Teräksiset paistinpannut (ruostumaton, hiiliteräs, valurauta)

Nyt ollut vähän aikaa Fiskarsin all steel pure 28cm pannu, kyllä hyvin toimii mutta vähän opettelemista verrattuna johonkin teflon pannuun jolla onnistuu mikä vaan tietämättä mitään.
Ei tartu jutut kiinni kun lämmittää aluksi ja laittaa rasvat sulamaan, vaikka vähän jäisi jotain kiinni kokkailun jälkeen ni sekin on helposti lähtenyt vähän aikaa vedellä liotettuna.
Eikä niistä Fiskars pannun uristakaan ole ollut haittaa, en ole kyllä mitään hyötyäkään huomannut mitä ne siinä tekisi mutta ei onneksi ole likakaan jäänyt sinne väliin ja lähtee ne viimeistään kun lastalla vähän työntää uraa pitkin.

Onkohan näillä merkittävästi eroa?

Jos ei, niin kätevintä (ja halvempaa) itselle olisi hakea se Clas Ohlsonista.
Kockum on valmiiksi rasvapoltettu eli siten helpompi. Toisaalta Koxkums ei niin helppo non-stick ominaisuuksiltaan lyhyessä ajassa jos osaa tehdä hyvän rasvapolton itse De Buyer pannulla sekä osaa pestä pois suurimman osan mehiläisvahasta. Vuoden käytön jälkeen varmasti molemmat yhtä hyviä tarttumattomuuden kannalta. Itse miettisin lähinnä haluaako pienemmän pannun jossa enemmän paistopinta-alaa (Kockums). Kahva itselleni vähän parempi Kockums pannuilla. Mutta kaikki mielipide-erot näiden kesken ovat enemmänkin subjektiivisia, eli hanki mikä tuntuu itseltäsi paremmalta vaihtoehdolta.

Vielä jankkaan aiheesta :D Löytyi vielä tälläinen kilpailija rinnalle? Vaikuttaa päällisinpuolin hyvältä mutta en mä näistä mitään tiedä.
Tämä näyttää mielenkiintoiselta. Ei ole itselläni tästä kokemuksia mutta noin 1,9kg paino, 3mm paksuus ja nitridipinnoitus ovat kaikki mielestäni kannattavia ominaisuuksia. Tämän hankkisin kun hintakin on hyvä näistä kolmesta vaikka valmistusmaata ei olekaan ilmoitettu ei ilman laboratoriotestejä voi sanoa mikä rauta on paras. Pohjan halkaisija 19,5 cm tarkoittaa että 28cm pannussa hitusen pienempi paistopinta-ala kuin De Buyerissä mutta riittävä 1-2 tai ehkä jopa 3 hengelle. Jos lietesi levy on sopivan kokoinen (-1cm - +1cm kokoinen tämän tosiaan hankkisin.

Vertailun vuoksi päästä sanoisin että noissa toisissa 28cm pannuissa De Buyer pohja noin 21,50cm ja Kockums noin 22,50cm joka monille levyille jo turhan iso.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
265 529
Jäsenet
75 650
Uusin jäsen
EWMeister

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom