Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Hyundai Getzin etupää kolisee ku ajaa koloista, koiranluut vaihdettu ei vaikutusta. Tukivarrenpuslat silmin katteltuna ok, mahtaisko olla iskari/yläpäälaakeri ?
 
Hyundai Sonata 3.3 V6 vm.2006. Ilmastointi ei puhalla kylmää, eikä kuumaa. Puhaltaa vaan sitä mitä sattuu ulkoa löytymään. Moottorin lämmöt on ok. Paisarista kyllä katoaa jäähdytysnestettä johonkin, jättämättä kumminkaan mitään näkyviä lätäköitä alleen.

Mitä ja miten lähtisin tutkimaan? Kansipahvi? Kompura? Vesipumppu? Lauhdutin? Elektroniikka?
 
Vaihdoin raidetangon pään oikealle, vanhan osan mittomisesta huolimatta ratti on joitakin asteita vinossa oikealle päin suoraan ajaessa (ei siis paljoa, mutta itseä häiritsee). Ilmeisesti oikeaa tankoa pitäisi hieman pidentää eikä lyhentää? Olettavasti joku 1/4 kierrosta lienee riittävästi.

Suuntaukseen en ajatellut viedä kun edellisen vaihdon yhteydessä on suunnattu ja nyt raidetangonpää oli säätöakselin kanssa "yhtä puuta", helvetisti lämmittämällä ja vääntämällä aukesi, joten jos tuota kokonaisuutta yrittää säätää niin ei tule onnistumaan koska vasen lienee yhtä juntturassa.

Kaiken järjen mukaan jos/kun ratin saa suoraksi niin kulmat on samat kuin ennen vaihtoa? Ja vastaavasti kun ratti on nyt vähän vinossa niin aurauskaan ei ole ihan kuten ennen...

Mikä olisi hyvä (ja halpa :)) "toho" tuon alustan osien lämmittämiseen? Nyt vedin jollain tämmöisellä raksoille tarkoitetulla mallilla Kaasutoho 1,5m letkulla ja oli vähän siinä ja siinä ettei auto palanut mukana osaa lämmittäessä :)...
 
Vaihdoin raidetangon pään oikealle, vanhan osan mittomisesta huolimatta ratti on joitakin asteita vinossa oikealle päin suoraan ajaessa (ei siis paljoa, mutta itseä häiritsee). Ilmeisesti oikeaa tankoa pitäisi hieman pidentää eikä lyhentää? Olettavasti joku 1/4 kierrosta lienee riittävästi.

Suuntaukseen en ajatellut viedä kun edellisen vaihdon yhteydessä on suunnattu ja nyt raidetangonpää oli säätöakselin kanssa "yhtä puuta", helvetisti lämmittämällä ja vääntämällä aukesi, joten jos tuota kokonaisuutta yrittää säätää niin ei tule onnistumaan koska vasen lienee yhtä juntturassa.

Kaiken järjen mukaan jos/kun ratin saa suoraksi niin kulmat on samat kuin ennen vaihtoa? Ja vastaavasti kun ratti on nyt vähän vinossa niin aurauskaan ei ole ihan kuten ennen...

Mikä olisi hyvä (ja halpa :)) "toho" tuon alustan osien lämmittämiseen? Nyt vedin jollain tämmöisellä raksoille tarkoitetulla mallilla Kaasutoho 1,5m letkulla ja oli vähän siinä ja siinä ettei auto palanut mukana osaa lämmittäessä :)...

Itte remposin sen toisen puolen valmiiksi auki ja kävisin suuntaamassa. Tai googlella ohjeet ja ite sinnepäin.

Tällänen on itellä ollut, ajanut asiansa, hyvästä en tiiä mutta halba ainakin.
 
Mutta eiks se mene kohdalleen (tai tarkemmin: samaan missä se oli ennen remppaa) jos vain ratin saa suoraan, koska vain toinen pää on ollut auki? Jos kyllä niin eikö oikea suunta ratin suoristamiseksi ole varren pidentäminen tässä tapauksessa?
 
Kaiken järjen mukaan jos/kun ratin saa suoraksi niin kulmat on samat kuin ennen vaihtoa? Ja vastaavasti kun ratti on nyt vähän vinossa niin aurauskaan ei ole ihan kuten ennen...

Mikä olisi hyvä (ja halpa :)) "toho" tuon alustan osien lämmittämiseen? Nyt vedin jollain tämmöisellä raksoille tarkoitetulla mallilla Kaasutoho 1,5m letkulla ja oli vähän siinä ja siinä ettei auto palanut mukana osaa lämmittäessä :)...
Kyllä minäkin siitä lähtisin, että jos auraus on ollut kunnossa ja saat nyt vaihdettua päätä säätämällä ratin suoraan, on auraus ainakin sinne päin. Pieniä osia lämmittelee Bilteman polttimella Minipoltin - Pienoispoltin - Biltema . Yksi säiliö kestää älyttömän pitkään ja ne on halpoja.
 
Vaihdoin raidetangon pään oikealle, vanhan osan mittomisesta huolimatta ratti on joitakin asteita vinossa oikealle päin suoraan ajaessa (ei siis paljoa, mutta itseä häiritsee). Ilmeisesti oikeaa tankoa pitäisi hieman pidentää eikä lyhentää? Olettavasti joku 1/4 kierrosta lienee riittävästi.

Suuntaukseen en ajatellut viedä kun edellisen vaihdon yhteydessä on suunnattu ja nyt raidetangonpää oli säätöakselin kanssa "yhtä puuta", helvetisti lämmittämällä ja vääntämällä aukesi, joten jos tuota kokonaisuutta yrittää säätää niin ei tule onnistumaan koska vasen lienee yhtä juntturassa.

Kaiken järjen mukaan jos/kun ratin saa suoraksi niin kulmat on samat kuin ennen vaihtoa? Ja vastaavasti kun ratti on nyt vähän vinossa niin aurauskaan ei ole ihan kuten ennen...

Mikä olisi hyvä (ja halpa :)) "toho" tuon alustan osien lämmittämiseen? Nyt vedin jollain tämmöisellä raksoille tarkoitetulla mallilla Kaasutoho 1,5m letkulla ja oli vähän siinä ja siinä ettei auto palanut mukana osaa lämmittäessä :)...

TOHO kaasupoltin 1300°C + kaasupullo

Kai tuollasella pärjäilee kans jollei usein joudu kuumentelee pultteja yms. :)
 
TOHO kaasupoltin 1300°C + kaasupullo

Kai tuollasella pärjäilee kans jollei usein joudu kuumentelee pultteja yms. :)
Tuo IKH:n malli näyttää kaiken puolin paremmalta, mutta onkohan siinä pietzo/vastaavaa sytkää kun ei lue mitään... Ja toisaalta onko sillä väliä onko se 1300 vai 1800 astetta? Bilteman himmeli onkin sinänsä jonkun takan sytyttämisestä tuttu, sille ei vaan annettu mitään lämpötila speksiä eli onko se liian mopo vai ihan riittävä autoremppoihin...
 
Tuo IKH:n malli näyttää kaiken puolin paremmalta, mutta onkohan siinä pietzo/vastaavaa sytkää kun ei lue mitään... Ja toisaalta onko sillä väliä onko se 1300 vai 1800 astetta? Bilteman himmeli onkin sinänsä jonkun takan sytyttämisestä tuttu, sille ei vaan annettu mitään lämpötila speksiä eli onko se liian mopo vai ihan riittävä autoremppoihin...

En sen paremmin lämpötiloja katsellut, mut tietty vähänkään isomman rautaklöntin punahehkuiseksi saaminen vaatii kovaa kuumuutta, ja mitä kuumempi liekki, sitä nopeammin.
 
Jos toi ikh on tuo mun linkkaama, niin ei ole pietzosytytystä. Pultit mutterit yms saa punahehkuun kohtuuajassa, traktorin isompiakin muttereita tollasella lämmitellyt ja auki on lähteneet. Vähän iso tuo on pullon mallin takia mutta on nuo alustan pultteihin mahtunu.
 
Juu oli just se sun linkkaama...

Tankoa pyöritelty joku vajaa 1/2 kierrosta pidemmäksi parissa erässä ja nyt tuli hyvä vai pitäisikö sanoa että ilman mittailuja tuskin paremmaksi saa.
 
Ei ole hajalla, mutta tuli ylimääräisistä tukivarsista poltettua puslat pois, ulkokoolit puukkosahalla halki, ja poispoikkeen. Säädettävä panhardikin tuli tuossa tehtyä.
Jos sitä huomenna vähän hiekkapuhaltaisi ja vetelisi epoksia pintaan.

Seuraavaksi sitten uretaanipuslien puristelua paikoilleen.

Viikonloppuna radalle (ja kaiteeseen:beye:) jos ehtii.
 
Ei ole hajalla, mutta tuli ylimääräisistä tukivarsista poltettua puslat pois, ulkokoolit puukkosahalla halki, ja poispoikkeen. Säädettävä panhardikin tuli tuossa tehtyä.
Jos sitä huomenna vähän hiekkapuhaltaisi ja vetelisi epoksia pintaan.

Seuraavaksi sitten uretaanipuslien puristelua paikoilleen.

Viikonloppuna radalle (ja kaiteeseen:beye:) jos ehtii.

Miten lie uudemmissa vaikuttaa mut Satellitesta tuli ihan eri auto jo pelkästään kun vaihoin ylätukivarsiin uretaanipuslat, kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut.
Vielä pitäs lehtijousiin vaihtaa samanmoiset.
 
Tällanen pitäis ensi viikonloppuna taas saada kesäliikenteeseen.Viime syssynä päätti 3000tkm ajettu rempattu laatikko laskea öljyt alle ja ei jaksanu enää sykssyllä fixata...toivottavasti selvitään vaan tiivisteillä.löytys kyllä korjattua laatikkoa tallista mutta kun ei ole vastaava kun orkkis(museoitu on) joten hommiks menee, noh eihän nää ole koskaan valmiita.

P8305991.png
 
Corsicassa muuten kanssa tuli mieleen noi puslat. Mites @Stige :llä parani käytös?

Toi pikkuservoletti aina vatkannut vähän rattia ajaessa ja muutenkin aika rauhaton meno. Alatukivarsien puslia voisi miettiä toki ja ronkkia.

Ihan veikeä tommonen pikkujenkkikin, vaikkei vastaakkaan vanhan liiton vehkeitä monessa mielessä. Tulisi se syyläri niin saa liikenteeseen.
 
Corsicassa muuten kanssa tuli mieleen noi puslat. Mites @Stige :llä parani käytös?

Toi pikkuservoletti aina vatkannut vähän rattia ajaessa ja muutenkin aika rauhaton meno. Alatukivarsien puslia voisi miettiä toki ja ronkkia.

Ihan veikeä tommonen pikkujenkkikin, vaikkei vastaakkaan vanhan liiton vehkeitä monessa mielessä. Tulisi se syyläri niin saa liikenteeseen.

Ei vetele enää yhtään urissa tai missään, kulkee ku juna. Ihan järetön parannus pienellä vaivalla ajettavuuteen. Lehtijousiin vielä laittaa ni saa perseen muljuamisen pois isommissa vauheissa ni eiköhän tolla uskalla kovaa ajaa sit.

Siis ei tuo ollut huono ajaa aikasemminkaan kun oli kulmat säädetty sillein että casteria niin paljon kun saa ja camber/auraus sit sen jälkeen, paljon parempi kun suurinosa jenkeistä mitä ajanu mutta silti parannus oli huikee, etenkin keskustassa huomaa kun uraset tiet kun ei muljua urissa puolelta toiselle tai mitään.

Vielä kun jaksais ton ohjaustehostimen näprätä paikalleen ja vaihtaa levyjarrut eteen..
 
Ei vetele enää yhtään urissa tai missään, kulkee ku juna. Ihan järetön parannus pienellä vaivalla ajettavuuteen. Lehtijousiin vielä laittaa ni saa perseen muljuamisen pois isommissa vauheissa ni eiköhän tolla uskalla kovaa ajaa sit.

Siis ei tuo ollut huono ajaa aikasemminkaan kun oli kulmat säädetty sillein että casteria niin paljon kun saa ja camber/auraus sit sen jälkeen, paljon parempi kun suurinosa jenkeistä mitä ajanu mutta silti parannus oli huikee, etenkin keskustassa huomaa kun uraset tiet kun ei muljua urissa puolelta toiselle tai mitään.
Mjoo...

Joku tossa Corsicassakin mättää kun joka saatanan tienpinnan muoto tuntuu perseessä ja ratti+polkimet täristää maantiellä. Mukavan lulla se muuten kyllä on.

Pitäs vähän vaan vaivautua tutkimaan.
 
molemmat katit toimimattomat audissa.

mikä on halvin tapa laittaa kuntoon. mulla on downpipe otettu etuveto-automaatista ja siihen saa kiinni yhden katin. Minkälaisia laippoja suosittelette, jotta olisi helppo tehdä sitten korvausputki katin tilalle.. v-bandiä ei saa ilmeisesti mustana rautana ainakaan motonet/biltema akselilta. Kiire olisi saada ajoon auto..
 
molemmat katit toimimattomat audissa.

mikä on halvin tapa laittaa kuntoon. mulla on downpipe otettu etuveto-automaatista ja siihen saa kiinni yhden katin. Minkälaisia laippoja suosittelette, jotta olisi helppo tehdä sitten korvausputki katin tilalle.. v-bandiä ei saa ilmeisesti mustana rautana ainakaan motonet/biltema akselilta. Kiire olisi saada ajoon auto..

Eikö niitä rosterina saa muka? Laipat on tyhmiä anyway, nää on paljon kivempia, harmi vaan kun ei saa 3" koossa :(
411556_x800.jpg
 
molemmat katit toimimattomat audissa.

mikä on halvin tapa laittaa kuntoon. mulla on downpipe otettu etuveto-automaatista ja siihen saa kiinni yhden katin. Minkälaisia laippoja suosittelette, jotta olisi helppo tehdä sitten korvausputki katin tilalle.. v-bandiä ei saa ilmeisesti mustana rautana ainakaan motonet/biltema akselilta. Kiire olisi saada ajoon auto..
BMW 740 löysin netistä ohjeen että vähän bensaa tankkiin ja pari purkkia jäänestoa kanssa tankkiin ja ilmanputsari pois katsastuksen ajaksi.

Mutta halvin nykyisin varmaan on kun laittaa vähän bensaa ja sopiva määrä E85:sta. En osaa sanoa mikä on sopiva mix? Sitten moottorin vaan ajaa kunnolla kuumaksi ennen leimaa.

Mulla oli myös toinen lambdan johto poikki ja sen kyllä korjasin.
 


Tesla disabloi etänä auton latauksen kesken matkailun ja pyytää 10kiloa USD kahisevaa että antavat ladata. Tyypillä vaimo ja skidejä mukana. Mitä tehdä?


Hehehe.

Edit: Ettei ihan aleta mennä ohi omista pirsseistä niin aiheeseen takaisin.. Volvoon menossa ilmeisesti taas vuosittainen alatukivarsi ostoon apukuskin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa hyvät jarrut.

Itsekin hioin kerran rälläkällä toisen Peugeot 406:n takalevyn, oli tosi helppo juttu (vain ulkopuolelta). Lisäksi olen hionut hiomakoneella Mersun vanhoja jarrupaloja tasaiseksi, kun nuo palat oli ihan samanlaisia kuin Pösössä. Tuokin oli helppoa. Loppu hionta taisi olla hiomapaperilla. Mutta toki ainakin ne palat kannattaa aina ostaa uudet. Levytkin olisi suht helppo vaihtaa, mutta 406:ssa on käsijarru levyn sisäpuolella rumpujarrulla, niin vaatisi vähän uudelleen säätöä.
 
Viimeksi muokattu:
Yhet Primeran takalevyt vetelin kanssa rälläkällä puhtaaks kun oli ihan täysmittaset levyt ja oli hylsy "ruosteisista takalevyistä".

Hienosti toimi kun levyt ottaa vauhtia allensa laikasta.
 
Vein Opel Omegan katsastukseen ja kun päästöjä mitattiin, niin sehän kuumeni ja heitti nesteet pihalle. Onneksi on kaljaa

Se on oikein ooppelille :)

edit. Naapurin sällin T4 farmarilolvo seisoo kans tossa parkkiksella aukileikattu kannu syylärin alla :D Oisko kenties turbo leiponu kiinni?
 
Romu on taas vaihtunut ja hieman korjattavaa olisi tiedossa, joten jaanpa linkin ilmaisiin englanninkielisiin korjausoppaisiin: Free Online Workshop Repair Manuals

Sivun asettelu on paska, mainoksia on riittävästi ja rahaakin tuo kerjää ärsyttävästi, mutta tähän asti olen löytänyt tuolta avun kolmen auton korjailuun. Ei sisällä varmaan kaikista harvinaisimpia harrasteautoja, mutta yleisimmät kotterot löytyvät ihan hyvällä prosentilla.
 
Onkos kellään kokemuksia mikä voisi pitää ääntä ohjauksessa? Rattia käännellessä kuuluu vonkuva ääni. Autossa on sähköinen tehostin, käsittääkseni hammashihna siirtää kierretankoa sähkömoottorin voimalla. Huomenna tarkoitus tilata aika pajalle jos saisi paikallistettua äänilähteen. Toivottavasti rasvauksella selviää kun käytetytkin varaosapaketit maksaa lähes tonnin.
 
Onkos kellään kokemuksia mikä voisi pitää ääntä ohjauksessa? Rattia käännellessä kuuluu vonkuva ääni. Autossa on sähköinen tehostin, käsittääkseni hammashihna siirtää kierretankoa sähkömoottorin voimalla. Huomenna tarkoitus tilata aika pajalle jos saisi paikallistettua äänilähteen. Toivottavasti rasvauksella selviää kun käytetytkin varaosapaketit maksaa lähes tonnin.

Iskarin yläpään laakerit pistää hanttiin niin paljon et tehostimen moottori huutaa hoosiannaa?:D villi veikkaus vain :)
 
Tai sitten vaan hihna vetelee viimeisiä tai tietty tuntematta tarkemmin systeemiä niin varmasti löytyy joku hihnakiristysrulla joka on voinut ruveta vetelemään viimeisiä
 
Googlella yleensä löytyy tyyppiviat helpohkosti viimeistään lontoon murteella. Toki täälläkin joku voisi sen kertoa, jos auton tarkemmat detaljit olisi kerrottu...
 
Googlella yleensä löytyy tyyppiviat helpohkosti viimeistään lontoon murteella. Toki täälläkin joku voisi sen kertoa, jos auton tarkemmat detaljit olisi kerrottu...
Kyseessä BMW f11 525d vm. 2011. Netistä kyllä löytyy erilaisia vaihtoehtoja. Joku tiiviste ohjauspylväässä pitäisi rasvata. Käyttää turvatyynyä irti. Rasvata jotain palloniveltä tai ohjauksen niveliä. Liikutella rattia eri asentoihin (korkeus/syvyys) ja takaisin. Välttää tuen ottamista ratista autosta noustessa yms.
Hyvältä kuullostaa eli ei tule kalliiksi jos rasvalla selviää.
 
Onkos kellään kokemuksia mikä voisi pitää ääntä ohjauksessa? Rattia käännellessä kuuluu vonkuva ääni. Autossa on sähköinen tehostin, käsittääkseni hammashihna siirtää kierretankoa sähkömoottorin voimalla. Huomenna tarkoitus tilata aika pajalle jos saisi paikallistettua äänilähteen. Toivottavasti rasvauksella selviää kun käytetytkin varaosapaketit maksaa lähes tonnin.
Selvennykseksi että tämä siis tapahtuu liikkeessä ja paikallaan täysin samanlailla?
 
Menikin Peugeot pienemmällä huollol katsastuksesta mitä odotin. Odotin korjauskehotusta takajarruista. Mutta ainut oli ajovalon poltin minkä olin ennen katsastusta vaihtanut. Oli pompahtanut polttimon kiinnitysrauta ajon aikana auki.

Takajarrujen levyt oli ihan hirveässä kunnossa osien tilauksen saapumisen venahtaen ylipitkäks. Joten hion rälläkällä ja liuskelaikalla levyt sileäksi. 2 cm raita oli ainut mikä oli ottanut jarrupalaan. Kauan sai hioda et sai sileäksi. Ja jarrupalat sipasta sileäks levyä vasten olevala hiekkapaperilla. Mut näköjään ihan hyviin arvoihin pääsee silläkin että antaa rälläkällä hiodessa navan ottaa hiontavoimasta kierroksia. Takajarrun ja käsijarrun arvot oli 0% heitolla.

3353ed76aac103d9de514a1548fa0837.jpg

Tulipa hyvät jarrut.

Itsekin hioin kerran rälläkällä toisen Peugeot 406:n takalevyn, oli tosi helppo juttu (vain ulkopuolelta). Lisäksi olen hionut hiomakoneella Mersun vanhoja jarrupaloja tasaiseksi, kun nuo palat oli ihan samanlaisia kuin Pösössä. Tuokin oli helppoa. Loppu hionta taisi olla hiomapaperilla. Mutta toki ainakin ne palat kannattaa aina ostaa uudet. Levytkin olisi suht helppo vaihtaa, mutta 406:ssa on käsijarru levyn sisäpuolella rumpujarrulla, niin vaatisi vähän uudelleen säätöä.
Nuoko hyvät jarrut? Rehellinen kysymys. Alla Oman volvo 850 viime katsastuksesta kuukausi/pari sitten.

lND2u2E.jpg


Edit: jm82 huomiotu jos minulle tarkotit.
 
Viimeksi muokattu:
Nuoko hyvät jarrut? Rehellinen kysymys. Alla Oman volvo 850 viime katsastuksesta kuukausi/pari sitten.

lND2u2E.jpg
Niin siis etupäässä oli kyllä aika heikko jarruvoima. Mutta mikä auto?

Takapään jarrut vaan oli juuri tasan, eli siksi sanoin että hyvät jarrut :) Ja takapää olikin korjattu, kun taas etupäälle ei oltu tehty mitään.

Ps.
Https -> http, niin kuva näkyy.
 
Niin siis etupäässä oli kyllä surkea jarruvoima.

Takapään jarrut vaan oli juuri tasan, eli siksi sanoin että hyvät jarrut :) Ja takapää olikin korjattu, kun taas etupäälle ei oltu tehty mitään.
Aah.. Sitä mietinkin että tasaiset mitä itse pitäisi huomioida mutta voi olla että käsijarru remppa juuri taka oikealla vaikutti asiaan minkä takia piti repiä muutama kerta auki mokoma (Skandixilta levittäjä kun Suomesta tuntunut löytyvän parin muun osan kanssa..)
 
Onko tolla jarruvoimalla oikeastaan väliä, jos (ja kun?) se on enemmän kuin vaaditaan pyörän lukitsemiseen ko. autolla? Enemmän mua ahdistais 23 % ero taka-akselilla, koska tuolla saa auton mukavasti pyörimään, jos ei ole ajonvakautusta.
 
Onko tolla jarruvoimalla oikeastaan väliä, jos (ja kun?) se on enemmän kuin vaaditaan pyörän lukitsemiseen ko. autolla? Enemmän mua ahdistais 23 % ero taka-akselilla, koska tuolla saa auton mukavasti pyörimään, jos ei ole ajonvakautusta.

Miksi se auto pyöris ilman ajonvakautusta noin pienellä heitolla? :rofl::rofl::rofl:

Terv. rumpujarrut millä saa varmaan sen 50% heiton aikaseks pelkästään ajamalla toisen puolen renkaat vesilätäköstä.
Kummasti on silti pärjänny tällä talvenkin?
 
Onko tolla jarruvoimalla oikeastaan väliä, jos (ja kun?) se on enemmän kuin vaaditaan pyörän lukitsemiseen ko. autolla? Enemmän mua ahdistais 23 % ero taka-akselilla, koska tuolla saa auton mukavasti pyörimään, jos ei ole ajonvakautusta.

Ei ole kyllä autot pyörineet vaikka jarruvoimien ero on ollu tuota luokkaa 50%. Ja taka-akselilla sallittu ero on 30%, elikkä jos se alkais tuolla erolla pyöriin niin eikö tuo ajonvakautus oli pakollinen jo noissa vanhemmissaki autoissa? Siis tyyliin 80-70-60 luku?
 
Henkilökohtaisesti en ole talvella tai kesällä huomannu tuon takapyörien heiton aiheuttavan mitään tilanteita ainakaan itsellä vaan suoraan auto jatkanut. Ainoastaan talvella tuo abs ruksaa ja kesällä tähän asti ainakin on ihan suoraan mennyt jos jarruttanut tehokaamminkin 60-100km/h vauhdissa.

Mutta muuten ihan hyvä teoria ja mahdollinen. Kevyemmissä autoissa ainakin. Ei itsellä lukkiudu. Ainakaan kun uusia paloja ajoin sisään motarilla mahd. tehokkaasti.. kertaakaan (ABS).


Itse vaihtelin levyt ja palat kun sateella meinannut pysähtyä risteykseen 80/kmh vauhdissa järkevästi.
 
Miksi se auto pyöris ilman ajonvakautusta noin pienellä heitolla? :rofl::rofl::rofl:

Terv. rumpujarrut millä saa varmaan sen 50% heiton aikaseks pelkästään ajamalla toisen puolen renkaat vesilätäköstä.
Kummasti on silti pärjänny tällä talvenkin?
En mä noista prosenteista tiedä eikä tarkoitus ollut juuri tuohon 23 % viitata. Vaan siis pelkästään siihen, että epätasapainolla lähtee mukavasti, jos liukkaan radalla kokeilee ilman vakautusta. Ja kaikki tämä siis "hyvät jarrut" kontekstissa. Ts. otan mieluummin tasaiset kuin vähän tehokkaammat.

e: Omat kokemukset siis ajalta miekka ja täysi-ikäinen mk1 Fiesta. Toinen liukkaan harjoitus tuolla, toinen uudella 90-luvun lopun (vielä vakauttamattomalla) autolla. Fiestalla ku jarruihin hipaisi, niin karuselli oli valmis.
 
En mä noista prosenteista tiedä eikä tarkoitus ollut juuri tuohon 23 % viitata. Vaan siis pelkästään siihen, että epätasapainolla lähtee mukavasti, jos liukkaan radalla kokeilee ilman vakautusta. Ja kaikki tämä siis "hyvät jarrut" kontekstissa. Ts. otan mieluummin tasaiset kuin vähän tehokkaammat.

e: Omat kokemukset siis ajalta miekka ja täysi-ikäinen mk1 Fiesta. Toinen liukkaan harjoitus tuolla, toinen uudella 90-luvun lopun (vielä vakauttamattomalla) autolla. Fiestalla ku jarruihin hipaisi, niin karuselli oli valmis.

Fiesta oli sitte vissiin paha vehje, mutta samapa se sille, aiheeseen:

Uudehkon volvon (vm98 ja 680tkm) leimalla käytin ja yllätys oli kyllä melkonen. Kuukaudelleen 2 vuotta sitte vaihdettu alatukivarsi paskana. Eli siis ne 2 kumipuslaa ja alapallo. Ei ollu ees halvinta paskaa mitä alle pistettiin mutta niin vain oli entinen, katsuriki vähän ihmetteli ko kerroin että kilsoja on tullu ehkä se 50000.

Oha tuo painava keula ja paskaa tietä tulee ajettua, mutta edelliset kesti sen 4 vuotta + edellisen omistajan ajot mistä mulla ei ole tietoa, ja tosiaan tuo oma ajo on vähentyny viimeaikoina.
 
Fiesta oli sitte vissiin paha vehje, mutta samapa se sille, aiheeseen:

Uudehkon volvon (vm98 ja 680tkm) leimalla käytin ja yllätys oli kyllä melkonen. Kuukaudelleen 2 vuotta sitte vaihdettu alatukivarsi paskana. Eli siis ne 2 kumipuslaa ja alapallo. Ei ollu ees halvinta paskaa mitä alle pistettiin mutta niin vain oli entinen, katsuriki vähän ihmetteli ko kerroin että kilsoja on tullu ehkä se 50000.

Oha tuo painava keula ja paskaa tietä tulee ajettua, mutta edelliset kesti sen 4 vuotta + edellisen omistajan ajot mistä mulla ei ole tietoa, ja tosiaan tuo oma ajo on vähentyny viimeaikoina.

Onhan puslien pultit kiristetty auto alhaalla? Muuten kyllä repii puslat rikki. Alapallot kestää, kunhan lisää vaseliinia kumin alle ennen asennusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom