Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos Motonetin tulppaa kokeilisi alkuun.
Oletko miten disabloinut pesunesteen tulon ?
Sama pumppu tuuttaa eteen ja taakse, niin sulaketta ei voi irroittaa.
Jos jollain muulla on myös Opel Insignia käytössä, niin kannattaa tarkistaa Opelin sivuilta tieto tuosta takaisinkutsukampanjasta!Opel foorumilta luin Opel Insignian takaisinkutsusta, jossa vaihdetaan eteen jotain tukivarsia.
Eli täytyykin maanantaina käydä Käyttöautolla kysymässä asiasta.
Jos oikein elegantisti tuon haluaisi hoitaa, niin laittaa diodin pumpulle menevään piuhaan.
Tuollainen yhdistelmäpumppu vaihtaa etu- ja takalasinpesun välillä siten, että pumpulle tuleva jännite käännetään toisin päin, jolloin pumppu vaihtaa pyörimissuuntaa.
Laittamalla diodi (kumpaan tahansa) johtoon virran kulku toiseen suuntaan estyy ja takalasin pesua yrittäessä pumppu pysyy mykkänä. Toki diodi pitää laittaa oikein päin, yritys ja erehdys lienee helpoin ja varmin tapa selvittää suunta .
Vähän mietynyt samaa, jos tekisi kunnolla heti alkuun diodilla tai veisi koodattavaksi jonnekin.
Onko antaa linkki diodiin ? Kun en oikein tiedä minkälainen siihen pitää laittaa.
Miksi se pesuneste pitää saada pois? Ei vain käytä sitä, näin itse olen tilanteen ratkaissut ja tulppana 2€ muovilätkä motonetista.Jos Motonetin tulppaa kokeilisi alkuun.
Oletko miten disabloinut pesunesteen tulon ?
Sama pumppu tuuttaa eteen ja taakse, niin sulaketta ei voi irroittaa.
Mistä Techiläiset on tilanneet de wiper / wiper delete / wiper killer jne. tulppia takalasiin edukkaasti ?
Eikö se katsastuksessa osannut pyörittää rengasta vai miksi kohde jäi edelleen epävarmaksi? Kyllä se ajossa jyrisevä laakeri pitäisi tuntua esim. jousesta kiinni pidettäessä värähtelynä. Antamillasi tiedoilla mielestäni diagnoosi on "mahdollinen" mutta en vielä uskaltaisi vahvistaa.Vauhdissa oikealle kääntyessä kuuluu jyrinää takaa. Lienee 90%:n todennäköisyydellä vasemman takapyörän laakeri? Katsastuksessa eilen ei keksinyt muuta potentiaalista vikaa.
Se vähän riippuu mihin sitä ollaan laittamassa ja kuinka kuumat olosuhteet. Usein on kuumassa paikassa suojamaton tai suojakankaan kiinnityksessä tarve jollekin mekaaniselle kiinnitykselle, eli esimerkiksi rosterinippusiteet, rautalanka, niitit tai ruuvit. Vähemmän kuumissa paikoissa pysyy tarraliimakin. Koska puhut tuleen syttymisestä, oletettavasti paikka on oikeasti silloin kuuma, en luottaisi siinä tarraliiman kiinnipysymiseen.hei moottorien rassaajat. Pitäis löytää sellaista lämpösuojamattoa/peitettä, johon voi luottaa joka ei varmasti roihahda tuleen. Onko kokemuksia? Ja en etsi pakosarjakääretää joka vedetään putken ympäri, vaan nyt pitäisi suojata kohde esim. liimattavalla matolla.
Toimiiko esim. tämä:
Thermotec lämpösuojapeite tarralla 30cm | Autoracing
Tosi kivasti osuu katse siihen ensimmäisenä, meinasin kerran tehdä ylimääräisen öljynvaihdon mut viime hetkellä tajusin…Tänään opin sen, että 406 Peugeotissa vaihdelaatikon öljyproppu on samalla tavalla tyrkyllä siinä nenän edessä kuin öljypohjan proppu siinä vähän syrjemmässä. Helevetin insinöörit.
Saman kastin huoltohommiin menee kun tajuat propun avattuasi suodatinavain kourassa että jaa, eihän tässä oo suodatinta hankittu ollenkaan ei onneksi ollut ainoa homma siinä mitä piti tehdä eli ei ylimääräistä vitutusta. Silti hauska kun tarpeeksi remppaa niin käy näitä lapsuuksia välillä kun mukamas niin läpihuuto juttu.Tosi kivasti osuu katse siihen ensimmäisenä, meinasin kerran tehdä ylimääräisen öljynvaihdon mut viime hetkellä tajusin…
Neljä vaihteinen laatikko eli AL4? jos ja kun se, niin voi olla ettei jarrulla mitään tekemistä vian kanssa vaan Solenoidi siinä hajonnut. On tyyppivika. Jos jossain pystyt vikakoodit lukemaan laatikosta niin saa varmuuden. Käyttää voi hyvin niin kauan kunnes vika on jatkuvaa. Korjaamolla menee todennäköisesti semmonen touhutonni. Itse vaihtamalla 200€. Solenoidin kun tilailee jostain ebaysta niin voi päästä reilusti alle 200€. Suhteellisen helppo vaihtaa itsekin. Ainut ongelma on jos on kovin vanha sitikka niin tarttee myös ohjelmoinnin laatikolle vanhat solenoidit tunnistaa valkoisesta liittimestä, jos mustat ohjelmointia ei tarvita. Perustorkseilla ja 4 litralla laatikkoöljyllä pystyy tekemään.Vanhan sitikan jarrut laahasivat alkuvuodesta. Automaattivaihteiston ykkösvaihde ei oikein jaksanut edes liikuttaa autoa itsestään, sen verran jumissa oli. Kaksin verroin jarrusatulaa vaihdettiin ja ongelma ratkesi. Laahaamisesta jäi sellainen ikävä komplikaatio, että laatikko vaihtaa aika usein ykköseltä kakkoselle nykäisten. Viikon sisään tullut kahdesti "Gearbox faulty", joka kuitenkin menee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Onkohan tälle mitään enää tehtävissä, vai sotkiko jarrujumi vaihteistoa lopullisesti?
Onhan se, ja vm. 2007. Paikallisessa ammattikoulussa tekevät opetustyötä ja tarjoavat siten edullisesti huoltopalveluita. Auto menossa toisen ongelman vuoksi paikan päälle tänään. Täytyy mainita tästä asiasta samalla. Maksaako osa tonnin vai työ? Tuossa tekevät käsittääkseni 25 euron tuntihinnalla.Neljä vaihteinen laatikko eli AL4? jos ja kun se niin voi olla ettei jarrulla mitään tekemistä vian kanssa vaan Solenoidi siinä hajonnut on tyyppivika. Jos jossain pystyt vikakoodit lukemaan laatikosta niin saa varmuuden. Käyttää voi hyvin niin kauan kunnes vika on jatkuvaa. Korjaamolla menee todennäköisesti semmonen touhutonni. Itse vaihtamalla 200€. Solenoidin kun tilailee jostain ebaysta niin voi päästä reilusti alle 200€. Suhteellisen helppo vaihtaa itsekin. Ainut ongelma on jos on kovin vanha sitikka niin tarttee myös ohjelmoinnin laatikolle vanhat solenoidit tunnistaa valkoisesta liittimestä, jos mustat ohjelmointia ei tarvita. Perustorkseilla ja 4 litralla laatikkoöljyllä pystyy tekemään.
AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)citroen-foorumi.com
Nää nyt on tälläisiä muistikuvia, mutta alkuperäisvaraosa solenoidi taisi marmorilla olla sen 300 euroa kappale. Ulkomailta saattaa saada 80 eurolla molemmat. Tosin taisi olla, että jos on uudemmat niin ei sitä toista tarvitse edes vaihtaa, kun se vika on siinä pääpaineensäätösolenoidissa ja se toinen on sitten turbiinilukkonsolenoidi. Ja tuo sun vuosimalli on sen verran "tuore", että melkoisella varmuudella on jo valmiiksi uudemmat. Eli amiksella ei varmaan maksa tonnia. Tosin niitä solenoideja kannattanee etsiä muualta kuin marmorilta. Mun mielestä niitä sai ainakin aiemmin myös Suomesta huomattavasti alkuperäistä halvemmalla jos on kiireempi saada kuntoon. Tosin tästä on yli viisi vuotta kun ongelman kanssa painin ja silloin tilasin ne briteistä. Muistaakseni olivat rellun varaosia, kun rellussakin on käytetty samaa laatikkoa. Tosin se ei ole nimetty AL4 vaan joku DP4 tai jotain sinnepäin. Itse vaihtamallakaan ei siinä kovin montaa tuntia mene vaikka rauhallisesti tekee. Niin ei kait se amiksellakaan kovin montaa tuntia mene. Mutta jos vikakoodi viittaa öljynpaineeseen niin syy löytyy tuosta solenoidista.Onhan se, ja vm. 2007. Paikallisessa ammattikoulussa tekevät opetustyötä ja tarjoavat siten edullisesti huoltopalveluita. Auto menossa toisen ongelman vuoksi paikan päälle tänään. Täytyy mainita tästä asiasta samalla. Maksaako osa tonnin vai työ? Tuossa tekevät käsittääkseni 25 euron tuntihinnalla.
Tänään opin sen, että 406 Peugeotissa vaihdelaatikon öljyproppu on samalla tavalla tyrkyllä siinä nenän edessä kuin öljypohjan proppu siinä vähän syrjemmässä. Helevetin insinöörit.
Tänään opin sen, että 406 Peugeotissa vaihdelaatikon öljyproppu on samalla tavalla tyrkyllä siinä nenän edessä kuin öljypohjan proppu siinä vähän syrjemmässä. Helevetin insinöörit.
Nää nyt on tälläisiä muistikuvia, mutta alkuperäisvaraosa solenoidi taisi marmorilla olla sen 300 euroa kappale. Ulkomailta saattaa saada 80 eurolla molemmat. Tosin taisi olla, että jos on uudemmat niin ei sitä toista tarvitse edes vaihtaa, kun se vika on siinä pääpaineensäätösolenoidissa ja se toinen on sitten turbiinilukkonsolenoidi. Ja tuo sun vuosimalli on sen verran "tuore", että melkoisella varmuudella on jo valmiiksi uudemmat. Eli amiksella ei varmaan maksa tonnia. Tosin niitä solenoideja kannattanee etsiä muualta kuin marmorilta. Mun mielestä niitä sai ainakin aiemmin myös Suomesta huomattavasti alkuperäistä halvemmalla jos on kiireempi saada kuntoon. Tosin tästä on yli viisi vuotta kun ongelman kanssa painin ja silloin tilasin ne briteistä. Muistaakseni olivat rellun varaosia, kun rellussakin on käytetty samaa laatikkoa. Tosin se ei ole nimetty AL4 vaan joku DP4 tai jotain sinnepäin. Itse vaihtamallakaan ei siinä kovin montaa tuntia mene vaikka rauhallisesti tekee. Niin ei kait se amiksellakaan kovin montaa tuntia mene. Mutta jos vikakoodi viittaa öljynpaineeseen niin syy löytyy tuosta solenoidista.
Kyllä tuo laatikko kestää yleensä muuten. En juuri ole kuullut että tuo laatikko juuri hajoilee muualta kuin tuosta magneettiventtiilistä. Ja tietysti ettei kaikkein sivistynein vaihtaja ole edes kunnossa ollessaan.
Juu kyllähän tuo solenoidivika on. Voihan siihen sen öljynvaihdon tehdä ja voi se joksikin aikaa auttaakin. Vaikka jossain vaiheessa se solenoidinvaihto tulee eteen.
Löytyykö täältä turbo specialisteja ? Harrasteauton Precision 6262 alkoi syöstä öljyä pakopuolelta oikein huolella, niin että putki oikein "sadetti" pihamaan öljyyn. Turbo pois paikaltaan ja eka huomio reilusti akselinsuuntaista välystä niin että siivet ottaa jo hieman koteloon kiinni. Merkinnät, ja turbo auki -> painepuolen kotelossa hieman jälkeä, mutta itse kompressoripyörä ei ole ottanut osumaa (huomaa kyllä että raapinut koteloa). Akselin mutteri auki ja hommat levälleen, ja kappas, itse akseli on ottanut "hieman" lämpöä: onkohan tuo ns. kaput? Sormituntumalla akselissa ei ole kulumaa laakerien kohdalla. Ja tietysti se juurisyy? Huono voitelu?
Se mikä aina pistää miettimään eli kustannukset/järkevyys: Precisioniin osia saa aika heikosti Euroopasta ja hintataso korkea. Jos tuon heittää ammattilaisille laitettavaksi (laakerointi, tasapainotus, jne ainakin 400 eur?) ja myös tuo akseli menee vaihtoon (+200eur?), niin samalla hinnalla saa kaupasta uutta esim. Holsetin HX40 superia. Niin, ja vielä Precisionin painepuolen kotelokin voi vaatia huolenpitoa...
Mulla oli pösössä tuon AL4 lootan kanssa sama vika. Ei se ihan tonnia maksanut mut ei kauas jäänyt, aika tasan 800 oli osa+työt, ja siinä vaihtui laatikon öljyt samalla. Muistelin että solenoidisarjaa on myyty alle 180€ hintaan ainakin ulkomailta, eikä se näemmä kauas siitä jää. Tosin huolto sössi vaihtotyön ja auto ei liikahtanut mihinkään vaihdon jälkeen, vaan sammui jos pisti vaihteen. Korjasivat kuitenkin laatikon uudestaan, että silleen ihan sama. Tästä nyt muutama vuosi eikä ole ongelma uusiutunut. Eihän se solenoidien vaihto nyt ihan mahottomalta rakettitieteeltä vaikuta, ja ainakin pösöfoorumilla toiset sanoo tehneensä ihan omassa tallissa.Onhan se, ja vm. 2007. Paikallisessa ammattikoulussa tekevät opetustyötä ja tarjoavat siten edullisesti huoltopalveluita. Auto menossa toisen ongelman vuoksi paikan päälle tänään. Täytyy mainita tästä asiasta samalla. Maksaako osa tonnin vai työ? Tuossa tekevät käsittääkseni 25 euron tuntihinnalla.
Juu pihassa minäkin vaihdoin. Toki solenoideja saa halvemmallakin kuin tuossa paketissa. Toki nuo näyttäisi olevan BorgWarnerit joten ovat alkuperäiset. Mutta jos on urheilumieltä niin voi päästä halvemmallakin. Esim. Schaltventil Automatikgetriebe 7701208174 Für Citroen Peugeot Renault AL4/DPO | eBay Toki tuohon öljyt ja jos tuon tiivisteen haluaa vaihtaa.Mulla oli pösössä tuon AL4 lootan kanssa sama vika. Ei se ihan tonnia maksanut mut ei kauas jäänyt, aika tasan 800 oli osa+työt, ja siinä vaihtui laatikon öljyt samalla. Muistelin että solenoidisarjaa on myyty alle 180€ hintaan ainakin ulkomailta, eikä se näemmä kauas siitä jää. Tosin huolto sössi vaihtotyön ja auto ei liikahtanut mihinkään vaihdon jälkeen, vaan sammui jos pisti vaihteen. Korjasivat kuitenkin laatikon uudestaan, että silleen ihan sama. Tästä nyt muutama vuosi eikä ole ongelma uusiutunut. Eihän se solenoidien vaihto nyt ihan mahottomalta rakettitieteeltä vaikuta, ja ainakin pösöfoorumilla toiset sanoo tehneensä ihan omassa tallissa.
Tai no jaa, tämä taitaa olla ok ja vielä puolet halvempi vaihtoehto. Onko ihan yleissopiva vai täytyykö tuplatarkistaa jostain? Ja öljyksi vaikka tuota Commaa.Esim. Schaltventil Automatikgetriebe 7701208174 Für Citroen Peugeot Renault AL4/DPO | eBay Toki tuohon öljyt ja jos tuon tiivisteen haluaa vaihtaa.
Kannattaa tilata täällä foorumillakin suositusta Aeromotorsista ennemmin kuin autodocista tai ebaysta. Toisina suosittuina mm. ak24, iparts, varaosa24, avaruosad.ee. Hinnat noille halvoille tarvike-venttiileille 20-30€ luokkaa.Passaan itse duunaamisen ja vien ammattilaiselle. Osaan vaihtaa polttimoita, suodattimia ja renkaat, mutta siihen oma osaamiseni autoalalla suurin piirtein jää. Joku Ridexin halpis varmaan kelpaa ihan hyvin, vaikka tämä? Samoilla postikuluilla voi vaikka tilailla sitten parit öljyfiltterit.
Tai no jaa, yllä taitaa olla sopiva ja vielä puolet halvempi vaihtoehto.
Kannattaa tilata täällä foorumillakin suositusta Aeromotorsista ennemmin kuin autodocista tai ebaysta. Toisina suosittuina mm. ak24, iparts, varaosa24, avaruosad.ee. Hinnat noille halvoille tarvike-venttiileille 20-30€ luokkaa.
(keskustelua varaosien verkkokaupoista: Varaosien verkkokauppoja (Lista ensimmäisessä viestissä))
Nojuu miksei ebaystakin jos suosittu ja luotettava myyjä kyseessä. Aeromotorsilta ostamalla tietää ehkä paremmin mitä saa ja ainakin itsellä on asiakaspalvelu pelittänyt siellä hyvin.Miksei Ebaystä? Ebayssä on lukemattomia eri myyjiä, ja osaan luottaisin enemmän kuin Aeromotorsiin, josta myös löytyy negatiivisia kokemuksia suomenkielisiltä palstoilta. (Ei tosin yhtä paljon kuin tohtorista.)
Tää on jotenkin aina hassua, yleisesti ruuvi aukeaa yhteen suuntaan ja toiseen suuntaan menee kiinni. Irroitetut osat laitetaan samassa järjestyksessä takaisin.Passaan itse duunaamisen ja vien ammattilaiselle. Osaan vaihtaa polttimoita, suodattimia ja renkaat, mutta siihen oma osaamiseni autoalalla suurin piirtein jää.
Onhan toi myös tilakysymys joillekin. Ulkona ikävämpi korjailla, varsinkin pakkasilla ja sateella. Kuvaa kännyllä kun purkaa, niin voi sitten katsella missä teki turhaa työtä ja osaa laittaa osat oikein takaisin. Youtubesta löytää kyllä todella paljon ohjeita, jos sitä aika ja halua on opetella itse tekemään.Tää on jotenkin aina hassua, yleisesti ruuvi aukeaa yhteen suuntaan ja toiseen suuntaan menee kiinni. Irroitetut osat laitetaan samassa järjestyksessä takaisin.
Melkein kuin se lasten palikka laatikko jossa neliö menee neliöreikään ja pyöreä pyöreään.
Itselläkään mitään koulutusta alaan ole, mutta useampi moottori tullut kasattua yms.
Passaan itse duunaamisen ja vien ammattilaiselle. Osaan vaihtaa polttimoita, suodattimia ja renkaat, mutta siihen oma osaamiseni autoalalla suurin piirtein jää. Joku Ridexin halpis varmaan kelpaa ihan hyvin, vaikka tämä? Samoilla postikuluilla voi vaikka tilailla sitten parit öljyfiltterit.
Tai no jaa, tämä taitaa olla ok ja vielä puolet halvempi vaihtoehto. Onko ihan yleissopiva vai täytyykö tuplatarkistaa jostain? Ja öljyksi vaikka tuota Commaa.
Comma MVATF+ 5 l automaattivaihteistoöljy | Motonet Oy
Comma MVATF+ on täyssynteettinen automaattivaihteistoöljy eurooppalaisiin, amerikkalaisiin ja aasialaisiin autoihin. Öljy sopii käytettäväksi myös...www.motonet.fi
Olisikohan tuo -98, 2 litrainen bensakone ja 5-vaihteinen manuaali.Mikä kone, vaihdelaatikko yhdistelmä? Ollut monta erilaista ja koskaan en ole vastaavaan törmännyt, mutta kai sekin joltakin onnistuu.
Kia kävi viime viikolla määräaikaishuollossa, jossa muiden muassa vaihdettiin jarrunesteet.
Nyt jarrupaloja vaihtaessa huomasin, että jarrujen ilmausruuvin taka tulee jarrunestettä, kun laitan tuon kumitulpan paikoilleen. Tulppa on melko tiivis. Jarrupoljinta painelemalla en nestettä havainnut. Mitäköhän tässä on meneillään?
video:
74.45 MB file on MEGA
mega.nz
Ilmausruuvi on auki tai sitten siitä on mennyt kierteet. Määrään ajokieltoa siihen asti kun se on korjattu.Kia kävi viime viikolla määräaikaishuollossa, jossa muiden muassa vaihdettiin jarrunesteet.
Nyt jarrupaloja vaihtaessa huomasin, että jarrujen ilmausruuvin taka tulee jarrunestettä, kun laitan tuon kumitulpan paikoilleen. Tulppa on melko tiivis. Jarrupoljinta painelemalla en nestettä havainnut. Mitäköhän tässä on meneillään?
video:
74.45 MB file on MEGA
mega.nz
Eikös tuo tuolta nipan juuresta vuoda? Ja näyttäisi koko nippa heiluvan? Kokeileppa kiristää varovasti.
Ilmausruuvi on auki tai sitten siitä on mennyt kierteet. Määrään ajokieltoa siihen asti kun se on korjattu.
Kokeile nyt alkuun kiristää sitä ilmausruuvia. Ei sieltä saa vuotaa tai tiristä pisaraakaan. Ensin voisi puhaltaa paineilmalla tms ylimääräiset siitä pois pinnasta, että näkee tuleeko uutta nestettä.
Laita kaveri painamaan jarrua ja katso tiriseekö sitten nestettä.
Voi tietysti olla, että se ilmausruuvi itsessään on kiinni ja tuo tulppa vaan painaa sinne ruuvin sisälle ylijäänyttä jarrunestettä sieltä välistä ulos, kannattaa tarkistaa.
Kia kävi viime viikolla määräaikaishuollossa, jossa muiden muassa vaihdettiin jarrunesteet.
Nyt jarrupaloja vaihtaessa huomasin, että jarrujen ilmausruuvin taka tulee jarrunestettä, kun laitan tuon kumitulpan paikoilleen. Tulppa on melko tiivis. Jarrupoljinta painelemalla en nestettä havainnut. Mitäköhän tässä on meneillään?
video:
74.45 MB file on MEGA
mega.nz
Eikö tuo nyt ole aika selvä homma, että sinne merkkihuoltoon otetaan puhelu ja sanotaan että auto vuotaa jarrunestettä, korjatkaa. Ja että korjauksen ajaksi teiltä löytynee sijaisauto käyttöön.
Vika on toki selvä mutta joku ei nyt ole tehnyt työtään kunnolla joten herää kysymys onko jostain muualtakin jotain jäänyt löysälle.
Kierteet väljät ja hatun laittaminen painaa vain ilmaa ulos sieltä ilmausruuvin toisesta päästä, ei ongelma jos painettaessa jarrua ei tule nestettä ulos. Jos tulee niin ruuvi on joko liian löysällä tai vaihtoehtoisesti kiristetty kärjen tiivistepinta lyttyyn -> uutta ruuvia.
Jaah tää olikin jo taputeltu
Itsehän ihmettelen että löysälle jätetyn ilmausruuvin kiristämiseen pitää kysyä ohje jostain netin keskustelupalstalta.
Nyt tuli purettua verhoilua ja alkuperäinen moduuli sieltä löytyi.Tuossa autossa on todennäköisesti can-väylässä oleva moduuli, josta vetokokun pistorasialle lähtee johdot. Moduuli siis kuuntelee can-väylästä mitä valoja pitää sammuttaa ja sytyttää milloinkin. Moduuli luultavasti löytyy jostain takakontin sivulta, kun purkaa verhoilua. Moduuleja on alkuperäisiä ja tarvikkeita ja niiden johtosarjoissa voi olla lisää sulakkeita. Jos siellä pistokkeessa on joku oikosulku saattaa se moduuli suojaustoimenpiteenä olla lähettämättä sinne mitään virtoja. Noistakin moduuleista pitäisi saada paremmalla vikakoodinlukijalla vikakoodeja ulos.
Jos ilma liikkuu siellä välissä, niin eikös sieltä mene ilmaa järjestelmään? Ilma taitaa kulkea vieälä helpommin kuin neste?
Ilmausruuveissa on se reikä josta ilma pääsee kiertämään vaikka jarrunesteen puoli olisi tiivis, tollasen kuvan löysin:
Kierteet eivät tiivistä mitään niin niiden välistä voi liikkua ilmaa iha helposti.
Ostettu Ovokolta, hintaa tuli toimitus- ja palvelumaksujen jälkeen 89 euroa ja 9 senttiä. Kaipa tuo nyt sitten sopii, hinta on ainakin kohdallaan verrattuna 700 euroon jota alkuvuodesta sanottiin Suomessa hinnaksi korjaamon toimesta.Mahtaakohan mistään saada vuoden 2007 C5-citikkaan ohjauspyörän asentotunnistinta ilman, että täytyy maksaa koko viiksipaketista? Joskus alkuvuodesta käytin marmoritiskillä ja tuomioksi tuli juurikin tuon vikaantuminen. Katsastus lähenee ja pitäisi varmaan hankkia osa, sillä ESP-ASR-valo palaa eikä sitä voi nollata. Varaosanumeron 6242S9 korjaaja antoi, mikäli haluaa tutkia tarjontaa itse. Alla olevista löytyy sama numerosarja, mutta ovatko lopulta sopivia? Joku nelipyöristä enemmän tietävä saa mielellään neuvoa näissä, jotta löydän varmasti sopivan osan.