Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossahan ei ole muuta kiristettävää ko alatukivarren pultit (4kpl) ja sitte alapallon kiinnitys, volle mallia 70, ja alatukivarsi on runkopalkin läpipulteilla kiinni. Elikkä näkisin että paskaa kumia. Mutta vastaus kysymykseen, keula ylhäällä kirin. En vain näe miksi se pitäs keula alhaalla kiriä, mutta ehkä kyse on erimallin keulasta. Valaista saa jos parempaa tietoa on. (eli motonetin tuotenumero 17-7307 on tuohon omaan sopiva, ja noita puslien pultteja ei tarvi tosiaan tuossa hämmentää)
Alapallon kestävyyteen katsuriki tuumas että poraa reikä ja kierteytä ja pistä rasvanippa ja rasvaa renkaanvaihon yhteydessä, vaan jos nuo puslat hajoaa kumminki tällä aikavälillä niin mitä järkeä.
edit: eihän tämä asia välttämättä selväksi tullu, kiitos minun epäselvän artikuloinnin, mutta kiitos kuitenki vinkeistä =)
Jaa, se onkin tuota mallia. Mulla on mk1 v70 ollut aina puslien läpi tulevilla pulteilla alatukivarret kiinni. Niissä menee pusla rullalle, jos vetää auto ilmassa pultit kiinni. Tuossa sun mallissa ei mitään väliä miten kirii.
Kuumottaako autossa jo nyt. Ilmastointilaite kannattaa huollattaa ajoissa. Ilmastointihuoltoja uhkaa hintapiikki.
Noniin, pitääpä siirtyä tähän ketjuun tuolta toisesta..
..i30 1.6CRDi 2011 vetelee ajettaessa. Nelipyöräsuuntaus ei nyt sitte auttanut, oikean etupyörän jotaki sivukallistusarvoja ei saatu viitearvoihin.. Mekaanikko epäili jotaki alapalloja, muttei ehtinyt ajan puitteissa varmistamaan. Kävinpä tuolla Malmilla yhdellä pikkupajalla pyytämässä TUOMIOTA, ja voi pojat, minkä pommin ma olenkaan ostanut: etuiskareiden yläpään laakerit jumittaa/paskana, vasen etuiskari vuotaa, oikea takapyörän laakeri mäsä (ihme kyllä ei pidä mitään ääntä, pyörä vaan heiluu mukavasti auto ilmassa) ja vielä kunnon hyvä öljyvuoto jossakin, öljypohja aivan sotkussa.
Auto on ostettu tammi-helmikuun vaihteessa about 146tkm mittarissa (nyt 154tkm). Oikein mielettömän hyvällä tsägällä myyjäliikkeen huoltamossa asiat saataisiin kuntoon järkevin kustannuksin. Yhteyttä sinne otin jo ja henkinen valmistautuminen johonkin tonnin-kahden mälliin on alkanut: korkkaanpa oluen.
Toisaalta, tuo nelipyöräsuuntauksen tekijä ois voinu ilmoittaa, et on sen verran paskana paikkoja ettei pysty tekee....
edit. puhutaan varmaan alle 300e osista, työt sitten tekee paljon enemmän jossei itseä huvita vaihtaa... tai osaa vaihtaa..
Noista akuutein vika on tuo rikkinäinen takapyörän laakeri.Noniin, pitääpä siirtyä tähän ketjuun tuolta toisesta..
..i30 1.6CRDi 2011 vetelee ajettaessa. Nelipyöräsuuntaus ei nyt sitte auttanut, oikean etupyörän jotaki sivukallistusarvoja ei saatu viitearvoihin.. Mekaanikko epäili jotaki alapalloja, muttei ehtinyt ajan puitteissa varmistamaan. Kävinpä tuolla Malmilla yhdellä pikkupajalla pyytämässä TUOMIOTA, ja voi pojat, minkä pommin ma olenkaan ostanut: etuiskareiden yläpään laakerit jumittaa/paskana, vasen etuiskari vuotaa, oikea takapyörän laakeri mäsä (ihme kyllä ei pidä mitään ääntä, pyörä vaan heiluu mukavasti auto ilmassa) ja vielä kunnon hyvä öljyvuoto jossakin, öljypohja aivan sotkussa.
Auto on ostettu tammi-helmikuun vaihteessa about 146tkm mittarissa (nyt 154tkm). Oikein mielettömän hyvällä tsägällä myyjäliikkeen huoltamossa asiat saataisiin kuntoon järkevin kustannuksin. Yhteyttä sinne otin jo ja henkinen valmistautuminen johonkin tonnin-kahden mälliin on alkanut: korkkaanpa oluen.
Mikä tämä mystinen virolainen ystävä on? Autodoc.ee?Laakeri tilattu virolaisilta ystäviltämme, tulee kaiketi ensi viikon torstaina. Olin kaukaa viisas enkä ostanut halvinta, vaan SKF. Pitäisi kai olla OK.
Noniin, pitääpä siirtyä tähän ketjuun tuolta toisesta..
..i30 1.6CRDi 2011 vetelee ajettaessa. Nelipyöräsuuntaus ei nyt sitte auttanut, oikean etupyörän jotaki sivukallistusarvoja ei saatu viitearvoihin.. Mekaanikko epäili jotaki alapalloja, muttei ehtinyt ajan puitteissa varmistamaan. Kävinpä tuolla Malmilla yhdellä pikkupajalla pyytämässä TUOMIOTA, ja voi pojat, minkä pommin ma olenkaan ostanut: etuiskareiden yläpään laakerit jumittaa/paskana, vasen etuiskari vuotaa, oikea takapyörän laakeri mäsä (ihme kyllä ei pidä mitään ääntä, pyörä vaan heiluu mukavasti auto ilmassa) ja vielä kunnon hyvä öljyvuoto jossakin, öljypohja aivan sotkussa.
Auto on ostettu tammi-helmikuun vaihteessa about 146tkm mittarissa (nyt 154tkm). Oikein mielettömän hyvällä tsägällä myyjäliikkeen huoltamossa asiat saataisiin kuntoon järkevin kustannuksin. Yhteyttä sinne otin jo ja henkinen valmistautuminen johonkin tonnin-kahden mälliin on alkanut: korkkaanpa oluen.
Mikä tämä mystinen virolainen ystävä on? Autodoc.ee?
Kai mainitsit asentajalle myös sen, että edellisessä huollossa on apurunko käytetty irti? *NAPS*
Syynä voisi olla myös tuo rikkinäinen takapään lakeri. Vetelee varmaan, jos ei ole kaikki kunnossa.
Periaatteessa näin, lisänä hiomatahnalla kirkastus. Pelkkä paperi ei tuota tarpeeksi kirkasta lopputulosta.Onko vinkkejä ajovaloumpioiden hiontaan? Vissiin vaan umpiot irti, hionta tarpeeksi hienolla paperilla ja lopuksi UV-lakka päälle?
Itse asiassa turtle waxin settiä olen kokeillutkin, mutta lopputuloksesta ei tullut kovin hyvä. Vika voi tosin olla tekijässäkin, ehkä en vaan tarpeeksi kauan jaksanut niitä hinkata.Periaatteessa näin, lisänä hiomatahnalla kirkastus. Pelkkä paperi ei tuota tarpeeksi kirkasta lopputulosta.
Itse olen parilla eri setillä umpioita hionut. Turtle Waxin setti oli huono, ja Quixxin hyvä.
Pitäisi ilmastoinninlauhdutin vaihtaa hyundai getz 1.1 2006 autoon, onko mitää vinkkejä vaihtoo/huomioitavaa? Rojut pois ja uudet tilalle? Mitäs rasvaa/liukastinta noihin uusiin o-renkaisiin kannattaa laittaa enenkuin survoo kiini?
Kuivain on tuossa lauhduttimessa mukana/kiinni että kokopaketti vaihtuu samallaWD-40 tms. ei se niin nuukaa ole. Kai olet siihen kuivaimenkin varannut valmiiksi, kun viet sen pajalle täytettäväksi?
Kokeilepas kysyä tuoltaEi ehkä niinkään korjaukseen liittyvää, mutta oisko Chrysler Voyager omistajaa täällä jolla ois kokemusta noista Infinity systeemistä? Pitäisi vaihtaa mankka uuteen, mutta eipä lähde vahvistin päälle, pitäis olla jonkinlaista adapteria vissiin väliin?
Samanmoisella, mutta vuotta uudemmalla on nyt reilun vuoden aikana tullut ajettua se vajaa 50tkm, joten tässä muutama vinkki.i30 1.6CRDi 2011
Kokeilepas kysyä tuolta
*NAPS*
- Jouduin vaihtamaan takalaakerin pari viikkoa sitten noin samoissa kilometreissä. Tosin minulla syy oli ihan oma tyhmyys. Eli ennenkuin vaihdatat laakeria, niin ota siitä keskeltä sen käsituen pohja irti (mistä sitä käsijarrua säädetään) ja katso, että kumpikin vaijeri liikkuu hyvin! Omassani oli apparin puolen vaijeri jumissa ja se sitten jäi vähän kantamaan ja todennäköisesti kuumenti laakerin hajalle. Syynä tähän oli se, että navan takana käsijarruvivustossa semmoinen linkku oli ruostunut jumiin (edellinen omistaja ei ollut käyttänyt ilmeisesti käsijarrua). Tuo kannattaa katsoa sen takia ennen laakerin vaihtoa, koska laakeri pitää kuitenkin ottaa käsijarrurempan takia pois ja käsijarru jää kantamaan, on kohta uusikin laakeri hajalla.
*NAPS*
- Kytkimen jouduin vaihtamaan jo 138tkm kohdalla. Epäilys vie taas edelliseen omistajaan (joku kotipalvelu Tampereella tms.), joten siellä on ollut monenmoista sankaria ajamassa autolla. Vaihdon teki kaveri ja sanoi, että helevetinmoinen homma ja ei tee enää koskaan uudestaan. Tosin kun hain kytkinpakettia, niin paikallinen varaosaputka ei ollut myynyt vielä yhtään semmoista, joten tuskin tuo ihan jokaisesta noilla kilometreillä hajoaa.
*NAPS*
Kestää se todennäköisesti vuosia, mutta katsastuksessa voi tosiaan tulla ongelmia.Joku kuukausi takaperin tuli ensimmäistä kertaa vuosiin isompi kivi tuulilasiin jonka korjautin vakuutukseen. Pari päivää sitten iski taas kerran kivi lasiin ja tänään kun lähdin liikenteeseen parin pyörällä kuljetun päivän jälkeen huomasin lähes puoleen väliin sivusuunnassa yltävän halkeaman.
Itsellä olisi katsastusaika vasta syksyllä joten kestääkö tuo tekemättä mitään hyvin sinne asti vaikka tuosta jatkaisikin halkeamista. Vai onko parempi vaihtaa lasi hetimmiten? Viimeaikaisen epäonnen vuoksi tekisi mieli vaihtaa uuteen lasiin vasta katsastuksen alla, mutta kannattaako odotella. Kiitos tuulilasivakuutuksen selviää tästä edullisesti.
Kestää se todennäköisesti vuosia, mutta katsastuksessa voi tosiaan tulla ongelmia.
Pointtina tietysti on, että ei se lasi siitä silmille tipahda, vaikka siinä onkin halkeama. Itselläni on sama tilanne, että lasi on halki ja pitäisi varata sille vaihtoaika - vakuutuksen piikkiin tietenkin.Ei se kummenpia, kuin merkintä otteeseen, että vaihdettava kuukauden sisään. Seuraavana vuonna taas sama merkintä, jos ei ole vaihdettu.
Ei ole vaggine vaan ranskalainen.Toinenvaihtoehto jos vagin tekele et se keulalla oleva paineanturi sökö. Paineet pysyy järjestelmäs vaikka vaihtais eikä kalliskaan. Lukijat kun on niin noit on aika monel tutulla ollut vikakoodissa eikä siksi ilmastointi pelaa.
Ensiapuna saattaisi toimi jokin vaahtomainen uuninpuhdistusaine turbon pakopuolelle. Vag konsernin vehkeisiin tämä onnistuu normaalisti egr putken poistamalla, mutta joistain saa pakoputken turbosta irti näppärämmin. Toki kunnollinen purku ja puhdistus parempi vaihtoehto, mutta autosta riippuen uuninpuhdistusainetta olisi ainakin helppoa ja halpaa kokeilla:2003 XC70 turbon aukaisu todennäköisesti juuttuvien vnt siipien takia tulossa. Kyseessä alkuperäinen turbo jolla menty nyt yli 470tkm. Onko suosituksia tarviteturboista jos menee vaihtoon koko hyrrä?
Sinänsä turbossa ei pitäisi pahasti vikaa olla koska ahtaa liikaa.
Ensiapuna saattaisi toimi jokin vaahtomainen uuninpuhdistusaine turbon pakopuolelle. Vag konsernin vehkeisiin tämä onnistuu normaalisti egr putken poistamalla, mutta joistain saa pakoputken turbosta irti näppärämmin. Toki kunnollinen purku ja puhdistus parempi vaihtoehto, mutta autosta riippuen uuninpuhdistusainetta olisi ainakin helppoa ja halpaa kokeilla:
Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii! - ffp
Samoin vag kulkineisiin ongelma tuntuu palaavan varsin usein jonkin aikavälin sisällä Mr. Muscle käsittelyn jälkeen. Turbotohtoria olen lukenut suositeltavan turbon kunnostukseen. "Tehdaskunnostettujakin" saisi samalla rahalla, mutta laatuvaihtelut suuria. Tuonne olen harkinnut oman Passattini turboni kuljettamista, ellei kotipuhdistelut riitä.Tuossa Volvossa ei pääse noin helposti käsiksi ja muutamat jotka ovat paikallaan tehneet väittivät että ongelmat palaa aika nopeasti. Aattelin just purkaa ja putsata mutta jo vähän etukäteen tutkia missä korjauttaa tai hankkia uusi jos löytyy muutakin ongelmaa.
Itsella lakkasi toimimasta noin 5-10 vuotta sitten Alfa Romeo 156 pyyhkijät. Pyyhkiän moottorissa ne hiilet jumitti ja siksi moottori ei pyörinyt. Oli suht helppo avata ja korjata se moottori. Ilmeisesti vesi pääsi ruostuttamaan sitä moottoria.Tulipa iloksi huomattua kun tässä katsastus lähestyy, että tuulilasin pyyhkijät edessä ja pissapoika edessä ei toimi lainkaan. Toimi vielä toissapäivänä ihan normaalisti, tänään toimii ainoastaan takalasinpyyhin ja pissapoika. Mittasin yleismittarilla kaikki noihin edes läheisesti liittyvät sulakkeet ja tarkistin releet ja kaikki näyttää olevan ihan kunnossa. Ainut paikka jäljellä on viiksi ja siitä lähtevät johdot, joten tilasin uuden viiksen ja releen ja toivotaan parasta. Autona on siis mk4 mondeo -07.
?? itellä ei tuu mieleen kuin töötti mut se nyt on pakollinen varuste joten en usko että on se.rääkkä
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.