- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 94
Huoh, vaihtelin kesärenkaat alle ja perinteiseen VAG-tyyliin edessä sisäpuolen jarrupalat lähes lopussa... Levyt ja ulommat palat ok. Takana jarruhilppeet myös pikkuhiljaa vaihtokunnosa mutta se nyt oli tiedossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Löytyisikö vastausta seuraavaan ongelmaan:
Omassa takavetosportissa edellinen omistaja on takajarruille lähtevälle putkelle kytkenyt konehuoneeseen solenoidin, jolla takajarrut voi kytkeä pois päältä kojelaudan lisäkytkimestä. Tuo on siis sähköllä ohjattava välikappale, jossa on 2kpl naaras liittimiä jarruletkuille. Tarkoitus olisi poistaa tuo solenoidi, koska katsastuslaillinenhan tuo viritelmä ei ole ja mietin, löytyyköhän jarruputkelle naaras-naaras jatkokappaleita?
Tossa on siis urokset kumminki päin (jos nyt oikein katoin) mut luulen et toi järjestyy iha vaa siirtämällä ton jarruputken tonne sylinyerille, koska ei tonne uutta jarruputkea oo taakse vedetty, eli se on varmaa väännelty sivuun tota solenoidia varten. Mulla ei oo hajua tollasen hinnasta tms sen enempää, mut nakkaa pm ja kysele perää ni muistan ottaa kuvan sulle tosta ja mietitää hintaa.Esim. Motonet myy jarruputken jatkoja mut eivät ole laillisia, saa noihin myös naaras päitä niin ei tarttee jatkoja käyttää.. tai sit teetät jarruputken jossa on naaras/uros päät
Monet auton valmistajat on jatkaneet jarruputkia naaras/uros liitoksella
Voisin ostaa sulta solenoidin jos oot edullisesti luopumassa
Kyssäri vielä jäähdytysnesteen vaihdosta. Pitäis tuntemattoman kauan autossa ollut jäähdytysneste vaihtaa uuteen. Riittääkö syylärin tyhjentäminen ja tuoreen nesteen lisääminen syylärin tilavuuden verran, vai pitäisikö koittaa oikeasti huuhdella jotenkin? Jos vetäsee syyläriin sopivaa seosta, ajelee hetken ja päästää sitte sekottuneen nesteen taas syyläristä pois ja täyttää uudelleen, niin pääsee varmaan riittävän puhtaaseen lopputulokseen?
Ja lisäksi vielä pitää lämppärin puhaltamassa kuumaa ilmaa, niin senkin kennossa lähtee tavat vaihtumaan.
Vaihtoehtoisesti voi tietty ottaa jäähdytysnestesäiliön paluuletkun irti ja laittaa nesteen poistumaan vaikka johonkin pönttöön. Käytetään konetta ja pidetään huoli että säiliössä on jatkuvasti vettä, ettei hörppää ilmaa. Kierrätetään vettä niin kauan, kunnes ulostuleva vesi on kirkasta. Sitten normaalisti tyhjennys, uudet nesteet ja ilmaus.
Tossa on sellanen ongelma, että termari aukeaa vaan kuumana eli käytännössä vaatisi todella pitkiä käyttöaikoja. Taidan hakea akkuvettä, tyhjentää syylärin, ajaa lämpimäksi, tyhjentää syylärin ja toistaa tota muutaman kerran kunnes neste on about kirkasta. Sit mittaan ulos tulevan nesteen määrän ja kun tiedän moottorin jäähdytinnestetilavuuden, kaadan puolet siitä jäähdytinnestettä ja loput vettä. Siellä se sit sekottuu loppuun.Vaihtoehtoisesti voi tietty ottaa jäähdytysnestesäiliön paluuletkun irti ja laittaa nesteen poistumaan vaikka johonkin pönttöön. Käytetään konetta ja pidetään huoli että säiliössä on jatkuvasti vettä, ettei hörppää ilmaa. Kierrätetään vettä niin kauan, kunnes ulostuleva vesi on kirkasta. Sitten normaalisti tyhjennys, uudet nesteet ja ilmaus.
Noh, edelliset glykolipohjaiset nesteet on ollut koneessa 2013-> jolloin vesipumppu on vauhdettu ja jakopää rempattu. Valitettavasti autolla on sen jälkeen ajettu n. 20000km. Auto on 25vuotta vanha harrastepeli, joten näkisin hieman suuremman vaivan ehkäpä tarpeelliseksi. Autokorjaamoillahan voi olla huuhtelulaitteita käytössä, joita itsellä ei ole. Lisäksi kun edellisen jäähdytinnesteen tyyppi ei ole tiedossa niin eri laatujen sekoittuminen on riskinä. Siksi siis sen verran huuhtelua, että motissa on käytännössä vaan vettä kun sitä jäähdytinnestettä lisätään.Kyllä on taas vaikeaksi tehty elämä yhden jäähdytinveden takia. Luuletteko että korjaamolla vaihtelevat akkuvesiä syyläriin useita kertoja ennen varsinaisia vesiä? Tuonkin akkuvesi jumpan sijaan vaihtaa vaikka jakohihnan ja vesipumpun niin siinä samalla suuri määrä jäähdytysnestettä "vaihtuu" luonnollisesti ja tämä toistetaan n. 100tkm välein, niin luuletteko että suuremmalle huuhtelulle on tarvetta? Lisäksi se auto tuskin on omistuksessa niin kauan että tuosta autistelusta olisi minkäänlaista hyötyä.
Noh, edelliset glykolipohjaiset nesteet on ollut koneessa 2013-> jolloin vesipumppu on vauhdettu ja jakopää rempattu. Valitettavasti autolla on sen jälkeen ajettu n. 20000km. Auto on 25vuotta vanha harrastepeli, joten näkisin hieman suuremman vaivan ehkäpä tarpeelliseksi. Autokorjaamoillahan voi olla huuhtelulaitteita käytössä, joita itsellä ei ole. Lisäksi kun edellisen jäähdytinnesteen tyyppi ei ole tiedossa niin eri laatujen sekoittuminen on riskinä. Siksi siis sen verran huuhtelua, että motissa on käytännössä vaan vettä kun sitä jäähdytinnestettä lisätään.
Sanompahan vaan että voi helv. rapeat ranskalaiset.
C3 Citroën 1.4i,
Otettiin motti suoraan pois kun epäiltiin jaon hypänneen ja kytkin haisi oikein kunnolla.
Purettiin asenteella hällä väliä ei tätä takaisin laiteta uusi tulee muoveissa siitä syystä että löydettiin vettä sylinteristä ja luultiin venttiilien olevan ottaneen iskuja.
Kannen kun otti irti todettiin kansipahvin vain menneen, venttiileissä ei mitään vaikka itsekkin pyöritettiin miten sattuu.
Purettiin ja pestiin osiin pöydälle ja koitettiin etsiä kaikki kadonneet pultit, hei tästähän saa moottorin viellä.
Kytkin remppa päälle viellä ja avot, ensi viikolla kasaus
Nää on näitä virapeli hommia kun tulee sieltä sun täältä. Tämän tapauksen historiasta ei ole oikeastaan mitään käsitystä sillä tuli hallin pihalle lavetti kuljetuksella.Keittikö kone ennenkuin ajo loppui? Kannen plaanaus saattaisi olla tarpeen...
Voisiko vuotaa siitä paluuletkusta? Eli bensapumppu pumppaa bensaa moottorille ja paluuletkun kautta bensa tulee sitten takaisin sinne bensatankkiin? Siitä vuotavasta kohdasta luultavasti löytyy se vika?Vanha Audin ruoska alkoi näköjään kusemaan bensaa. Moottorin käydessä sitä lorottaa jostain tuosta tankin alta tai vierestä kuin hanasta. Liekö joku syöttöletku hajalla. Pysähdyksissä ollessa ei onneksi tule tippaakaan. Lähimmälle korjaamolle ei ole montaa kilsaa ja bensaakin on jonkun verran, mutta en tiedä uskaltaako tuolla ajaa. Kai se on vaan hinautettava korjaamolle, kun en osaa tuolle itsekään mitään tehdä, eikä ole työkalujakaan.
Takaluukusta/takapenkin alta verhoilu pois, siellä on bensapumpun luukku, yleensä iso kierteillä oleva muoviläpyskä. Avaa se ja kato onko bensapumpulta letku irti, parhaimmillaan et tarvi operaatioon kun ruuvarin ja puukon jolla lyhentää murtunut letku. Ruuvarilla vanha klemmari lyhennettyyn letkuun takaisin kiinni.Vanha Audin ruoska alkoi näköjään kusemaan bensaa. Moottorin käydessä sitä lorottaa jostain tuosta tankin alta tai vierestä kuin hanasta. Liekö joku syöttöletku hajalla. Pysähdyksissä ollessa ei onneksi tule tippaakaan. Lähimmälle korjaamolle ei ole montaa kilsaa ja bensaakin on jonkun verran, mutta en tiedä uskaltaako tuolla ajaa. Kai se on vaan hinautettava korjaamolle, kun en osaa tuolle itsekään mitään tehdä, eikä ole työkalujakaan.
Täytyypä muuten katsoa. Kiitos.Takaluukusta/takapenkin alta verhoilu pois, siellä on bensapumpun luukku, yleensä iso kierteillä oleva muoviläpyskä. Avaa se ja kato onko bensapumpulta letku irti, parhaimmillaan et tarvi operaatioon kun ruuvarin ja puukon jolla lyhentää murtunut letku. Ruuvarilla vanha klemmari lyhennettyyn letkuun takaisin kiinni.
Eikös helpoin ole ottaa alavesiletku/syylärin proppu auki ja laskea kaikki pihalle, napata ylävesiletkukin irti, pistää letkulla vettä läpi syyläristä ja koneesta ja uudet fluidut tilalle?Vaihtoehtoisesti voi tietty ottaa jäähdytysnestesäiliön paluuletkun irti ja laittaa nesteen poistumaan vaikka johonkin pönttöön. Käytetään konetta ja pidetään huoli että säiliössä on jatkuvasti vettä, ettei hörppää ilmaa. Kierrätetään vettä niin kauan, kunnes ulostuleva vesi on kirkasta. Sitten normaalisti tyhjennys, uudet nesteet ja ilmaus.
Renkaita vaihtaessa kurkistin vetonivelet ja kuskin puolen sisempi nivel oli puskenut rasvaa ulos kumin alta laatikon puolelle.Eikö silloin ole vetonivelet huonossa kunnossa, jos auto tärisee kiihdyttäessä? Moottorin kiinnikkeet taitaa olla toinen todennäköinen syy tärinään. Myös kaasua painaessa kuuluu vaimeaa ujeltavaa ääntä. Heti kun päästää kaasun niin ääni loppuu. Suurempia kolinoita tiukasti kurvaillessa ei kuitenkaan kuulu. Taitaa olla pientä remonttia luvassa..
2014-mallisessa BMW 120D:ssä tuntuu olevan tehot kateissa. Moottorin koodia en tiedä, mutta tehoa 184hv ja vääntöä 380nm. Sama kone, kuin 320D:ssä ja 520D:ssä.
Onko näissä jotain tyyppivikaa, joka aiheuttaisi tehojen katoamisen? Pahiten häviö tuntuu esiintyvän kohtuu matalilla kierroksilla, noin 2000-2500 r/min joilla normaalisti liikkuu varsin ripeästi.
Noin uusien tyyppivioista en tiedä, mutta tod.näk joku anturivika joka selviää helpoiten vikakoodin luvulla.
Veikataan vaikka ahtopaineanturia kristallipallosta.
Astra H:ssa palaa päästönhallinnan merkkivalo ja OBD -lukijalla löytyy vikakoodi P0301 eli sylinterin 1 sytytyshäiriö. Vikahan kaiketi on tulpassa tai puolakannessa, mutta välineitä korjaamiseen ei ole. Ei kai se auta kuin viedä huoltoon ja vaihdattaa kaikki tulpat sekä puolakansi uuteen. Hieman vituttaa, mutta ei onneksi paljoa.
Edit: eipä tuohon remonttiin montaa työkalua tarvittais, kuusiokoloavain ja tulppa-avain, mutta myös varaosat pitäisi käydä hakemassa. Sama viedä pajalle.
Mikäs mahtaa olla, kun rajusti suditellessa takapää täristää jonkun verran? (1 ja 2 vaihteet sutii läpi ihan kaasusta kiihdyttäessä). Oliskohan ihan takakelkan puslat vaihdon tarpeessa jäykempiin? Alusta on jäykät ja matalat coiloverit.
Kiitos vinkistä, mielessä käynytkin vikakoodilukijan hankinta. Eivät varmaan maksa edes kovin paljoa?
Pari vuotta vanha coilover alustasarja jäykkyys ja korkeussäädöllä, joten voisin veikata puslia. Noh, odotelkoon ens talveaOngelman tehdä puslat tai jouset on liian jäykät iskareille tai iskarit ei enää toimi kunnolla
Kaasuläpän asentotunnistin. Tai kaasupolkimen asentotunnistin. Googleviisaana neuvon myös tarkistamaan jarruvalokytkimen, toimiiko jarruvalot?omassa -05 golf iv 1.6 bcb bensa koneessa nyt muutaman kerran käynyt niin, että kaasu lakkaa reagoimasta kokonaan. uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii taas normaalisti. epc valo syttyi tauluun ja epäilisin egr venttiilin toimimattomuutta. onko viisammilla antaa vielä vinkkejä mikä muu voisi aiheuttaa kys. ongelmaa.
Kiertokangen ja/tai kampiakselin asentotunnistimissa vikaa, ei anna välttämättä vikakoodia.Onkos jollakin päteviä vinkkejä 90-luvun etuvetojenkkeihin ja starttiongelmiin?
Corsica lähtee satunnaisesti tosi vaikeasti käymään, lämpösenä heti kaikki pytyt kun on saanut sahattua käymään, kylmänä hakee paria pyttyä ensimmäiset sekunnit. Kun saa sahattua käymään niin käy kun kello. Ei vikakoodeja. Tulpat kai ok, johdot myös, ecm lämpöanturan vaihdoin, icm vaihtunut vuosi sitten kun alko käymään neljällä (tän jälkeen ei ole tulppia vaihettu...)
Lähinnä jos jollain omaa kokemusta nimenomaan näistä gm 3.x litran pannuista arvauksiahan on netti pullollaan...
kampiakselin asentotunnistimissa vikaa, ei anna välttämättä vikakoodia.
Onko oikean lämpöarvon tulpat?
Varmaa tässä tapauksessa on, että kone käy vajailla pytyillä ja kuulostaisi käyvän nimenomaan kolmella. Tästä syystä epäilys oli jo ennen vikakoodien lukua tuossa puolakannessa (<> sytytysmoduulissa <> sytytysyksikössä <> puolapaketissa <> you name it) tai sytytystulpassa. Tulpanjohto oli hyvä lisäys, vikahan voi olla myös siinä. Mekaaniseen vikaan en heti usko, mutta voihan siinä sellainenkin olla, mutta katsotaan kuhan saa ajan huoltoon ja konetta auki.
E: toivottavasti vika löytyy näistä kolmesta vaihtoehdosta, eikä mitään isompaa ole mennyt.
Mondeo - 08 farkku Tdi, alkoi vinkumaan. Tarkemmin, vartin maantieajon jälkeen alkaa kuulumaan takaa metallista vinkuvaa ja laahaavaa ääntä joka lakkaa kun joko painaa jarrua kevyesti tai vetää käsijarrusta kevyesti.
Jarrupalat loppu vai laakeri loppu?
En ole vaihtanu vielä renkaita kun ei ihan vielä uskalla päästää vaimoa aamupakkasilla töihin kesärenkailla,enkä siten ole päässy tutkimaan, mutta jos joku osaisi oireiden perusteella vinkata jotain.
Mersu c220 cdi -98, kävi huollossa ja nollasivat vikakoodit. Nyt tehot hävinneet ihan täysin, ei kierrä ja maantienopeuksiin kiihdyttäminen tuottaa tuskaa. Kellään pk-seudulla tuota lukulaitetta?
Mulla alfa romeossa lähti tai siis ei lähtenyt käyntiin lämpimänä. Jäähdyttyä lähti normaalisti käyntiin.Onkos jollakin päteviä vinkkejä 90-luvun etuvetojenkkeihin ja starttiongelmiin?
Corsica lähtee satunnaisesti tosi vaikeasti käymään, lämpösenä heti kaikki pytyt kun on saanut sahattua käymään, kylmänä hakee paria pyttyä ensimmäiset sekunnit. Kun saa sahattua käymään niin käy kun kello. Ei vikakoodeja. Tulpat kai ok, johdot myös, ecm lämpöanturan vaihdoin, icm vaihtunut vuosi sitten kun alko käymään neljällä (tän jälkeen ei ole tulppia vaihettu...)
Lähinnä jos jollain omaa kokemusta nimenomaan näistä gm 3.x litran pannuista arvauksiahan on netti pullollaan...
Epäilen just tuota samaaPuolakansi noissa on yleensä aiheuttanut ko. oireita.