• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Terveyshuolet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Eiköhän sinne pääse muutamassa päivässä kun tarpeeksi vinkuu että koskee. Nuo 6kk odotukset on tavallisia hampaiden tarkastuksia varten.
Joo särkypäivystykseen pääsee täälläkin alle viikossa yleensä. Normaaliaikoja on joutunut odottamaan kuulemma ylikin tuon 6kk.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Käydessäni tupakalla töissä, tupakkapaikalta palatessa liukastuin ja löin pääni. Hetken aikaa oli prosessori vajaateholla ja joku paikalla ollut soitti ambulanssin. Lanssimiehistön tarkistuksen jälkeen vielä terveyskeskuksen ensiapuun päähän tullutta haavaa tikkauttamaan. Sain tietenkin mukaan kaikenlaisia varoituksia sivuvaikutuksista jne. Onneksi ei ole muita oireita kuin hemmetin kipeät pakarat, mikä on hyvä asia koska tiedänpä tulleeni lähinnä perseelleni alas ja lyöneeni pääni vasta sen jälkeen. Mielummin kipeä hanuri kuin pää.

On tää elämää. Ei pitäis mennä ulos ilman kypärää. :dead:
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
43
Perkeleen selkä. Yläselän nikamat vetelee kai viimeisiään ja vielä 30v istumatyötä edessä.
Lääkäriin en kuitenkaan mene.
Selkää hoidetaan lihaksia vahvistamalla. Helpoiten tämä onnistuu itseä miellyttävillä kävely- tai juoksulenkeillä. Myös portaat huippuja tähän, ja yleensä jo parin päivän säännöllinen lenkitys auttaa istumisen aiheuttamiin kipuihin.

Vielä viisaampi tekee lihasvoimaharjoituksia. Kyykkyjä ja punnerruksia, ne riittävät hyvin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Käydessäni tupakalla töissä, tupakkapaikalta palatessa liukastuin ja löin pääni. Hetken aikaa oli prosessori vajaateholla ja joku paikalla ollut soitti ambulanssin. Lanssimiehistön tarkistuksen jälkeen vielä terveyskeskuksen ensiapuun päähän tullutta haavaa tikkauttamaan. Sain tietenkin mukaan kaikenlaisia varoituksia sivuvaikutuksista jne. Onneksi ei ole muita oireita kuin hemmetin kipeät pakarat, mikä on hyvä asia koska tiedänpä tulleeni lähinnä perseelleni alas ja lyöneeni pääni vasta sen jälkeen. Mielummin kipeä hanuri kuin pää.

On tää elämää. Ei pitäis mennä ulos ilman kypärää. :dead:
Viime yö oli mielenkiintoinen, jos haluaa vähätellä asiaa. :tdown: Lihaskivut tulee monesti vasta levossa, niin nytkin. Aamulla heräsin kuin vanha papparainen. Joka paikkaan sattuu, paitsi päähän. Jostain ihmeen syystä päätä ei ole särkenyt koko aikana, eikä mitään oireita ole ollut muutenkaan. Mutta loppukeho on kuin mankelin läpi vedetty. :dead:

No, muut vaivat otan aina mielummin kuin pääongelmat. Ei niitä ole varaa hankkia enää enempää entisten lisäksi. :vihellys:
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Stana! Oletin, että tää nyt tässä pikku hiljaa helpottais, kun on ollut vapaalla päivän ja tekemäti mitään, mutta tuntuu vain löytyvän uusia kipeitä paikkoja. :mad:

Vasemmassa polvessakin on jotain häikkää ja jostain syystä selälleen kaatuminen on saanut vatsalihaksetkin kipeiksi. :confused2: Mitä muuta vielä, syöpä? :btooth:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Mulle tuli tuossa reilu viikko sitten silmäluomentulehdus ja silmäluomi turposi jonkin verran. Sain lääkäristä öljymäisiä antibioottitippoja, joita piti hieroa ripsien tyveen. Luomi on mennyt parempaan suuntaan, mutta ei ole vielä parantunut kokonaan. Tänään huomasin, että ripsien tyveen silmän puolelle on muodostunut pieni keltainen patti. Samanlainen kuin finneihin tulee, kun ne ovat aikalailla puhkaisukypsiä. Mietin nyt, että pitäisikö tuolle luomelle tehdä jotain, käydä näyttämässä lääkärissä? Silmätippojen reseptissä lukee, että niitä tulisi käyttää viikon ajan ja nyt ollaan jo siitä yli. Luomi ei ole mennyt tuota pattia lukuun ottamatta pahempaan suuntaan (kipeäksi tms.).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Mulle tuli tuossa reilu viikko sitten silmäluomentulehdus ja silmäluomi turposi jonkin verran. Sain lääkäristä öljymäisiä antibioottitippoja, joita piti hieroa ripsien tyveen. Luomi on mennyt parempaan suuntaan, mutta ei ole vielä parantunut kokonaan. Tänään huomasin, että ripsien tyveen silmän puolelle on muodostunut pieni keltainen patti. Samanlainen kuin finneihin tulee, kun ne ovat aikalailla puhkaisukypsiä. Mietin nyt, että pitäisikö tuolle luomelle tehdä jotain, käydä näyttämässä lääkärissä? Silmätippojen reseptissä lukee, että niitä tulisi käyttää viikon ajan ja nyt ollaan jo siitä yli. Luomi ei ole mennyt tuota pattia lukuun ottamatta pahempaan suuntaan (kipeäksi tms.).
Näärännäppy? Siitähän voi myös tulla sellainen luomirakkula, minkä häviäminen voi kestää kuukausia.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Huoh taas näitä. Nukkumaan klo. 0:30 ja nukahdin 5:00. Olo on kuitenkin 1½h unien jälkeen ihmeen virkeä (ok, makasin toki koko aika sängyssä silmät kiinnes). En ymmärrä mistä näitä tulee, kun tossa oli useamman viikon jakso, kun nukahti 10min sisään. Ilmeisesti jotain stressiä varmaan taustalla...
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
9
Tässä mietin että onko mulla vaan eturauhanen ottanut kylmästä kipeetä(shortsessa painella lastauslaiturilla) vai onko klamydia....

Oireita lähinnä, ristiselkäkipu, kusella saa juosta kohtuu usein ja pieni vihlominen hepin päässä.

Ainoa mistä tuon klamydian olen voinu saada on suihinotto missä en tietenkään tajunnu käyttää kumia koska tyhmä. Ja tämä tapahtui jos itsenäisyyspäivän tienoilla. Tästäkin lukenut että hyvin pieni mahdollisuus saada se. Ja vielä pienempi todennäköisyys että tarttuu naiselta miehelle.

Ja kylmällä oireet vaan pahenee. Tuskin klamydia oireilee kylmällä enemmän...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Tässä mietin että onko mulla vaan eturauhanen ottanut kylmästä kipeetä(shortsessa painella lastauslaiturilla) vai onko klamydia....

Oireita lähinnä, ristiselkäkipu, kusella saa juosta kohtuu usein ja pieni vihlominen hepin päässä.

Ainoa mistä tuon klamydian olen voinu saada on suihinotto missä en tietenkään tajunnu käyttää kumia koska tyhmä. Ja tämä tapahtui jos itsenäisyyspäivän tienoilla. Tästäkin lukenut että hyvin pieni mahdollisuus saada se. Ja vielä pienempi todennäköisyys että tarttuu naiselta miehelle.

Ja kylmällä oireet vaan pahenee. Tuskin klamydia oireilee kylmällä enemmän...
Tautitesteihin ainakin kannattaa mennä. Siinä nyt ei ainakaan häviä mitään.
Tuosta eturauhasasiastakin vaan lääkäriin.

En ala aikuisia ihmisiä neuvomaan pukeutumisen suhteen, mutta en kyllä itse tarkene talvisin shortseissa edes sisällä :D (olettaen että duuni on Suomessa)
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
9
Tautitesteihin ainakin kannattaa mennä. Siinä nyt ei ainakaan häviä mitään.
Tuosta eturauhasasiastakin vaan lääkäriin.

En ala aikuisia ihmisiä neuvomaan pukeutumisen suhteen, mutta en kyllä itse tarkene talvisin shortseissa edes sisällä :D (olettaen että duuni on Suomessa)
Ne duunihousut oli niin hiostavat ku sisällä hiton kuuma. Ja sit kun joutuu tuolla lastauslaiturilla käymään välillä niin shortsit vähän huonot sinne. Juu toki testeihin mutta stressaa vaan asia sen verran että kaipais lohtua että tuo olis vaan eturauhanen eikä muu tauti :tdown:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Ne duunihousut oli niin hiostavat ku sisällä hiton kuuma. Ja sit kun joutuu tuolla lastauslaiturilla käymään välillä niin shortsit vähän huonot sinne. Juu toki testeihin mutta stressaa vaan asia sen verran että kaipais lohtua että tuo olis vaan eturauhanen eikä muu tauti :tdown:
No klamydiasta selviää kertakuurilla, että ei sekään nyt mikään kovin vakava tauti ole. Valitettavasti on tämä tullut koettua opiskeluiässä. Oppipahan ainakin olemaan vähän tarkempi niissä jutuissa :D
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
9
No klamydiasta selviää kertakuurilla, että ei sekään nyt mikään kovin vakava tauti ole. Valitettavasti on tämä tullut koettua opiskeluiässä. Oppipahan ainakin olemaan vähän tarkempi niissä jutuissa :D
Juu näinhän se on. Sitä vaan on sellanen luonne että hermoilee ja stressaa "turhasta".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Tässä mietin että onko mulla vaan eturauhanen ottanut kylmästä kipeetä(shortsessa painella lastauslaiturilla) vai onko klamydia....

Oireita lähinnä, ristiselkäkipu, kusella saa juosta kohtuu usein ja pieni vihlominen hepin päässä.

Ainoa mistä tuon klamydian olen voinu saada on suihinotto missä en tietenkään tajunnu käyttää kumia koska tyhmä. Ja tämä tapahtui jos itsenäisyyspäivän tienoilla. Tästäkin lukenut että hyvin pieni mahdollisuus saada se. Ja vielä pienempi todennäköisyys että tarttuu naiselta miehelle.

Ja kylmällä oireet vaan pahenee. Tuskin klamydia oireilee kylmällä enemmän...
Klassiset eturauhasoireet, tervetuloa jengiin. Veikkaan että lekuri tekee kaikenlaiset muut testit ja toteaa lopuksi että eturauhanenhan se...varaudu pyllistämään... Sitten saat pari turhaa antibioottikuuria vaikkei bakteeriperäinen olisikaan. Kuurit on aika pitkiä ja vahvoja...itse laskin päiviä ja kirosin jokaista tablettia...ja mitään hyötyä niistä ei ollut. Useamman kuukauden vatsavaivat niistä kyllä sai ja kevyemmän lompakon.

Itsellä oireilee talvella eniten. Oireet on hyvin vaihtelevia ja epämääräisiä. Tiedän kyllä mikä on aiheuttaja...vuosikymmenen kestänyt talvipyöräily. Nyt tulee kipuja pelkästä ajatuksesta. Välillä on onneksi oireeton pitkäänkin.

Kipulääkkeillä ei vaikutusta mutta 42 asteinen istumakylpy 30-60min ja päälle pikainen kohdennettu kylmäkäsittely auttaa kummasti. Istuminen yleensäkin on pahasta ja kylmälle istuminen on ehdoton ei. Puhumattakaan itsensä yleisestä kylmettämisestä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
23
Itellä olis edessä selän diskusprolapsin leikkaus ja kiinnostais kuulla vertais kokemuksia kuten mitä on ollut toipilasajan pituus ja siltä odotettavissa jne..
Lapuissa puhutaan 2-4 viikon saikusta jne mutta samoin väitettiin rannekanava-oireyhtynän leikkaukessa ja 1 kk:n sijasta toipilas aika kesti 5 kk..

Eli siis jos on saman leikkauksen kokeneita niin kiinnostas tietää toipumisen kesto, kirurgihan tietysti väitti että ei oo mitään riskejä vaikka homma tehdään unessa joka jo itessään sisältää tietyn % riskejä... Kerran on unessa leikattu onnettomuuden jäljltä eikä epikriisi sisältäny mitään viitteitä ongelmista.

EDIT:
Ai nii; VHM, ikää 50+ ja lievä ylipaino..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
30
Ne duunihousut oli niin hiostavat ku sisällä hiton kuuma. Ja sit kun joutuu tuolla lastauslaiturilla käymään välillä niin shortsit vähän huonot sinne. Juu toki testeihin mutta stressaa vaan asia sen verran että kaipais lohtua että tuo olis vaan eturauhanen eikä muu tauti :tdown:
Toivoisit ennemmin, että olisi se klamydia kun eturauhasongelmat. Jos kuitenkin kyse klamydiasta niin selviät antibiooteilla. Jos eturauhanen niin loppuelämän se vaivaa ja vaivaa enemmän ja enemmän mitä vanhemmaks tuut. Sit alkaa jo vituttaan kun joudut herää sen 3 kertaa yössä kuselle.
 

cmu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
182
Vähän vähäpätöisempi kysymys tähän väliin: mitkä ovat nykyään suositelluimmat silmätipat ja korvasuihke pitkäaikaiseen käyttöön? Viimeksi olen käyttänyt Viscotearsia ja Vaxolia, onko syytä vaihtaa?
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
9
Toivoisit ennemmin, että olisi se klamydia kun eturauhasongelmat. Jos kuitenkin kyse klamydiasta niin selviät antibiooteilla. Jos eturauhanen niin loppuelämän se vaivaa ja vaivaa enemmän ja enemmän mitä vanhemmaks tuut. Sit alkaa jo vituttaan kun joudut herää sen 3 kertaa yössä kuselle.
Kaikki testit näytti negaa. Eli ilmeisesti krooninen vaiva. Tosin olen tainnu tän kanssa jo elää melkein 10v. Ihmetelly että mites aina kylmällä pistää kusettamaan helvetisti. Tällä kertaa vaan oireet pukkas pahempana päälle..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Unettomuus vaivaa. Vähän luulen että kahvi pitää vaan jättää pois kokonaan. Oon siihen kyllä niin pahasti koukussa, että muutama vittumainen päivä on varmasti tulossa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
304
Unettomuus vaivaa. Vähän luulen että kahvi pitää vaan jättää pois kokonaan. Oon siihen kyllä niin pahasti koukussa, että muutama vittumainen päivä on varmasti tulossa.
Onko perusasiat kunnossa, eli sinisen valon välttäminen pari tuntia ennen nukahtamista (f.lux tietokoneeseen ja joku vastaava puhelimeen), hyvä tyyny ja peitto, rauhoittuminen ennen nukkumaanmenoa esim. kirjaa lukemalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 862
Onko perusasiat kunnossa, eli sinisen valon välttäminen pari tuntia ennen nukahtamista (f.lux tietokoneeseen ja joku vastaava puhelimeen), hyvä tyyny ja peitto, rauhoittuminen ennen nukkumaanmenoa esim. kirjaa lukemalla?
Lisäks että miten tämä ilmenee? Eikö saa unta? Heräileekö? Nukkuuko levottomasti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Itse sain kyllä jossain vaiheessa nukuttua, mutta heräsin kahden tunnin nukkumisen jälkeen ja sitten ei enää uni tullut uudestaan.

Nyt keksinkin uuden idean, jos sattuisi saada vähän sähköä (ECT), niin ehkä uni, ruokahalu, näkö ja kivut parantuisi. Koska lääkkeet ei auta kuin osittain vaan. Täytyy soitella lääkärille asiasta joskus ensi viikolla ja näkee ehkä myöhemmin miten käy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Onko perusasiat kunnossa, eli sinisen valon välttäminen pari tuntia ennen nukahtamista (f.lux tietokoneeseen ja joku vastaava puhelimeen), hyvä tyyny ja peitto, rauhoittuminen ennen nukkumaanmenoa esim. kirjaa lukemalla?
Tuota ruutuaikaa on myös varmasti liikaa iltaisin. Tyyny on nyt viimeisen päälle hyvä, kun juuri ostin uuden.
Taidan hakea vielä varmuuden vuoksi melatoniinia tänään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Käydessäni tupakalla töissä, tupakkapaikalta palatessa liukastuin ja löin pääni. Hetken aikaa oli prosessori vajaateholla ja joku paikalla ollut soitti ambulanssin. Lanssimiehistön tarkistuksen jälkeen vielä terveyskeskuksen ensiapuun päähän tullutta haavaa tikkauttamaan. Sain tietenkin mukaan kaikenlaisia varoituksia sivuvaikutuksista jne. Onneksi ei ole muita oireita kuin hemmetin kipeät pakarat, mikä on hyvä asia koska tiedänpä tulleeni lähinnä perseelleni alas ja lyöneeni pääni vasta sen jälkeen. Mielummin kipeä hanuri kuin pää.

On tää elämää. Ei pitäis mennä ulos ilman kypärää. :dead:
Miksi tupakoit? Tiedät varmasti että tupakointi on terveydelle vaarallista ja aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa. Nyt ne tuli vaan eri tavalla kuin kuvittelit, mutta tuli kuitenkin tupakoinnin seurauksena...
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Miksi tupakoit? Tiedät varmasti että tupakointi on terveydelle vaarallista ja aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa. Nyt ne tuli vaan eri tavalla kuin kuvittelit, mutta tuli kuitenkin tupakoinnin seurauksena...
Niinpä. Pomokin on vittuillut töissä että pitäisi käyttää kypärää tupakilla käydessä jne. :shifty:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
283
Ihan yksityisellä ajattelin käydä, jos käyn :) Vaikka aika rasvasen hintasta onkin. Viimeksi kävin korjaamassa irronneen paikan. Olin huoneessa 12 minuuttia, hinta 163€. Kate kohdillaan. Mutta ennemmin silti maksaa, kuin odottelee puoli vuotta.
Tulin just hammaslääkäristä, 90min ja 1200e. Olispa ollu fiksu ja käyny aikasemmin
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 652
Vähän vähäpätöisempi kysymys tähän väliin: mitkä ovat nykyään suositelluimmat silmätipat ja korvasuihke pitkäaikaiseen käyttöön? Viimeksi olen käyttänyt Viscotearsia ja Vaxolia, onko syytä vaihtaa?
Systanen tipat on ihan hyviä ja korviin jos jatkuvasti jotain suihkii, niin Aqualan Oil on siihen hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Itse olen piakkoin ostamassa tukipohjallisia kenkiin. Jo paljon aiemmin yritin saada tukipojallisia työterveyden kautta, mutta ei niitä vain millään saanut. Onneksi on saanut olla sitten eläkkeellä, kun ei työnteko enää onnistunut :) Jo kuntoutuksen fysioterapeutti sanoi että pohjalliset on pieni hinta sairauslomiin verrattuna.

Olen siis kaatunut joskus vuosia sitten ja nilkka vääntyi siinä ja jalka jäi jotenkin mopon alle jumiin. Eikä ollut kunnon ajokenkiäkään silloin. Nilkka on ollut kipeä ja myöhemmin alkoi tuntua jalkapohjassa kipua. Jos siis nuo tukipohjalliset vähän auttaisi. Oikeassa jalassa ei ole ollut kipua ja vasemmassa polvessa on joskus ollut kipua. Lääkärin mukaan tukipohjalliset on huonot ja lihaksia vain pitää vahvistaa, mutta nyt on kyllä jo pakko kokeilla kunnon tukipohjallisia. Kerran kävin pikaisesti myös ortopedilla ja se taisi sanoa samaa kuin lääkäri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Mitenkäs tälläinen juttu kun jonkinlainen yliherkkyys valolle, loisteputkille, auringolle ja ylipäätään kaikelle kirkkaalle. Olo on kuin vampyyrilla jos vaikka aurinko paistaa silmiin, tai tilassa on liian valoisaa. Jos jotain fyysistä niin silmät saattaa punoittaa, ja muutenkin tulee levoton olo.

Juttu on jatkunut pidempään kuin muistan, ikinä en ole viihtynyt auringonvalossa. Lippis on vakiovaruste, ja aurinkolasit jopa tilanteissa missä ei ehkä kovin soveliasta..

Netissäkin selailen mieluiten sivustoja missä mahdollisuus valita tumma teema. Toki luen sivustoja missä tausta valkoinen, mutta jotenkin pomppaa aina silmille.

Oma firma kun oli, niin huoneessani revin hittoon puolet loisteputkien sytkistä, ja asiakkaat ihmetteli miten pärjään niin hämärässä ja onko valoissa vikaa.. Sitten toisessa duunissa missä oli eräskin sata loisteputkea katossa, niin siinä se oli sietäminen. Onneksi pääsin varaston puolelle missä oli melko hämärää.

Iho-oireita ei ole tai päänsärkyä tms. muutakaan kummaa. Tunnen IRL yhden tapauksen joka ei kestänyt yhtään auringonvaloa, ja hänellä oli vaikka mitä oireita. Se + ikä, niin eläkkeelle. Itsellä ei toki tälläistä.

Tulipa vaan mieleen kun jouduin tässä tilanteeseen missä ihmeteltiin miksi olen varjossa, lippa nokalla ja reiskat päällä.

Tiedän että tälläistäkin yliherkkyyttä on olemassa. Google ei mitään kummempaa tarjonnut, edellämainituilla jutuilla.

En vaan siedä liian kirkasta valaistusta tai aurinkoa. Juu, enkä ole albiino... Mitään kokemuksia, tietoa kenelläkään? Onhan tämä kai vähän outoa. Olkoonkin perjantai tätä kirjoittaessa, mutta tosissani olen tämän asian suhteen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mitenkäs tälläinen juttu kun jonkinlainen yliherkkyys valolle, loisteputkille, auringolle ja ylipäätään kaikelle kirkkaalle.
Kuivat silmät voi aihettaa valoarkuutta, mutta se voi johtua myös monesta muustakin asiasta. Ei se mitään kuviteltua "vikaa" ole.

Googlesta kyllä löytyy tietoa, ainakin englanniksi. Vaikka hakusanalla Photophobia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Kuivat silmät voi aihettaa valoarkuutta, mutta se voi johtua myös monesta muustakin asiasta. Ei se mitään kuviteltua "vikaa" ole.

Googlesta kyllä löytyy tietoa, ainakin englanniksi. Vaikka hakusanalla Photophobia.
Tuli nopsaan luettua muutama artikkeli englanniksi nyt kuin termin sanoit. Tämähän on ollut lähes aina, en siis koskaan ole kestänyt auringonvaloa, ja työelämässäkin on tullut törmättyä siihen että kirkkaat valot vaan ei käy. Jotenkin vaan olen onnistunut välttämään pahimmat paikat ihan suojautumalla valolta aurinkolaseilla ja lippiksellä tai niin että paikoissa ei ole ollut liikaa valaistusta. Jopa lenkit on tullut suunniteltua niin että pysyn aina varjossa...

^ Kannattaa käydä silmälääkärillä sillä on muutamia silmäsairauksia jotka aiheuttaa häkäistymistä tai herkkyyttä valolle. Kaihi on sellaisista kai yleisin mutta on muitakin.
Tuota pitää miettiä. Kaihi on poisluettu, migreeniä ei ole. Rillit on, mutta -0,45 eikä muita silmävaivoja. Enkä edes rillejä käytä muuten kun ajaessa. Enpä tiedä jos tavan optikosta olisi jotain apua, tai sen kautta silmälääkärille.

Sikäli että tätä on ollut vuosikymmeniä. Ja nyt vasta joku keksi kysyä miksi olen varjossa sonikat naamalla kun muut nautti kevätauringosta. No voisi asiat varmaan olla huonomminkin, joku ajatus sentään syttyi yhdestä kommentista mitä kukaan ei koskaan ole huomannut kysyä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Tietyt lääkkeet aiheuttaa valoherkkyyttä myös. Ei varmaan tässä tapauksessa päde.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kai se on huomenna mentävä lääkäriin, kun toimintakyky on melkein olematonta. Ruokaa ei voi tehtä, eikä tiskata. Suihkussa käynnistä en edes mainitse ja paskalla käymisestä.

Nytkin voin vain muutamalla sormella kirjoittaa näppiksellä ettei tule itku.

Nyt tassut on niin kipeät ettei sormet taivu nyrkkiin ja käsissä sydämen tahtiin sykkivää viiltävää kipua.

Tämä kuva on otettu eilen ja nyt tilanne on vieläkin pahempi.

WhatsApp Image 2018-03-06 at 19.27.17.jpeg
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kai se on huomenna mentävä lääkäriin, kun toimintakyky on melkein olematonta. Ruokaa ei voi tehtä, eikä tiskata. Suihkussa käynnistä en edes mainitse ja paskalla käymisestä.

Nytkin voin vain muutamalla sormella kirjoittaa näppiksellä ettei tule itku.

Nyt tassut on niin kipeät ettei sormet taivu nyrkkiin ja käsissä sydämen tahtiin sykkivää viiltävää kipua.

Tämä kuva on otettu eilen ja nyt tilanne on vieläkin pahempi.

Mitä hemmettiä sulle on käynyt? Nyt ei ole hyvä meininki. Lääkäriin ja äkkiä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Minulla on varmaan aika tavallinen flunssa, mutta nyt on nenänvuotovaihe pahimmillaan. Taitaa melkein nestettä valua nenästä. Onko tälle mitään tehtävissä? Nyt jatkuva niistäminen on saanut nenän punaiseksi ja ärtyneeksi.

On myös yskä ja kurkkukipu, mutta niihin on lääkkeet, jotka toimii.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Minullakin oli iho ongelmaa talvisin yläasteelta lähtien, mikä sai sormenpääihon kuoriutumaan pois. Päätin n. vuosi/puoltoista vuotta sitten kokeilla probiootteja/prebioottisia ruokia ja ravintolisiä ja tänä talvena ei ole kuoriutunut. En sano onko näillä kahdella mitään oikeaa yhteyttä, mutta mielenkiintoinen yhteensattuma.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 361
Viestejä
4 195 904
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom