- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 427
Katsastussetä rikkoi C5 takajarruputken joka tulee edestä ja huomasi alapallonivelessä väljyyttä.
Päätin vaihtaa molemmat jarruputket edestä-taakse.
Sitikka foorumia luettuani sain selville, että tankki ja kallistuksenvaimennin tarvii irrottaa---> auton alla tutkimuksia tehdessäni totesin ettei uudet putket tule menemään tankinpäällä ja kallistuksenvaimentimin irroitus yrityksen jälkeen (n. 2h ja 2 torx 55 jälkeen, 1 pultti auki) aloin miettimään vaihtoehtoista tapaa joka osoittautui puukkosahaksi, pohjassa on pellinpala johon tulee putken ja letkun liitos ja kallistuksen vaimennin estää tehokkaasti liitoksen aukaisun.
Tällaiseen ratkaisuun päädyin:

Alapallon vaihto meni taas siten että napa irti ja ruustukkiin.
Ja koska vastoinkäymiset ei tähän loppuneet niin eräänä aamuna oli perse maassa ja lds lammikko auton alla. Oli jousisylinteri syöpynyt jousipallon kiinityskohdasta siten että tiivisterengas vuosi.

Lähi hajoittamoilla ei osaa ollut joten Sitroselta tilasin tarvittavat kamat 325€ (sylinteri, paineputki, sokka ja kynkän korjaussarja).
Pelkääjän puolelle vielä kynkän laakerit pitäis vaihtaa.
Edit. Sori huonosta kuvauksesta.
Päätin vaihtaa molemmat jarruputket edestä-taakse.
Sitikka foorumia luettuani sain selville, että tankki ja kallistuksenvaimennin tarvii irrottaa---> auton alla tutkimuksia tehdessäni totesin ettei uudet putket tule menemään tankinpäällä ja kallistuksenvaimentimin irroitus yrityksen jälkeen (n. 2h ja 2 torx 55 jälkeen, 1 pultti auki) aloin miettimään vaihtoehtoista tapaa joka osoittautui puukkosahaksi, pohjassa on pellinpala johon tulee putken ja letkun liitos ja kallistuksen vaimennin estää tehokkaasti liitoksen aukaisun.
Tällaiseen ratkaisuun päädyin:

Alapallon vaihto meni taas siten että napa irti ja ruustukkiin.
Ja koska vastoinkäymiset ei tähän loppuneet niin eräänä aamuna oli perse maassa ja lds lammikko auton alla. Oli jousisylinteri syöpynyt jousipallon kiinityskohdasta siten että tiivisterengas vuosi.

Lähi hajoittamoilla ei osaa ollut joten Sitroselta tilasin tarvittavat kamat 325€ (sylinteri, paineputki, sokka ja kynkän korjaussarja).
Pelkääjän puolelle vielä kynkän laakerit pitäis vaihtaa.
Edit. Sori huonosta kuvauksesta.

Ellei sun auto satu olemaan just ykköskoppanen berline niin sen tilannetta en tiedä. Jotkut on korjannut noita vuotoja tuosta kohdasta hiomalla pinnan suoraksi ja sit USIT-tiivisteillä tiiviiksi, ja joku hurja oli myös vetänyt vaan pallon kierteeseen hätäratkaisuna teflon-teippiä ja ei ollut ainakaan parin vuoden päästä pettänyt.






). Itse putket maksoi kans kohtuullisesti, mutta alkuperäisenä ja kun ei ainakaan sitrosen mukaan päitä pysty tekemään niin minkäs teet...
