Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Sprintteri päätti muuttaa aamulla kojelaudan joulukuuseksi. ESP, sutimisenesto, moottorinohjaus ja öljynpinnantason varoitusvalot päälle. Lisäksi ilmoitus 2.0 l liian vähän öljyä.

OBD-lukija antoi koodit P0652, P1955 ja P2036. Äkkiseltään vaikuttaisi kosketushäiriöltä/oikosululta jossain anturilinjassa. Iltapäivällä muut valot paitsi moottorinohjaus sammui ja ahdot palasi. Illalla kaupassa käynnin jälkeen myös moottorinohjauksen valo sammui.

Vaikuttaa siltä, että kohta on oikein mukavaa sähkövian etsintää tiedossa...
 
STARi pitäs olla jokaisen mersuihin sekaantuneen tallissa. Tekee tollasenkin sähkövian etsimisestä edes vähän siedettävämpää kun ensinnäkin saa ne oikeat vikakoodit (kaikki muut värkit tuntuu mersujen kanssa arpovan ihan mitä sattuu) ja toisekseen kytkikset yms aukee suoraan siihen läppärin ruudulle.
 
Sanoin kyl heti alkuun et puola siellä on paskana ;). Viet lambdan liikkeeesee sanot että on paskana ni kyllä ne sen sitte testaa tai ei testaa. Jos sulla hajoo kännykkä takuussa ni viethän sä sen sillonki liikkeesee ja sieltä sit huollossa kerrotaa onko takuuvika.

Ja ei noita tarviketulppia kannata pelätä. Mä oon laittanu kaikkiin autoihin nrg:tä tai boschia ja hyvin skulannu aina.
Tai suutin, iac-venttiili, imuvuoto, maf jne jne.

Huomen aamulla käyn puolien kimppuun.
 
Palautetta aiempaan, eli jäähdytyskierron ilmaaminen auttoi asiaa, eikä satunnaisia "keittämis" piikkejä ole enää ilmaantunut.
 
STARi pitäs olla jokaisen mersuihin sekaantuneen tallissa. Tekee tollasenkin sähkövian etsimisestä edes vähän siedettävämpää kun ensinnäkin saa ne oikeat vikakoodit (kaikki muut värkit tuntuu mersujen kanssa arpovan ihan mitä sattuu) ja toisekseen kytkikset yms aukee suoraan siihen läppärin ruudulle.

Tämän kyllä voisi yleistää melkein joka merkkiin, jos niitä itse haluaa korjata, niin koneelta olisi hyvä löytyä merkkikohtaiset softat. Ei tarvitse arpoa kytkentäkaavioita eikä koodien kanssa.
 
Vein Audin ilmastointihuoltoon, kun se piti niitä suhinoita ja suhauksia mitkä yleensä kertovat kylmäaineen vähyydestä. Toimi kyllä hyvin vielä. Järjestelmästä tuli ulos 300 g, täysi määrä 700g. Mutta kone ei saanut alipainetta tehtyä tarpeeksi, joten ei suostunut ajamaan uusia aineita sisään. Korjaamolla vain levittelivät käsiään.

Nyt on sitten tyhjä järjestelmä, ei ilmastointia ja kesä tulossa. Vituttaa. Mikä nyt eteen?
 
Vein Audin ilmastointihuoltoon, kun se piti niitä suhinoita ja suhauksia mitkä yleensä kertovat kylmäaineen vähyydestä. Toimi kyllä hyvin vielä. Järjestelmästä tuli ulos 300 g, täysi määrä 700g. Mutta kone ei saanut alipainetta tehtyä tarpeeksi, joten ei suostunut ajamaan uusia aineita sisään. Korjaamolla vain levittelivät käsiään.

Nyt on sitten tyhjä järjestelmä, ei ilmastointia ja kesä tulossa. Vituttaa. Mikä nyt eteen?
Uusi putkiliitosten tiivisteet (o-renkaat). Kaasuja ei oo eli voit rauhassa availla
 
Älkää nyt saatana sanoko että sinne voi laittaa mitä vain! NBR-kuminen lähtee alta aikayksikön kävelemään joten oikea on FPM, eli Viton.

Kuivain myös vaihtoon kerta järjestelmä tyhjä.

Uudenmaan autovarustelu myös helsingissä hyvä paikka jos pitää ilmastointia huollattaa.
 
Todennäköisesti järjestelmässä on ollut väriaineet sisällä, niin ei muutakuin UV-lampun ja lasien kanssa etsimään liitosta joka hohkaa.
 
Kuivaimen saa vaikka motonetistä, joten ei sinänsä vielä ole katastrofi vaikka vaihtaisikin sen. Edelleen, saakohan noita vitonisia O-renkaita yksityishenkilö jostain järkevästi hommattua? Ebaystä voisi tilata lajitelman, mutta ei viitsisi odottaa sitä kuukautta jonka se kuitenkin kestää tulla.

Koska järjestelmässä kuitenkin oli vielä 300g ainetta ja se toimi vielä ihan hyvin, niin ei se vuoto voi kovin suuri olla. Eli itse ajattelisin asian niin, että kunhan vain jostain löytyisi joku, joka täyttäisi järjestelmän ilman mitään remontteja, niin se varmaan toimisi taas jonkin aikaa ihan hyvin. Mutta nuo korjaamoiden koneet eivät vissiin suostu täyttämään järjestelmää, jos riittävää alipainetta ei saada aikaan?
 
Vetonivelen suojakumi tuli vaihdettua, no oppihan tossa jotain uutta:rage:

FJNUuxLr.jpg



aOHvs3h.jpg
 
Vein Audin ilmastointihuoltoon, kun se piti niitä suhinoita ja suhauksia mitkä yleensä kertovat kylmäaineen vähyydestä. Toimi kyllä hyvin vielä. Järjestelmästä tuli ulos 300 g, täysi määrä 700g. Mutta kone ei saanut alipainetta tehtyä tarpeeksi, joten ei suostunut ajamaan uusia aineita sisään. Korjaamolla vain levittelivät käsiään.

Nyt on sitten tyhjä järjestelmä, ei ilmastointia ja kesä tulossa. Vituttaa. Mikä nyt eteen?

Tämä asia ratkesikin niin, että vein auton toiselle korjaamolle. En ehtinyt jäädä itse seuraamaan, että miten homma sujuu, mutta noin 40 min kuluttua auto oli valmis ja sanoivat, ettei mitään ongelmaa alipaineen muodostuksessa. Eli menee varmaan ensimmäisen nyrkkipajan osaamattomuuden piikkiin.

Kiitos kaikille vastauksista.
 
Meinasi sivupeilistä lähteä lasi moottoritiellä irti. Ehdin pysähtyä ja napata lasin auton kyytiin, ennenkuin irtosi lämmityselementistä. Kevyt kerros power tackia ja näyttäisi kestävän kiinni. Tuskin lämmitys enää toimii, mutta ei taida paria kymppiä enempää maksaa uusi peili elementteineen.
 
Viimeksi muokattu:
Tai suutin, iac-venttiili, imuvuoto, maf jne jne.

Huomen aamulla käyn puolien kimppuun.

Omassa vanhassa Golf VR6 2.8 -95 oli myös käyntiongelmia.. välillä kävi viidellä tms. Siinä myös kolme puolaa ohjaa kuutta sylinteriä ja yhdestä puolasta tuli isompi vastus mitattaessa kuin muista = rikki. Uudella puolapaketilla vika korjaantui.
 
Jaahas, tänään kävi sitten semmonen hieno asia käymään että Corsican pannusta pääsi jollakin ilveellä öljynpaine anturi jne. irtoamaan ja nyt venkkuu siinä irtonaisena juuri ja juuri kiinni.

Ajossahan asiaa ei huomattu vaan kun tultiin parkkikselle niin kone rohnotti vähän, sammutettiin ja startattiin vähän ajan päästö uudelleen kun oli pohdittu hieman sytytysongelmia. Uudelleenstarttauksen jälkeen piti vähän parempaa rahinaa ja sammutin heti (kävi n.5s) kun tajusin rahinan olemmassaolon ja sen lähteen.

Eli kone pääsi melkein kuiville.

Lisäsin uudet öljyt sisään (jotka tulee melkein samantien uudestaan ulos öp-anturin juuresta jne.) ja kone kuulostaa siltä kuin ennenkin, niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin. Onko selvitty säikähdyksellä?

Monia tarinoita on ollut missä kerran rahissut pannu on rahissut sitten ikuisesti kun on tullut pysyvää vauriota kampuraan jne. Eli ilmeisesti jos käynti on normaalin (=entisen) kuuloinen niin ilmeisesti kovin suurta sisäistä vauriota ei ole ehtinyt tapahtua?
 
Unohtuiko tuosta tuo pienempi klemmari pois?

On se siinä tokassa kuvassa, oli vain rasvan alla. Toka kuva on kun se tuli poistettua, uusi klemmari oli siinä estämässä tota vaijeria liukumasta eteenpäin kun yritin kiristää sitä noihin uriin.
 
Monia tarinoita on ollut missä kerran rahissut pannu on rahissut sitten ikuisesti kun on tullut pysyvää vauriota kampuraan jne.

Itse mieltäisin asian niin, että jos öljyn puutteen takia on kuulunut selviä sivuääniä niin siellä on jo metalli hangannut metallia ilman voitelukalvoa. Onko sillä sitten mitään todellista merkitystä, niin ei varmaan kukaan voi sanoa varmaksi. Pannu voi kestää vielä 1000km tai vaikka 100000km. Ainoa varma asia on varmaan se, että moottorin elinikä ei tässä epäonnessa kasvanut.
 
Itse mieltäisin asian niin, että jos öljyn puutteen takia on kuulunut selviä sivuääniä niin siellä on jo metalli hangannut metallia ilman voitelukalvoa. Onko sillä sitten mitään todellista merkitystä, niin ei varmaan kukaan voi sanoa varmaksi. Pannu voi kestää vielä 1000km tai vaikka 100000km. Ainoa varma asia on varmaan se, että moottorin elinikä ei tässä epäonnessa kasvanut.
Ei se sitä ainakaan tehnyt. :D

Oli kyllä sekunneista kiinni, että olisi päässyt täysin kuiville ja varmasti leikannut. Olis pitänyt varmaan auton allekkin vilasta kun katsoi tikusta öljymäärät, sieltähän se liri ja ympäri lulmakuntaa menee vanat pitkinpoikin missä on ajellut. :)

Tuskin kuitenkaan ihan heti leviää kun kerta käy nyt onneksi ilman sivuääniä ja pelittää muutenkin hyvin, sen mitä eilen testailin.
 
Ei se sitä ainakaan tehnyt. :D

Oli kyllä sekunneista kiinni, että olisi päässyt täysin kuiville ja varmasti leikannut. Olis pitänyt varmaan auton allekkin vilasta kun katsoi tikusta öljymäärät, sieltähän se liri ja ympäri lulmakuntaa menee vanat pitkinpoikin missä on ajellut. :)

Tuskin kuitenkaan ihan heti leviää kun kerta käy nyt onneksi ilman sivuääniä ja pelittää muutenkin hyvin, sen mitä eilen testailin.

Ihan mielenkiinnosta eikö siinä todella ole toimivaa öljynpainevaloa vai miten sitä et onnistunut ajossa huomaamaan?
 
Ei ole öp-valoa :smoke:

Kys. kiesistä löytyy ainoastaan öljynpainemittari, eli se viisari joka on ajossa ihan tapissa ja tyhjiksellä hiukan alempana. Huomasin viisarin olevan nollilla parin kilsan ajon jälkeen, no ei se oikein auttanut että vilasi öljyä olevan koneessa. Ja painehan tippui heti kättelyssä siksi että se anturi on sieltä irronnut tavalla tai toisella samalla laskien mömmöt kadulle.

Aika naurettavaa, että tuossa Corsican LT-versiossa, eli siinä kuppavarustellussa on valo, mutta tässä paremassa LTZ-versiossa ei ole valoa vaan pelkkä mittari:think:

Ja autokin sentään -93 eli ei tosiaan mikään rättisitikka jne mistä tuskin mitään anturoita löytyy.
 
Ölppävaihdot meni putkeen..

Ti-hallin nosturille, öljyt ulos mutta en saanutkaan öljysuodatinta ulos ala enkä yläkautta.. imusarja vaihdettu niin blokkaa yläkautta. Noh, vanhalla suodattimella sit siihen asti et asennan suodattimen siirtosarjan, onneks viime vaihdosta oli vasta n. 5000km niin ei mikään katastrofi. Kerta vuoteen tulee tohon kesäautoon vaihdettua.

Noh, sit vaihdelaatikko.. täyttöpultti ei auennut vaan pyöristyi. Avasin naftisti istuvalla 12-kulmasella hylsyllä kun oli sellanen outo 16,5mm kanttiinsa oleva neliökanta. Noh en sit vaihtanut siinä vaan kotipihassa tunkkasin keulan, valutin öljyt, irrotin vaihdekepin ja säädin varmaan puol tuntia kun mittailin ulostulleen öljyn määrän et sai sisään saman verran. Noh, tehty sekin ja ei tartte taas kymmeneen vuoteen sitäkään miettiä
 
Ölppävaihdot meni putkeen..

Ti-hallin nosturille, öljyt ulos mutta en saanutkaan öljysuodatinta ulos ala enkä yläkautta.. imusarja vaihdettu niin blokkaa yläkautta. Noh, vanhalla suodattimella sit siihen asti et asennan suodattimen siirtosarjan, onneks viime vaihdosta oli vasta n. 5000km niin ei mikään katastrofi. Kerta vuoteen tulee tohon kesäautoon vaihdettua.

Noh, sit vaihdelaatikko.. täyttöpultti ei auennut vaan pyöristyi. Avasin naftisti istuvalla 12-kulmasella hylsyllä kun oli sellanen outo 16,5mm kanttiinsa oleva neliökanta. Noh en sit vaihtanut siinä vaan kotipihassa tunkkasin keulan, valutin öljyt, irrotin vaihdekepin ja säädin varmaan puol tuntia kun mittailin ulostulleen öljyn määrän et sai sisään saman verran. Noh, tehty sekin ja ei tartte taas kymmeneen vuoteen sitäkään miettiä
Miten jälkeenjäänyt insinööri on suunnitellut sellaisen auton mistä ei saa öljynsuodatinta ulos ilman että purkaa jotakin pahempaa kuin kasan pohjamuoveja?

Merkki ja malli? Laitan boikottilistalle.
 
Miten jälkeenjäänyt insinööri on suunnitellut sellaisen auton mistä ei saa öljynsuodatinta ulos ilman että purkaa jotakin pahempaa kuin kasan pohjamuoveja?

Merkki ja malli? Laitan boikottilistalle.
Nissan skyline ja johtuu ihan siitä, että tuossa on imusarja vaihdettu joka blokkaa konehuoneen lähes täysin siltä puolelta.
 
Miten jälkeenjäänyt insinööri on suunnitellut sellaisen auton mistä ei saa öljynsuodatinta ulos ilman että purkaa jotakin pahempaa kuin kasan pohjamuoveja?

Merkki ja malli? Laitan boikottilistalle.

Eräs ratkaisi ongelman poraamalla pohjapanssariin öljynsuodattimen levyisen reiän ja hylsymäisellä irrotustyökalulla lähti irti. Oliskohan ollut volkkari.
 
Joop, mutta tossa ei oo pohjapanssari ongelma kun sellasta ei ole vaan ihan helvetin ahdas alakerta. Isken siirtosarjan sitä suodatinta varten kyllä kunhan ehtii.
 
Ilmastointi puskee verrattain kosteaa ilmaa sisälle, ja kuumottaa, että se vuotaa kondesiovettä jonnekkin auton rakenteisiin ja pahimmillaan homehduttaa kankaat tai paskoo sähköjä. Kompuran kondensiovesiputki tsekattu ja putsattu, mutta ei juuri vaikutusta vaivaan. Kompura on melko vittumaisessa paikassa ja nosturia ei ole käytössä, niin mistäköhän tällästä vikaa kannattaisi alkaa etsimään. Ei kiinnostaisi alkaa purkamaan puolta kojelautaa, että näkisi nuo putket kokonaan. Kaara C4 VTS -05, jos sillä jotain väliä
 
Ilmastointi puskee verrattain kosteaa ilmaa sisälle, ja kuumottaa, että se vuotaa kondesiovettä jonnekkin auton rakenteisiin ja pahimmillaan homehduttaa kankaat tai paskoo sähköjä. Kompuran kondensiovesiputki tsekattu ja putsattu, mutta ei juuri vaikutusta vaivaan. Kompura on melko vittumaisessa paikassa ja nosturia ei ole käytössä, niin mistäköhän tällästä vikaa kannattaisi alkaa etsimään. Ei kiinnostaisi alkaa purkamaan puolta kojelautaa, että näkisi nuo putket kokonaan. Kaara C4 VTS -05, jos sillä jotain väliä

Onko siihen vaihettu kuivainta ikinä?
 
Ilmastointi puskee verrattain kosteaa ilmaa sisälle, ja kuumottaa, että se vuotaa kondesiovettä jonnekkin auton rakenteisiin ja pahimmillaan homehduttaa kankaat tai paskoo sähköjä. Kompuran kondensiovesiputki tsekattu ja putsattu, mutta ei juuri vaikutusta vaivaan. Kompura on melko vittumaisessa paikassa ja nosturia ei ole käytössä, niin mistäköhän tällästä vikaa kannattaisi alkaa etsimään. Ei kiinnostaisi alkaa purkamaan puolta kojelautaa, että näkisi nuo putket kokonaan. Kaara C4 VTS -05, jos sillä jotain väliä
Kusee sinne höyrystimen luokse tietenkin eli varmaan sieltä höyrystimeltä menevä kondenssivesiletku tukossa
 
Oli jo jonkun aikaa ollut epämääräistä pientä tärinää tietyissä nopeuksissa. Vian ollessa maltillinen annoin asian olla ja päätin "ajaa vian ulos". Pienten resonanssien paikallistaminen on vanhasta kokemuksesta rasittavaa, kallista ja todennäköisesti tuomittu epäonnistumaan :smoke:

Rynkytin kyllä kardaanin nivelet läpi pariin otteeseen mutta tiukkaa tuntui olevan. Tänään kuitenkin vika tuli ulos eikä tarvinnut enää arvuutella :think: Jostain syystä rasva ei ollut mennyt takakardaanin ristikon kahteen päätyyn mutta toisiin kahteen kylläkin. Tulos on kuvanmukainen... Olipahan muuten hiukkasen tiukassa...meinasi usko loppua.

Luonnollisesti kun piti uutta alkaa tunkemaan niin äkkäsin että myyjän tarjoama varaosa on väärää kokoa. Olikohan millin liian pieni tai jotain...hohhoijaa. Tyypillistä tuuria. Onneksi auto sentään liikkuu ilman yhtä kardaaniakin.

2mmigjs.jpg
 
Kävihän Jeepin kanssa ovelasti, tulin parkkipaikalle ja näin lasinsirpaleita auton edessä. :oops:
Ajattelin jonkun rikkoneen siihen pullon tms. Muija näyttää kädellään etuvaloumpiota josta puuttuu lasi. :nb:
Perkule tippunut umpionlasi ja ihan pirstaleina, no uusi umpio maksaa kai parisataa.... :vihellys:
-On tyyppivika kun muillakin on ollut vastaavia irtoamisia.... :shifty:
 
Kävihän Jeepin kanssa ovelasti, tulin parkkipaikalle ja näin lasinsirpaleita auton edessä. :oops:
Ajattelin jonkun rikkoneen siihen pullon tms. Muija näyttää kädellään etuvaloumpiota josta puuttuu lasi. :nb:
Perkule tippunut umpionlasi ja ihan pirstaleina, no uusi umpio maksaa kai parisataa.... :vihellys:
-On tyyppivika kun muillakin on ollut vastaavia irtoamisia.... :shifty:

Se siis tippui itsestään ja pyytämättä:confused2: Taattua laatua jenkeistä, enpä ennen kyllä ole kuullut moista itsetuhoisuutta autossa, vaikka jokunen jenkki onkin ollut takana:tup:

Mutta omia ongelmia. Varmaan olen paskonut skootterin akun talven aikana. Tänään iskin beltek - taimikävittusenyton - laturin kiinni, eipä laturi reagoi mitenkään, stand by valo vaan palaa eikä siirry mihinkään modeen. Uskaltaiskohan tuota laittaa perinteiseen Matti laturiin hetkeksi, jos ottaisi vähän virtaa vastaan..? Oletan kyllä että akku on kaput ja suosiolla saa ostaa uuden:shifty::beye:

Yleismittari näyttää että voltteja on vajaa 4V. Samainen laturi ei suostunut lataamaan auton, diesel volvon himpun isompaa akkua ennenkuin annoin vähän enemmän virtaa antiikkilaturilla. Nyt sitten mopon akun kanssa sama juttu. Pitää vissiin napata akku irti ja katsoa mitä tapahtuu kun vähemmän älykkäällä laturilla lataa. Vai tuleeko katastrofi, tulipalo, räjähdys kun noin pieni akku?
 
Viimeksi muokattu:
Ei ne ole Ameriikan lamppuja vaan pakko vaihdettuja E-hyväksyttyjä kiinan(?) paskoja.... :shifty:
 
Joo ei noi älypaskat tunnista noita nyykähtäneitä akkuja. Voltit ylös matilla ensin. :)
 
Silloin kun akku on tyhjä niin ei älylaturi sitä lataa. Tässä mielessä ne ovat täysiä paskoja. Eli vanhaa antiikkilaturia kiinni vaan ja menoksi. Aika näyttää tuleeko akusta vielä kalua vai ei.
 
Eilen osui pakoputki kynnykseen ja irtosi kannakkeestaan. Jouduin vetämään koko roskan irti ja ajelin kotiin muhkeiden äänien saattelemana. Yksi kumikannake oli revennyt niin putki ilmeisesti roikkui tavallista alempana.
 
Joo ei noi älypaskat tunnista noita nyykähtäneitä akkuja. Voltit ylös matilla ensin. :)


Silloin kun akku on tyhjä niin ei älylaturi sitä lataa. Tässä mielessä ne ovat täysiä paskoja. Eli vanhaa antiikkilaturia kiinni vaan ja menoksi. Aika näyttää tuleeko akusta vielä kalua vai ei.

Okei, täytyypä kaivaa Matti esille ja jossain kohtaa latailla sen kanssa. Ei ole tämän päivän projekti mutta kokeillaan nyt noin ensin. Eihän ne uudet akutkaan montaa kymppiä maksa, mutta jos tuo lähtee pelaamaan, niin hyvä:)
 
Kenelläkään kokemusta tämmöisestä jarrunesteen vaihdossa? Jarrunestetyökalu | Motonet Oy
Tekeekö mitään vai jatketaanko 1-tie venalla ja polkemalla, yksin tarttisi homma olla tehtävissä? Tuohon ilmeisesti joku ihan max 1,5 baaria autonrenkaasta ettei kajahda se jarrunestesäiliö.

Alipainepumppu olisi toinen, mutta ei ole kompuraa ja nuo käsikäyttöset taas vähän kalliita (no ebaysta saisi joku 25+e:llä) ja kuulemma vetää herkästi ilmaa nipan tai ilmausruuvin välistä niin mahtaako olla sen parempi? Tuosta toisessa sentään kohtuullisen kokoinen säiliö niin ei tartte olla koko ajan tarkkailemassa ettei aine lopu kesken, mutta toimiiko oikeasti :).
 
Kenelläkään kokemusta tämmöisestä jarrunesteen vaihdossa? Jarrunestetyökalu | Motonet Oy
Tekeekö mitään vai jatketaanko 1-tie venalla ja polkemalla, yksin tarttisi homma olla tehtävissä? Tuohon ilmeisesti joku ihan max 1,5 baaria autonrenkaasta ettei kajahda se jarrunestesäiliö.

Alipainepumppu olisi toinen, mutta ei ole kompuraa ja nuo käsikäyttöset taas vähän kalliita (no ebaysta saisi joku 25+e:llä) ja kuulemma vetää herkästi ilmaa nipan tai ilmausruuvin välistä niin mahtaako olla sen parempi? Tuosta toisessa sentään kohtuullisen kokoinen säiliö niin ei tartte olla koko ajan tarkkailemassa ettei aine lopu kesken, mutta toimiiko oikeasti :).

Itsellä on Eezi bleediltä samantyyppinen ja todella kätevä. 0.5bar riittää saamaan jarrunesteen liikkeelle. Vanhempien autojen kanssa ei kannata hirveän kovia paineita sinne säiliöön laittaa.
 
Jarrunesteen vaihdon olen tehnyt tällä tavalla hyödyntäen jotain jämäpulloa:



Jos ilman meneminen nipan välistä pelottaa kovasti niin laittaa siihen nipan juureen hieman rasvaa tai jotain vaseliinia. Ei se kyllä kovin herkästi ime ilmaa jos löysää nippaa mahdollisimman vähän.
 
Eezi bleed minullakin, vastaava motonetin värkin kanssa. Suosittelen, todella helppo ilmata jarrut ihan yksin.
 
Jos vaan ilmaa ni ei siinä muuta ku tollasta silikoniletkua tms jarrun ilmausnipalta pulloon, polkee varovasti ja kattoo ettei säiliö tyhjene, kun letkusta tulee kirkasta niin nippa kiinni ja seuraavaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 480
Viestejä
4 489 930
Jäsenet
74 244
Uusin jäsen
Ogeh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom