Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Tuskin käyttävät nettiautoa hinnoitteluun. Mikäli autosi sattuu olemaan harvinaisemmanlaatuinen, niin se toki vaikuttaa, kun tilastotietoa on niukasti. Silloin tosin tyypillisesti hyvityshinta päinvastoin laskee suuremman riskin vuoksi.

Nettix tarjoaa kauppiaille suoraan autokauppa sovellusta, joka hinnoittelee vaihtoauton valmiiksi nettiauton kauppadatan pohjalta.
Toinen samanlaista palvelua tarjoava firma on Carvista, eli entinen GreyHen.
Näillä työkaluilla verohallintokin määrittää tuontiautojen autoverot.
 
Nettix tarjoaa kauppiaille suoraan autokauppa sovellusta, joka hinnoittelee vaihtoauton valmiiksi nettiauton kauppadatan pohjalta.
Toinen samanlaista palvelua tarjoava firma on Carvista, eli entinen GreyHen.
Näillä työkaluilla verohallintokin määrittää tuontiautojen autoverot.
Eli kun on myynyt auton nettiauton kautta kannattaa ilmoittaa sinne se toteunut kauppahinta ankarasti alakanttiin, jos ajattelee joskus palaavansa samaan automalliin :)
 
Eli kun on myynyt auton nettiauton kautta kannattaa ilmoittaa sinne se toteunut kauppahinta ankarasti alakanttiin, jos ajattelee joskus palaavansa samaan automalliin :)

Ei sinne kannata oikeaa myyntihintaa kertoa, jos ei halua ilmaiseksi auttaa Otavan bisneksiä. :D
Sovellus peilaa ainakin myös toteutuneita myyntiaikoja, tehtyjä hakuja ja ilmoitusten katselukertoja muodostaessaan hyvityshintaa.
 
OK, nyt kyllä täysin offtopikkia, mutta pysyisiköhän sitä itsekseen masinoimaan jonkun kampanjan jolla saisi jonkun automallin hintatason romahtamaan tekemällä paljon feikki-ilmoja jotka sitten merkkaisi myydyksi pienellä hinnalla..
 
TeslaJoni tekee nykyään tutkimuksia näköjään luovutettuihin autoihin. Jostain syystä hänen tutkimat autot on nyt perfect, mutta hän on unohtanut sen lampunkin jolla naarmut ym. näkyivät paremmin joka oli vielä aiemmin kun videoissa oli #teslapaintissues tagi.

Poistunut Jonin youtubekanavalta myös kaikki negatiiviset videot eikä taida #paintissue tarraakaan enää olla takalasissa, mitäköhän noille muille maalivioista kärsiville omistajille kuuluu? Maikkarin sivulta löytyy vielä yksi noista Jonin maalipintavideoista.

Teslan mukaan Model 3:ssa ei ole vikaa, Joni vei 84 000 euron autonsa puolueettomaan tarkastukseen: ”Vastaavaa en ole urani aikana nähnyt”
 
Tottakai vaatimuksena on ollut poistaa kaikki nega netistä sekä kielto puhua asiasta. Eiköhän Teslan lakimiehet ole vääntäneet sellasen soppari ettei sitä parane rikkoa. Niillä olis kuitenkin helvetin kallis korjaus rumba käsissä jos virallisesti jotain myönnettäisiin ja siihen voisi muutkin vedota.
 
Suomen lain mukaan ei yksityishenkilön ja yrityksen välille voi kuluttajakaupassa muodostua kuvaamaasi salassapitosopimusta. Sen takia tuollaisella paperilla voi käytännössä pyyhkiä vaikka muistisairaan anopin hanuria. Paperille voi aina toki kirjailla mitä haluaa. Viimekädessä vallitseva lainsäädäntö on se, jonka mukaan tuomistuimessa annetaan päätöksiä.
Voihan tässä olla että auto on vielä annettu ilmaseks, kunhan pitää naamansa kiinni. Tapauksessa koko homma jää nyt selvittämättä, joka ei kyllä palvele kuin vain tämän ketjun aloittajaa, yleisesti tällä foorumilla ollaan hyvinkin yhteilöllisiä ja auttavaisia jolloin tämmönen päätös olla hiljaa maistuu aika pahalle.
 
Suomen lain mukaan ei yksityishenkilön ja yrityksen välille voi kuluttajakaupassa muodostua kuvaamaasi salassapitosopimusta. Sen takia tuollaisella paperilla voi käytännössä pyyhkiä vaikka muistisairaan anopin hanuria. Paperille voi aina toki kirjailla mitä haluaa. Viimekädessä vallitseva lainsäädäntö on se, jonka mukaan tuomistuimessa annetaan päätöksiä.
Juuri noin, kohtuuttomia salassapitosopimuksia voi tehdä, mutta niitä _ei tarvitse_ noudattaa. Sopimusta ei voi sanktioida siten, että vaiennettu osapuoli joutuisi oikeasti korvaamaan jotain.
Kyllä, juristeja on moneen lähtöön ja osa on täysin moraalittomia.
Jälleen kerran: apinaa koijataan
 
Tapauksessa koko homma jää nyt selvittämättä, joka ei kyllä palvele kuin vain tämän ketjun aloittajaa, yleisesti tällä foorumilla ollaan hyvinkin yhteilöllisiä ja auttavaisia jolloin tämmönen päätös olla hiljaa maistuu aika pahalle.
Joni on nyt hiljaa
Jätän tän tähän. Varmaan nyt jokainen ymmärtää että jos ei voi puhua, niin turha siitä on vääntää.
 
OK, nyt kyllä täysin offtopikkia, mutta pysyisiköhän sitä itsekseen masinoimaan jonkun kampanjan jolla saisi jonkun automallin hintatason romahtamaan tekemällä paljon feikki-ilmoja jotka sitten merkkaisi myydyksi pienellä hinnalla..

Palaan nyt vielä nopeasti tähän offtopikkiin, kun ei TeslaJohnistakaan enää mitään kuulu. :D

Joskus aikoinaan jdm harrastajat laittoivat feikki ilmoituksia halvalla hinnalla nettiautoon, kun tarkoituksena oli saada jonkun japoniasta tulevan auton verotusarvo alas.
Tullilla kun oli aikoinaan vaikeuksia sellaisten automallien arvonmäärityksessä, mitä ei oltu tuotu uutena suomeen ja joita ei ollut runsaasti myynnissä.
Välillä joku Silvia tai Legnum meni läpi halvalla verotusarvolla, kun vertailukohtana käytettiin jotain Primeraa tai vanhaa Galanttia, kun taas toisinaan jollekkin Soarerille määritettiin ihan posketon verotusarvo lähes uuden Lexuksen mukaan.
 
Voihan tässä olla että auto on vielä annettu ilmaseks, kunhan pitää naamansa kiinni. Tapauksessa koko homma jää nyt selvittämättä, joka ei kyllä palvele kuin vain tämän ketjun aloittajaa, yleisesti tällä foorumilla ollaan hyvinkin yhteilöllisiä ja auttavaisia jolloin tämmönen päätös olla hiljaa maistuu aika pahalle.
Ehkä, mutta aloittaja selvästi pääsi tavoitteeseensa ja sai kompensaatiota tavalla tai toisella joka nyt luonnollisesti oli hänelle se kaikkein tärkein asia tässä eikä jonkun nettifoorumin muut käyttäjät. Kivahan se olisi tietää miten kävi, mutta ymmärrän kuitenkin aloittajaakin.
 
Osa porukasta taitaa missata yhden tärkeän asian, tässä on voittanut vain Tesla ja tämä tapa toimia tyyppi- yms vioissa on erikoinen. Pitänee kirjoittaa analyysi erikseen, mutta kyse ei ole siitä, onko joku foorumilainen tyytyväinen jonkun toisen puolesta lopputulokseen tietämättä mikä se on.

Niitä keitä ketuttaa lukea foorumin lankoja, niin ihan vinkkinä: ei ole pakko, tehkää jotain ihan muuta.
 
Ehkä, mutta aloittaja selvästi pääsi tavoitteeseensa ja sai kompensaatiota tavalla tai toisella joka nyt luonnollisesti oli hänelle se kaikkein tärkein asia tässä eikä jonkun nettifoorumin muut käyttäjät.
Ei ole kyse mistään nettifoorumin käyttäjistä vaan kaikista ongelmallisen tai potentiaalisesti ongelmallisen Model 3:n omistajista.
Kuten edellä juuri kirjoitettiin, suurin hyötyjä tästä on Tesla. Pikkurahalla yksi äänekäs valittaja hiljaiseksi ja muille samojen ongelmien kanssa painiville voidaan taas tarjota pelkkää vänkäystä ja mykkäkoulua.
Ja negatiivinen materiaali pois netistä, niin potentiaalisista uusista asiakkaistakaan kovin moni ei tule tietämään millaisia ongelmia auton kanssa on ollut.
 
Eiköhän alan mediat (Eivät kaikki ole fanilaseilla, on objektiivisiakin jäljellä) ole huomanneet aiheen ja se varmasti nousee pöydälle... Joskus ehkä liian myöhään osallisten kannalta.

Mutta olen varma, että näitä vielä käsitellään.
 
Suomen lain mukaan ei yksityishenkilön ja yrityksen välille voi kuluttajakaupassa muodostua kuvaamaasi salassapitosopimusta. Sen takia tuollaisella paperilla voi käytännössä pyyhkiä vaikka muistisairaan anopin hanuria. Paperille voi aina toki kirjailla mitä haluaa. Viimekädessä vallitseva lainsäädäntö on se, jonka mukaan tuomistuimessa annetaan päätöksiä.

Ok. No todennäköisesti jotain tällästä on kuitenkin allekirjoitettu. Uskoisin että muuten olisi avattu enemmän mitä kävi.

En itsekkään Jonina lähtisi koeponnistamaan tuota mitä mainitsit. Mahdollinen hyöty 0% mahdollinen haitta 100%.

Osa porukasta taitaa missata yhden tärkeän asian, tässä on voittanut vain Tesla ja tämä tapa toimia tyyppi- yms vioissa on erikoinen. Pitänee kirjoittaa analyysi erikseen, mutta kyse ei ole siitä, onko joku foorumilainen tyytyväinen jonkun toisen puolesta lopputulokseen tietämättä mikä se on.

Niitä keitä ketuttaa lukea foorumin lankoja, niin ihan vinkkinä: ei ole pakko, tehkää jotain ihan muuta.

Miten niin erikoinen? Onko VAG myöntänyt tsi tai DSG ongelmia mistä kärsi lähes kaikki tietyt mallit?
 
Viimeksi muokattu:
VAGiin vertaus ei kyllä ole mitenkään vedenpitävä. Luonnollisesti mikään yritys ei myönnä mitään vikaa yleisluontoisesti, ihan jo koska tyypillinen kuluttajat tykkää syyttää vaikka polttimoiden palamista DSG -viaksi, jos DSG -vika myönnetään laajamittaiseksi ongelmaksi. VAGin tapauksessa homma on kuitenkin hoidettu sisäisellä tiedottamisella ja hiljaisella vastaantulokampanjalla sekä takuuaikana että takuuajan ulkopuolella.

Vrt. nyt Tesla, joka ei takuuaikanakaan halua hoitaa ihan perusjuttuja kuntoon.

Tämä Jonin homma on nyt sikäli selvä, että hän ei voi enää kommentoida. Koska taustoja ei ole tiedossa, ainakin itse lasken miehen kokemukset Tesloista nollaposteiksi tai ainakin tarkastelen niitä siitä lähtökohdasta, että hän on Teslan maksama kävelevä mainos. Vähän turha lukea miehen kokemuksia, kun ei voi tietää, mitä jokin tuntematon salainen sopimus kieltää kertomasta, ja mitä ei.
 
Siinä mielessä kyllä huono vertaus, että varmaan takuuaikana DSG ja TSI ongelmat on hoidettu pulisematta jos niitä edes on tullut silloin. Ainakaan nettiin ei ole kenenkään tarvinnut siitä itkeä. Pointti oli lähinnä, että mitään ei myönnetä ennenkuin on pakko. Ja tuokin on jo niin vanha keissi, että kun ekoja ilmeni niin tuskin niitä hiljaisella hyväksynnälläkään hoidettiin kuntoon. Tai ongelma olikin vähän eritasoa kun auto on ajokelvoton, joten oli pakko ottaa kantaa. Vähän sama kuin joku motti versio model S:stä prosisi ja X määrän asiakkaiden autot seisoisi jossain Teslan pihalla odottamassa miten firma reagoi.

Jos/kun huonosti maalattujen Teslojen kohdalla tulee tulevaisuudessa ongelmia niin toivottavasti vielä löytyy aktiivisia jotka saisi lobattua suomen ekan ryhmäkanteen pystyyn. Vähän ihmettelen jo miksei tälläisestä ole puhetta jos oikeasti Tesla ei reagoi mitenkään ja ongelma on iso?
 
Sen ymmärrän, että TeslaJoni on vain hissukseen, koska selvästi saanut oman asian kuntoon tavalla tai toisella. Mutta ehkä tuota Teslan ylistystä videoissa pitää tulkita hieman puolueelliseksi :)
 
Sen ymmärrän, että TeslaJoni on vain hissukseen, koska selvästi saanut oman asian kuntoon tavalla tai toisella. Mutta ehkä tuota Teslan ylistystä videoissa pitää tulkita hieman puolueelliseksi :)

Kyseessä on ilmiselvästi hyvä auto. Samanlaista kommentointia on lukemattomissa muissakin Youtube-videoissa.
 
Itse kun katsoin Jonin videon, niin vaikutti tosi tyytyväiseltä. Varmaan saanut hyvän sopparin Teslan kanssa. Eikä todellakaan tule kertomaan siitä minnekkään.
 
Suomen lain mukaan ei yksityishenkilön ja yrityksen välille voi kuluttajakaupassa muodostua kuvaamaasi salassapitosopimusta. Sen takia tuollaisella paperilla voi käytännössä pyyhkiä vaikka muistisairaan anopin hanuria. Paperille voi aina toki kirjailla mitä haluaa. Viimekädessä vallitseva lainsäädäntö on se, jonka mukaan tuomistuimessa annetaan päätöksiä.
Pitää kuitenkin ajatella asiaa henkilön kannalta. Jos tuollainen paperi (sopimus) on tehty niin miksi lähtisit asiaa vatvomaan enempää jos sun osalta homma on hoidossa? Miksi laittaisit enää kapuloita rattaisiin jotka pyörivät sinun hyödyksi? Kaikki perspektiivit kannattaa pohtia läpi kun hakee vastauksia kysymyksiin.
 
Kuinkahan paljon Teslan myynti suomessa kärsi tästä kampanjasta? Hyvin tuli kyllä suuren yleisön tietoisuuteen maali ongelmat. Kaveri joka osti model kolmosen sanoi että hiukan ärsyttää kun jokainen kyselee että kestääkö maalit autossa :dead:
 
Jaa-a. Tuskin varmaan paljon näkyi myynnissä. Tuo yksi myyntipiste vaan ja koeajollekin olisi pitkä matka. Lisäksi Teslaan on vähän vaikea ottaa yhteyttä, koska Tesla toimii vain netissä.

Jonin autossa näkyi pohjamaalia jostan ei niin näkyvältä kohdalta:
Tekniikan Maailma

Tuollaisen vian saattaisi huomata sitä autoa noudettaessa?
 
Lisäksi Teslaan on vähän vaikea ottaa yhteyttä, koska Tesla toimii vain netissä.

Aika moni tuntuu sanovan tätä, mutta kuinka moni on oikeasti koittanut ottaa yhteyttä? Vai onko mulla aina käynyt tuuri kun aina ovat vastanneet kun olen soittanut?
 
Aika moni tuntuu sanovan tätä, mutta kuinka moni on oikeasti koittanut ottaa yhteyttä? Vai onko mulla aina käynyt tuuri kun aina ovat vastanneet kun olen soittanut?
Nyt löysin onneksi numeron :) Saattoi olla siis ihan väärää tietoa. Netissä taitaa silti enimmäkseen toimia, että tehokkuus pysyy korkealla.

1 Vetokuja 1610 Vantaa ES Finland
Ajo-ohjeet
Sales+358 9 4245 1773
Roadside Assistance0880 055 2084
075 3263818
Sales Hours
Monday - Friday 10:00 - 18:00
Saturday 10:00 - 16:00
Sunday Closed

Service Hours
Monday - Friday 08:00 - 17:00
Saturday - Sunday Closed
 
Kyseessä on ilmiselvästi hyvä auto. Samanlaista kommentointia on lukemattomissa muissakin Youtube-videoissa.
Kuka hehkuttaa yleensä mitään tuotetta?

Jos se toimii ja tekee sen mitä tarviikin niin en mä ainakaan siitä kavereille ja etenkään tuntemattomille jaksa jauhaa.

Ainii tubessa toki, jos firma sponssaa vähän.
 
Kuka hehkuttaa yleensä mitään tuotetta?

Jos se toimii ja tekee sen mitä tarviikin niin en mä ainakaan siitä kavereille ja etenkään tuntemattomille jaksa jauhaa.

Ainii tubessa toki, jos firma sponssaa vähän.
Firmahan antaa ainakin ilmaista latausta, kun vähän mainostaa. Aiemmin taisi olla isompiakin palkkioita.
 
Aika selkärangatonta toimintaa loppujen lopuksi. Mutta toki täysin ymmärrettävää. Muista viis, kun omat ongelmat on korjattu -mentaliteetti on kuitenkin aika yleinen ihan missä vaan asioissa. Ainakin jatkossa tietää olla koskematta Teslan tuotoksiin?
 
Aika selkärangatonta toimintaa loppujen lopuksi. Mutta toki täysin ymmärrettävää. Muista viis, kun omat ongelmat on korjattu -mentaliteetti on kuitenkin aika yleinen ihan missä vaan asioissa. Ainakin jatkossa tietää olla koskematta Teslan tuotoksiin?

Onhan tässä sekin mahdollisuus että Tesla on hoitanut homman kaikkien niiden muutaman ongelmallisen auton saaneiden kanssa, itse en ainakaan ole nähnyt (tässäkään langassa) ketään muita kellä sama maaliongelma olisi ollut ja viat korjaamatta. Seuraan aika tiiviisti Tesla keskustelua muuallakin. Lisäksi tämä ketju on neljäs tulos googlessa hakusanoilla model 3 maali, joten luulisi löytävän paikalle kertoilee jos näin ei olisi. Toki alunperin huonosti Teslalta hoidettu, mutta ehkä homma on laitettu nyt kuntoon muillakin.

Miettikääpä Jonin näkökulmasta tätä, hänen pitäisi perustella tuhansille anonyymeille Teslavihaajille miksi katoaa kartalta ja mikään selitys ei kuitenkaan mene läpi vaan on "maksettu mies". Ymmärrän täysin jos vain toteaa että antaapi olla. Jotain auton hyvyydestä kertoo jo se että kaveri ei edelleenkään halua vaihtaa autoa vaikka hänen kohdallaan aika tuskainen alkutaival ollut.
 
Facebookista, Teslajonilla on edelleen juttu "asia on työn alla". Eli eipä siitä ole sen enempää kerrottavaa.

Takaluukun sovitus on jossain kolmosissa ongelmallinen (ei kai juuri muuta vikaa):

"Luukuissa on tosi paljon petrattavaa, nämäki pitäs mennä säätämisellä. Mutta tämäkin yksilö oli ottanu jo osumaa maalipintaan."
 
:) Facebook onkin luotettava lähde, mitä vireilläoleviin haasteisiin tulee.
 
Jos se toimii ja tekee sen mitä tarviikin niin en mä ainakaan siitä kavereille ja etenkään tuntemattomille jaksa jauhaa.

Menee jo vähän offtopic mutta maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä, ja onneksi ihmiset ovat kaikki erilaisia.
 
:) Facebook onkin luotettava lähde, mitä vireilläoleviin haasteisiin tulee.
Niin siis TeslaJonin lainaus muutama tunti sitten, voi sitten jokainen arvella luotettavuutta. Haasteista ei ole pahemmin mitään kuulunut? Se vaan että lakimiehet hoitaa?

Voihan asia olla hoidettukin, mutta ei ainakaan Jonin mielestä.
 
Tarina kulkee kutakuinkin näin: Tesla malli 3een liittyviä ongelmia huomataan maailmalla, saman havainnon tekee teslajoni. Kontaktoi Teslaa, ei saa apua. Homma menee ihon alle (ihan ymmärrettävää, kaikilla menisi).

Sitten vähän puutteellisilla tiedoilla -tarkoitan viranomaisten toimintaa- Kuluttajaviranomaisten puoleen. He ottavat kyllä asian vakavasti, mutta heillä on liikaa ratkottavia asioita, joten ratkaisu kestäisi vähintään vuoden.

Ennen tai jälkeen Kuluttajaviranomaisia myös tavarantarkastajan lausunto, josta saakin hyvää pontta vaatimuksilleen. Sivussa foorumi- ja somepainostushuutoa Elon Muskin silmään. Vielä asianajaja kehiin ja haasteuhka Roadsterille.

Sopu taustalla ja kaikki kivasti.

No jaa, ei aivan. Oikeasti tilanne pitäisi olla sellainen, että Jonin tai kenenkään muun ei tarvitsisi nähdä noin paljon vaivaa. Todennäköisesti hän myi nahkansa liian halvalla. Samalla Tesla saa jatkaa samalla tyylillä.
Vaikka jotkut ovat jostain syystä sitä mieltä, että viranomaiset ovat turhia, niin ilman toimivaa laillista järjestelmää (mm. kuluttajansuoja), elämä olisi ikävällä tavalla paljon jännittävämpää. Sen takia, aina kun joku yritys sopii taustalla asioita välttääkseen oikeudenkäynnin, se on huono asia kaikille muille. Se myös vääristää kilpailua ja toimii rehellisesti asioivia yrityksiä vastaan.

Siksi en pidä sellaista järkevänä tulkintana, että ei kuulu muille jos yritys ja yksittäinen henkilö sopii keskenään korvauksista. Se ylläpitää huonoa yrityskulttuuria.

Toisaalta sitten taas ymmärrän sitä osittain sitä kautta, että yksittäisen ihmisen kannalta tilanne on raskas ja haluaa nopeita ratkaisuja. Mutta yritysjuristit tietävät tämän, arvannette mitä siitä seuraa.

Diaareista vielä sen verran, että tarkistin Roadsteria (Tesla) vastaan avatut haasteet ja vain kaksi vaikutti tarkistamisen arvoiselta. Toinen oli vedetty pois ja se osoittautui Terveystalon tekemäksi (tuostakin voi tehdä päätelmiä). Toinen jäi toistaiseksi selvittämättä, kun virkailija ei näköjään osaa kahteen pyyntöön vastata yhdellä kertaa. Mutta se vaikuttaisi olevan jonkun muun yksityishenkilön tekemältä.

Tesla ei ole tämän perusteella mikään täysin mätä firma, paljon hyvää ja kannatettavaa löytyy. Mutta nämä väkisin heittävät ikävän varjon koko toiminnan ylle. Vastuunkannosta hyvät yritykset tunnetaan.
 
Toisaalta sitten taas ymmärrän sitä osittain sitä kautta, että yksittäisen ihmisen kannalta tilanne on raskas ja haluaa nopeita ratkaisuja. Mutta yritysjuristit tietävät tämän, arvannette mitä siitä seuraa.
Tämä osuus tekstistä se kaikkein oleellisin ja vielä yksityiskohtaisemmin boldattu osuus. Vähän ahdistaa kaikki idiootit jotka on täällä mollaamassa Jonia siitä kuinka ei taistellut ritarillisesti pahaa Teslaa vastaan muiden puolesta kun on omat pallit giljotiinissa. Lapiolla paskaa niskaan vaan kun hoiti omat asiat kuntoon. Joni ei tästä sopasta ansaitse lokaa, se kuravelli tulis heittää Teslan suuntaan jos sitä haluaa viskoa.
 
Tämä osuus tekstistä se kaikkein oleellisin ja vielä yksityiskohtaisemmin boldattu osuus. Vähän ahdistaa kaikki idiootit jotka on täällä mollaamassa Jonia siitä kuinka ei taistellut ritarillisesti pahaa Teslaa vastaan muiden puolesta kun on omat pallit giljotiinissa. Lapiolla paskaa niskaan vaan kun hoiti omat asiat kuntoon. Joni ei tästä sopasta ansaitse lokaa, se kuravelli tulis heittää Teslan suuntaan jos sitä haluaa viskoa.

Tälleen ulkopuolelta katsottuna tää homma näyttää vähän noitajahdilta Jonin suuntaan. Ei Joni ole mikään kansanedustaja, ketä on valittu ajamaan kansalaisten asioita. Tavallinen tallaaja joka halusi autonsa kuntoon.
 
Mites olisi jos lukisitte ihan ajan kanssa ja ajatuksella viestejä. Nyt koko viestiketjussa on kovin paljon huolellista väärinymmärrystä asioista. Oppiko kukaan tästä mitään?
 
Yksi uusi Model taas "tarkastettua". Aika hätäisesti kyllä kuvattu ettei tuosta nyt suoraan kyllä mitään näe. Mutta ilmeisesti huomattavasti parempaa kuin aikaisemmin.

 
Mikä ihme siinä on että niitä sisälokasuojan ruuveja tai roiskeläppiä ei saada tehtaalla kaikilla ruuveilla kunnolla kiinni ;D
 
Tämä osuus tekstistä se kaikkein oleellisin ja vielä yksityiskohtaisemmin boldattu osuus. Vähän ahdistaa kaikki idiootit jotka on täällä mollaamassa Jonia siitä kuinka ei taistellut ritarillisesti pahaa Teslaa vastaan muiden puolesta kun on omat pallit giljotiinissa. Lapiolla paskaa niskaan vaan kun hoiti omat asiat kuntoon. Joni ei tästä sopasta ansaitse lokaa, se kuravelli tulis heittää Teslan suuntaan jos sitä haluaa viskoa.

Sen mitä eri merkkifoorumeita on tullut kahlattua, niin aina kun on ollut jokin nokkapokka vaikka myyjäliikkeen kanssa tms. niin yleensä triidin aloittaja on kertonut lopputuloksen joko erittäin tarkkaan tai sitten vain, että homma tuli kuntoon. Tämän jälkeen triidi lukkoon.

En ainakaan tässä huomannut näin käyvän ja spekulaatiot vain jatkuvat.
 
Yksi uusi Model taas "tarkastettua". Aika hätäisesti kyllä kuvattu ettei tuosta nyt suoraan kyllä mitään näe. Mutta ilmeisesti huomattavasti parempaa kuin aikaisemmin.

Suurin osa kolmosista on ollut vähintään riittävän hyvin tehtyjä. Näin ollen tulkinta, nyt paremmin kuin aikaisemmin, ei ole pätevä.

Kyse on ollut niistä yksittäisistä havaituista ongelmista ja niiden huonosta hoitamisesta tai vastaavasti vastuun välttelystä. Samaten kaikki ongelmat eivät varmasti ole tulleet julkisuuteen.
 
Loksun sisäsuojasta puuttuu ruuvi "that doesn't need.."

ok

Jos sulla on tilanne päällä että et saa pahaa sanoa, niin eikö tuo ole aika hyvä tapa ilmaista asia? Sanamuoto on "positiivinen", mutta kyllähän sen nyt vähän hitaampikin katsoja ymmärtää että se että jotain osia on unohtunut asentaa ei ole varsinaisesti hyvä asia.
 
Yksi uusi Model taas "tarkastettua". Aika hätäisesti kyllä kuvattu ettei tuosta nyt suoraan kyllä mitään näe. Mutta ilmeisesti huomattavasti parempaa kuin aikaisemmin.


Tuossa vielä Jonin tarkennusta videoon (facebook kopio).

"Kerroin, että oon huomannut jotain päivityksiä Maaliskuussa vs Joulukuun 19 toimituksissa.

1. Takakontissa ei ole enää aukkoa sisätiloihin ( äänieristys )
2. Ovenkahvat menevät tiukemmin kiinni ( ei jää jumiin )
3. Tiivisteiden materiaali tuntuu pehmeältä vs aikaisemmin

Muuten laatu on kyllä ollut hyvää omasta mielestä ja sitä oon myös Teslalle sanonut. Kaksi kolmosta nyt tsekannut täl viikolla ja kolme tulossa lähiaikoina.

Edelleen mun vinkki on se, että jos tilaat kolmosen, niin katso 3 kohtaa. 1. Hyvät kuraläpät eteen ja taakse esim. Taptes, Basenor tai kiina versio ( Ei Teslan ). 2. Extra ovitiivisteet esim. Goloho 3. Paint Protection Film EHDOTON kummallekin puolelle autoa helmoihin."


edit:
Myös Model S on vuosien aikana parantunut ja sama näyttää jatkuvan Model 3 kohdallakin.
 
Viimeksi muokattu:
3x kolmosta on tulossa lisää. Teen suomeksi seuraavaksi joko oneplus 7tllä 1080p:nä tai Goprolla ja hitaammin, niin ei voi valittaa.

7 oon nyt nähnyt. 2x S ja 5x 3.

Takanasta ei ole Teslan mukaan tarpeellinen ( lopettivat niiden laittamisen joskus syksyllä ) kun muuttivat rakennetta. Laatu omaan silmään kyllä parantunut kyllä huomattavasti alkaen viime syksy.
Onko tulossa yhtään mustaa kolmosta? Jos on, niin kuvaa ihmeessä maalipintaa lähempää.
 
Onko tulossa yhtään mustaa kolmosta? Jos on, niin kuvaa ihmeessä maalipintaa lähempää.
Normaali musta ei taida olla nykyisin kovin haluttu, kun Tesla muutti hinnastoa (musta maksulliseksi väriksi). Parhaita värejä taitaa olla valkoinen ja punainen. Toisena hopea ja sininen. Vasta kolmantena musta.

+0 valkoinen monikerrosmetalliväri
+1100 musta
+1100 hopea metalliväri
+1100 sininen metalliväri
+2200 punainen monikerrosmetalliväri

SR+ saa vain valkoisena hankintatuen kanssa.
 
Ei saa enää mitään mallia hankintatuella. Olisko roiskeläppien lisääminen nostanut hintaa kriittisen 50k€ rajan yli .
Hinta tosiaan nousi. Nyt 50.570€.

"Auton kokonaishinta saa olla enintään 50 000 euroa auton arvonlisävero sekä autovero mukaan laskettuna."

Sisältyvä ALV noin € 9.540
Sisältää luovutusasiakirjojen laatimismaksun € 600
Sisältää alueellisen veron € 1.279,82

Eli hinta jää 49 970€, kun ei huomioi tuota asiakirjojen 600€ maksua. En ole asiaa varmistanut, mutta jotkut ovat kyselleet ja saaneet tuon 2000€ hankintatuen. Ihan tuntuva etu varmaan, mitä ei tietenkään saa kalliimpiin malleihin.

Myös tuolla Teslan sivulla mainostetaan hankintatukea.
Suunnittele Model 3 | Tesla
"Sähköauton hankintatuki Saat jopa 2000 € hankintatukea Teslan ostoon. Lue lisää"
Aika nopea toimitus, jos pitää paikkansa. "Arvioitu toimituspäivä: Helmikuu".
 
Ei saa enää mitään mallia hankintatuella. Olisko roiskeläppien lisääminen nostanut hintaa kriittisen 50k€ rajan yli .

Ja mistähän tämä tieto on peräisin?

Trafi: "Auton kokonaishinta saa olla enintään 50 000 euroa auton arvonlisävero sekä autovero mukaan laskettuna."

Model 3:
  • 49 970€ sis alv ja verot
  • Päälle Luovutusasiakirjojen laatimismaksu 600€, tätä ei oteta huomioon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 069
Viestejä
4 561 037
Jäsenet
75 101
Uusin jäsen
cbhenk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom