Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 592
Volvo siis ollut tuolta maaliskuusta asti. Ns. käyttöharraste kun ajoa tulee ehkä 10-15tkm/vuosi. Auto on lähtenyt tehtaalta ihan kohtuullsiilla varusteilla, mm. premium audiolla ja aktiivisilla bi-xenoneilla, keylessillä yms. kilkkeellä.

Tähän mennessä on ledeistetty vanhoja hehkulamppuja pois urakalla mm. vilkuista, huomiovaloista ja sisältä. Apupitkissäkin on tällä hetkellä ledit mutta taidan vaihtaa katsastukseen H7-hehkut niin ei tule sanomista. Kohtuullisen hyvät nuo kyllä olivat sen vähän mitä ehti kokeilla, valo valkeaa jne.

Jarrut täristivät tullessa ja diagnosoin että joku/jotkut jarrulevyistä on kiero. Osathan tähän ei mahdottomia maksa joten tilasin Brembon levyt ja palat joka kulmaan ja ne laitettiin paikalleen viime perjantaina.

Siinä välissä auto ehti käydä ilmastointihuollossa kun aineet olivat karanneet. Uusittiin lauhduttimen o-renkaat ja kuivain. Uudet aineet sisään ja kovaa ajoa.

Haldexin pumppua osasin hiukan odotella vaikkei tuossa ihmeitä herjoja lopputalven aikana tullut. Irrottamisen se vaatii huoltoa vartenkin ja osa ei mahdottoman kallis ole niin hyvä että tulee nyt uusittua.

Antaa sen jälkeen katsastusmiehen katsoa, löytyykö muuta laitettavaa. Ajolleen tuo on ihan kelvollinen ja tehot tuntuvat olevan tallessa. Kunhan kelit lämpenee, pitää vaihdella öljyt ja puhdistaa ajoittain kiukutteleva öljynpaineen anturi. Pajoitus kesäpaikalla kun lienee hiukan rauhallisempaa.

Saksalaisiin verrattuna tuo on kyllä löysempi ajettava joka saattaa johtua iskunvaimentimista/jousista. Jos tuo osoittautuu huollon jälkeen toimivaksi laitokseksi, niin pitää miettiä josko nekin uusisi hiukan pätevämmillä osilla.

Lisänaplaamista tekemisen puutteessa on että subiyksikkö antaa vikakoodia joskin näyttää kuitenkin toimivan jollain lailla. Se täytyisi irrotella ja katsoa, mikä vaivaa kun Vidan mukaan ei ole signaalia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
2002 vanha rouva Citroen C5 sai leiman ongelmitta, mutta heti katsatuksen jälkeen päätti pakoputken jousto-osa terminoida itsensä :D Osa on halpa ebaysta, vittumainen vaan vaihtaa kun ei omaa hitsikonetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Jahas, mikänä Mazdaan iski.

Työmatkalla ei mitään normaalista poikkeavaa kuin että huomasin että lämmitys ei toimi. Moottorin lämmöt näytti normaalia mutta lämppäri ei puske lämmintä.

No pääsin töihin niin huomaan että konehuoneesta tule kevyttä savua, tai ehkä pikemminkin höyryä koska ei haissut miltään ja kuului suhinaa, en tiedä johtuiko se jonkin nesteen joutumisesta kuumalle vai putkirikosta.
Kuskinpuolelta konetta. Samoin näen että siellä on joku konehuoneessa kuskinpuolella on vuotanut koska märkää. Ei haise öljy eikä bensa.

Kävin äsken starttaamassa eikä ongelmia noin muuten, moottorin lämmöt normaalit (puolen tunnin ajon jäikeiset) ei varoitusvaloja eikä alkanut heti savuttamaan vaan ihan normaalisti kävi.

Mikähän tossa on? Joku jäähdytysletku poikki?

Ironista kyllä tulin tänään autolla töihin koska pitää viedä auto ilmastoihhin perushuoltoon ja täyttöön ja öljynvaihtoon. Samalla voivat varmaan vilkaista mikä siellä on kodahtanut, mutta onko jotain arvailuita?

Mazda 6 -08 Bensa
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 709
Jäähdytysnesteet vähissä. Yleensä loppuu lämpö sisälle ensin ja sitten moottorin jäähdytys. Kaikenmaailman muovilaipat koneen kyljessä on hyviä vikakohteita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Jäähdytysnesteet vähissä. Yleensä loppuu lämpö sisälle ensin ja sitten moottorin jäähdytys. Kaikenmaailman muovilaipat koneen kyljessä on hyviä vikakohteita.
Mutta mites noi savutukset ja suhinat ja märkä konehuone? Voiko johtua vaan vähäisestä nesteestä (kiehunut) vai tukoksesta vai jostain muusta?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
546
Jäähdytysnestevuoto jossakin päin konehuonetta. Lisäisin nestettä järjestelmään ja ajaisin huoltoon, niin kuin oletkin tekemässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Jäähdytysnestevuoto jossakin päin konehuonetta. Lisäisin nestettä järjestelmään ja ajaisin huoltoon, niin kuin oletkin tekemässä.
Joo onneks sattui tälle päivälle huolto niin varmaan ehtivät kattoo samalla. Kyllä tolla varmaan uskaltaa ajaa kun ei ole kuin alle 5km huoltamolle? Ja lämmöt tosiaan näytti motissa normaalilta eikä mitään ylimääräisiä valoja palanu.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 709
Mutta mites noi savutukset ja suhinat ja märkä konehuone? Voiko johtua vaan vähäisestä nesteestä (kiehunut) vai tukoksesta vai jostain muusta?
savu on varmaan sitä hyörystynyttä vettä ja suhina sitä kun se tulee paineen alaisesta järjestelmästä suihkuna ulos.Täytä järjestelmä ennen matkaan vedellä ja ota varuiksi vaikka linpparipulloja vedellä täytettynä mukaan.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Joo onneks sattui tälle päivälle huolto niin varmaan ehtivät kattoo samalla. Kyllä tolla varmaan uskaltaa ajaa kun ei ole kuin alle 5km huoltamolle? Ja lämmöt tosiaan näytti motissa normaalilta eikä mitään ylimääräisiä valoja palanu.
Jos nesteet pois ei lämpömittari näytä oikein. Kun hyvin jäähtynyt niin täytä vedellä järjestelmä ja varovaisesti pajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Meillä 2002 vuoden 1.8 bensamondeon lämpömittari näytti normaalia vaikka nesteet oli karanneet ja kiehui. Kansi meni kun ei ajoissa tuota kerennyt huomata.
Puuh. Pitää laittaa vettä tonne ja toivoo että ei mitään ole käyny.
Oliko tyyris remppa?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 385
Puuh. Pitää laittaa vettä tonne ja toivoo että ei mitään ole käyny.
Oliko tyyris remppa?
Naapuri vaihtoi ehjän kannen nurkassa lojuneesta moottorista, taisi maksaa muistaakseni 50€+tarvikkeet...tästä on jo 8 vuotta aikaa niin en ihan tarkkaan muista.

Koneistushommiin jos joutuu niin kyllähän noille hintaa tulee, varsinkin korjaamolla teetettynä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Katsottiin kaverin kanssa tarkempaa ja laitettiin vettä jäähdyttimeen niin se rupes lorottamaan moottorin vierestä olevan murikan kohdalta saumasta. Vois olla vaan joku tiiviste sano kaveri.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 452
En kyllä ajaisi viittäkään kilometriä, ainakaan jos löytyy osakasko, jolla hinauttaa ilmaiseksi pajalle. Jos lorisee paineistamatta, niin vuoto on merkittävä ja viisikin kilsaa voi olla koneen loppu...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
En kyllä ajaisi viittäkään kilometriä, ainakaan jos löytyy osakasko, jolla hinauttaa ilmaiseksi pajalle. Jos lorisee paineistamatta, niin vuoto on merkittävä ja viisikin kilsaa voi olla koneen loppu...
Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut.. :D
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 592
Auto valmistui korjaamolla alle kahdessa tunnissa. Lienee siis haldex-pumpun vaihto mennyt suunnitelmien mukaan. Kyllähän nuo kulut jo hetkeksi riittäisivät, toimintatonni alkaa kohta olla puolitoista. Onhan tuosta tosin jo monta paikkaa kuntoon laitettukin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 084
Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut.. :D
Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.
Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.
Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.
Jep, kaveri sano että jos mittari on tapissa tai ei nouse niin syytä huoleen. Tässä se nousi ihan normaalisti puolenvälin paikkeille kuten aina mutta ei siitä ylemmäks eikä alemmaks. Ehkä vähän normaalia nopeammin meni siihen puoleenväliin mutta ei sen kummempaa. Ja aamulla moottorinlämmöt näytti ihan normaalia sen 25km ajon aikana mikä aamulla oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
Melko turhaa tilata joustoja mistään ebay ku suomestaki maksaa ehkä jopa kympin
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.

e: Mätänetin valmispalikka oli kyllä huvittavat 90 €. Käytännössä sekin vaan koneen pään holkki+jousto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.

e: Mätänetin valmispalikka oli kyllä huvittavat 90 €. Käytännössä sekin vaan koneen pään holkki+jousto.
Motonet aika kaukana halvasta yleensäkkin, varaosaliikkestä osat paljo halvemmat ku motonetistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
Motonet aika kaukana halvasta yleensäkkin, varaosaliikkestä osat paljo halvemmat ku motonetistä.
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.

60 euron (vs. mätänet) säästön eteen jaksaa sen verran tehdä töitä, että tilaa puolivalmisteen ebays persettä penkistä nostomatta. Mutta en nyt helvetissä lähde etsimään varaosaliikkeestä jotain sopivaa geneeristä jousto-osaa, rällököi vanhasta laippaa irti ja tee ylimääräisiä hitsejä sen takia, että ehkä saatan säästä extra 5-10 euroa. Ei sitten pienintäkään tolkkua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.

60 euron (vs. mätänet) säästön eteen jaksaa sen verran tehdä töitä, että tilaa puolivalmisteen ebays persettä penkistä nostomatta. Mutta en nyt helvetissä lähde etsimään varaosaliikkeestä jotain sopivaa geneeristä jousto-osaa, rällököi vanhasta laippaa irti ja tee ylimääräisiä hitsejä sen takia, että ehkä saatan säästä extra 5-10 euroa. Ei sitten pienintäkään tolkkua.
Ihan yhtälailla sen valmiin putken saa varaosaliikkeestäkin jos semmosia saa ebaykin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
Ihan yhtälailla sen valmiin putken saa varaosaliikkeestäkin jos semmosia saa ebaykin.
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?
Rekkari/vin? Kysyn iha uteliaisuutta vaa mitä semmone maksaa aamul, noi ku onnistuu whatsapilla nykyää ei tartte ehtiä tai juosta sinne varaosaliikkeesee o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
Rekkari/vin? Kysyn iha uteliaisuutta vaa mitä semmone maksaa aamul, noi ku onnistuu whatsapilla nykyää ei tartte ehtiä tai juosta sinne varaosaliikkeesee o_O
Joo, oon jakamassa moisia tietoja :tup: Vai että ihan oikein whatsappilla voi kysellä :D Kyllä nyt kävi ebaylle huonosti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Jotta voin käyttää tojotan alkuperäsiä tiivisteitä, korvaa siis ruosteise liitoksen joka on jo putkessa. Katalysaattori -> etuvaimennin
Juuh näin arvelinki mutta v panta kun ei tarvihe mitään tiivisteitä ja maksaa liekkö pari kymppiä.
Toki jos joku museocarina kyseessä ni sit ehkä eri asia.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
129
Kyselin jo varaosista toisessa ketjussa. Nyt olen yrittänyt etsiä OEM osaa, mutta varaosanumero aiheuttaa epävarmuutta. Eli osassa (kaasuläppäkotelo) OEM-koodi on "35100-2A900". Osassa on myös toinen numerosarja, joka omassa on "5WY9178A", mutta enemmän löytyy varaosia jossa tuo sarja on "5WY9174D" tai "5WY9174E".

Mikähän tuo toinen eriävä numerosarja on ja vaikuttaakohan toimivuuteen jos se ei ole sama? Muuten osat näyttää samanlaisilta kyllä. Yrittän Googlen avulla selvittää, mutta en saa selkoa. Ja kun etsii, niin menee hermot kun ensimmäiset kymmenen sivua on tyyliin autodocia.... Osaisiko joku auttaa?
Tuli tilattua ebaysta alkuperäinen osa (Hyundai mobis). Myyjä tarkisti sopivuuden, hintaa kuluineen kotiovelle tuotuna 200€. Osa tuli Koreasta 9 päivässä, joten nopeaa oli. Ja tällähetkellä autokin toimii. Tarvikeosa olisi paikallisessa korjaamossa ollut 346€ + työt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 606
Jahas, mikänä Mazdaan iski.

Työmatkalla ei mitään normaalista poikkeavaa kuin että huomasin että lämmitys ei toimi. Moottorin lämmöt näytti normaalia mutta lämppäri ei puske lämmintä.

No pääsin töihin niin huomaan että konehuoneesta tule kevyttä savua, tai ehkä pikemminkin höyryä koska ei haissut miltään ja kuului suhinaa, en tiedä johtuiko se jonkin nesteen joutumisesta kuumalle vai putkirikosta.
Kuskinpuolelta konetta. Samoin näen että siellä on joku konehuoneessa kuskinpuolella on vuotanut koska märkää. Ei haise öljy eikä bensa.

Kävin äsken starttaamassa eikä ongelmia noin muuten, moottorin lämmöt normaalit (puolen tunnin ajon jäikeiset) ei varoitusvaloja eikä alkanut heti savuttamaan vaan ihan normaalisti kävi.

Mikähän tossa on? Joku jäähdytysletku poikki?

Ironista kyllä tulin tänään autolla töihin koska pitää viedä auto ilmastoihhin perushuoltoon ja täyttöön ja öljynvaihtoon. Samalla voivat varmaan vilkaista mikä siellä on kodahtanut, mutta onko jotain arvailuita?

Mazda 6 -08 Bensa
Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.
Ja kun saat auton ajoon seurailet että vedet ja öljyt pysyy paikallaan. Aluksi ihan päivittäin.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Ensi viikolla katsastus ja tänään oli huolto. Kaikkea pientä kivaa laitettiin uusiksi kuten hihnoja, levyjä, jousia, suodattimia ja yksi säädin. Laskua kertyi vajaat 1600 € :lol:
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
546
Alumiininen LS-pohjainen olisi kova sana. Ja tilavuuden perusteella sinne on joku sellainen menossa. Minkä verran piti Camarosta köyhtyä ilman tekniikkaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Alumiininen LS-pohjainen olisi kova sana. Ja tilavuuden perusteella sinne on joku sellainen menossa. Minkä verran piti Camarosta köyhtyä ilman tekniikkaa?
2500, laatikko siel on paikallaa, eli suorastaan ilmanen.
Z28 vielä, ollu 5.7tpi

Ja juuh 5.3 lässy sinne menos ku niitä tos nurkis jokunen on viel ylimääräsenä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 757
Toinen auto kaipaisi korjausta. Vag 2.5 TDi V6, vm2002.

Käynnistelin autoa tänään ja ilmeisesti jäähdytysneste ei kierrä kunnolla. Jonkunlainen ilmatasku varmaankin tullut letkuihin. Eikä myöskään tule lämmintä lämmityslaitteesta.

Onkohan porukalla ehdotuksia, että miten järjestelmä ilmataan? Mielestäni moottori on vielä kunnossa, että ei olisi päässyt vielä ylikuumentumaan. Ei ole siis ajokunnossa nyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 821
Ei nyt auto mutta ruoste liittyy vahvasti. Vanha fillari missä satula ollut oikealla korkeudella vuodesta nakki. Tänään yritin säätää alemmas, no ei onnistunut. Ainoa mikä liikkuu on itse satula sivusuunnassa. CRC:ta ruikin siihen putkeen ja muutaman tunnin annoin olla. Mitä ainetta tai väkivaltaa tuohon pitäisi käyttää että saisi ruosteisen putken liikkeelle niin että saisin satulan tarvittaessa takaisin oikealle korkeudelle?
Ollut ulkoruokinnassa kauan ja halpis sellainen, mutta toimii ja päivitetty ja huollettu kuitenkin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 053
Ei nyt auto mutta ruoste liittyy vahvasti. Vanha fillari missä satula ollut oikealla korkeudella vuodesta nakki. Tänään yritin säätää alemmas, no ei onnistunut. Ainoa mikä liikkuu on itse satula sivusuunnassa. CRC:ta ruikin siihen putkeen ja muutaman tunnin annoin olla. Mitä ainetta tai väkivaltaa tuohon pitäisi käyttää että saisi ruosteisen putken liikkeelle niin että saisin satulan tarvittaessa takaisin oikealle korkeudelle?
Ollut ulkoruokinnassa kauan ja halpis sellainen, mutta toimii ja päivitetty ja huollettu kuitenkin.
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo pois
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 821
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo pois
Hmm... naapurilla taitaa löytyä laitteita tuohon. Pitääpä tutkailla miten on vkl kotona niin kysäisen, ropaa muutenkin kaikenlaisen romun kanssa harrastuksena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 757
Toinen auto kaipaisi korjausta. Vag 2.5 TDi V6, vm2002.

Käynnistelin autoa tänään ja ilmeisesti jäähdytysneste ei kierrä kunnolla. Jonkunlainen ilmatasku varmaankin tullut letkuihin. Eikä myöskään tule lämmintä lämmityslaitteesta.

Onkohan porukalla ehdotuksia, että miten järjestelmä ilmataan? Mielestäni moottori on vielä kunnossa, että ei olisi päässyt vielä ylikuumentumaan. Ei ole siis ajokunnossa nyt.
Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli viallinen. Itseä kyllä vähän epäilyttää syy?

Vaihdoin siis vanhan anturin paikalleen, eikä lämmöt nousseet. Alkoi myös tulla lämpöä matkustamoon, kun vain ajoi pitemmästi, että moottori oikeastikin lämpeni.

Yksi vaihtoehto voisi olla joku pieni ilmatasku juuri tuossa lämpöanturin kohdassa? Niin nopeasti lämpömittarin lukema seilasi kun tuo uusi "viallinen" anturi oli paikoillaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 971
Viestejä
4 295 171
Jäsenet
71 757
Uusin jäsen
jeetro

Hinta.fi

Ylös Bottom