Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tuollanen vm -12 oleva vw golf mk6 farmari.

Lakkasi kuskin puolen peilin vilkku toimimasta, pitäisi vaihtaa. Viime vuonna autoliike olikin sen vaihtanut toiselle puolen, kun oli katsastuksesta hylky sen takia tullut.

Onko oikeasti noin vaikea homma, että koko peili pitää purkaa atomeiksi että saa tuon osan vaihdettua?

 
Tuollanen vm -12 oleva vw golf mk6 farmari.

Lakkasi kuskin puolen peilin vilkku toimimasta, pitäisi vaihtaa. Viime vuonna autoliike olikin sen vaihtanut toiselle puolen, kun oli katsastuksesta hylky sen takia tullut.

Jännä juttu. Mulla myös toinen peilivilkku pimeä mutta siitä tuli vain korjauskehoitus. Perusteena se, että muut vilkut edessä, sivulla ja takana toimivat

Ei muuten kannata alkaa vaihtamaan pakkasessa ulkona, suurempi mahdollisuus rikkoa peili tai muovinen suojakuori (klipsut)
 
Eihän tossa mitään atomiksi purkamista ole, vaan aika simppeli homma. Tuli just tehtyä tuo viime viikolla.

Ajattelin ensiksi että sen alaosan saisi suoraan tuosta jotenkin irti, ettei täytyisi noin paljoa purkaa. Ja että joku polttimo siellä olisi, eikä tilattava uutta osaa..
 
Samaan tapaanhan tuo peili purkautuu myös vanhemmissa Volvoissa. Niissä tosin ei tarvitse ruuvaila mitään, vaan ulkokuori on kynsillä kiinni. Oli uudemmassa ihan jonkun verran tiukassa, kun kesällä vaihrelin LED-vilkut orkkisten tilalle.
 
Jeeppi aloittaa mysteerisen jurinan, kun on ajanut muutaman kilometrin. Jospa näillä saisi homman kuriin.
IMG-20250227-212522.jpg

IMG-20250227-231606.jpg

Jos ei, niin seuraavaksi sitten jarruletkut vaihtoon.

E: Täällä kun aiemmin kyseenalaistettiin 12-kantaisten hylsyjen omistamisen järki, niin näinhän se napa semmoisilla oli kiinni. Eli taaskin ne tuli tarpeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Jeeppi aloittaa mysteerisen jurinan, kun on ajanut muutaman kilometrin. Jospa näillä saisi homman kuriin.
Wj:n jarrut tuntuu kyllä olevan uskomattoman herkät jumimaan. Jossain oli pohdittu liukutappien olevan akebonon satuloissa olevan hiukan liian tiukat reikiinsä.

Hetki sitten vaihtelin omaani laakerin ja vähän jopa pelotti vääntää niitä navan pultteja auki, oli melko piukassa.
 
Wj:n jarrut tuntuu kyllä olevan uskomattoman herkät jumimaan. Jossain oli pohdittu liukutappien olevan akebonon satuloissa olevan hiukan liian tiukat reikiinsä.

Hetki sitten vaihtelin omaani laakerin ja vähän jopa pelotti vääntää niitä navan pultteja auki, oli melko piukassa.
Mä teen tuon Teves -> Akebono swapin nyt samalla. Tevekset tuntuvat olevan aikamoista kuraa. Vasemman puolen ehdin eilen väkertää ja olihan ne navan pultit tiukassa. Vähän jopa pelotti vääntää niitä.
IMG-20250227-220424.jpg

Blogipuolella muutama lisäkuva tuosta helevetistä.
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?
En huolestuisi tuommoisesta nesteen kulutuksesta, saattas vaikka lämpötilamuutoksien takia jostain laipalta tai kovoneesta o-renkaasta tihkua. Paisarissa kuuluu olla kuumana painetta. Kovaa ajoa vaan
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?

Ota pohjapanssari pois ja katso näkyykö jossian punaista vanaa. Vesipumppu on yksi vuotokohta, ja toinen on termostaattikotelo koneen apukuskinpuoleisessa etuosassa. Sekä jokainen muu liitos tietysti... Mutta kuten @masa87 totesi, niin kovaa ajoa vain..
 
Ota pohjapanssari pois ja katso näkyykö jossian punaista vanaa. Vesipumppu on yksi vuotokohta, ja toinen on termostaattikotelo koneen apukuskinpuoleisessa etuosassa. Sekä jokainen muu liitos tietysti... Mutta kuten @masa87 totesi, niin kovaa ajoa vain..
Joo tottakai kannattaa katsoa nuo selvimmät paikat mutta hävikki vaikuttaa aika vähäiseltä
 
Kiitos @masa87 ja @dmn , en siis huolestu tästä sen enempää kun ei kerran selviä vuotoja näy, niin katsellaan uudestaan jos alkaa enemmän kuluttamaan :D Ja paisarin mainitsin juuri sen takia että paine tosiaan pysyy oikeassa paikassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 529
Viestejä
4 659 951
Jäsenet
76 452
Uusin jäsen
Poraaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom