Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Itse käytän autoa vain sellaisessa pesussa ettei antennia tarvitse irroittaa. 6v aikana olen kerran ruuvannut antennin irti kun vaihdoin antennin ja jalan.

Minkälainen homma tuollaisen antennin irroittaminen muuten on? Tuli mieleen että jos se lähtee suht pienellä vaivalla, niin samalla vaihtaisi jonkun helpomman antennin tilalle, ja siis jalan kanssa. Ei kait nuo montaa euroa maksa.

Tämän tapauksen pesukuviota en ala edes selittämään koska siinä ei ole mitään järkeä:lol:
 
Aiemmin kirjottelin tänne pösön savutuksesta, joka korjautu turbon vaihdolla. Ny on kuitenkin ollut merkkejä hetkellisistä ryntäämisistä, eli motarilla tasasesti ajaessa yhtääkkiä auto lähtee kiihdyttämään vaikka kaasua ei paina lisää, nämä kuitenkin loppuneet sekunneissa. Mistähän tämä johtuu, uusi tubo valmiiksi rikki vai mikä?

Auto siis peugeot partner 1.6 hdi koneella.
 
Aiemmin kirjottelin tänne pösön savutuksesta, joka korjautu turbon vaihdolla. Ny on kuitenkin ollut merkkejä hetkellisistä ryntäämisistä, eli motarilla tasasesti ajaessa yhtääkkiä auto lähtee kiihdyttämään vaikka kaasua ei paina lisää, nämä kuitenkin loppuneet sekunneissa. Mistähän tämä johtuu, uusi tubo valmiiksi rikki vai mikä?

Auto siis peugeot partner 1.6 hdi koneella.

Voi johtua oikeastaan mistä vain, tuskin turbosta. Vikakoodeja?
 
No missäs se korjattiin?
Vein tohon merkkikorjaamoon, tiedän kyllä että on korjauksesta takuu, mutta matkaa tulee 50km suuntaansa, joten ei jaksais sinne lähteä. Puhelimessa eivät osanneet auttaa. Aattelin nyt sitten kysellä täältä, kun halvemmaks tulee..
 
Vein tohon merkkikorjaamoon, tiedän kyllä että on korjauksesta takuu, mutta matkaa tulee 50km suuntaansa, joten ei jaksais sinne lähteä. Puhelimessa eivät osanneet auttaa. Aattelin nyt sitten kysellä täältä, kun halvemmaks tulee..

No osaatko korjata sen vian? Jos vastaus on ei, niin ei muuta kuin nokka kohti korjaamoa.
 
Ajoittainen ryntäily ja syö öljyä -> öljyä pääsee jostain palotilaan? Ei ole mitenkään harvinaista näissä ford/psa -koneissa että kone ryntää tuon vuoksi ns. lopullisesti.

Tuommoisesta hetkittäisestä ryntäämisestä en ole mistään kyllä kuullut tai lukenut.

Kaikki dieselit ryntää jos öljyjä ei vaihdeta ajallaan tai koneen huohotuksessa vikaa.

Hetkittäinen ryntäily voi olla oikeastaan mikä vain anturi tms. vika...
 
Ajoittainen ryntäily ja syö öljyä -> öljyä pääsee jostain palotilaan? Ei ole mitenkään harvinaista näissä ford/psa -koneissa että kone ryntää tuon vuoksi ns. lopullisesti.

Tuommoisesta hetkittäisestä ryntäämisestä en ole mistään kyllä kuullut tai lukenut.
Kerran vanha fordi ryntäs, joten tuttu juttu, mutta mullekin tuli ihan uutena asiana hetkelliset ryntäilyt
 
Viimeksi muokattu:
Fuufuu, eli -07 1.6 twinport astra alkoi polttamaan vikavaloa ja koodi on 17152, eli kait p0171 lean mixture. Ajossa ihan normaalin tuntuinen, kehtaako ajaa töihin 50km suuntaansa ja viikonloppuna räpeltää/ ensi viikolla viedä töpselin päähän huoltamolle? Imuvuoto, Maf, egr ja lambaadaahan netissä tuohon tarjottiin viaksi...

Jos se pääse poltamaton poltoaine pakoputkeen niin se kati mene väihitelen tukoon ja/tai lähtee ne kennot helvetiin.
Minulle kävi näin.
 
Ryntäilyn syy ilmavuoto? Tai siirtopumppu tms. tuommoisessa onkaan menossa rikki?
 
Nonni, kattelin vähän tarkemmin mitä tuönne moottoritilaan kuuluu ja tulin huomanneeksi että ilmanputsarin letku lähtee voimalla irti putsarista, kun kaasua painaa vähän reilummin. Niin ja tähän vielä tämmönen huomio, että samalla kun alko hetkelliset ryntäilyt käynnistämisessä on pitänyt painaa kaasua, että lähtee käyntiin (kunnon voimasavuilla). Vois uuden kaasun asentotunnistimen hakea varmuudeks?
 
Nonni, kattelin vähän tarkemmin mitä tuönne moottoritilaan kuuluu ja tulin huomanneeksi että ilmanputsarin letku lähtee voimalla irti putsarista, kun kaasua painaa vähän reilummin. Niin ja tähän vielä tämmönen huomio, että samalla kun alko hetkelliset ryntäilyt käynnistämisessä on pitänyt painaa kaasua, että lähtee käyntiin (kunnon voimasavuilla). Vois uuden kaasun asentotunnistimen hakea varmuudeks?
Jos painetta tulee imusarjanpuolelle niin silloin imuventtiili on palanut,jumittelee tai vääntynyt.
Edit...hitto sullahan on turbo....onhan siellä sitten painetta...:)
 
Jos painetta tulee imusarjanpuolelle niin silloin imuventtiili on palanut,jumittelee tai vääntynyt.
Edit...hitto sullahan on turbo....onhan siellä sitten painetta...:)
Ei sitä painetta ilmanputsarille pitäisi tulla vaan pelkkää imua, putsari kun on jo ennen ahdinta luonnollisesti. 1.6 hdissä on kyllä ollut taipumusta pullauttaa imuletku ahtimesta irti jos siinä on vanhan mallinen klemmari jota pystyy kiristämään liikaa. Jos se irtoaa saa ahdin suodattamatonta ilmaa mikä pitemmän päälle rikkoo ahtimen, muitten pienempien vaivojen lisäksi.
 
Ei sitä painetta ilmanputsarille pitäisi tulla vaan pelkkää imua, putsari kun on jo ennen ahdinta luonnollisesti. 1.6 hdissä on kyllä ollut taipumusta pullauttaa imuletku ahtimesta irti jos siinä on vanhan mallinen klemmari jota pystyy kiristämään liikaa. Jos se irtoaa saa ahdin suodattamatonta ilmaa mikä pitemmän päälle rikkoo ahtimen, muitten pienempien vaivojen lisäksi.
Imusarja...jummarsitko? Ei ilmanputsari...
 
Imusarja...jummarsitko? Ei ilmanputsari...
Alkuperäisessä viestissä puhutaan kyllä ilmanputsarista. En tiedä miksi sinä puhuit imusarjasta. Sitäkään en tiedä tarkoittiko alkuperäinen kirjoittaja jotain muuta mutta putsarista hän puhui... :)
 
Kävinpä ny viemässä korjaamolle ton, että ei tartte arpoa ja suoraan totesivat että uusi turbo oli hajonnut huonon öljynkierron takia. Jos vielä tulee ton turbon kanssa jotain lähtee kyllä auto myyntiin..

Edit. Olis pitäny vaan uskoa @Manne ,olit aivan oikeassa... onneks takuuseen meni...
 
Viimeksi muokattu:
Helppohan tuo olisi itsekkin korjata.

Ensin moottori pois paikoiltaan.
7030-5e66d7d43d3da3a94433980370674fa4.jpg

DSC_0406.JPG

Sitten todetaan että turbohan se on rikki.
20151027_140630.jpg

Vähän puretaan enemmän kuin olisi tarkoitus, mutta kun ei ole muutakaan tekemistä.

IMAG0279.jpg

Kuutio kaljaa niin kyllä se siitä kasaantuu.
IMAG0297.jpg

Moottori takaisin paikalleen ja kovaa ajoa.
 

Liitteet

  • DSC_0341.JPG
    DSC_0341.JPG
    2,3 MB · Luettu: 185
Kävinpä ny viemässä korjaamolle ton, että ei tartte arpoa ja suoraan totesivat että uusi turbo oli hajonnut huonon öljynkierron takia. Jos vielä tulee ton turbon kanssa jotain lähtee kyllä auto myyntiin..

Edit. Olis pitäny vaan uskoa @Manne ,olit aivan oikeassa... onneks takuuseen meni...


Kolmatta tuskin enää antavat. Jos tuo kone alkaa kerran rikkoa turboja niin se on loputon suo. Öljynkierto tukkeutuu liian pitkistä vaihtoväleistä johtuen, eikä sitä saa kunnolla puhdistettua.
 
Tii
Kolmatta tuskin enää antavat. Jos tuo kone alkaa kerran rikkoa turboja niin se on loputon suo. Öljynkierto tukkeutuu liian pitkistä vaihtoväleistä johtuen, eikä sitä saa kunnolla puhdistettua.
Itse olen vaihtanut öljyt 10 000 välein, mutta edellisistä omistajista en tiiä. Noh jos tolla saa 200 000 mittariin niin mulle se on riittävää.
 
Tonnari saapas päätti sitten että kuskin ovi pysyy kiinni. Ulkokahva oudossa asennossa kun katsuri sitä tempoi väärin(oli siis rikki hieman jo valmiiks) ja sen takia ei enää ovi aukea sisä kahvastakaan:rage:
Ennen siis toimi täysin normaalisti. Pitää yrittää tänään saada ovi jotenkin auki että sais ovipahvin pois.
 
Alatukivarsi vaihdettu ja putkea remontoitu. Nyt moottoritilan pesussa ja katsomaan kelpuuttaako katsuri nyt. :kahvi:

Edit. Kelpasi :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Mercedeksen laturi vittuilee.. Muutamasta liikkeestä tuli kyseltyä niin 600e lähtis mötikkä, tai ihan tähtimerkkilaatikoss vähän toista tonnia, ja tietty töitä muutamia tunteja päälle... tilasin ebaysta 280e, taidan silti viedä suosiolla korjaamolle kun ei kiinnosta jäähdytysnesteitä ottaa niskaan.

Viime kuussa tuli painittua etupäähän uutta tukivartta, koiranluuta ja jarruosaa 500e, vissiin ottanu laakeri laahavan jarrun lämmöstä itteensä ku nyt kylmillä ilmoilla ulisee, täytynee jossain vaiheessa vaih(dat)taa

viime vuonna meni välijäähdytin ja kardaanin tukilaakeri
 
Mercedeksen laturi vittuilee.. Muutamasta liikkeestä tuli kyseltyä niin 600e lähtis mötikkä, tai ihan tähtimerkkilaatikoss vähän toista tonnia, ja tietty töitä muutamia tunteja päälle... tilasin ebaysta 280e, taidan silti viedä suosiolla korjaamolle kun ei kiinnosta jäähdytysnesteitä ottaa niskaan.

Viime kuussa tuli painittua etupäähän uutta tukivartta, koiranluuta ja jarruosaa 500e, vissiin ottanu laakeri laahavan jarrun lämmöstä itteensä ku nyt kylmillä ilmoilla ulisee, täytynee jossain vaiheessa vaih(dat)taa

viime vuonna meni välijäähdytin ja kardaanin tukilaakeri

Kannattaa varmistaa että kyseessä varmasti on laakerivika, koska tuollainen ulina ja jollotus tulee helposti vanhoista talvirenkaista, kun sopivasti kuluvat.
 
Jaha.. olisikohan viskon laakerin vuoro, video? Flekti pyörii vapaasti kun moottori sammuksissa.
Vasta 3kk sitten tehty jakopää, moniura ja kiristin.
 
Isän kanssa vaihdettiin Citroen Xantiaan -00 alapallonivel ja isä hitsaili oikean kynnyksen ja pakoputken kuntoon.

Etuvalon polttimo oli palanut ja taakse sain sumuvalot toimimaan. Jostain syystä toinen rekisterikilven valo ei pala vaikka polttimo on ehjä. - Kaksi takaparkkia kyllä palaa, mutta farkun takakontin kaksi takaparkkia ei pala. Näyttää olevan ne takaluukun sähköjohdot poikki. Peruutusvalo kyllä toimii. Saa nähdä että onko vikoja jo riittävän vähän, että leima tulee. Just ostit tuon auton "vikalistan" kanssa. Muita vikoja on että Eberi ei toimi, epäili jotain "tuuletinta" (on lohko ja sisähaara) ja apukuskin sähkölasi ei toimi. Mittarissa 350 tkm. 2.0 hdi 110 moottori. Tarkoitus rekata pakuksi kun kilometrejä ei tule kovin paljoa. Itselle ei vielä selvinnyt että minne se eberi on "piilotettu". Suht hyvin säilynyt auto. Käytännössä ruostetta ei vielä ole missään. Tuotu ranskasta 2004.
 
Siellä etukulmalla se lienee on. Ainakin C5:ssa se pöhisee kuskin etukulmassa.
 
Siellä etukulmalla se lienee on. Ainakin C5:ssa se pöhisee kuskin etukulmassa.
Täytyy etsiä Eberiä sieltä. Vielä en muistanut edes etsiä sitä. Pösö 407:ssa webasto on myös kuskin etupyörän etupuolella (helpossa paikassa). Peugeotissa sainkin sen webaston korjattua ja vieläkin toimii 1.5 vuoden jälkeen. En vain tiedä mitä vikaa siinä edes olis kun sammui aina ennen huoltoa.

Xantian Eberiä en ole yrittänyt vielä edes käynnistää, mutta kyllä siitä ainakin se kello löytyy ja kellossa jotain numeroita taisi näkyäkin. Kuulemma ilmastointikin toimii, joka on vähän yllättävää noin vanhassa autossa (huollettu silloin tällöin).

edit:
Löytyikin kuva kynnyksen paikkauksesta.
Citikka renkaanvaihto korkeudessa, eli tosi ylhäällä.

16711651_1325667954160624_8663801104386819614_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
6v ja noin 100tkm kesti kiinasta tilattu takalaakeri/napa. Maksoi silloin aikanaan 60€ posteineen kun maahantuojalla oli +300€ sama osa ja muualta ei saannut. Nyt tuli briteistä ja hintaa samat 60€ posteineen kun kiinasta olisi saannut 40€, mutta en nyt viitsinyt siihen lähteä. Kumpa jokaisessa autossa olis näin helppoa laakerin vaihto, vaikka löytyi sieltä yksi kiinniruostunut pultti, mutta sekin luovutti yllättävän helposti.
40gjTnKl.jpg
 
Yllättävän kauan kesti! Itse tilasin etupyörän laakerit merkkiä "Powerdrive". Olivat ilmeisesti jo paketista ottaessa paskat kun kävin nelipyöräsuuntauksessa parin sadan kilometrin ajon jälkeen ja olivat jo väljät. Tilalle tuli SKF. Hintaeroa oli muistaakseni noin 30€ mutta luotin varaosamyyjään :tdown:
 
Yllättävän kauan kesti! Itse tilasin etupyörän laakerit merkkiä "Powerdrive". Olivat ilmeisesti jo paketista ottaessa paskat kun kävin nelipyöräsuuntauksessa parin sadan kilometrin ajon jälkeen ja olivat jo väljät. Tilalle tuli SKF. Hintaeroa oli muistaakseni noin 30€ mutta luotin varaosamyyjään :tdown:

Kyllä, tuollakin olis vielä ajanut kun piti vasta orastavaa ääntä eikä klappia ollut, mutta kun vaihto on niin helppo ja osa halpa niin samallahan sen vaihtaa...
 
Peugeot 207 1.6 HDI valittaa EGR:n jumiutumista. Pitäisi putsata tai vaihtaa se, mutta en yhtään tiedä millainen homma se on.
 
Ei se vaihto teknisesti kovin vaikea ole, olettaen että 207:ssa se ei kai jää piiloon tuulilasin alle niinkuin esim C4 Picassossa, missä se oli sen takia vähän hankala, ei oikein päässyt näkemään sinne moottorin taakse kuin peilin tai kännykän avulla. Lexialla pitää kuitenkin lopuksi "sopeuttaa" se uusi autoon. Satasen nurkilla niitä kai saa ulkomailta tilailtua, itse aikoinaan Englannista ebayn kautta tilasin. Tuskin sitä putsailemaan kannattaa ryhtyä?
 
Letukkaan pitäis rempata takaa rumpujarrut.

Vaihtoon varmaan kengät, jouset, sylinterit ja rummutkin vielä. Onko operaatiossa jotain mitä pitää huomioida? Ekaa kertaa rumpujarrujen kimppuun. :smoke:
 
Letukkaan pitäis rempata takaa rumpujarrut.

Vaihtoon varmaan kengät, jouset, sylinterit ja rummutkin vielä. Onko operaatiossa jotain mitä pitää huomioida? Ekaa kertaa rumpujarrujen kimppuun. :smoke:
Mikä letukka? Meillä on Chrysler Stratus rumpujarruilla. Noiden lisäksi kannattanee vaihtaa letkut. Sopivasti alkoi vuotamaan katsastuksessa...
 
Letukkaan pitäis rempata takaa rumpujarrut.

Vaihtoon varmaan kengät, jouset, sylinterit ja rummutkin vielä. Onko operaatiossa jotain mitä pitää huomioida? Ekaa kertaa rumpujarrujen kimppuun. :smoke:
Jos et ole purkanut/koonnut rumpujarruja se onkin oikein palikkatesti levyjarruihin verrattuna. :lol:
Joutuu käyttämään voimaakin niiden jousien kanssa, niin kuin minä huonojen työkalujen kanssa.... :oops:
-Ota vaikka kuvia ennen kuin purat niin tiedät mihin kukin jousi menee ja kiinnittyy... ;)
Putsaten pölyt pois ja uudet osat sisään. :cool:
 
Mikä letukka? Meillä on Chrysler Stratus rumpujarruilla. Noiden lisäksi kannattanee vaihtaa letkut. Sopivasti alkoi vuotamaan katsastuksessa...
Corsica. Joo no kait nuo putket ihan ok vielä kun on kuivat ja alusta massattu ja vasta 180tkm mittarissa, ei ole kovin ruostuneet (ehkä) vielä. Muuten koko taka-akselin jarrukalusto alkaa olla aika vaihtokunnossa.
Jos et ole purkanut/koonnut rumpujarruja se onkin oikein palikkatesti levyjarruihin verrattuna. :lol:
Joutuu käyttämään voimaakin niiden jousien kanssa, niin kuin minä huonojen työkalujen kanssa.... :oops:
-Ota vaikka kuvia ennen kuin purat niin tiedät mihin kukin jousi menee ja kiinnittyy... ;)
Putsaten pölyt pois ja uudet osat sisään. :cool:
Joo palikkatestiltähän se on noilla esimerkkivideoilla näyttänyt. :D

No perä ilmaan, molemmat pyörät irti, purkaa toisen jarrun, kattoo toisesta mallia miten kokoaa ja sitten sama homma toiselle puolelle, ei pidä mennä pistelemään palasiksi molempia samaan aikaan. :dead:

Joo-o, ne jouset on varmaan sen operaation paskamaisin osa ja sitten varmaan se ilmaus.
 
Corsica. Joo no kait nuo putket ihan ok vielä kun on kuivat ja alusta massattu ja vasta 180tkm mittarissa, ei ole kovin ruostuneet (ehkä) vielä. Muuten koko taka-akselin jarrukalusto alkaa olla aika vaihtokunnossa.
Joo palikkatestiltähän se on noilla esimerkkivideoilla näyttänyt. :D

No perä ilmaan, molemmat pyörät irti, purkaa toisen jarrun, kattoo toisesta mallia miten kokoaa ja sitten sama homma toiselle puolelle, ei pidä mennä pistelemään palasiksi molempia samaan aikaan. :dead:

Joo-o, ne jouset on varmaan sen operaation paskamaisin osa ja sitten varmaan se ilmaus.
Ilmaus ei ole sen kummempi kuin levyjarruissa mutta ne jouset ovat :D Noiden jousien kanssa on auttanut meisseli johon olen tehnyt loven keskelle. Sillä voi työntää jousia paikalleen. Kenkiä paikallaan pitävien jousien kanssa auttaa hyvät lukkopihdit tai papukaijapihdit ja hermot. Jos käsijarrussa on automaattisäätö niin sen toiminta kannattaa miettiä. Ja ehkä uusia tai ainakin puhdistaa ja rasvata hyvin. Stratuksessa joutui rummut ottamaan lievällä väkivallalla irti kun en oikein toisella puolella päässyt käsitykseen miten säätö vapautettiin ja lisäksi sylinteri jumitti eli kengät eivät päästäneet rumpua irtoamaan. Mutta jos sulla tulee uudet rummut, kengät ja jouset niin eipä tarvitse vanhoja liikaa sääliä. Pelkässä rummun irrotuksessa saa (näköjään) menemään yllättävän paljon aikaa jos se vastustaa kunnolla.
 
On muuten aika helvetin pätevä ohje. Kiitoksia. :)

Joo kengät oli opetettu jossain videolla miten päin tuli olla. :hammer:
 
Tuli sitten ostettua jarruvikainen 6n polo halvalla. Jarrut olivat lopettaneet toimintansa nestevuodon seurauksena niin nykäistiin sitten puomilla kotipihaan. Nyt selvittämään mistä vuotaa niin saa auton taas radalle.
 
Nissanin heikko kohta on Ö-luokan sähköjohdotukset. On saanut raksia uusia johtoja ja liittimiä vähän sinne sun tänne. Harvinaisen ärsyttävää kun mätänevät käsiin. Alkoi perävalot vilkuttelemaan ja syyksi paljastui vettä sisään ottanut pikaliitin jossa yksi nasta oli poikki ja loput vihreän mömmön peittämiä. Myös johdot olivat mustuneet pitkältä matkaa. Piti raksia liitin mäkeen, jatkaa vähän terveellä kuparilla ja tehdä suoraan kytkennät. Juuri viime viikolla piti kolvailla perävaunupistokkeen johtoja. Viime vuoden puolella toisen puolen takavalot tarvitsivat uutta johtoa. Ongelma on että renkaat heittävät kuraa suoraan valokotelon takaosan päälle. Talvella kun on vielä suolaa niin tietäähän miten siinä käy ajan kanssa.

Hyvä esimerkki juosten kusten suunnitelluista johdotuksista; vilkun, perävalon ja sumuvalon kolme erillistä maajohtoa oli yhdistetty yhdeksi johdoksi yhdellä puristinliitoksella ja siihen päälle oli kiepautettu pari kertaa teippiä päälle. Johdot olivat aivan mätiä ja märkiä teipin alla.


valot.jpg
 
Auton (BMW E87, 118i -08) peräpään renkaat (jousitus tai ripustukset) pitää nykyään hirveetä vinkumista ja nitinää aina kun on vähänkään epätasaisempaa tietä, kuten kauppojen parkkipaikat jne. Kuulostaa kuin ajelis puhkinussitulla hetekalla. :D

Osaako joku sanoa, lähteekö tuo ääni jostain puslista vai mistä ja minkähänlainen homma tuo olis korjata?
 
Auton (BMW E87, 118i -08) peräpään renkaat (jousitus tai ripustukset) pitää nykyään hirveetä vinkumista ja nitinää aina kun on vähänkään epätasaisempaa tietä, kuten kauppojen parkkipaikat jne. Kuulostaa kuin ajelis puhkinussitulla hetekalla. :D

Osaako joku sanoa, lähteekö tuo ääni jostain puslista vai mistä ja minkähänlainen homma tuo olis korjata?
Vois olla "narinahela" eli alatukivarren ulompihela. Todennäköisesti vaatii erikoistyökalun. Meseen itelle vaihatin liikkeessä, oisko ollut 112€ (sis. osat ja työn).
 
Vois olla "narinahela" eli alatukivarren ulompihela. Todennäköisesti vaatii erikoistyökalun. Meseen itelle vaihatin liikkeessä, oisko ollut 112€ (sis. osat ja työn).

No, eipä tuo kovin paha hinta olisi. Auto olis menossa perushuoltoon tässä ennen kesää, jos kyse on tuosta onko tuo semmonen vika että voi jättää tielle vai vain "kosmeettinen" haitta? Voisi yhdistää huollot samaan.
 
No, eipä tuo kovin paha hinta olisi. Auto olis menossa perushuoltoon tässä ennen kesää, jos kyse on tuosta onko tuo semmonen vika että voi jättää tielle vai vain "kosmeettinen" haitta? Voisi yhdistää huollot samaan.

Ellei renkaassa tunnu selvää klapia, niin kovaa ajoa vaan huoltoon asti. Monet ajaa ääntä pitävän narinahelan kanssa vuosia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 575
Viestejä
4 540 752
Jäsenet
74 827
Uusin jäsen
RomuRauta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom