- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 82
No nyt auto palautunut takuuhuollosta. Ongelmien syynä on ollut käsijarru joka on jäänyt laahaamaan. Laahatessaan on lämmittänyt takalevyä niin, että toinen on nyt pahoin kierona. Näitä käsijarrun asetelmia ei siis tuossa 790€ remontissa vaihdettu, koska todettiin niin huollon toimesta hyväkuntoisiksi.
Hieman nyt ihmetyttää, että miten laahaus alkaa heti huollon jälkeen kun aiemmin niiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Huonoa tuuria sanottiin huollon tiskillä. Näihin ei sitten ilmeisesti tarvitse koskea levyjä vaihdettaessa, eli kyseessä ei ole asennusvirhe? Sain kuitenkin huippudiilin asetelmista ja levyistä, joille ei jää hintaa kuin 315€. Eli jarruremppa tulee maksamaan yhteensä 1105€.
Katsotaan nyt, että vaihdetaanko molemmat takalevyt jokatapauksessa. Taitaa olla rajatapaus, koska ei sillä suorana olevallakaan ole montaa sataa kilometriä ajettu. Pareittain nuo käsittääkseni yleensä vaihdetaan.
Matkalla vitutuksessa vielä mietin, että pitää vaimolle sanoa, että käsijarrua ei saa nyt käyttää ennen perjantain huoltoa. Pihaan tullessa vedin sen itse päälle . Tulee niin saatanan selkärangasta kun sitä on 20 vuotta tehnyt. Jospa se ei nyt hirtä kiinni.
No nyt auto on sitten käynyt huollon korjauksessa. Puhe oli, että vaihdetaan ainoastaan se kieroksi mennyt levy ja käsijarrun palikat. Autoa hakiessa selvisi, että nyt myös toisessa levyssä oli urat, joten sekin piti vaihtaa. Hintaa tuli 310€ eli kokonaiskustannus jarrurempalle 1100€.
Selkeästi nyt kun käsijarru on säädetty oikein niin se nousee puolet korkeammalle kuin viimeksi. Mielestäni tuokin kertoo siitä, että viimeksi säätö on jäänyt tekemättä.
Taitaa olla normaalia toimintaa Jyväskylän Atoyllä tuo remonttien korjaus. Edellä mennyt asiakas kyseli, että miksi aurauskulmia ei säädetty edellisessä remontissa ja ne piti nyt erikseen tulla säädättämään. Tähän huoltopäällikkö vain, että asiaa ei ole huomattu koeajossa .