Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 557
mikä vittu audi tt mk1:n vakionopeudensäätimessä kun tippuu pois päältä jatkuvasti. yleensä enimmäkseen alamäessä.
Näillä tiedoilla vähintään sata vaihtoehtoa, voi olla ihan mitä tahansa jarrukytkimen ja rikkinäisen vilkkuviiksen väliltä.. Vikakoodin lukuun nyt ihan ensimmäiseksi.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 701
Ei nyt varsinaisesti rikki, mutta onpahan taas hiukan siistimpi.

IMG_0867.JPEG

Tiedän, ratti on likainen. Pitää tästä sisustaa puhdistella, kunhan ehtii.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
39
Löytyykö täältä turbo specialisteja :)? Harrasteauton Precision 6262 alkoi syöstä öljyä pakopuolelta oikein huolella, niin että putki oikein "sadetti" pihamaan öljyyn. Turbo pois paikaltaan ja eka huomio reilusti akselinsuuntaista välystä niin että siivet ottaa jo hieman koteloon kiinni. Merkinnät, ja turbo auki -> painepuolen kotelossa hieman jälkeä, mutta itse kompressoripyörä ei ole ottanut osumaa (huomaa kyllä että raapinut koteloa). Akselin mutteri auki ja hommat levälleen, ja kappas, itse akseli on ottanut "hieman" lämpöä: onkohan tuo ns. kaput? Sormituntumalla akselissa ei ole kulumaa laakerien kohdalla. Ja tietysti se juurisyy? Huono voitelu?

Se mikä aina pistää miettimään eli kustannukset/järkevyys: Precisioniin osia saa aika heikosti Euroopasta ja hintataso korkea. Jos tuon heittää ammattilaisille laitettavaksi (laakerointi, tasapainotus, jne ainakin 400 eur?) ja myös tuo akseli menee vaihtoon (+200eur?), niin samalla hinnalla saa kaupasta uutta esim. Holsetin HX40 superia. Niin, ja vielä Precisionin painepuolen kotelokin voi vaatia huolenpitoa...
 

Liitteet

Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
373
Ei välttämättä hajonnut voitelun puutteen takia. Oliko ahdin liukulaakereilla? Joskus vaatii kiristimen tulopuolelle. Tuossa tilanteessa voi painaa öljyn paineella laakeria kokoajan ja hajoaa nopeasti.

Sille on syynsä miksi esimerkiksi kampiakselin kanavat porattu aina läpi.....

Edit: En mikään spesialisti ole, mutta joskus tullut harrastettua.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
119
Ei välttämättä hajonnut voitelun puutteen takia. Oliko ahdin liukulaakereilla? Joskus vaatii kiristimen tulopuolelle. Tuossa tilanteessa voi painaa öljyn paineella laakeria kokoajan ja hajoaa nopeasti.

Sille on syynsä miksi esimerkiksi kampiakselin kanavat porattu aina läpi.....

Edit: En mikään spesialisti ole, mutta joskus tullut harrastettua.
Kiristimen vai KURISTIMEN?
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
39
Liukulaakereillahan tämä on. En juurikaan omaa kokemusta turbojen kanssa, joten kiitos vinkeistä - varsinkin tuo öljypuolen kuristaminen täytyy pohtia läpi, turbolla nyt ei kauheasti ole ikää ja kilometrejä vaikka rankassa käytössä onkin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 557
Liukulaakereillahan tämä on. En juurikaan omaa kokemusta turbojen kanssa, joten kiitos vinkeistä - varsinkin tuo öljypuolen kuristaminen täytyy pohtia läpi, turbolla nyt ei kauheasti ole ikää ja kilometrejä vaikka rankassa käytössä onkin.
Pääasiassa lähes aina olisi hyvä olla tulopuolella kuristin, kuulalaakeriahtimissa nyt erityisesti, mutta on se muissakin usein syytä olla. Kuristin voi olla esimerkiksi siinä tuloputken liitoksen banjopultissa, tai sitten tuloletkussa kuristushelmi sisällä. Vähintään yhtä tärkeää on myös että poisto on hyvä, riittävän suuri ja oikeassa kulmassa, jos poistokulma on liian suuri (mielellään max ~10-15 astetta), ei tulopuolen kuristus pelkästään riitä sopivaan virtaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
164
Olikin edellisestä kerrasta jo aikaa, kun on tarvinnut vagin tukivarsia laitella. Tässä ajassa on tämäkin suunnittelun kukkanen pitänyt toteuttaa ja vaihtaa olka-akseli alumiiniseen. Jumalaton työmaa irrottaa tuo kiinni hapettunut pultti. Pulttikoneella sen verran täryä ja vääntöä, että kanta poikki, sitten mutterin puolelle tavaraa väliin ja vetämään pulttia irti. Aina napsu lisää kiristystä ja toiselta puolen lekalla perään. Välillä lämpöä ja öljyä. Tuurnana joku vanha kiertokangen pultti.

Uusi pultti sitten keraamisen tahnan kanssa kasaan, niin saa ehkä irti helpommin tulevaisuudessa.
DSC_4304.JPG
DSC_4306.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 374
Mites tommonen x vuosia seisonut lehti imurin kaasari? Hörähti bräkleenillä eli perusasiat pitäis olla kunnossa.

Kaasarissa ja tankissa on kusen hajuista bensaa joka on varmaan ainakin 10v vanhaa, kaasarin imusukassa (kaasari tankin päällä) ja muuallakin on semmosta hyytelöä/kiteymää vanhasta bensasta. Millähän noi puhdistuu parhaiten? Ja eritoten hajottamatta mitään? Luonnollisesti kaasari tarvinnee uudet tiivisteet ja kunnolla paineilmaa jne, mutta lähinnä nuo imusiivilät mietityttää. Samaa paskaa löytyy myös tankin pohjalta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 557
Mites tommonen x vuosia seisonut lehti imurin kaasari? Hörähti bräkleenillä eli perusasiat pitäis olla kunnossa.

Kaasarissa ja tankissa on kusen hajuista bensaa joka on varmaan ainakin 10v vanhaa, kaasarin imusukassa (kaasari tankin päällä) ja muuallakin on semmosta hyytelöä/kiteymää vanhasta bensasta. Millähän noi puhdistuu parhaiten? Ja eritoten hajottamatta mitään? Luonnollisesti kaasari tarvinnee uudet tiivisteet ja kunnolla paineilmaa jne, mutta lähinnä nuo imusiivilät mietityttää. Samaa paskaa löytyy myös tankin pohjalta.
Tankin huuhtelu ja bensasuodattimen vaihto (+mahdollisessa hanassa mahdollisesti olevan sihdin puhdistus), + uudet bensat, sen jälkeen voi kokeilla, joskus jo se riittää. Usein samalla kannattaa vaihtaa myös bensaletku uuteen. Tankkia voi huljutella millä tahansa mytkyllä mitä sattuu löytymään. Kaasarin putsaukseen ei oikein muuta hyvää vehjettä ole kuin ultraäänipesuri. Pintapuolisesti sen saa sisältä muutenkin puhdistettua isommasta kuonasta, mutta ongelmaksi yleensä jää ne pienet suuttimet ja kanavat, joita ei oikein mitenkään saa ehjänä puhdistettua muuten, paineilma ei yleensä mitään auta. Kaasaria kun pesee vaikka siinä ultraäänipesurissakin tai miten tahansa, kannattaa katsoa tarkkaan millä aineella pesee tai liottelee. Kaasarit on yleensä alumiinia tai jotain vastaavaa höttövalua ja äkäisemmät pesuaineet voi syödä aika nopeasti sen kaasarin kokonaan pahaksi.. Mitähän tarkoitat imusukalla? Onko se joku verkkosuodatin, huopasuodatin, vai sellainen akvaarion ilmakiven näköinen mötti? Verkkosuodatin puhdistuu helpohkosti, se huopa tai keraaminen tms suodatin kannattaa vaihtaa uuteen, vaikka tulee sekin ultraäänellä paremmaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 374
Tankin huuhtelu ja bensasuodattimen vaihto (+mahdollisessa hanassa mahdollisesti olevan sihdin puhdistus), + uudet bensat, sen jälkeen voi kokeilla, joskus jo se riittää. Usein samalla kannattaa vaihtaa myös bensaletku uuteen. Tankkia voi huljutella millä tahansa mytkyllä mitä sattuu löytymään. Kaasarin putsaukseen ei oikein muuta hyvää vehjettä ole kuin ultraäänipesuri. Pintapuolisesti sen saa sisältä muutenkin puhdistettua isommasta kuonasta, mutta ongelmaksi yleensä jää ne pienet suuttimet ja kanavat, joita ei oikein mitenkään saa ehjänä puhdistettua muuten, paineilma ei yleensä mitään auta. Kaasaria kun pesee vaikka siinä ultraäänipesurissakin tai miten tahansa, kannattaa katsoa tarkkaan millä aineella pesee tai liottelee. Kaasarit on yleensä alumiinia tai jotain vastaavaa höttövalua ja äkäisemmät pesuaineet voi syödä aika nopeasti sen kaasarin kokonaan pahaksi.. Mitähän tarkoitat imusukalla? Onko se joku verkkosuodatin, huopasuodatin, vai sellainen akvaarion ilmakiven näköinen mötti? Verkkosuodatin puhdistuu helpohkosti, se huopa tai keraaminen tms suodatin kannattaa vaihtaa uuteen, vaikka tulee sekin ultraäänellä paremmaksi.
Ihan verkkosuodatin eli semmonen tikku menee kaasarin pohjasta tankkiin ja sen kautta se imee bensaa. Aika tiukassa näytti tavara istuvan siinä verkossa. Tuo on ainoa filtteri joka tuosta 5hp strattonin koneesta löytyy.

Paineilma ja verneet onpi mutta uä pesuria ei. Pitää varmaan koittaa palastella ja puhallella tota ja uitella jossain bensassa. Osaa kyllä olla vittumaista tavaraa tuo oikeasti vanha bensa, hajukin räjäyttää aivot pihalle kun kaateli löröt tankista astiaan
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
156
Ihan verkkosuodatin eli semmonen tikku menee kaasarin pohjasta tankkiin ja sen kautta se imee bensaa. Aika tiukassa näytti tavara istuvan siinä verkossa. Tuo on ainoa filtteri joka tuosta 5hp strattonin koneesta löytyy.

Paineilma ja verneet onpi mutta uä pesuria ei. Pitää varmaan koittaa palastella ja puhallella tota ja uitella jossain bensassa. Osaa kyllä olla vittumaista tavaraa tuo oikeasti vanha bensa, hajukin räjäyttää aivot pihalle kun kaateli löröt tankista astiaan

Ja vanhalla tutulla Brake Cleanerilla onnistuu kanssa putsailla kaasaria oikeinkin hyvin jos ei tuota ultraäänipesuria satu löytymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
967
Jos oikein kova jannu haluaa olla, niin puretun kaasarin osineen voi jättää yöksi diisseliin/polttoöljyyn lillumaan. Sekin toimii ihan hyvin pinttyneen moskan irroittajana. Siitä sit paineilmaa ja pientä rautalankaa suuttimiin, niin pääsee naapurisopua koettelemaan pärisijällä.
 
Liittynyt
17.01.2021
Viestejä
71
Mulla on 2013 vm Hyundai i30 diesel manuaalivaihteilla. Ajettu n. 240k.

Tässä on kevään aikana alkanut vaivata se, että kytkin pitää painaa ihan pohjaan että saa vaihteen vaihdettua. Vaimo ei välillä meinaa saada pakkia tai ykköstä pois vaihteelta moottorin ollessa käynnissä. Moottori sammutettuna vaihteiden vaihtaminen onnistuu vaivattomasti, miksi päättelisin että vika on kytkimessä, ei vaihdelaatikossa.

Välillä ongelma loistaa poissaolollaan, välillä saa taistella matalia vaihteita päälle ja pois. Kytkin ei mielestäni luista.

Mitä mieltä olette, missä vika? Onko kytkinremppa edessä vai voisiko olla kyse jostain säädettävästä asiasta tai esim. ilmasta kytkinnesteen seassa? Onko suositella kytkinspesialistia PK-seudulla?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 396
Mulla on 2013 vm Hyundai i30 diesel manuaalivaihteilla. Ajettu n. 240k.

Tässä on kevään aikana alkanut vaivata se, että kytkin pitää painaa ihan pohjaan että saa vaihteen vaihdettua. Vaimo ei välillä meinaa saada pakkia tai ykköstä pois vaihteelta moottorin ollessa käynnissä. Moottori sammutettuna vaihteiden vaihtaminen onnistuu vaivattomasti, miksi päättelisin että vika on kytkimessä, ei vaihdelaatikossa.

Välillä ongelma loistaa poissaolollaan, välillä saa taistella matalia vaihteita päälle ja pois. Kytkin ei mielestäni luista.

Mitä mieltä olette, missä vika? Onko kytkinremppa edessä vai voisiko olla kyse jostain säädettävästä asiasta tai esim. ilmasta kytkinnesteen seassa? Onko suositella kytkinspesialistia PK-seudulla?
Kun vika seuraavan kerran ilmenee niin koitappa pumpata kytkinpoljinta muutaman kerran ja kokeile onnistuuko sitten. Tuo viittaisi että järjestelmässä olisi ilmaa ja jompikumpi sylinteri falskaisi.

Edit: niin, ja tarkista kytkinnesteen taso.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
687
Mulla on 2013 vm Hyundai i30 diesel manuaalivaihteilla. Ajettu n. 240k.

Tässä on kevään aikana alkanut vaivata se, että kytkin pitää painaa ihan pohjaan että saa vaihteen vaihdettua. Vaimo ei välillä meinaa saada pakkia tai ykköstä pois vaihteelta moottorin ollessa käynnissä. Moottori sammutettuna vaihteiden vaihtaminen onnistuu vaivattomasti, miksi päättelisin että vika on kytkimessä, ei vaihdelaatikossa.

Välillä ongelma loistaa poissaolollaan, välillä saa taistella matalia vaihteita päälle ja pois. Kytkin ei mielestäni luista.

Mitä mieltä olette, missä vika? Onko kytkinremppa edessä vai voisiko olla kyse jostain säädettävästä asiasta tai esim. ilmasta kytkinnesteen seassa? Onko suositella kytkinspesialistia PK-seudulla?
Tarkista kytkinnesteen eli todnäk jarrunesteen taso. Varsinkin jos samassa järjestelmässä, kytkimen kanava on ylempänä joten pieni vaje näkyy siinä ensin.

Jos oli vajausta niin lisää nestettä ja ilmaa järjestelmä. Ilmaus on n. 15min homma kokonaisuudessaan (keulaa ylöspäin, pohjapanssari pois, jarruilmaustyökalu kiinni nippaan ja sillä hoituu). Kytkimen luona on ilmausnippa vaihdelaatikon vieressä.

Ensityökseen veisin auton siis jollekin korjaamolle, et ne ilmaisi kytkimen, mikäli itse ei sitä halua tehdä.

Foordeissa on tuota ongelmaa randomisti focuksissa, kytkin alkaa irroittaa aina vaan pienemmällä alueella ja ihan pohjassa: varsinkin kovilla pakkasilla (-15°C ja kylmemmissä) kytkin kerää ilmaa, todnäk jokin tiiviste vuotaa. Moni on vaihdattanut kytkimen painelaakeria ja putkia mutta vika vain uusiutunut parin vuoden päästä. Itse vain ilmaan järjestelmän talvisin kun sekin riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
967

Niinhän siinä kävi, että Jeeppi liikkuu taas ilman kolinoita koneesta. Pienen tyhjäkäynnin aikana nestettäkään ei näyttänyt valuvan mistään. Tuomitaan tämä koneremontti siis onnistuneeksi. Muutenkin mitä oon joutunut 4.0 litraisten Jeeppien sielunelämään nyt perehtymään, niin meille ei taida tulla enää muita autoja käyttöautoksi pihaan kuin XJ/WJ Jeeppejä. On nuo niin simppeleitä kapistuksia korjata.

Ja siinä olisi seuraavaa projektia. Jotain mystistä jyrinää kuuluu vähän joka puolelta. Aluksi luulin että jarrut tekee sitä, mutta niiden uusiminen ei poistanut ääntä. Seuraavaksi uusin jokaisen pyöränlaakerin ja katsotaan, pääsisikö äänistä sitten eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 941
Opel Insignia 2010 täytyisi vaihtaa jarrusatula vasemmalle taakse, kun jarru laahaa hieman. Uusi satula löytyykin jo. Tuossa ei varmaan mitään kummempaa ole, kunhan vaihtaa vaan? Ja ilmaus. Uudet jarrupalat on myös valmiina.

Screenshot_20240828_225708_Photos~3.jpg

Muutenhan tuo on autona ihan kiva. 131hv 2.0 diesel nyt ei ole hirmu tehokas noin isoon autoon, mutta kulutus pitäisi olla aika pieni. Ohjaus on minusta aika tunnokas. Paku ja takapenkit on pois. Vähän saisikin äänieristää sitä konttia, kun muuten on hiljainen auto.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
528
Opel Insignia 2010 täytyisi vaihtaa jarrusatula vasemmalle taakse, kun jarru laahaa hieman. Uusi satula löytyykin jo. Tuossa ei varmaan mitään kummempaa ole, kunhan vaihtaa vaan? Ja ilmaus. Uudet jarrupalat on myös valmiina.



Muutenhan tuo on autona ihan kiva. 131hv 2.0 diesel nyt ei ole hirmu tehokas noin isoon autoon, mutta kulutus pitäisi olla aika pieni. Ohjaus on minusta aika tunnokas. Paku ja takapenkit on pois. Vähän saisikin äänieristää sitä konttia, kun muuten on hiljainen auto.
No jos toisella puolella vielä alkuperäinen niin vaihda nyt hyvä mies se samalla. Menee samalla ilmauksella molemmat puolet eikä tarvitse tehdä vuoden kuluttua uudestaan.
 
Liittynyt
28.06.2018
Viestejä
116
Opel Insignia 2010 täytyisi vaihtaa jarrusatula vasemmalle taakse, kun jarru laahaa hieman. Uusi satula löytyykin jo. Tuossa ei varmaan mitään kummempaa ole, kunhan vaihtaa vaan? Ja ilmaus. Uudet jarrupalat on myös valmiina.



Muutenhan tuo on autona ihan kiva. 131hv 2.0 diesel nyt ei ole hirmu tehokas noin isoon autoon, mutta kulutus pitäisi olla aika pieni. Ohjaus on minusta aika tunnokas. Paku ja takapenkit on pois. Vähän saisikin äänieristää sitä konttia, kun muuten on hiljainen auto.
Samalla putsailee ja rasvailee liukutapit sekä tarkistaa niiden suojakumien kunnon.
Menee käytännössä samoilla töillä ja aiheellista tehdä ellei ole pitkään aikaan koskettu.
Jumittavat liukutapiktin voi saada aikaan pientä laahaamista ja etenkin palojen epätasaista kulumista.
 
Liittynyt
17.01.2021
Viestejä
71
Ensityökseen veisin auton siis jollekin korjaamolle, et ne ilmaisi kytkimen, mikäli itse ei sitä halua tehdä.

Moni on vaihdattanut kytkimen painelaakeria ja putkia mutta vika vain uusiutunut parin vuoden päästä. Itse vain ilmaan järjestelmän talvisin kun sekin riittää.
Kiitos vinkistä. Varasin ajan huoltoon, ilmaavat ja selvittelevät oliko vika siinä.

Tarkemmin kun pohdin niin ongelma taisi ilmetä melko äkillisesti viime vuosihuollon jälkeen. Siinä huollossa jarrunesteet vaihdettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 941
Samalla putsailee ja rasvailee liukutapit sekä tarkistaa niiden suojakumien kunnon.
Menee käytännössä samoilla töillä ja aiheellista tehdä ellei ole pitkään aikaan koskettu.
Jumittavat liukutapiktin voi saada aikaan pientä laahaamista ja etenkin palojen epätasaista kulumista.
Alempi liukutappi olikin jumissa jonkun verran. Molemmat öljyttiin. Suojakumit oli ehjät.

No jos toisella puolella vielä alkuperäinen niin vaihda nyt hyvä mies se samalla. Menee samalla ilmauksella molemmat puolet eikä tarvitse tehdä vuoden kuluttua uudestaan.
Jarrusatula tuli auton mukana vain vasemmalle taakse, sekä joka pyörään jarrupalat. Ei ehtinyt käydä hakemassa toista jarrusatulaa taakse. Oikea puoli toimii vielä täydellisesti, eli ei lämpeä jarrulevy.

Ainakin tuohon Opel Insigniaan oli tosi helppo vaihtaa jarrusatula. Myös ilmaus sujui kaksistaan täysin ongelmitta. Toimii.


----
Oli myös korjauskehotus iskarien (alapään) pulteista. Kolisi kuopissa tosi selvästi. Täytyi ensin vähän löysätä pultteja, laittaa öljyä ja kiristää uudelleen kunnolla kiinni. Ei kolise enää :) :thumbsup:

Siitä laahaavasta vasemmasta takajarrusta ei kumma kyllä ollut tullut korjauskehotusta, vaikka levy lämpeni tosi kuumaksi ajossa.

Takajouset kun oli ollut molemmat poikki, niin Opeliin oli vaihdettu uudet iskarit ja jouset taakse. Oli vaan remppa jäänyt vähän kesken, kun pultit oli alapäästä löysällä.

Vielä täytyy ostaa jostain takaluukun "mikrokytkin", joka on tällä hetkellä rikki.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
119
Alempi liukutappi olikin jumissa jonkun verran. Molemmat öljyttiin. Suojakumit oli ehjät.


Jarrusatula tuli auton mukana vain vasemmalle taakse, sekä joka pyörään jarrupalat. Ei ehtinyt käydä hakemassa toista jarrusatulaa taakse. Oikea puoli toimii vielä täydellisesti, eli ei lämpeä jarrulevy.

Ainakin tuohon Opel Insigniaan oli tosi helppo vaihtaa jarrusatula. Myös ilmaus sujui kaksistaan täysin ongelmitta. Toimii.


----
Oli myös korjauskehotus iskarien (alapään) pulteista. Kolisi kuopissa tosi selvästi. Täytyi ensin vähän löysätä pultteja, laittaa öljyä ja kiristää uudelleen kunnolla kiinni. Ei kolise enää :) :thumbsup:

Siitä laahaavasta vasemmasta takajarrusta ei kumma kyllä ollut tullut korjauskehotusta, vaikka levy lämpeni tosi kuumaksi ajossa.

Takajouset kun oli ollut molemmat poikki, niin Opeliin oli vaihdettu uudet iskarit ja jouset taakse. Oli vaan remppa jäänyt vähän kesken, kun pultit oli alapäästä löysällä.

Vielä täytyy ostaa jostain takaluukun "mikrokytkin", joka on tällä hetkellä rikki.
Öljy ei ole ehkä se paras aine kumiosien kanssa käytettäväksi mutta jokainen tyylillään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 163
Mikä on halvin tapa saada koodattua uusi ruiskutussuutin vag cayc 1.6tdi dieselmoottoriin(muu kuin palkata joku paikallinen vcds omistaja)?

Ei varmaan nuo perus halvat testerit osaa tehdä sitä vai osaako?

ObdElevenin hankintaa voisi miettiä kun tuo uusi nextgen maksaa vain 59€(toki tiettyihin juttuihin vaaditaan krediittejä) mutta valmistajan sivuilta ei suoraan löytynyt tietoa, että onnistuuko perusversiolla vai vaatiiko kalliimman tilauksen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 027
Mikä on halvin tapa saada koodattua uusi ruiskutussuutin vag cayc 1.6tdi dieselmoottoriin(muu kuin palkata joku paikallinen vcds omistaja)?

Ei varmaan nuo perus halvat testerit osaa tehdä sitä vai osaako?

ObdElevenin hankintaa voisi miettiä kun tuo uusi nextgen maksaa vain 59€(toki tiettyihin juttuihin vaaditaan krediittejä) mutta valmistajan sivuilta ei suoraan löytynyt tietoa, että onnistuuko perusversiolla vai vaatiiko kalliimman tilauksen.
kiinasta vcds (melkein aito tuote, vanha versio)
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
119
Mitä ainetta sinne kuuluu muuten laittaa? Siis jarrujen liukutappeihin. Meni vahingossa väärin.
Sinne(kin) löytyy ihan omat aineensa, jarrurasva/liukutappirasva. Nuo ovat nimenomaan tarkoitettu kumiosien kanssa käytettäviksi. Toki jos on ranetus tai myyntifiksi kyseessä niin sitten nämä perinteiset vaseliinit, öljyt ja kuparitahnat toimivat aikansa ja siirtävät sitten ongelmat hieman tuonnemmaksi tulevaisuuteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 941
Sinne(kin) löytyy ihan omat aineensa, jarrurasva/liukutappirasva. Nuo ovat nimenomaan tarkoitettu kumiosien kanssa käytettäviksi. Toki jos on ranetus tai myyntifiksi kyseessä niin sitten nämä perinteiset vaseliinit, öljyt ja kuparitahnat toimivat aikansa ja siirtävät sitten ongelmat hieman tuonnemmaksi tulevaisuuteen.
Tuo voisi olla oikea. Voisi toki vielä avata ja saisi korjattua tuon virheen.

 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 557
Tarviiko nämä edelleen jonkun "burner"läppärin? Jossa ei nettiä jne.

Ja koska piraattisofta, niin työläppäriin näitä ei asennella.
Ei ne välttämättä aina "tarvitse", vaihtoehtoja on paljon muitakin, mm palomuurista estää netin sovelluskohtaisesti, virtuaalikoneet jne.
Käytännössä on kuitenkin paljon helpompaa vaan hommata se ihan dedikoitu vanha läppäri pelkästään sitä käyttöä varten. Monikin (diagnoosi)softa vaatii myös jonkun ikivanhan windows asennuksen, tai on muuten kriittinen jostakin tietystä ajuri/ohjelmistoversiosta.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
119
Tuo voisi olla oikea. Voisi toki vielä avata ja saisi korjattua tuon virheen.

Esimerkiksi tuo käy. Toki se öljykin siellä voitelee mutta on mahdollista että se turvottaa/haurastuttaa kumiosia ajan myötä. Joissakin liukutapeissa on toiseen tappiin laitettu kuminen "prikka" jonka tarkoitus on vaimentaa mahdollista satulan kolinaa poistaen välystä tapin ja satulan välillä ja jos tuo prikka turpoaa soveltumattomien voiteluaineiden käytön takia niin saattaa jumitella satulan liikettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 941
Esimerkiksi tuo käy. Toki se öljykin siellä voitelee mutta on mahdollista että se turvottaa/haurastuttaa kumiosia ajan myötä. Joissakin liukutapeissa on toiseen tappiin laitettu kuminen "prikka" jonka tarkoitus on vaimentaa mahdollista satulan kolinaa poistaen välystä tapin ja satulan välillä ja jos tuo prikka turpoaa soveltumattomien voiteluaineiden käytön takia niin saattaa jumitella satulan liikettä.
Ei ollut tuossa Opel Insigniaassa kumista "prikkaa". Täytyypä ostaa tuota oikeaa ainetta.


Minusta Aika hyvän ja laadukkaan auton sai 1550 eurolla. Nyt kun ei kuulu mitään kolinoita ja jarrut toimii. No käsijarrukahva nousee aika ylös, mutta juuri leimattu Opel, niin kai se sitten vielä on sallituissa rajoissa. Auto vaatii kyllä vielä ainakin pesua ja pölyjen pyyhkimistä sisältä. Paku, niin diesel vero taisi olla hieman alle 260€ vuodessa. Henkilöautona vero olisi kai noin 650€.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 347
Viestejä
4 378 635
Jäsenet
72 762
Uusin jäsen
NoopiOFFICIAL

Hinta.fi

Ylös Bottom