On pahasti oirehtiva ilman aiemmin mainitsemaani lääkitystä. Lääkkeellä pysynyt kurissa.No onko se sitten kovinkaan pahasti oirehtiva jos paha maku ja "saatavuusongelmat" käytännössä estää itsensä lääkitsemisen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On pahasti oirehtiva ilman aiemmin mainitsemaani lääkitystä. Lääkkeellä pysynyt kurissa.No onko se sitten kovinkaan pahasti oirehtiva jos paha maku ja "saatavuusongelmat" käytännössä estää itsensä lääkitsemisen
Voihan perkele.
Kiroan kihdin helvetin syvyyksiin, mutta eipä taida auttaa kun tuo vaiva taitaa olla sieltä kotoisin.
Oli alkanut helteillä ilmeisesti nesteenhukan+maksalaatikon takia. En kuvitellut tollasia vaivoja saavani vielä tässä iässä, mutta onkin yksi vittumainen vaiva toi. Sattuu maanperkeleesti. Taitaa jäädä maksalaatikot syömättä tulevaisuudessa. En jaksaisi pelleillä mahdollisuudella että tää toistuisi useammin. "Kiellettyjen" ruokien listalla ainoa, mitä tulen syöneeksi.
Henkilökohtaisesti kirsikoiden kanssa hoitamisessa on se ongelma etten voi sietää niiden makua sekä se etten tiedä mitään kanavaa josta niitä saisin käsiini (ehkä kaupassa joskus nähnyt).
Jos kirsikat ei ole suun mukasia, niin saa niitä tabumuodossakin, esim. Now Foods, Cherry Concentrate, 750 mg, 180 Veg CapsulesHenkilökohtaisesti kirsikoiden kanssa hoitamisessa on se ongelma etten voi sietää niiden makua sekä se etten tiedä mitään kanavaa josta niitä saisin käsiini (ehkä kaupassa joskus nähnyt).
Mistään en mitään tiedä, mutta eikös nuo luvut ole kuitenkin ihan kelvollisia? Alipaine varsinkin? Osaisiko @taffeli pistää painavan sanan?Jahas, ikää on hädin tuskin 30, mutta verenpaineet näyttävät ikäviä lukuja. Arvot vaihtelee välillä 125/70 ... 150/80. Pitäisi varmaan varata aika lääkäriin, kun sukurasitettakin on?
Syön selvästi keskimääräistä terveellisemmin, mutta lihaskuntoharjoittelua lukuun ottamatta ei tule liikuttua paljonkaan.
Juu, mutta yläpaine 150 on kyllä selvästi kohonnut arvo. Suomessa raja on muistaakseni 140. Oma mittari hälyyttää jo 135 kohdalla.Mistään en mitään tiedä, mutta eikös nuo luvut ole kuitenkin ihan kelvollisia? Alipaine varsinkin? Osaisiko @taffeli pistää painavan sanan?
Selvä homma. Toivottavasti saat homman hanskaan.Juu, mutta yläpaine 150 on kyllä selvästi kohonnut arvo. Suomessa raja on muistaakseni 140. Oma mittari hälyyttää jo 135 kohdalla.
Alapaine on joo ihan priimaa, muistathan istua riittävän pitkään rauhassa ennen mittausta? Mikään kiirehän asialla ei ole, tuollaiset verenpaineet tekevät vahinkoa vasta vuosikymmenten kuluessa. Suosittelen tekemään kunnon seurannan, pari vk vaikka 2-3 kertaa päivässä ja arvot kaikki ylös ja sitten vasta varailemaan sitä aikaa lekurille.Juu, mutta yläpaine 150 on kyllä selvästi kohonnut arvo. Suomessa raja on muistaakseni 140. Oma mittari hälyyttää jo 135 kohdalla.
Jep, näinhän se menee.Se on hienoa kun tiedetään millä se verenpaine laskee mutta mitään ei asialle jakseta tehdä.
Meillä on vain yksi elämä ja yksi keho
Pitäis vissiin itekki raahautua lekuriin ku paineet huitelee siinä 90/150 paikkeilla..
Tosin mitä siitä maksamaa että joku sanoo että "laihduta, vähennä alkoholia ja liiku enemmän".
Ei sitä varmaan opi ennekuin sen ekan sydärin saa. Sitten sitä ryhdistäytyy. Jos ryhdistäytyy.Eikös nuo ole jo aika korkealla varsinkin jos tilanne jatkunut pitkään? Ehkä kannattaa mennä kuitenkin käymään josko se lääkäri vaikka huomaisi jotain mikä vähän niinku pakosta saisi laihduttamaan ja vähentämään alkoholia.
Pitäis vissiin itekki raahautua lekuriin ku paineet huitelee siinä 90/150 paikkeilla..
Tosin mitä siitä maksamaa että joku sanoo että "laihduta, vähennä alkoholia ja liiku enemmän".
Tämäpä mielenkiintoista. Pitänee tilata.Jos kirsikat ei ole suun mukasia, niin saa niitä tabumuodossakin, esim. Now Foods, Cherry Concentrate, 750 mg, 180 Veg Capsules
Nyt tuli kokeiltua parina kertana niin, että istun rauhassa viitisen minuuttia ennen mittausta. Paineet ovat nyt luokkaa 125/70. Eli vika taisi olla siinä, että minuutti tai kaksi ei riitä.Alapaine on joo ihan priimaa, muistathan istua riittävän pitkään rauhassa ennen mittausta? Mikään kiirehän asialla ei ole, tuollaiset verenpaineet tekevät vahinkoa vasta vuosikymmenten kuluessa. Suosittelen tekemään kunnon seurannan, pari vk vaikka 2-3 kertaa päivässä ja arvot kaikki ylös ja sitten vasta varailemaan sitä aikaa lekurille.
Verenpaine kannattaa mittauttaa.Onko mitään hajua, kun kauppaan kävelee niin pari kertaa pyörtynyt nyt viikon aikana? Painetta tuntuu sitä ennen päässä, ja alle 4min ollu kanveesissa.
Tuo kuulostaa ihan huuhaalta, mutta uskokaa tai älkää, niin täsmälleen tämän nykyisen oireiluni aikana mulla on pyörinyt keittiössä banaanikärpäsiä enemmän kuin koskaan. Olin juuri kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin kurkkukipu alkoi. Tietääkö joku tarkemmin mihin tuo väitetty yhteys banaanikärpäsiin perustuu?Pikkuruiset hedelmäkärpäset tai banaanikärpäset aiheuttavat nimenomaan äkillisen toispuoleisen kurkkukivun johon ei välttämättä liity mitään muita oireita ja se voi mennä myös äkisti ohitse.
Edelleen sama vaiva, tosin nyt sattuu jatkuvasti kaikkiin vasemman puolen paikkoihin (korva, leuka, kieli, hampaat, nielu, kurkku). Vasen korva tuntuu olevan jatkuvasti "lukossa" eli kuulo on alentunut merkittavasti. Kavin amerikkalaisella drive-in terveysasemalla, jossa mulle maarattiin korvaan tiputettavaa antibioottia. Korvassa nakyi jotain tulehduksen merkkeja, toisin kuin esim. kurkussa/nielussa. Hoitaja myos puhdisti vahat pois korvasta, mutta se ei parantanut kuuloa yhtaan. (Vuosia sitten mulla oli samantapainen kuulo-ongelma, joka johtui siita, etta vaha oli kokonaan tukkinut korvakaytavan.)
Saa nahda auttaako antibiootti, mutta jotenkin en osaa olla kauhean optimistinen. Miten ulkokorvan tulehdus voisi tuntua kurkun alaosassa asti?
Kyllä ainakin omaan korvaan kuulostaisi lihasperäiseltä vaivalta. Ettei vain olisi joku purentalihas jumissa ja tulehtunut? Helposti voi ottaa myös kaulanlihaksia mukaan. Hoitona tuohon kannattaa ottaa hieroja joka on erikoistunut kaulan ja purentalihasten hierontaan.Edelleen sama vaiva, tosin nyt sattuu jatkuvasti kaikkiin vasemman puolen paikkoihin (korva, leuka, kieli, hampaat, nielu, kurkku). Vasen korva tuntuu olevan jatkuvasti "lukossa" eli kuulo on alentunut merkittavasti. Kavin amerikkalaisella drive-in terveysasemalla, jossa mulle maarattiin korvaan tiputettavaa antibioottia. Korvassa nakyi jotain tulehduksen merkkeja, toisin kuin esim. kurkussa/nielussa. Hoitaja myos puhdisti vahat pois korvasta, mutta se ei parantanut kuuloa yhtaan. (Vuosia sitten mulla oli samantapainen kuulo-ongelma, joka johtui siita, etta vaha oli kokonaan tukkinut korvakaytavan.)
Saa nahda auttaako antibiootti, mutta jotenkin en osaa olla kauhean optimistinen. Miten ulkokorvan tulehdus voisi tuntua kurkun alaosassa asti?
Nyt tuli kokeiltua parina kertana niin, että istun rauhassa viitisen minuuttia ennen mittausta. Paineet ovat nyt luokkaa 125/70. Eli vika taisi olla siinä, että minuutti tai kaksi ei riitä.
Outoa on tosin se, että rauhoittumisella ei ole sykkeeseen vaikutusta, ainoastaan verenpaineeseen.
Ei paras ketju mutta tarpeeksi lähellä.
Onko muita jotka eivät ole käyneet tosi pitkään hammaslääkärissä? Itse en varmaan ole käynyt liki 15 vuoteen. Mä luulen että 12 vuotta voisi olla lähellä. En osaa edes sanoa miksi se noin pitkään on mennyt, yleensä ei ole tarkastuksissa mitään muuta ollut kuin hammaskiveä hitosti, eikä oikein ole oireita ollut mistään. Ei ole vaan tullut mieleen käydä. En ole kauhean hyvin muutenkaan hampaita hoitanut, mä olen se joka näitä miesten keskiarvoja vetää alaspäin. Mutta jotkut elintavat on kohtuulliset hampaiden suhteen, juon paljon kahvia mikä kai hieman voi häiritä bakteereja, en juo mitään limuja pl. tomaattimehua välillä. Syön kyllä paljon suolaista ruokaa mutta erikseen en käytä suolaa tai sokeria yhtään, harmittaa vaan että kaikessa ruuassa on kumpaakin joka tapauksessa. Sitten syön yleensä paljon kerrallaan eli ei kauheasti pitkin päivää.
Toki nyt sitten parin päivän päästä olisi aika. Vähän luulen että tuota kertynyttä hammaskiveä on niin paljon että se on voinut jotain aiheuttaa, korosiota tms. tuonne ienrajoihin.
Ei paras ketju mutta tarpeeksi lähellä.
Onko muita jotka eivät ole käyneet tosi pitkään hammaslääkärissä? Itse en varmaan ole käynyt liki 15 vuoteen. Mä luulen että 12 vuotta voisi olla lähellä. En osaa edes sanoa miksi se noin pitkään on mennyt, yleensä ei ole tarkastuksissa mitään muuta ollut kuin hammaskiveä hitosti, eikä oikein ole oireita ollut mistään. Ei ole vaan tullut mieleen käydä. En ole kauhean hyvin muutenkaan hampaita hoitanut, mä olen se joka näitä miesten keskiarvoja vetää alaspäin. Mutta jotkut elintavat on kohtuulliset hampaiden suhteen, juon paljon kahvia mikä kai hieman voi häiritä bakteereja, en juo mitään limuja pl. tomaattimehua välillä. Syön kyllä paljon suolaista ruokaa mutta erikseen en käytä suolaa tai sokeria yhtään, harmittaa vaan että kaikessa ruuassa on kumpaakin joka tapauksessa. Sitten syön yleensä paljon kerrallaan eli ei kauheasti pitkin päivää.
Toki nyt sitten parin päivän päästä olisi aika. Vähän luulen että tuota kertynyttä hammaskiveä on niin paljon että se on voinut jotain aiheuttaa, korosiota tms. tuonne ienrajoihin.
Varsin monen hiiren kohtaloksi koitunutta likaista metallista hiirenloukkua virittäessä loukku napsahti sormille ja peukaloon tuli haava loukun sahalaitaisesta reunasta. Pesin haavan huolellisesti saippualla ja vedellä, sekä laitoin lopuksi käsidesiä.
Onko syytä hankkia jonkinlainen rokote varmuuden vuoksi?
Leegopuolelle liittyy omatkin kysymykset. Onko jollekulle laitettu hammasimplanttia? Itseltä halkesi harmillisesti tuossa muutama viikko sitten sivuhammas, joka siis jouduttiin poistamaan. Ajattelin tuohon implantin laittaa niin missä hinnoissa nuo pyörii ts. onko hintahaitari sellainen, että kilpailuttaminen kannattaa? Kysyin omalta hammaslääkäriltä ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, 2350 EUR. Ei tosin käyty läpi, että kuuluuko tuohon ihan kaikki mitä implantti nyt vaatii (röntgenit, mallinnukset tms.) ja implantti sekä kruunu, mutta olettaisin hinnan puolesta. Tallinnaan en kuitenkaan ajatellut mennä laitattamaan, ihan niin kova luotto "velipoikiin" ei ole.
Esim. tuolla mainostetaan Hammasimplantti hinta Helsingissä 1350€ - Hammasklinikka Medident 1350EUR, mutta tuota erittelystä puuttuu tuo etukäteen tehtävä tutkimus. Käsittääkseni tuo aika tarkasti mallinnetaan ennen toteutusta.
Hammasimplantit yksityisellä hammaslääkärillä | Nyt alkaen 999 € Tai tuossa alkaen 999 EUR. Tuolla mainittu hinnastossa erikseen konsultaatiokäyntiin kuuluvat röntgen ja kktt.
Noh, tammikuuhun asti pitää ainakin odotella että tuo poistetun hampaan kohta luutuu.
Veikkaisin lihasperäistä, lämpöä jumppaa ja muutama kevyempi päivä rymistelystä
No joo kävin siellä konsultaatiossa 2kk sitten rinologilla ja sanoi että kyllä selvästi kuuluu julkiselle. Suoraan leikkaus jonoon edes ilman röntgeneitä ja ilmanvirtausmittaus testejä. Oma lähtökohta ehkä kun googleen broken nose, nose fracture hakusanalla niin melko lievästä päästä. 3-4h nukutettuna koko toimenpide ja yö sairaalassa. 3vk-1kk saikku. Kaikki nenän rakenteet melkeen siirtyneet ja vääntyneet virhe asentoihin sellaisiin ettei kirurgille suotuisia korjata anatomisesti oikein..kuulemma taltalla hakataan luut irti ja väännetään väkisin oikein, rustot muotoilla ja neulotaan oikein, väliseinä irroitetaan ja hakataan suoraksi myös ehkä ruston siirteitä korvasta/kylkiluusta..ihoon tehdään avoviilto josta väkisin kammetaan sivuun iho nenän päältä pois tieltä jotta kaikki tuo saadaan tehtyä..Kirjottelehan kommentteja kun tulee valmista. Itellä aikalailla sama homma mutta ei ole kukaan lääkäri siitä maininnut enkä ole edes ajatellut että tolla tavalla voisi fiksata.
Minä oon nyt lihasjumeja iteltäni hieronut enempi ja vähempi eroon jumeista youtuube videoiden avulla ja oli kovaa päänsärkyä jne. Ja ilmankin. Kannattaa kokeilla.
Avovaimolle kehittyi hitaasti dysfagia ... eilen ottivat lopulta osastolle kun hän suostui jäämään pakon edessä, ja nyt löydettiin ruokatorvesta 5 cm kasvain, lajista ei vielä tänään varmuutta.
Voi helv ... hyvästi, helppo elämä ja tervetuloa painajaiset. Toivotaan parasta.
Osta semmotti removax missä on se pumppupullo, illalla korvaan ja aamulla huuhtelet, toista muutama kerta.Onhan tämä pientä edellisiin verrattuna, mutta korva meni lukkoon ja hoidin sitä ceridalilla. Sitten ei enää sekään auttanut ja eikun yksityiselle. Tärykalvon pintaan jäi vaikkukerros ja imuri sattui vähän saatanasti, joten se jäi sinne. Korva soinut nyt 2vkoa ja remowax ei auta. Kyllä tällä korvalla paremmin kuulee kuin aivan tukossa olevalla, mutta tuo vinkuminen ottaa päähän.