. Siltikin, minua hieman harmittaa tämä somejulkisuusaseman jatkolypsäminen. Jos on asiat kunnossa, ja ei voi asioista puhua, eikö voi olla hiljaa ? Noloa ryhtyä ostetuksi mainosmieheksi.
Niin se maailma valitettavasti nykyään toimii: skandaalilla huomiota, julkisuuden myyminen eniten tarjoavalla ja sitten klikkihuoraamista surfaten itse nostatetuilla aalloilla. Toistetaan tarpeen vaatiessa. Minä jätän noi Jonin videot katselematta ihan vain periaatteesta. Suon toki Jonille oman toimintamallinsa. Minulla on omat periaatteeni, hänellä omansa. Ihan mielenkiintoista nähdä onko tuuli taas kääntynyt puolen vuoden kuluttua!
 
Ongelmahan tässä Jonin tämänhetkisessä autonsa julkisessa fanituksessa on se, että se antaa potentiaaliselle ostajalle väärän kuvan auton hyvyydestä. Eli epäreilusta hehkutuksesta voisi päätellä, ettei autossa ole mitään merkittävää vikaa ollutkaan ja sellaisen ostamalla tulee auvoiseksi ja kaikki on ihanaa.

Nythän tilanne on, että kun tästä innostuneena menet ja ostat sen Teslan, niin saatkin hyvin mahdollisesti yllätyksenä maalivammaisen auton, josta voi seurata merkittävää ajallista ja/tai taloudellista harmia.

Aivan syystä jengi pitää tätä fanitusta kyseenalaisena, sillä koko totuus ei tule ilmi.
 
Ongelmahan tässä Jonin tämänhetkisessä autonsa julkisessa fanituksessa on se, että se antaa potentiaaliselle ostajalle väärän kuvan auton hyvyydestä. Eli epäreilusta hehkutuksesta voisi päätellä, ettei autossa ole mitään merkittävää vikaa ollutkaan ja sellaisen ostamalla tulee auvoiseksi ja kaikki on ihanaa.

Nythän tilanne on, että kun tästä innostuneena menet ja ostat sen Teslan, niin saatkin hyvin mahdollisesti yllätyksenä maalivammaisen auton, josta voi seurata merkittävää ajallista ja/tai taloudellista harmia.

Aivan syystä jengi pitää tätä fanitusta kyseenalaisena, sillä koko totuus ei tule ilmi.
Tästä mä oon tavallaan samaa mieltä. Haluaisin ne negatiiviset ja positiiviset asiat esille rehellisesti yhdestä lähteestä. En kuitenkaan syyttäisi Jonia mistään virheellisestä mainonnasta. Mistä tahansa suositusta tuotteesta löytyy vaikka kuinka videoita suuntaan jos toiseenkin. Kehuvideoissa ei välttämättä tarkastella ongelmia ja varmasti löytyy niitä missä ongelmiin paneudutaan. Näkisin että on kuluttajan vastuulla ottaa selvää tuotteesta useasta lähteestä (googlettaa vaikka "tesla problems"?) ennen ostopäätöstä. Ja toki firmalla on vastuu kertoa rehellisesti mitä myy, tässä aika moni vissiin epäonnistuu enemmän tai vähemmän?

Eli iso KYLLÄ Tesla videoille jos on tuotu esille hyvät ja huonot puolet. Ja iso EI sille, että Joni olis vastuussa muiden toimista omien videoidensa johdosta.
 
Olisin toiminut täysin niinkuin teslajoni, asiaan liittymättömästi, toimisin oman etuni mukaisesti, ennen kollektiivista etua, myös paljon pienemmän arvon kiistassa kuin teslajonilla. Siltikin, minua hieman harmittaa tämä somejulkisuusaseman jatkolypsäminen. Jos on asiat kunnossa, ja ei voi asioista puhua, eikö voi olla hiljaa ? Noloa ryhtyä ostetuksi mainosmieheksi.
Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikös kyseinen tubettaja aloittanut aika positiiviseen ja innostuneeseen sävyyn tubettamaan Teslastaan? Heti kuherruskuukauden jälkeen tuli näitä ryppyjä rakkauteen, joista myös videoita tehtiin. Niillä rypyilläkin sai varmasti muutaman seuraajan nykyisin vielä alle 2000 seuraajan kanavalleen. En kyllä silti ymmärrä miksi pitäisi alkuperäisen mallinen tubetusharrastus lopettaa jos pääsee itseään miellyttävään sopuun yhdessä maalikiistassa matkan varrella. Varmasti ihan mielenkiintoista sisältöä silti Teslasta kiinnostuneille eikä kanavan alkuperäinen tarkoitus muuttunut mihinkään (?), vaikka tuosta suurimmasta alkutaipaleen murheesta joutuu nyt lukemaan muualta. Uskoisin, että enemmän hyötyä kuin haittaa ollut loppupeleissä kuluttajille, joilla on ollut vastaavaa ongelmaa, tästäkin episodista.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelmahan tässä Jonin tämänhetkisessä autonsa julkisessa fanituksessa on se, että se antaa potentiaaliselle ostajalle väärän kuvan auton hyvyydestä. Eli epäreilusta hehkutuksesta voisi päätellä, ettei autossa ole mitään merkittävää vikaa ollutkaan ja sellaisen ostamalla tulee auvoiseksi ja kaikki on ihanaa.

Nythän tilanne on, että kun tästä innostuneena menet ja ostat sen Teslan, niin saatkin hyvin mahdollisesti yllätyksenä maalivammaisen auton, josta voi seurata merkittävää ajallista ja/tai taloudellista harmia.

Aivan syystä jengi pitää tätä fanitusta kyseenalaisena, sillä koko totuus ei tule ilmi.

Jos vähääkään seuraa autoalaa, ja tietää jenkkien historian huonolaatuisesta autojen rakennuksesta, niin hyväksyy sen seikan, että laatuongelmat on hyvin esillä Teslan kaltaisessa halpavalmistajalla. Ei jenkit koskaan tule saamaan autojensa tuotantoa samalle laatu tasolle, kuin esimerkiksi saksalaiset.
 
Saksalaiset laadukkaita? :D

Jos autoalaa yhtään seuraa, niin tietää ettei saksalaiset todellakaan ole mitään laadun takeita enää. Ei ole ollu enää vuosiin.
Volkkari DSG- ongelmineen, Audi öljyongelmineen, eikä Mersullakaan ole häävisti menny A-sarjan laadunvalvonnassa.

Kyllä se laatu vaan on valitettavasti se missä on alkanut näkymää autoalan puristus kilpailukyvyn keskellä, koskee todellakin myös saksalaisia.
Volkkari vieläpä todella nolosti jäi kiinni päästöhuijauksestaan ja rahahan se senkin takana oli.
 
Tässä on paljon kyselty suorasti ja epäsuorasti Jonilta että miten sitä laatua on nyt parannettu.

Mielestäni Jonilta tätä on huono kysyä. Ainoa tapa tietää tämä varmaksi on ostaa uusi auto joka kuukausi ja tarkistaa miltä näyttää.

Myöskin tässä on suhteellisuudentaju hieman hukassa. Jos muutama kymmenkunta autoa on tiedossa joissa on maalauksessa epäkohtia, se tarkoittaa että koko mallisarja on huono? Hmm..

Samalla logiikalla voin todeta oman auton perusteella että koko mallisarja on täydellinen. Oman auton punainen väri on pysynyt visusti auton pinnassa kiinni, vaikka ehkä hinkkaan sitä hieman liikaa.

Tietääkseni näitä ongelmia on enimmäkseen mustissa autoissa? Joku voi päivittää jos on vanhaa tietoa
 
Saksalaiset laadukkaita? :D

Jos autoalaa yhtään seuraa, niin tietää ettei saksalaiset todellakaan ole mitään laadun takeita enää. Ei ole ollu enää vuosiin.
Volkkari DSG- ongelmineen, Audi öljyongelmineen, eikä Mersullakaan ole häävisti menny A-sarjan laadunvalvonnassa.

Kyllä se laatu vaan on valitettavasti se missä on alkanut näkymää autoalan puristus kilpailukyvyn keskellä, koskee todellakin myös saksalaisia.
Volkkari vieläpä todella nolosti jäi kiinni päästöhuijauksestaan ja rahahan se senkin takana oli.

On ne sen verran laadukkaita, että panel gappeja ei ole, maalipinnat on priimaa ja auto näyttää autolta. Kasaamisen laatu on valovuoden edellä.

Monesti taas saksalaiset, jotka kasataan jenkeissä kärsivät noista samoista ongelmista. Tämä siis 90- ja 2000-luvulla. En nyt huomannut kyllä mitään sanottavaa X7:sta vaikka ne jenkeissä kasataan.

Sen sijaan Tesla on ihan noviisi auton valmistuksessa ja se näkyy.
 
Tässä on paljon kyselty suorasti ja epäsuorasti Jonilta että miten sitä laatua on nyt parannettu.

Mielestäni Jonilta tätä on huono kysyä. Ainoa tapa tietää tämä varmaksi on ostaa uusi auto joka kuukausi ja tarkistaa miltä näyttää.

Myöskin tässä on suhteellisuudentaju hieman hukassa. Jos muutama kymmenkunta autoa on tiedossa joissa on maalauksessa epäkohtia, se tarkoittaa että koko mallisarja on huono? Hmm..

Samalla logiikalla voin todeta oman auton perusteella että koko mallisarja on täydellinen. Oman auton punainen väri on pysynyt visusti auton pinnassa kiinni, vaikka ehkä hinkkaan sitä hieman liikaa.

Tietääkseni näitä ongelmia on enimmäkseen mustissa autoissa? Joku voi päivittää jos on vanhaa tietoa

No jos nyt muistetaan se että maanantaimalleja tulee ja ne pitäisi korjata. Pahin laatuongelmahan oli asiakaspalvelu. Ja jos selitetään koko homman pointiksi laadun paraneminen. Niin paraniko se asiakaspalvelun laatu vai saako sen asiakaspalvelun edelleen vasta kansainväliseksi kohuksi nousevan some mylläkän avulla?

Ihan oikeasti tuossa olisi kannattanut tulla Teslan puolelta julki äänekkäästi että tosiaan tässä pääsi tusinan pari autoa huonoilla maaleilla läpi ja ne korjataan näin. Jos asia on vain tuon muutaman kymmenkunta autoa laajuudeltaan kuten annat ymmärtää. Se olisi huomattu, korjattu ja varmistettu ettei enää. Asia olisi ohitse toisin kuin rahalla hiljentäminen. Nyt nuo pommit vissiin kummittelee käytettyjen markkinoilla edessä päin mikä minkäkin tasoisesti fiksattuna. Jos edes on korjattu muita kuin äänekkäimpien. Mitään kerran ei kerrota niin siitä jää kunkin itse vedettäväksi johtopäätökset mikä korjauspolitiikka ollut.
 
Viimeksi muokattu:
No jos nyt muistetaan se että maanantaimalleja tulee ja ne pitäisi korjata. Pahin laatuongelmahan oli asiakaspalvelu. Ja jos selitetään koko homman pointiksi laadun paraneminen. Niin paraniko se asiakaspalvelun laatu vai saako sen asiakaspalvelun edelleen vasta kansainväliseksi kohuksi nousevan some mylläkän avulla?

Ihan oikeasti tuossa olisi kannattanut tulla Teslan puolelta julki äänekkäästi että tosiaan tässä pääsi tusinan pari autoa huonoilla maaleilla läpi ja ne korjataan näin. Jos asia on vain tuon muutaman kymmenkunta autoa laajuudeltaan kuten annat ymmärtää. Se olisi huomattu, korjattu ja varmistettu ettei enää. Asia olisi ohitse toisin kuin rahalla hiljentäminen. Nyt nuo pommit vissiin kummittelee käytettyjen markkinoilla edessä päin mikä minkäkin tasoisesti fiksattuna. Jos edes on korjattu muita kuin äänekkäimpien. Mitään kerran ei kerrota niin siitä jää kunkin itse vedettäväksi johtopäätökset mikä korjauspolitiikka ollut.
Itse taas arvelen laatuongelmien laajuudeksi tuhansia jos ei kymmeniä tuhansia autoja siinä kohtaa kun painittiin Model 3 tuotantovauhdin kanssa. Eli siellä on liikkeellä ihan tolkuton määrä noita ongelma-autoja eikä Tesla halua lähteä näitä systemaattisesti korjailemaan. Mielummin odottelevat kuinka paljon mökää tästä syntyy ja hoitavat äänekkäimmät yksittäistapaukset pois hissukseen. Vittumaista, mutta näin mä epäilen tapahtuneen. Nyt kun tuotantolinjat on saatu kuntoon niin laatu on varmasti parantunut myös. Se ollaanko laadussa vieläkään samalla tasolla kuin kokeneilla autovalmistajilla on sitten ihan toinen kysymys.

Uskon siis, että ongelma on paljon laajempi ja samaan aikaan uskon, että laatuongelmat on suurilta osin selätetty. Asiakkaiden kannalta ehkä vittumaisin tilanne mitä voi olla.
 
Itse taas arvelen laatuongelmien laajuudeksi tuhansia jos ei kymmeniä tuhansia autoja siinä kohtaa kun painittiin Model 3 tuotantovauhdin kanssa. Eli siellä on liikkeellä ihan tolkuton määrä noita ongelma-autoja eikä Tesla halua lähteä näitä systemaattisesti korjailemaan. Mielummin odottelevat kuinka paljon mökää tästä syntyy ja hoitavat äänekkäimmät yksittäistapaukset pois hissukseen. Vittumaista, mutta näin mä epäilen tapahtuneen. Nyt kun tuotantolinjat on saatu kuntoon niin laatu on varmasti parantunut myös. Se ollaanko laadussa vieläkään samalla tasolla kuin kokeneilla autovalmistajilla on sitten ihan toinen kysymys.

Uskon siis, että ongelma on paljon laajempi ja samaan aikaan uskon, että laatuongelmat on suurilta osin selätetty. Asiakkaiden kannalta ehkä vittumaisin tilanne mitä voi olla.

Joo se on hyvä arvella ja epäillä. Itse epäilen että tässä on tehty kärpäsestä härkänen. Kunnes tulee faktatietoa tiskiin ei voida tietää.

Ne mitkä on Suomessa korjattu, on korjattu kunnolla. Autoklinikkahan niitä tekee. Omakohtaisesta kokemuksesta kolarikorjauksesta laittavat kyllä kuntoon. Joku siis ajoi minua päin kun olin pysähdyksissä, ennen kuin joku alkaa siitäkin huutelemaan
 
Joo se on hyvä arvella ja epäillä. Itse epäilen että tässä on tehty kärpäsestä härkänen. Kunnes tulee faktatietoa tiskiin ei voida tietää.

Ne mitkä on Suomessa korjattu, on korjattu kunnolla. Autoklinikkahan niitä tekee. Omakohtaisesta kokemuksesta kolarikorjauksesta laittavat kyllä kuntoon. Joku siis ajoi minua päin kun olin pysähdyksissä, ennen kuin joku alkaa siitäkin huutelemaan
Toivon kyllä että kyse on kymmenistä tai maksimissaan sadoista maanantaimalleista. Vahvoin epäilys syyhyn miksi laatuongelmia on tullut on kuitenkin tuo tuotantohelvetti mikä Model kolmosella oli vuoden vaihteessa ja alkuvuonna.
 
Toivon kyllä että kyse on kymmenistä tai maksimissaan sadoista maanantaimalleista. Vahvoin epäilys syyhyn miksi laatuongelmia on tullut on kuitenkin tuo tuotantohelvetti mikä Model kolmosella oli vuoden vaihteessa ja alkuvuonna.

Se on hyvin mahdollista. Silti tähän asti olen kuullut ongelmista vain mustissa autoissa, joten saattanut olla vika myös vain yhdessä tuotantoerässä. Voihan sekin olla tuhansia autoja silti
 
Se on hyvin mahdollista. Silti tähän asti olen kuullut ongelmista vain mustissa autoissa, joten saattanut olla vika myös vain yhdessä tuotantoerässä. Voihan sekin olla tuhansia autoja silti
Kyllä Teslajonin mukaan vikaa oli myös muissa väreissä (model 3), johonkin tiettyyn aikaan. Luulisi nuo nyt tilattavat olevan parempia.

Joku myös mainitsi että naarmut näkyy vähemmän valkoisessa metallinvärissä kuin mustassa.
 
Kyllä Teslajonin mukaan vikaa oli myös muissa väreissä (model 3), johonkin tiettyyn aikaan. Luulisi nuo nyt tilattavat olevan parempia.

Joku myös mainitsi että naarmut näkyy vähemmän valkoisessa metallinvärissä kuin mustassa.

Jotain exeli listaa kun joskus katoin niin yksi sininen oli, muut kaikki mustia. Sinisestä en kuvia nähnyt

Musta väri näyttää kyllä naarmut helposti, siksi en mustaa autoa ostaisi ellen aikoisi heittää vinyyliwrappia heti päälle
 
Niin hetkinen, ovatko kuraläpät nyt tulleet/tulossa Suomi-autoihin vai onko tämä vain spekulointia?

Ei nyt varsinainen tyyppivika, mutta: kotva sitten olisin ostanut varastossa olleen Model 3:n, mutta en koskaan saanut yhteydenottoa myyntipuolelta muutamastakin pyynnöstä huolimatta. Nyt en enää oikein tiedä sitten. Yhteydenottoa sieltä tuskin tulee, mutta jos oletetaan auton hankinnan olevan tällast tappelua, niin entäs sitten ensimmäisten ongelmatilanteiden kanssa?
 
Niin hetkinen, ovatko kuraläpät nyt tulleet/tulossa Suomi-autoihin vai onko tämä vain spekulointia?

Ei nyt varsinainen tyyppivika, mutta: kotva sitten olisin ostanut varastossa olleen Model 3:n, mutta en koskaan saanut yhteydenottoa myyntipuolelta muutamastakin pyynnöstä huolimatta. Nyt en enää oikein tiedä sitten. Yhteydenottoa sieltä tuskin tulee, mutta jos oletetaan auton hankinnan olevan tällast tappelua, niin entäs sitten ensimmäisten ongelmatilanteiden kanssa?
Kuraläpät on nyt vakiona Suomi autoissakin.

SR+ ei äly kallis olisi ja autonkin saisi luultavasti aika nopeaa. Saa nähdä milloin Tesla taas laskee hintoja. Kuten Teslajonilla, niin reklamointi ei ole aina kovin helppoa.
 
Niin hetkinen, ovatko kuraläpät nyt tulleet/tulossa Suomi-autoihin vai onko tämä vain spekulointia?

Tulee. Ainakin kanadan, norjan, ruotsin ja suomen markkinoille toimitettuihin uusiin autoihin laitetaan. Tulee kai tehtaalta asti mukana eli vielä ei saa ostettua erikseen tai inventaarioautoihin. Ainakin nyt joulukuussa toimitetuissa autoissa on ollut näin.

En tiedä onko SR takavetomallissa läppiä ollenkaan. Ainakin nelivedoissa nyt on.


B42FBFD6-140D-4A79-BABE-0CB10C8919E8_large.jpeg

3C19EB0B-BD44-4949-88E7-DC5C49B7CAE5_large.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Onko noiden kuraläppien tarkoitus piilottaa huono maali käyttäjiltä riittävän pitkäksi aikaa takuun ylitse ennenkuin ongelma lopulta ilmenee, vai onko itse ongelmalle, eli ohuelle ja huonolle maalille oikeasti tehty jotain.
 
Niin hetkinen, ovatko kuraläpät nyt tulleet/tulossa Suomi-autoihin vai onko tämä vain spekulointia?

Ei nyt varsinainen tyyppivika, mutta: kotva sitten olisin ostanut varastossa olleen Model 3:n, mutta en koskaan saanut yhteydenottoa myyntipuolelta muutamastakin pyynnöstä huolimatta. Nyt en enää oikein tiedä sitten. Yhteydenottoa sieltä tuskin tulee, mutta jos oletetaan auton hankinnan olevan tällast tappelua, niin entäs sitten ensimmäisten ongelmatilanteiden kanssa?

Auton voi ostaa suoraan sivuilta ja voit palauttaa sen 7 päivän / 1600km ajettuna jos et ole tyytyväinen. Myyntiin voi myös soittaa jos haluaa tiedustella autosta joka on (ehkä) Vantaalla. Tesla ei pahemmin vastaile mihinkään viesteihin mitä sivuston kautta lähettää.

Huollon kanssa asioidaan sovelluksen kautta / käymällä vetokujalla.
 
Tulee. Ainakin kanadan, norjan, ruotsin ja suomen markkinoille toimitettuihin uusiin autoihin laitetaan. Tulee kai tehtaalta asti mukana eli vielä ei saa ostettua erikseen tai inventaarioautoihin. Ainakin nyt joulukuussa toimitetuissa autoissa on ollut näin.

En tiedä onko SR takavetomallissa läppiä ollenkaan. Ainakin nelivedoissa nyt on.


B42FBFD6-140D-4A79-BABE-0CB10C8919E8_large.jpeg

3C19EB0B-BD44-4949-88E7-DC5C49B7CAE5_large.jpeg
Tuon videon mukaan SR+ mallissa on myös kuraläpät.

 
Joo akkukenkäkin oli kiinnittämättä. Todennäköisesti vain painettu kiinni, mutta jätetty kiristämättä. Hienoa kokoonpanon laatua kertakaikkiaan.

katso liitettä 323489

Ostin hiljattain Kiinassa valmistetun traktorimönkijän ja siinä ei ole ollut yhtään osaa irti. :tup:
Ehkä on ollut akunkenkä irti kuljetuksen ajan ja ei ole sitten muistettu kiristää, kun on laitettu takaisin.

Täytyy kanssa tutkia halpis Seat Miin joutut läpi, että onko puutteita. Kunhan auto tulee maalis-huhtikuussa. Suht laadukkaasti oli vw up tehty ja samasta tehtaasta tulee kaikki kolme vag merkkiä.
 
Ei nyt varsinainen tyyppivika, mutta: kotva sitten olisin ostanut varastossa olleen Model 3:n, mutta en koskaan saanut yhteydenottoa myyntipuolelta muutamastakin pyynnöstä huolimatta. Nyt en enää oikein tiedä sitten. Yhteydenottoa sieltä tuskin tulee, mutta jos oletetaan auton hankinnan olevan tällast tappelua, niin entäs sitten ensimmäisten ongelmatilanteiden kanssa?

Tuo on sinänsä ihan vakio homma autokaupassa minkä tahansa merkin osalta. 1,5 vuotta sitten kun uutta pakua olin ostamassa, niin vieläkin odottelen kahden automyyjän puhelua. Kai ne vaan myyvät autoja niin helvetisti että lompsaan ei mahdu enempää provikoita. Ja mä en siis käynyt 50 myyjän pakeilla, vaan vain neljän, eli 50% myyjistä ei lupauksestaan huolimatta soittanut.
 
Teslan sivuilta saa näköjään varattua koeajo pyynnön. Siitä se varmaan lähtee etenemään.

Varaa koeajo

Tai sitten ei, jos eivät soita takaisin.
 
Teslan sivuilta saa näköjään varattua koeajo pyynnön. Siitä se varmaan lähtee etenemään.

Varaa koeajo

Tai sitten ei, jos eivät soita takaisin.

Ite kun menin ekaa kertaa käymään siellä niin luulin etten pääse koeajamaan. Mutta kun kysyin kuitenkin niin sanoivat että pihalla on auto vapaana, siitä vaan.

Jos auton haluaa tilata niin se tehdään aina netin kautta. Jos menet sinne tilaamaan niin sanovat että se tehään netistä. Lainaavat kyllä konetta jos haluaa siellä sen välttämättä tehdä, mutta varsinaisia myyjiä siellä sinänsä ei ole
 
Mites vaihtoautot? :hmm:

Tilauksessa on erillinen kohta missä syötät vaihtoauton tiedot. Tesla käyttää jotain alihankkijaa niissä (Kamux tjsp) mutta käytännössä tarjoukset ovat olleet sitä tasoa että eivät halua niitä. Oma kannattaa myydä itse suoraan.
 
Auton voi ostaa suoraan sivuilta ja voit palauttaa sen 7 päivän / 1600km ajettuna jos et ole tyytyväinen. Myyntiin voi myös soittaa jos haluaa tiedustella autosta joka on (ehkä) Vantaalla. Tesla ei pahemmin vastaile mihinkään viesteihin mitä sivuston kautta lähettää.

Huollon kanssa asioidaan sovelluksen kautta / käymällä vetokujalla.

Tämä se on palvelua. Tilataan netistä noin 50-80k€ auto, jonka ehkä voi koeajaa kuten tuossa joku mainitsi. Sitten seitsemän päivää aikaa testata ja räpeltää. Jos ei pidä tai tuote on puoliksi kasattu tai muuten huonosti tehty, niin siitä sitten tavoittelemaan organisaatiota, mitä on tiettävästi vaikea tavoittaa jos edes mahdollista:bored:

Reklamaatiot hoituu muuten sitten twitterin ja youtuben kautta kun vähän jaksaa nähdä vaivaa, ja olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin, juristiin etc.
 
Auton voi ostaa suoraan sivuilta ja voit palauttaa sen 7 päivän / 1600km ajettuna jos et ole tyytyväinen. Myyntiin voi myös soittaa jos haluaa tiedustella autosta joka on (ehkä) Vantaalla. Tesla ei pahemmin vastaile mihinkään viesteihin mitä sivuston kautta lähettää.

Huollon kanssa asioidaan sovelluksen kautta / käymällä vetokujalla.

Kannattaa tuossa palautus tilanteessa muistaa, että Teslalla on sun rahat siinä vaiheessa. Hyvin todennäköistä, että ne sun rahat ei tule kovin nopeasti takas kun ottaa Teslan kaiken säädön huomioon.
 
Jep, tavoitettavuus on todella huonoa ja marmori on toistaiseksi vain Vantaalla joten kauempaa asioiden hoito on vaikeaa. Tesla ohjaa kokoajan enemmän käyttäjiään verkkopalvelun puolelle niin tuskin paremmaksi ihan äkkiä muuttuu.
 
Niin se tonni sisällä vai mitä siitä nyt pitääkään maksaa ennen luovutusta jos ottaa rahoituksella. Käytännössä tuo käsiraha on palautettava viipymättä, mikäli auton palauttaa. Tokihan Tesla voi viivytellä noiden rahojen palautuksen suhteen, mutta sitten voikin periä viivästyskorkoa.
Maksaa niiden viivästyskorkojen periminen enemmän kuin mitä voi saada. Kalliiksi tulee käyttää lakimiestä ja oikeutta jos meinaa jotain hyvityksiä Teslalta saada.
 
Niin se tonni sisällä vai mitä siitä nyt pitääkään maksaa ennen luovutusta jos ottaa rahoituksella. Käytännössä tuo käsiraha on palautettava viipymättä, mikäli auton palauttaa. Tokihan Tesla voi viivytellä noiden rahojen palautuksen suhteen, mutta sitten voikin periä viivästyskorkoa.
Kyllä sä joudut sen ihan koko rahan(EDIT: eli auton hinnan) maksaa ennen ku ne sulle mitään luovuttaa
 
Oletkohan ymmärtänyt mitä auton rahoittaminen tarkoittaa?

Maksu käteisellä, tilille - tai rahoituksella. Sitten vasta kun em. asiat on kunnossa, saa auton alle. Kyseessä varmaan epäselvästi kirjoitettu viesti, vaikka käytännön asiat olisikin selvillä.:)

Käsirahaahan tarvitaan tuhansia, tai vaihtoauto mikä no... mutta jos vaikka 10% kädellä 80ke diilistä tekee tietty 8k, niin harvempi hupailee noilla summilla.
 
Tuo on sinänsä ihan vakio homma autokaupassa minkä tahansa merkin osalta. 1,5 vuotta sitten kun uutta pakua olin ostamassa, niin vieläkin odottelen kahden automyyjän puhelua. Kai ne vaan myyvät autoja niin helvetisti että lompsaan ei mahdu enempää provikoita. Ja mä en siis käynyt 50 myyjän pakeilla, vaan vain neljän, eli 50% myyjistä ei lupauksestaan huolimatta soittanut.
Menee nyt off-topiciksi, mutta itsellä on tämä Teslan tapa "myydä" autoja ensimmäinen kerta, kun olen tyhjä arpa kädessä jäänyt seisomaan. Aina on muuten yhteydenottoja tullut enemmän tai vähemmän. Yleensä jopa enemmän.
 
Niin hetkinen, ovatko kuraläpät nyt tulleet/tulossa Suomi-autoihin vai onko tämä vain spekulointia?

Ei nyt varsinainen tyyppivika, mutta: kotva sitten olisin ostanut varastossa olleen Model 3:n, mutta en koskaan saanut yhteydenottoa myyntipuolelta muutamastakin pyynnöstä huolimatta. Nyt en enää oikein tiedä sitten. Yhteydenottoa sieltä tuskin tulee, mutta jos oletetaan auton hankinnan olevan tällast tappelua, niin entäs sitten ensimmäisten ongelmatilanteiden kanssa?
Menee nyt off-topiciksi, mutta itsellä on tämä Teslan tapa "myydä" autoja ensimmäinen kerta, kun olen tyhjä arpa kädessä jäänyt seisomaan. Aina on muuten yhteydenottoja tullut enemmän tai vähemmän. Yleensä jopa enemmän.
Olisiko tuo varastossa ollut auto sitten ehditty jo myymään pois? Outoa kyllä, että eivät soittaneet ja valitelleet, että ehti mennä jo.

Nyt varastossa on yksi valkoinen Model 3 Performance. 67.913€.
Model 3 | Tesla Suomi
VIN 5YJ3E7EC3LF580828

Soittopyyntö juuri tuosta autosta.
Soittopyyntö | Tesla Suomi
 
Olisiko tuo varastossa ollut auto sitten ehditty jo myymään pois? Outoa kyllä, että eivät soittaneet ja valitelleet, että ehti mennä jo.
Tuosta tällä hetkellä varastossa olevasta punaisesta M3:sta on kyse.

E: Selkeyden vuoksi, tämä ei siis ollut se auto, josta pyysin yhteydenottoa ensimmäisen kerran vaan vastaava kampe. Oli varastossa reilun viikon päivät kunnes katosi, ilman yhteydenottoa. Tästä autosta olin yhteydessä ensimmäisen kerran viime viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Tilauksessa on erillinen kohta missä syötät vaihtoauton tiedot. Tesla käyttää jotain alihankkijaa niissä (Kamux tjsp) mutta käytännössä tarjoukset ovat olleet sitä tasoa että eivät halua niitä. Oma kannattaa myydä itse suoraan.
Minä sain omastani sen verran hyvän tarjouksen, että melkein luulen alihankkijan tehneen virheen. Samaa auto + moottoriyhdistelmää ei ollut sillä hetkellä lainkaan Nettiautossa saatavilla, joten ehkä se vaikutti, mutta kummoista marginaalia ei voinut ostajalle jäädä.
 
No tuossa väitettiin, että joutuu _koko_ summan maksamaan, joka ei pidä paikkaansa. Käytännössä joutuu maksamaan tonnin varausmaksun ja käsirahan joka on esim. SR+:n tapauksessa noin 5000€. Jos on ottanut rahoituksella niin on rahoitusyhtiön päänsärky kuinka saavat omansa takaisin.

Tuossa on kyllä hyviä pointteja mitä ei itselle tullut heti mieleen. Siis tuo tonni + 5000€, sitä saa itse perätä takaisin jos ei siinä viikossa ole tyytyväinen. Ei taida olla tunnettuja esimerkkejä miten käytännössä.

Sitten tuo rahoitusyhtiön kuvio. Siitäkin pitäisi olla joku ennakkotapaus, tai edes kysyä rahoitusyhtiöltä miten jatkot menee jos päätyy tuollaiseen vaihtoehtoon, eli palautukseen. Muutenhan todennäköisin scenaario on että jos jättää osarit maksamatta, niin vouti vie auton, auto huutokaupataan tms. Ostajan luottotiedot sulaa siinä sivussa.
Rahoitusyhtiön intressit lienee aika vähissä alkaa vääntämään Teslan kanssa - jos siis ongelmaa tulee.
 
Tuosta tällä hetkellä varastossa olevasta punaisesta M3:sta on kyse.

E: Selkeyden vuoksi, tämä ei siis ollut se auto, josta pyysin yhteydenottoa ensimmäisen kerran vaan vastaava kampe. Oli varastossa reilun viikon päivät kunnes katosi, ilman yhteydenottoa. Tästä autosta olin yhteydessä ensimmäisen kerran viime viikolla.
Katsoin tuossa vanhaa sivua, niin juuri se punainen LR Model 3 oli myyty. Eli enää kaksi Performance mallia olisi tuolla Vantaan varastossa.

New & Used Electric Cars | Tesla

Aika nopeasti siis sattui vaihtumaan tuo varasto. Uuden arvio: Arvioitu toimituspäivä: Helmikuu
 
Tuskin käyttävät nettiautoa hinnoitteluun. Mikäli autosi sattuu olemaan harvinaisemmanlaatuinen, niin se toki vaikuttaa, kun tilastotietoa on niukasti. Silloin tosin tyypillisesti hyvityshinta päinvastoin laskee suuremman riskin vuoksi.
Kyllähän tuo nettiX on yksi lähde hinnoittelulle, jos vaihtoauto ei suoraan löydy sieltä autokauppiaiden käyttämästä tietokannasta (en nyt muista sen niemä tähän hätään). Käytännössähän se kuitenkin tehdään käsipelillä silloin kun kone ei suoraan anna hintaa, jolloin ainakin suunnilleen kartalla oleva ihminen osaa arvioida harvinaisemmankin mallin hintaa.

Kerran konekauppaa hieroessa törmättiin tuohon. Meidän vaihdossa tarjoama kone oli vähemmän yleistä mallia, tosin samaa konetta myytiin parin eri valmistajan nimellä. Nettikoneessa oli kaupan yksi täsmälleen samanlainen, josta oli kuitenkin moottorilohko jäätynyt halki, ja hinta sen mukainen, joten meille tarjottiin hyvityksenä 70% sen moottorivikaisen koneen hinnasta.
 
höpsis, kyllä mä täällä olen ja seuraan tilannetta, mutta välillä munkin kannattaa olla hiljaa. Ei kokoajan jaksa jauhaa kun jo 6 kuukautta jauhanut.

No kai sinä voit oman auton maalitilannetta valottaa, onko pahentunut, onko löytynyt uusia ongelma kohtia, onko maalattu uudelleen, sama vai uusi auto käytössä?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 417
Viestejä
4 507 118
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom