Ei ehkä niinkään korjaukseen liittyvää, mutta oisko Chrysler Voyager omistajaa täällä jolla ois kokemusta noista Infinity systeemistä? Pitäisi vaihtaa mankka uuteen, mutta eipä lähde vahvistin päälle, pitäis olla jonkinlaista adapteria vissiin väliin?
Kokeilepas kysyä
tuolta
Samanmoisella, mutta vuotta uudemmalla on nyt reilun vuoden aikana tullut ajettua se vajaa 50tkm, joten tässä muutama vinkki.
- Valot lähtee irti ilman maskin purkamista (koska todennäköisesti pääset joka vuosi ainakin ne parkit vaihtamaan)
- Jouduin vaihtamaan takalaakerin pari viikkoa sitten noin samoissa kilometreissä. Tosin minulla syy oli ihan oma tyhmyys. Eli ennenkuin vaihdatat laakeria, niin ota siitä keskeltä sen käsituen pohja irti (mistä sitä käsijarrua säädetään) ja katso, että kumpikin vaijeri liikkuu hyvin! Omassani oli apparin puolen vaijeri jumissa ja se sitten jäi vähän kantamaan ja todennäköisesti kuumenti laakerin hajalle. Syynä tähän oli se, että navan takana käsijarruvivustossa semmoinen linkku oli ruostunut jumiin (edellinen omistaja ei ollut käyttänyt ilmeisesti käsijarrua). Tuo kannattaa katsoa sen takia ennen laakerin vaihtoa, koska laakeri pitää kuitenkin ottaa käsijarrurempan takia pois ja käsijarru jää kantamaan, on kohta uusikin laakeri hajalla.
- Toisen peilivilkun vaihdoin myöskin pari viikkoa sitten. Oli ensikertaa purettaessa aikalailla helvetillinen homma. Tuo oli siitä hauska, että pakkasella toimi hyvin, mutta kelien lämmetessä ei enää vilkuttanut. Viime kesänä aloitti tuon hajoamisen jo, mutta talven ajan tuolla vielä ajeli. Marmoritiskillä vilkku jotain +150 euroa, mutta Ebayn ihmeellisestä maailmasta tuon sai muistaakseni 28 euroon. Johdon kiinnitys on hiukan eri kohdassa, eli sisustaan joutuu vingulla kovertamaan semmoisen 5cmx2cm kolosen. Mutta toimii täydellisesti ja pysyy paikallaan. Nyt sitten sopivasti näyttäisi toinenkin vilkku hajoamisen merkkejä (vilkuttaa lyhyesti ja nopeasti).
- Kytkimen jouduin vaihtamaan jo 138tkm kohdalla. Epäilys vie taas edelliseen omistajaan (joku kotipalvelu Tampereella tms.), joten siellä on ollut monenmoista sankaria ajamassa autolla. Vaihdon teki kaveri ja sanoi, että helevetinmoinen homma ja ei tee enää koskaan uudestaan. Tosin kun hain kytkinpakettia, niin paikallinen varaosaputka ei ollut myynyt vielä yhtään semmoista, joten tuskin tuo ihan jokaisesta noilla kilometreillä hajoaa.
Muutoinhan auto on täydellisen hajuton, mauton ja väritön. Ja saatananmoinen sisämelu kuuluu hintaan. Tosin olen tuolla omallani röykkyyttänyt puolitoista vuotta aika huonoja hiekkateitä läpi ja silti alustan osalta tuo on silti kunnossa, joten ei tuo nyt ihan mikään surkea esitys ole.
Niin, ja jos sulla ei ole vetokoukkua, niin sen asennus voi olla hiukan vaikeata. Vetokoukun pultin kohdat ovat suojaamattomana alustassa, joten kierteet ovat jo takuulla syöpyneet veks ja sinne joutuu tekemään uusia kierteitä jne. Sen takia omakin koukku koristaa hallin nurkkaa.