Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tuli sitten ostettua jarruvikainen 6n polo halvalla. Jarrut olivat lopettaneet toimintansa nestevuodon seurauksena niin nykäistiin sitten puomilla kotipihaan. Nyt selvittämään mistä vuotaa niin saa auton taas radalle.

Kannattaa tutkia taka-akselin paikkeilla oleva kuorman mukaan säätyvä jarrupaineensäädin ellei mitään muuta itsestään selvää vuotopaikkaa löydy. Itse vastaavan auton omistaneena törmäsin tuohon, että valskasi juurikin tuolta kun sattui sopivasti takapään jousitus liikkumaan.
 
Sattuipa katsastuksessa pomppaamaan siitä, kun pakoputki vuotaa liitoskohdista.
Onkos porukalla kokemusta noista pakoputken paikkaustahnoista, että kuinka hyvin ne toimii/kestää?
Ei viitsisi alkaa muuten ehjää putkea irroittelemaan, kun ne liitoskohdan pultit sen verta komeassa ruosteessa, että varmasti katkeavat.
Siinähän ne sen katsatuksen ajan kestävät. Paikkausnauhasta ei ole kokemusta kun ei se reikä ikinä ole sellaisessa kohdassa että voisi nauhaa kietaista ympärille.
Yhdessä Mazdassa vuoti laippaliitos enkä saanut sitä ikinä pitämään. Laipat olivat jo syöpyneet sen verran pahasti että edes uusi tiiviste ei auttanut. Tahnalla sain sen pari kertaa leimattua :)
 
Kannattaa tutkia taka-akselin paikkeilla oleva kuorman mukaan säätyvä jarrupaineensäädin ellei mitään muuta itsestään selvää vuotopaikkaa löydy. Itse vastaavan auton omistaneena törmäsin tuohon, että valskasi juurikin tuolta kun sattui sopivasti takapään jousitus liikkumaan.
Vuoto itsessään oli selkeä. Takarummusta sylinteri paukahtanut ja sen vaihtamalla vuodot loppuivat. Pari tuntia ja pari kymppiä ja saatiin toimiva auto.
 
Tuotapa juuri mietin että kestääkö juuri sen verran, että vetelee tahnat ja sit ajelee putki punaisena konttorille ennen kuin tökötit varisee pois :)
Tähän kestää ihan hyvin jos sen saa jotenkin tuettua esim sillä nauhalla - tai laipan välissä. Adheesion tasosta ei muuten ole minulla tietoa.
 
Miksei tarttuisi,menee notkeana pieneenkin rakoon.Parempi tietenkin jos saa liitosta raotettua.Usein on kyllä helpompi kylmästi katkaista pultit kuin yrittää auki ja laittaa uudet.
 
Ainahan noi on paskana, on vain kahdenlaisia turbo autoja, niitä jotka on rikki ja niitä jotka on menossa rikki..

itellä ilm. bensapumppu antautuu, jarrut pitäs vaihtaa eteen ja varmasti iso kasa kaikke muutakin
 
Ainahan noi on paskana, on vain kahdenlaisia turbo autoja, niitä jotka on rikki ja niitä jotka on menossa rikki..
Ja suunnilleen kaikissa uusissa autoissa on jo turbo joten...
Mulla meni pitkästä aikaa tänään putkeen. Korjasin palaneen vilkkupolttimon tökkäämällä vanhan polttimon uudelleen paikalleen ja peräkonttikin taas aukeaa kun liitin katkenneen johdon takaisin katkaisijaan :)
 
Toikin olisi vaihtoehto, mutta pultit hitsattu toisenpuolen laippan kiinni.

Tuossa tilanteessa ehkä parempi vaihtoehto olisi vetästä siihen liitokseen kemiallista metallia kuten WB-Weld, joka kovettuu kun annat vaan sen olla. On vielä saven tapaista tököttiä, niin se on helppo siihen laittaa. Voi se pakoputki tahnallakin tiivistyä, itse on sitä tullut tosin käytettyä vain avattuun liitokseen.
 
Prkl ilmeisesti lambda anturi vikuroi jälleen, katalysaattorin jälkeinen. Jälleen vikakoodi resetoitu. Saa nähdä kauan on pois tällä kertaa. Suht helpossa paikassa vaihtaa kuhan löytää oikean varaosan. Myös takaovien tiiviisteet repsottaa kun on semmosilla vammasilla väkäsillä kiinni ja talvella jäätyvät kiinni runkoon jolloin oven avaaminen repii tiivisteen irti väkäsistä.
 
Myyjän mukaan ABS valo palaa vain silloin tällöin ja juuri ennen myyntiä oli kaksi viikkoa palamatta. Ollut itselläni viikon ja palanut poikkeuksetta koko ajan.
Samoin kuskinovenlukko, "joo se on vähän huono, toimii välil". Sekään ei ole kertaakaan toiminut vaikka olen rasvaillut ja säätöruuvia pyöritellyt, myöskään keskulukitus kuskinoveen ei toimi, eli hyvä jättää tuo auto etelä-suomessa yhtään mihinkään...
 
Myyjän mukaan ABS valo palaa vain silloin tällöin ja juuri ennen myyntiä oli kaksi viikkoa palamatta. Ollut itselläni viikon ja palanut poikkeuksetta koko ajan.
Samoin kuskinovenlukko, "joo se on vähän huono, toimii välil". Sekään ei ole kertaakaan toiminut vaikka olen rasvaillut ja säätöruuvia pyöritellyt, myöskään keskulukitus kuskinoveen ei toimi, eli hyvä jättää tuo auto etelä-suomessa yhtään mihinkään...
Kuulostaa että myyjä on juksannut. Eli vähätellyt noita vikoja.

Selvästihän nuo on ihan oikeita pysyviä vikoja, jos ne on kokoajan olleet noin? Itse en ole onneksi vielä tuollaiseen myyjään törmännyt, mutta näköjään löytyy ja osaavat valehdella päin naamaa uskottavasti.

edit:
Mullakin tuossa yhdessä autossa abs (anturi) valo paloi silloin tällöin. Mutta vähän myöhemmin valo paloikin jo ihan hatkuvasti ja abs ja esp oli kokoajan pois päältä.
 
Joo siis näitä autoja ollut toista kymmentä itellä, tietotaitoa on, on tilat ja välineet korjata mutta vituttaa vaan tuollaiset pellet ketkä eivät uskalla sanoa suoraan että jokin ei toimi.

Tuonkin ABS vian ajattelin olevan vain etupyörissä, anturit tauhkassa, mutta putsasin ne eikä vaikutusta. Samalla huomasin että taka-anturi oli aivan puhdas, eli se myyjä oli sitä jo yrittänyt korjata.

Noh ei tässä mitään, leimalle saisi jo mennä, eli ei kiirettä :D
 
Itsekin pitäisi yrittää puhdistaa ne abs anturit. Mutta luultavasti sieltä jonkun pyörän anturi on mennyt kokonaan rikki. Edellisessä autossa ne likaiset abs kehät puhdistui ihan itsestään. Hassua kun Alfa näytti että ajetaan 40km/h kun oikea nopeus oli 80km/h (jossain abs anturissa likaa) :D
 
Onko noiden tahnojen tarkoituskaan pysyä kauaa paikallaan? Justiin tilkittiin yhdestä autosta putki että menis päästöistä läpi, mutta ei mennyt kauaa niin pörinä palasi. Eihän toi sinänsä ajossa haittaa, mutta mietitytti vaan että menikö jotain tilkintäpuuhissa perseelleen.
Kyllähän niiden pitäisi pysyä pitempään,mutta kun yleensä ovat sellaisia että kovettuvat lämmon vaikutuksesta niin tahtovat karista pois.Juuri tuon takia mietin tuota kuumankestävää silikonia se ei kovetu niin kovaksi vaan pysyy joustavana.
 
silikonissa on etikkaa mikä ruostuttaa raudan altaan pois.

on sitä silti ite tullu laitettua sellasten ylivedettävien kiristimien alle tiivistämään. toimii. mutta ei se kyllä yksinään pysy..
 
silikonissa on etikkaa mikä ruostuttaa raudan altaan pois.

on sitä silti ite tullu laitettua sellasten ylivedettävien kiristimien alle tiivistämään. toimii. mutta ei se kyllä yksinään pysy..
Nykyään on paljon silikoneja missä ei ole etikkaa,tuosta kuumankestävästä ei tosin ole tietoa mitä sisältää.Muutenkaan ruostuminen ei ole suuri murhe jos on vaan tarkoitus päästä katsastusväli eteenpäin.
 
Ainoa oikea tapa fiksata vuotava putki on vaihtaa koko osa tai koko putkisto.
 
12v vanha ja 300tkm ajettu pakoputki ja joustokohta rupes vuotamaan, uusi osa maksoi 60€ ja vaihto otti tunnin omaa-aikaa, ei paljoa kannata alkaa kikkailee paikkauksien kanssa. Katalysaattori oli sisältä kuin uusi, seuraavaksi kyllä menee vaihtoon koko putki kun katin laippa oli niin ruostunut että ainevahvuutta oli pienimmillään 1-2mm[emoji23]
 
Joo siis näitä autoja ollut toista kymmentä itellä, tietotaitoa on, on tilat ja välineet korjata mutta vituttaa vaan tuollaiset pellet ketkä eivät uskalla sanoa suoraan että jokin ei toimi.

Tuonkin ABS vian ajattelin olevan vain etupyörissä, anturit tauhkassa, mutta putsasin ne eikä vaikutusta. Samalla huomasin että taka-anturi oli aivan puhdas, eli se myyjä oli sitä jo yrittänyt korjata.

Noh ei tässä mitään, leimalle saisi jo mennä, eli ei kiirettä :D
Kaverin autossa paloi ESP-valo (Focus vm.2006). Vika oli ABS-yksikön pumpussa. Niin voi olla tuon ABS-valo syy siellä.
 
Kannattaa ne vikakoodit lukea ni säästää aika paljon aikaa ja vaivaa :)

Focus MK2 on varustettu Aten pumpulla, joissa on järjestäen vikaa niin paljon, että Fordi on tiputtanut jo 1/3 osan hinnan mitä se oli 5vuotta sitten.
 
Avensiksen brittiläisyys tuli tänään esille. Radio ei menny päälle. Pitää syömisen jälkeen käyä kattomassa että onko sulake kabut vai onko ite radiossa jotakin.
 
Kaverin autossa paloi ESP-valo (Focus vm.2006). Vika oli ABS-yksikön pumpussa. Niin voi olla tuon ABS-valo syy siellä.

Yhdessä omassa kotterossa syttyi ensin jarrujen merkkivalo, sitten abs-valo kun ajoin lätäkköön. Vikakoodit kun luettiin, niin tuli muutama vaihtoehto, joku liitos viallinen jossain, ei tarkemmin että missä, toisen etupyörän joku abs ratashärvellys, tai pumppu. Hellä napaus absin pumppuun ja valot hävisi, ja absitkin löytyi. Sen jälkeen ei valoja palanut
Olisihan siitä se pumppu pitänyt varmaan uusia ja niitä joitain jarruosia, mutta pistin myöhemmin auton kiertoon niin se siitä. Korjaus 0€.
 
Jos abs valo jää palamaan, vika aivolaatikossa tai pumpussa/releessä jne.

Jos syttyy kun ajanut jonkin matkaa, vika anturissa.
 
Ainoa oikea tapa fiksata vuotava putki on vaihtaa koko osa tai koko putkisto.

Itsellä oli kans vähän pakoputken kans ongelmaa.. Ajattelin et nyt on putkessä reikä tms. Takapäästä kuului, mut onneks oli vain puhkipalanut "klemmari" :D Rosterinen putki siis kyseessä ja vm. -00 VW Golf IV V6 4Motion.
 

Liitteet

  • IMAG0137.jpg
    IMAG0137.jpg
    1,2 MB · Luettu: 228
Sitten oli laturin vaihto em. VW Golf IV V6 4Motioniin..
 

Liitteet

  • IMG-20140616-WA0002.jpg
    IMG-20140616-WA0002.jpg
    64,2 KB · Luettu: 268
  • IMAG0214muoks.jpg
    IMAG0214muoks.jpg
    408,9 KB · Luettu: 265
Sitten oli laturin vaihto em. VW Golf IV V6 4Motioniin..
Kerrankos sitä tuuria auton kanssa, tuohon putkistoon viitaten.

Ja laturista, mitäs meneevät saksassa änkiämään kutoskoneen tollaseen perusfarkkuun :D ja vielä noin vaikeasti. No, eipä omassa Corsicassa sen enempää tilaa ole mutta välttyy nokan purkamiselta...
 
Vittu että vituttaa. Vein tuossa 27-vuotta vanhan koslani katsastukseen hakemaan tuomion ja katsomaan vieläkö sitä kannattaa pitää. No, katsuri hävisi auton kanssa varmaan lähemmäks tunniksi ja takaisin tullessaan: "joo sehän on ihan hyvässä kunnossa mutta tuo alustasarja pitää muutoskatsastaa joten hylkyhän tästä tuli". Auto ollut itselläni semmoiset 7-vuotta ja sama sarja siinä ollut koko ajan kiinni. Olen 95% varma, että sama katsuri sen katsoi viimekin vuonna. Sanoin, että mistä saan hyväksyntälaput niin sanoi, että ota vaikka myyjään yhteyttä (tässä tapauksessa kaverilla olisi pitänyt olla naaman tilalla trollinaama).

Punaiset jouset siinä näyttäisi olevan. Mistähän saan selville minkä merkkiset jouset ovat niin voisi pyydellä TUV lappuja niihin. Onko noissa jotain tunnisteita jotka olisi helposti nähtävissä irroittamatta koko jousta?

EDIT: Ja kun aloin kyselemään muutoskatsastuksesta niin sanoi, ettei tiedä asiasta kun hänellä ei ole niitä valtuutta tehdä. Ota yhteyttä A-katsastukseen :cigar2:
 
Punaiset jouset siinä näyttäisi olevan. Mistähän saan selville minkä merkkiset jouset ovat niin voisi pyydellä TUV lappuja niihin. Onko noissa jotain tunnisteita jotka olisi helposti nähtävissä irroittamatta koko jousta?
Kyllä jousissa yleensä lukee merkki kyljessä, joutunee ottamaan nurkan ilmaan ja ehkä pyörän irti jotta näkee.

Toinen ratkaisu on vedellä kilikolilla jouset mustaksi ja mennä toiselle konttorille jälkitarkastukseen saatesanoin: " ... pistin suosiolla noi vakiojouset takaisin ... " ;)
 
Tuo on hyvä tietää, lukeeko merkki useammassa kohtaa jousta? Huonolla tuurilla kuitenkaan ei näy pelkästään renkaan poistamalla. Pitääpä irroittaa rengas ja katsella.

Tuo ehdottamasi keino ei varmaankaan oikein toimi kun kyllähän tuota selvästi jonkun verran on madallettu :)

EDIT: Kyllähän noissa nuo merkit aika selvästi näkyvät: http://verkkokauppa.harline.com/product_pictures/big/19264-19693-2102-2171-04.jpg
Toivon vahvasti, ettei omista ole kuluneet pois
 
Tuo on hyvä tietää, lukeeko merkki useammassa kohtaa jousta? Huonolla tuurilla kuitenkaan ei näy pelkästään renkaan poistamalla. Pitääpä irroittaa rengas ja katsella.

Tuo ehdottamasi keino ei varmaankaan oikein toimi kun kyllähän tuota selvästi jonkun verran on madallettu :)

EDIT: Kyllähän noissa nuo merkit aika selvästi näkyvät: http://verkkokauppa.harline.com/product_pictures/big/19264-19693-2102-2171-04.jpg
Toivon vahvasti, ettei omista ole kuluneet pois
Auton merkkifoorumille kirjoitat, että josko joku voisi skannata tuv-lapun. Tai jos oikein photoshoppaustaitoa on, niin otat jonkun tuv-lapun ja teet siitä.
 
Auton merkkifoorumille kirjoitat, että josko joku voisi skannata tuv-lapun. Tai jos oikein photoshoppaustaitoa on, niin otat jonkun tuv-lapun ja teet siitä.
Ennen ku joku sanoo, että ei ite photoshopattu lappu mee läpi, niin kyllä menee. Ei varmaan pidä tunnustaa, mutta olen itse saattanut väärennellä raskaan kaluston lappuja "muutamia", koska suomen katsastusnatseille ei kelvannut esim. Mersulta suoraan saadut todistukset eräässä ajoneuvossa. Väärennetyt meni heittämällä läpi, vaikka allekirjoituksetkin oli mallia "tuloste ja kynällä vähän jälkeä päälle".
 
Itselläni nyt ei ole yhtään mitään väärennöstä vastaan mutta miksi noita täytyisi väärentää? Jos noista löytää mallinumeron tms. niin senkun pyytää valmistajalta tuon todistuksen kyseisille jousille. Luulisi ainakin kunnon merkeillä nuo todistukset olevan. Tietysti eri asia jos on jotkin kiinalaiset jouset tai sitten itse mennyt rälläkällä jousia katkomaan.
 
Esimerkiksi briteissä ei vaadita mitään TÜV sertifikaatteja alustasarjan (muutos)katsastuksessa, ja sellaista ei esimerkiksi GAZ:n alustasarjaan saakkaan (vaikka itse firma onkin TÜV:n sertifioima) kun on brittiläinen firma. Omallakin kohdalla on jännät paikat sitten joskus kun vuosimallin -87 autoon pitäisi kynäjouset muutoskatsastaa.
 
Tämä selvä. Omaan autoon näytti ainakin saavan H&R madallusjousia ja niihen on nuo TUV-todistukset olemassa. Täytyy toivoa, että ovat kyseiset osat. Ainakin H&R jotkut mallit olivat punaiset.

EDIT: Toinen asia mitä ihmettelen katsastuksesta tarkistaako ne jarrutehoa ollenkaan? Mielestäni auton jarruteho ei mikään järin hyvä ole mutta niissä ei muka ollut mitään huomauttamista. Jarruvoimien heitot kyllä oli tarkasti mitattuna ja niissä ei mitään ongelmaa ollutkaan. Luulisi, että jarruteho olisi myös aika tärkeää :rolleyes:
Lukkoon ne kyllä menee jos polkimen pohjaan lyö, ei siinä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän ne jarrutehon tarkastaa, tietty minimivoima niille on määritelty joka pitää täyttyä + pyörien välillä ei saa olla yli 25% (?) heittoa.
 
Tämä selvä. Omaan autoon näytti ainakin saavan H&R madallusjousia ja niihen on nuo TUV-todistukset olemassa. Täytyy toivoa, että ovat kyseiset osat. Ainakin H&R jotkut mallit olivat punaiset.

EDIT: Toinen asia mitä ihmettelen katsastuksesta tarkistaako ne jarrutehoa ollenkaan? Mielestäni auton jarruteho ei mikään järin hyvä ole mutta niissä ei muka ollut mitään huomauttamista. Jarruvoimien heitot kyllä oli tarkasti mitattuna ja niissä ei mitään ongelmaa ollutkaan. Luulisi, että jarruteho olisi myös aika tärkeää :rolleyes:
Lukkoon ne kyllä menee jos polkimen pohjaan lyö, ei siinä mitään.

Jarrut testataan niin pienillä nopeuksissa dynossa+dyno rullat on yleensä terästä, että ei siinä kunnolla näe jarrutehoa. Paljon paremmin siitä saa käsityksen kun jollain hiljaisella suoralla tiellä kesällä vetäsee kunnon jarrutuksen esim. 100km/h vauhdista. Ellei abs ala hakkaamaan/renkaat mene lukkoon on jarruissa partamisen varaa.
 
Jarrut testataan niin pienillä nopeuksissa dynossa+dyno rullat on yleensä terästä, että ei siinä kunnolla näe jarrutehoa. Paljon paremmin siitä saa käsityksen kun jollain hiljaisella suoralla tiellä kesällä vetäsee kunnon jarrutuksen esim. 100km/h vauhdista. Ellei abs ala hakkaamaan/renkaat mene lukkoon on jarruissa partamisen varaa.
Katotaan miten letukka menee vuotavan takasylkän kanssa läpi, remppaan jarrut keväällä mutta kiinnostaa ihan meneekö läpi tuon kanssa. Muutaman pummpauksen jälkeen pehmenee jarrut ja nestettä menee loraus/5tkm ajellessa.
 
EDIT: Toinen asia mitä ihmettelen katsastuksesta tarkistaako ne jarrutehoa ollenkaan? Mielestäni auton jarruteho ei mikään järin hyvä ole mutta niissä ei muka ollut mitään huomauttamista. Jarruvoimien heitot kyllä oli tarkasti mitattuna ja niissä ei mitään ongelmaa ollutkaan. Luulisi, että jarruteho olisi myös aika tärkeää :rolleyes:
Lukkoon ne kyllä menee jos polkimen pohjaan lyö, ei siinä mitään.

Ostin vuosia sitten auton mikä oli just leimattu ilman huomautuksia. Koeajolla jo ihmettelin että aika kovat jarrut, mutta kun on leima paperissa niin ei kai siinä sitten... Sama auto pysyi vuosia ja monta kertaa sen kanssa kävin leimalla, jarrut aina kunnossa. Yhden kerran katsuri mainitsi että aika kovaa saa polkea jarrua, mutta ei siitä sen enempää. Sitten jaada jaada... kautta rantain tuli todettua että eihän siinä toimi koko jarrutehostin:eek: Varsinkin erittäin hitaissa nopeuksissa sen huomasi kun joutui melkein seisomaan polkimen päällä että pysähtyy.

Mitään näkyvää vikaa ei missään ollut, ei vikakoodeja ei mitään. Eipä tuo käyttöä haitannut kun siihen oli tottunut. Ja sellaisenaan se meni eteenpäin. Absitkin toimi normaalisti.
 
Varmaan vaan palat kuluneet tuossa omassa, niin joutuu painamaan poljinta enemmän, että jarruttaa hyvin. Taakse tuli pari vuotta sitten vaihdettua, nyt varmaan pitäisi vaihtaa eteen.
Mutta joo, olisi kyllä parantamisen varaa tuossa katsastuksen jarrutestissä.
 
Varmaan vaan palat kuluneet tuossa omassa, niin joutuu painamaan poljinta enemmän, että jarruttaa hyvin. Taakse tuli pari vuotta sitten vaihdettua, nyt varmaan pitäisi vaihtaa eteen.
Mutta joo, olisi kyllä parantamisen varaa tuossa katsastuksen jarrutestissä.

Ei kyllä pitäisi palojen kuluneisuudesta johtua. Palat kun automaattisesti säätyy kokoajan lähemmäksi kuluessaan. Muita mahdollisia syitä on paljon, imuvuoto tehostimelle, tehostin heikossa kunnossa, vuoto jossain putkessa/letkussa jne jne.
 
Voihan palat olla huonot, vaikka pintaa olisikin jäljellä. Sama pätee myös levyihin. Ja satulan herkistys kannattaa tehdä samalla kun paloja vaihtaa. Myös tehostimen letku kannattaa tosiaan tarkastaa. Saattaa kumiletku turvota sisäpuolelta melkein umpeen vuosien saatossa. Ja jarrunestekkin kannattaa vaihtaa aina välillä. Samalla saa mahdolliset ilmat välistä pois.
 
Esimerkiksi briteissä ei vaadita mitään TÜV sertifikaatteja alustasarjan (muutos)katsastuksessa, ja sellaista ei esimerkiksi GAZ:n alustasarjaan saakkaan (vaikka itse firma onkin TÜV:n sertifioima) kun on brittiläinen firma. Omallakin kohdalla on jännät paikat sitten joskus kun vuosimallin -87 autoon pitäisi kynäjouset muutoskatsastaa.

Ei vaadita Suomessakaan enää TUV-lappuja, 2015 lopussa voimaantulleet uudet rakentelua koskevat säännöt muuttivat tuon kohdan. Nykyisin riittää pelkkä valmistajan tai maahantuojan todistus, että alustasarja on autoon sopiva (+ pyöränkulmista lappu). Tuon muutoksen jälkeen juuri monet ennen "laittomat" coiloverit saa nykyisin ihan virallisestikkin katsastettua, esim. BC Racing, D2, jne.
 
Henkimaailman hommia tuon Toyotan radion kanssa, sulakkeet irti ja takaisin ja toimii. Noh nyt ainakin tietää miten tuon saa toimimaan jos "kaatuu" uudelleen.
 
Nyt on kyllä pakko postata eilisen tapahtuma tänne, olin tosiaan ajelemassa tutuille pullakahveelle lahen motaria auto kävi ja kukku ihan normaalisti ji pitemmän aikaa ilman mitään vikoja. No laskeudun motarin rampista alas ja ihmettelen apukuskin peilistä että mistäs tulee sinistä savua tolla tavalla eikai vaan omasta autosta, no auto tien sivuun ja tarkistelemaan asiaa niin nopeasti selvisi savun lähde....

Apukuskin puolen takajarru oli liekeissä! Ei nyt mitkään mega liekit ollu mutta pienet lieskat sieltä tuli ja armoton savutus vissiin vähän jumissa ollu jarru XD

ja tosiaan mielenkiintosinta että ei ollu huomannu ajossa varsinkin kun kaakkeja löytyy se 200hp niin ei kyllä tuntunu vedoissa mitään. Ja muutenkin yleensä aika tarkka noitten jarrujen suhteen ollu huomannu jos jossain laahaa vähäsen, toiselle puolellle takana satulan jo vaihtanukkin ku jumitti aikoinaan

No onneks oltiin sen verran lähellä tuttuja että jarrun jäähdyttyä varovasti rullaten sitten sinne ja perä ilmaan ja jarrut sitten remonttiin:vihellys:
Ja autona tosiaan 2001 skoda octavia
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 605
Viestejä
4 541 640
Jäsenet
74 828
Uusin jäsen
polygonpanda

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom