Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Turbo sieltä vihdoin ja viimein pomppas työpöydälle. Ei ole kyllä Volvolla nelivedon suunnittelija miettinyt tuota turbon irrottamista kovin montaa sekuntia.

Pakopesä on vaan aika saamarin kovin kiinni tuollaisessa 500tkm ajetussa turbossa. Ei ainakaan irrotusöljy, lämpö, vasarointi menetelmällä liiku mihinkään. Ehkä ennen kun moukaroin paskaksi niin tilaan jonkun vaihtolaitteen.
 
Kamuxista en ole ikinä autoa ostanut, mutta jotenkin tuntuu että sieltä ne pahimmat romut aina löytyy?

Ostin Kamuxista näkemättä huutokaupalla 15 vuotiaan +350tkm rullatun saksanihmeen.

Ei moitittavaa, toista vuotta ajossa ja pari tukivartta, abs-anturi ja raidetangonpää mennyt.

Autossa oli vielä mukavasti enemmän varusteita mitä kuvista ei ilmennyt :) Alkuperäiset xenonitkin jopa löytyi, tosin ne oli vaihtuneet Hellan EvoX-R v2 bi-xenon projektoreihin, ja kyllä näkee :tup:
 
Noniiin, vähän pikku huoltoa tarjolla taas audissa... eli..Hanttarin puolelta alkaa hetken ajon jälkeen puhaltaa niin kuumaa ku vain näillä keleillä täysin lämmenneestä motista irti saa :darra:



Noniin, tuli tuo tehtyä tänään. Aika iisi homma oli kyllä ja alkoi jopa inan kylmempää ilmaa tulee kabiiniin ainakin ns. perstuntumalta :)
 
Vieläkään en ole ottanut opikseni ruosteongelmista. Kyllä se vain niin on että turha niitä koriruosteita on lähteä fiksaamaan jos ikää ja kilometrejä on reilusti. Kun alkaa kukkimaan niin se on lopun alkua. Kuitenkin unohdin tämän periaatteen ja ajattelin "ihan vähän vain" fiksailla takaluukun alareunaa kun ei näyttänyt pahalta... Sormethan siitä lopulta läpi meni :beye: Rälläkällä 3ccm x 30cm siivu pois ja uutta peltiä räkimään kiinni. Tässä vaiheessa hekumoin ajatuksella jätepuristimesta. Siinä vaiheessa kun tasoitekitti ei vanhuuttaan enää kovettunutkaan, niin harkitsin vakavasti autokauppaan menoa. Nyt on toinen kierros menossa pohjatöissä uuden kitin voimin. Noh onhan se tämän jälkeen ehjä pari-kolme vuotta ja tämän jälkeen auto vaihtoon/Kuusakoskelle viimeistään.


Täysin turhaa työtä ja rahanhukkaa. Eikä tuo meikäläisen ruiskun käyttökään mitään hääppöisen tasoista ole. Ehkä niukasti voittaa kilin-kolin fiksaukset
:ssweat:
 
Mun mielestä jokaiseen huoltoon pitäisi sisältyä jarrujen putsaus ja voitelu, harvoin näin vain on.
Nykyään taitaa surullisen usein valmistajan huolto ohjela olla 2 osanen. Ensimmäinen on sellanen pintapuolinen tarkastus ja öljynvaihto millä saadaan huollon hinta pieneksi hintoja vertaillessa kilpailijoihin. Sitten kun siihen lisätään toinen osa mikä sisäktää kaikki mitä oileasti pitäisi putsata ja säätää niin hinta onkin aivan eri.
 
2018-07-22 12.01.45.jpg 2018-07-22 12.53.56.jpg
2018-07-22 12.06.29.jpg 2018-07-22 12.47.23.jpg 2018-07-22 13.39.58.jpg

Audi A2 bowden vaijerin vaihtojumppa, tottakai osa piti tilata Audin marmoritiskiltä ja suoraan emämaasta Saksasta.

Pari tuntia ja rystyset verille terävissä alumiinireunoissa, mutta eipähän enää tarvitse avata kuskin ovea ulkokahvasta tai ryömiä pelkääjän puolelta ulos.

Lukon mikrokytkin pitäisi myös joskus irrottaa ja puhdistaa, mutta tällä kertaa ei aika ja energia riittänyt.
 
Ilmastointi on kiva kun se toimii...

Viime vuonna loppukesästä lakkasi toimimasta ja diaknoosiksi löyty vuotava lauhdutin joka vaihdettiin. No kaikki toimi kunnes kolmisen viikkoa sitten lakkasi toimimasta. Vein samaiseen paikkaan jossa ensihätään tehtiin täyttöhuollon yhteydessä alipaine ja typpitäyttö. Mitään vuotoja ei kuitenkaan näissä löytynyt ja järjestelmä lyötiin täyteen ja kaikki toimi. Nyt alkke 2vk tuosta on taas järjestelmä tyhjentynyt nii ettei tehoja ole enää :confused:

Pitäisikö näin nopean vuodon näkyä ihan silmälläkin, vaikkei väriainetta olisi laitettu? :dead:
 
Kannattaa tarkastaa ne huoltonipat saippualla, jos järjestelmässä vielä painetta yhtään on. Ne jää usein tarkastamatta huollossa, kun on letkut niissä testien ajan kiinni.

On vielä painetta, mutta ei tule kuin viileää enää. Täytyy nuo nipat testata. :tup:
 
Yleensä sen kylmäaineen mukana kiertää sen verran öljyä, että vuotavan venttiilin näkee heti, kun kaikki pölly ym ym tarttuu siihen suojakorkin läpi tulleeseen öljyyn, viimeistään sitten kun sen korkin ottaa auki.
 
Olihan siinä täyttöventtiilissä öljyä tms. tahmeaa ainetta kun suojakorkin ruuvasi pois, mutta oletettavasti tuo on vain viime täytöstä siihen jäänyttä ja korkin suojissa säilynyttä. Tuo täyttönippa on matalapainepuolella, mutta testasin sen silti saippuavedellä (korkki auki ja kiinni) ja ei se kuplimaan lähtenyt. Samalla katselin ja suihkuttelin kaikki konehuoneen puolella olevat liitokset, muttei siellä ollut mitään likaa ja ei lähtenyt saippuat kuplimaan :grumpy:
 
Kyllä autoissa yleensä on matala ja korkeapaine nipat erikseen. Korkeapaineen nippa voi olla kompuran kyljessä, kuivaimella tai lauhduttimen tietämilläkin.

Juu koitin sitä ettiskellä mutta ei osunu silmään. Auto Volvo V50, nopealla googlauksella en löytänyt mihin korkeapaineletku lyödään täytössä...
 
Mersun e320 cdi (2007, 280tkm) kadotti jatkuvasti tehoja vikatilan seurauksena ja korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Diagnostiikka kertoi ahtopaineensäätimen ongelmaa ja lopuksi googletus johdatti vian ahtopaineensäätimen ohjainboksiin.

IMG_20180718_233920__01__01.jpg

Tämä Hellan ohjainboksi on joissain muissakin automerkeissä käytössä ja siinä on yleistä ongelmaa ohuiden johdinlankojen kanssa. Kaikki näytti päällisin puolin ehjältä, mutta kun tökki ruuvarilla niin yksi johdin irtosi. Jotain pientä kosketushäikkää oli ja meni herkästi vikatilaan. Nuo oli alunperin pinnoitettu jollain ja vissiin pistehitsattu kiinni kun ei tina tarttunut millään. Piti surrata pinnat auki ja varoa sohimasta viereisiin komponentteihin.

Vika korjaantui tuolla ja ei maksanut mitään. Huvittavaa on että mersulla ei ole ohjainboksille erillistä varaosanumeroa, vaan se kuuluu turbon mukaan. Merkkihuollossa olisivat varmaan laittaneet kaiken uusiksi ja veloittaneet pari tonnia :rolleyes:

Vähän varoittavaa esimerkkiä millaista pikkuvikaa sähköihin voi tulla ja mitä se voi pahimmillaan maksaa. Tässä diagnostiikan ohje vian korjaamiseksi:
IMG_20180710_172308.jpg
 
Mersun e320 cdi (2007, 280tkm) kadotti jatkuvasti tehoja vikatilan seurauksena ja korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Diagnostiikka kertoi ahtopaineensäätimen ongelmaa ja lopuksi googletus johdatti vian ahtopaineensäätimen ohjainboksiin.

IMG_20180718_233920__01__01.jpg

Tämä Hellan ohjainboksi on joissain muissakin automerkeissä käytössä ja siinä on yleistä ongelmaa ohuiden johdinlankojen kanssa. Kaikki näytti päällisin puolin ehjältä, mutta kun tökki ruuvarilla niin yksi johdin irtosi. Jotain pientä kosketushäikkää oli ja meni herkästi vikatilaan. Nuo oli alunperin pinnoitettu jollain ja vissiin pistehitsattu kiinni kun ei tina tarttunut millään. Piti surrata pinnat auki ja varoa sohimasta viereisiin komponentteihin.

Vika korjaantui tuolla ja ei maksanut mitään. Huvittavaa on että mersulla ei ole ohjainboksille erillistä varaosanumeroa, vaan se kuuluu turbon mukaan. Merkkihuollossa olisivat varmaan laittaneet kaiken uusiksi ja veloittaneet pari tonnia :rolleyes:

Vähän varoittavaa esimerkkiä millaista pikkuvikaa sähköihin voi tulla ja mitä se voi pahimmillaan maksaa. Tässä diagnostiikan ohje vian korjaamiseksi:
IMG_20180710_172308.jpg


Et sä voi sanoa noin, vain Relluissa on sähkövikoja!:shifty:
 
Mersun e320 cdi (2007, 280tkm) kadotti jatkuvasti tehoja vikatilan seurauksena ja korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Diagnostiikka kertoi ahtopaineensäätimen ongelmaa ja lopuksi googletus johdatti vian ahtopaineensäätimen ohjainboksiin.

IMG_20180718_233920__01__01.jpg

Tämä Hellan ohjainboksi on joissain muissakin automerkeissä käytössä ja siinä on yleistä ongelmaa ohuiden johdinlankojen kanssa. Kaikki näytti päällisin puolin ehjältä, mutta kun tökki ruuvarilla niin yksi johdin irtosi. Jotain pientä kosketushäikkää oli ja meni herkästi vikatilaan. Nuo oli alunperin pinnoitettu jollain ja vissiin pistehitsattu kiinni kun ei tina tarttunut millään. Piti surrata pinnat auki ja varoa sohimasta viereisiin komponentteihin.

Vika korjaantui tuolla ja ei maksanut mitään. Huvittavaa on että mersulla ei ole ohjainboksille erillistä varaosanumeroa, vaan se kuuluu turbon mukaan. Merkkihuollossa olisivat varmaan laittaneet kaiken uusiksi ja veloittaneet pari tonnia :rolleyes:

Vähän varoittavaa esimerkkiä millaista pikkuvikaa sähköihin voi tulla ja mitä se voi pahimmillaan maksaa. Tässä diagnostiikan ohje vian korjaamiseksi:
IMG_20180710_172308.jpg

No mutta olihan testeri tällä kertaa oikeessa
 
Löyty se Volvon korkepainenippakin. Oli keulassa muovien alla konehuoneen puolella. Ympärys oli ihan öljyssä, mutta saippuavesitesti ei tuottanut tulosta tällekkään. Lisäksi tämän alapuolella on liitin lauhduttimelle, mutta sekään ei antanut tulosta :shifty:

Nyt onkin kaikki sitten konehuoneen puolella näkyvät putket tsekattu. Enää olisi kompura, uusi lauhdutin ja sisätilan höyrystin jotka pitäisi kattoa. Kompura olisi helpoin, kunhan pääsisi vain auton alle. Muita ei sitten näekkään kuin purkamalla puoli autoa :itku:
 
Sieltä on paineet laskenut ja voi olla että vuotaa vain kovemmissa paineissa. Onko siinä nipassa huoltoletkua käytetty kiinni?

Todennäköinen vuotaja on kompuran stefa, jos painetesti meni läpi, niin voi vuotaa vain ajaessa. Miten pitkään ne paineita siinä käytti? Pitäisi vähintään vartin olla.

Oiskohan sanonu puolituntia pitäneen paineita.
 
Oiskohan sanonu puolituntia pitäneen paineita.
Jos eivät jo laittaneet niin voit pyytää laittamaan väriaine järjestelmään. Tosin eikö se aika lailla joka paikassa jo laiteta. Toki tuokin täyttö maksaa mutta vuotopaikka löytyy lähes varmasti.
Mitä nyt itse kuullut tuosta alipainetestistä niin ei siitä oikeastaan paljon mitään hyötyä ole. Ei se huomaa paljon sormen kokoista reikää pienempiä vuotoja.
Joskus laitoin ilmastoinnin kuntoon vanhasta Avensiksesta kun siitä puuttui lauhdutin kokonaan. Huolto piti sitten alipainetta järjestelmässä aika kauan, olisiko ollut tunnin tai pari. Ei se vuotoa havainnut, vaikka järjestelmä lakkasi toimimasta noin viikossa juuri niinkuin sullakin. Väriaineella huomasivat heti mistä liitoksesta vuotaa.
 
Jos eivät jo laittaneet niin voit pyytää laittamaan väriaine järjestelmään. Tosin eikö se aika lailla joka paikassa jo laiteta. Toki tuokin täyttö maksaa mutta vuotopaikka löytyy lähes varmasti.
Mitä nyt itse kuullut tuosta alipainetestistä niin ei siitä oikeastaan paljon mitään hyötyä ole. Ei se huomaa paljon sormen kokoista reikää pienempiä vuotoja.
Joskus laitoin ilmastoinnin kuntoon vanhasta Avensiksesta kun siitä puuttui lauhdutin kokonaan. Huolto piti sitten alipainetta järjestelmässä aika kauan, olisiko ollut tunnin tai pari. Ei se vuotoa havainnut, vaikka järjestelmä lakkasi toimimasta noin viikossa juuri niinkuin sullakin. Väriaineella huomasivat heti mistä liitoksesta vuotaa.

Eivät laittaneet ekan ison rempan jälkeen, eivätkä tuolla viimeisellä kerralla kun kävin takuun perään kyselemässä. Kuulemma sotkee vain paikat ja vaikeuttaa vian etsintää.. :confused2:

Täytyy käydä tänään juttelemassa lisää jos joku ratkaisu tähän hommaan löytyisi.
 
Ruutalla laitettava väriaine on kyllä sellaista että siinä on herkästi koko ukko väriaineessa.. kokemusta on :D

Ja aika harva korjaamo lähtee hankkimaan työkaluja sen väriaineen laittamiseen yhden asiakkaan pyynnöstä.

Muutenkin harvoinpa sitä väriainetta tarvii vuodon löytämiseen, kun sen näkee siitä öljyn vihreästä väristä....
 
Järjestelmä tyhjä, niin senkun jollain kaataa sen sinne tai sille ruutalla, niin ei pitäisi sotkea mitään. Tai sitten hommaa siihen täyttöletkun väliin semmoisen lisäsäiliön, mihin se väriaine tuikataan, niin on myös siisti operaatio. Öljyissäkin on usein väriaine valmiiksi mukana.

Eikö niissä automaattimasiinoissa ole jo moiset systeemit valmiina?
Huoltolaitteissa usein on öljylle ja väriaineelle omat säiliöt. Toki jossain öljyissäkin on se väriaine valmiina. Jos ihan tarkasti sääntöjä seurataan niin vuotavaa järjestelmää ei saisi täyttää. Edes vuodon etsimistä varten vaan se pitäs hoitaa sillä typellä.
 
Täytyy varmaan käydä täytättämässä tuo systeemi jossain missä laittavat väriaineenkin, niin pääsee ite ettimään vuotoa. Kompressoriöljy ei taida UV-valolle reagoida mitenkään?

Ei jaksais elokuun loppuun asti ootella että pääsis tuohon kyseiseen lafkaan vianhankuun...
 
Stratuksen käynti alkoi juonittelemaan ja meinasi jo matkanteko loppua. Vikakoodiksi tuli P0123 eli kaasuläpän asentotunnistin (tai sen kontaktivika). Otin kaasuläpän irti, putsasin bräkleenillä kaasuläpän sekä kaikki anturit ja liittimet contact cleanerilla. Vika näyttää poistuneen parin päivän ajelun perusteella. Meniskö kerrankin näin helpolla?
No öljyä tää kuitenkin syö aika reilusti. Tilasin jo venttiiliohjarin kumit, mistähän löytäisi motivaation noiden vaihtoon :rolleyes: Aika savotta tiedossa, jakopäätäkään en tehnyt itse kun on aikas ahtaan näköinen väli. En oikein muuta keksinyt miten öljyä kuluisi kun ei kerta vuoda ulospäin?
 
4kk sitten käytettynä ostetussa Fabiassa (vm. 2005) ilmastointihuollon yhteydessä huomattiin, että;
- vasemman etupyörän laakeri vaihdettava,
- oikea etualapallonivel vaihdettava,
- etujarrulevyt alamittaiset ja
- runsas öljyvuoto (tod. näk. huohottimen jalasta).

Auto on siis katsastettu myyntihetkellä - voiko olla tosiaan niin, että 4tkm ajon jälkeen tulisi jo suhteellisen paljon damagea autoon? Autoliike suostui tulemaan vastaan ainoastaan tuohon huohottimen korjaukseen ja siihenkin 150€ summalla. Laakerit sun muut menee omaan piikkiin ja niistäkin tulee lähemmäs 400€ maksettavaa itselleni + mahdollinen moottoriremppa syksyn mittaan.
 
Paljonko Fabialla on ajettu? Jos +250tkm, niin näkisin että nuo on ihan normaaleja kuluvia osia.
 
Paljonko Fabialla on ajettu? Jos +250tkm, niin näkisin että nuo on ihan normaaleja kuluvia osia.

178500km nyt.
Kuluttajaneuvonta vastasikin, että hyvitys on pitkälti linjassa heidän kannan kanssaan. Pallonivelille ja laakereille käyttöikä on n. 150tkm, eli mun tapauksessa kestäneet "yli käyttöiän".

Näillä mennään ja seuraavia murheita kohti :lol:
 
4kk sitten käytettynä ostetussa Fabiassa (vm. 2005) ilmastointihuollon yhteydessä huomattiin, että;
- vasemman etupyörän laakeri vaihdettava,
- oikea etualapallonivel vaihdettava,
- etujarrulevyt alamittaiset ja
- runsas öljyvuoto (tod. näk. huohottimen jalasta).

Auto on siis katsastettu myyntihetkellä - voiko olla tosiaan niin, että 4tkm ajon jälkeen tulisi jo suhteellisen paljon damagea autoon? Autoliike suostui tulemaan vastaan ainoastaan tuohon huohottimen korjaukseen ja siihenkin 150€ summalla. Laakerit sun muut menee omaan piikkiin ja niistäkin tulee lähemmäs 400€ maksettavaa itselleni + mahdollinen moottoriremppa syksyn mittaan.

178500km nyt.
Kuluttajaneuvonta vastasikin, että hyvitys on pitkälti linjassa heidän kannan kanssaan. Pallonivelille ja laakereille käyttöikä on n. 150tkm, eli mun tapauksessa kestäneet "yli käyttöiän".

Näillä mennään ja seuraavia murheita kohti :lol:

Toi on niin vanha ja käytetty auto et mikä tahansa hyvitys on voitto. Aivan normaalia kulumista toi lista on.
 
4kk sitten käytettynä ostetussa Fabiassa (vm. 2005) ilmastointihuollon yhteydessä huomattiin, että;
- vasemman etupyörän laakeri vaihdettava,
- oikea etualapallonivel vaihdettava,
- etujarrulevyt alamittaiset ja
- runsas öljyvuoto (tod. näk. huohottimen jalasta).

Auto on siis katsastettu myyntihetkellä - voiko olla tosiaan niin, että 4tkm ajon jälkeen tulisi jo suhteellisen paljon damagea autoon? Autoliike suostui tulemaan vastaan ainoastaan tuohon huohottimen korjaukseen ja siihenkin 150€ summalla. Laakerit sun muut menee omaan piikkiin ja niistäkin tulee lähemmäs 400€ maksettavaa itselleni + mahdollinen moottoriremppa syksyn mittaan.
Kaikki on kuluvia osia, niin ei niistä mitään saa, paitsi tuo öljyvuoto.

Jos olisit jo ostaessa mitannut etujarrulevyt ja kokeillut etulaakerit ja tarkistanut vuotaako öljyä, niin luultavasti samat viat olisi löytynyt jo ja auto olisi kannattanut jättää ostamatta. Kumminkin 180tkm ja 13 vuotias.

Noita eri palloniveliähän saattaa mennä vuosittain, jos ei vaihda kaikkia kerrallaan. 200tkm ajettuun Renault Clioon piti vaihtaa myös molemmat etulaakerit. Vm2003, eli tuossa yli 150tkm jälkeen alkaa laakerit mennä.
 
Ekat pyöränlaakerit Clioon 200 tkm kohdalla?
Ei nyt ihan varmuutta, mutta vajaa 200tkm ja alkoi ääntämään ja toisen täytyi kanssa vaihtaa.

Tutulla taitaa olla vielä alkuperäiset Seat Cordobassa ja 180-190tkm ajettu. Täytyisi kyllä kysyä ja varmistaa että onko mitään remppoja pitänyt tehdä.
 
Ekat pyöränlaakerit Clioon 200 tkm kohdalla?

Itsellä oli vissiin aikaisemmin kakkoskopan Clioon (vanhempi phase 1, 2001) vaihtettu eteen apukuljettavan puolelle eteen pyöränlaakeri alle 300tkm. Ainakin mutterista päätellen. Ja kujettajan puolelle eteen 320tkm kohtaalla vaihdettiin SNR-tekemä pyöränlaakeri ja se oli sen näköinen, että saattaa olla jopa alkuperäinen laakeri.
 
Jaa-a mikähän tuota Audi A6 -96 2.6 V6 bensaa vaivaa kun veivaa hyvin mutta käynnistyy joskus ja jouluna eikä käy oikein hyvinkään. VAG-COM:illa sain seuraavat arvot ja niitä kai seuraavaksi vaihtamaan:
f94d204f-37a7-48bf-9424-143576507dc4.jpg

Toisaalta auto oli niin halpa kun se hommattiin että oli pakko olla joku koira haudattuna. Tähän mennessä saanut jo vaihtaa kampiakselin stefan ja kilometrejä autolla pitäisi olla vasta ~240tkm.
 
Kampiakselin asennontunnistinta herjaa ainakin tuossa. Voipi olla myös MAF-anturi..
 
Pahoittelen väärää nimeä, ei juuri herännyt ollut ihan terävimmillään :dead:
 
Crankshaft kampi camshaft nokka. Joskus junnuna sekoilin noiden kanssa itsekkin :vihellys:

Jos tuossa on samanlainen systeemi kuin vanhassa 2.8 v6, niin niitä nokkaantureita on sitten kaksi.
 
Crankshaft kampi camshaft nokka. Joskus junnuna sekoilin noiden kanssa itsekkin :vihellys:

Jos tuossa on samanlainen systeemi kuin vanhassa 2.8 v6, niin niitä nokkaantureita on sitten kaksi.

ja "crank" on suoraan käännettynä kampi suomeksi, joten ei pitäisi olla sekaantumisen vaaraa.
 
Crankshaft kampi camshaft nokka. Joskus junnuna sekoilin noiden kanssa itsekkin :vihellys:

Jos tuossa on samanlainen systeemi kuin vanhassa 2.8 v6, niin niitä nokkaantureita on sitten kaksi.

Vanhassa 12 venttiilisessä 2.8 V6:ssa niitä on yksi. Toisella puolella pelkkä tulppa. Niin mun mielestä myös tossa 2.6:ssakin.
 
Vanhassa 12 venttiilisessä 2.8 V6:ssa niitä on yksi. Niin mun mielestä myös tossa 2.6:ssakin.

Aa joo niin itellähän olikin se usiampi venanen eli ack. Mulla kans kummitteli tuo toinen nokka-anturi aikoinaan, vaihtelin sitä ja hinkkasin jakoa ja lopulta kun aloin ecua vaihtamaan (sain ilmaseksi ehjän) niin löysin johtosarjasta sellasen harakanpesän että. Siellä oli ollut sähkörane kyllä tärkeässä työssään, unohtamatta aina tärkeitä ystäviään sähköteippiä ja sokeripaloja. Ei siitä meikäläisen ymmärryksellä ottanu mitään selvää vittuako se oli sinne koettanu säveltää.
 
Noi nokka-akselin asentotunnistimet on aika helppo ja nopea vaihtaa (yleensä). Omasta Audin 3.0 V6:sta vaihdoin kanssa yhden kun samaa herjasi. Toi brake light switch voi johtua ihan siitä ettei painanut jarrua ennen vikakoodien lukua. Yhden sellaisen kyllä itseltänikin vaihtanut. Myös kohtuu yleinen, halpa ja nopea vaihtaa. Ei tarvi kyllä vaihtaa jos jarruvalot toimii normaalisti kun painaa jarrupoljinta. Se kytkin on siinä polkimessa.
 
Lyötiin reilut 20baria typellä järjestelmään mutta eipä karannu mistään pidemmänkään odottelun jälkeen, joten mitä ilmeisemmin kompura vuotaa akselitiivisteestä.

Oikeanlaisen kompuran löytäminen onkin sitten oma työmaa, vaikka nykysestä kaikki numerot ylös otinkin...
 
Lyötiin reilut 20baria typellä järjestelmään mutta eipä karannu mistään pidemmänkään odottelun jälkeen, joten mitä ilmeisemmin kompura vuotaa akselitiivisteestä.

Oikeanlaisen kompuran löytäminen onkin sitten oma työmaa, vaikka nykysestä kaikki numerot ylös otinkin...

Eikö pelkkää akselitiivistettä siis saa mistään? Ja kai noita kompuroita saa suht helpolla, vai mistäs vehkeestä tässä oli kyse?
 
Eikö pelkkää akselitiivistettä siis saa mistään? Ja kai noita kompuroita saa suht helpolla, vai mistäs vehkeestä tässä oli kyse?

Eikai noita kukaan enää korjaile? Ainakaan mitään korjaussarjoja en löytänyt. Ja 200tkm pyörinyt kompura niin hajoaa kumminkin kohta jostain muualta....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 481
Viestejä
4 759 770
Jäsenet
77 477
Uusin jäsen
JariM

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom