Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Nyt on sit takarenkaat uusittu, kun meni korjauskelvottomaksi. Minkälie murikan päälle sitä on tullutkaan motarilla ajettua? Sisälokari oli sen verran ottanut tosta kipiää, että on aivan murusina. Pääseepähän taas käyttää autoa korjattava.

No eihän sisälokasuoja vaihtaminen nyt mikään kummoinen temppu ole vaikka kerrostalon parkkipaikalla kunhan ei räntää sada?
 
Noniin, updeittiä -05 Audi A6 3.2 FSI Quattrosta :lol:

En ole vieläkään saanut autoa VCDSn päähän, mutta uusi start/stop nappimoduuli on tilattu koska stop-nappula ei toimi. Xenonit ovat todella himmeät ja niiden tasonsäätö ei toimi. Ilmeinen vika taitaa olla likaiset projektorit/linssit tms. Vai voiko olla sellainen systeemi, et kun xenonien tasosäätö hajoaa, niin automaagisesti säädetään jännitettä pienemmälle ettei sokaista vastaantulevia? Tasonsäädöstä myyjä sanoi, että olisi yhden tasosäätöanturin varsi poikki. Autoa saan ehkä nosturille lauantaina kaverin luokse, siellä selvinnee pitääkö paikkaansa :)
 
Noniin, updeittiä -05 Audi A6 3.2 FSI Quattrosta :lol:

En ole vieläkään saanut autoa VCDSn päähän, mutta uusi start/stop nappimoduuli on tilattu koska stop-nappula ei toimi. Xenonit ovat todella himmeät ja niiden tasonsäätö ei toimi. Ilmeinen vika taitaa olla likaiset projektorit/linssit tms. Vai voiko olla sellainen systeemi, et kun xenonien tasosäätö hajoaa, niin automaagisesti säädetään jännitettä pienemmälle ettei sokaista vastaantulevia? Tasonsäädöstä myyjä sanoi, että olisi yhden tasosäätöanturin varsi poikki. Autoa saan ehkä nosturille lauantaina kaverin luokse, siellä selvinnee pitääkö paikkaansa :)
Xenoneissa on kiinteäjännite, mitä ballasti syöttää, ei säätöä. Tuota himmeyttä voi aiheuttaa palaneet heijastinpinnat tai sitten ihan vaan vanhat polttimot. Jos ei mitään tietoa koska polttimot vaihdettu tai jos on jotain kiinapolttimoja niin siitä voi saada jo paljon apua kun vaihtaa uudet merkkipolttimot.
 
Xenoneissa on kiinteäjännite, mitä ballasti syöttää, ei säätöä. Tuota himmeyttä voi aiheuttaa palaneet heijastinpinnat tai sitten ihan vaan vanhat polttimot. Jos ei mitään tietoa koska polttimot vaihdettu tai jos on jotain kiinapolttimoja niin siitä voi saada jo paljon apua kun vaihtaa uudet merkkipolttimot.

Katselin tuossa mister-autosta uusia hellan umpioita.. ei mitään tajuttoman kalliita.

Ajovalo HELLA 1EL 009 925-511 - Valaistus/merkkivalot
 
Katselin tuossa mister-autosta uusia hellan umpioita.. ei mitään tajuttoman kalliita.

Ajovalo HELLA 1EL 009 925-511 - Valaistus/merkkivalot
Toisaalta saa saksan amazonista kaksi polttimoa satasella. Kukin sitten vaihtaa ensin sen kumman haluaa :) Tietenkin jos vaihtaa molemmat samalla niin varmasti kirkastuu.

E: ilmeisesti tohon menee D2S eikä D1S kuten oletin eli saa varmasti paljon alle sataseen jo merkkipolttimot.
 
Toisaalta saa saksan amazonista kaksi polttimoa satasella. Kukin sitten vaihtaa ensin sen kumman haluaa :) Tietenkin jos vaihtaa molemmat samalla niin varmasti kirkastuu.

E: ilmeisesti tohon menee D2S eikä D1S kuten oletin eli saa varmasti paljon alle sataseen jo merkkipolttimot.

Mmm... voishan sitä tietty ostaa uudet polttimot, kokeilla ja jos ei ala futaa, niin uudet umpiot sitte :)
 
Mmm... voishan sitä tietty ostaa uudet polttimot, kokeilla ja jos ei ala futaa, niin uudet umpiot sitte :)
Näköjään voi olla D2S tai D4S siellä polttimona. Kannattaa kurkata ennen tilausta. Itse voin ainakin suositella Osramin cool blue intense ja night breaker polttimoita, riippuen haluatko valkoista väriä vai maksimaalista valotehoa.
 
Näköjään voi olla D2S tai D4S siellä polttimona. Kannattaa kurkata ennen tilausta. Itse voin ainakin suositella Osramin cool blue intense ja night breaker polttimoita, riippuen haluatko valkoista väriä vai maksimaalista valotehoa.

Aivan uusi osa-alue mulle nää xenonit, joten otan vastaan mieluusti kaiken infon :)
 
D2S:t on A6 prefaceliftissä ja jos haluaa Audin valoja harrastaa voi vaihtaa sisälle uudet Retrofitlabin projektorit, jos ei ole sivuttain kääntyviä AFS valoja niin pitäisi onnistua umpion takana olevasta luukusta (AFS valot pitää sahata umpion kotelo poikki tai sulattaa etulasin liima) Audi A6 C6 Hella EvoX-R retrofit | Retrofitlab Blog
 
D2S:t on A6 prefaceliftissä ja jos haluaa Audin valoja harrastaa voi vaihtaa sisälle uudet Retrofitlabin projektorit, jos ei ole sivuttain kääntyviä AFS valoja niin pitäisi onnistua umpion takana olevasta luukusta (AFS valot pitää sahata umpion kotelo poikki tai sulattaa etulasin liima) Audi A6 C6 Hella EvoX-R retrofit | Retrofitlab Blog
Itse tuli aikanaan vaihdettua C5:n umpioihin projektorit kun katsottaessa oli aivan palaneet pinnat. Vaihdoin samalla myös kunnon polttimot niin parani kyllä huomattavasti. On myös paljon halvempi projekti kuin koko umpioiden vaihto.
 
Kyllä merkittävin palautuminen tulee laakerien pienen pienestä välyksistä. Sen verran aina laakereis joustoa et eläminen palauttaa jarruja aavistuksen. Mikä riittävä ja hyväkin ettei isommat kivet mene palan ja levyn väliin. Ei se suojakumi jaksa mitään palauttaa edes uudessa männässä kun männän kumirengas jo isomman kitkan tuottaa.

Kuumenevan jarrun kansaa pääsee ylensä kotiin sillä et rattia vähän ravistaa jarrutuksen jälkeen niin se helpottaa palautumista. Ei tarvi jäädä tien poskeen tai polttaa paloja. Ei loputtomasti auta mut silloin kun ensimmäisiä kertoja ilmenee.
Pyöränlaakeriako tässä tarkoitat?
 
Itse asiassa kieroja jarrulevyjä on ääriharvoin olemassa. Yleensä on vain eepätasaisesti kitkamateriaalia levyn pinnassa joka sitten jytistää jarruttaessa. Ei mitään tekemistä kierouden kanssa.
Mistäs tämä mutuilu on peräisin? Meinaatko että me korjaamollakin sitten heittokellolla mitataan levyyn epätasaisesti jääneen kitkamateriaalin paksuutta, kun kieroja levyjä ei kerran ole olemassa?
Reilu ylikuumentaminen voi tehdä tosiaan vaikka mitä mutta lätäkköhommaan suhtaudun hieman skeptisesti, yritäppä joskus jäähdyttää vaikka tulikuumaa hellan levyä nopeasti pirskottelemalla siihen vettä. Ei meinaan onnistu, joku typerys kun keksi leidenfrost ilmiön.
Ja tämä, olkoon vaikka mikä ilmiö niin kyllä se sun hellakin kieroon vetää jos läväytät siihen ämpärillisen kylmää vettä päälle sen pirskottelun sijaan...

Ei se nykyään vaadi kuin peruspainavan auton, pitkän moottoritien poistumisrampin alamäkeen ja sopivan kokoisen lätäkön lopussa ja varsinkin jäähdytetty levy on sen jälkeen kiero. Toki osasyyllinen näissä on nykyiset paskasti valmistetut levyt ja valmistusviat ylipäätään...
 
Viimeksi muokattu:
Mitäpä muutakaan.
Piti varmistaa, kun jarrujärjestelmä ei itselle erityisen tuttu ole ja toisekseen ei tunnu kovin triviaalilta, että pyöränlaakeri palauttaisi jarrupalat. Olen joskus itsekin miettinyt, että mikä jarrupalat oikeasti palauttaa ja olen päätynyt siihen, että jarrulevyissä on aina pientä heittoa, joka riittää palauttamaan paloja tarpeeksi. Nyt kun mietin, niin tuohon tietysti auttaa myös se laakerin välys ja navan yms joustot.
 
Mistäs tämä mutuilu on peräisin? Meinaatko että me korjaamollakin sitten heittokellolla mitataan levyyn epätasaisesti jääneen kitkamateriaalin paksuutta, kun kieroja levyjä ei kerran ole olemassa?
Ja tämä, olkoon vaikka mikä ilmiö niin kyllä se sun hellakin kieroon vetää jos läväytät siihen ämpärillisen kylmää vettä päälle sen pirskottelun sijaan...
Itse asiassa meinaan. Vaikkakin jarrulevy on geometrialtaan aika simppeli osa mittailla niin levyn paksuuden vaihtelu on tosi helppo todeta "kieroudeksi" vaikkei se lopulta sitä ole. Käytännössä levy pitäisi olla kiinni sorvissa, napa kellotettuna suoraan ja sitten kitkapintaa tulisi mitata kahdella kellolla kummaltakin puolelta samasta kohdasta. Jos kellojen poikkeamat seuraa toisiaan niin levy on "kiero", jos taas elävät toisista riippumatonta elämää niin kyseessä on epätasapaksu levy.

Kieroista levyistä ja myyteistä on täällä aika hyvä juttu

-Warped- Brake Disc and Other Myths
 
Itse olen yrittänyt löytää oikeasti kieroa levyä, en ole vielä löytänyt. Mekaniikkaa kuitenkin mittailen ihan työkseni niin uskon osaavani sen homman. Enkä koskaan väittänyt tietääkseni ettei kieroa levyä voi olla olemassa, vaan että paksuus- tai kitkavaihtelut on huomattavasti yleisempiä. Ja niitä paksuusvaihteluita on melko vaikea mitata luotettavasti ilman kunnon työkaluja.
 
Kannattaa mittailla ja koneistaa niitä levyjä ihan itse niin voi luoda kuvan todellisuudesta ilman linkkejä. Jos joku haluaa noin tehdä tuosta vaikka videon kun tulee seuraavan kerran levyjä oikaistavaksi harrastehommista :)

Todennettu totuus on mutua karumpaa vai miten se meni. Olisi mielenkiintoista kokeilla ehkä lämpöshokkia myös, lämmittää täydelliseksi koneistettu levy vaikka 500 asteeseen ja viskata ämpärillinen vettä niskaan, mitä lie tapahtuu.. :)
 
Lämpökäsittelyllä pariin otteeseen kutistanut sorvattua metallirengasta niin kyllä se vesikin kieroksi saa. Jarrulevy toivottavasti parempaa seosta ettei kutistu yhtälailla lämpökäsittelyn jälkeen. Lämmöllä saa paksua materiaalia olevat palkit/tangot suoraksi. Jotain 5-8cm paksua umpitankoa kunnei oikein muulla suorista kotiolois kuin kaasulla.
Kyllähän lämpö muodonmuutoksia saa aikaan aina, työpaikalla pystyn mittaamaan sen jos joku tuholainen pitää tarkkuushiottua osaa hetken kädessä ennen mittausta. Eri juttu sitten kokonaan millaisia energiamääriä tarvitaan pysyvien muodonmuutoksien aikaansaamiseen, eihän lämpösovitteetkaan ole varsinaisesti pysyviä. Lämmöllä oikominenkin on tuttua edellisistä töistä ja sekin on kovin eri prosessi kuin jarrulevyn kasteleminen ajamalla lätäkköön. Mutta täytyypä katsoa jos saisin järjestettyä asiasta ihan testin.
 
Katso tuo aikasempaan viestiin lisäämäni video akselin suoristamisesta.. Ei tarvi hirmusia energioita pysyvään muutokseen. Levy välin tukien ja aukkokohtien välinen kieroutuminen menee aikalailla juuri samaan kuin metallin kutistumiseen lämpökäsittelyssä.
Tiedän kyllä, olen oikonut noita työkseni joskus :D

Se jäähdytetyn levyn pinnan meneminen rypylle on sitten kokonaan eri ilmiö, siitähän tuossa linkissäkin oli maininta. Mielestäni se ei ole edes "kierossa" olemista
 
En edelleenkään ala katsomaan videota työstä jota olen tehnyt, ei tuo niin ihmeellistä ole. Koko idea akseleiden oikomisessa on hullun nopea pistemäinen lämmitys lähes siihen pisteeseen että akselin pinta lähes sulaa muun metallin ollessa kylmää. Kuuma kohta lämmetessään laajenee ja aiheuttaa siihen kohtaan puristusjännituksen. Puristusjännitys taas aiheuttaa paikallisesti pysyvän muodonmuutoksen lämmityksen heikentämään teräkseen. Sitten kun se kohta jäähdytetään niin yhtäkkiä se kuumennettu metalli ei enää riitäkään täyttämään tilaansa ja koko pistemäinen johta joutuu melkoisen suurelle vetojännitykselle joka sitten taivuttaa akselia toivottuun suuntaan.
 
Ja väite oli ettei tätä jäähdyttämistä pysty vedellä tekemään levylle jonka jäähdytys pyritty maksimoimaan ilmalla. Koska vesikiehuu ja muodostaa höyrykerroksen. Video jo tuon kumoaa jollei se ollut jo ennestään tuttua.

Lämpöeroja on levyn pinnassa eri etäisyydellä ja navan luona. Lisäksi eri määrä materiaalia eri kohdissa luo erilaisia jännityksiä ja jäähtymisnopeutta.
On pikkusen eri asia jäähdyttää pieni piste punahehkuista metallia kylmässä akselissa kuin kauttaaltaan kuumaa jarrulevyä niin että se "kieroutuisi" siitä jäähdytyksestä. Suosittelen oikeasti kokeilemaan itse...
 
Itse asiassa meinaan. Vaikkakin jarrulevy on geometrialtaan aika simppeli osa mittailla niin levyn paksuuden vaihtelu on tosi helppo todeta "kieroudeksi" vaikkei se lopulta sitä ole. Käytännössä levy pitäisi olla kiinni sorvissa, napa kellotettuna suoraan ja sitten kitkapintaa tulisi mitata kahdella kellolla kummaltakin puolelta samasta kohdasta. Jos kellojen poikkeamat seuraa toisiaan niin levy on "kiero", jos taas elävät toisista riippumatonta elämää niin kyseessä on epätasapaksu levy.

Kieroista levyistä ja myyteistä on täällä aika hyvä juttu

-Warped- Brake Disc and Other Myths
Noniin, pitääkin muistaa tämä ens kerran kun pihaan tulee auto jossa yks ratas käy sutissa kierroksen välein ja heittokellolla mitattuna levyssä heittoa reilu pari milliä, ei se ole kuin paskaa muuten täysin kirkkaan levyn pinnassa... Vai oliko sun pointti tässä vain se ettei levy sun mielestä ole kiero jos vain toinen puoli on epätasainen?

Tuo ei vaan niin pidä paikkaansa ihan jo senkin takia että levyyn tarttunut ylinääräinen materiaali kyllä palaa pois kunnolla jarruttamalla, harvoin näissä tapauksissa se kuitenkaan auttaa?
Menee täysin flat earther touhuiksi tämä aihe:D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on henkilökohtaisestin kokemusta tuollaisesta jarrutärinästä joka johtui kitka heitoista levyssä. Ei se todellakaan lähteny muutamalla kunnon jarrutuksella mihinkään.
 
Noniin, pitääkin muistaa tämä ens kerran kun pihaan tulee auto jossa yks ratas käy sutissa kierroksen välein ja heittokellolla mitattuna levyssä heittoa reilu pari milliä, ei se ole kuin paskaa muuten täysin kirkkaan levyn pinnassa... Vai oliko sun pointti tässä vain se ettei levy sun mielestä ole kiero jos vain toinen puoli on epätasainen?

Tuo ei vaan niin pidä paikkaansa ihan jo senkin takia että levyyn tarttunut ylinääräinen materiaali kyllä palaa pois kunnolla jarruttamalla, harvoin näissä tapauksissa se kuitenkaan auttaa?
Menee täysin flat earther touhuiksi tämä aihe:D

Eikös levyn kierouden mittaaminen vaadi 2 heittokelloa ja mitttaus suoritetaan molemmilta puolilta samasta kohdasta? Jos toinen puoli on suora ja toisessa heittoa eihän levy silloin ole kiero vaan materiaalissa on paksuuseroja tai jos kyseessä on jäähdytetty levy on toinen kitkapinta mahdollisesti murtunut irti jäähdytysrivoista.
 
Eikös levyn kierouden mittaaminen vaadi 2 heittokelloa ja mitttaus suoritetaan molemmilta puolilta samasta kohdasta? Jos toinen puoli on suora ja toisessa heittoa eihän levy silloin ole kiero vaan materiaalissa on paksuuseroja tai jos kyseessä on jäähdytetty levy on toinen kitkapinta mahdollisesti murtunut irti jäähdytysrivoista.
No onko sillä ensinnäkään mitään merkitystä mistä kohdasta ja miten se levyn pinta on jotain muuta kuin suora? Silloin jarrut täristää ja levyt menee vaihtoon = voidaan arkikielessä puhua kieroista levyistä. Harvoin niitä edes aletaan mittailemaan koska jo dynossa näkee viisarin vaeltavan ihan sama mikä sillä levyllä on hätänä...

Vaikka koneinssi olenkin, niin en minä ainakaan keksi miten levyyn saataisiin tieliikenneajossa levyyn vain toiselle puolelle paksuuseroja kitkapintaan, jos levy muuten ehjä.
 
Vaikka koneinssi olenkin, niin en minä ainakaan keksi miten levyyn saataisiin tieliikenneajossa levyyn vain toiselle puolelle paksuuseroja kitkapintaan, jos levy muuten ehjä.

Tässä on loistava kehäpäätelmä: Tottakai jos levy on kiero, niin sitten se kuluu enemmän siitä kohtaa mikä käy lähempänä palaa, eli paksuuseroja syntyy.:D
 
Noni, 'dillacin apukuskin ovesta moottori ja nostimet veks.
Lankun pätkän sai kätevästi ruuvattua sinne lasin kiinnikkeitä vasten niin pysyy ylhäälläkin sen aikaa kun uuden nostinhärdellin tilailee. Vaijerista ei enää ollut eläjäksi, irtovaijereita ei saa ja toisessa kappaleessa onkin prässäämällä yksi muoviosa kiinni, joka ei varmasti rikkomatta lähde pois. Noh, näkyy uus nostin olevan vajaat 40euroa posteineen Rockautosta.

Noh prkl, ei nyt oikein toimi kuvan lisääminen :confused:

l0vEtbW.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin korjata harrasteautoani varmasti monille tuolta toiselta AKT-forumilta tutun "osaamistasoni" mukaisesti. Eli kuskin puolen kangasmatto on sinällään puhdas (varsinin suhteessa 16 vuoden ikäänsä), mutta siinä on parin-kolmen sentin viilto kohdassa jossa kantapäille tarkoitettu kuminen "vahvikealue" ja varsinainen kangasmatto kohtaavat.

s-l1600.jpg


Surffailin ebayhin ja googleen toiveikkaana, mutta ... mistään ei löydy mitään fiksua. Käytetytkin kangasmatot (yksi kappale) maksaa luokkaa 200-300 puntaa + postit purkaamosta. Kiinassa teetetyt ja saatanan rumat kangasmatot jenkkilästä (tosin 2kpl) "vain" 300 dollaria.

Jätin tilaamatta eli tähän jäi meikäläisen ropailut :btooth:
 
Auto haettu pajalta 0,5k€ köyhempänä. 140€ varaosia ja loput töitä, ihanan kallista. Pitäisi melkein näillä työhinnoilla harkita jo alan vaihtoa.
 
Noniin, audin paske luettu
Noniin eli ksenonien säädölle ajaa perusasetukset uudelleen ja toimii jos toimii. Hyvällä tuurilla joku on vaihtanut siihen esim. ohjainlaitteen osaamatta koodata ja huonolla se samainen ohjain on sökö.
Eipä tuolla näyttänyt mitään moottorin härövaloon liittyvää ainakaan olevan päällä?
 
Noniin eli ksenonien säädölle ajaa perusasetukset uudelleen ja toimii jos toimii. Hyvällä tuurilla joku on vaihtanut siihen esim. ohjainlaitteen osaamatta koodata ja huonolla se samainen ohjain on sökö.
Eipä tuolla näyttänyt mitään moottorin härövaloon liittyvää ainakaan olevan päällä?

Tää on vikakoodien nollauksen jälkeinen setti. Moottorin vikavalo ei palannut enää ainakaan eilen nollauksen jälkeen :)

edit: Ensimmäinen luku.

Wednesday,21,March,2018,15:38:40:06779
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 17.8.1.0 (x64)
Data version: 20171130 DS276.6
www.Ross-Tech.com




Chassis Type: 4F0
Scan: 01 02 03 05 06 07 08 09 0E 15 16 17 18 19 36 37 42 46 47 4F
52 53 55 56 61 62 69 72 76 77

Mileage: 344650km-214155miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: Cannot be reached 1100
01-Engine -- Status: Cannot be reached 1100
02-Auto Trans -- Status: Cannot be reached 1100
03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
06-Seat Mem. Pass -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: Cannot be reached 1100
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
36-Seat Mem. Drvr -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
47-Sound System -- Status: Malfunction 0010
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Cannot be reached 1100
55-Headlight Range -- Status: Cannot be reached 1100
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: Malfunction 0010
77-Telephone -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 05: Acc/Start Auth. Labels:. 4F0-910-852.clb
Part No SW: 4F0 910 852 HW: 4F0 905 852 B
Component: FBSAUDIC6 ELV H30 0220
Revision: 31050601 Serial number: 10600300112520
Coding: 0000007
Shop #: WSC 37222 142 84981
VCID: 63C5B97EA24FC35EEC-8036

Subsystem 1 - Part No: 4F0 910 131 G
Component: FBSAUDIC6 EZS H43 0070

Subsystem 2 - Part No: 4F0 910 335
Component: FBSAUDIC6 KSG H26 0080

Subsystem 3 - Part No: 4F0 910 220 K
Component: FBSAUDIC6 IDG H43 0060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 06: Seat Mem. Pass Labels: None
Part No SW: 4F0 910 760 HW: 4F0 959 760
Component: Sitzmemory BFS H04 0050
Revision: 00000000 Serial number: 00000000896400
Coding: 0070752
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 61C9B376B853D14EFE-8034

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.clb
Part No SW: 4F0 910 732 S HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 5150
Revision: 00000000 Serial number: 350AR057558934
Coding: 0000001
Shop #: WSC 11400 205 70021
VCID: 3365093E522F13DE5C-8066

Subsystem 1 - Part No: 4F0 910 609
Component: Bedienteil MMIC6H07 0870

Subsystem 2 - Serial number: 00000000096451

Subsystem 3 - Serial number: 0112.01.050000000100010245ÿ

Subsystem 4 - Serial number: 010245ÿ

2 Faults Found:
00003 - Control Module
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 12
Mileage: 343961 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.01
Time: 12:16:45

01964 - Control Module for Seat & Steering Column Memory (J136)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 80
Mileage: 344583 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.17
Time: 08:42:25


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4F0-910-043.clb
Part No SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 J
Component: KLIMABETAETIGUNGH11 0110
Revision: 00000024 Serial number: 00000000102481
Coding: 0534534
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 5BB5819E9A3FFB9EA4-800E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 4F0-910-279.lbl
Part No SW: 4F0 910 279 HW: 4F0 907 279
Component: ILM Fahrer H14 0080
Revision: 00000000 Serial number: 4F0907279
Coding: 0012121
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 66C3A06A517DB6760B-8032

Subsystem 1 - Part No: 4F1 910 113 D Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer AudiC6 H11 0040
Coding: 00022800
Shop #: WSC 02335

Subsystem 2 - Part No: 4E0 910 557 Labels: 8K0-955-559.CLB
Component: REGENLICHTSENSORH10 0050
Coding: 00141886
Shop #: WSC 02335

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 0E: Media Player 1 Labels: 4E0-910-111.lbl
Part No SW: 4E0 910 111 F HW: 4E0 035 111 A
Component: CD-Changer H44 0470
Revision: 00000000 Serial number: AUZ5ZBE6047524
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 1C37C282DFB1BCA66D-8048

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 4F0-910-549.lbl
Part No SW: 4F0 910 549 HW: 4F0 953 549 A
Component: Lenksäulenmodul H07 0230
Revision: 00H07000 Serial number: 90022043520119
Coding: 0002041
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 66C3A06A517DB6760B-8032

Subsystem 1 - Part No: XXXXXXXXXXX
Component: Lenkradmodul H06 0080

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4F0-910-xxx-17.lbl
Part No SW: 4F0 910 900 A HW: 4F0 920 900 R
Component: KOMBIINSTR. M73 H10 0630
Revision: 00200000 Serial number: 4R6518915
Coding: 0001143
Shop #: WSC 80093 222 111111
VCID: 1E33C88AC9ADAEB683-804A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No SW: 4F0 910 105 HW: 4F0 265 081 E
Component: Heizgeraet H01 0020
Revision: A Serial number: 09010152
Coding: 0000111
Shop #: WSC 09719 002 111111
VCID: 5ABB849A95050296BF-800E

1 Fault Found:
01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)
000 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels:. 4F0-910-468.clb
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 B
Component: Gateway H09 0030
Revision: 09 Serial number: 0800804C1603BA
Coding: EDFE73DE1B3104
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 275DED6E96F76F7EF0-8072

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 36: Seat Mem. Drvr Labels: None
Part No SW: 4F0 910 760 HW: 4F0 959 760
Component: Sitzmemory FS H04 0050
Revision: 00000000 Serial number: 00000000896400
Coding: 0066666
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 61C9B376B853D14EFE-8034

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation Labels: 4E0-910-88x-37.lbl
Part No SW: 4E0 910 888 P HW: 4E0 919 887 C
Component: MNS ECE H44 1060
Revision: 00000000 Serial number: 353AQ057599421
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 3B75211E7A7FDB9E84-806E

4 Faults Found:
00003 - Control Module
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 0
Mileage: 344046 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.04
Time: 15:03:13

Freeze Frame:
Bin. Bits: 0100

02261 - Data Medium
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 4
Reset counter: 79
Mileage: 344193 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.07
Time: 13:35:22

Freeze Frame:
Hex Value: 0x5AAD
Hex Value: 0x2E4D
Hex Value: 0x0700
Hex Value: 0x3F0C

03183 - Data Media not Compatible
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 78
Mileage: 344193 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.07
Time: 13:35:36

Freeze Frame:
Hex Value: 0x5AAD
Hex Value: 0x2E5C
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x9494

02927 - DVD Read Error
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 168
Reset counter: 40
Mileage: 343961 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.01
Time: 12:16:45

Freeze Frame:
Hex Value: 0x5AB2
Hex Value: 0x788F
Hex Value: 0x0201
Hex Value: 0x0204


-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System Labels: None
Part No SW: 4F5 910 223 F HW: 4F5 035 223 E
Component: DSP-High C6 H14 0330
Revision: PROD_01 Serial number: 00000000019923
Coding: 0000016
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2643E06A91FD7676CB-8072

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 56
Mileage: 344038 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.02
Time: 08:40:24


-------------------------------------------------------------------------------
Address 4F: Centr. Electr. II Labels: 4F0-910-280.lbl
Part No SW: 4F0 910 280 HW: 4F0 907 280 A
Component: ILM Beifahrer H09 0050
Revision: Serial number: 00000000057436
Coding: 0001014
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 5EB3888A892DEEB6C3-800A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass.
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Headlight Range
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 4E0-910-541.lbl
Part No SW: 4E0 910 541 Q HW: 4F0 035 541
Component: TUNER EU/US/RDW H41 0620
Revision: 00000000 Serial number: 352AW057587296
Coding: 0000001
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2E53184AB90D3E3633-807A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
Revision: 00000000 Serial number: 00000000001747
Shop #: WSC 32191 134 17301
VCID: 2345F97EE2CF835EAC-8076

Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 D
Component: von VA0 1501130529
Coding: 344630393135313035442056413031353031313330353239
Shop #: WSC 00000 384 00290

4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 344464 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.15
Time: 05:18:43

02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 344464 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.15
Time: 05:18:52

02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 344464 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.15
Time: 05:19:02

02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 344464 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.15
Time: 05:19:12


-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 69: Trailer Labels: 4F0-910-383.lbl
Part No SW: 4F0 910 383 HW: 4F0 907 383
Component: ANHAENGERELEKTR H01 0020
Coding: 0000331
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 62CBBC7ABD55CA56E7-8036

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 4Fx-910-283.lbl
Part No SW: 4F0 910 283 A HW: 4F0 919 283 A
Component: Parkhilfe 8-Kan H12 0030
Revision: --.--.-- Serial number: 11820501201613
Coding: 0011006
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 224BFC7AFDD58A56A7-8076

4 Faults Found:
01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 12
Mileage: 343961 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.01
Time: 12:21:21

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 12
Mileage: 343961 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.01
Time: 12:21:20

01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 12
Reset counter: 67
Mileage: 344144 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.05
Time: 16:25:10

01628 - Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Left (G254)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 12
Mileage: 343961 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.01
Time: 12:21:20


-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone Labels: 4E0-910-336.lbl
Part No SW: 4E0 910 336 K HW: 4E0 862 335
Component: Handyvorb2 H10 0950
Revision: 00000000 Serial number: 00000007535888
Coding: 0010900
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2A5B145A85E55216EF-807E

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 03:25)--------------------------
 
Viimeksi muokattu:
Juuh. Rengas se puhkesi työmatkalla, huomasin vasta perillä parkissa. Toivottavasti ei nyt tullut vanteelle mitään vahinkoa. Äsken kokeilin paikka-aineella ja sillä auton mini-kompuralla sitä täyttää, mutta turhaan:facepalm: Oispa vararengas. Oiskohan jollain tiepalvelulla tai vastaavalla vararengas tohon, että sais ajettua rengasliikkeeseen työpäivän jälkeen?

Jos on osakasko, niin sekin yleensä korvaa hinauskulut korjaamoon. Ei ole koskaan käynyt käytännössä, mutta kysyin joskus Ifiltä, että tarviiko vaihtaa ite rengasta jos puhkeaa - niin ei tarvitse.
 
Itellä joku hinausturva niminen tms rivi ollu osakaskossa. Oli ihan kiva kun virtalukko päätti olla fyysisesti hyväksymättä avainta (oli kuulemma täynnä paskaa) ja avain ei kääntyny. Eihän tässä muuten mitään isompaa mutta ku automaatista ei paljon edes vaihetta oteta pois muuten.
 
Itellä joku hinausturva niminen tms rivi ollu osakaskossa. Oli ihan kiva kun virtalukko päätti olla fyysisesti hyväksymättä avainta (oli kuulemma täynnä paskaa) ja avain ei kääntyny. Eihän tässä muuten mitään isompaa mutta ku automaatista ei paljon edes vaihetta oteta pois muuten.
Kepin tai virtalukon lähettyviltä yleensä löytyy painike jota painamalla parkkilukon saa pois päältä ja vaihteen siirrettyä parkista vapaalle.
 
Kellään kokemusta Forte -tuotteista? Ovatko litkut huuhaata, vai onko näistä hyötyä? Teitkö itse vai korjaamolla?
 
Ideoita miksi mk4 golf variantissa ei pala takavalot? Moottorin vikavalo palaa keltasena ja epc myös keltasena mittaristossa. Syttyvät samaan aikaan kun takavalot pimeni. Kone käy kuitenkin, kuinkas ollakkaan, normaalisti. Niin, ja näytölle tulee "emissions workshop" ja "engine workshop" :think:

..Joskus sama oireilu tuli kun jarruvalokytkin oli jumissa, mutta korjaantu käsin rämpyttämällä. Eikä takavalot ollu pimeenä vaan jarru palo koko ajan.

Hermot menee tuon kaaran kanssa, ei oo ensimmäinen "pikkuvika" viimeaikoina :itku:

Jos jollain mestarilla kiinnostusta tarttua asiaan, nii laittaa vaan tarkentavia kysymyksiä. Itse oon kokeillu googletella ja kysellä mutta ei oo vielä ongelman syytä löytyny.
 
Ideoita miksi mk4 golf variantissa ei pala takavalot? Moottorin vikavalo palaa keltasena ja epc myös keltasena mittaristossa. Syttyvät samaan aikaan kun takavalot pimeni. Kone käy kuitenkin, kuinkas ollakkaan, normaalisti. Niin, ja näytölle tulee "emissions workshop" ja "engine workshop" :think:

..Joskus sama oireilu tuli kun jarruvalokytkin oli jumissa, mutta korjaantu käsin rämpyttämällä. Eikä takavalot ollu pimeenä vaan jarru palo koko ajan.

Hermot menee tuon kaaran kanssa, ei oo ensimmäinen "pikkuvika" viimeaikoina :itku:

Jos jollain mestarilla kiinnostusta tarttua asiaan, nii laittaa vaan tarkentavia kysymyksiä. Itse oon kokeillu googletella ja kysellä mutta ei oo vielä ongelman syytä löytyny.

Villi veikkaus: Jossain johtosarjassa oikosulku?
 
Kiitos, pitää käydä kokeilee kun ehtii.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

Tosin vähän intternjettiä kun tutkiskelin, niin vikoja ollut myös valokatkaisijassa ja siinä jarruvalokatkaisijassa :D
 
Eli varmaan ekaks kannattaa varmistaa, että ne polttimot toimivat, jos toimivat, niin sitten vaihtaa se jarruvalokatkaisija... näillä etenisin itse
 
VAG-COM tai VCDS jos sattuu jollakkulla tutulla olemaan käsillä, auttais asiaa kyllä varmasti paljon...
 
Mul oli MB 190 kierot etulevyt. Sen huomas kovemmissa vaihdeissa ku jarrutti vähänki enemmän. 160km/h täris koko auto lystikkäästä. Levyt uusittuani loppu ravistus jarrutuksissa siihen.
 
W211 ohjaustehostin KL varaosista köykänen ~700€ yöööööööööökkkkkkkk

tehdastilaus 550€ + runkopantti 150€

Tilasin köyhänä autodocista tehostimen hintaan 130€
Viellä hakea KL;stä kardaanin kannatin laakeri
 
W211 ohjaustehostin KL varaosista köykänen ~700€ yöööööööööökkkkkkkk

tehdastilaus 550€ + runkopantti 150€

Tilasin köyhänä autodocista tehostimen hintaan 130€
Viellä hakea KL;stä kardaanin kannatin laakeri

On kyllä suolaisen hintaisia vara-osia... :mad:
 
Muistasin että tuos on muitakin melko hinnakkaita osia kuten käyttökertalaskuri täyteen tulevaa abs-yksikköä joka tosin nollattavissa.
Näytät puhuvan mersun surullisen kuuluisasta sähköhydraulisesta jarrujärjestelmästä, Sensotronic Brake Control (SBC).
Sensotronic Brake Control - Wikipedia

Laskurista kun puhutaan, autossa on "jarrupolkaisu" -laskuri joka sitten ilmoittaa milloin SBC;llä on käyttöikä täynnä.
Ja tämähän perustuu vain ja ainoastaan siihen että tuonkin moottorin sisällä on hiilet jotka jossain vaiheessa kuluvat loppuun, ja laskuri turvaa sen, ettei hiilet ole kulunut loppuun vielä ja aiheuta yllätystä missään vaiheessa.

Hiilet saa itse vaihdettua niin ei ole kallis, vähän viitseliäisyyttä vain kun veistää oikean malliset.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom