Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
578
Painetta systeemiin ja jostain alkaa kyllä vuotamaan väkisin. Quick/dirty diy menetelmä on leikata esimerkiksi vanhasta sisäkumista venttiilikohta ja kiristää se paisarin korkin tilalle ja ilmaa sisälle jos ei ole parempaa systeemiä saatavilla.

Voi myös odottaa, jossakin vaiheessa se letku revähtää kokonaan hajalle ja sitten ei ole enää niin epäselvää. Itsellä eräässä 1.6fsi koneessa halkesi koneen päältä yksi lyhyt kumiletkun pätkä, en nyt just muista osanumeroa tms , mutta tuossa kohdin se oli ks kuva. Vuoto oli ensin pientä ja vain kuumalla koneella, vuoto ei jättänyt näkyviä jälkiä kun kaikki höyrystyi samantien, eikä sitä kunnolla ehtinyt edes tutkimaankaan. Paheni pikkuhiljaa hetken aikaa ja sitten halkesi kokonaan..
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
958
Tässä saanut laittaa 2016 vuoden diesel Ceediin rahaa vuoden sisällä lähemmäs 4000€ ja rahanmeno ei lopu. Moottorin vikavalo syttyi ja herjaa Egr:ää. Ajattelin selviäväni muutamalla satasella, mutta Delta-auto oli toista mieltä. Käsittämätöntä tuo Deltan hinnoittelu. Uusi peruutuskamera olisi maksanut 800€ plus työt. Kiinasta tilasin 40€:lla kameran, jonka pitäisi sopia suoraan. Onko tuossa venttiilin putsauksessa riskejä, jos se vain on tukossa?
_20221124_100819.JPG
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Tässä saanut laittaa 2016 vuoden diesel Ceediin rahaa vuoden sisällä lähemmäs 4000€ ja rahanmeno ei lopu. Moottorin vikavalo syttyi ja herjaa Egr:ää. Ajattelin selviäväni muutamalla satasella, mutta Delta-auto oli toista mieltä. Käsittämätöntä tuo Deltan hinnoittelu. Uusi peruutuskamera olisi maksanut 800€ plus työt. Kiinasta tilasin 40€:lla kameran, jonka pitäisi sopia suoraan. Onko tuossa venttiilin putsauksessa riskejä, jos se vain on tukossa?
Mr.musclea vaan sisään, tiivisteet voi uusia samalla jos kovettuneet.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 591
Tässä saanut laittaa 2016 vuoden diesel Ceediin rahaa vuoden sisällä lähemmäs 4000€ ja rahanmeno ei lopu. Moottorin vikavalo syttyi ja herjaa Egr:ää. Ajattelin selviäväni muutamalla satasella, mutta Delta-auto oli toista mieltä. Käsittämätöntä tuo Deltan hinnoittelu. Uusi peruutuskamera olisi maksanut 800€ plus työt. Kiinasta tilasin 40€:lla kameran, jonka pitäisi sopia suoraan. Onko tuossa venttiilin putsauksessa riskejä, jos se vain on tukossa?
Kannattaa laittaa samalla vaivalla uusi venttiili, Hellaa tai Febiä näyttää saavan Aeromotorssista alle 150 euron.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
958
Kannattaa laittaa samalla vaivalla uusi venttiili, Hellaa tai Febiä näyttää saavan Aeromotorssista alle 150 euron.
Laitatko linkkiä, kun ymmärrykseni auton huollosta riittää vain renkaiden, koiranluiden ja öljyn vaihtoon? Tuo 1200€ Egr-venttiilin vaihdosta kuulostaa melkein kusetukselta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 591
Laitatko linkkiä, kun ymmärrykseni auton huollosta riittää vain renkaiden, koiranluiden ja öljyn vaihtoon? Tuo 1200€ Egr-venttiilin vaihdosta kuulostaa melkein kusetukselta.
Tuossa linkkiä, tosin valitsin summan mutikassa pienitehoisimman 1.6 CRDi:n, joten katso omaan autoosi sopiva venttiili.
Hommana tuo ei ole kovin kummoinen, minkä kertoo jo Deltan 1,5 tunnin ajanvaraus.

Pariin D4D Toyotaan olen EGR:n vaihtanut, eikä ole kummoinen homma ja pitäisi vaihtaa EGR-venttiili omaan 2.5 DCi Traficiin, kunhan ehtisi, venttiili on kohta odotellut 6 kk hyllyssä.

Tuossa on vielä jonkun puolalaisen EGR:n tulppauslevyjä myyvän pajan sivusto, mistä selviää ko. venttiilin summittainen sijainti.
Youtubessa näyttää olevan useampi pätkä CRDi koneen EGR:n puhdistuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
918
Volvo XC90 2004, ABS-boksi kenkkuilee. Herjaa oikeaa taka-anturia, ja se jo kertaalleen vaihdettu. Taitaa olla boksissa vika. Tässä boksimallissa ei ole kolvattu piirilevylle noita liittimen pinnejä, vaan ovat vain mekaanisessa kosketuksissa. Ilmeisesti lämmönvaihtelu näissäkin sitten ajan myötä alkaa vaikuttaa, kun kesäkeleillä vielä toimi.

Tässä nyt sitten korjauksen suhteen arvon, että kolvaanko suosiolla liittimen jalan paikalleen pysyvästi, vai käännänkö fyysisesti pinniä niin että saa taas kosketuksen :think: ja käydäkö kaikki pinnit läpi vai vaan tuo oikean takarenkaan anturin pinnit, kun se on ainoa mistä herjaa tulee :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
958
Tuossa linkkiä, tosin valitsin summan mutikassa pienitehoisimman 1.6 CRDi:n, joten katso omaan autoosi sopiva venttiili.
Hommana tuo ei ole kovin kummoinen, minkä kertoo jo Deltan 1,5 tunnin ajanvaraus.

Pariin D4D Toyotaan olen EGR:n vaihtanut, eikä ole kummoinen homma ja pitäisi vaihtaa EGR-venttiili omaan 2.5 DCi Traficiin, kunhan ehtisi, venttiili on kohta odotellut 6 kk hyllyssä.
Tuohan on puoli-ilmainen. Itsellä tuo tehokkain 136hv diesel. Onko noilla Euro normeilla merkitystä. Näissä lukee Euro4 tai Euro5. Auto on kuitenkin Euro6. Venttiilii / imusarja, pakokaasun kierrätys: KIA CEE'D Sportswagon (JD) 1.6 CRDi 136 (2015 - 2018)

Tässä on ilmeisesti vähän muitakin osia mukana, kun katsoo kuvia LUCAS Venttiili, pakokaasun kierrätys LEV1547
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 591
Tuohan on puoli-ilmainen. Itsellä tuo tehokkain 136hv diesel. Onko noilla Euro normeilla merkitystä. Näissä lukee Euro4 tai Euro5. Auto on kuitenkin Euro6. Venttiilii / imusarja, pakokaasun kierrätys: KIA CEE'D Sportswagon (JD) 1.6 CRDi 136 (2015 - 2018)

Tässä on ilmeisesti vähän muitakin osia mukana, kun katsoo kuvia LUCAS Venttiili, pakokaasun kierrätys LEV1547
Aeromotorsin lisätietoihin kannattaa suhtautua aina pienellä varauksella, parasta olisi jos saat alkuperäisen varaosan varaosanumeron selville ja katsot sitten varaosavalmistajan sivuilta varmasti sopivan tuotteen.

Tuo Lucas tuote on jo erilaiseen moottori konsturktioon, kuin nuo kaksi muuta, eli se voi olla se Euro6 tuote.

Toki tuon venttiilin summittainen sopivuus selviää jo moottoritilaa silmäilemällä, onko siellä tuollainen sirompi venttiili vaiko Lucas mötikän näköinen kikkare.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
958
Aeromotorsin lisätietoihin kannattaa suhtautua aina pienellä varauksella, parasta olisi jos saat alkuperäisen varaosan varaosanumeron selville ja katsot sitten varaosavalmistajan sivuilta varmasti sopivan tuotteen.

Tuo Lucas tuote on jo erilaiseen moottori konsturktioon, kuin nuo kaksi muuta, eli se voi olla se Euro6 tuote.

Toki tuon venttiilin summittainen sopivuus selviää jo moottoritilaa silmäilemällä, onko siellä tuollainen sirompi venttiili vaiko Lucas mötikän näköinen kikkare.
Vien auton vianselvitykseen huomenna. Maksaa 30€. Pyydän samalla, jos katsoisivat osanumeron. Täytyy kysyä samalla paljon sieltä ostettu osa maksaa.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
578
egr venttiilistä tuli mieleen, eräässä 1.6fsi koneessa vaihdatin aikanaan egr:n uuteen, kotona sitten avasin sen vanhan mielenkiinnosta. Siellä oli sisällä muovinen hammasrataspyörä pyörittämässä metallista hammasrataspyörää. Nämä rattaat eivät pyörineet koskaan kokonaan ympäri, vaan noin varttikierroksen edestakaisin. Muovirattaasta oli pari hammasta kulunut sileäksi, jolloin se ratas ei pyörinyt ollenkaan. Harmittavaa tässä oli se, että tämä olisi ollut erittäin helppo korjata nostamalla se muoviratas ylös kulmikkaan akselinsa päältä ja laittamalla takaisin puoli kierrosta eri asennossa, jolloin on taas ehjät hampaat vastakkain ja se rikkinäinen kohta sivussa, jossa se ei ikinä kosketa mitään.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
942
egr venttiilistä tuli mieleen, eräässä 1.6fsi koneessa vaihdatin aikanaan egr:n uuteen, kotona sitten avasin sen vanhan mielenkiinnosta. Siellä oli sisällä muovinen hammasrataspyörä pyörittämässä metallista hammasrataspyörää. Nämä rattaat eivät pyörineet koskaan kokonaan ympäri, vaan noin varttikierroksen edestakaisin. Muovirattaasta oli pari hammasta kulunut sileäksi, jolloin se ratas ei pyörinyt ollenkaan. Harmittavaa tässä oli se, että tämä olisi ollut erittäin helppo korjata nostamalla se muoviratas ylös kulmikkaan akselinsa päältä ja laittamalla takaisin puoli kierrosta eri asennossa, jolloin on taas ehjät hampaat vastakkain ja se rikkinäinen kohta sivussa, jossa se ei ikinä kosketa mitään.
Vastaavanlainen kikka GM 6.2 Dieselin starttimoottorissa. Solenoidista kun käyttää päädyn auki ja kääntää kontaktilevyn 90 astetta niin jo pelaa kuin uusi taas.

Ite oon aina tykänny avata vanhat rikkinäiset osat ennen uuden tilaamista, jos vain mahdollista auton tarpeen puolesta. Aika monta osaa tullut pelastettua romutuomiolta.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Vastaavanlainen kikka GM 6.2 Dieselin starttimoottorissa. Solenoidista kun käyttää päädyn auki ja kääntää kontaktilevyn 90 astetta niin jo pelaa kuin uusi taas.

Ite oon aina tykänny avata vanhat rikkinäiset osat ennen uuden tilaamista, jos vain mahdollista auton tarpeen puolesta. Aika monta osaa tullut pelastettua romutuomiolta.
Puhumattakaan noista saastelaitteista, kun yleensä menevät vain tukkoon kaupunkiajosta. Itse kokeilisin siksi puhdistaa, toki jos egr sijaitsee koneen takana siten että purat puolipäivää autoa ennen sitä voisi ehkä uusia samalla vaivalla, mutta jos löytyy koneen edestä niinkuin mm. Toyota ei mene purkamiseenkaan 10min enempää.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
636
Pidän itse hengissä 2008-vuoden Köyhän Ihmisen Autoa. Minullekin on muodostunut sellainen käsitys, että varaosat Delta-autossa maksavat hunajaa, mutta työ on järkevästi hinnoiteltu.
 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
91
Just keskiviikkona maksoin pösön pajalle 508 sw gt -12 ohjausvaihteen vaihdosta 2090€. Ongelma vaan oli, kun tarvikkeena ei löydy ja pösöllä kyseinen osa reilu 1600€ joten eipä se taida minkään merkin varaosat ihan halpoja olla jos harakirinä ei löydy.. :rolleyes:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 011
Kymmenisen vuotta sitten yritin ostaa uudehkoon Puntoon uutta aurinkolippaa. Jäi ostamatta kun Delta-Autossa sanoivat hinnaksi 500e.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
116
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 591
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?
Laitappas VCDS:än perään se auto ja aja ABS-järjestelmän ilmaus, niin pitäisi taas toimia.
Jos ei toimi, niin sitten on vuoto jossain tai älylaatikko pimeänä.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
116
Laitappas VCDS:än perään se auto ja aja ABS-järjestelmän ilmaus, niin pitäisi taas toimia.
Jos ei toimi, niin sitten on vuoto jossain tai älylaatikko pimeänä.
Ok pitää kokeilla, kiitos tästä. Yllättävän paljon on älyn perässä noinkin vanhassa autossa juttuja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 977
Tekeekö HAMMERITE:llä nykyäänkin vielä jotain? Edelleen sama maali kuin ennenkin, eli toimii mutta ruostepohja/sinkkikerros alle on suotava? Jenkkimiehethän vannoo ainakin sen nimeen edelleen. Tuli putsattua noi takakelkan kiinnityspaikat ja joku halpa maali työttömän budjetilla haussa päälle. Auto rupeaa olemaan n. 99% ruosteeton. 31 vuotta vanha Audi.



DSC_0121.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 045
Tekeekö HAMMERITE:llä nykyäänkin vielä jotain? Edelleen sama maali kuin ennenkin, eli toimii mutta ruostepohja/sinkkikerros alle on suotava? Jenkkimiehethän vannoo ainakin sen nimeen edelleen. Tuli putsattua noi takakelkan kiinnityspaikat ja joku halpa maali työttömän budjetilla haussa päälle. Auto rupeaa olemaan n. 99% ruosteeton. 31 vuotta vanha Audi.



Mä maalasin prätkän navat mustaksi , pinnasta tuli tasainen ja kiiltävä vaikka pensselillä sudin.

Kestänyt nyt jo pari vuotta ja aivan kuin uudet vieläkin

IMG_20201216_170705.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
547
nyt kaivattas vähän vinkkiä....auto ei kylmänä tahdo lähteä käyntiin ollenkaan mutta lämpimänä lähtee kun palmun alta.

epäilin ensin toista lämpötila anturia kun auto lähtee 2-3 tuntia lohkolämmittimessä seistyään käyntiin hyvin mutta kylmänä sai startata sen 15+ kertaa ja tänään ei lähteny -2 asteen pakkasessa vaikka starttasin 20-30 kertaa....sit kun oli 3 tuntia lohkolämmittimessä niin lähti ekalla.
toi oli sen jälkeen kun vaihdoin jo toisen lämpötila anturin jossa entinen näytti ettei ollu vastusta ollenkaan ja toinen näytti arvoja mitä pitikin niin vaihdoin ton mahdollisesti viallisen mutta ei auttanut.
Sitten kun lähtee pyörimään niin tyhjäkäynti on sama kun lämpimällä koneella...yleensä tottunu että ensin on noin minuutin verran korkeampi ja sitten laskee.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
578
nyt kaivattas vähän vinkkiä....auto ei kylmänä tahdo lähteä käyntiin ollenkaan mutta lämpimänä lähtee kun palmun alta.

epäilin ensin toista lämpötila anturia kun auto lähtee 2-3 tuntia lohkolämmittimessä seistyään käyntiin hyvin mutta kylmänä sai startata sen 15+ kertaa ja tänään ei lähteny -2 asteen pakkasessa vaikka starttasin 20-30 kertaa....sit kun oli 3 tuntia lohkolämmittimessä niin lähti ekalla.
toi oli sen jälkeen kun vaihdoin jo toisen lämpötila anturin jossa entinen näytti ettei ollu vastusta ollenkaan ja toinen näytti arvoja mitä pitikin niin vaihdoin ton mahdollisesti viallisen mutta ei auttanut.
Sitten kun lähtee pyörimään niin tyhjäkäynti on sama kun lämpimällä koneella...yleensä tottunu että ensin on noin minuutin verran korkeampi ja sitten laskee.
Mikä auto ja mikä kone?
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
355
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?
Ne on yleensä tapana vaihtaa pareittain.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
355
Jarrusatulat? (a) ei ole ja (b) sillä toisen satulan vaihtamatta jättämisellä nyt ei ole tällaisen vian kanssa mitään merkitystä.
Noin yleisesti että kokoat hengenvaarallisen virityksen vaihtamalla yhden satulan. Täydellistä välinpitämättömyyttä. Ja onnettomuuden jälkeen voi vakuutusyhtiö olla maksamisesta eri mieltä kun viritys paljastuu vakavan kolarin jäljiltä. Huonossa tapauksessa aletaan taakse päin katselemaan kuka sen virityksen on tehnyt. Maksaja voi olla asentaja.

Ja se satuloiden (satulan) vaihto vaatii hyvän ilmauksen. Ja audi/ww/skoda laitteissa omat haasteensa.
Juurikin tuon huonosti suunnitellun abs yksikön vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
355
Valitettavasti tossa vaan ei ole mitään totuuspohjaa. Laita nyt jotain noiden väitteiden taakse ettei ihan trollaamiseksi mene
-katsastus säännökset
- onnettomuustutkintalautakunta
-vakuutustarkastaja

Noiden kanssa useampaan otteeseen asioinut asian tiimoilta yrittäjänä. Vakavan kolarin jäljiltä tutkitaan.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
91
Kyllä mä oon kuullu että jarrupalat ja -levyt, iskarit ja jouset pitää aina vaihtaa pareittain akselilta, mutta että jarrusatulat. No enhän minä mikään alan ammattilainen ole ja tästä syystä sitten varmaan ajanut "välinpitämättömänä" jo usean kymmenentuhatta kilometriä
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
-katsastus säännökset
- onnettomuustutkintalautakunta
-vakuutustarkastaja

Noiden kanssa useampaan otteeseen asioinut asian tiimoilta yrittäjänä. Vakavan kolarin jäljiltä tutkitaan.
Mikään katsastussäännöksissä ei vaadi jarrusatuloiden pareittain vaihtoa.

Näytä mulle onnettomuustutkintaraportit joissa on päädytty a: siihen että vain yhden jarrusatulan vaihtaminen olisi vaikuttanut onnettomuusen syntyyn ja b: ne vakuutustapaukset (koska tästä on varmasti käyty painimassa oikeudessa asti mikäli näitä oikeasti olisi tullut) joissa on kieltäydytty korvaamasta.

Nämä pitäisi melko helposti tulla, mikäli oikeasti olet asiaan paneutunut muutenkin kuin jonkun satunnaisen vakuutustarkastajan puheiden perusteella.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 455
Jutussa haisee vahvasti aapeeseen se pyöree pöytä.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
355
Mikään katsastussäännöksissä ei vaadi jarrusatuloiden pareittain vaihtoa.

Näytä mulle onnettomuustutkintaraportit joissa on päädytty a: siihen että vain yhden jarrusatulan vaihtaminen olisi vaikuttanut onnettomuusen syntyyn ja b: ne vakuutustapaukset (koska tästä on varmasti käyty painimassa oikeudessa asti mikäli näitä oikeasti olisi tullut) joissa on kieltäydytty korvaamasta.

Nämä pitäisi melko helposti tulla, mikäli oikeasti olet asiaan paneutunut muutenkin kuin jonkun satunnaisen vakuutustarkastajan puheiden perusteella.
Korjaamo ukkona näitä kolari auton korjaus kyselyjä tullut 30 vuoden aikana keskimäärin 2 kpl vuoteen. Tervetuloa katsomaan kansio. Maksajaa etsitään säännöllisesti. Yli 3.5 tonnin kalustossa hyvinkin tiukasti koska jarru hommat luvan alla. Vaihdatko autosi renkaatkin yksitellen..
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Korjaamo ukkona näitä kolari auton korjaus kyselyjä tullut 30 vuoden aikana keskimäärin 2 kpl vuoteen. Tervetuloa katsomaan kansio. Maksajaa etsitään säännöllisesti. Yli 3.5 tonnin kalustossa hyvinkin tiukasti koska jarru hommat luvan alla. Vaihdatko autosi renkaatkin yksitellen..
Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
578
Kyllä nyt taas on ihan höpöjuttuja liikkeellä. Henkilöautoon ei ole mitään syytä tai tarvetta vaihtaa jarrusatuloita useampia kerrallaan, yhden risan voi ihan hyvin vaihtaa ja näin aina tehdäänkin. Ei niitä muita siinä samalla hupina vaihdeta koskaan missään jos ei ole syytä.
Jarrupalat olisi ihan suositeltavaa vaihtaa samalle akselille kerrallaan molemmille puolille, mutta ei tämäkään mikään määräys ole.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
355
Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.
Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.

Kalliin kolarin jäljiltä kun hallille ilmestyy tutkija sekä paikallinen avustava katsastusmies purkamaan auton raatoa.

Käyvät sen raadon hyvinkin tarkkaan läpi. Isossa liikennejutussa vakuutusyhtiö alkaa viivästyttämään maksamisia, ja kun ilmenee esim että jarruissa oijottu korjauksissa. Yhtiö ilmoittaa että maksaakin vain 75% vahingosta .
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640

Kalliin kolarin jäljiltä kun hallille ilmestyy tutkija sekä paikallinen avustava katsastusmies purkamaan auton raatoa.

Käyvät sen raadon hyvinkin tarkkaan läpi. Isossa liikennejutussa vakuutusyhtiö alkaa viuvästyttämään maksamisia, ja kun ilmenee esim että jarruissa oijottu korjauksissa. Yhtiö ilmoittaa että maksaakin vain 75% vahingosta .
Jaa että näin vahvoilla argumenteilla sitten liikenteessä. Sillä lailla. Vastaa nyt kysymyksiin ihan oikeasti tai lopeta tuo kalastelu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Ei nyt auto vaan moottorikelkka jos sopii. Skidoo Rotax 500 vm-97

Mitenköhän vitussa tuohon vaihdetaan öljyt? Youtube ei oikein auttanut, ja mitä vehjettä katselin niin ei ainakaan alakautta mistään ellei jotain muoveja pidä purkaa. Joku proppuhan tuossa on pakko olla jossain.
Ei siis oma vaan kaverin kelkka ja mittatikkua kun katteli niin ölpän vaihto olisi todellakin paikallaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
675
Tai ketjuöjyä jtn


Pakoputki vissiinkin pois ja sitten jotain. Kuvassa öljytikku.
Ihan sata varma en ole noista skidoon vehkeistä, että löytyykö noista tyhjennystä, mutta jos löytyy, niin putki pois ja jossain se tuolla kuomun sisällä on. Tosin jossain malleissa saa öljyt vaihtaa aukaisemalla koko kotelon. Jos tuossakin laitteessa on magneetti tuo tikun päässä, niin imurilla ottaisin öljyt pois ja uudet tilalle, ehkä se kaikkein helpoin ja nopein keino.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
192 789
Viestejä
3 488 593
Jäsenet
62 210
Uusin jäsen
heisenberg_wern

Hinta.fi

Ylös Bottom