Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Raportoi toki tänne mitä oli. Ettei vaan olisi kädet mennyt kasaan höyryävää.

Joo varmasti tulen rapsailemaan tänne :D

Ainii, oisko joku viisas ja osais kertoa, miten hitossa mä saan puhelimesta toistettua musaa tossa? Puhelimen sain paritettua kyllä niin että auton äänentoisto toimii HFnä, mut spotifyta en saanu kuulumaan sitä kautta... :confused:

edít. aux liitäntää en ainakaan ole löytänyt vielä..
 
Tuli haettua -05 Audi A6 3.2 FSI Quattro perjantaina. Pikkuviallinen oli, mut huomioitiin hinnassa. Xenonien korkeussäätö ei toimi, ja moottorin häiriövalo palaa.. Pitää ensin vag-comilla päästä käsiks tuohon ensviikolla... Jossei sillä toimi, niin työkaverilla on VCDS millä sitten pitäs viimeistään päästä käsiks. Toivottavasti ei kalliita vikoja ole :love:
Itse tuli aikanaan tilattua ebaysta korvaava säädön anturi ja pelittänyt jo nelisen vuotta vaikkei alkuperäinen ollutkaan. Hintaero oli yli puolella ebaylle niin ei hirveästi tullut mietettyä edes mistä ostaisi.

VCDS antaa hyvän vikalistan, jonka voi vaikka tänne postaa pohdittavaksi.
 
Tuli haettua -05 Audi A6 3.2 FSI Quattro perjantaina. Pikkuviallinen oli, mut huomioitiin hinnassa. Xenonien korkeussäätö ei toimi, ja moottorin häiriövalo palaa.. Pitää ensin vag-comilla päästä käsiks tuohon ensviikolla... Jossei sillä toimi, niin työkaverilla on VCDS millä sitten pitäs viimeistään päästä käsiks. Toivottavasti ei kalliita vikoja ole :love:

Millä saatanalla tohon saa ulkoisen äänilähteen bluetoothilla? Puhelimen sain kyllä paritettua auton kanssa ja puhelut kuuluu hienosti auton audiojärjestelmästä. Puhelimen bt äänilähteeksi valitsin auton, mut äänet ei vaan mee kajareille eikä cd/tv valikon source kohdassa ollut muuta valittavaa kuin CD1.. :confused::rage:
 
Millä saatanalla tohon saa ulkoisen äänilähteen bluetoothilla? Puhelimen sain kyllä paritettua auton kanssa ja puhelut kuuluu hienosti auton audiojärjestelmästä. Puhelimen bt äänilähteeksi valitsin auton, mut äänet ei vaan mee kajareille eikä cd/tv valikon source kohdassa ollut muuta valittavaa kuin CD1.. :confused::rage:

Ainkin mersulla sprinttereissä on ollut BT puheluille, mutta jos haluaa mediaa toistaa BT:n kautta, niin on tarvittu joku lisäpalikka. Liekkö olis samalla tavalla Audissa?
 
Njoo, tuolta audiclubfistä lueskelin, niin Audin AMI-kikkare tarvittais ja sitten sopiva kaapeli... prkl.
 
BT audio on uusissakin Audeissa lisävaruste. Mulla seiskassa on mutta kaverin A4 -15 ei ole
 
Millä saatanalla tohon saa ulkoisen äänilähteen bluetoothilla? Puhelimen sain kyllä paritettua auton kanssa ja puhelut kuuluu hienosti auton audiojärjestelmästä. Puhelimen bt äänilähteeksi valitsin auton, mut äänet ei vaan mee kajareille eikä cd/tv valikon source kohdassa ollut muuta valittavaa kuin CD1.. :confused::rage:

Kokeileppa sieltä valikosta se audio mode? Jossain oli muistaakseni sen valikon takana.
 
No kampiakselin hihnapyörähän se rupes rallattaan ja vaatii vaihtoa asap. Järkyttävä meteli... V50 1.6D.
 
Asentelin suksiboksin katolle ja ajelin himaan, tuo kikkare vinkuu/viheltää oikein korvia vihlovasti voisi sanoa. Ei mikään nautinto ajaa kotiin tuota 10min matkaa

Teippaa telineitten vaakaputkien hahlot umpeen jos siinä on semmoisia. Itselläkin putket pitivät puupuhallinkonserttia ennen kuin jaksoin laittaa niihin tarkoitetut kumit paikallensa.
 
No kampiakselin hihnapyörähän se rupes rallattaan ja vaatii vaihtoa asap. Järkyttävä meteli... V50 1.6D.

Onkos siinä joku dampperi vai mikä siinä rallattaa?

Nimimerkki itsellä purattu talliin Audi 1.8T kun joku apulaite tai muu vastaava ujeltaa kuin hullu mulkku kylmänä startatessa. Lämpöisenä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Ei tunnu väljää missään laakerissa eikä mikään kiristinrulla tai laakeri rallattale havaittavasti käsin pyöritellessä.

Ajattelin huomenna tilata molemmat uudet kiristinrullat kun se kerta purettu on. Ehkä myös mekaanisen flektin laakerin.

Alkaa ottamaan päähän tämä jatkuva remppaaminen ja kun molemmat autot hajoavat samaan aikaan..
 
Onkos siinä joku dampperi vai mikä siinä rallattaa?

Nimimerkki itsellä purattu talliin Audi 1.8T kun joku apulaite tai muu vastaava ujeltaa kuin hullu mulkku kylmänä startatessa. Lämpöisenä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Ei tunnu väljää missään laakerissa eikä mikään kiristinrulla tai laakeri rallattale havaittavasti käsin pyöritellessä.

Ajattelin huomenna tilata molemmat uudet kiristinrullat kun se kerta purettu on. Ehkä myös mekaanisen flektin laakerin.

Alkaa ottamaan päähän tämä jatkuva remppaaminen ja kun molemmat autot hajoavat samaan aikaan..
Vaihda nyt samalla se ujeltava laturin vapaakytkin...:D
 
Voishan se olla tuokin.. Mutta mistäs sen tietää? Vai onko vapaakytkin jotenkin todennäköinen vaihtoehto? En ole sellaista koskaan vaihtanut, tiedän kyllä mikä se on:D

Kokeilemalla remmin ollessa irti. Vapaakytkin luistaa toiseen suuntaan, jos ei, niin se on särki.
 
Voishan se olla tuokin.. Mutta mistäs sen tietää? Vai onko vapaakytkin jotenkin todennäköinen vaihtoehto? En ole sellaista koskaan vaihtanut, tiedän kyllä mikä se on:D
Itse ainakin kuuntelen hihna paikallaan, kyllä sen kuulee mikä rulla ujeltaa. Saattaa tosiaan päästää melkoista kirkunaa ja hiljetä lämmetessään. Eikä välttämättä käsin kokeillessa vaikuta olevan rikki vaikka valaan kutsuhuutoja päästelisikin.
Pidän sitä aika vahvana syyllisenä jos olet muita moniurahihnan rullia epäillyt.

Vaihto vaatii sitten erikoistyökalun tai MäkKaivermaisen asenteen...
 
Viimeksi muokattu:
Juuh. Rengas se puhkesi työmatkalla, huomasin vasta perillä parkissa. Toivottavasti ei nyt tullut vanteelle mitään vahinkoa. Äsken kokeilin paikka-aineella ja sillä auton mini-kompuralla sitä täyttää, mutta turhaan:facepalm: Oispa vararengas. Oiskohan jollain tiepalvelulla tai vastaavalla vararengas tohon, että sais ajettua rengasliikkeeseen työpäivän jälkeen?
 
Juuh. Rengas se puhkesi työmatkalla, huomasin vasta perillä parkissa. Toivottavasti ei nyt tullut vanteelle mitään vahinkoa. Äsken kokeilin paikka-aineella ja sillä auton mini-kompuralla sitä täyttää, mutta turhaan:facepalm: Oispa vararengas. Oiskohan jollain tiepalvelulla tai vastaavalla ois vararengas tohon, että sais ajettua rengasliikkeeseen työpäivän jälkeen?
Toisaalta jos saat renkaan irti ja kyydin liikkeeseen sekä takaisin joltain liftattua. Soittaa vaan etukäteen oisko varastossa vastaavaa ja jättää siksi aikaa tunkille. Itselle on ainakin odotellessa vaihdettu renkaita vanteelle ja joku vartti siinä menee.
 
Toisaalta jos saat renkaan irti ja kyydin liikkeeseen sekä takaisin joltain liftattua. Soittaa vaan etukäteen oisko varastossa vastaavaa ja jättää siksi aikaa tunkille. Itselle on ainakin odotellessa vaihdettu renkaita vanteelle ja joku vartti siinä menee.
No enpä tätä tullut ajatelleeksi, kiitti vinkistä :)
 
Miten jarruletku aiheuttaa jarrun jumiutumisen? Satulassa se vika kait usein on jos jarrut jumittaa.

Jos letku on sisältä huono, neste virtaa satulaan päin paineella mutta ei takaisin(koska ei vastaavaa painetta kuin polkimella painettuna). Itsellä tapahtunut kerran, letkun vaihdolla korjaantui.
 
Noita sisuksiltaan romahtaneita ja lähes täysin tukossa oleva jarruletkuja tulee vastaan aika paljon kun rassaa vanhempia autoja ei mitenkään epätavallinen vika. Jarrusatulassahan ei ole välttämättä jarrumännälle palautusjousta ollenkaan ja ainut jarrun palauttava voima tulee männän tiivisteestä. Se ei tee paljoa yhtään painetta :)
 
Onkos siinä joku dampperi vai mikä siinä rallattaa?
Värinänvaimennin nimellä se myytiin, eli on sellainen kaksiosainen haistapaska joka hakkaa laidasta toiseen kun vulkanointi pettää. Tyhjäkäynnillä ääntä ei sisälle kuule. Jos vika ei olekkaan värinänvaimentajassa niin vika todennäköisesti on nokkien välisessä jakoketjussa ja/tai sen kiristäjässä.....

Tänään kuitenkin pääsen tutkaileen tarkemmin.
 
Oli tuossa mutterikasan 730d PA-siirtopumpun vaihtelua, edellinen jo jurisi melkoisesti johon lisättynä vaihdon tarpeessa oleva suti.
Tulipa samalla vaihettua letkut, klemmarit ja jakokappale väliin kun olivat vähän haperossa kunnossa.
Kummasti parani kulku kierroksilla tuon operaation jäljiltä, railipaineet ei noussu enään pyydettäessä joten kai se melko loppu oli ja sutikin tukossa.
Lienee perinteinen vika, eli uivat hiilet pumpussa niin hiilistä hävinny 1/3 ja vastapuolelta kulunu loppuun.
 
Kyllä merkittävin palautuminen tulee laakerien pienen pienestä välyksistä. Sen verran aina laakereis joustoa et eläminen palauttaa jarruja aavistuksen. Mikä riittävä ja hyväkin ettei isommat kivet mene palan ja levyn väliin. Ei se suojakumi jaksa mitään palauttaa edes uudessa männässä kun männän kumirengas jo isomman kitkan tuottaa.

Kuumenevan jarrun kansaa pääsee ylensä kotiin sillä et rattia vähän ravistaa jarrutuksen jälkeen niin se helpottaa palautumista. Ei tarvi jäädä tien poskeen tai polttaa paloja. Ei loputtomasti auta mut silloin kun ensimmäisiä kertoja ilmenee.

Minä olen aina ollut tällaisessa käsityksessä :)
mump_0209_understanding_ford_brakes_11_z_disc_brake_caliper_piston_seal.jpg
 
Ei se suojakumi jaksa mitään palauttaa edes uudessa männässä kun männän kumirengas jo isomman kitkan tuottaa.
Totta, se onkin se männänrengas joka sen palautuksen tekee, ei suojakumi. Edellisessä viestissä hyvä havainnekuva asiasta. :)
 
Eikö se jarruneste ole se joka männän ja palat palauttavat. Ei noissa kumeissa niin paljon voimaa ole että sillä olisi mitään merkitystä jarrujen toiminnan kannalta.

"Subsequent release of the brake pedal/lever allows the spring(s) in the master cylinder assembly to return the master piston(s) back into position. This action first relieves the hydraulic pressure on the caliper, then applies suction to the brake piston in the caliper assembly, moving it back into its housing and allowing the brake pads to release the rotor."

Hydraulic brake - Wikipedia

Sitten kun jarruletku on lytyssä niin neste ei kulje kunnolla -> jarrut jumittavat.
 
Eikös kelluva satula seuraa levyä ihan mihin levy nyt sattuukin menemään? En oikein nyt niele tätä selitystä alkuunkaan.
Tuolla logiikalla ei kiero levykään täristäisi jarrutettaessa?

Itse tilasin audiin molempien apulaitehihnojen kiristäjä, huomenna pitäisi saapua. Ihanan kallista, kun maksavat yhteensä noin 90 euroa, Saksasta olisi saanut puoleen hintaan. Mutta kun ei ole aikaa odotella. Eli tässä taitaa olla se suomalaisten kivijalkakauppojen elinrako?

En tilannut laturin vapaapyörää, koska kokeiltaessa sitä ei saa luistamaan käsivoimin eikä minulla olisi ollut työkalua sen vaihtoon.
 
Tai laitettu paskaista jarrunestettä kiertoon. Se voi jumittaa jo esim pääsylinterissä.
 
Tuolla logiikalla ei kiero levykään täristäisi jarrutettaessa?

Itse asiassa kieroja jarrulevyjä on ääriharvoin olemassa. Yleensä on vain eepätasaisesti kitkamateriaalia levyn pinnassa joka sitten jytistää jarruttaessa. Ei mitään tekemistä kierouden kanssa.
 
Jäähdytetyn levyn voit vesishokkihoidolla saada eri paksuksi kun keskiosa murtuu, mutta jäähdyttämättömää on hankala saada eri paksuiseksi ajamalla kuumana vesilammikkoon. Et kyllä niitä kieroks on mennyt mutta vaatii rajua ajoa ja vesilammikkoa.
Reilu ylikuumentaminen voi tehdä tosiaan vaikka mitä mutta lätäkköhommaan suhtaudun hieman skeptisesti, yritäppä joskus jäähdyttää vaikka tulikuumaa hellan levyä nopeasti pirskottelemalla siihen vettä. Ei meinaan onnistu, joku typerys kun keksi leidenfrost ilmiön.
 
Tuolla logiikalla ei kiero levykään täristäisi jarrutettaessa?

Itse tilasin audiin molempien apulaitehihnojen kiristäjä, huomenna pitäisi saapua. Ihanan kallista, kun maksavat yhteensä noin 90 euroa, Saksasta olisi saanut puoleen hintaan. Mutta kun ei ole aikaa odotella. Eli tässä taitaa olla se suomalaisten kivijalkakauppojen elinrako?

En tilannut laturin vapaapyörää, koska kokeiltaessa sitä ei saa luistamaan käsivoimin eikä minulla olisi ollut työkalua sen vaihtoon.

Silloin se on jumissa.
 
Postataanpa tähänki ketjuun, Cadillacista vänkärin puolen akkuna jumissa, onneksi ei kovin alas jäänyt, just on tiivisteiden päällä niin ei tuo lumisade haittaa.
Akkunan moottori piti kauheaa ääntä ja lasi liikkui lähinnä kun käsin vähän avusti (ei liiku enää moottorin avustuksella mihinkään), päätin sitten tänään töiden jälkeen ottaa verhoilun veks ja sen alemman muovin missä on kiinni liittimiä yms, olihan se taistelua aluksi, mutta sitten syy selvisi, moottorin päässä vaijerinpää on aivan rispaantunut, lankoja sojottaa joka suuntaan ja osa aivan ties miten hirttäytyneet. Nappia painamalla vaijeri kyllä liikkui mutta tosiaan lähinnä ne hullusti hirttäytyneet ja vapaana olevat päät ainoastaan :D

Loppu mielenkiinto kontata tuolla parkkipaikalla, laitoin kaiken takas hollille oveen ja laitoin kiinni, pitänee käydä jossain TI-hallissa purkamassa loput ja laittaa väliaikaisesti joku lautapönkkä että lasi pysyy ylhäällä.

Onhan ne tommoset sähkölasit kivat mutta omien kokemusten mukaan ne harvemmin toimii jos joutuu autoa säilyttämään ulkosalla ilman katosta tahi tallia, riippuen keleistä niin melko helvetin yleästi on niin jäässä ettei se moottori jaksa avata, ainakaan ennen kuin vähän lämmennyt se ovi. Sähköset penkit muisteilla, peilit sun muut kyllä on erittäin kivaa mutta lasien kanssa suosien enemmän veivejä, niin kauan kun joutuu asustelemaan maassa jossa on oikea talvi.

Voi näitä auton omistamisen iloja :D
 
Itse ainakaan ole uskaltanut aukoa talvisin niitä ikkunoita autosta, juurikin ettei hajoa moottorit, pidikkeet tai lähde tiiiviste mukana.

Jotain hyötyä tuosta polttamattomuudestakin kun ei tarvitse -20 pakkasella ajella luukut auki, että pääsee sauhuttelemaan.
 
Itse ainakaan ole uskaltanut aukoa talvisin niitä ikkunoita autosta, juurikin ettei hajoa moottorit, pidikkeet tai lähde tiiiviste mukana.

Jotain hyötyä tuosta polttamattomuudestakin kun ei tarvitse -20 pakkasella ajella luukut auki, että pääsee sauhuttelemaan.

En minäkään tuon kärryn sisällä polttele, oli siskolla lainassa, vähän tosiaan oma moka, mutta siskon työkaveri oli raotellut tuota ikkunaa, en ollut muistanut sanoa ettei kannata koskea vänkärin akkunan säätöihin. Kolmas osasyyllinen on entinen omistaja, joka on tehnyt jotain väärin tuolla oven sisällä...
 
Harkitsen -02 s60 Volvon hommaamista ja kävin koettamassa tänään harkinnan alla ollutta pirssiä. Muuten pelitti mallikkaasti, mutta ilmoitusnäyttöön tuli teksti "SRS turvatyyny Huolla heti". Lisäksi keskellä mittaristoa paloi punainen varoituskolmio, jonka sisällä huutomerkki. Myyjä totesi, että kyseinen valo ei palanut kun hän ajoi auton talliin tuossa kuutisen viikkoa sitten. Laitoin kaupat kuitenkin toistaiseksi jäihin, koska haluan selvittää paljonko tuon korjaaminen potentiaalisesti tulee maksamaan. Onko porukalla tullut vastaan kyseisiä murheita Volvojen kanssa?
 
En minäkään tuon kärryn sisällä polttele, oli siskolla lainassa, vähän tosiaan oma moka, mutta siskon työkaveri oli raotellut tuota ikkunaa, en ollut muistanut sanoa ettei kannata koskea vänkärin akkunan säätöihin. Kolmas osasyyllinen on entinen omistaja, joka on tehnyt jotain väärin tuolla oven sisällä...

Eli jäässä ollut väärin kasattu sähköikkuna ei toimi, ja vika on siinä, että on sähköikkunat eikä veivimalliset? :tup:
 
Harkitsen -02 s60 Volvon hommaamista ja kävin koettamassa tänään harkinnan alla ollutta pirssiä. Muuten pelitti mallikkaasti, mutta ilmoitusnäyttöön tuli teksti "SRS turvatyyny Huolla heti". Lisäksi keskellä mittaristoa paloi punainen varoituskolmio, jonka sisällä huutomerkki. Myyjä totesi, että kyseinen valo ei palanut kun hän ajoi auton talliin tuossa kuutisen viikkoa sitten. Laitoin kaupat kuitenkin toistaiseksi jäihin, koska haluan selvittää paljonko tuon korjaaminen potentiaalisesti tulee maksamaan. Onko porukalla tullut vastaan kyseisiä murheita Volvojen kanssa?

Voi tulla monestakin syystä, pitäisi päästä lukemaan vikakoodit. Sähkövikoja noissa on ollut mittaristossa ja eri yksiköissä(cem yms). Noita korjaa mm. sercap.
 
Voi tulla monestakin syystä, pitäisi päästä lukemaan vikakoodit. Sähkövikoja noissa on ollut mittaristossa ja eri yksiköissä(cem yms). Noita korjaa mm. sercap.

Myyjäkin tiesi kertoa, että sähkövikaa on mittaristoissa ollu noissa. Saa nähä uskaltaako tehä kaupat vai ei, lähinnä et kuinka kallis vika sieltä tulee
 
Myyjäkin tiesi kertoa, että sähkövikaa on mittaristoissa ollu noissa. Saa nähä uskaltaako tehä kaupat vai ei, lähinnä et kuinka kallis vika sieltä tulee
Mitä nyt pikaisesti googlettelin niin äkkiähän tuohon tunteja saa tuhraantumaan. Eli jos ei itse pysty tekemään niin tulee hintoihin.
Tuossa yksi hyvä pätkä S80 Volvosta kyseisen vian tutkimisesta:
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=289
 
Aamulla auto toimi normaalisti, töistä lähdettyä alkoi jurnuttaa ja hangata todella pahasti, ajoin pätkän ja tuntui ettei renkaat pyöri kunnolla. Pysäytin samantien tien varteen ja eturenkaista, joista ääni tuli selkeästi nousi vieno kärtsä. Olisiko jarrut lukittuneet vai voiko joku muu vika tehdä vastaavaa? Laakerivikaa ei ainakaan pitäisi (?) olla kun mitään erikoista ääntä ei ole kuulunut ennen tätä. Kyseessä BMW 118i E87 -08.

Kivi jarrupalan ja -levyn välissä kai voisi tuota jurnutusta tehdä, mutta tuntui että auto ei selkeästi kulje kunnolla eteenpäin. Lisäksi tuo käry ei oikein kuulosta kiveltä.

Hinurillahan se huoltoon sitten lähti, kun en jarruja pumppaamallakaan saanut mitään parannusta aikaiseksi.

EDIT: Etujousihan se oli pettänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jäässä ollut väärin kasattu sähköikkuna ei toimi, ja vika on siinä, että on sähköikkunat eikä veivimalliset? :tup:

Eipä nuo ainakaan näissä vanhemmissa autoissa, Beretta ja Seville, toimi kovin hyvin kun autoa pitää säilyttää tuolla lumen seassa, välillä käy nollassa, sataa lunta, menee pakkaselle, onhan ne melko saatanan jäässä. Ennemmin suosin veivejä näin suomessa asuessa, just kaverikin sanoi että onhan se hauska mennä Oulun kallioparkkiin "oho, ei ikkuna aukea"

Ja siis toki tuo vänkärin oven homma väärin kasattu mutta ei tosiaan ole kovin vahvasti toimineet yleisesti missään autossa millä olen ajellut, oma tai kaverin tai sukulaisen auto.

Lisätään siis vielä että eipä koskaan ole ollut ongelmaa avata autosta ikkunaa jossa on veivit ovessa. Kuten sanoin, onhan ne sähköakkunat kivat mutta tarviiko niitä availla muulloin kuin poliisin ratsiassa tai kun käyt drive-inissä tahi menet jonnekin parkkihelvettiin. Kyllä on ollut kiva että peileissä on vastukset, penkin säädöt toimii sähköisesti ja on muistiasetukset ja kaikkea muuta varustetta mitä ei löydy edes vuosia uudemmasta tojotista, mutta vielä ei ole tullut vastaan autoa jonka ikkunat toimis näillä keleillä järkevästi kun otetaan huomioon etten voi säilyttää katoksessa tahi tallissa autoa.
 
Viimeksi muokattu:
W204 mersusta sippasi akku näillä kovilla pakkasilla, lähti kyllä käyntiin mutta mittaristossa täysi joulukuusimoodi päällä eikä mikään sähkölaite tahtonut pelata. Uudella akulla pelaa muuten, mutta lämppärin puhallin puhaltaa koko ajan? :confused: Nopeudensäätö ei vaikuta mitään ja huutaa maailman tappiin saakka vaikka avaimet olisi irti. Ensiapuna nappasin akunkengän irti, jottei tuo uusi akku tyhjensi. Mikä ketun ohjainlaite siellä nyt veti herneen nenään?
Tämäkin tuli muuten kuntoon, lämppärin etuvastus oli ilmeisesti sisäisesti oikosulussa kun uudella etuvastuksella pelaa. Mikä järki on ollut vetää puhaltimelle jatkuva +12V, sitä tarina ei kerro ...
 
No kampiakselin hihnapyörähän se rupes rallattaan ja vaatii vaihtoa asap. Järkyttävä meteli... V50 1.6D.
Pöyrä vaihdettu, meteli loppui. Ensikertalaiselta noin tunnin homma (sis. työkalujen etsiminen) nosturilla. Pystyi alakautta vaihtamaan vaikka jokaisessa ohjeessa se vaihdettiin renkaan takaa.
 
Juuh. Rengas se puhkesi työmatkalla, huomasin vasta perillä parkissa. Toivottavasti ei nyt tullut vanteelle mitään vahinkoa. Äsken kokeilin paikka-aineella ja sillä auton mini-kompuralla sitä täyttää, mutta turhaan:facepalm: Oispa vararengas. Oiskohan jollain tiepalvelulla tai vastaavalla vararengas tohon, että sais ajettua rengasliikkeeseen työpäivän jälkeen?

Nyt on sit takarenkaat uusittu, kun meni korjauskelvottomaksi. Minkälie murikan päälle sitä on tullutkaan motarilla ajettua? Sisälokari oli sen verran ottanut tosta kipiää, että on aivan murusina. Pääseepähän taas käyttää autoa korjattava.
 
Vika se on pienikin vika, takaluukun kaasujousen vaihdossa katkesi kuulamutterimikälie kiinnike korin puolelta.
Yllättäen ei löytynyt hyllystä sopivaa, ei kuulemma ihan joka vuosi noita kysytä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 533
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom