- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 213
Volvon B5234T5 koneessa alkoi venttiilinnostin naputtelemaan passelisti just ennen katsastusta. Saapa nähdä tuliko rivakasta (joskin etuvetoisesta) kärrynveturista harrasteauto. Pajalla korjauttaminen varmaan maksaisi lähelle kotteron jälleenmyyntiarvon verran ja tallissa iltapuhteina rassaten (motonetin hinnoilla laskettuna pelkät osat 17eur*20=340 eur) voipi mennä ajan kanssa tiukille, huolimatta siitä että tarpeelliset erikoistyökalut on kyllä käytettävissä, ostettuna ja itse valmistettuna. Nokka-akselien stefojen vaihdon takia piti jo aiemmin hommata täysi moottorin ajoitustyökalusarja, ja itse valmistettuna sovitekappale 1/2" räikän ja apulaitehihnan kiristimen väliin (koko on jossain 1/2" ja 3/4" karojen välillä), sekä erikoislyhyt T45 kärkihylsy josta on luovasti kikkailemalla otettu pituudesta palttiarallaa 15mm poies, että mahtuu momenttiavain likasuojan ja jakohihnan kiristinrullan pultin väliin.
Volvon insinöörit on muuten keksineet laittaa kampiakselin lukitustyökalun paikan lohkon kylkeen startin taakse. "Ihana" määrä roipetta startti mukaan lukien pitää raivata pois tieltä, että ajoitustyökalun saa paikalleen. Tämä on se vitutuksen alku ja juuri, muutenhan homma olisi vain lähinnä pultteja, muttereita ja vähän marmoritiskiltä hankittua tiivistemassaa, sekä tietenkin ne uudet nostimet. Okei, virranjakaja ja nokka-akselin asentoanturi pitää myös poistaa että nokka-akselien ajoitustyökalut saa paikalleen, mutta ovat paljon helpompia kuin startti. Jakopään osat hihna mukaan lukien on sen verran tuoreet että ne voi vielä uusiokäyttää.
Prkl My Winter Car IRL mitä rassaamiseen tulee.
Tästä saisi varmaan jonkinlaisen extra hard level III:n My Summer Cariin, tosin peliin pitäisi lisätä kokonaan uusi auto sitä varten.
Volvon insinöörit on muuten keksineet laittaa kampiakselin lukitustyökalun paikan lohkon kylkeen startin taakse. "Ihana" määrä roipetta startti mukaan lukien pitää raivata pois tieltä, että ajoitustyökalun saa paikalleen. Tämä on se vitutuksen alku ja juuri, muutenhan homma olisi vain lähinnä pultteja, muttereita ja vähän marmoritiskiltä hankittua tiivistemassaa, sekä tietenkin ne uudet nostimet. Okei, virranjakaja ja nokka-akselin asentoanturi pitää myös poistaa että nokka-akselien ajoitustyökalut saa paikalleen, mutta ovat paljon helpompia kuin startti. Jakopään osat hihna mukaan lukien on sen verran tuoreet että ne voi vielä uusiokäyttää.
Prkl My Winter Car IRL mitä rassaamiseen tulee.
Tästä saisi varmaan jonkinlaisen extra hard level III:n My Summer Cariin, tosin peliin pitäisi lisätä kokonaan uusi auto sitä varten.
Viimeksi muokattu: