- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 14
Et kertonut minkä vuotinen femma kyseessä mutta joka tapauksessa periaatteessa tuo huohotusjärjestelmä on samanlainen vuosimallista riippumatta JOS vanhempiin femmoihin on asennettu huohotinpäivitys.Täytyy setviä. Aiheuttaako tukkeutunut huohotus siis imua? Eli se ei saa paluuilmaa mistään?
Muoks: Jaa luin sitten väärin , imee eikä puhaltaa.
Oh well, sitten on paha mennä sanomaan. Kannattaa nuo takaiskut kuitenkin testailla joka tapauksessa.
Se, että öljyntäyttökorkista puhaltaa tarkoittaa sitä, että huohotuskaasut eivät pääse minnekkään poltettavaksi eli joku letku on tukossa tai takaiskuventtiili rikki. Huohotusjärjestelmä on suljettu (eli kaasujen ei kuulu päästä ulkoilmaan).
Ylläolevasta kuvasta näet huohutuksen toiminnan.
Tarkasta ensiksi tuo pieni takaiskuventtiili joka on välillä venttiilikotelon nippa - kaasuläppäkotelo. Välissä on 8mm letkut. Ilman pitää kulkea ainoastaan kaasuläppään päin. Yleensä se muovinen venttiili on paskana ellei ole vaihdettu.
Jos tuo on OK niin sitten vaan tutkimaan muut kuvan letkut ja tuo yksi takaiskuventtiili välillä öljyntäyttökorkki ja T-haara.
Huohutushan toimii niin, että pienellä kuormituksella (kun imusarjassa vallitsee alipaine) kaasut imetään öljyloukulta tuon pienen takaiskuventtiilin kautta kaasuläppään poltettavaksi.
Suurella kuormituksella (ylipaineella) tuon venttiilin pitäisi sulkeutua jolloin kaasut johdetaan T-haarasta imukobralla josta ne sekoittuu imuilmaan ja palaa pois.
Viimeksi muokattu: