8.4 mm teknikesvärldin ilmoittamanaOnko tietoa miten paljon pintaa on R3 uutena? Kummat on hiljaisemmat?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
8.4 mm teknikesvärldin ilmoittamanaOnko tietoa miten paljon pintaa on R3 uutena? Kummat on hiljaisemmat?
Tehtaan ei pitäisi olla kovinkaan vanha https://www.continental-tires.com/c...obal-tire-locations/2018-10-30-kaluga-5-years tästä päätellen ei myöskään koneet ole mitään loppuunajettujaContinentalin Viking Contact 7 valmistusmaana on näköjään ainakin Saksa ja Venäjä. Kokemuksia kellään vai mutuna venäjä huono?
Uudet kitkat pitäisi lähiviikkoina saada alle. Valinta välillä Continental VikingContact 7 tai Michelin X-Ice Snow. Michelin olisi 60 e halvempi per sarja. Mielipiteitä?
Micheliniin ehkä kallistuisin hinnan vuoksi, mutta arveluttaa tuo heikko tulos Norjan/Tuulilasin testissä.Moottorin testissä olivat jaetulla ykkössijalla. Michelin parempi sulalla tiellä ja conti lumella. Jäällä suunnilleen yhtä hyvät.
Etelä suomen talveen ottaisin noista micheliinit.
Mikä rengaskoko tuossa testissä oli? Ei osunut silmään.8.4 mm teknikesvärldin ilmoittamana
Mikä rengaskoko tuossa testissä oli? Ei osunut silmään.
Moottorin testissä olivat jaetulla ykkössijalla. Michelin parempi sulalla tiellä ja conti lumella. Jäällä suunnilleen yhtä hyvät.
Etelä suomen talveen ottaisin noista micheliinit.
Mulla on vanhempi versio ollut käytössä jo useamman vuoden ja varmasti kokeilen noita, kun vaihdon aika tulee ja rupeaa saamaan useammassa koossa
Sama täällä. Vaikea perustella nastojen tarpeellisuutta millään, kun on kerran kitkojen makuun päässyt.Tyytyväinen olen että hankkinut kitkat. Nyt voi huoletta ajaa pitkää kevääseen kun kelit sahaa nyt jo edes takas ja jos edellisvuosiin vertaa niin alkaa nyt tuo 3kk kestävä marraskuu.
Tässä kuva viime keväältä kun poistin neljästä kitkarenkaasta ns. tappajasepelin pois. Kitkarenkaissahan on paljon lamellia ja olen yhä huolissani siitä, että nämä pienet terävät kivet takertuvat lamelleihin ja näin ehkä mitätöivät niiden toiminnan.
Haluaisin myös sellaisen muutoksen pihahiekoituksiin ettei tätä tappajasepeliä käytettäisi, vaan tavallinen hiekka riittäisi. Keväällä vastaavasti tappajasepeli puhkoo (ei pistosuojattuja) polkupyöränkumeja.
Vuosi sitten tilasin ja renkaat tuli nopeaa. Maksun vahvistus/seurantatunnus oli mennyt roskapostin, mutta asiakaspalvelu vastasi nopeaa ja sain uuden.Onko kukaan lähiaikoina tilannut renkaita rehvid24.ee liikkeestä? Siellä näyttäisi saavan Hankook Winter i*cept IZ2 W616 205/55/16 rengas-sarjan hieman alle 300€ kuluineen.
Jarrutusmatka märällä asfaltilla on kitkarenkailla on yli 50 % pidempi kuin kesärenkailla. Ei kannata ihan huoletta ajella syyskeleillä kitkoilla.Tyytyväinen olen että hankkinut kitkat. Nyt voi huoletta ajaa pitkää kevääseen kun kelit sahaa nyt jo edes takas ja jos edellisvuosiin vertaa niin alkaa nyt tuo 3kk kestävä marraskuu.
Täällä ainakin kahdella ollut Contin Viking Contact 7 viime talven, niin olisiko heittää kokemuksia? Kohta tulee itselle alle turvallisessa 16" koossa.
Onko kukaan lähiaikoina tilannut renkaita rehvid24.ee liikkeestä? Siellä näyttäisi saavan Hankook Winter i*cept IZ2 W616 205/55/16 rengas-sarjan hieman alle 300€ kuluineen.
Mihin tämä tieto perustuu?Jarrutusmatka märällä asfaltilla on kitkarenkailla on yli 50 % pidempi kuin kesärenkailla. Ei kannata ihan huoletta ajella syyskeleillä kitkoilla.
Laskelmieni mukaan 43,7/28,9 =~ 1,51. Tosin en ole matemaatikko, pelkkä diplomi-insinööri.Mihin tämä tieto perustuu?
Nokian renkaat sivuilla todetaan kyllä 20% lisäys jarrutusmatkaan.
Kitkarengas on kesäkelillä kelvoton
Kitkarenkaan märkäpito on kehno, reagointi ohjausliikkeisiin hidasta ja ajovakaus laadukasta kesärengasta selvästi heikompi.www.nokianrenkaat.fi
Viittaat pariin lukun, teksti referoi koko tutkimusta. Jos tutkimus on oikein referoitu, niin eiköhän se 20% silloin kerro paremmin yleiskuvasta kuin yksittäinen arvo. Omasta kokemusta tiedän, että se alustakin ja kitkarenkaan malli/merkki vaikuttavat valtavasti siihen ajotuntumaan märällä asfaltilla. Esim. Nokia R oli suorastaan pelottava. Ts. voi aika huoletta sanoa, että kitka on paljon huonompi kuin varsinainen kesärengas, mutta numeroarvot on syytä jättää dippainsseille hekumoitavaksi.Laskelmieni mukaan 43,7/28,9 =~ 1,51. Tosin en ole matemaatikko, pelkkä diplomi-insinööri.
Lisäksi se on vielä eri asia kun mitataan kitkan toimintaa kesärenkaana. Ulkolämpötila vaikuttaa ja syksyllä ei ole kesä vaikka tie märkä olisikin. Ei se nyt toki silti plussan puolella pohjoismaisen kitkan eduksi käänny, mutta ero kapenee.Viittaat pariin lukun, teksti referoi koko tutkimusta. Jos tutkimus on oikein referoitu, niin eiköhän se 20% silloin kerro paremmin yleiskuvasta kuin yksittäinen arvo.
Ite vaihoin nastat eilen. Sallaan ois pohjoiseen matkaa sellainen 100km. Jos et hirmu varovasti paikoitellen meinaa kulkea niin suosittelen vaihtamaan. Pakkasta täällä päin maanantaille saakka ja sen jälkeen ilmeisesti plussaa. 20cm lumikinosta löytyy.Onkos täällä lapissa asuvat vaihtaneet renkaita jo? Lauantaina olis etelästä roadtrippii Sallaan muutamaksi yöksi, siinä samalla reissua varmaan Rovaniemen korkeuteen ellei hieman ylemmäksi, keskiviikkona paluu etelään päin.. Nuo ennusteet näyttää siltä, että en ole ihan varma viitsinkö kolistella toista tuhatta kilometriä nastoja asfaltilla vai kannattaako Lapin suhteen ottaa varman päälle?
En ole varma, onko tämä ollut vielä täällä, mutta Tekniikan Maailmahan testasi kahden kitkarenkaan ja neljän nastarenkaan kulumista 15000km:n aikana. Kaikki renkaat olivat samanlaisissa autoissa ja niillä ajettiin letkassa samaa reittiä maantietä simuloiden välillä kaupunkiajoa.
Goodyearin kitkoissahan on aika kova kumiseos, niin yllättävää, että se kului enemmän kuin pehmeämpi Continental ja oli laskennalliselta kestoltaan selvästi heikoin. TM myös totesi, että renkaiden paremmuusjärjestys pysyi koko testin ajan samana, eli kuluminen oli ominaisuuksien suhteen tasaista. 15000km:n jälkeen kaikissa renkaissa oli noin 80% pitoa jäljellä uuteen verrattuna. Monesti kuullut väitteen, että nastarenkaiden pito jäällä heikkenee nopeammin kuin kitkojen, kun nastat kuluvat tylsiksi, mutta ainakaan tuossa testissä sitä ei havaittu.
Tulisi nyt vain kunnon talvikelit, niin pääsisi testaamaan ensimmäistä kertaa kitkarenkaita. Tänään ollut lunta ja loskaa, mutta vielä pärjäsi kesärenkailla ja huomisesta alkaen lämpenee, niin turhaa heittää talvirenkaita vielä alle.
Kemijärvellä 27cm lunta ja tiet jäässä. Suosittelen laittamaan talvinakit alle. Itse laitoin viikko sitten. Nastat tottakai.Onkos täällä lapissa asuvat vaihtaneet renkaita jo? Lauantaina olis etelästä roadtrippii Sallaan muutamaksi yöksi, siinä samalla reissua varmaan Rovaniemen korkeuteen ellei hieman ylemmäksi, keskiviikkona paluu etelään päin.. Nuo ennusteet näyttää siltä, että en ole ihan varma viitsinkö kolistella toista tuhatta kilometriä nastoja asfaltilla vai kannattaako Lapin suhteen ottaa varman päälle?
Talvirenkaat saattaa kuluneena "jollottaa" tulee pikkuhiljaa ja sitä ei huomaa vasta kuin kesän jälkeen kun ääneen ei ole tottunutTuli vaihdettua vuoden vanhat talvikumit alle. Tutusta huminamelusta huolimatta, uutena äänenä ilmestynyt sellainen epätasaisesti kuuluva ujellus/ulvonta. Vaikea selittää. Mistähän voisi johtua? Hankookin ipike rs2 kyseessä.
En toki vielä tarkistanut ilmanpaineita ja täytyy vielä tarkistaa pulttien kierys. Enkä tiedä onko vaikutusta +9 asteen ulkolämpötilalla. Auttaisko renkaiden paikkojen vaihto? Toki saman lailla ne ovat kuin viime talvena (merkatut rengaspussit).
Tilasin tiistaina ja tänään tuotiin renkaat, eli aikas nopeata toimintaa.Tilasin eilen 205/55R16 Hankook Winter i*Pike RS2 W429 kotiinkuljetuksella hintaan 312.80€. Saa nähdä milloin saapuvat.