Toispuoleinen kurkkukipu ollut muutaman päivän. Alussa kipua ei oikeastaan tuntunut kurkussa, vaan lähinnä takimmaisten hampaiden ja leukanivelen kohdalla. Myös korva oli jossain vaiheessa kipeä. Vieläkin sattuu vähän korvaan ja leukaniveleen, mutta kivun "keskus" tuntuu nyt olevan kurkussa. Kaikki kivut ovat tuntuneet vain vasemmalla puolella naamaa.
Mulla ei ole viisaudenhampaille tehty ikinä mitään eli kipu saattaisi kai olla sieltä peräisin. Leukanivelet mulla on aina olleet huonot ja joskus pahasti lonksuvat (viime aikoina toimineet aika hyvin). Lisäksi hammaslääkärit ovat aina huomauttaneet siitä, että nähtävästi puren hampaita yhteen nukkuessa. Proppuja (siis sitä valkoista töhnää) on myös säännöllisesti, ja itse asiassa nykyinen kipu tuntuu samalta kuin proppuihin liittyvä kipu. Eli sellaista paineen tunnetta eikä niinkään kirvelyä. Asun koronaherkällä alueella USA:ssa, joten koronaakaan ei kai voi kokonaan sulkea pois.
Googlettelin toispuoleista kurkkukipua ja löysin äärimmäisen luotettavasta kaksplussasta
tällaisen:
Tuo kuulostaa ihan huuhaalta, mutta uskokaa tai älkää, niin täsmälleen tämän nykyisen oireiluni aikana mulla on pyörinyt keittiössä banaanikärpäsiä enemmän kuin koskaan. Olin juuri kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin kurkkukipu alkoi. Tietääkö joku tarkemmin mihin tuo väitetty yhteys banaanikärpäsiin perustuu?