Haiskahtaa kikkailulle? Seuraavaksi joku toinen valmistaja laittaa 1000€:n asiakirjojen laatimismaksun.
Ihan normaalit toimituskulut mitä tulee uusiin autoihin aina?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haiskahtaa kikkailulle? Seuraavaksi joku toinen valmistaja laittaa 1000€:n asiakirjojen laatimismaksun.
toimituskulut = luovutusasiakirjojen laatimismaksu
ok
Haiskahtaa kikkailulle? Seuraavaksi joku toinen valmistaja laittaa 1000€:n asiakirjojen laatimismaksun.
Siis toi 600€ on maksimi toimituskuluista, muuten yli sen tulee jotain veroseuraamuksia. En muista tarkemmin, mutta laki muuttu joskus 2000 luvun puolessa välissä.
Mikä kusetus se on? Ainahan siinä tulee kuluja kun luovutetaan auto, tuossa on ne kulut. Voidaanhan ne kulut leipoa vaikka myyntihintaankin sitten mukaan, jos joku nyt väen vängällä haluaa maksaa niistä verot.
Kävin ostamassa juuri banaaneita kaupasta. Ei nekään ole eteläamerikasta ilmaiseksi tuonne kauppaan tulleet, mutta kummasti ne maksoivat silti sen mitä kilohintaa oli ilmoitettu. Ei ollut toimituskulua.Ei noi mitään ylimääräisiä kuluja ole. Ei se auto ilmaiseksi pihaan tule.
Ovatkos Teslan fyysiset toimitussisältömuutokset ( esim. äänigeneraattori ) jotenkin poikkeavia vrt perinteiset toimijat?
Kaikissa tietämissäni malleissa kuitenkin tulee joka vuosi vaihtelevan tasoisia muutoksia mm. auton ’rautaan’ eritoten elektroniikan osalta. Muutosten ajoitus yleensä Euroopassa kesälomakauden jälkeen, ts. varmaan tuotantolinjat muokataan kesälomien aikana.
Softaa Tesla vaikuttaa uusivan muita rohkeammin ja vielä ilmaiseksi.
Varaosien tilaamisesta tulee myös ihan täyttä helvettiä, jos niitä aletaan/joudutaan muuttamaan kokoajan.Ainakin tähän saakka autonvalmistajat on tehneet autoihin muutoksia perinteisesti ainoastaan faceliftien yhteydessä tai mallivuoden vaihtuessa. Mallivuosi ei sitten vaihdu vuoden mukaan vaan kullakin autonvalmistajalla eri aikoina. Tämän tapainen muutosten tekeminen pitkin vuotta ei ole ollut mitenkään tavanomainen tapa autoteollisuudessa vaikka BMW sitä nykyään soveltaakin.
Mietin vain jos BMW noita muutoksia tekee Teslan tapaan niin miten asiakas suhtautuu siihen kun koeajoauto ei vastaa omaa tilattua ajoneuvoa. Voi siinä olla myyjällä selittelemistä mikäli jotakin on karsittu tai muutettu.
Ainakin Bemarilla muutokset ovat lähinnä sellaisia, ettei niitä loppukäyttäjä edes huomaa ellei ole todella valveutunut. Esim. oma auto on valmistettu 6/14 ja mallin tuotanto alkoi 2012. Facelift tuli 2015. Siihen on päivitetty viihdelaitteisto (joten näytön saa päivitettyä isompaan ja kaikki toimii nopeammin sekä ulkonäkö on modernimpi), automaattivaihteistoon on lisätty vapaarullaustoiminto, ilmastointilaitteen ohjausyksikkö on jo sama kuin faceliftissä (joten käyttöpaneelin voi vaihtaa faceliftin paneeliksi), öljyfiltterin kotelo on vaihdettu metalliksi muovisesta (muovi voi haljeta), turbon öljylinjaan on lisätty venttiili estämään öljyn valuminen turboon seisoessa, ohjausvaihde on päivitetty, ECUja on yhdistelty yhdeksi, jne. Eli todella paljon on autoon tehty muutoksia jo ennen varsinaista faceliftiä, mutta käyttäjä huomaa näistä lähinnä ehkä viihdelaitteiston ja vapaarullauksen. Välttämättä ei noitakaan, jos ei tutki valikkoja sen tarkemmin.Ainakin tähän saakka autonvalmistajat on tehneet autoihin muutoksia perinteisesti ainoastaan faceliftien yhteydessä tai mallivuoden vaihtuessa. Mallivuosi ei sitten vaihdu vuoden mukaan vaan kullakin autonvalmistajalla eri aikoina. Tämän tapainen muutosten tekeminen pitkin vuotta ei ole ollut mitenkään tavanomainen tapa autoteollisuudessa vaikka BMW sitä nykyään soveltaakin.
Mietin vain jos BMW noita muutoksia tekee Teslan tapaan niin miten asiakas suhtautuu siihen kun koeajoauto ei vastaa omaa tilattua ajoneuvoa. Voi siinä olla myyjällä selittelemistä mikäli jotakin on karsittu tai muutettu.
Ainakin Bemarilla muutokset ovat lähinnä sellaisia, ettei niitä loppukäyttäjä edes huomaa ellei ole todella valveutunut. Esim. oma auto on valmistettu 6/14 ja mallin tuotanto alkoi 2012. Facelift tuli 2015. Siihen on päivitetty viihdelaitteisto (joten näytön saa päivitettyä isompaan ja kaikki toimii nopeammin sekä ulkonäkö on modernimpi), automaattivaihteistoon on lisätty vapaarullaustoiminto, ilmastointilaitteen ohjausyksikkö on jo sama kuin faceliftissä (joten käyttöpaneelin voi vaihtaa faceliftin paneeliksi), öljyfiltterin kotelo on vaihdettu metalliksi muovisesta (muovi voi haljeta), turbon öljylinjaan on lisätty venttiili estämään öljyn valuminen turboon seisoessa, ohjausvaihde on päivitetty, ECUja on yhdistelty yhdeksi, jne. Eli todella paljon on autoon tehty muutoksia jo ennen varsinaista faceliftiä, mutta käyttäjä huomaa näistä lähinnä ehkä viihdelaitteiston ja vapaarullauksen. Välttämättä ei noitakaan, jos ei tutki valikkoja sen tarkemmin.
kohta on 4000€ asiakirjojen laatimismaksu
Jos tosiaan ei olisi laissa ylärajaa niin autot maksaisivat euron ja asiakirjamaksut olisivat sitten 30 000€ niin ei tarvitsisi maksaa autoveroa.kohta on 4000€ asiakirjojen laatimismaksu
Sitten olisi asiakirjavero.
Toimitusmaksua voi ajatella myös toiselta kantilta. Nyt karsastetaan veroja, mutta samaan aikaan halutaan teitä, teiden kunnossapitoa, terveydenhuoltoa ja niin edespäin.
Nämä verottomat kulut ovat sitten sitä preemiota, lisänä myyntikatteelle. Noista sitten maksetaan veroa -mahdollisimman vähän. Eli siirretään mahdollisimman paljon veroa kuluttajille. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun se on niin epäreilua.
Rahan pitääkin kiertää mm. verojen muodossa, mutta alkaa tulla ongelmia, jos hillot kasaantuu vain yrityksille.
Olen reippaasti offtopicin puolella, mutta niin on toimitusmaksujututkin, ainakin jos vertaa tyyppivikoihin ja maalijuttuihin.
Aina jaksaa hämmästyttää miten huonosti viestejä luetaan... tai ymmärretään.
Sen sijaan onneksi meillä on Youtube, jossa on opasta joka lähtöön.
Ei jenkit osaa tehdä kunnon autoja siinä syy.Joku oltava pahasti pielessä, jos ton hintaluokan auton räminöitä pitää itse ikkunatiivisteteipillä korjata
Ei tuota sun ajatusvirtaakaan niin helppo ole seurata.Roadster huolehtii Teslasta.
Pitäisikö olla huolissaan
Kaikki toimittajat eivät osaa kirjoittaa suomenkieltä. Tai aika harva oikeastaan.
Eiköhän tsop viitannut tuohon "huolehtii" sanaan. Itsekin olisin ehkä sanonut mieluummin Teslaa edustava Roadster Finland Oy.Ei tuota sun ajatusvirtaakaan niin helppo ole seurata.
Mitä nyt tarkoitat?
Teslaa maahantuovan yrityksen virallinen nimi on Roadster Finland Oy.
No kun nimenomaan ei huolehdi. Tai sitten minäkään en ymmärtänyt oikeinOnko tuo huolehtiminen sitten väärä sana? No ehkä tuo on jonkinlainen murreilmaisu. EI tuo mun mielestä mitenkään kovin oudolta kuulostanut.
Valkoinen monikerrosmetalliväri pitäisi olla aika kestävä. Musta saattaa olla heikoin?Perkele että on hyvän näköinen tuollainen harmaa Model 3 kun sellaisen tuossa toissapäivänä näin. Tiedä sitten onko joku maalipinta parempi kuin toinen. Mistä mahtaa johtua nuo suhteellisen poskettomat hintaerot joidenkin värien suhteen ja onko odotettavissa, että arvokkaampi väri säilyisi ryhdikkäämpänä pidempään?
Ei tuota sun ajatusvirtaakaan niin helppo ole seurata.
Mitä nyt tarkoitat?
Teslaa maahantuovan yrityksen virallinen nimi on Roadster Finland Oy.
Perkele että on hyvän näköinen tuollainen harmaa Model 3 kun sellaisen tuossa toissapäivänä näin.
Mukavan virkistävää kun muistutetaan että ei ne muutkaan autonvalmistajat täydellisiä ole Haters gonna hate. Turha se on vänkäämään alkaa.Mulla on itsellä hiukan sivuavaa kokemusta. -08 Volvo S80 oli sellainen auto, että siellä meni kynnyskotelojen pohjassa sellainen ura edestä taakse. Se oli muovilistaan muotoiltu. Vaikka autossani oli kuraläpät, jotenkin muotoilu oli mokattu, koska sen uran pohja kului loppupäästä puhki uran lopusta abööt takaoven kohdalta. Vittumaiseksi tilanteen teki, että mulla oli autossa valaistut kynnyslistat, joiden johtosarja kulki siellä muovikotelossa.
Soratie > kilometrit > kuluminen > suolapaska > sähköviat
Ongelma "ratkesi" lopulta sen auton osalta omalla korjauksella, kolmansiin kynnyskoteloihin laitettiin sinne uran loppuun josta sora söi reiän läpi ennen kotelojen maalausta/asennusta läpipultilla muotoon askarreltu metallinpala uran loppukulmaan ja tiivisteeksi sikafleksiä.
Seuraaja, äkkiseltään liki muuttumaton faceliftattu -11 S80 ei kärsinyt enää samasta vaivasta, vaikka siellä edelleen oli se ura. Kynnyskoteloa oli vahvistettu ja uraa, varsinkin siitä rikkumispaikasta loivennettu, muita eroja en muista havainneeni. Jokatapauksessa se kesti neljä vuotta ehjänä, kun edellisessä niitä meni alle vuoden välein puhki.
Koeaja SR+, LR ja Performance, niin tietää sitten vähän enemmän? Jos ei muuten tarvitse koeajaa, niin huvikseen.Huomenna SR+ koeajossa ja sitten vaan teen päätöksiä millä autolla ajelen seuraavaksi.
Juu, LR on koeajettu jo ja oikein oli kiva. Ehkä liiankin kiva Huomenna lisää.Koeaja SR+, LR ja Performance, niin tietää sitten vähän enemmän? Jos ei muuten tarvitse koeajaa, niin huvikseen.
Osta niin päästään taas kuulemaan laatuongelmista lisää. Milloin maalit tippuu pinnasta ja milloin pohjamaalit näkyy jne..Juu, LR on koeajettu jo ja oikein oli kiva. Ehkä liiankin kiva Huomenna lisää.
Mukavan virkistävää kun muistutetaan että ei ne muutkaan autonvalmistajat täydellisiä ole Haters gonna hate. Turha se on vänkäämään alkaa.
Huomenna SR+ koeajossa ja sitten vaan teen päätöksiä millä autolla ajelen seuraavaksi.
Tesla on saanut vihdoinkin korjattua kaikki ongelmat. Ei, kun ei sittenkään....
Teslan autoista tulvii valituksia: Kiihdyttävät yhtäkkiä itsekseen – yksi pamahti kodin seinästä läpi Yhdysvalloissa
Siellä on bitti jos toinenkin poikittain koodissa.Tesla on saanut vihdoinkin korjattua kaikki ongelmat. Ei, kun ei sittenkään....
Teslan autoista tulvii valituksia: Kiihdyttävät yhtäkkiä itsekseen – yksi pamahti kodin seinästä läpi Yhdysvalloissa
Tesla on saanut vihdoinkin korjattua kaikki ongelmat. Ei, kun ei sittenkään....
Teslan autoista tulvii valituksia: Kiihdyttävät yhtäkkiä itsekseen – yksi pamahti kodin seinästä läpi Yhdysvalloissa