Miten muka EU-komissiolle tehtävä "notifikaatio" ja "valitus" eroaa toisistaan Ranskan näkökulmasta katsottuna? Jos Suomi olisi tehnyt kummankaan noista, olisi vastaisku tullut sataprosenttisella varmuudella.
Jäsenmaat tekevät niitä itse ja jos eivät tee komissio tutkii ihan itse. Siihen ei Suomen erillistä panosta tarvita.
Nuo "markka takas, 90-luvun lama takas" huutelut jätän omaan arvoonsa.
Suomen talous on ollut taantumassa vuodesta 2008 lähtien. Kauppatase on ollut negatiivinen vuodesta 2011 lähtien. Pohjoismaiden neuvoston mukaan suomalaisten kotitalouksien varallisuuskehitys jäänyt pahasti jälkeen kaikista muista Pohjoismaista vuoden 2011 jälkeen. Itseasiassa useimmilla suomalaisilla paikkakunnilla varallisuuskehitys vuodesta 2011 lähtien ollut negatiivista. Julkisen talouden velka on kasvanut uusiin ennätyksiin.
Aivan täydellisen hölmöä jatkaa valitulla talouspoliittisella tiellä vielä toisetkin 12 vuotta ja toivoa, että aika parantaa haavat. Tätä maata ollaan uhraamassa liittovaltiouskovaisuuden alttarille.
Jätä ihmeessä. Lue enemmän ekonomistien arvioita (kun tätä keskustelua oli jo vuosikausia sitten enemmänkin).
Olikohan se Vesa Kanniaisen euroskeptinen pamfletti, jossa ihan tosissaan käytiin läpi konkreettista euroeroa. Pikkumuuttujia taisi olla, että hyödyt näkyy ehkä joskus viidenkymmenen vuoden päästä ja iso asia oli se (etta haitat minimoidaan), että se pitää valmistella ja tehdä täysin salassa yhden viikonlopun aikana. Niin onko se sinusta ihan fine demokraattisessa oikeusvaltiossa?
Ja nämä euroero-höpinät yleensä pohjautuu siihen että ei haluta tehdä tarvittavia uudistuksia esimerkiksi työmarkkinoita koskien. Joten sinänsä olen samaa mieltä, hölmölän hommaa jättää korjaukset tekemättä, joiden tarpeellisuus tiedettiin jo vuosikymmeniä sitten.