- Liittynyt
- 10.10.2021
- Viestejä
- 1 592
Volvo siis ollut tuolta maaliskuusta asti. Ns. käyttöharraste kun ajoa tulee ehkä 10-15tkm/vuosi. Auto on lähtenyt tehtaalta ihan kohtuullsiilla varusteilla, mm. premium audiolla ja aktiivisilla bi-xenoneilla, keylessillä yms. kilkkeellä.
Tähän mennessä on ledeistetty vanhoja hehkulamppuja pois urakalla mm. vilkuista, huomiovaloista ja sisältä. Apupitkissäkin on tällä hetkellä ledit mutta taidan vaihtaa katsastukseen H7-hehkut niin ei tule sanomista. Kohtuullisen hyvät nuo kyllä olivat sen vähän mitä ehti kokeilla, valo valkeaa jne.
Jarrut täristivät tullessa ja diagnosoin että joku/jotkut jarrulevyistä on kiero. Osathan tähän ei mahdottomia maksa joten tilasin Brembon levyt ja palat joka kulmaan ja ne laitettiin paikalleen viime perjantaina.
Siinä välissä auto ehti käydä ilmastointihuollossa kun aineet olivat karanneet. Uusittiin lauhduttimen o-renkaat ja kuivain. Uudet aineet sisään ja kovaa ajoa.
Haldexin pumppua osasin hiukan odotella vaikkei tuossa ihmeitä herjoja lopputalven aikana tullut. Irrottamisen se vaatii huoltoa vartenkin ja osa ei mahdottoman kallis ole niin hyvä että tulee nyt uusittua.
Antaa sen jälkeen katsastusmiehen katsoa, löytyykö muuta laitettavaa. Ajolleen tuo on ihan kelvollinen ja tehot tuntuvat olevan tallessa. Kunhan kelit lämpenee, pitää vaihdella öljyt ja puhdistaa ajoittain kiukutteleva öljynpaineen anturi. Pajoitus kesäpaikalla kun lienee hiukan rauhallisempaa.
Saksalaisiin verrattuna tuo on kyllä löysempi ajettava joka saattaa johtua iskunvaimentimista/jousista. Jos tuo osoittautuu huollon jälkeen toimivaksi laitokseksi, niin pitää miettiä josko nekin uusisi hiukan pätevämmillä osilla.
Lisänaplaamista tekemisen puutteessa on että subiyksikkö antaa vikakoodia joskin näyttää kuitenkin toimivan jollain lailla. Se täytyisi irrotella ja katsoa, mikä vaivaa kun Vidan mukaan ei ole signaalia.
Tähän mennessä on ledeistetty vanhoja hehkulamppuja pois urakalla mm. vilkuista, huomiovaloista ja sisältä. Apupitkissäkin on tällä hetkellä ledit mutta taidan vaihtaa katsastukseen H7-hehkut niin ei tule sanomista. Kohtuullisen hyvät nuo kyllä olivat sen vähän mitä ehti kokeilla, valo valkeaa jne.
Jarrut täristivät tullessa ja diagnosoin että joku/jotkut jarrulevyistä on kiero. Osathan tähän ei mahdottomia maksa joten tilasin Brembon levyt ja palat joka kulmaan ja ne laitettiin paikalleen viime perjantaina.
Siinä välissä auto ehti käydä ilmastointihuollossa kun aineet olivat karanneet. Uusittiin lauhduttimen o-renkaat ja kuivain. Uudet aineet sisään ja kovaa ajoa.
Haldexin pumppua osasin hiukan odotella vaikkei tuossa ihmeitä herjoja lopputalven aikana tullut. Irrottamisen se vaatii huoltoa vartenkin ja osa ei mahdottoman kallis ole niin hyvä että tulee nyt uusittua.
Antaa sen jälkeen katsastusmiehen katsoa, löytyykö muuta laitettavaa. Ajolleen tuo on ihan kelvollinen ja tehot tuntuvat olevan tallessa. Kunhan kelit lämpenee, pitää vaihdella öljyt ja puhdistaa ajoittain kiukutteleva öljynpaineen anturi. Pajoitus kesäpaikalla kun lienee hiukan rauhallisempaa.
Saksalaisiin verrattuna tuo on kyllä löysempi ajettava joka saattaa johtua iskunvaimentimista/jousista. Jos tuo osoittautuu huollon jälkeen toimivaksi laitokseksi, niin pitää miettiä josko nekin uusisi hiukan pätevämmillä osilla.
Lisänaplaamista tekemisen puutteessa on että subiyksikkö antaa vikakoodia joskin näyttää kuitenkin toimivan jollain lailla. Se täytyisi irrotella ja katsoa, mikä vaivaa kun Vidan mukaan ei ole signaalia.