Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voi noihin vaihtaa klemmarit letkuja irroittamattakin. Kylmänä&paineettomana katkaisee vanhat klemmarit, ruuvaa uudet kokonaan auki, "vetää yli" ja kiristää kiinni. Klemmareiksi käy vaikka jokaisesta tarviketalosta löytyvä "aba". Katsoo vain sopivan kokoisen. Kun ei mene letkuja vääntelemään niin pitäisi selvitä ilman minkäänlaista sotkua.
aba-klemmari_38-50-scaled.jpg
Kotoa löytyi kaiveluiden jälkeen yksi tällainen ja toinen "ties mikä". Kiristin tehdasklemmareita hohtimilla (kiitos @asentaja1 vinkistä, ei käynyt mielessäkään), ei kyllä vaikuttanut oikeasti kiristyvän yhtään, tai sitten en uskaltanut pistää tarpeeksi voimaa. Lisäsin toiset klemmarit rinnalle. Nyt vaikuttaa tihkuminen loppuneen, noin 1tkm perusteella.

Osaisiko joku sanoa värikoodin Volvo V60 2015 hopeisesta mallista. Pitäisi prkl ruosteita vähän paikkailla ja omasta autosta tuo värikoodi tarra repeytynyt pois. Kuvan värinen auto kyseessä.

IMG_20250310_122739.jpg

Osaisiko joku sanoa värikoodin Volvo V60 2015 hopeisesta mallista. Pitäisi prkl ruosteita vähän paikkailla ja omasta autosta tuo värikoodi tarra repeytynyt pois. Kuvan värinen auto kyseessä.
Vedän hatusta, 426 Mystic silver metallic
Kyllähän se kyltti kannattaisi autosta jostakin kaivaa esille, tai kysyä marmorilta. Usein löytyy myös auton papereista tuo oikea koodi.

Tyhmä kysymys, oon ostanut Corradoon vuosia sitten rosterisen polttoaine kiskon, siinä tuli jotkut letkukarat mukana ja olin jossain vaiheessa etsinyt sopivan NPT -> AN6 adapterin. Tarviiko tuohon muuta tiivistettä kuin tuon mukana tulleen kuparisen ja AN liittimet ei vissiin tarvitse tiivistettä ollenkaan kun niissä on tuo kartio puristus?

20250310_193214.JPG

Tyhmä kysymys, oon ostanut Corradoon vuosia sitten rosterisen polttoaine kiskon, siinä tuli jotkut letkukarat mukana ja olin jossain vaiheessa etsinyt sopivan NPT -> AN6 adapterin. Tarviiko tuohon muuta tiivistettä kuin tuon mukana tulleen kuparisen ja AN liittimet ei vissiin tarvitse tiivistettä ollenkaan kun niissä on tuo kartio puristus?

20250310_193214.JPG
AN-liittimet kiristyy ja tiivistyy tosiaan tuolla kartiolla ja niihin ei tarvitse mitään tiivistettä. Kannattaa vielä varmistaa minkätyyppinen kierre tuossa kiskossa on, jos se on tosiaan NPT eli kartiokierre niin silloin tuo kupariprikka ei toimi tuossa halutulla tavalla. Veikkaanpa kyllä että siinä on ihan suora G-kierre jolloin kupariprikka on oikea tiivistystapa :)

AN-liittimet kiristyy ja tiivistyy tosiaan tuolla kartiolla ja niihin ei tarvitse mitään tiivistettä. Kannattaa vielä varmistaa minkätyyppinen kierre tuossa kiskossa on, jos se on tosiaan NPT eli kartiokierre niin silloin tuo kupariprikka ei toimi tuossa halutulla tavalla. Veikkaanpa kyllä että siinä on ihan suora G-kierre jolloin kupariprikka on oikea tiivistystapa :)
Eiku joo vanhojen kuittien perusteella se olikin 1/4G - AN6 adapteri eikä NPT. Oikea kireys noille on ilmeisesti 20nm luokkaa jottei tule väännettyä kierteitä hajalle?

Statistiikka

Viestiketjuista
270 805
Jäsenet
76 661
Uusin jäsen
sirmrharry

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom