Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haluatko avata kommenttia.Päätös käyttää tekniikanmaailmaa perseen pyyhkimiseen on osoittautunut oikeaksi.
Tekniikanmaailma on jo vuosia kirjoittanut puolueellisia testejä ja sama meno näyttää jatkuvan joten eipä tarvitse heidän testejä lukea tai toimintaa tukea, päinvastoin.
Ei samassa autossa, muuten toki kyllä lähes pelkästään niistä kun nastoja en ole eläessäni ostanut.Onko kokemusta muista kitkoista? Esim Goodyearin? Nuo Savathan on Goodyearin kakkosmerkki.
Onkos Nokian Nordman 7 pätevä valinta sellaiseksi keskihintaluokan nastarenkaaksi? Eikös tuo perustu Hakkapeliitta 7? Netissä oli jotain juttua, että ylipäätään Nokian renkaissa valmistusmaa näkyisi myös laadussa, liekkö tässä jotain perää ja asiaan pitäisi kiinnittää huomiota?
Goodyearin kitkat koossa 215-50-17 XL alla viime talven. Paljaalla asfaltilla kuin kesärenkaalla ajelis; hyvä tukeva tuntuma, myöskin erittäin hiljainen..(souncomfort malli itsellä). Mutta kun jääkelit/lauhtuva keli milloin liukasta , niin yllättävän sivakat sekä pidon raja terävämpi/yllättävämpi mitä aikaisempi Nokian R. Nokian oli myös oikein hyvä ajoltaan kun vaan laittoi reilusti ilmaa 16"/2.8psi) ja "turvallisemman tuntuinen" liukkaalla juurikin pidon rajat loivemmat ja uskalsi kuluneillakin ajaa pitorajoilla. Näillä kokemuksin Nokian R3 olisi tällä hetkellä se rengas, jonka itse valitsisin talvirenkaaksi kitkoista.
Juuri samat kokemukset GY:n kitkoista. R3 oli juuri tullut tarjolle, kun nuo GY:n kitkat ostin. R3 olivat olevinaan turhan tyyriit.
Eikö nuo Ultra Grip Ice 2 ole jo kovin vanhaa suunnittelua? Eivät ole tainneet mitään päivityksiä noihin tehdä.
Kokemuksia näistä kitkoista kellään: HANKOOK ICEPT IZ 2 W616 ?
Tulossa täksi talveksi alle. Ei kokemuksia siis vielä käytössä. Testeissä yleensä kalliimpien renkaiden alapuolella, mutta joissain kokoluokissa näiden hinta myös huomattavasti conti/nokia/misukka luokkaa halvempi. Oma valinta siis näihin päätyi testien ja hinnan vuoksi 18" koossa.
Onko toi erikoismalli oikeasti selvästi hiljaisempi? 99,9% menee paljaalla asfaltilla, joten gy:n ajettavuuskin huokuttelisi. R2:t oli rasittavat vollottajat ja lötköt. Contin 6:t paremmat ajaa ja ei vollota, mutta yleismelu ehkä vähän R2:sia jäljessä. R2 ja kulunut tien pinta oli hirveä combo vs. uran vieressä ajoon.Goodyearin kitkat koossa 215-50-17 XL alla viime talven. Paljaalla asfaltilla kuin kesärenkaalla ajelis; hyvä tukeva tuntuma, myöskin erittäin hiljainen..(souncomfort malli itsellä). Mutta kun jääkelit/lauhtuva keli milloin liukasta , niin yllättävän sivakat sekä pidon raja terävämpi/yllättävämpi mitä aikaisempi Nokian R. Nokian oli myös oikein hyvä ajoltaan kun vaan laittoi reilusti ilmaa 16"/2.8psi) ja "turvallisemman tuntuinen" liukkaalla juurikin pidon rajat loivemmat ja uskalsi kuluneillakin ajaa pitorajoilla. Näillä kokemuksin Nokian R3 olisi tällä hetkellä se rengas, jonka itse valitsisin talvirenkaaksi kitkoista.
Mondeossa mulla oli joskus tuollaiset. Hankala tietty verrata muihin vastaaviin mutta vanhoihin lähes nastattomiksi muuttuneisiin nastarenkaisiin nähden erinomaiset. Ainoa haasteet vajaavetoiselle tyypillinen hillitön sutiminen kiillotetuissa risteyksissä, aina kyllä pääsi eteenpäin mutta hellyyttä vaati. Märällä tai kuivalla ei rajoitusten puitteissa ollut oloa etteikö pitoa olisi riittävästi.Kokemuksia näistä kitkoista kellään: HANKOOK ICEPT IZ 2 W616 ?
Aivan mahdoton sanoa mikä on äänenvaimennusmateriaalin osuus hiljaisuuteen, onhan tuo normikin ollut testeissä kitkarenkaiden hiljaisimpia. Sattui nyt vaan olemaan sc malli "normimallin" hintaan, niin otinpa sellaiset alle.Onko toi erikoismalli oikeasti selvästi hiljaisempi? 99,9% menee paljaalla asfaltilla, joten gy:n ajettavuuskin huokuttelisi. R2:t oli rasittavat vollottajat ja lötköt. Contin 6:t paremmat ajaa ja ei vollota, mutta yleismelu ehkä vähän R2:sia jäljessä. R2 ja kulunut tien pinta oli hirveä combo vs. uran vieressä ajoon.
TM:n tuoreimman testin mukaan:Sava Eskimo Ice vai Nokia R3 jos ajoa pääsääntöisesti suolatuilla märillä kaupunkiteillä? Kulutuskestävyys ja hiljaisuus plussaa.
Itellä olleet yhden talven ajossa ja oikein tyytyväinen ollut ostokseenKokemuksia näistä kitkoista kellään: HANKOOK ICEPT IZ 2 W616 ?
Tuli Venäjällä paistetut Nokian Hakkapeliitta 8:t. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan olisivat huonompilaatuiset kuin Suomessa paistetut. Pitääkö paikkaansa?
Mulla on vanhempi versio ollut käytössä jo useamman vuoden ja varmasti kokeilen noita, kun vaihdon aika tulee ja rupeaa saamaan useammassa koossaKokeileeko kukaan tekkiläinen ennakkoluulottomasti näitä TM:n bannaamia Linglong GreenMax WinterGrip 2:ia tulevalle talvelle? Itse ehkä voisin kokeilla, mutta talvirenkaiden hankinta on näillä näkymin vasta vuoden päästä.
Torista / nettivaraosasta kun on yrittänyt kytätä jotain halpaa rengassettiä autoon, niin tuntuu että ihan järjettömän hyvin pitää käytetyt rengassetit hintansa. Melkein kannattavampaa ostaa uutena kuin säästää 100-150e ja ostaa pari-kolme talvea rullatut renkaat.
Eiköhän sullekin käy niin, että nastarengaskuskiksi ei ole paluuta kun hyvän kaupan kautta "joudut" rupeamaan kitkamieheksi. Onhan tuo loistava ostos jos 350 eurolla saa nuo renkaat vanteineen.Löytyihan ne vihdoin. 350e aluvanteineen todella vähän kuluneet (myyjän mukaan ajettu n. 3tkm) ContiVikingContact 7:t. Eli kitkamieheksi tässä vaihduttiin![]()
Mulla on se käsitys, että Nordman RS2 on sama rengas kuin Nokian pari sukupolvea vanhempi R. Nokian R:llä ajelin muistaakseni 2012 - 2013, ja kyllä niillä pärjäsi. Tuo on varsin edullinen rengaskoko, joten kyselisin verrokiksi tarjouksia uudemman sukupolven tekniikkaa olevista renkaistakin, jos löytyisi budjettiin sopivia esim. Nokian R3 tai Continentalin 6 tai 7. Mutta ei tuo rengas huono ole, mutta uusimpiin verrattuna etenkin kaikenlainen pito jäällä ei ole samaa tasoa.2008 vuoden käyttöpulkkaan loppuun käytettyjen nasta Kumhojen tilalle, Nokia(?) Nordman R2 kitkat kiikarissa. 195/65R15 koossa. Ilmeisesti ihan käyttökelpoiset mustat rinkulat olisivat. Oliko viimeaikaisia kokemuksia näistä?
Eiköhän sullekin käy niin, että nastarengaskuskiksi ei ole paluuta kun hyvän kaupan kautta "joudut" rupeamaan kitkamieheksi. Onhan tuo loistava ostos jos 350 eurolla saa nuo renkaat vanteineen.
Mulla on itselleni tulossa alle uudet Contin 7 kitkat, mutta saavat vielä majailla rengashotellissa talvea odottelemassa. Edellisessä autossa oli vanhempaa mallia olevat Contin kutoset ja oli erinomainen rengas. 99% ajasta talviolosuhteissa pito oli hyvä, lähti silloisella etuvetoisellakin myös jäisellä tiellä liikennevaloista varsin nätisti, liikenneympyröissä ja moottoritien rampilla ei perä yrittänyt lähteä omille teilleen ja sivuttaispito oli muutenkin kohdallaan. Ainoa haaste oli (tosin myös jossain määrin olisi ollut myös nastarenkailla) sellaiset harvat talviset kelit, kun tienpinta vetää yllättäen ihan peilijäähän lämpötilojen sopivasti heitellessä. Vesijäinen mökkitiekin nätisti ajellen meni noilla renkailla ongelmitta. Puolipitoisinakin renkaiden pito ja ominaisuudet olivat yllättävän hyvin tallessa kolmen talven ajojen jälkeen. Seiskan pitäisi taas joka suhteessa olla vielä parempi rengas kuin kutonen, joten tuskinpa tulet pettymään.
Kitkarenkaiden kehitys on ollut huimaa viimeisten 10 vuoden aikana. Nokian Hakkapeliitta R oli jo aivan käyttökelpoinen ja turvallisen tuntuinen rengas. R2 oli parempi ja Conti 6 oli vielä aivan selvän tuntuinen parannus. Nyt seiskan pitäisi sitten tosiaan taas olla kertaluokkaa parempi.
Viskasin nuo Contit alle kun pohjoiseen lähtö ylihuomenna. Ainakin hiljaisemmat nuo oli kuin kesärenkaan virkaa toimittaneet loppuun ajetut Pirellit, vaikka ovatkin matalammalla profiililla (205/55R16 vs 195/65R15). Vähän tuntui moottoritienopeuksissa mutkitellessa huojuvalta, mikä nyt aina häiritsee kun on vaihtanut kesärenkaat talvirenkaisiin.
Paljonkohan noihin laittaisi painetta? Laitoin nyt huoltsikalla 2,8 eteen ja 2,6 taakse, vähän tuntuivat jyristäviltä, täytyy ehkä hitusen tiputtaa. Focus -05 farmari.
No vähintään jos +20c hallissa niitä vielä mittaileeTalvirenkaisiin 0,2 - 0,3 Baria ohjearvon päälle. Sillä hyvä tulee.
Viime syksynä ostin Hankook Winter i*Pike RS2 W429 -nastarenkaat 225/45-17. Autona W203 mercedes sport-alustalla. Ajoltaan asfaltilla sellainen seilaava. Todella ärsyttävä kun ei mene suoraan ollenkaan ja pitää kokoajan korjata. Hieman jäisellä asfaltilla tämä ominaisuus korostuu entisestään. Paineita lisätty mutta ei auta. Sen verran huono maku jäi että en enää ostaisi. Tässä renkaassa on ilmeisesti liian löysä runko jäykkälle alustalle.
Keskiviikkona tilasin renkaatvaihtoon.fi -sivulta Pirellin kitkat ja eilen aamupäivällä posti toimitti perille. Nuo on näköjään paistettu elokuussa 2020, eli tuoretta tavaraa. 9mm pintaa uutena. Nyt vain odotellaan talvikelejä![]()
Itseasiassa tämä Tuulilasin testi näyttää olevan sama kuin norskien.Dette er de beste vinterdekkene siinä norjalaisten näkemys mustista ja pyöreistä pirelleistä.
8.4 mm teknikesvärldin ilmoittamanaOnko tietoa miten paljon pintaa on R3 uutena? Kummat on hiljaisemmat?
Tehtaan ei pitäisi olla kovinkaan vanha https://www.continental-tires.com/c...obal-tire-locations/2018-10-30-kaluga-5-years tästä päätellen ei myöskään koneet ole mitään loppuunajettujaContinentalin Viking Contact 7 valmistusmaana on näköjään ainakin Saksa ja Venäjä. Kokemuksia kellään vai mutuna venäjä huono?
Uudet kitkat pitäisi lähiviikkoina saada alle. Valinta välillä Continental VikingContact 7 tai Michelin X-Ice Snow. Michelin olisi 60 e halvempi per sarja. Mielipiteitä?