Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

BMW:n omistajan arkea: olen erinäisten ongelmien vuoksi lukenut joulu-tammikuussa vikakoodit 19 kertaa. Vikakoodeja ollut aina 4-15kpl. mm. hehkuyksikkö oli hajonnut. Lisäksi akku veteli viimeisiä ja se aiheutti ties mitä ongelmia ja vikakoodeja. Jospa tuolla nyt ajelisi hetken ilman vikoja :p
Kannattaa ainakin tarkistaa että on maadoitus kunnossa.... Joskus on ollut noita bemareita kun on ollut akun kenkä löysällä niin on temppuillut :D
 
No ihan ensimmäinen asia kun ihmeellisiä koodeja alkaa ilmaantua on tarkistaa akku ja laturi. Ainakin BMW:n kanssa.
Koskee myös kaikkia muitakin vähänkään uudempia autoja,huono akku aiheuttaa mitä ihmeellisempiä vikoja ja vikakoodeja.
 
Tuossa kakkonen ryömittää automaattisesti 15km/h, mikä on liikaa joissain tilanteissa ja pakko heittää ykkönen sisään. Esimerkiksi omasta pihasta ylämäkeen tullessa pitää hidastaa pyöräilijöiden tarkkailemiseksi ja kakkosella kyllä hyytyy siinä, ellei luistata kytkintä. Samoin vilkkaalla ja ahtaalla parkkipaikalla ajaa mielummin ykkösellä, kun pumppaa kytkintä kakkosella. Muuten kyllä risteyksissä ja vastaavissa tilanteissa ajan kytkimen avulla mahdollisimman pitkään kakkosella.
Syncroton vaihde pitää vaihtaa alas välikaasulla.
 
Volvo lopetti lämpimän puhkumisen kabiiniin sopivasti kun pakkaset tippui -20 lukemiin. Diagnosoitiin tukkeutuneeseen lämppärin kennoon. On sen verran työläs operaatio vaihtaa, että lyötiin puhdistusmyrkyt ja kokeiltiin huuhdella ja nyt tarkenee taas t-paidassa. Voi veikkoset.
 
Jatko kysymyksenä, onko jollain kokemusta noista ebayn 50€ piraatti vida paketeista? Toki niissä nyt aina on lottoa mukana, mutta onko mahdollista saada toimivakin
 
Volvo lopetti lämpimän puhkumisen kabiiniin sopivasti kun pakkaset tippui -20 lukemiin. Diagnosoitiin tukkeutuneeseen lämppärin kennoon. On sen verran työläs operaatio vaihtaa, että lyötiin puhdistusmyrkyt ja kokeiltiin huuhdella ja nyt tarkenee taas t-paidassa. Voi veikkoset.

Mullakin oli S8:ssa samaa ongelmaa. Lämppärin kennojen huuhtelu kovalla paineella näytti tepsivän. A6:ssa vaihdettu nesteet 2v välein ja autoa käytetty säännöllisesti - ei ongelmaa edes 20v vanhana.

Onneksi selvisi toistaiseksi tuolla, kennojen vaihtaminen on sen verran työläs projekti.

Lisäksi vaihdettiin etupään tukivarret lemförderiin ja uudet tuulilasin suuttimet. Autolla on yllättävän paljon mukavampi ajaa, kun ei kolise töyssyissä, ja lämmitys ja laitteet pelaavat.
 
Jatko kysymyksenä, onko jollain kokemusta noista ebayn 50€ piraatti vida paketeista? Toki niissä nyt aina on lottoa mukana, mutta onko mahdollista saada toimivakin

Kyllä toimivat, vaatii toki vähän tietotekniikka taitoja saada toimimaan. Tällä foorumilla kirjoittelevilta oletan sen verran löytyvän. Toki sieltä voi viallisenkin saada, mutta ebay:ltä saa yleensä hyvin rahat pois. Ja kyllä olen muutoman ebay specialin viritellyt toimimaan. Kyllähän tuo merkkikohtainen aina on se paras ratkaisu.
 
Miten ykkösen laittaminen sisään 15 km/h vauhdissa rikkoo laatikon, mutta kolmosen laittaminen 45 km/h vauhdissa ei riko?
Molemmissa moottorin pyörimisnopeus on noin 1500 rpm.
Ykkösessä (eikä pakissa) ei ole synkroja, kolmosessa on.
 
Kyllä se ykkösen sisään laittaminen vauhdissa tuntuu monissa 2000-luvun autoissa rutisevan kummasti. Kai siellä synkrot on, mutta mistä lie se rutina johtuu?
Sitähän tässä juuri ihmeteltiin. Laatikossa on tietysti eroa ykkösen ja kolmosen välillä hammaspyörien massoissa, joiden pyörintänopeudet pitää tasata, mutta en tiedä onko sillä millainen vaikutus kyseiseen tapaukseen.
 
Omista autoista uusin jossa ollut synkronoimaton ykkönen oli tietääkseni 1970 Fiat (Seat) 600, sitä edellinen 1969 Fiat (Fiat) 600... Synkronoimattomuutta ei voinut olla kuulematta ja muutenkin huomaamatta.
 
Jatko kysymyksenä, onko jollain kokemusta noista ebayn 50€ piraatti vida paketeista? Toki niissä nyt aina on lottoa mukana, mutta onko mahdollista saada toimivakin

Tommonen itseltäkin löytyy. Suosittelen, Toki jonkinverran vaatii tosiaan säätämistä, että saa toimimaan.

Muoks.
Tuo on mulla, oli vähän tyyriimpi, mutta oli kiire saada, ja tuolta tuli alle viikossa.

The Newest Version Volvo VID 2014D Vida Dice OBD2 Diagnostic Tool For Volvo 611890599996 | eBay
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin 9-5 saabiin vesipumpun, SKF:n tekele. Kävi ekan minuutin startista hiljaa, sen jälkeen alkoi pitämään remmoista rohahdusta aina joka pyörähdyksellä, kierrosten mukaan. Otin hihnan löysälle ja koitin että pyörii vapaasti jne. Ei tuntunut tai kuulunut mitään.

Annoin auton ilmaantua siinä ollessa ja kävin pikku kierroksella, tämän jälkeen ei enää ääniä?

Asettuiko laakeri jotenkin vai mistähän oli kyse? Huomennhan tuo selviää kun saa kylmästartin tehdä.
 
Bemariin vaihoin termarin mut vielä ei hirmu lämmin oo näillä pakkasilla, eikä taida kyllä kennoo jaksaa enää ruveta vaihtelee ni ajellaan kovimmat pakkaset Satellitella ku siellä sentäs tarkenee..

gcJJJHA.jpg
 
Eipä tuo pumpun kohlotus hävinnyt mihinkään... vähän ehkä vaimeni. Kait siitä on laakeri valmis sitten.

Taidan minäkin kaivaa amerikan kaluston esiin ihan suosiolla vähäksi aikaa.
 
Bemariin vaihoin termarin mut vielä ei hirmu lämmin oo näillä pakkasilla, eikä taida kyllä kennoo jaksaa enää ruveta vaihtelee ni ajellaan kovimmat pakkaset Satellitella ku siellä sentäs tarkenee..

gcJJJHA.jpg

Kyllähän tuollainen vanhempi jenkki bensa kasi nyt lämpiää, jos termari edes jotenkin toimii. Pakkasta tänään oli aamulla -32c, ja kyllähän tuo bmw hyvin nosti lämmöt sinne ~105c. Taisi tarvita jotain ~12km sekailaista kaupunki/maantieajoa tuohon.
 
Bemariin vaihoin termarin mut vielä ei hirmu lämmin oo näillä pakkasilla, eikä taida kyllä kennoo jaksaa enää ruveta vaihtelee ni ajellaan kovimmat pakkaset Satellitella ku siellä sentäs tarkenee..

gcJJJHA.jpg
Niin, siinä on sen verran iso "kiuas" että lämpöä riittää....! :tup:
 
Haluatko vielä muuttaa vastausta?
Oma oletus oli, että johtuu siitä, kun kaikissa omistamissani autoissa (nykyinen 2014-vuosimallia) on ollut sama "ominaisuus", eli ykkönen ei auton liikkuessa mene helposti eikä ilman rutinaa sisään. Jos tosiaan kaikissa on ykkönenkin synkronoitu, uskon sinua.

Kerrotko sitten mistä tuo johtuu?
 
Oma oletus oli, että johtuu siitä, kun kaikissa omistamissani autoissa (nykyinen 2014-vuosimallia) on ollut sama "ominaisuus", eli ykkönen ei auton liikkuessa mene helposti eikä ilman rutinaa sisään. Jos tosiaan kaikissa on ykkönenkin synkronoitu, uskon sinua.

Kerrotko sitten mistä tuo johtuu?
Ykköstä ei ole tarkoitus käyttää kuin liikkeellelähtöön. Se, että se ei mene päälle vauhdissa on sitä varten kehitetty ettet voi räjäyttää vaihdelaatikkoa/moottoria junttaamalla vauhdista ykkösen pesään "vahingossa". Siinä menis vaihdelaatikko, moottori ja kaikki siltä väliltä solmuun vähänkään isommassa nopeudessa :D
 
Oma oletus oli, että johtuu siitä, kun kaikissa omistamissani autoissa (nykyinen 2014-vuosimallia) on ollut sama "ominaisuus", eli ykkönen ei auton liikkuessa mene helposti eikä ilman rutinaa sisään. Jos tosiaan kaikissa on ykkönenkin synkronoitu, uskon sinua.

Kerrotko sitten mistä tuo johtuu?

Mulla taas menee kaikissa autoissa ykkönen vauhdissa päälle, entisessä autossa 2005 mondeo se meni 50km/h vauhdissa ilman mitään päälle. Nykyinen 2015 megane ei niin helposti, mutta ilman rutinaa kyllä.

Tuohon vaikuttaa moni asia, laatikkoöljyä, lämpötila, kilometrit, laatikkovalmistaja, jopa se toimiiko kytkin kunnolla, laatikon hampaat, prätkissä ei ole synkroja ollenkaan ja niissä menee kaikki vaihteet ilman rutinaa.
 
Oma oletus oli, että johtuu siitä, kun kaikissa omistamissani autoissa (nykyinen 2014-vuosimallia) on ollut sama "ominaisuus", eli ykkönen ei auton liikkuessa mene helposti eikä ilman rutinaa sisään. Jos tosiaan kaikissa on ykkönenkin synkronoitu, uskon sinua.

Kerrotko sitten mistä tuo johtuu?
Itse en saa edes kakkosta päälle ilman välikaasua, jos kolmoselta vaihtaa pienemmälle risteykseen mennessä, tai saahan sen survomalla, mutta sitten keula niiaa ja vauhti tippuu rajusti, ratasten välinen nopeusero on liian suuri niin ei edes synkrot auta. Ford on vuosimallia 1966 ja siinäkin on täysin synkronoitu loota. Välillä ei ole risteykseen "sopivaa" vaihdetta, jos mutka on jyrkkä, kytkinhömpsyä välillä käytän kolmosvaihteella, kun 60-luvulla oli ihan yleistä, että kakkosen ja kolmosen väli oli suurempi. Ykkönen on mallia erittäin lyhyt, ei todellakaan vaihdeta vauhdissa, jopa kadun ylityksessä kone huutaa reilusti, jos ei vaihda vaihdetta.
 
Viimeksi muokattu:
Alfa Romeo 156:ssa oli vauhdissa vähän rusahtava ykkönen, mutta siinä varmaan olikin synkronoinnissa jotain vikaa. Joku aikaisempi omistaja varmaan rikkonut.

Peugeot 406 2001, 2.0HDi seisoi tallissa 2 vuotta ajamatta. Vaiheiston vahteensiirtäjät vähän kangistui. Ainakin 3 ja 1 vaihteet. Nyt taas kun olen ahkerasti käyttänyt vaihteita, niin kaikki vaihteet alkaa mennä jo oikein mallikkaasti silmään. Käynnissä ollessa ja kytkin pohjassa olen vaihdellut 3-4 vaihteita ja 1-2 vaihteita (auto paikallaan). Aluksi on voinut olla pientä kankeutta, mutta sitten on letkistynyt tosi hyvin.

Varmaan tuollaisia pikkuvikoja pystyy elvyttämään. Menee siis 1 vaihdekkin aika normaalisti jo päälle pienessä vauhdissakin, jos 2 tuntuu vähän liian nopealta. Päälle 500tkm ajettu ja vaihteistokin on pysynyt aivan toimivana.
 
Ykköstä ei ole tarkoitus käyttää kuin liikkeellelähtöön.
Samalla tavalla ykköstä on tarkoitus käyttää ajamiseen kuin muitakin vaihteita. Miksi se muuten olisi synkronoitu?
Se, että se ei mene päälle vauhdissa on sitä varten kehitetty ettet voi räjäyttää vaihdelaatikkoa/moottoria junttaamalla vauhdista ykkösen pesään "vahingossa". Siinä menis vaihdelaatikko, moottori ja kaikki siltä väliltä solmuun vähänkään isommassa nopeudessa :D
Pakki on lukon takana, jotta sitä ei voi vauhdissa juntata vahingossa päälle. Ykkösessä tätä ominaisuutta ei ole.

Näistä seikoista voimme yhdessä päätellä, että ykkönen on tarkoitettu laitettavaksi vauhdissa päälle ja siten tarkoitettu muuhunkin ajamiseen kuin liikkeelle lähtemiseen.
 
Samalla tavalla ykköstä on tarkoitus käyttää ajamiseen kuin muitakin vaihteita. Miksi se muuten olisi synkronoitu?

Pakki on lukon takana, jotta sitä ei voi vauhdissa juntata vahingossa päälle. Ykkösessä tätä ominaisuutta ei ole.

Näistä seikoista voimme yhdessä päätellä, että ykkönen on tarkoitettu laitettavaksi vauhdissa päälle ja siten tarkoitettu muuhunkin ajamiseen kuin liikkeelle lähtemiseen.
No tottahan toki ykkösvaihteella voi ajella jos siltä tuntuu, itsekin ajelen esim. parkkipaikoilla sillä. Lähinnä se pointti mitä tässä yritin välittää on se, että jos joku mistään mitään ymmärtämätön ajaa vaikka 50km/h ja tulee mutka johon hän haluaa hidastaa ja vaihtaa vaihteen suoraan 3--->1 JA nostaa kytkimen, voi käydä hassusti, siksi siinä on sellainen pykälä estämässä tätä. Toki sen nyt saa survomalla päälle, mutta kyllä siinä on ihan ajatus takana miksi se ei helposti mene vauhdista päälle. Asia on eri jos käyttää hidastamiseen jarrua kytkin pohjassa ja nostaan sen vasta kun vauhtia on todella vähän. Synkrot kyllä siellä tasoittaa niitten rattaiden nopeuseroa, siksi ne on tehty, mutta ei sillä ykkösellä tarkoitus ole ajella mitenkään muuten kuin hitaasti.
 
Samalla tavalla ykköstä on tarkoitus käyttää ajamiseen kuin muitakin vaihteita. Miksi se muuten olisi synkronoitu?

Jotta se ei rusahtaisi ikävästi, kun tekniikasta mitään ymmärtämätön polkaisee kytkintä ja samantien tarjoaa ykköstä sisään, pääakselin vielä pyöriessä vaikka kytkintä onkin painettu. Sama syy myös pakin synkronointiin, ei sitäkään ole tarkoitus vauhdissa kytkeä mutta synkrot on silti poistamassa rutinoita.

Voi sen ykkösen hiljaisessa vauhdissa laittaa päälle, ei se siitä hajoa. Usein vaan (edelleen tekniikasta mitään ymmärtämätön) kohtelee vaihteistoa pahasti kaltoin, ainakin kyydissä istuen on havaintoja sellaisesta jossa vaikkapa päätiellä pihatien risteystä lähestyttäessä vaihde kytketään hidastusvaiheessa valmiiksi kakkoselle auton vielä liikkuessa 60km/h. Synkronointi kiittää.

Kohdellaan niitä teknisiä laitteita rakkaudella ja ymmärtäen, niin ne kestävät ehjänä pidempään. ;)
 
Mikähän voisi aiheuttaa tuollaisen korkeataajuuksisen äänen? Mielestäni tuo ei ole normaalia, vaan ennakkovaroitus rahanmenosta. Se kuuluu vain tyhjäkäynnillä. Voisiko se kuulua laturista tai jostain muusta apulaitteesta? Ääntä on hieman hankala paikallistaa tarkemmin.

 
Viimeksi muokattu:
Mikähän voisi aiheuttaa tuollaisen korkeataajuuksisen äänen? Mielestäni tuo ei ole normaalia, vaan ennakkovaroitus rahanmenosta. Se kuuluu vain tyhjäkäynnillä. Voisiko se kuulua laturista tai jostain muusta apulaitteesta? Ääntä on hieman hankala paikallistaa tarkemmin.


Varmaan joku hihnapyörä ääntää. Ruiskuttele vaikka vettä yksitellen jokaiseen hihnapyörään ja jos ääni muuttuu tai katoaa niin siinä syy.
 
Voi tietysti olla joku happanemassa oleva laakerikin. esim. laturin vapaakytkin jos moinen sattuu olemaan. Mut ekaks varmaan helpoin lähteä tuolla Asiantuntijan neuvolla liikkelle :)
 
Kyllä se vanha 14" satula meni paremmin kuin tuo 15" satula. :D
Kyllähän siinä näytti jarrupala kuluvan selvästi viistommin.
Liukutappeihin laitoin kunnolla rasvaa niin selvästi palautuivat paremmin.

Erikoinen tapaus kävi näiden jarrupalojen kanssa, kun useasta varaosaliikkeestä kyselin niin ne tyrkyttää väkisin 15" jarrupaloja. Niillä on joku pirun varaosaohjelma ja se väittää näin. Sain kuitenkin 14" jarrupalat ja ne kävi sinne viilailemalla ja selvästi paksumpana jarrumäntä joutuu pysymään syvemmällä.
Lyhyellä jarrutelureissulla kävin(lunta ja jäätä kaikkialla) ja nostin renkaan ylös niin kyllähän tuota käsin pyörittää, mutta vapaasti ei juurikaan pyöri. Toisella puolella vaan rengas pyörii kuin tyhjää. Toivottavasti tuo nyt asettuu niin ei tartte uusia jarrusatulaa ja ties mitä.
Katsuri vaan teki tuota rengaspyöritystä niin kuin se ei olisi pyörinyt ollenkaan vai eikö käyttänyt sitten kunnolla voimaa..

Nähtävästi asettui, kun laahaus loppui, mutta "käsijarrukiristys" ei mennyt putkeen--> taas hylsy --> huoltoon. Liian kireällä käsijarruvaijeri ja toisella puolella jarrumäntä vintturassa. En tiedä kuulinko oikein, mutta kuitenkin jarrupala vintturassa.
Kannattaisi vaan suorilta vaihtaa jarrupalat niin jo palan paksuus estää vintturoitumisen.

Ei tullut sulkaa hattuun. Luovutin, ei taitoa ja aika oli loppumassa. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään vielä pajalla varuiks säädättämässä noi audin umpiot jotka vaihdoin taannoin silmälläpitäen tulevaa katsastusta. Olivat kuulemma just eikä melkein kohdallaan :)
 
Eikä myöskään veloitettu tuosta toimenpiteestä siis. Ainoastaan päästömittauksesta ottivat hinnan :D
 
Skoda on ostosta saakka hytkynyt tyhjäkäynnillä puolilämpöisellä koneella, mutta en ole jaksanut sille mitään tehdä. Muutama viikko sitten puolilämpöisellä koneella nykäisi kerran pintakaasulla ja nyt on alkanut nypyttämään lähes päivittäin jossain tilanteessa pintakaasulla. Puolavika tuli mieleen, kun ongelma ilmestyi ja paheni sen verran äkkiä. Tulpat ja bensasuodatin vaihdettu hiljattain. Noh, huomenna puolat vaihtoon ja jos ei auta, niin sitten tulpanjohdot :think:
 
nyt sitten tuli eka oire 107 pösöön kun olisin lähteny kaupoille mutta sisätilan tuuletin ei pyöri....koko talven on toiminu ok joten olisko tässä nyt sama oire kun oli mulla joskus astrassa eli kevättalven pakkasilla kun aurinko paistaa päivällä sisään niin toisinaan flekti ei sitten lähteny pyörimään.
silloin autto että laitoin erillisen lämppärin lämmittämään auton ennen lähtöä sisältä mutta tossa nykysessä ei oo sisätilan pistoketta
 
nyt sitten tuli eka oire 107 pösöön kun olisin lähteny kaupoille mutta sisätilan tuuletin ei pyöri....koko talven on toiminu ok joten olisko tässä nyt sama oire kun oli mulla joskus astrassa eli kevättalven pakkasilla kun aurinko paistaa päivällä sisään niin toisinaan flekti ei sitten lähteny pyörimään.
silloin autto että laitoin erillisen lämppärin lämmittämään auton ennen lähtöä sisältä mutta tossa nykysessä ei oo sisätilan pistoketta
Olisko etuvastus menny rikki jos puhallin ei toimi, vai toimiiko puhallin täysilläkään. En muista missä se on tuossa mallissa. Pösö foorumilta löytyy tarkemmat tiedot missä se osa on.
Linkki pösö 107/207
207 - Lämmityslaitteen puhallin pyörii vain täysillä eikä sammu
 
Viimeksi muokattu:
Olisko etuvastus menny rikki jos puhallin ei toimi, vai toimiiko puhallin täysilläkään. En muista missä se on tuossa mallissa. Pösö foorumilta löytyy tarkemmat tiedot missä se osa on.

Näinhän se yleensä oireilee. Itsellä tällä hetkellä samanlainen ongelma, Astra g 2001 mallisessa autossa. Eli lämppärin moottori ei välillä lähde ollenkaan käyntiin, edes täydellä teholla. En ole vastusta koittanut vaihtaa vielä, koska epäilen koko puhallinmoottorin olevan tiensä päässä. Vielä saa toimimaan, niin että antaa moottorille aina vähän nyrkkiä mikäli ei itse lähde pyörimään :DHansikaslokeron joutui siis ottamaan pois kokonaan, että pääsee puhaltimeen käsiksi.
 
Näinhän se yleensä oireilee. Itsellä tällä hetkellä samanlainen ongelma, Astra g 2001 mallisessa autossa. Eli lämppärin moottori ei välillä lähde ollenkaan käyntiin, edes täydellä teholla. En ole vastusta koittanut vaihtaa vielä, koska epäilen koko puhallinmoottorin olevan tiensä päässä. Vielä saa toimimaan, niin että antaa moottorille aina vähän nyrkkiä mikäli ei itse lähde pyörimään :DHansikaslokeron joutui siis ottamaan pois kokonaan, että pääsee puhaltimeen käsiksi.
Kaverilla oli Astran etuvastus irronnut tinauksesta tai korjasi sen tinaamalla. En muista tarkemmin, mutta täräyttämällä kojelautaa niin lähti puhallin toimimaan
 
Viimeksi muokattu:
kokeilin eilen illalla uudestaan ja toimi ok....eli nää helmi-maliskuun aurinkoiset pakkaspäivät tekee ton oireen. ihan sama oire oli mulla f astrassa mutta se poistu sitten kun käytti sisätilanlämmitintä ennen ajoon lähtöä.
 
Ei ole hajalla, mutta piti aloittaa Defan letkulämmittimen asennus. Tunkkasin etupään ylös pukkien varaan, riisuin muovit. Metin asiaa pari minuuttia ja ruuvasin muovit takaisin. Huomenna soittelemana ammattikoululle onnsituisko.

Ei se näyttänyt taas yhtään siltä kuin kuvissa. X määrä johtoa ja letkua edesssä. Luulen, että olisin saanut nesteet pihalle ja homma olisi jäänyt johonkin vaiheeseen kuitenkin ja auto talliin. Aikaa olisi mennyt tuhottomasti. Parempi vaan jättää hommat koulupojille kun korvaus työstä on muodollinen vaikka tuo nyt mitään raketti tiedettä ole. Hallinosturi jos olisi niin hommat olisi monin verroin mukavempia touhuta.
 
Tuli vähän ylimääräistä säätöä pikkurempan kylkiäisenä. Niinhän siinä usein käy.

Vaihdoin vuotavan syylärin, ei siinä mitään. Suht helppo homma eikä tomaattiöljyäkään tarvinnut lisätä. Luulin että kitisevä hihna johtui vuotaneesta syylärinesteestä mitä ropelli oli levitellyt. Kitinä ei poistunut joten purin kilkettä edestä ja irrotin hihnan. Hihnankiristimen rullahan siinä piti konserttia. Laakerit aivan sökönä. Tilasin koko kiristimen + uuden hihnan sakemanneilta.

Ei siinä mitään mutta samalla huomasin että olin kädettänyt alavesiletkun asennuksen; letku oli päässyt hankautumaan melkein puhki. Uutta letkua ei meinannut löytyä mistään, ei edes marmoritiskiltä. Selitys oli että letkut kestää nykyään niin pitkään että varastot on olemattomat. Seuraava osoite olikin Ebay.com ja sieltä pitäisi parissa viikossa tipahtaa uusi alkuperäisletku....hohhoijaa. Kustannukset maltilliset mutta säätöä riittää.

Oli jo viime vuonna vähän ideana vaihtaa tuoreempaan kun alkaa 15v olemaan ikää ja 400tkm lähestyä mutta nuukuuksissani ajattelin ajella vielä vuoden :vihellys: Kaikenlaista pikkuremppaa alkaa kertymään mutta faktahan on että uuden käytetynkin arvo tippuu näiden remppojen verran kotimatkalla :darra:
 
Nyt se kävi vihdoin itsellekin että passatti (1.9 TDI PD) jätti tien poskeen, tarkemmin otettaen pääsin 200m kotipihasta ja siihen uuvahti. Aivan kuin polttoaine loppuisi moottorista vaikka sitä on puoli tankkia.

Tankkasin viimeksi tampereella jollain abc:llä ja ajelin illaksi rovaniemelle ilman mitän ongelmia.

Arvelen että joko ahtoputkisto tai ilmansuodatin on jäässä tai sitten polttoainesuodatin tukossa syystä tai toisesta. Saapi nähdä, pitää tänään alkaa rassailemaan.
 
2007 Maksalaatikko 3. Chek Enkine valo palaa, jos käynnistää raakana. Ei mitään muuta vikaa. Valo ei syty jos käynnistelee lohkolämppäristä. OBD sanoo että nakutunnistin. Merkkiliikeen kohtuulliset hinnat 221e anturi + 120e imusarjan tiiviste (lol). Kylä-vianorilla 100e ja 40e.

Mahtaako tulla tunnistimenvaihdolla kuntoon. Ja ennenkaikkea, kannattaako tuota edes korjata, kuittailis vaan leimalle. En kehtaisi kyllä kiertoon laittaa tuossa kunnossa kyllä. Närästää taas nää romut.
 
Kolasin 159 Alfalla jäätyneen lumikökkärän ylitse, ja öljyjäähyn joku letku otti sen verran osumaa että alkoi vuotaa liitoksesta. Taitaa mennä tarvikejäähy tilalle, kun uusi maksaa 250e +letkut pari sataa päälle.
 
Cg4xYWF.jpg

Ääh taas alatukivarret vaihtoon edestä mutta yllätyin jarruletkusta joka oli ihan hyvä huomio kun haluan pysähtyäkin. :tup:

Jospa sit joku vuosi ilman virheitä :sori:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 122
Viestejä
4 619 472
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom