Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onko sulla käsitystä miten ne vaijerit menee auton alla? Jos siellä on joku putki, jota ei tarvitse vaihtaa, niin sitten se on aika helppo homma youtube-videoiden perusteella. Sisällä täytyy löysyttää kiristystä sen verran, että saa vanhat vaijerit irti. Todennäköisesti keskikonsolin laatikko tms. mikä siinä käsijarrukahvan yläpuolella on, on helposti irrotettava koska säätö näytti olevan siellä päässä. Pyörien päässä tietty täytyy ottaa vaijerit irti ja pistää uutta tilalle. Parkkipaikalla homma menee ikäväksi, jos paljon joutuu alle ryömimään. Tehtävissä, mutta... Motonetin hinnaston mukaan hommaan vaikuttaa myös se, että jos on sähköinen käsijarru, johdot paljon lyhyemmät.

Normaalilla kahvalla on. En oikein löytäny järkevää videota siitä miten se vaijeri on vedetty. Pitänee hakea osa ja irrotella ainakin rengas edestä... Keskikonsolin päässä vaikutti helpolta, kun vähän jo purin.
 
Seuraavanlaisten oireiden syytä olen pohtinut: Ylämäessä tai mutkassa (joskus alamäessäkin) kevyesti jarrutettaessa auto heijaa pituussuunnassa taajuudella, joka on pienempi kuin pyörien pyörimisnopeus. Terävissä montuissa takaa oikealta kuuluu kumimainen nitinä. Talvella pakkasella taka-akselin puslat ovat pitäneet narinaa esimerkiksi autoon istuessa. Tästä kaikesta olen päätellyt, että taka-akselin pusla (joko toinen tai molemmat) voisi olla vaihtokunnossa. Katsastuksessa asiasta ei sanottu mitään ja puslat ainakin näyttävät ehjiltä. Lisäksi korjaamolla oltiin sitä mieltä, että ei kuulostaisi puslavialta.

Onkos jollakulla viisasta mielipidettä? Auto on Seat Ibiza ST 2011.
 
Näin tänään... 31044108_10156298777737460_2196522004037763072_n.jpg

Aamulla lähdin töihin, tuntu vähän hassulta auto... ajoin n. 100m kunnes oli pakko pysähtyä ja mennä tsekkaa renkaat.. ja tyhjähän tuo oli. Siinä meni kumi prkl ku nilkutin takasin omaan pihaan..
 
Näin tänään... 31044108_10156298777737460_2196522004037763072_n.jpg

Aamulla lähdin töihin, tuntu vähän hassulta auto... ajoin n. 100m kunnes oli pakko pysähtyä ja mennä tsekkaa renkaat.. ja tyhjähän tuo oli. Siinä meni kumi prkl ku nilkutin takasin omaan pihaan..

Ja eilen iltapäivällä vielä fiilistelin uuden levyn kanssa jota paukuttaa sitten aamulla ku töihin lähtee :D
 

Liitteet

Citroen C5 vm 2003 ilmoitti "AIRBAG FAULT" kesken ajon. Johan tuo aika kauan toimikin ilman vikoja. Kai se pitää vikakoodin lukuun viedä. Onneksi ei ole katstatus ihan lähellä eikä tämä ajoa estä.
Rattispiraalin vikoja näissä näemmä on jonkin verran ollut.
E: sitikka, ei vag!
 
Viimeksi muokattu:
C5 vm 2003 ilmoitti "AIRBAG FAULT" kesken ajon. Johan tuo aika kauan toimikin ilman vikoja. Kai se pitää vikakoodin lukuun viedä. Onneksi ei ole katstatus ihan lähellä eikä tämä ajoa estä.
Rattispiraalin vikoja näissä näemmä on jonkin verran ollut.

Jos sattuu olee sivuturvatyynyjä jotka on sijoitettu penkkiin, niin penkin alla oleva johtosarja saattaa myös olla syypää :)
 
Jos sattuu olee sivuturvatyynyjä jotka on sijoitettu penkkiin, niin penkin alla oleva johtosarja saattaa myös olla syypää :)
Mitä nyt pikaisesti googletin asiaa niin c5:ssa näitä on aikas harvoin. Muuta kiitos vinkistä, helppo tsekata :tup:
 
Mitä nyt pikaisesti googletin asiaa niin c5:ssa näitä on aikas harvoin. Muuta kiitos vinkistä, helppo tsekata :tup:

Njoo, vähän vanhempien volkkarien peruskauraa nuo airbag-viat jotka tulee penkin alta olevasta johtosarjasta :D

Varsin helposti tulee noita autohin joissa on penkeissä noi airbagit. Varsinkin itelle tullu, ku oon lähes 190cm pitkä ja eukot jotka ajelleet mun autoja säännöllisesti ovat n. 160cm +-... Eli sitä penkkiä siirrellään melko rajusti :D
 
Eli se ei ole hävinnyt esim. muutaman startin jälkeen? Mulla antoi joskus passenger airbag fault ja passenger airbag deactivated. Mitään pysyvää vikakoodia ei koskaan antanut.

Njoo, vähän vanhempien volkkarien peruskauraa nuo airbag-viat jotka tulee penkin alta olevasta johtosarjasta :D

Varsin helposti tulee noita autohin joissa on penkeissä noi airbagit. Varsinkin itelle tullu, ku oon lähes 190cm pitkä ja eukot jotka ajelleet mun autoja säännöllisesti ovat n. 160cm +-... Eli sitä penkkiä siirrellään melko rajusti :D
Joo eli sitikan c5 kyseessä :D Enpä ajatellut että vaggejakin on tuolla nimellä. Koodi ei ole kadonnut.
 
Mistäköhän kaupasta mahtais saada ilmastointilaitteen täyttöliittimien kumitulppia? Liittimet varmaan on aikalailla vakiokokoisia. Mätänetistä ei ainakaan tuntunut löytyvän ja ei oikein tiedä millä termillä nämä jostain ebaysta löytyis.
 
Tuon näköisiä hain, kiitos.

e: Mikäköhän C5:n r134a korkit mahtaa olla, 13/16 mm lienee oikein. Jotain isompiakin oli. Ei nuo paljoa maksa, mut vatuttais tilata ja huomata kk päästä, että väärät tuli :D
 
Viimeksi muokattu:
6457XK ja 6457VY on ainakin ykkös ja kakkoskoppaisen C5:sen ilmastoinnin huoltoliittimen hatut. Koosta en tiedä, mutta ainakin noilla numeroilla saa marmorilta varmasti oikeat hatut. Toki hinta voi olla liikaa, mutta kysymällähän siitä selviää.

E: toki tällein ku miettii niin kaikki r134a korkit pitäisi käydä ristiin, mutta mistäpä sitä tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Normaalilla kahvalla on. En oikein löytäny järkevää videota siitä miten se vaijeri on vedetty. Pitänee hakea osa ja irrotella ainakin rengas edestä... Keskikonsolin päässä vaikutti helpolta, kun vähän jo purin.

Eipä ollutkaan vaijerissa vikaa. Käsijarrun palautusjousi oli lähtenyt maantielle, eikä jumittava mäntä palautunut tarpeeksi ilman sitä. Uusi jousi (suzuki pv:n jarrukenkien jousipari sopi) ja taas mennään.
 
Lohko koneistettu ja selvis syy halkeemillekin... Sylinterissä on toisella puolella 5-6mm seinämä ja toisella puolella ehkä 2mm...
Ja tottakai tää puoli mistä ne oli halki ni se on just se ohut puoli "thrust side".

Noh taistellaan lämpöongelmien kaa sit seuraavaks? Tai ei? Jää nähtäväks.
Öljylle tulossa oma jäähy ja kävin hakee 850 Volvon kaks nopeuksisen flektin ja näyttää sen valmis tunnelikin peittävän melkein koko syylärinkin. Aika iso paketti on ja tehokaskin vielä.

9c154788f3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mistä kannattaisi lähteä selvittämään vikaa auton jäähdytysnesteen katoamiselle? Nestettä häviää noin 1-2dl/1tkm, eikä se tipu maahan. Öljyn sekaan se ei kerry, ainakaan sellaisissa määrin että sitä huomaisi, eikä pakoputkesta tupruta valkoista höyrypilveä.
 
Mistä kannattaisi lähteä selvittämään vikaa auton jäähdytysnesteen katoamiselle? Nestettä häviää noin 1-2dl/1tkm, eikä se tipu maahan. Öljyn sekaan se ei kerry, ainakaan sellaisissa määrin että sitä huomaisi, eikä pakoputkesta tupruta valkoista höyrypilveä.
Noin pieni määrä ei välttämättä näy höyrynä kun menee tuolla matkalla. Voi hyvin joku tiiviste pikkusen falskata, se sitten että missä on toinen asia.
 
Kannen (tiiviste)rempaltahan tuo selvästi kuulostaa. Vanhalla rellulla meni 1/2 litraa tonnilla ilman suurempia ongelmia tai sivuefektejä. Mut jos autolla on jotain rahallista väliä, niin kannattanee huoltaa...
 
Mulla kadotti nestettä kun paisuntasäiliön korkki vuoti,kannattaa alottaa vian etsiminen tutkimalla jäähdyttimen korkki ja paisarin korkki,lisäksi voi vuotaa paisarin säiliö tai letku.
 
Itsellä tiputti sisäkennolle menevästä liittimestä turbon päälle. Haihtu siitä, hajusta huomas.
 
Noin pien vuoto tukkiutuu niillä nestemäisillä paikka aineillakin.

Omat romut alkaa ehkä kääntyä voiton puolelle pikkuhiljaa, toinen kansi jo puoliks kasattu mut ei tuolla kylmässä jaksa flunssassa hirveesti ähistä. Tein venttiileihin kotikonstein pienen back cutin kanssa, tolla voi olla huima ero virtauksessa varsinkin vakio venttiileillä/kansilla.
Sit läppäsin venttiilit vielä ja kasaan uusilla jousilla ja kumeilla.
Halpa venttiilijousipuristin väänty jo vähän vakiojousista, jännällä odotan millon se räjähtää auki noilla uusilla vai saanko tehtyä kannet loppuun asti vielä!

fJn5Lsq.jpg

mnWKDWi.jpg

K0N4qUT.jpg

mGwYhUL.jpg
 
Noin pien vuoto tukkiutuu niillä nestemäisillä paikka aineillakin.

Omat romut alkaa ehkä kääntyä voiton puolelle pikkuhiljaa, toinen kansi jo puoliks kasattu mut ei tuolla kylmässä jaksa flunssassa hirveesti ähistä. Tein venttiileihin kotikonstein pienen back cutin kanssa, tolla voi olla huima ero virtauksessa varsinkin vakio venttiileillä/kansilla.
Sit läppäsin venttiilit vielä ja kasaan uusilla jousilla ja kumeilla.
Halpa venttiilijousipuristin väänty jo vähän vakiojousista, jännällä odotan millon se räjähtää auki noilla uusilla vai saanko tehtyä kannet loppuun asti vielä!
Itse olen ainakin paikka-aineiden vastainen. Äkkiä on lämmönvaihdin ja pahimmassa tapauksessa muutakin tukossa, en suosittele.
 
Itse olen ainakin paikka-aineiden vastainen. Äkkiä on lämmönvaihdin ja pahimmassa tapauksessa muutakin tukossa, en suosittele.

Ne pääasiassa nestemäiset aineet kun ei meinaa minkäänlaisia vuotoja edes tukkia mutta vastaava vuoto oli jossain mitsibitsissä ja siihen se toimi kyllä, vuoti jostain välikannen välistä lohkon päälle niin että kerkes haihtua ennenkun maahan pääs ja ainut kerta kun se nestemäinen paikka aine on toiminu itellä. Eikä ole kyllä koskaan mitään tukkinut, sitä on tullu kokeiltua huonolla menestyksellä vaikka mihin.
Ne sitten oikeesti hyvät aineet ja jauheet onkin eri asia, ne tuppaa jäämään ylimääräset sit lohkon takaosaan alimpaan kohtaan yleensä näköjään, niitä kun tunkee liikaa sinne jäähytysjärjestelmään ni oon kyllä yhen syylärin saanu sillein tukittua aika hyvin.

Puhtaaseen järjestelmään ohjeiden mukaan laitettuna ei noista kyllä mitään harmia ole.
 
Mistä kannattaisi lähteä selvittämään vikaa auton jäähdytysnesteen katoamiselle? Nestettä häviää noin 1-2dl/1tkm, eikä se tipu maahan. Öljyn sekaan se ei kerry, ainakaan sellaisissa määrin että sitä huomaisi, eikä pakoputkesta tupruta valkoista höyrypilveä.
Omasta Passatistani oli haljennut muovinen 90 asteen kulma vaihdelaatikon päältä. Halkeama oli niin pieni, että ainoastaan ajossa hävisi nestettä. Yläkautta vuotojälkiä ei näkynyt, mutta alapuolelta löytyi, ku otti pohjapanssarin irti.

Edit. lisätään sen verran itse vaihtotyöstä, että ihan ilman vastoinkäymisiä ei selvitty... Letku kiinnittyi yläpäästä sisälämmittimen kennoon ja siitä katkesi muovinen letkuliitin. Onneksi siinä oli pituutta niin reilusti, että letkun sai siihen edelleen kiinni. Samalla kertaa rapsahti poikki myös öljytikun suppilo. Sekin oli niin rapeassa kunnossa, että piti palasina irrottaa loppuosa.
 
Kannen (tiiviste)rempaltahan tuo selvästi kuulostaa. Vanhalla rellulla meni 1/2 litraa tonnilla ilman suurempia ongelmia tai sivuefektejä. Mut jos autolla on jotain rahallista väliä, niin kannattanee huoltaa...
Mulla kadotti nestettä kun paisuntasäiliön korkki vuoti,kannattaa alottaa vian etsiminen tutkimalla jäähdyttimen korkki ja paisarin korkki,lisäksi voi vuotaa paisarin säiliö tai letku.
Itsellä tiputti sisäkennolle menevästä liittimestä turbon päälle. Haihtu siitä, hajusta huomas.
Omasta Passatistani oli haljennut muovinen 90 asteen kulma vaihdelaatikon päältä. Halkeama oli niin pieni, että ainoastaan ajossa hävisi nestettä. Yläkautta vuotojälkiä ei näkynyt, mutta alapuolelta löytyi, ku otti pohjapanssarin irti.
Rahallista arvoa autolla tonni pari, mutta hyvä ja halpa käyttöauto niin korjaan vian jos vain siinä onnistun. Autossa ei ole pohjapanssaria, turboa tai mitään muutakaan mihin nesteet voisi hävitä ilman että tippuisi maahan. Näkyviä vuotoja ei tosiaan ole, katsottu ylhäältä ja alhaalta kaikki asiaan kuuluvat osat läpi auton käydessä ja sammuksissa ollessa. Ainoa mahdollisuus on että sisäisesti häviää johonkin, mutta kysymys kuuluukin että mihin? Kannentiiviste, kuten Kvarkki veikkasi? Mitä kaikkia tiivisteitä kannattaa vaihtaa, vai vaihdanko samalla vauhdilla kaikki yläpään tiivisteet?
 
Mikä auto kyseessä, helpottaa vikapaikan arvailua? Vai oliko se jo mainittu ja minä vain puusilmä tapani mukaan...?
 
Jos vuoto on pieni ja vuotaa vain lämmöisenä niin voi haihtua ilmaan eikä tiputa mihinkään.Ei tuolle välttämättä tarvitse tehdä mitään,seuraa tilannetta ja yrittää etsiä vuodon.Kansiremontti on vähän yliampuvaa jos ei varmasti tiedä että vika on siinä.
 
Jos vuoto on pieni ja vuotaa vain lämmöisenä niin voi haihtua ilmaan eikä tiputa mihinkään.Ei tuolle välttämättä tarvitse tehdä mitään,seuraa tilannetta ja yrittää etsiä vuodon.Kansiremontti on vähän yliampuvaa jos ei varmasti tiedä että vika on siinä.

Juuri näin, nää tuomiopäiväteoriat heti kättelyssä on kyllä aivan järettömiä. Mutta nuokin kommentoijat eivät varmaa ite myöskään korjaa edes autojaan.
 
Juuri näin, nää tuomiopäiväteoriat heti kättelyssä on kyllä aivan järettömiä. Mutta nuokin kommentoijat eivät varmaa ite myöskään korjaa edes autojaan.
Kolme neljästä nestehukasta on johtunut kansiviasta omalla kohdalla. Kaksi kertaa ollut kansi halki (Toyota ja Peugeot) ja yhdesti tiiviste vuoti ulospäin (Mercedes). Yhdessä vuoti paisuntasäiliön korkki (Volkswagen). Omasta kokemuksesta yleensä epäilen pahinta eli kansivikaa. Ja kaikki edellä mainitut korjasin Avensista lukuun ottamatta johon ei saanut kantta.
 
Juuri näin, nää tuomiopäiväteoriat heti kättelyssä on kyllä aivan järettömiä. Mutta nuokin kommentoijat eivät varmaa ite myöskään korjaa edes autojaan.
Kansiremontti = tuomiopäivä :rofl: Kivojahan nuo on verrattuna johonkin muuhun hommaan, missä auki otettavat paikat o täysin ruosteessa ja työskentelyasentokin DIY varustein mitä mukavan.

Kerran kyseessä on parin tonnin kosla, niin kovaa ajoa vaan nestepönikän kanssa. Kansi auki, jos hävikki pahenee ja vuotokohtaa ei ole muualta löytynyt. Kannen suoruus kannattaa varmistaa. Tuo 1/2 l/tonni rellu siis oli sinnepäin-ja-tuurilla rempan jäljiltä, ei ollut kiinnostusta/aikaa alkaa viemään koneistettavaksi. Alunperin pahvi oli kärähtänyt termarin jumituttua, silloin sai Porin kirjastokorttelin ympärille tehtyä loopin valkoisesta savusta :rofl:
 
Välineet kyllä löytyy moottorinosturia ja nelipilarinostinta myöten, ei ole siitä kiinni. Joku kyseli, niin kyseessä on C korinen corsa Z12XE moottorilla. Havaitsin tuon vian jo viimevuoden loka/marraskuussa. Alunperin ajattelin että oli vain täyttynyt loputkin paikat loppukesän vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta olen sen jälkeenkin kolme kertaa lisännyt useamman desin ja taas pitäisi lisätä. Varmistan vielä vuotojen mahdollisuutta reilun kuukauden ajan kesälomaa odotellessa, mutta jos nyt oletetaan että se häviää koneen sisäisesti niin mitä kaikkea vaihdan?
 
Jos se ei vuotanut vesipumppuremppaa ennen ja sen jälkeen nesteet ovat alkaneet häviämään, niin eikös se ole sitten aika selvä peli missä vika? Vai kävikö vanhan vesipumpun kanssa joku haveri, jossa kone pääsi lämpenemään? Jolloin kansipahvit ja kansi ovat saattaneet ottaa kipeää.

e: Minkälainen tilavuus tuossa on jäähdytinnestettä? Lähinnä rupesin pohtimaan onko kulunut määrä siinä rajoissa, että olisi tosiaan vain ollut ilmaa piirissä.
 
Välineet kyllä löytyy moottorinosturia ja nelipilarinostinta myöten, ei ole siitä kiinni. Joku kyseli, niin kyseessä on C korinen corsa Z12XE moottorilla. Havaitsin tuon vian jo viimevuoden loka/marraskuussa. Alunperin ajattelin että oli vain täyttynyt loputkin paikat loppukesän vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta olen sen jälkeenkin kolme kertaa lisännyt useamman desin ja taas pitäisi lisätä. Varmistan vielä vuotojen mahdollisuutta reilun kuukauden ajan kesälomaa odotellessa, mutta jos nyt oletetaan että se häviää koneen sisäisesti niin mitä kaikkea vaihdan?
Isällä 1.9 tdi:ssä meni vesipumppu. Ilmeisesti laakerit jotenkin hajosi ja siipi kulutti ympärillä olevan metallin puhki. Jollain nestemäisellä metallilla sai vielä korjattua, mutta oli vähän hankala kun jakopään joutuu aina purkaa, että pääsee korjaamaan vuotavaa kohtaa.

En sitten tiedä missä vuoto on tai sitten on kuuri jossain vesipumpun lähettyvillä.
 
Tosiaan viime perjantaina oli rengas tyhjä ku töihin lähdin, valitettavasti huomasin ajettuani vasta hetken matkaa = rengas paskaks eikä audissa vararengasta eikä edes toisia vanteita renkailla. Toisessa kuvassa asennuksen tiukka arvioitsija paikalla tarkastamassa työn jäljen :D

31131258_10156305874252460_7184197521210605568_n.jpg

31143743_10156305883727460_2394351968672808960_n.jpg
 
Ajatuksia?

Pihakoristeen käynnistin talven jäljiltä ensimmäistä kertaa sitten syksyn mutsilla ja faijalla. Lähti käyntiin, toimii ihan hyvin. Tankki tosin tyhjä. 5l kanisterilla käväisin hakemassa uutta bensaa tankkiin ja ajelin lähimmälle huoltoasemalle ongelmitta tankkaamaan.

Mutta. Bensaa tuo ei pistoolista halua ottaa vastaan. Tooooodella vähän kerrallaan voi tankata ja sitten pitää odotella että bensa valuu tankkiin. Kanisterista tankatessa bensa meni ongelmitta suoraan kaatamalla tankkiin?

Auto vm. 2014 Kia Picanto. Muuttuiko tuo kanisterilla tankattavaks pitkän seisomisen takia?
 
Ajatuksia?

Pihakoristeen käynnistin talven jäljiltä ensimmäistä kertaa sitten syksyn mutsilla ja faijalla. Lähti käyntiin, toimii ihan hyvin. Tankki tosin tyhjä. 5l kanisterilla käväisin hakemassa uutta bensaa tankkiin ja ajelin lähimmälle huoltoasemalle ongelmitta tankkaamaan.

Mutta. Bensaa tuo ei pistoolista halua ottaa vastaan. Tooooodella vähän kerrallaan voi tankata ja sitten pitää odotella että bensa valuu tankkiin. Kanisterista tankatessa bensa meni ongelmitta suoraan kaatamalla tankkiin?

Auto vm. 2014 Kia Picanto. Muuttuiko tuo kanisterilla tankattavaks pitkän seisomisen takia?

Korvaus-ilmaputki tukossa?
 
Jotkut automallit on ronkelia pistoolista,koeta vaihdella pistoolin asentoa ja syvyyttä.
 
Mulla oli ainakin yks sellanen, että pohjaan asti ei kärsinyt pistoolia työntää. Sopivasti sisällä toimi, niin en sitten jaksanut ikinä selvittää mikä haittasi.
 
Ja täällä on yks asema missä en oo vielä yhtään jenkkiä pystynyt tankkaamaan viettämättä tuntia siinä pistoolilla ihan sama miten sitä pyörittelin, muilla asemilla kun ei oo ongelmia ollu. Eli kokeile toista asemaa jos ei siinä pelitä.
 
Ja täällä on yks asema missä en oo vielä yhtään jenkkiä pystynyt tankkaamaan viettämättä tuntia siinä pistoolilla ihan sama miten sitä pyörittelin, muilla asemilla kun ei oo ongelmia ollu. Eli kokeile toista asemaa jos ei siinä pelitä.

Sama homma itellä ton Sevillen kanssa, aseman omistaja vaihtoi pistoolit ja huomattavasti paksumpi se metalliosa, ei meinaa mahtua rööriin ja homma on semmosta lorottelua, että meinaa turhautua hyvinkin äkisti, noh, eipähän tarvi enää käydä siinä ainakaan tolla autolla.
 
Auto. Tuo monelle pakollinen rahareikä ja murhekasa :) Jostain syystä itselle ja monelle tutulle kulkeutunut noita vaggilaisia ja aina v*tuttanut maksaa kymppejä siitä vikakoodien luvusta jollekin liikkeelle. Saati sitten koodaukset/sopeutukset joka maksavat vielä enemmän.
Mutta ei onneksi enää kun hommasin itselle HEX V2-pulikan ja softan, aika passeliin aikaan......aamulla syttyi kuuluisa moottorin vikavalo ja egr-venttiiliä herjasi.
Eihän siinä, saksasta uusi edukkaasti, vaihtoon ja mono ropelliin :D
 
Ajatuksia?

Pihakoristeen käynnistin talven jäljiltä ensimmäistä kertaa sitten syksyn mutsilla ja faijalla. Lähti käyntiin, toimii ihan hyvin. Tankki tosin tyhjä. 5l kanisterilla käväisin hakemassa uutta bensaa tankkiin ja ajelin lähimmälle huoltoasemalle ongelmitta tankkaamaan.

Mutta. Bensaa tuo ei pistoolista halua ottaa vastaan. Tooooodella vähän kerrallaan voi tankata ja sitten pitää odotella että bensa valuu tankkiin. Kanisterista tankatessa bensa meni ongelmitta suoraan kaatamalla tankkiin?

Auto vm. 2014 Kia Picanto. Muuttuiko tuo kanisterilla tankattavaks pitkän seisomisen takia?
Korvaus-ilmaputki tukossa?
Haa!

Meillä myös Kia (Cee'd) ja sama ongelma. 7 vuoden käytön jälkeen muuttui tankkaaminen hankalaksi. En ole sen kummemmin selvitellyt kun löysin oikean asennon, mutta vaimo ei osaa vieläkään tankata joten voisihan tätä koittaa korjata. Miten tuota korvausilmaputkea voisi putsata? Pääseekö siihen itse käsiksi?
 
Citroen C5 vm 2003 ilmoitti "AIRBAG FAULT" kesken ajon. Johan tuo aika kauan toimikin ilman vikoja. Kai se pitää vikakoodin lukuun viedä. Onneksi ei ole katstatus ihan lähellä eikä tämä ajoa estä.
Rattispiraalin vikoja näissä näemmä on jonkin verran ollut.
E: sitikka, ei vag!
Vikakoodit luettu, spiraalissa vika. Eli käytettyä viiksipakettia katselemaan tilalle.
 
Oli melko tiukasti peräkärryn renkaat kiinni vanteissa. Ajattelin vaihtaa itse ja säästää, ilman rengaskonetta luonnollisesti :D. Noh olihan ne renkaat olleet sen kymmenen vuotta, niin ei kai tuo ihme ole, jos on vähän tiukassa. Vaihtoon menivät kun kumi halkeili renkaissa, niin parempi vaihtaa ettei kerran hajoa kun on kärri lastattuna.
 
Ihan sama oli itsellä kun viimekesänä vaihdoin. Sai vääntää C -rengasta tosissaan vaikka koko oli vaatimaton 13". Jännä et oli C -renkaat laitettu vaikka 750kg jarruton kärry. Perus 155/80R13 kun sekin 437kg eli 874 kiloa kantavuutta yhteensä. (Vaatimus pyörälle muistaakseni 0,45 x 750kg )

Enä saanut vanteen jalasta irtoamaan hakkaamalla/vääntämällä. Ei auttanut kun auton tiputtaa päälle ja siltikään ei meinannut lähteä. Ei kyllä tarvitse c-luokan rengasta jarruttomaan peräkärryyn. Esim. motonet myy peräkärryyn vanne+rengas yhdistelmää, jossa on 437kg kantavuus (eli indeksi 79). "Perävaunuissa käytettävälle pyörälle hyväksytään rajoitetun nopeuden vuoksi (80 km/h) +10% lisää kantavuutta virallisen kantavuusindeksin päälle". Entiset oli 79 indeksillä olevat renkaat ja samalla indeksillä olevat laitoin tilalle. Kärkkäiseltä alle 30€/kpl 155/80R13 renkaat. Sikapäivien aikaan 3€ toimituskulut ja tulihan sieltä nyt vähän muutakin samalla tilattua.
 
Ihan sama oli itsellä kun viimekesänä vaihdoin. Sai vääntää C -rengasta tosissaan vaikka koko oli vaatimaton 13". Jännä et oli C -renkaat laitettu vaikka 750kg jarruton kärry. Perus 155/80R13 kun sekin 437kg eli 874 kiloa kantavuutta yhteensä. (Vaatimus pyörälle muistaakseni 0,45 x 750kg )

Vois kuvitella et on jääny jostain autosta "vanhaks" tai jostain saatu ilmaseen.. Tai sitten myyjä on vaan osannut kertoa mikä on hyvä kumes kärryihin :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 383
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom