Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tuollanen vm -12 oleva vw golf mk6 farmari.

Lakkasi kuskin puolen peilin vilkku toimimasta, pitäisi vaihtaa. Viime vuonna autoliike olikin sen vaihtanut toiselle puolen, kun oli katsastuksesta hylky sen takia tullut.

Onko oikeasti noin vaikea homma, että koko peili pitää purkaa atomeiksi että saa tuon osan vaihdettua?

 
Eihän tossa mitään atomiksi purkamista ole, vaan aika simppeli homma. Tuli just tehtyä tuo viime viikolla.
 
Tuollanen vm -12 oleva vw golf mk6 farmari.

Lakkasi kuskin puolen peilin vilkku toimimasta, pitäisi vaihtaa. Viime vuonna autoliike olikin sen vaihtanut toiselle puolen, kun oli katsastuksesta hylky sen takia tullut.

Jännä juttu. Mulla myös toinen peilivilkku pimeä mutta siitä tuli vain korjauskehoitus. Perusteena se, että muut vilkut edessä, sivulla ja takana toimivat

Ei muuten kannata alkaa vaihtamaan pakkasessa ulkona, suurempi mahdollisuus rikkoa peili tai muovinen suojakuori (klipsut)
 
Eihän tossa mitään atomiksi purkamista ole, vaan aika simppeli homma. Tuli just tehtyä tuo viime viikolla.

Ajattelin ensiksi että sen alaosan saisi suoraan tuosta jotenkin irti, ettei täytyisi noin paljoa purkaa. Ja että joku polttimo siellä olisi, eikä tilattava uutta osaa..
 
Samaan tapaanhan tuo peili purkautuu myös vanhemmissa Volvoissa. Niissä tosin ei tarvitse ruuvaila mitään, vaan ulkokuori on kynsillä kiinni. Oli uudemmassa ihan jonkun verran tiukassa, kun kesällä vaihrelin LED-vilkut orkkisten tilalle.
 
Jeeppi aloittaa mysteerisen jurinan, kun on ajanut muutaman kilometrin. Jospa näillä saisi homman kuriin.
IMG-20250227-212522.jpg

IMG-20250227-231606.jpg

Jos ei, niin seuraavaksi sitten jarruletkut vaihtoon.

E: Täällä kun aiemmin kyseenalaistettiin 12-kantaisten hylsyjen omistamisen järki, niin näinhän se napa semmoisilla oli kiinni. Eli taaskin ne tuli tarpeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Jeeppi aloittaa mysteerisen jurinan, kun on ajanut muutaman kilometrin. Jospa näillä saisi homman kuriin.
Wj:n jarrut tuntuu kyllä olevan uskomattoman herkät jumimaan. Jossain oli pohdittu liukutappien olevan akebonon satuloissa olevan hiukan liian tiukat reikiinsä.

Hetki sitten vaihtelin omaani laakerin ja vähän jopa pelotti vääntää niitä navan pultteja auki, oli melko piukassa.
 
Wj:n jarrut tuntuu kyllä olevan uskomattoman herkät jumimaan. Jossain oli pohdittu liukutappien olevan akebonon satuloissa olevan hiukan liian tiukat reikiinsä.

Hetki sitten vaihtelin omaani laakerin ja vähän jopa pelotti vääntää niitä navan pultteja auki, oli melko piukassa.
Mä teen tuon Teves -> Akebono swapin nyt samalla. Tevekset tuntuvat olevan aikamoista kuraa. Vasemman puolen ehdin eilen väkertää ja olihan ne navan pultit tiukassa. Vähän jopa pelotti vääntää niitä.
IMG-20250227-220424.jpg

Blogipuolella muutama lisäkuva tuosta helevetistä.
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?
En huolestuisi tuommoisesta nesteen kulutuksesta, saattas vaikka lämpötilamuutoksien takia jostain laipalta tai kovoneesta o-renkaasta tihkua. Paisarissa kuuluu olla kuumana painetta. Kovaa ajoa vaan
 
T4 2,4D 57kw puoli miljoonaa ajettu kuluttaa jäähynestettä noin puoli litraa puolen vuoden aikana. Konehuone kuiva ja tunnin jälkeen korkkia avatessa paisari suhahtaa ja lykkää hiukan nestettä ulos. Öljyt normaalin väriset eikä painetta korkin takana edes suoraan ajosta. Meneekö ihan vaan iän piikkiin kulutus vai pitäisikö tutkia jotenkin tarkemmin ja mistä?

Ota pohjapanssari pois ja katso näkyykö jossian punaista vanaa. Vesipumppu on yksi vuotokohta, ja toinen on termostaattikotelo koneen apukuskinpuoleisessa etuosassa. Sekä jokainen muu liitos tietysti... Mutta kuten @masa87 totesi, niin kovaa ajoa vain..
 
Ota pohjapanssari pois ja katso näkyykö jossian punaista vanaa. Vesipumppu on yksi vuotokohta, ja toinen on termostaattikotelo koneen apukuskinpuoleisessa etuosassa. Sekä jokainen muu liitos tietysti... Mutta kuten @masa87 totesi, niin kovaa ajoa vain..
Joo tottakai kannattaa katsoa nuo selvimmät paikat mutta hävikki vaikuttaa aika vähäiseltä
 
Kiitos @masa87 ja @dmn , en siis huolestu tästä sen enempää kun ei kerran selviä vuotoja näy, niin katsellaan uudestaan jos alkaa enemmän kuluttamaan :D Ja paisarin mainitsin juuri sen takia että paine tosiaan pysyy oikeassa paikassa.
 
Kyselin katsastusmieheltä auton kunnosta ylipäänsä ja hän mainitsi, että pitkittäistukivarret näyttävät merkkejä lähestyvästä uusimisen tarpeesta. Sanoi olevan tyypillistä Aurikselle.

Eipä tuo nyt iso asia ole, jos kohta 10-vuotiaaseen joutuu uusimaan ja ehkä ekaa ja vikaa kertaa. Autoista kovin vähän tietävänä kyselisin kuitenkin, josko ko. tyyppivika on tuttu. Onko noita neljä kappaletta eli edessä ja takana? Luultavasti otan kalliit merkkikamat, mutta auton määräaikaishuollossa ei ole Toyota toistaiseksi asiasta hiiskunut. Autossa en itse havaitse myöskään mitään problematiikkaa.
 
Kyselin katsastusmieheltä auton kunnosta ylipäänsä ja hän mainitsi, että pitkittäistukivarret näyttävät merkkejä lähestyvästä uusimisen tarpeesta. Sanoi olevan tyypillistä Aurikselle.

Eipä tuo nyt iso asia ole, jos kohta 10-vuotiaaseen joutuu uusimaan ja ehkä ekaa ja vikaa kertaa. Autoista kovin vähän tietävänä kyselisin kuitenkin, josko ko. tyyppivika on tuttu. Onko noita neljä kappaletta eli edessä ja takana? Luultavasti otan kalliit merkkikamat, mutta auton määräaikaishuollossa ei ole Toyota toistaiseksi asiasta hiiskunut. Autossa en itse havaitse myöskään mitään problematiikkaa.
Ei taida edessä pitkittäisiä tukivarsia olla. Hankala sanoa tarkemmin auton vuosimallia tietämättä.

Takana nuo ympyröidut helat pitkittäisessä varressa prässäämällä kiinni. Edessä vaan poikittainen alatukivarsi .

IMG_20250301_103343.jpg
Screenshot_2025-03-01-10-32-11-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida edessä pitkittäisiä tukivarsia olla. Hankala sanoa tarkemmin auton vuosimallia tietämättä.

Takana nuo ympyröidut helat pitkittäisessä varressa prässäämällä kiinni. Edessä vaan poikittainen alatukivarsi .

IMG_20250301_103343.jpg
Screenshot_2025-03-01-10-32-11-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Ahaa, kiitos. Auto on farkku-Auris vm. 2016. Vain kaksi uusittavaa olisi kyllä hyvä, koska kysyin katsatuksesta poistuessani Toyotalta marmorihintaa "pitkittäistukivarsille" asiasta mitään tietämättä ja olisiko ollut 3-400 euroa kipaleelta. Näihin kai joillain pajoilla voi laittaa puslia (tai jotain) prässillä paikalleen, mutta liekö yhtä hyvä ratkaisu sitten. Sorry mahd. hölmöyksistä tekstissä.
 
Kysyt joltain korjaamolta osis ja vaihtoa, saa ainakin joihinkin toyotiin tuon helan erikseen. Kannattaa tietinkin ensin tarkastuttaa korjaamolla että onhan katsastusmies tarkoittanut juuri noita kyseisiä heloja.
 
Näihin kai joillain pajoilla voi laittaa puslia (tai jotain) prässillä paikalleen, mutta liekö yhtä hyvä ratkaisu sitten. Sorry mahd. hölmöyksistä tekstissä.
Uuden puslan asentaminen vanhaan tukivarteen on ihan normaali ja hyvä toimenpide, mikäli vika on siinä puslassa. Jos taas vika on siinä, että tukivarsi on mätä, sitten se ei tietenkään auta siihen vaivaan. Nykyään myös kokonainen tukivarsi puslineen päivineen on monessa autossa niin edullinen, että pelkän puslan vaihtaminen ei monestikaan ole taloudellisesti kannattavaa, etenkään jos sitä ei pysty itse tekemään.
 
Viimeksi muokattu:
Takaluukusta meni varmaan mikrokytkin kun tunnisti kontin olevan aina kiinni, ja nyt lukko pimeni kokonaan. Voikohan pelkkä lukko rikkoutua noin?
 
Ahaa, kiitos. Auto on farkku-Auris vm. 2016. Vain kaksi uusittavaa olisi kyllä hyvä, koska kysyin katsatuksesta poistuessani Toyotalta marmorihintaa "pitkittäistukivarsille" asiasta mitään tietämättä ja olisiko ollut 3-400 euroa kipaleelta. Näihin kai joillain pajoilla voi laittaa puslia (tai jotain) prässillä paikalleen, mutta liekö yhtä hyvä ratkaisu sitten. Sorry mahd. hölmöyksistä tekstissä.

Jos katsuri tarkoitti noita puslia/heloja niin ne on ihan vaihtokamaa, kuten täällä onkin jo sanottu. Yleinen toimenpide vanhempiin autoihin, kun kumi vaan väsyy ja halkeilee lopulta. Foordiin mitä noita vaihtanut/vaihdattanut niin eteen on halvempi uusia koko osat ja taakse halvempi uusia pelkät puslat. Veikkaisin että toyotassa on vastaavat hintaerot. Onko paljon ajettu auris? Olettaisin et lähemmäs 200tkm jos puslissa säröjä.

Melkein odottaisin tuota remonttia kuitenkin. Ajossa noiden pettämisen huomaa siitä että voi kiihdyttäessä/jarruttaessa kolahtaa sekä auto hieman hakea. Turhaa en vaihtaisi jos sanotaan että alkaa näyttämään vanhoilta. Esim renkaan vaihdossa voi kysellä et onko puslissa näkyvää rappeumaa, siinä samallahan laakerit yms on helppo tarkistaa.
 
Jos katsuri tarkoitti noita puslia/heloja niin ne on ihan vaihtokamaa, kuten täällä onkin jo sanottu. Yleinen toimenpide vanhempiin autoihin, kun kumi vaan väsyy ja halkeilee lopulta. Foordiin mitä noita vaihtanut/vaihdattanut niin eteen on halvempi uusia koko osat ja taakse halvempi uusia pelkät puslat. Veikkaisin että toyotassa on vastaavat hintaerot. Onko paljon ajettu auris? Olettaisin et lähemmäs 200tkm jos puslissa säröjä.

Melkein odottaisin tuota remonttia kuitenkin. Ajossa noiden pettämisen huomaa siitä että voi kiihdyttäessä/jarruttaessa kolahtaa sekä auto hieman hakea. Turhaa en vaihtaisi jos sanotaan että alkaa näyttämään vanhoilta. Esim renkaan vaihdossa voi kysellä et onko puslissa näkyvää rappeumaa, siinä samallahan laakerit yms on helppo tarkistaa.
Juuri vajaa 160 tuhatta on ajettu. En huomaa autossa ongelmaa. Kengitän ressukkaa aina (lämpöisenä) täysillä, kun tilaisuus tulee eli jollain kiihdytyskaistalla, että tulee koneelle jotain muitakin kierroksia kuin hybridin olematon pyörittely. Ja kiillotan hyvin tiukalla jarrutuksella levyt eräässä alamäen liittymässä, kun satun siitä ajamaan. Ei mitään huonoja viboja. En aio hetkeen tehdä asialle yhtään mitään. Jännästi katsastuksessa tuli nyt puoli vuotta lisäaikaa eli seuraava katsastusväli on tammikuusta ensi vuoden heinäkuulle, mihin osuu kaksikin vuosihuoltoa.

Renkaathan vaihdan itse lähinnä periaatteesta, ja se toinen sujuvasti osaamani homma olisi öljynvaihto, jonka muinoin aina autoihini teinkin, mutta en enää. En mä juuri minkään perään osaa näissä yhteyksissä katsella kuitenkaan.
 
Tässä langassa oli aiemmin juttua noista Adblue ongelmista.

Keksintö kaivettiin ”pöytälaatikosta”
Suomessa saattaa olla muhimassa ratkaisu tähän piinaavaan ongelmaan. Ylöjärveläinen kemian yritys Kemion jatkokehittää typpi- ja formiaattipohjaista liuosta, jonka jäätymispiste on -30 celsiusastetta.

Kemionin liiketoiminnasta ja logistiikasta vastaava Timo Nissisen mukaan tuotetta on kehitetty siten, että se on yhteensopiva Adblue-järjestelmän kanssa.

Sitä voitaisiin sekoittaa Adbluen sekaan pakkasten alkaessa. Kovilla pakkasilla se toimisi myös sellaisenaan ureanestetankista pakokaasuun suihkutettuna.

Nissisen mukaan auton moottorin säätöjä ei tarvitse muuttaa eri tuotteiden mukaan.

 
Jos katsuri tarkoitti noita puslia/heloja niin ne on ihan vaihtokamaa, kuten täällä onkin jo sanottu.
Jos katsastajalla on huono päivä ja muuta syytä hylkäykseen ei löydy, niin puslat ovat helppo kohde. Riittävästi kun uudehkoakin osaa vääntelee, saa "sopivasti" välystä ja hankala asiakkaan on väittää vastaan. Muutama asema mennyt boikottiin turhasta rahastamisesta. Parhaimmillaan on mennyt uusintanäyttö läpi, kun on putsannut ja kiillottanut vanhan puslan silikonilla.
 
Itse kun en juuri mitään autoista tiedä, niin voisko joku selittää maallikolle, että mitä "iskareitten yläpäiden uusinta" tarkoittaa. Vika ollut ärsyttävä kolina/kopina etupäästä epätasaisella tiellä. Työkaverin autoon oli tehty tuollainen toimenpide, vaikka luuli syyn olevan koiranluut.
 
Jos katsastajalla on huono päivä ja muuta syytä hylkäykseen ei löydy, niin puslat ovat helppo kohde. Riittävästi kun uudehkoakin osaa vääntelee, saa "sopivasti" välystä ja hankala asiakkaan on väittää vastaan. Muutama asema mennyt boikottiin turhasta rahastamisesta. Parhaimmillaan on mennyt uusintanäyttö läpi, kun on putsannut ja kiillottanut vanhan puslan silikonilla.
Paskin kokemus on kun katsuri hakkasi jarruletkut rikki. Olihan niissä alkavaa ruostetta ja vaihdon tarvetta, mutta ehjiä olivat ennen katsastukseen menoa ja yhtäkkiä alkoi "vuotaa helman sisään". Vituttaa aivan suunnattomasti kun en tiedä kenelle valittaa, kun huoltomies kävi katsastuksen tekemässä ja sen jälkeen hänet poistettiin maasta. Nyt sitten sain kuulla että uudet jarruletkut on asennettu päin vittua (pakoputkeen kiinni), jonka vuoksi 850 euron remppa meni hukkaan.

E: tarkennus, onnistui rikkomaan kolme neljästä putkesta. Ei siis kaikkia.
 
Itse kun en juuri mitään autoista tiedä, niin voisko joku selittää maallikolle, että mitä "iskareitten yläpäiden uusinta" tarkoittaa. Vika ollut ärsyttävä kolina/kopina etupäästä epätasaisella tiellä. Työkaverin autoon oli tehty tuollainen toimenpide, vaikka luuli syyn olevan koiranluut.
Siel on sellanen pieni laakeri ja kiinnitystsydeemi. Noin kymmenen vuotta kestää +- 20 vuotta.
 
Itse kun en juuri mitään autoista tiedä, niin voisko joku selittää maallikolle, että mitä "iskareitten yläpäiden uusinta" tarkoittaa. Vika ollut ärsyttävä kolina/kopina etupäästä epätasaisella tiellä. Työkaverin autoon oli tehty tuollainen toimenpide, vaikka luuli syyn olevan koiranluut.

Siellä on joku ton tyyppinen hommeli joka vaihdetaan, merkistä riippuen maksaa 20€-vitusti+työt.

1741427478362.png
 
Kysyn tässä ketjussa, koska ehkä eniten kokemusta löytyy, eli pitäisi hallitunkki ostaa, mikä näistä "halppistunkeista" olisi vähiten huonoin? eli hinta max.100€ ? tulisi ihan vaan oman auton renkaiden vaihteluun.
 
Itse kun en juuri mitään autoista tiedä, niin voisko joku selittää maallikolle, että mitä "iskareitten yläpäiden uusinta" tarkoittaa. Vika ollut ärsyttävä kolina/kopina etupäästä epätasaisella tiellä. Työkaverin autoon oli tehty tuollainen toimenpide, vaikka luuli syyn olevan koiranluut.

Yllä on kuva kääntölaakerista joka vaihdetaan. Idea on siis se, että jousi kääntyy vapaasti renkaan kanssa. Jos laakeri jumittaa, niin aiheuttaa sen, että jousi avautuu ja sulkeutuu sen mukaan kumpaan suuntaan rengasta kääntää. Pahimmassa tapauksessa jousi katkeaa.
 
Kysyn tässä ketjussa, koska ehkä eniten kokemusta löytyy, eli pitäisi hallitunkki ostaa, mikä näistä "halppistunkeista" olisi vähiten huonoin? eli hinta max.100€ ? tulisi ihan vaan oman auton renkaiden vaihteluun.

Itse ostin aikanaan "matalan" mallin. Tunkin nostava osa Laskeutuu kokonaan renkaiden väliin, eli alue on leveämpi jolle paino jakautuu (ei siis luultavasti kaadu niin herkästi).
 
Kysyn tässä ketjussa, koska ehkä eniten kokemusta löytyy, eli pitäisi hallitunkki ostaa, mikä näistä "halppistunkeista" olisi vähiten huonoin? eli hinta max.100€ ? tulisi ihan vaan oman auton renkaiden vaihteluun.
Jos 100e on ehdoton maksimi, tyytyisin varmaan Motonetin mtx 99e tunkki

Aikanaa tuli itsekin hommattua matala 3tn hallitunkki (silloin alesta 170e), jalka pumppauksella. Vaikka se painaakin niin kivakäyttää hallin lattialla.
Tälhetkel odottelen et joku paikallinen korjaamo menis konkurssiin et voisi kohtuu hinnalla ostaa nostimen autolle vaikka sit vain renkaan vaihtoon
 
Kysyn tässä ketjussa, koska ehkä eniten kokemusta löytyy, eli pitäisi hallitunkki ostaa, mikä näistä "halppistunkeista" olisi vähiten huonoin? eli hinta max.100€ ? tulisi ihan vaan oman auton renkaiden vaihteluun.

Tarviiko sitä tunkkia nostella mihinkään vai onnistuuko liikuttelu vetämällä kaikkialle?
 
Paskin kokemus on kun katsuri hakkasi jarruletkut rikki. Olihan niissä alkavaa ruostetta ja vaihdon tarvetta, mutta ehjiä olivat ennen katsastukseen menoa ja yhtäkkiä alkoi "vuotaa helman sisään".
Eihän ehjää jarruputkea rikki saa. Jos katsuri sinne reiät on saanut tehtyä niin mätiähän ne putket ovat olleet ja oikeasta syystä hylky. Valitettavan usein auton omistajat ovat ihan pihalla autonsa todellisesta kunnosta. Ruoste voi olla ainoa asia mikä sitä autoa enää pitää kasassa. Kun ruoste poistetaan niin silloin se silmäterä hajoaakin. Mutta onhan se tietty helpompaa syyttää katsuria.
 
Eihän ehjää jarruputkea rikki saa. Jos katsuri sinne reiät on saanut tehtyä niin mätiähän ne putket ovat olleet ja oikeasta syystä hylky. Valitettavan usein auton omistajat ovat ihan pihalla autonsa todellisesta kunnosta. Ruoste voi olla ainoa asia mikä sitä autoa enää pitää kasassa. Kun ruoste poistetaan niin silloin se silmäterä hajoaakin. Mutta onhan se tietty helpompaa syyttää katsuria.
Ehdottomasti samaa mieltä. En minä itse katso jarruputkia juuri koskaan, mutta että sama huolto-katsastusklaani katsoo jarruputket viallisiksi, korjaa ne väärin, ja päästää katsastuksesta läpi, niin kyllä se kulmakarvoja nostattaa.
 
Tarviiko sitä tunkkia nostella mihinkään vai onnistuuko liikuttelu vetämällä kaikkialle?
Tärkein kysymys kun tunkkia hommaa.

Appiukon monen tonnin (nostava, ei painoinen) tunkki on mahtava autotallissa mutta kun pakusta joka ei talliin mahdu haluaa vaihtaa renkaat vituttaa sitä rohjaketta kantaa sorapihalla
 
Tärkein kysymys kun tunkkia hommaa.

Appiukon monen tonnin (nostava, ei painoinen) tunkki on mahtava autotallissa mutta kun pakusta joka ei talliin mahdu haluaa vaihtaa renkaat vituttaa sitä rohjaketta kantaa sorapihalla

Kannattaa katsoa, että siinä tunkissa on nostokahva, jos painoa on enemmän. Ja ehdottomasti riittävän nostokykyinen tunkki, ei sitten tarvitse hankkia uutta, jos/kun auto vaihtuu tulevaisuudessa painavampaan (lue: sähköautoon).

Noin sinänsä en kyllä voi suositella hallitunkkia epätasaisille luonnonalustoille. Edellisestä autosta onnistuin tunkkaamaan helman mutkalle, kun tunkki ei päässytkään rullaamaan vapaasti kostealla maaperällä...
 
Kannattaa katsoa, että siinä tunkissa on nostokahva, jos painoa on enemmän. Ja ehdottomasti riittävän nostokykyinen tunkki, ei sitten tarvitse hankkia uutta, jos/kun auto vaihtuu tulevaisuudessa painavampaan (lue: sähköautoon).

Noin sinänsä en kyllä voi suositella hallitunkkia epätasaisille luonnonalustoille. Edellisestä autosta onnistuin tunkkaamaan helman mutkalle, kun tunkki ei päässytkään rullaamaan vapaasti kostealla maaperällä...
Miten painavia tuommoiset sähköautot on jos vaikka 1,5t tunkilla ei pärjäisi semmoisen kanssa?

Ja seuraavalla kerralla paksu vaneri tunkin alle. Ja yrität nostaa mielellään muualta kuin helmasta.
 
Miten painavia tuommoiset sähköautot on jos vaikka 1,5t tunkilla ei pärjäisi semmoisen kanssa?

Ja seuraavalla kerralla paksu vaneri tunkin alle. Ja yrität nostaa mielellään muualta kuin helmasta.
No mun Seat Mii Electric painaa 1.2t
Pikkuveljen ID.3 joka oikeampi auto noin 1.8t
 
Itse ostin aikanaan "matalan" mallin. Tunkin nostava osa Laskeutuu kokonaan renkaiden väliin, eli alue on leveämpi jolle paino jakautuu (ei siis luultavasti kaadu niin herkästi).

Jos 100e on ehdoton maksimi, tyytyisin varmaan Motonetin mtx 99e tunkki

Aikanaa tuli itsekin hommattua matala 3tn hallitunkki (silloin alesta 170e), jalka pumppauksella. Vaikka se painaakin niin kivakäyttää hallin lattialla.
Tälhetkel odottelen et joku paikallinen korjaamo menis konkurssiin et voisi kohtuu hinnalla ostaa nostimen autolle vaikka sit vain renkaan vaihtoon

Tarviiko sitä tunkkia nostella mihinkään vai onnistuuko liikuttelu vetämällä kaikkialle?
Tuollainen matala malli varmaan pitää hommata, vaikuttaa parhaimmaille ja ikävä kyllä tosiaan joutuu ulkosalla tuota käyttämään, eli ei ole nimensä mukaisesti hallia tunkille tarjota, mutta tosiaan kunnon paksu alusta ajaa saman asian, melkein. Kyllähän asfalttipintakin tarjoaa aika hyvän alustan, soralle en lähtisi mitään tunkkia laittamaan.

Helmoista ei voi enää meikäläisen autoa nostella, joten akselin keskeltä meinasin. Siksi tällaista tunkkia nyt ostelemassa.
 
Helmoista ei voi enää meikäläisen autoa nostella, joten akselin keskeltä meinasin. Siksi tällaista tunkkia nyt ostelemassa.

Ilmeisesti siis jonkin sortin maastoauto. Pullotunkkihan tuohon on edullinen ratkaisu, vaikka jostain sprintteristä varastaa sellasen, sitten on valmiiksi päässäkin sellainen kuppi mikä ei lipsu akselista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 634
Viestejä
4 683 509
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom